amikset on paskoja :DDD

lukioonvaaparas

25

1105

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4567890

      Luuletteko te ylimieliset, että yhteiskunta ei ilman työläisiä toimisi?

      • ddwv

        No tehkää niitä töitä älkääkä perseilkö niillä corolloilla!


      • Ammattikoululainen
        ddwv kirjoitti:

        No tehkää niitä töitä älkääkä perseilkö niillä corolloilla!

        Älkääpä yleistäkö kaikki amikset ei polta. Toisenakin lukio toikkarilla et pääse edes kunnollisiin töihin etkä saa ammattia. Lukion kokeet pääsee hyvin arvosnoin läpi vaikka alottamispäivänä, toisin kuin opinnäytetyöt riippuen tietenkin alasta, mutta ainakin mun alalla minimi työstö aika on noin kolme kuukautta. Parhaimmat tekee yli kaksi vuotta riippuu miten laajan tekee ja mistä aiheesta.
        Itse laskin lukion pitkänmatikan laskut yläasteella matikantunneilla ja sanoisin, että ei ne vaikeita olleet. Opettaja tarkisti laskut oikeiksi.

        Että se siitä lukioko viisauden mitta, jos kaikki aineet siellä on yhtä helppoja niin voisi melkein kysyä millä perustein väitätte lukiolaisia amiksia viisaammiksi?

        Mitä jos vaikka lukio laisilta kysyttäisiin vasta kysymys: Pysyykö normi lukiolainen luetteleen kysyttäessä vaikka lain 626/1996 (rikoslaki) pykälät ulkomuistista, kertomaan miten tietokone kootaan komponenteista lähtien aina ohjelmointiin asti, kokoamaan tasan kahdessa tunnissa kattavan kamera/rikosilmoitin järjestemän. Ja kokoamaan ohjelmoimaan sen toisessa kahsessa tunnissa. Vaikkaisin ettei onnistuisi ihan lukio pohjalla. Että opiskelkaa ammatti niin tiiätte miten noi tehdään. Jos lukiolaiset on niin viisaita, niin tuo ei oo paha rasti.


      • Ei-ammattikoululainen
        Ammattikoululainen kirjoitti:

        Älkääpä yleistäkö kaikki amikset ei polta. Toisenakin lukio toikkarilla et pääse edes kunnollisiin töihin etkä saa ammattia. Lukion kokeet pääsee hyvin arvosnoin läpi vaikka alottamispäivänä, toisin kuin opinnäytetyöt riippuen tietenkin alasta, mutta ainakin mun alalla minimi työstö aika on noin kolme kuukautta. Parhaimmat tekee yli kaksi vuotta riippuu miten laajan tekee ja mistä aiheesta.
        Itse laskin lukion pitkänmatikan laskut yläasteella matikantunneilla ja sanoisin, että ei ne vaikeita olleet. Opettaja tarkisti laskut oikeiksi.

        Että se siitä lukioko viisauden mitta, jos kaikki aineet siellä on yhtä helppoja niin voisi melkein kysyä millä perustein väitätte lukiolaisia amiksia viisaammiksi?

        Mitä jos vaikka lukio laisilta kysyttäisiin vasta kysymys: Pysyykö normi lukiolainen luetteleen kysyttäessä vaikka lain 626/1996 (rikoslaki) pykälät ulkomuistista, kertomaan miten tietokone kootaan komponenteista lähtien aina ohjelmointiin asti, kokoamaan tasan kahdessa tunnissa kattavan kamera/rikosilmoitin järjestemän. Ja kokoamaan ohjelmoimaan sen toisessa kahsessa tunnissa. Vaikkaisin ettei onnistuisi ihan lukio pohjalla. Että opiskelkaa ammatti niin tiiätte miten noi tehdään. Jos lukiolaiset on niin viisaita, niin tuo ei oo paha rasti.

        Et pääsisi suurinta osaa lukion kurssikokeista läpi aloituspäivänä. Pitkän matikan kursseista 1. ja 3. (funktiot ja yhtälöt sekä geometria) pystyy suorittaa peruskoulun matematiikalla, ja mitä luultavimmin saamasi tehtävät ovat olleet tätä tasoa. Ja ota huomioon, että kursseja on 14. Tästä päästäänkin listaan luettelemistasi tehtävistä, joihin alaasi opiskeleva ammattikoululainen ilmeisesti pystyy. 99% muista ammattikoululaisista ei pystyisi yhtään sen paremmin kuin yleissivistystä pidemmälle tankkaavat lukiolaisetkaan. Olet sitä mieltä, että lukion jälkeen ei voi saada kunnollista ammattia, mikä on kyllä totta. Mutta jos katsotaan 10 vuoden päähän, kun ammattikoululainen edelleen asentaa autonrenkaita tai kokoaa tietokoneita komponenteistaan, yläasteen jälkeen lukion valinnut on suorittanut yliopistotason tutkintoja ja on voinut suunnitella laitteet, joiden tuntemisesta siellä työntekijätasolla ollaan niin ylpeitä (ja mitä luultavimmin tienaa moninkertaisesti). Toki yhteiskunta tarvitsee perusduunareita, joita ammattikouluista pulppuaa, mutta muista, että lähes jokainen hyvin tienaava ns yläluokan edustaja on aikoinaan sen valkolakin saanut painaa päähänsä. Ja vielä lopuksi, saisit paljon enemmän vakuuttavuutta tekstillesi jos opettelisit ensin kirjoittamaan. Tuon tasoisella tekstillä et pääsisi äidinkielen ylioppilaskoetta läpi.


      • lukio = karenssi
        Ei-ammattikoululainen kirjoitti:

        Et pääsisi suurinta osaa lukion kurssikokeista läpi aloituspäivänä. Pitkän matikan kursseista 1. ja 3. (funktiot ja yhtälöt sekä geometria) pystyy suorittaa peruskoulun matematiikalla, ja mitä luultavimmin saamasi tehtävät ovat olleet tätä tasoa. Ja ota huomioon, että kursseja on 14. Tästä päästäänkin listaan luettelemistasi tehtävistä, joihin alaasi opiskeleva ammattikoululainen ilmeisesti pystyy. 99% muista ammattikoululaisista ei pystyisi yhtään sen paremmin kuin yleissivistystä pidemmälle tankkaavat lukiolaisetkaan. Olet sitä mieltä, että lukion jälkeen ei voi saada kunnollista ammattia, mikä on kyllä totta. Mutta jos katsotaan 10 vuoden päähän, kun ammattikoululainen edelleen asentaa autonrenkaita tai kokoaa tietokoneita komponenteistaan, yläasteen jälkeen lukion valinnut on suorittanut yliopistotason tutkintoja ja on voinut suunnitella laitteet, joiden tuntemisesta siellä työntekijätasolla ollaan niin ylpeitä (ja mitä luultavimmin tienaa moninkertaisesti). Toki yhteiskunta tarvitsee perusduunareita, joita ammattikouluista pulppuaa, mutta muista, että lähes jokainen hyvin tienaava ns yläluokan edustaja on aikoinaan sen valkolakin saanut painaa päähänsä. Ja vielä lopuksi, saisit paljon enemmän vakuuttavuutta tekstillesi jos opettelisit ensin kirjoittamaan. Tuon tasoisella tekstillä et pääsisi äidinkielen ylioppilaskoetta läpi.

        Pelkän lukion käyneet eivät tule koskaan pärjäämään elämässään.
        He eivät osaa mitään muuta, kun koulussa opetettuja aineita ja pätevät niillä sitten aivan kaikkeen.

        Mitä sitten, jos lukiolaisella tulee autoon joku vika? Siinä ei matematiikan kurssit paljoa lohduta.
        Entä sitten, kun kotona ilmenee joku ongelma ja pitäisi alkaa käytönnön töihin? Lukiolainen pätee käyneensä äidinkielen tunneilla ja alkaa viilaamaan pilkkua, vaikka olisi tosi tilanne päällä.

        Mitäs sitten lukiolainen, kun et pääsekään töihin lukion jälkeen?
        Et saa työmarkkinatukea, koska sinulla ei ole ammattia.
        Sinulla on karenssi päällä niin kauan, kunnes opiskelet itsellesi sen ammatin, tai käyt TE-toimiston järjestämässä toiminnassa.
        Äiti ja isi eivät maksa menojasi koko elämääsi.
        Ja kun sinulla ei kerta ole rahaa, niin et voi palkata ammattimiehiä/naisia tekemään töitä puolestasi, vaikka et niitä itse osaakaan tehdä.

        Mieti tämän jälkeen uudestaan, kumpi nykymaailmassa on kannattavampi.


      • fkfifkfnnjkdlsk
        lukio = karenssi kirjoitti:

        Pelkän lukion käyneet eivät tule koskaan pärjäämään elämässään.
        He eivät osaa mitään muuta, kun koulussa opetettuja aineita ja pätevät niillä sitten aivan kaikkeen.

        Mitä sitten, jos lukiolaisella tulee autoon joku vika? Siinä ei matematiikan kurssit paljoa lohduta.
        Entä sitten, kun kotona ilmenee joku ongelma ja pitäisi alkaa käytönnön töihin? Lukiolainen pätee käyneensä äidinkielen tunneilla ja alkaa viilaamaan pilkkua, vaikka olisi tosi tilanne päällä.

        Mitäs sitten lukiolainen, kun et pääsekään töihin lukion jälkeen?
        Et saa työmarkkinatukea, koska sinulla ei ole ammattia.
        Sinulla on karenssi päällä niin kauan, kunnes opiskelet itsellesi sen ammatin, tai käyt TE-toimiston järjestämässä toiminnassa.
        Äiti ja isi eivät maksa menojasi koko elämääsi.
        Ja kun sinulla ei kerta ole rahaa, niin et voi palkata ammattimiehiä/naisia tekemään töitä puolestasi, vaikka et niitä itse osaakaan tehdä.

        Mieti tämän jälkeen uudestaan, kumpi nykymaailmassa on kannattavampi.

        Ei lukion jälkeen kuuukaan saada ammattia. On vain silkka totuus, että jonkun täytyy olla myös johtotehtävissä ja pyörittää työpaikkojen talouselämää. Sitä ei taideta amiksen papereilla tehdä. Siksi älykkäät pääsevät lukioon, jonka jälkeen jatkavat opintoja. Muista, että koulutuksen kesto korreloi aika hyvin palkan suuruuden kanssa.


      • idiootteja
        fkfifkfnnjkdlsk kirjoitti:

        Ei lukion jälkeen kuuukaan saada ammattia. On vain silkka totuus, että jonkun täytyy olla myös johtotehtävissä ja pyörittää työpaikkojen talouselämää. Sitä ei taideta amiksen papereilla tehdä. Siksi älykkäät pääsevät lukioon, jonka jälkeen jatkavat opintoja. Muista, että koulutuksen kesto korreloi aika hyvin palkan suuruuden kanssa.

        ai että olisin päässyt valtaosaan lukioista jos olisin halunnut mutta kyllä amis vie
        ja kuka helvetti pääsee johto töihin suoraan lukiosta ? ei kukaan ilman suku yms suhteita joita amiksillakin voi olla

        ja sitten kun minä tulen tekemään pari tuntia hommia ja veloitan kulujen kera sen 75- 100e tunti niin ellet ole rikkaasta perheestä tai siwan kassan palkka alle 5000e kk niin ihan varmasti kitiset siitä sillä jos et minulle/firmalle niin tutulle yms

        ammatti osaus maksaa

        tiedätkö miksi sveitsillä menee hyvin ? - siinä maassa on euroopan vähiten yliopiston käyneitä ja muutenkin yli koulutettua porukkaa siinä maassa on tekijöitä

        ja mitä teet jos sinulta menee rikki/tarvitset lisää esim pistorasioita ? jos asennat itse niin nauran sillä työn laatu on n.95% kamalaa ja jos syttyy tulipalo ja sieltä löytyy takeettomia kytkentöjä ei vakuutus maksa sulle paskaakaan vaikka tulipalol ei edes olisi siitä syttynyt

        lukiolaiset mitä tunnen ovat ylimielisiä pelkuri paskoja jotka pelaa teorialla ja mitä olen kuullut niin koulukiusaamista on ja paljon
        täällä missä minä olen niin tulee turpaan ihan vaan kun on säälittävää porukkaa joka pilaa hyvää ilmapiiriä

        täällä vedetään yhtä vaikka ei toista edes tuntisi siellä lukiossa tuskin kukaan menee lopettamaan tappelua/kiusaamista koska ei vaan uskalla


      • teisokqbsvsh
        idiootteja kirjoitti:

        ai että olisin päässyt valtaosaan lukioista jos olisin halunnut mutta kyllä amis vie
        ja kuka helvetti pääsee johto töihin suoraan lukiosta ? ei kukaan ilman suku yms suhteita joita amiksillakin voi olla

        ja sitten kun minä tulen tekemään pari tuntia hommia ja veloitan kulujen kera sen 75- 100e tunti niin ellet ole rikkaasta perheestä tai siwan kassan palkka alle 5000e kk niin ihan varmasti kitiset siitä sillä jos et minulle/firmalle niin tutulle yms

        ammatti osaus maksaa

        tiedätkö miksi sveitsillä menee hyvin ? - siinä maassa on euroopan vähiten yliopiston käyneitä ja muutenkin yli koulutettua porukkaa siinä maassa on tekijöitä

        ja mitä teet jos sinulta menee rikki/tarvitset lisää esim pistorasioita ? jos asennat itse niin nauran sillä työn laatu on n.95% kamalaa ja jos syttyy tulipalo ja sieltä löytyy takeettomia kytkentöjä ei vakuutus maksa sulle paskaakaan vaikka tulipalol ei edes olisi siitä syttynyt

        lukiolaiset mitä tunnen ovat ylimielisiä pelkuri paskoja jotka pelaa teorialla ja mitä olen kuullut niin koulukiusaamista on ja paljon
        täällä missä minä olen niin tulee turpaan ihan vaan kun on säälittävää porukkaa joka pilaa hyvää ilmapiiriä

        täällä vedetään yhtä vaikka ei toista edes tuntisi siellä lukiossa tuskin kukaan menee lopettamaan tappelua/kiusaamista koska ei vaan uskalla

        Ei suoraan lukiosta päsekään mihinkään kunnon töihin (ilman suhteita), vaan jatko-opintoihin, joista sitten parempaan ammattiin. Ei kukaan ole muuta väittänytkään. Sinä voit toki pyytää sitä satasen tuntipalkkaa, mutta muista, ettet ole ainoa joka asiasi osaa. Kuitenkin se on vapaa kilpailu, joka pitää hinnat kohtuullisina ja talouden pyörimässä. Ja jos pimeänä meinaat tehdä, keskustelu voidaan kääntää kokonaan pois 2. asteen koulutuksesta, sillä lakeja kiertämällä saa varmasti kuka tahansa keskivertoa parempa palkkaa koulutuksesta riippumatta.


      • Olkakellukkeet Qq
        idiootteja kirjoitti:

        ai että olisin päässyt valtaosaan lukioista jos olisin halunnut mutta kyllä amis vie
        ja kuka helvetti pääsee johto töihin suoraan lukiosta ? ei kukaan ilman suku yms suhteita joita amiksillakin voi olla

        ja sitten kun minä tulen tekemään pari tuntia hommia ja veloitan kulujen kera sen 75- 100e tunti niin ellet ole rikkaasta perheestä tai siwan kassan palkka alle 5000e kk niin ihan varmasti kitiset siitä sillä jos et minulle/firmalle niin tutulle yms

        ammatti osaus maksaa

        tiedätkö miksi sveitsillä menee hyvin ? - siinä maassa on euroopan vähiten yliopiston käyneitä ja muutenkin yli koulutettua porukkaa siinä maassa on tekijöitä

        ja mitä teet jos sinulta menee rikki/tarvitset lisää esim pistorasioita ? jos asennat itse niin nauran sillä työn laatu on n.95% kamalaa ja jos syttyy tulipalo ja sieltä löytyy takeettomia kytkentöjä ei vakuutus maksa sulle paskaakaan vaikka tulipalol ei edes olisi siitä syttynyt

        lukiolaiset mitä tunnen ovat ylimielisiä pelkuri paskoja jotka pelaa teorialla ja mitä olen kuullut niin koulukiusaamista on ja paljon
        täällä missä minä olen niin tulee turpaan ihan vaan kun on säälittävää porukkaa joka pilaa hyvää ilmapiiriä

        täällä vedetään yhtä vaikka ei toista edes tuntisi siellä lukiossa tuskin kukaan menee lopettamaan tappelua/kiusaamista koska ei vaan uskalla

        Onkohan kykysi ottaa vastaan informaatiota jollakin tapaa vajavainen?

        En halua mollata sinua, vaikka itsetunnonkohottamisyrityksesi onkin tuhoon tuomittu. Ei toisten - tässä tapauksessa lukiolaisten - haukkuminen nosta sinun arvoasi lukijan silmissä, pikemminkin päinvastoin.

        Kukaan lukioon menijä ei kuvittelekaan valmistuvansa sieltä ammattiin. Sitä paitsi ammattikouluun menijöistä valitettavan moni ei saavuta ikinä kelvollista osaamisen tasoa, vaikka laitetaankin kursseista ykkösellä läpi, että saadaan joskus ulos sieltä. Monilla eivät resurssit riitä edes selviämään ammattikoulusta läpi! Ei viitsitä käydä siellä - uskomatonta kyllä!

        Miksi ihmeessä uskot, että ammattimiehen työn hinnasta kitistäisiin? Tiedät varmaan, että ei sen Rööri-Roopen tuntipalkka ole se putkifirman veloittama 100 euroa.

        Sveitsin talouselämän ja koulutuspolitiikan tuntemuksesi on mahtavaa. Otetaanpa sieltä mallia, niin Suomi nousee. Tähän asti meillä on satsattu koulutukseen ja Suomi on noussut. Olen opiskellut Sveitsissä ja tiedän asioista vähän sinua enemmän.

        Uskotko, että pistorasian asentaja on jollakin tavoin ainoa ammatti, mitä ihmisen pitäisi osata? Entäpä kun sinulla on ns. "heppi ruosteessa" ja yrität tautiasi omin neuvoin parannella? Ehkäpä silloin kuitenkin lopulta nöyrryt ja menet lukion käyneen lääkärin puheille. Sukupuolitautien poliklinikalla esitiedot sinulta ottaa kenties lukion käynyt sairaanhoitaja.

        Sinun kuulemasi lukion koulukiusaamisesta on täysin päinvastaista sille, mitä tämän ja naapurikaupungin yhteensä viidestä lukiosta puhutaan. Ajatteletko oikeasti niin, että ihminen, joka tähtää sinua korkeampaan koulutukseen, on "ylimielinen pelkuri paska"? Oliko hän sellainen jo ennen lukioon menemistään, vai muuttiko jatko-opintopaikan saanti hänet hetkessä sellaiseksi? Sen sijaan täälläkin kyllä tiedetään, että amislaiset helposti tappelevat nyrkit savessa oli sitten aihetta tai ei. Yleensä ei ole, ja niitä sitten selvitellään oikeussaleissa veronmaksajien kustannuksella.


      • 15v joni
        Ammattikoululainen kirjoitti:

        Älkääpä yleistäkö kaikki amikset ei polta. Toisenakin lukio toikkarilla et pääse edes kunnollisiin töihin etkä saa ammattia. Lukion kokeet pääsee hyvin arvosnoin läpi vaikka alottamispäivänä, toisin kuin opinnäytetyöt riippuen tietenkin alasta, mutta ainakin mun alalla minimi työstö aika on noin kolme kuukautta. Parhaimmat tekee yli kaksi vuotta riippuu miten laajan tekee ja mistä aiheesta.
        Itse laskin lukion pitkänmatikan laskut yläasteella matikantunneilla ja sanoisin, että ei ne vaikeita olleet. Opettaja tarkisti laskut oikeiksi.

        Että se siitä lukioko viisauden mitta, jos kaikki aineet siellä on yhtä helppoja niin voisi melkein kysyä millä perustein väitätte lukiolaisia amiksia viisaammiksi?

        Mitä jos vaikka lukio laisilta kysyttäisiin vasta kysymys: Pysyykö normi lukiolainen luetteleen kysyttäessä vaikka lain 626/1996 (rikoslaki) pykälät ulkomuistista, kertomaan miten tietokone kootaan komponenteista lähtien aina ohjelmointiin asti, kokoamaan tasan kahdessa tunnissa kattavan kamera/rikosilmoitin järjestemän. Ja kokoamaan ohjelmoimaan sen toisessa kahsessa tunnissa. Vaikkaisin ettei onnistuisi ihan lukio pohjalla. Että opiskelkaa ammatti niin tiiätte miten noi tehdään. Jos lukiolaiset on niin viisaita, niin tuo ei oo paha rasti.

        Lukioon olisikin tarkoitus mennä siksi, että sen jälkeen haetaan korkeakouluun opiskelemaan. Itselläni ei ole mitään amista vastaan, mutta kieltämättä pistää vituttamaan sillon kun näkee kylillä stereotyyppisiä amiksia ajelemassa paskasilla autoilla. Tietenkään pelkällä lukiolla ei pääse mihinkään, mutta eihän se olekkaan lukion tarkoitus.


      • jhuu vihhu
        fkfifkfnnjkdlsk kirjoitti:

        Ei lukion jälkeen kuuukaan saada ammattia. On vain silkka totuus, että jonkun täytyy olla myös johtotehtävissä ja pyörittää työpaikkojen talouselämää. Sitä ei taideta amiksen papereilla tehdä. Siksi älykkäät pääsevät lukioon, jonka jälkeen jatkavat opintoja. Muista, että koulutuksen kesto korreloi aika hyvin palkan suuruuden kanssa.

        Näin ei ole. Ei tarvitse olla älykäs päästäkseen lukioon. Keskivertoälykkyysosamäärällä (100) pääsee ylioppilaaksi ilman mitään suurempia haasteita, kunhan on asenne kohdallaan.

        Koulutukset kesto taasen hyvissä tapauksissa korreloi tulevan palkan kanssa, mutta joillain aloilla se ei valitettavasti ole näin. Akateemisella alalla tutkijat saavat Suomessa sieltä 3000€/kk (hyvä palkka, mutta ylioppilaasta tohtorintutkinnon suorittamiseen menee noin 9-10 vuotta) molemmin puolin bruttona. MIkäli uralla etenee ja onnenpoikana pääsee professorin virkaan, alkaa palkka vastaamaan koulutuksen viemää aikaa.


    • mr.näätä
      • 13v

        Meen amikseen koska lukioo tuomitaan ne ääliöt jotka ei amikseen pääse. Eikä lukiolaiset välttis pääse haluamaansa ammattiin. (Serkku on nytkin Mäkkärin kassalla)


      • herääs ny poju
        13v kirjoitti:

        Meen amikseen koska lukioo tuomitaan ne ääliöt jotka ei amikseen pääse. Eikä lukiolaiset välttis pääse haluamaansa ammattiin. (Serkku on nytkin Mäkkärin kassalla)

        Lukiolaiset ei pääse amikseen? Jaahas....taitaa amikseen mennä ne jotka ei pääse lukioon.... sillä vitos ka:llaan...


    • olehyvävain

      On tutkittu et eioo mitää eroo meneekö lukioo vai amiksee, eli molemmat ihan yhtä paskoja paikkoja. Toki lukiossa oppii enemmän ja näin, mut ei mitään sen enempää ja parempaa siinä oo. Näyttää siltä et yrität olla "parempi" ku meet lukioo, mut ei, sitä sä et oo :)

      • afsdggr

        Kerro ihmeessä tutkimuksen lähde?


    • hhhsjsjsss

      amikset on iha homoja tyylitajuttomia :)

      • Amis1200

        Mut eikös se ollut niin että lukiolaiset niitä homoja oli eeh? Ja me amikset tienataan 3000€ per kuukausi, toisinkuin te lukiolaiset siellä siwan kassalla vaan 1300€


      • wefawe
        Amis1200 kirjoitti:

        Mut eikös se ollut niin että lukiolaiset niitä homoja oli eeh? Ja me amikset tienataan 3000€ per kuukausi, toisinkuin te lukiolaiset siellä siwan kassalla vaan 1300€

        lukiolaine saa 8000€ kuukaudes :DDD kuuntele ny toi laulu vitun homo amis likane paska


      • Wunderbaum
        wefawe kirjoitti:

        lukiolaine saa 8000€ kuukaudes :DDD kuuntele ny toi laulu vitun homo amis likane paska

        @wefawe, Taidat olla ite peruskoululainen vielä, että onkos sulla vielä varaa sanoa noin??


      • 5845765
        Amis1200 kirjoitti:

        Mut eikös se ollut niin että lukiolaiset niitä homoja oli eeh? Ja me amikset tienataan 3000€ per kuukausi, toisinkuin te lukiolaiset siellä siwan kassalla vaan 1300€

        Just tämä on tätä jonnejen tietämättömyyttä. Mukamas jotenkin maagisesti kun menet amiskaan niin kolmen vuoden jälkeen pääset hyväpalkkaiseen ammattiin loppuelämäksesi, voi miten ihanata. Herätkäähän jo todellisuuteen. Ei ole mitään takeita että sä tulet saamaan heti töitä sille alalle mitä opiskelet amiskassa. Työllisyystilanne tietyillä aloilla voi romahtaa lyhyessäkin ajassa. Toisena tämä paskan puhuminen palkoista. Toki JOILLAIN pelkän amiskan koulutuksen vaativilla aloilla palkat on parhaimmillaan korkeahkoja, mutta ei todellakaan kaikilla. Lisäksi ne paremmat palkat vaatii yleensä vielä jatkokoulutusta.

        Ite olen lukiossa, mutta kyllä mä arvostan amiskaa tai lukiota käyvää ihan samalla tavalla. Oma valintahan se on kumpaan menee, jos haluaa ammatin ja työelämään nopeammin, niin amiska on just passeli (toki senkin jälkeen pystyy jatkokouluttautumaan halutessaan). Jos taas haluaa lisätä sivistystään jne niin menee lukioon. Itsehän menin lukioon vain siks, ettei mikään ammatti varsinaisesti kiinnostanut yhtään yhteishaun aikana. Lukiosta saa 3 vuotta lisää aikaa miettiä mihin haluaa jatkokouluttautua. Mutta nyt ekan vuoden jälkeen tajuaa että kyllä lukiosta paljon muutakin saa irti.


    • Mikä siinä on

      Voi luoja tätä keskustelua. Sä voit kouluttautua aika moneen ammattiin sekä ammarin että lukion kautta. Ammarista voi mennä yliopistoon, jos haluu jatkaa kouluttautumista ammatissaan JOHON ON JO VALMISTUNUT. Toki on niin, että sä et lääkäriks ammarista pääse, mutta jos sä tiedät mikä sä haluut olla ja mitä työtä tehdä ni parempi mennä amikseen ku lukioon.

    • Jalaa1

      Keskustelu itsessään kuuluisi jonnekkin sinne, mihin ei päivä käy. Sen verran lapsellista on teksti. Lukio ei anna pätevyyttä yhteenkään ammattiin, sillä voi hakea jatko-opintoihin korkeakouluihin tai yliopistoon. Ammattikoulusta valmistutaan ammattiin, mutta samalla tavalla voit hakea jatko-opintoihin. Monen reitti käykin AMK:iin, mikäli työpaikkaa ei ole kiikarissa.

      Ite olen pelkällä ammattikoulupohjalla ollut töissä it-alalla 7 vuotta, työpaikkoja on ehtinyt olla useampi, mutta tärkeintä on se että duunia on ollut. Koulupohja ei ratkaise niinkään paljon, kuin se mitä on tehnyt ja mitä osaa. Voihan kouluja olla käynyt vaikka kuinka paljon, mutta osaa asiat vain teoriassa. Teoria antaa pohjan osaamiselle, mutta se pitää osata soveltaa käytännöksi.

      • asdfd

        Amiksesta voi kyllä jatkaa yhtälailla myös yliopistoon. Homma saattaa vain olla vaikea, koska pääsykokeet vaativat lukiossa opittavaa tietoa ja alasta riippuen myös syventävien kurssien käymistä. Tämän takia amis-->yliopisto on harvinaista.

        Ja ihan vain nussiakseni pilkkua, yliopistokin on korkeakoulu.


    • yolo3

      no mut ainakin omnialaiset tienaa sen rahan toisin kuin lukiolaiset jotka pummii sen vanhemmiltaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe