Asun maassa jossa on myynnissä Forester suuremmalla vapaastihengittävällä moottorilla (2,5 l) kuin mitä suomessa on tarjolla (2,0 l). Kiinnostaisi hankkia, mutta miten on huoltojen kanssa? Auto tuodaan muuttoautona. Odotan asiallisia Subarumiesten kommentteja.
Subaru Forester 2014 2,5 litran koneella
11
496
Vastaukset
- 8 subarua omistaneena
Ei mitään ongelmaa. Moottori on sama kuin outbackissä. Huolto-ohjelma on sama kaikissa bensa subaruissa. Hanki ehdottomasti manuaali, koska cvt ei toimi hyvin kylmässä suomessa, silloin kun kone on vielä kylmä. Siis jos et nyt ehdottomasti tarvi/halua automaattia. Moottoristakin saa enemmän käytännön tehoa irti manuaalilla. Sekä kunnon neliveto toteutus tuossa manuaalissa. Ota paremmin varusteltu ja talvipaketilla, niin varmasti pääset suomessa eroon aikanasi. Suomen ihana verottaja juuri vihjaisi valtion säästöbudjetista, että luultavasti vuoden 2015 alusta alkaen muuttoautoa ei saisi enää tuotua suomeen autoverottomasti. Eli tarkasta vielä tilanne, kun ajankohtainen, mutta muuten kyllä kannattaa forre tuoda sieltä, kun on isommalla koneella.
- Subaruun hurahtanut
Kiitos! Oli hyvin kirjoitettu.
- hgjghjgh
Subaruun hurahtanut kirjoitti:
Kiitos! Oli hyvin kirjoitettu.
Kuka ajaa manuaalivaihteisella katumaasturilla/maasturilla ? Voi noita ihmisparkoja.
- Sellaiset
hgjghjgh kirjoitti:
Kuka ajaa manuaalivaihteisella katumaasturilla/maasturilla ? Voi noita ihmisparkoja.
… jotka sen pystyy hankkimaan ...
- Ycagel
Kesä tai talvi, ei ole ollut CVT:n kanssa ongelmia.
- ahhhaa
Ycagel kirjoitti:
Kesä tai talvi, ei ole ollut CVT:n kanssa ongelmia.
kokemuksia CVT laatikosta olis 100000 km verran . Kylmällä jos raskaskeli , ylämäki , kärryperässä , Varaa minuutti pari ylimääräistä kytke vaihde , tyhjäkäynnillä minuutin pari anna vaihteiston vähän lämmetä, lähde liikkeelle .siis pakkasella . toimii muuten loistavasti
- hghfgh
ahhhaa kirjoitti:
kokemuksia CVT laatikosta olis 100000 km verran . Kylmällä jos raskaskeli , ylämäki , kärryperässä , Varaa minuutti pari ylimääräistä kytke vaihde , tyhjäkäynnillä minuutin pari anna vaihteiston vähän lämmetä, lähde liikkeelle .siis pakkasella . toimii muuten loistavasti
Ihan perusasiaa, eli ei moottori-voimalinjaa pidä kylmänä rasittaa vaan ajaa ensin laitteet lämpimiksi ja sitten vasta kuormittaa.
- forre"
Automaatti toimii hyvin myös kylmänä. Manuaalia en ottaisi missään tapauksessa kun on päässyt automaatin makuun.
- sama mikä kone
Alusta siitä ruostuu jo 2 vuodessa.
- sitärataa
jaaha no ihme ja kumma kun 2004 197tkm ja eipä ihmeemmin ole ruosteessa.
- felippe Massata
Ei ruostu, massattu on:) Kaikki japsit täytyy massata!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2194167
- 1214016
- 483632
- 652983
- 2002741
- 492518
- 222518
- 202406
- 412289
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412245