Lapsilisät ym.

lapset loppuu

Näin jälkeenpäin ajateltuna en yksinhuoltaja olisi pärjännyt 4 lapsen kanssa, jos ei lapsilisiä olisi ollut. Ja jos nyt olisin nuori ja ei olisi vielä yhtään lasta, ei todennäköisesti tulisikaan!
Luulenpa, että moni huonosti toimeentuleva pari ei hankikaan lasta tähän Kataisen maailmaan! Eipä tule minullekaan enää yhtään lapsenlasta lisää! Näin kertoivat. Ei ole varaa!
No tuodaanhan niitä lapsia kehitysmaista. Parin sukupolven jälkeen ei ole enää aitoja suomalaisia ollenkaan. Eikä valkoihoisia, kaikki ovat värillisiä. Ja heille varmaan sitten maksetaan lapsilisää jollain muulla nimikkeellä.

31

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --:)

      Nee-keri lisää mustille hau hau

    • ...

      Aitoja suomalaisia on saamelaiset, kaikki muu tuontikamaa, myös sinä.

      Siinä olet oikeassa, lapsiperheet tarvitsevat usein köyhäinapua. Siksi lapsilisät pitäisikin laittaa tarveharkintaisiksi, kuten eläkkeetkin, että ei turhaa maksettaisi niille, jotka tulevat muutenkin toimeen ja rahaa jäisi enemmän niille, jotka oikeasti tarvitsevat apua.

      Loput viestistä olikin sitten puhdasta rasismia, eikä tuollaisia viestejä kenenkään edes pitäisi kirjoittaa, eikä missään tapauksessa julkaista.

      =DW=

    • .,,,.

      Ja mitä sitten?

      Rahastako lapsia laitetaan?

    • perusmummi

      Nyky-yhteiskunnassa ei enää taideta ymmärtää etteivät kaikki ole halukkaita sossun avustuksille. Lapsilisä on ollut oiva apu joka on mahdollistanut lasten hankkimista ilman sossussa asioimista. Kaikille maksettuna se ei tunnu köyhäinavulta, eikä näin vaikuta tahtoon selvitä "omillaan" ilman sossun apuja.

      Elämäni olen läpi elänyt pyytämättä yhtäkään avustusta tai tukea. Lapsilisistä olen ollut hyvin kiitollinen, sillä ne ovat monesti auttaneet elämän aallonpohjissa, aina on saatu lapsille ruokaa ja vaatteet.

      Mielestäni heidänkin jotka maksavat suurimman osan verotuloista tulee saada siitä jotain "vastinetta" lapsilisä ja eläke ovat juuri niitä, ilman suurituloisia veronmaksajia olisi aika monella huonot olot.

      • ****

        Lapsilisä lasten viikkorahoiksi.


    • Jaa että nuo pidemmät valitus-ketjut eivät riittäneet.
      Liekö alkoi harmittamaan kun ei ollut oma-tekemää.
      No, kyllähän tästäkin pitkän ketjun saa aikaiseksi.
      Tuntuu niin turvalliselta että kiukulla ja valituksella on palstalla pitkät
      perinteet.
      Muuten, olen sitä mieltä että maahan-muuton-vastaisuus ei ole rasismia.
      Kaikki taide on parhainta moni-puolisissa väreissä.
      Lapsi-lisiä en ole koskaan nähnyt.
      Niissä oli aikanani varmaan jonkinlainen suku-puoli-rasismi-tili.
      Toivottavasti menivät tarpeeseen.
      Samoin ne toiset lisät, joita elatus-avuksi sanotaan.
      Voi kuinka meitä hyvätuloisia riistettiin ja vieläkin riistetään.
      Vaadin käänteisen koira-veron, vaikka mulla ei oo koiraakaan...

      H.

      • Iloista pääsiäistä!

        Mitä asiaa viestisi sisältää? Josko yhtään mitään?

        L'art pour l'art.


      • Iloista pääsiäistä! kirjoitti:

        Mitä asiaa viestisi sisältää? Josko yhtään mitään?

        L'art pour l'art.

        "Iloista pääsiäistä!"

        Hmpf..tästä mihkään pääse...

        Minä olen 60 joten yleensä kaikki sanomani ovat vanhaa asiaa.
        Tuoreinta taitaa olla tuo maahan-muutto-juttu.
        Mutta kyllä minulla on jo oikeus nauraa lapsi-lisillekin.

        H.


      • -,,-
        hunksz kirjoitti:

        "Iloista pääsiäistä!"

        Hmpf..tästä mihkään pääse...

        Minä olen 60 joten yleensä kaikki sanomani ovat vanhaa asiaa.
        Tuoreinta taitaa olla tuo maahan-muutto-juttu.
        Mutta kyllä minulla on jo oikeus nauraa lapsi-lisillekin.

        H.

        Pula-aikaa mahtaa olla koko lapsilisä.

        Kellä enää on pulaa, tuskin kellään.

        Maahanmuuttajat kääntävät meidät aikanaan kyljeltä kyljelle, ja pyyhkivät peräpeilin.
        Kampaavat aamulla harvan tukkamme, ja tarjoavat kohveet nokkamukista.


      • -,,- kirjoitti:

        Pula-aikaa mahtaa olla koko lapsilisä.

        Kellä enää on pulaa, tuskin kellään.

        Maahanmuuttajat kääntävät meidät aikanaan kyljeltä kyljelle, ja pyyhkivät peräpeilin.
        Kampaavat aamulla harvan tukkamme, ja tarjoavat kohveet nokkamukista.

        "-,,-"

        Hopi, hopi...
        Kuten lapsille sanotaan.

        "Jaa että nuo pidemmät valitus-ketjut eivät riittäneet.
        Liekö alkoi harmittamaan kun ei ollut oma-tekemää.
        No, kyllähän tästäkin pitkän ketjun saa aikaiseksi."


        H.


      • bessie*

        4 ensimmäistä lausetta tuota iänikuista samaa vanhaa räksytystä. Etkö koskaan kyllästy itse tuohon kiukutteluusi ja valitteluusi?

        Maahanmuuttovastaisuus ei tietenkään ole rasismia, itsestäänselvyyshän tuo on.

        Lapsilisistä en muista yhtään mitään, rupesinkin tässä hiljattain miettimään, että onkohan joku unohtunut tili jossain kun ei ole minkäänlaista mielikuvaa niiden tulemisesta omille tai miehen tileille. Vai olisiko jäänyt kokonaan hakematta, meni aika pitkään lapselle nimeä miettiessä ja sen jälkeen vielä sylikummin Suomeen ehtimistä odottaessa.

        Sitä mieltä olen, että lapsilisä jokaiselle lapselle saman suuruisena.

        Koiraveron kannalla olen.


      • ,--,
        hunksz kirjoitti:

        "-,,-"

        Hopi, hopi...
        Kuten lapsille sanotaan.

        "Jaa että nuo pidemmät valitus-ketjut eivät riittäneet.
        Liekö alkoi harmittamaan kun ei ollut oma-tekemää.
        No, kyllähän tästäkin pitkän ketjun saa aikaiseksi."


        H.

        Oma tekemää.
        Onko sinulla ko. asiasta kokemusta? Minulla on. Puhu sitten siitä, mitä itse olet kokenut!!!!!!!!!!!!!

        Hauskaa Vappua ja Onnellista Uuta Vuotta!
        Mitä Sinulla on oma tekemää?


      • ______--öä'
        bessie* kirjoitti:

        4 ensimmäistä lausetta tuota iänikuista samaa vanhaa räksytystä. Etkö koskaan kyllästy itse tuohon kiukutteluusi ja valitteluusi?

        Maahanmuuttovastaisuus ei tietenkään ole rasismia, itsestäänselvyyshän tuo on.

        Lapsilisistä en muista yhtään mitään, rupesinkin tässä hiljattain miettimään, että onkohan joku unohtunut tili jossain kun ei ole minkäänlaista mielikuvaa niiden tulemisesta omille tai miehen tileille. Vai olisiko jäänyt kokonaan hakematta, meni aika pitkään lapselle nimeä miettiessä ja sen jälkeen vielä sylikummin Suomeen ehtimistä odottaessa.

        Sitä mieltä olen, että lapsilisä jokaiselle lapselle saman suuruisena.

        Koiraveron kannalla olen.

        Taisi olla niin, että koiraveron kantamisesta aiheutui enemmän kustannuksia, kuin saaduista maksuista.

        Helsinki ja Tampere, muistini mukaan, perivät vielä.


      • bessie* kirjoitti:

        4 ensimmäistä lausetta tuota iänikuista samaa vanhaa räksytystä. Etkö koskaan kyllästy itse tuohon kiukutteluusi ja valitteluusi?

        Maahanmuuttovastaisuus ei tietenkään ole rasismia, itsestäänselvyyshän tuo on.

        Lapsilisistä en muista yhtään mitään, rupesinkin tässä hiljattain miettimään, että onkohan joku unohtunut tili jossain kun ei ole minkäänlaista mielikuvaa niiden tulemisesta omille tai miehen tileille. Vai olisiko jäänyt kokonaan hakematta, meni aika pitkään lapselle nimeä miettiessä ja sen jälkeen vielä sylikummin Suomeen ehtimistä odottaessa.

        Sitä mieltä olen, että lapsilisä jokaiselle lapselle saman suuruisena.

        Koiraveron kannalla olen.

        "bessie*"

        Minulleko?

        H.


      • bessie* kirjoitti:

        4 ensimmäistä lausetta tuota iänikuista samaa vanhaa räksytystä. Etkö koskaan kyllästy itse tuohon kiukutteluusi ja valitteluusi?

        Maahanmuuttovastaisuus ei tietenkään ole rasismia, itsestäänselvyyshän tuo on.

        Lapsilisistä en muista yhtään mitään, rupesinkin tässä hiljattain miettimään, että onkohan joku unohtunut tili jossain kun ei ole minkäänlaista mielikuvaa niiden tulemisesta omille tai miehen tileille. Vai olisiko jäänyt kokonaan hakematta, meni aika pitkään lapselle nimeä miettiessä ja sen jälkeen vielä sylikummin Suomeen ehtimistä odottaessa.

        Sitä mieltä olen, että lapsilisä jokaiselle lapselle saman suuruisena.

        Koiraveron kannalla olen.

        Ei voi olla totta ettet tiedä onko maksettu vai ei. Missä tynnyrissä sinäkin olet elämäsi viettänyt, ei siis millään pahalla. Onko teillä aikoinaan ollut niin suuret tulot ettei niihin pieniin ropposiin ole tullut kiinnitettyä huomiota.


      • ,--, kirjoitti:

        Oma tekemää.
        Onko sinulla ko. asiasta kokemusta? Minulla on. Puhu sitten siitä, mitä itse olet kokenut!!!!!!!!!!!!!

        Hauskaa Vappua ja Onnellista Uuta Vuotta!
        Mitä Sinulla on oma tekemää?

        ",--,"

        Kutes olet huomannut, ei minulla paljoa ole.
        Jokunen koodin-pätkä ehkä vielä jossain koneessa pyörii.
        Varma en ole siitäkään.
        Muutenkin kirjoittelen niin että ne jäävät ymmärtämättä.
        Kyllä varmaan joku on ymmärtänytkin, eivät vaan uskalla tunnustaa, ylettömän kehun pelossa.

        H.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Ei voi olla totta ettet tiedä onko maksettu vai ei. Missä tynnyrissä sinäkin olet elämäsi viettänyt, ei siis millään pahalla. Onko teillä aikoinaan ollut niin suuret tulot ettei niihin pieniin ropposiin ole tullut kiinnitettyä huomiota.

        "Nittaminax"

        Ainakin minä tunnustan.
        Luulin aina että muijalla on hyvät tulot, joten en tullut kysyneeksi.
        Minulla kun oli muutakin tekemistä.
        Näin, kauan jälkeen-päin, olen joskus hihitellyt ajattelemattomuuttani.
        H.


      • bessie*
        ______--öä' kirjoitti:

        Taisi olla niin, että koiraveron kantamisesta aiheutui enemmän kustannuksia, kuin saaduista maksuista.

        Helsinki ja Tampere, muistini mukaan, perivät vielä.

        Niinhän sitä verosta luopumista kai perusteltiin. Luulisi kuitenkin siitä tuottoakin kertyvän, vaikka vain tunnollisimmat sen vapaaehtoisesti ja 'oma-aloitteisesti' maksaisivat.


      • bessie*
        hunksz kirjoitti:

        "bessie*"

        Minulleko?

        H.

        No hyvänen aika, etkö tuota osaa päätellä tekstistä. Sinulle.


      • bessie* kirjoitti:

        No hyvänen aika, etkö tuota osaa päätellä tekstistä. Sinulle.

        "bessie*"

        Hän sit laittaa osoitteen.
        Tulee sillee läheisempi olo.

        En minä räksytä, enkä kiukuttele.
        Minä kommentoin.
        Ja kommenttini rakenne riippuu aina siitä mihin kommentoin.
        Ei se minun syyni ole tämä tautofonia.
        Kulta.

        Kyllä minä sinulle annan pikkuisen lisää, jos ei ole sinulla koiraa, saati
        tavoitteita pentueeseen.

        Ammatti-koiran omistajille pitää veroista maksaa häkki-lisää.
        Niinku kanaloille ja mitä niitä Sangre De Toroja sit onkaan.
        Jotta niillä on tilaa missä juoksennella ilman Susi-pelkoa.
        Ja että omistajilla on varaa ostaa aseisiinsa panoksia.
        Varsinkin Susi-hauleja.
        Ja tappeja Karhun persuuksiin.

        H.


      • bessie*
        Nittaminax kirjoitti:

        Ei voi olla totta ettet tiedä onko maksettu vai ei. Missä tynnyrissä sinäkin olet elämäsi viettänyt, ei siis millään pahalla. Onko teillä aikoinaan ollut niin suuret tulot ettei niihin pieniin ropposiin ole tullut kiinnitettyä huomiota.

        On se ihan totta, Nittaminax

        Ei niin minkäänlaista muistikuvaa lapsilisästä. Olen itse aina ollut aika pienipalkkaisissa töissä, mutta toisaalta töitä on aina riittänyt, ylitöitäkin olen pystynyt tekemään. Mieheni ovat tienanneet aika hyvin, ja esim. silloin lapsilisäaikana miehen hyvät tulot vielä vaihtelivat aika paljon kuukausittain, joten senkään takia ei ehkä tullut kiinnitettyä huomiota. Olen kyllä aina hoitanut perheen raha-asiat ja minulla on taloudenpito hyvin hallinnassa ollut aina, mutta lapsilisiä en vain muista.
        Pitäisiköhän mennä Danske bankkiin kyselemään olisiko siellä pojan nimellä oleva tili, sen muistan että hänellä oli Postipankin kultainen säästöpossu ja ensimmäinen pankkiasiansa koskaan oli, kun vei sen pankkiin ja rahat tilille, minä olin vain taustatukena.


      • onneksi olet vieras!
        hunksz kirjoitti:

        ",--,"

        Kutes olet huomannut, ei minulla paljoa ole.
        Jokunen koodin-pätkä ehkä vielä jossain koneessa pyörii.
        Varma en ole siitäkään.
        Muutenkin kirjoittelen niin että ne jäävät ymmärtämättä.
        Kyllä varmaan joku on ymmärtänytkin, eivät vaan uskalla tunnustaa, ylettömän kehun pelossa.

        H.

        hunksz

        "Kyllä varmaan joku on ymmärtänyt"??? Ainakin bessie ja Anceli!! Heille itse kyllä vastailet ja luulet olevasi kovinkin suosittu, kun he sinulle vastaavat?

        Mielestäni olet häirikkö palstalla ja jotenkin tulkitsen myös sinulle vastaavat jotenkin, ..sanoisinko omituiseksi?

        Kun ajattelen livenä sinua, niin koskaan en hakeutuisi lähellekkään kaltaistasi seuraa ja en osaisi olla edes korrekti käyttäytymisessäni sinua kohtaan.


      • oletko mustis???
        onneksi olet vieras! kirjoitti:

        hunksz

        "Kyllä varmaan joku on ymmärtänyt"??? Ainakin bessie ja Anceli!! Heille itse kyllä vastailet ja luulet olevasi kovinkin suosittu, kun he sinulle vastaavat?

        Mielestäni olet häirikkö palstalla ja jotenkin tulkitsen myös sinulle vastaavat jotenkin, ..sanoisinko omituiseksi?

        Kun ajattelen livenä sinua, niin koskaan en hakeutuisi lähellekkään kaltaistasi seuraa ja en osaisi olla edes korrekti käyttäytymisessäni sinua kohtaan.

        Älä unohda demeteriä.


      • voisko olla hän??
        oletko mustis??? kirjoitti:

        Älä unohda demeteriä.

        Taitaa olla näitä huomiottajääneitä ja myös omituinen kun vastasi hunksille ;))


      • ei töitä tehdä
        -,,- kirjoitti:

        Pula-aikaa mahtaa olla koko lapsilisä.

        Kellä enää on pulaa, tuskin kellään.

        Maahanmuuttajat kääntävät meidät aikanaan kyljeltä kyljelle, ja pyyhkivät peräpeilin.
        Kampaavat aamulla harvan tukkamme, ja tarjoavat kohveet nokkamukista.

        Siihen mennessä mamut ovat jo ehkä oppineet suomalaisten tavoille, eivätkä mitään töitä tee. Nytkin jo moni ymmärtää, että Suomessa pärjää paremmin loisina! Joten turhaat odottelet kylkeäsi kääntämään!


      • onneksi olet vieras! kirjoitti:

        hunksz

        "Kyllä varmaan joku on ymmärtänyt"??? Ainakin bessie ja Anceli!! Heille itse kyllä vastailet ja luulet olevasi kovinkin suosittu, kun he sinulle vastaavat?

        Mielestäni olet häirikkö palstalla ja jotenkin tulkitsen myös sinulle vastaavat jotenkin, ..sanoisinko omituiseksi?

        Kun ajattelen livenä sinua, niin koskaan en hakeutuisi lähellekkään kaltaistasi seuraa ja en osaisi olla edes korrekti käyttäytymisessäni sinua kohtaan.

        "onneksi en tunne", enpä tunne minäkään, mutta kun nimimerkkini mainitsit, lyhyt vastaus sinulle.
        Kaikkea hunksin viestintää ei taida kukaan täysin ymmärtää, mutta joskus, kun aihetta on vastaan minäkin. Kuten muillekin, joille haluan jotain sanoa.
        Onko täällä joku niin lapsellinen, että suosiotaan vastausten perusteella laskee. Jos on, ei ole minun murheeni.
        Omituinen voin olla, ja on minua originelliksikin mainittu.
        :)
        Näillä mennään, täällä virtuaalimaailmassa, live on sitten erikseen. Turha jaotella kenen seuraan hakeutuisi ja kenen ei. Ne tarinat eivät kuulu tänne.


      • onneksi olet vieras! kirjoitti:

        hunksz

        "Kyllä varmaan joku on ymmärtänyt"??? Ainakin bessie ja Anceli!! Heille itse kyllä vastailet ja luulet olevasi kovinkin suosittu, kun he sinulle vastaavat?

        Mielestäni olet häirikkö palstalla ja jotenkin tulkitsen myös sinulle vastaavat jotenkin, ..sanoisinko omituiseksi?

        Kun ajattelen livenä sinua, niin koskaan en hakeutuisi lähellekkään kaltaistasi seuraa ja en osaisi olla edes korrekti käyttäytymisessäni sinua kohtaan.

        "onneksi olet vieras!"

        Et kai vaan tarkoita että MINÄ olisin kahteen tyytyväinen?
        Kyllä sinun olisi pitänyt jo oppia tietämään että olen tyytyväinen vasta
        silloin, kun jokaisessa aloituksessa viitataan minun viisauteeni ja
        suloisuuteeni.

        Ajatteles myös sitä, että pelokaskin koira voi saada hyvän ystävän, kun ei heti
        ensimmäiseksi ala käyttämään hampaitaan, vaan höpöstelee huulillansa.

        H.


    • 6-17

      Lapsilisää maksetaan ihonväristä riippumatta, samoin kaikkia muita etuja ei ihonväri ole mitenkään ratkaiseva Suomessa ehkä toista.

      Ajattelin vain kuin Suomessa on paljon "muun" maanlaisia urheilussa pitkiä poikia jakatseliat taputtaa sydämmestä.

      Tosin tuota viimeistä kirjoitusta aloin ajatella, kuinka tänään on Ruotsissa Syyriasta tulee ja paljon lähes satatuhatta vuodessa--- niin he ovat valkoisia ja näkyvät puhuvan hyvää englantia useilla hyvä koulutus......pisti vähän ajattelemaan.

      Minua ei haittaa mikään erilaisuus kun eivät ole rikollisia.

    • epärehelliset

      [quote]Rehellisyys on hyve, jota valtiovarainministerin on vaikea puheissaan noudattaa. Ministerille solidaarisuus on sitä, kun otetaan lapsiperheiltä ja jaetaan rahat elinkeinoelämälle. Musta ei valkoiseksi muutu pöntöstä puhumalla.[/quote]
      [b]urpiainen [/b]vie kovaa vauhtia suomea huonompaan suuntaan köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuu periaatteella säästöä olisivat saaneet aikuisilta niin sanotuilta rikkailta joita ei veroteta esim.Perhehoidon palkkiot ja korvaukset on verotonta ja hoitopalkkiot nousivat 1.1.2014.Kulukorvaus vähimmäismäärä on 1.1.2014 lukien 406,58 euroa perhehoidossa olevaa henkilöä kohti siis yhdestä lapsesta. Käynnistämiskorvauksen enimmäismäärä on 1.1.2014 lukien 2 887,51 euroa perhehoidossa ole­vaa henkilöä kohti siis yhdestä lapsesta. suomella oli niitä varaa nostaa toivon epärehelliset pois päätöksistä urpiainen,risikko,katainen yhdessä vieneet suomea huonompaan suuntaan
      täältä olisivat saaneet puuttuvat miljoonat!!! lapsilisät sidottu lailla indeksikorotuksiin ei olisi saanut jäädyttää eikä saisi leikata piemmäksi nousivat 2014 indeksi.

    • Lapsia ajatellen

      Jos kaikki edut otettaisi pois kellään ei olisi vara tehdä lapsia, paitsi tietysti rikkailla.
      Varakkuus on siis parasta lapsia ajatellen, miksi köyhät tekee liian paljon lapsia.
      Miksi vanhemmat ei elätä lapsiaan. Holtitonta touhua. Ehkäisy on olemassa.
      Mielenkiintoinen ilmiö kun vesistössä pillereiden takia liikaa naishormooneja ja
      miehet alkaa naisistumaan. Kannattaako luopua pillereistä.
      Onko johdot poikki paras ratkaisu, taitaa olla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe