keskustori 19.4 klo 12

hävettää

Voi kurjuus minkälainen keskustori on. 5 juoppoa makaili maassa kioskin edessä, 2 pulloa vodkaa ja kaljatölkkiä keskellä. Aivan hirveessä kunnossa koko porukka, p askaisia repaleita. Oli siinä turisteilla katselemista. Missä poliisit??
Eikö keskustorille voisi kesän ajaksi palkata järjestyksen valvojaa tai poliisia. Tämä oli varmaan vasta alkua. Samassa juopumustilassa nuoria ja vahempia.

30

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuodesta toiseen

      Alko-ongelmaan pitäisi saada apua monelle. Tuntuu ettei ole tehoavaa? Minkälainen hoito auttaa heitä? Vai onko elimistö jo finaalissa ettei ole toivoa.

      • veronkorotus

        Menetettyjä tapauksia taitaa olla jo. Halvemmaks taitaa tulla kun antaa juoda ittensä hengiltä. Harmi sinäänsä...


      • pois silmistä!

        Siperiaan vaan toimitettava. Tarpeeksi kossupulloja mukaan, että juovat itsensä hengiltä!


    • Minuakin hävettää

      Poliiseilla reppanoilla on niin vähän resursseja, ettei ne ehdi jokaisen deekun perässä juosta. Virallinen perusteluhan on, että niihin ei tarvitse puuttua kun ne eivät ole häiriöksi. Heh.

    • puhdistamon liepeill

      Vieläkös rantojen miehiä majailee Ratinanrannassa vai ovatko joutuneet väistymään uuden rakentamisen tieltä?

      • Ratinalainen

        Ratinan rannassa ei ole enää puliukkoja. Ukot on siirtyny Hervantaan Väkipyöränkadulle ja näköjään Keskustorille. Aina vaan nuorempia rappiolla olevia näkee. Surullista ja raivostuttavaa molempia yhtaikaa.


      • mikä auttais
        Ratinalainen kirjoitti:

        Ratinan rannassa ei ole enää puliukkoja. Ukot on siirtyny Hervantaan Väkipyöränkadulle ja näköjään Keskustorille. Aina vaan nuorempia rappiolla olevia näkee. Surullista ja raivostuttavaa molempia yhtaikaa.

        Nuoria voisi vielä auttaa ennenkuin haima tai maksa kosahtaa. Miksei muitakin.


    • Kuten ylhäällä niin

      Olisit nähnyt kaupunginvaltuuston 14.4. Votka ja kaljatölkit tosin puuttuivat, mutta persuja lukuuno ttamatta tosi karseen oloista porukkaa.

      Eikö kaupungin virastotalolle voisi palkata järjestyksenvalvojaa. Samassa rappiotilassa oli täälläkin nuoria ja vanhoja.

      • ???

        Mitä tarkoitat?


    • Huikka huikkaajalle

      Mikä juoppofobia teillä on. Pelkäätkö, että omat heikkoutesi tulevat pintaan. Onko siis mainitsemasi juoppo-ongelma keskustassa sinun oma ongelmasi ja käyttäytymishäiriösi kaljapäissäsi?
      Minun mielestäni ei juopoista ole mitään yhteiskuntavaaraa. Ei ne kuitenkaan enää töissä saisi mitään rahanarvoista työtulosta aikaiseksi. Ja tietävät sen itsekin (tosin sitä myöntämättä). Täältä käsin luulisi, että on parempi antaa dokailla ja maata rauhassa, ettei ympäristön aiheuttama sosiaalinen paine ahdista.
      Arvon m/h -ekin ansaitsemme huikan huikan tarjoojalle

      • po+0953

        Suomihan odottelee lopun alkua.Kellä on enää varaa mihinkään,hinnat
        pilvissä,verot nousee,teollisuus loppunut,Suomessa ei valmisteta enää
        muut kuin halkopinoja.Päättäjät karkaavat,veljekset stub/kat jättävät
        uppoavan laivan.Tunnelma on sama kuin 90 luvun alussa.Tässä käy
        niinkuin entiselle kauppiaalle kun myynti laski, piti nostaa hintoja,kon
        kurssihan siitä seurasi.Toisaalta Suomessa elää outo ihmisryhmä jonka
        toiminta perustuu verovaroin ylläpidetyisssä yrityksissä.


      • kaikessa on kohtuus

        Kyllä se vituttaa, kun ei voi kauniina kesäpäivänä nauttia ja istahtaa keskustorilla. Tai voi, mutta haiset sitten kuselle ja yrjölle loppupäivän. Lasten kanssa saa kipittää reippaasti ohi ettei narkki kaadu niskaan. Mua ei hetkauta jos joku juo tai piikittää ittensä, mutta pitäisi olla oikeus käyttää tota mansen keskustaa muillakin.


    • stadilainen täällä

      Muuhun kantaa ottamatta, mutta ei kyllä tulisi kuuloonkaan, että Helsingin kaupunginjohtajan työtilojen portailla leiriytyisi narkkijengi.

      Mutta Tampereella ihan okei näköjään.

      PS. Pelkään sitä hampaatonta naista.Aina näyttää siltä kuin tulisi kimppuun.

    • älkää arvostelko....

      Älkää arvostelko Tamperetta tai saatte syytteen herjauksesta,solvauksesta heh entäs vihapuheet.
      Minkä tuolle muuten voi mitä keskustorin alueella tapahtuu eikä ratkaisu ole mikään järjestyksenvalvojat tai poliisi kun sillon rajoitetaan jo ihmisten normaali liikkumista.
      Kesäaikana kannattaa välttää keskustorin alutta ettei edes matkakorttia lataa tai nosta rahaa automaatista.

    • Kulttuuri kultivoitu

      Mikä juoppofobia teillä on. Pelkäätkö, että omat heikkoutesi tulevat pintaan. Onko siis mainitsemasi juoppo-ongelma keskustassa sinun oma ongelmasi ja käyttäytymishäiriösi kaljapäissäsi?
      Ei juopoista ole mitään yhteiskuntavaaraa. Eikä ole koskaan ollut. Olihan joka päivä dokaavia työkyvyttömiä jo 50-60 luvuillakin. Vaikka Suomessa oli huipputyöllisyystilanne. Älä ota mitään paniikkia. Ei paniikkia ollut silloinkaan.
      Nykyään keskustassa on jopa monikansallisesti huikkaheikkejä.

      • ja pian

        Juopot omalle saarelle ja puolustajat mukaan. Mukaan kiljutarvikkeet ja perunoita.


    • viikinsaareennn.

      Hyvä ehdotus tuo saari...Viikinsaareen yeah jo ens kesänä.

      • Entäpäs terassi/juot

        Entäpäs terassi/juottolat häh-sonninsilmien kanssa istuvat terassilla haavi auki-sitten yöllä pizza-kebab paikkoihin ja roskataan.Tappelut taxijonoissa,tuleva vappu ni hukumme paskaan.
        Omasta mielestämme olemme fiksuja kun muissahan se vika kuitenkin ajatuksena enhän minä


      • huitsin skutsiin !

        Vähän kauemmas pliis. Vaikka Karahkasaareen.


    • envoiuskoasilmiäni

      Mä en voi uskoa silmiäni. "Halvemmaks tulee antaa juoda itsensä hengiltä". Mikä tätä yhteiskuntaa vaivaa, oikeasti? Jokaisella juopolla on toivoa, oli se elimistö finaalissa tai sitten ei. Ihminen raitistuu kun raitistuu, sitä ei voi kukaan määrätä tapahtuvaksi, ei varsinkaan pakottamalla. Pakkopulla on se mikä ei auta, päinvastoin, pahentaa. Alkoholistit juo siihen saakka, kunnes niiden päässä napsahtaa, että hei, ehkä tää nyt ei välttämättä kannatakkaan. Juomiseen ja juomistottumuksiin vaikuttaa myös geenit ja kasvatus, ootteko tulleet ajatelleeks sitä. Mun ukki, oli alkoholisti. En tuntenut, en nähnyt koskaan. Geenit siirtyi sieltä veljeen, ja alkoholin käyttö lähti käsistä. Todennäköisesti myös kaveripiirillä vaikutusta. Mä taas, ei maistu. Saunakalja sillointällöin, mutta osaan pitää alkoholin käytön hallinnassa. Olen matkan varrella törmännyt alkoholisteihin, viimeksi bussia odotellessani, ja ainut joka siihen juomisen lopettamiseen, omien päätösten tukena, voi vaikuttaa, on nämä ns. kuntoutushoitolat, joissa ei saa olla alkoholin vaikutuksen alaisena. Veli oli sellaisessa, niin myös tämä porukka johon bussiasemalla törmäsin. Ei nekään alkoholistista raitista tee, mutta auttavat, jos oma tahto pelissä mukana. Pakottamalla ei toimi, ei sitten millään. Älkää pitäkö ihmisiä joille maistuu alkoholi mitenkään alempiarvoisena kuin te raittiit, jotka olevinaan niin täydellisiä olette. Kukaan ei ole täydellinen, ei kukaan. Alkoholisteistakin löytyy symppiksiä, jotka osaavat ajatella fiksusti. Ette vaan suostu avaamaan silmiänne ja korvianne sille. Kiitos ja aamen

      • tuota niin

        Voiko hoitolat tehdä mitään paremmin? Olisi kiva tietää. Entä jos pian on myöhäistä ja heidän haima menee, kuolevat viinaan?


    • resfdsfds

      Noitahan keskustorilla on jatkuvasti. Pitäisi siivota sivummalle nuo ihmisroskat.

    • Ajattelun aihetta:

      Kun ei sitä alkoholistia voi auttaa kukaan muu kuin alkoholisti itse.
      Mulla on aiheesta puhuttavaa vaikka kuinka paljon, koska olen itsekin alkoholisti. Mä olisin tällä hetkellä itsekin semmoinen maassa ryömivä, haiseva repale tai sitten kuollut. Vasta kuolema tekee alkoholistista entisen alkoholistin.
      Mä päätin jo joulukuussa 2008 lopettaa juomisen, kun ymmärsin itse sen tosiasian, että olen alkoholisti.
      Absolutistina olen elänyt nyt jo yli 5 vuotta. Koska raittiuteni on kestänyt jo näinkin kauan, niin mitä sitä enää alkaisi juoda? Tiedän varsin hyvin, että alkoholistina en pystyisi kohtuujuomiseen, joten turha on lähteä juomaan. Koituisi tuhoksi hyvin pian!
      Ykkössyy pysyä absolutistina on: Jos minun juomisen vuoksi on ihmishenki menetetty, niin kyllä ne minun juomiset on juotu! Näin päättelin jo yli 5 vuotta sitten. Toiseksi: pitää ajatella sekä omaa tulevaisuuttaan, että myös muitakin ihmisiä.
      Keksiikö joku jonkun/joitakin vielä painavempia perusteluita sille, että miksi alkoholistin tulee pysyä alkoholista erossa?

    • tivoli keskustori

      Alkakaa mieluummin rahastaa turisteilta pääsymaksu juoppojen toilailujen katsomisesta. Hattu kiertään! Sillä voi sitten selvitä vaikka iltaan asti..

      Näin meillä täällä Suomessa poliitkot ajaa himiset kadulle työttömiksi!

      • tietäjä

        Jos hieno helmoilla ei ooo muuta tekemis ku valittaa nii alkakaa politiikoiksi näillä ohmisillä ei ole muuta niin miksi riisä heiltä alkoholiki hyvä se hienosrelijoiden valittaa ku juovat ite perheeltä salaa kotona...


    • -HALLELUJAA!

      HALLELUJAA, HALLELUJAA!

      Ensimmäisenä pelastettiin suutari Andersson,
      sitten räätäli Gustafsson ja maalari Eriksson.
      Halleluja synneistä pois
      sulle pelastusta pikkurumpu soi.

      Niin kuin valtamerten pauhu
      kaikuu ääni karitsan. TÄTTÄRÄÄ
      Helvetistä nousee musta sauhu
      siellä palaa valta saatanan,
      PERKELEET!

      Onko sielusi sun lumivalkoinen?
      Ootko synneistä päässyt sä pois,
      HÄH MITÄ?
      Halleluja synneistä pois.
      Sulle pelastusta pikkurumpu soi.

      Onko sielusi sun lumivalkoinen?
      Ootko ystävä lapsien sä,
      HÄH MITÄ?
      Halleluja synneistä pois.
      Sulle pelastusta pikkurumpu soi.

    • -HALLELUJAA KESÄLLE

      HALLELUJAA, HALLELUJAA!

      Ensimmäisenä pelastettiin suutari Andersson,
      sitten räätäli Gustafsson ja maalari Eriksson.
      Halleluja synneistä pois
      sulle pelastusta pikkurumpu soi.

      Niin kuin valtamerten pauhu
      kaikuu ääni karitsan. TÄTTÄRÄÄ
      Helvetistä nousee musta sauhu
      siellä palaa valta saatanan,
      PERKELEET!

      Onko sielusi sun lumivalkoinen?
      Ootko synneistä päässyt sä pois,
      HÄH MITÄ?
      Halleluja synneistä pois.
      Sulle pelastusta pikkurumpu soi.

      Onko sielusi sun lumivalkoinen?
      Ootko ystävä lapsien sä,
      HÄH MITÄ?
      Halleluja synneistä pois.
      Sulle pelastusta pikkurumpu soi.

      • tättärää

        Aijaa, pääsit putkasta just ja taas on vauhti päällä!


    • manse2

      Kelle päättäjälle Keskustorin ongelma kuuluu? Kannattaisiko antaa palautetta kaupungin sivuilta tai suoraan jollekin poliitikolle?

      • Ei mitään tapahdu

        Poliitikot kiertää vastuuta. Ei ne mihinkään viitsi ryhtyä.

        Ajattelin ottaa omankädenoikeuden käyttöön. Jos menis ja jakais liekkiviinaa deekuille, niin ryyppäisivät maksansa hajalle. Pääsisivät autuaammille toreille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3189
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2801
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2618
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2588
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2466
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2305
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1753
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1707
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1560
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1416
    Aihe