kilpparit?

väsynyt lihomiseeen

En oikein tiennyt mihin palstalle lähden kirjoittelmaan. Ongelmani on se että olen nyt pienessä ajassa eli alle vuodessa lihonut 15kg!! Olen aina ollut tosi hoikka ja tyytyväinen vartalooni. Tällä hetkellä peilistä takaisin katsoo vieras ihminen joka etoo itseäni. Vaatteet eivät enään mene päälle jotka vielä 2kk sitten menivät. Painoa on siis tullut yhtäkkiä vain. Elintapoja en ole muuttanut ja en edes herkkuja syö..enkä myöskään mätä ruokaa naamariin kauheita määriä! Liikun joka päivä..teen koiran kanssa lenkkejä. Nyt siis herää kysymys..kilpirauhas arvot ovat diabeteslääkärini mielestä hieman koholla mutta ei mitään hälyytyävää. Silti olen ihan varma ett kilpparit ovat off toiminnolla tällä hetkellä ja tarvisin lääkityksen. Myös oireita on..väsymys, palelu,mikään ei huvita ja tämä painon nousu!! Eikä paino tipu lainkaan vaikka mitä tekisi. Alkaa pikku hiljaa jo turhauttamaan!

11

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies 38v

      Mulla on ollut oireina jo monta vuotta: helvetillinen väsymys, paino nousee mutta ei tipu sitten millään, kuiva iho, käheä kurkku, ohuet repeilevät uraiset kynnet, ohuet hauraat hamppumaiset hiukset, Hb tippuu aina rautakuurin loputtua alle viitearvoon, pitkin kroppaa loputonta turvotusta, potenssi ja seksihalut hukassa jne jne jne. Tk:ssa tsekattu kilpirauhasarvot monta kertaa, ne on viitearvoissa, joten mitään vikaa ei siinä tapauksessa ole... johtuu kuulemma vaan ikääntymisestä.

      • Mies 38v

        Ai niin ja lisäksi talvet on yhtä helvetin kärvistelyä, aina vaan palelee ja palelee...


    • 3+3

      "kilpirauhas arvot ovat diabeteslääkärini mielestä hieman koholla mutta ei mitään hälyytyävää"

      insuliini lihottaa, mutta vesi EI rasvaksi muutu

      Mitä nuo arvot ovat?

      Optimaalinen on alle 2,5 TSH

    • Vertaile
      • kyllästynyt lihomiseen

        Sulla myös kuulostaa ihan siltä että kilpparit oisi syyllinen. Mutta ihmeellistä ettei kuitenkaan mitään ole. Ja kuinka ikääntymiseen nuo kaikki samat asiat voisi vaikuttaa? Itse olen 25-vuotias ja vielä vuosi sitten olin niin sanottuna unelma kunnossa. Myös diabeteslääkärini sanoi että insuliini voi lihottaa..olen sairastanut yli 11 vuotta diabetestä eikä insuliini ole koskaan mua lihottanut! Ja arvoist ikinä en ole kysynyt että paljonko ovat. Kun on vain sanottu että hieman koholla ovat..mitä se sitten todellisuudessa tarkoittaa. Lääkärinki sanoi kyllä että painoni on noussut ja tarkkaillaan sitä. En nyt ole mikään yli lihava mutta lyhyenä ihmisenä se näkyy kyllä! Voinko siis vaatia kilppari lääkkeet??


      • oireiden voimakk.
        kyllästynyt lihomiseen kirjoitti:

        Sulla myös kuulostaa ihan siltä että kilpparit oisi syyllinen. Mutta ihmeellistä ettei kuitenkaan mitään ole. Ja kuinka ikääntymiseen nuo kaikki samat asiat voisi vaikuttaa? Itse olen 25-vuotias ja vielä vuosi sitten olin niin sanottuna unelma kunnossa. Myös diabeteslääkärini sanoi että insuliini voi lihottaa..olen sairastanut yli 11 vuotta diabetestä eikä insuliini ole koskaan mua lihottanut! Ja arvoist ikinä en ole kysynyt että paljonko ovat. Kun on vain sanottu että hieman koholla ovat..mitä se sitten todellisuudessa tarkoittaa. Lääkärinki sanoi kyllä että painoni on noussut ja tarkkaillaan sitä. En nyt ole mikään yli lihava mutta lyhyenä ihmisenä se näkyy kyllä! Voinko siis vaatia kilppari lääkkeet??

        Jos testaat huviksesi Kilpirauhassairaudet-palstalla, miltä lääkäriltä (erikoistumisopinnot) kukin on saanut lääkityksen, niin endo on auttanut useimpia. Tiedät itse, paljonko (asteikko vähän/jonkin verran/runsaasti) mitäkin oiretta on sinulla. Vaikka veriarvo(t) olisi(vat) viitearvojen sisällä, vajaatoiminnan oireita voi olla erittäin voimakkaina, kuten minulla aikanaan. Arvauskeskuksesta en saanut apua, vain endolta lääkityksen, vaikka oli siis viitearvoissa. Ikääntymisestä en maininnut mitään.

        Jos insuliini lihottaa, niin annosta pitäisi muuttaa. Varmempaa tietoa saat Diabetes-palstalta.
        Vaadi kilpirauhaslääkitys. Listaa oireittesi voimakkuus paperille.


    • 6+7

      Myös yksityinen sisätautilääkäri antaa lääkettä.

      • väsynyt lihomiseen

        Niin aivan. Olen 100% varma että kilppareisaa se vika on. Näin pienessä ajassa lihominen ja se että vaatteet jotka ovat n. 2kk sitten mennyt hyvin päälle..ei mene enään. Jossain siis vika täytyy olla. Tiedän myös diabeteksestä paljon koska itsellä se on 11vuotta ollut jo. Annoskokoja muutan itse verensokereihin nähden ja pitkäaikais sokerin tuloksen mukaan. Insuliinistä tämä EI johdu.


      • 6+7
        väsynyt lihomiseen kirjoitti:

        Niin aivan. Olen 100% varma että kilppareisaa se vika on. Näin pienessä ajassa lihominen ja se että vaatteet jotka ovat n. 2kk sitten mennyt hyvin päälle..ei mene enään. Jossain siis vika täytyy olla. Tiedän myös diabeteksestä paljon koska itsellä se on 11vuotta ollut jo. Annoskokoja muutan itse verensokereihin nähden ja pitkäaikais sokerin tuloksen mukaan. Insuliinistä tämä EI johdu.

        Mene yksityiselle lekurille.

        Et myöskään kertonut kilppariarvojasi?

        Syöthän D-vitamiinia 100µg/vrk?


    • kasviksia.

      Myös viljat täytyy aina jättää ravinnosta, kun kilppariongelmia on sekä varmistaa riittävä jodin saanti


      http://personal.inet.fi/koti/remeli/kilpirauhanen.htm

      Viljojen haitoista on jo niin paljon tutkittua tietoa, että pitäisi olla tiedossa, että niitä kannattaa v'lttää.

    • en myy mitään

      Uusimmassa voi hyvin lehdessä se yks nöäyttelijä hoitaa vajaatomintaansa ravinnolla ja pärjää hyvin. On hoikka eli normaalipainoinen.

      seleeni
      jodi
      magnesium
      D-vitamiini

      ehdottomat lisät

      Kirjastosta löytyy lehti eli ei tarvii ostaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe