Nyt kun on sitten kaivettu ne moottoripyörät esiin ja kokeiltu että ne pitkät valot varmaan palaa, ja koko kesän. Syyksi tähän pitkillä valoilla ajamiseen sanottiin olevan se että autoilijat ei huomaa pyörällä ajavaa niin helposti kun siinä on vaan yksi valo. Hyvä näin, nyt sitten ehdottaisin sellaista, näissä uusissa kotteroissa kun se lampun vaihto on työlästä, siihen asti kun saadaan auto lampunvaihtoom niin voitais ajaa kanssa pitkillä valoilla, näkyvyys olisi taattu. Minä onneton kun luulin että vastaantulevassa pärrässä oli jäänyt vahingossa pitkät päälle, niin vilautin pitkiä josta sain vastineeksi "keskarin".
Palanut valo
7
129
Vastaukset
- Mika.....
Keskarin näytteleminen on moukkamaista käytöstä keneltä tahansa. Pitkät päällä ajaminen on turhaa ja öykkärimaista käytöstä motoristeilta, joka kääntyy lopulta itseään vastaan. Etsimättä tulee mieleen muutama paljon tehokkaampi tapa tulla huomatuksi liikenteessä.
Ensinnäkin muulle liikenteelle pitäisi antaa aikaa huomata itsensä ja se tarkoittaa valitettavasti järjellisiä tilannenopeuksia varsinkin risteysalueella. Moottoripyörän huomaamiseen tarvitaan aikaa vielä enemmän kuin vaikkapa linja-auton huomaamiseen. Samalla kun antaa aikaa toisille huomata itsensä, motoristi antaa itselleen aikaa ja tilaa reagoida ja väistää tarvittaessa. Esimerkiksi traktorin perään pitää aina hidastaa eikä ohittaa sitä suoraan vaudissa. Valitettavasti tämä on monille meille motoristeille ihan mahdotonta, koska "mä ekaks, minä, minä, minä,.....". Tällaiselle keskarin näyttelijälle on luontevampaa häikäistä toisia ja näytellä keskaria perään.
Toinen juttu on, että pitäisi pysyä poissa katveista. Motoristin olisi järkevää yrittää tavoittaa autokuskin katse. Jos kaveri katsoo sinua, niin on mahdollista että hän myös näkee sinut. Yleensä menee muutama vuosi ennenkuin motoristi oppii ymmärtämään näitä liikenteen realiteetteja. Sitä voi vaikka tanssia molemmat keskarit pystyssä alasti huomioliiveissä pitkät päällä sen autoilijan edessä eikä se siltä huomaa sitä motoristia jos siinä välissä on etutolppa tai se motoristi etenee päätöntä vauhtia.
Tiedän tämä kommentin keräävän läjän miinusklikkauksia, mutta ei nämä tosiasiat silti siitä muuksi muutu. Niin ja olen kyllä motoristi itsekin ja morjestelen vastaantullessa, mutta keskaria en näyttele.- lisäksi vielä
Moottoripöyräilyn aloittamista suunnittelevan on syytä tiedostaa itselleen se tosiasia, että laji on todella vaarallinen.
- tämäkin vielä
"Moottoripöyräilyn aloittamista suunnittelevan on syytä tiedostaa itselleen se tosiasia, että laji on todella vaarallinen."
Niin on lomalennotkin. Kone kun tulee tonttiin, niin kuolonuhreja on yleensä monia satoja.........- 33 kesää ja elossa
Onhan se moottoripyöräily vaarallista... varsinkin jos ajat kuten tyypillinen suomalainen autoilija, katse n. 20 päässä, silmälaput, turvavälistä ei tietoakaan, liikaa tilannenopeutta (alle 80 km/h alueilla), ei ymmärrä mitä ennakointi tarkoittaa jne.
- pyöran myynyt
33 kesää ja elossa kirjoitti:
Onhan se moottoripyöräily vaarallista... varsinkin jos ajat kuten tyypillinen suomalainen autoilija, katse n. 20 päässä, silmälaput, turvavälistä ei tietoakaan, liikaa tilannenopeutta (alle 80 km/h alueilla), ei ymmärrä mitä ennakointi tarkoittaa jne.
Ei kannata aloittaa koko moottoripyöräilyä. Pienikin virhe oma tai toisin niin huonosti kävi. Myös täysin turha harrastus, turhaa saastuttamista, meteliä ja huono ajettava.
- realismia kehiin
pyöran myynyt kirjoitti:
Ei kannata aloittaa koko moottoripyöräilyä. Pienikin virhe oma tai toisin niin huonosti kävi. Myös täysin turha harrastus, turhaa saastuttamista, meteliä ja huono ajettava.
Se on sama henkilöautolla, peltikottero antaa vain harhan, että ollaan turvassa, mutta muutaman sekunnin välein tulee tiellä vastaan potentiaalinen kuoleman tuottaja, nokkakolari yli 80 vauhdista on sellainen tapahtuma, että seuraukset ovat vakavat, rekan kanssa lähes 100% hengenlähtö.
Moottoripyörällä voi ajaa turvallisesti, jopa turvallisemmin, kuin autolla, mutta kaikilla ei ole fysiikka, kokemus ja pää siihen edellyttävässä tilassa. - vaara kanssamme
33 kesää ja elossa kirjoitti:
Onhan se moottoripyöräily vaarallista... varsinkin jos ajat kuten tyypillinen suomalainen autoilija, katse n. 20 päässä, silmälaput, turvavälistä ei tietoakaan, liikaa tilannenopeutta (alle 80 km/h alueilla), ei ymmärrä mitä ennakointi tarkoittaa jne.
Jos taajamaoloissa noudattaa nopeusrajoituksia, ovat riskit vähäiset ja pyörä pysähtyy nopeasti.
Turha pettää itseään neonliiveillä ja pitkillä valoilla. Ehkä valkoinen kypärä voisi ainakin maantiellä kiinnittää huomiota..oikeasti motoristi on aina yksin maailmaa vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794197
- 293154
- 2013102
- 512927
- 242854
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl422593Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez3182577Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2332253Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v252106- 452047