Helsingissä homma karannut...

käsittämätöntä!!!

Käsistä!

Takseja puolet enemmän ajossa mitä listan mukaan kuuluisi olla. Kassat ovat täten puolta pienempiä mitä muualla maassa. Monet yhden auton isännätkin pitävät taksinsa liikenteessä 24/7. Kertoo jotakin ihmisen ahneudesta!

66

1244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omalla luvalla

      Takseja on nyt puolet enemmän työssä juuri taksiyrittäjien ahneudesta kuin myös pelosta. Autoilijat haluavat nyt epätoivoisesti lisätä autojaan työhön myös silloin kun niitä ei siellä muuten olisi. Syy tähän on Ministeri Virkkusen esitys taksimäärien vapauttamisesta, joka on saanut taksiautoilijat pelosta varpailleen. Nyt nykyiset taksiyrittäjät yrittävät taas lavastaa tilannetta, mikä näyttäisi siltä, että takseja olisi jo nyt liikaa ja tilanne olisi muka aina sama. Mahdollisen taksilupien vapauttamisen ja/tai lupien lisäämisen uhan mentyä ohi, tilanne palautuisi jälleen ennalleen. Lavastus on aivan sama kuin aina ennekin hetki ennen ELYN taksikiintiön arviointia. Taksiyrittäjät haluavat vain ahneuttaan suojata oman monopoliasemansa vaivattomassa bisneksessä ja sen tuoman ruhtinaallisen taloudellisen hyödyn. Mutta juoni on jo paljastunut.

      • renki2

        Ei vain ole kuljettajan kannalta mailman kannatavinta puuhaa!


      • renki2
        renki2 kirjoitti:

        Ei vain ole kuljettajan kannalta mailman kannatavinta puuhaa!

        Muualla maassahan tämä ei onnistuisi koska kukaan täysijärkinen valkoinen mies ei tule taksin rattiin vuorottomala autolla ja samalla palkkaprosentilla, mutta helsingissä maahanmuuttajat pitää siitä huolen.


      • Tri Watson

        Well done, Sherlock!


    • ACI&AB

      Onko se vuorolista joku jumalan sana? Hyppää pituutta listasi kanssa. HTD kyykyttänyt takseja jo ihan tarpeeksi. Kerrankin on asia mille se ei vaan voi yhtään mitään. Mulla riittää kuskeja 24/7 ja auto seisoo siellä tolpalla, ihan sama oli keikkaa tai ei. Kiitoksia maahanmuuton ja lainsäätäjien voimme vihdoinkin haistattaa HTDn pykälille.

      • käsittämätöntä!!!

        Samalla haistatte pitkät rehellisille työtä tekeville kuljettajille joiden kassat jää takienne puolta pienemmäksi. Kävikö mielessäsi että joillakin heistä voi olla vaikka perhettä elätettävänä? Vuorolista ei ole mikään Jumalan sana, mutta se on lista jonka avulla on tarkoitus sovittaa oikea määrä autoja töihin, jotta jokaisen auton kassa olisi inhimillinen. Valitettavasti se on kaukana inhimillisestä kun autoilijoiden ahneus puuttuu peliin!


      • hhhhe
        käsittämätöntä!!! kirjoitti:

        Samalla haistatte pitkät rehellisille työtä tekeville kuljettajille joiden kassat jää takienne puolta pienemmäksi. Kävikö mielessäsi että joillakin heistä voi olla vaikka perhettä elätettävänä? Vuorolista ei ole mikään Jumalan sana, mutta se on lista jonka avulla on tarkoitus sovittaa oikea määrä autoja töihin, jotta jokaisen auton kassa olisi inhimillinen. Valitettavasti se on kaukana inhimillisestä kun autoilijoiden ahneus puuttuu peliin!

        "Kävikö mielessäsi että joillakin heistä voi olla vaikka perhettä elätettävänä?"

        Olisko joku antanau tawara taksarille vai viittaatko omaan äitiisi?


      • Aina ollut näin
        käsittämätöntä!!! kirjoitti:

        Samalla haistatte pitkät rehellisille työtä tekeville kuljettajille joiden kassat jää takienne puolta pienemmäksi. Kävikö mielessäsi että joillakin heistä voi olla vaikka perhettä elätettävänä? Vuorolista ei ole mikään Jumalan sana, mutta se on lista jonka avulla on tarkoitus sovittaa oikea määrä autoja töihin, jotta jokaisen auton kassa olisi inhimillinen. Valitettavasti se on kaukana inhimillisestä kun autoilijoiden ahneus puuttuu peliin!

        Taksit on ammattiryhmä joka ei ajattele muita, omaan napaan tuijottajia suurin osa, ns. rehellinen ei siinä maailmassa pärjää.


    • uuhwerk

      Tätähän vois verrata tilanteeseen, jossa urakkatyömaalle tunkisi täysin hallitsematon määrä duunareita ja potti tietenkin pitäs jakaa tasan kaikkien kanssa.

      • ...

        Poliitikkojen mielestä taksit ei kilpaile keskenään riittävästi? Niinpä he suuressa viisaudessaan haluavat vapauttaa elinkeinon? Että 1500 stadilaisen taksin lisäksi toinen mokoma lisää autoja tolpille???

        Katselin kymmenen vuotta vanhoja ajoraportteja, silloin jo ajettiin puolet parempia kassoja. Silloinpa vuorolistan ulkopuolella ajaminen oli ankarasti kielletty.

        Luulen, että vapautuksen tullessa, sadat autoilijat lopettavat? Eihän hommassa ole enää mitään järkeä....


      • sinkkiämpärix
        ... kirjoitti:

        Poliitikkojen mielestä taksit ei kilpaile keskenään riittävästi? Niinpä he suuressa viisaudessaan haluavat vapauttaa elinkeinon? Että 1500 stadilaisen taksin lisäksi toinen mokoma lisää autoja tolpille???

        Katselin kymmenen vuotta vanhoja ajoraportteja, silloin jo ajettiin puolet parempia kassoja. Silloinpa vuorolistan ulkopuolella ajaminen oli ankarasti kielletty.

        Luulen, että vapautuksen tullessa, sadat autoilijat lopettavat? Eihän hommassa ole enää mitään järkeä....

        "Huonokin karetlli voittaa vapaan kilpailun" totesi kauppaneuvos Paukku aikanaa.

        Sikaniskalle tiedokse että enää emme elä 80-lukua.


      • sikaniska
        sinkkiämpärix kirjoitti:

        "Huonokin karetlli voittaa vapaan kilpailun" totesi kauppaneuvos Paukku aikanaa.

        Sikaniskalle tiedokse että enää emme elä 80-lukua.

        Emme. Elämme 2010 lukua. Olemme painumassa Euroopan banaanivaltioksi. Ostovoimamme on viety! Olemme pian PA. Revi siitä...


      • Svittusaatana
        ... kirjoitti:

        Poliitikkojen mielestä taksit ei kilpaile keskenään riittävästi? Niinpä he suuressa viisaudessaan haluavat vapauttaa elinkeinon? Että 1500 stadilaisen taksin lisäksi toinen mokoma lisää autoja tolpille???

        Katselin kymmenen vuotta vanhoja ajoraportteja, silloin jo ajettiin puolet parempia kassoja. Silloinpa vuorolistan ulkopuolella ajaminen oli ankarasti kielletty.

        Luulen, että vapautuksen tullessa, sadat autoilijat lopettavat? Eihän hommassa ole enää mitään järkeä....

        Miten vitussa tässä pystyy edes kilpailemaan ja yrittämään kun EU kieltää kaiken? Kun ei edes saa perunaa viljellä saatana! Kaikki pientilat ja lähiruokatuotanto on tehty kannattamattomaksi tai sitä ei saa tehdä kun se nyt on vaan "väärin". Poliitikot ovat uittaneet kyrpää perseissä aivan liian kauan saatana.


    • 15+9

      Takuupalkka prosentin pohjaksi kuten käytännössä kaikilla muilla aloilla on, niin autoilijan olisi otettava laskin käteen ja oikeasti mietittävä kannattaako auto laittaa ajoon vai ei. Nyt kun kaikki riski tuotosta on kuljettajalla ja kuljettajien joukossa on riittävän tyhmiä tai sosiaalisesti rajoittuneita tai jossain ambomaassa kasvaneita, jotka tyytyvät 5-6 euron tuntipalkkaan tajuamatta paremmasta, niin lopputulema on tämä. Alipalkkaan tyytyvät vievät toiminnallaan leivän myös niiden vuorollisten suusta ja lopputuloksena ammattiylpeyttä omaavat kuljettajat, jotka haluavat edes jonkinlaisen minipalkan työtunneisteen lopettavat koko homman. Eihän tässä ole mitään järkeä, että porukka harrastaa taksin ajamista ja vielä ylpeilee sillä.

      • Djddjdjejfbrofmglrll

        Ei stadin taksihommassa ole ollut enää pariin vuoteen mitään järkeä. Siitä lähtien, kun ajovuorot vapautettiin, siis saa ajaa listan ulkopuolella, homma alkoi mennä alamäkeen. Alkuun mentiin ajovuoron ulkopuolella ajoon varovasti, lähes häpeillen. Pikkuhiljaa homma yleistyi ja viime vuotena puolenatoista isommat taksitalot laativat jo kuljettajiensa vuorotkin ajamaan ulkopuolella listan. Sama kakku sieltä yhteensä tulee, nyt kakkua on vaan jakamassa lähes tuplamäärä kuskeja, eihän siitä riitä kaikille yhtä paljon, kuin pienemmälle porukalle. Taisi olla Kovanen, joka sai romutettua ajovuorolistan? Nyt sitten "nautimme" tästä kyseenalaisesta "vapautuksesta"? Minkälaisista vapauden tuulista saammekaan vielä nauttia, kun poliitikkonuoret iskevät kyntensä alaamme? Mulle alkaa riittämään, lopetan kuluvan vuoden aikana, osaan tehdä muutakin. Ei näistä taksiluvista kannata enää pitää kynsin hampain kiinni.

        Juttelin muuten erään pikkukaupunkilaisen kolleegan kanssa. Heillä ajovuoron ulkopuolella ajetaan hyvin vähän ja kassat heillä on siis paljon parempia, kuin stadissa. Automäärissä kun ei ole niin paljon reserviä....


    • TYÖAIKALAKI

      Tilanne on aivan täysin sama kaikissa Suomen suurimmissa kaupungeissa. Paitsi, että siellä missä ei ole maahanmuuttaja taustaisia kuljettajia, ne vuorojen ulkopuolisen rosvoamisen hoitaa matemaattisesti lahjattomimmat vähä-älyisimmät alkuSuomalaiset autoilijat ja kuljettajat. No heillä ei elämässään ole tietenkään mitään muuta kuin istuminen taksissa. Ehkäpä he näin pyrkivät saamaan elämässä itselleen edes jonkinlaisen merkityksen. Joidenkin työskentelyajat ovat pituudeltaan myös kuljettajan työaikalain vastaistaisia, joten alkakaapa soittelemaan poliisille väsyneistä kuljettajista, että saadaan ongelma edes vähän vähenemään.

    • kauhuskenaario

      Miettikääpä sitä tulevaisuuden tilannetta, että luvat vapautetaan ja siirrytään siihen Virkkusen haaveilemaan ilmoitusluontoiseen yrittämiseen. Tästä tilanteesta taksien määrä moninkertaistuisi ja laskekaapa niitä tulevia kassoja. Silloin ajohommiin jää enää rikolliset ja sellaiset juuri tulleet maahanmuuttajat jotka eivät vielä ymmärrä rahan arvoa.

      Sen jälkeen ei uskalla lastaan lähettää taksilla matkaan.

      • hyvä Virkkunen

        Mitä sitten?, toiset pärjää silti ja toiset ei, ihme suoja-ammattiryhmä, sitten se palvelun taso mitataan sillä kassalla.... koirat haukkuu, karavaani kulkee.


    • 4543

      Ei muuta kuin sellaiset 190-senttiset paksuniskat kamppailulajien harrastajat ajamaan ja vapaa hinnoittelu. Tuossapa mainio liikeidea.

    • Setä-Semeli

      Hei vaan kaikille. Kassat 150-200€ -alv. Näillä liksoilla ei makseta edes Rastilan leirintäalueen telttapaikkaa ja kaikilla ei ole sellaista muijaa, joka kustantaa ukon harrastuksen.
      Stadi avasi listat, kun joku kuiskasi Htd:n suuntaan, että luvat vapautetaan ja kyllä ne olisi syytä vapauttaa. Vanhoilla gubbeilla ei ole tilanteessa mitään hätää, kun fyrkat on tehty.
      Jos itse ajaa, niin pärjää jotenkin, jos ei ole velkaa. Jos ei aja, niin luvat vaan suoraan lääniin ja veneilemään.
      Kyllä mä jotenkin odotan, että esimerkiksi lentokenttä aukeaa niin, että sieltä saa keikan ihan niin kuin tulojärjestyksessä. Tai et voi jäädä lähikuntaan pyörimään pitkän vedon jälkeen.

    • Bluegubben

      Täällä syrjässä Bluegubben on tyytyväinen tuohon teidän 150-200e:n kassoihin.

      • Hmm...

        Ei oikein suomen hintatasolla tuo kyseinen kassa ole riittävä ainakaan Helsingin asumiskustannuksilla. Kyseisestä kassata jää kuljettajalle käteen verojen jälkeen noin 40€ ja kun sen kertoo kuukauden vuoromäärällä esim 20*... palkkaa kuljettaja saa nettona kuukaudessa noin 800€. Näyttää siltä että sossu-Tatu vetää pidemmän korren...


      • 1+6
        Hmm... kirjoitti:

        Ei oikein suomen hintatasolla tuo kyseinen kassa ole riittävä ainakaan Helsingin asumiskustannuksilla. Kyseisestä kassata jää kuljettajalle käteen verojen jälkeen noin 40€ ja kun sen kertoo kuukauden vuoromäärällä esim 20*... palkkaa kuljettaja saa nettona kuukaudessa noin 800€. Näyttää siltä että sossu-Tatu vetää pidemmän korren...

        Kuka saatana täällä ajaa noin surkeita kassoja joka ikisessä vuorossa? Jos on noin surkea, niin itseään saa syyttää. Asema-aukion lisäksi kaupungissa on monia muitakin tolppia. Vuorottomina öinä oma kassani on lähes aina yli 300€, ja kaikki yöt eivät edes ole vuorottomia. Viikonloppuina pääsee sitten useasti jopa tuplaan tuosta kolmestasadasta. Ei tällä toki rikastumaan pääse, mutta elää kyllä varsin siedettävästi, jos osaa ja jaksaa tehdä muutakin kuin seistä rööki suussa jauhamassa paskaa jossakin saatanan tunkiolla tai ventata laivaterminaalilla tunnin sitä rautatieaseman mahtivetoa.


    • 16,50 tunti raksalla

      Milloinka taksialalla on ajateltu kuljettajien etua tai toimeentuloa? Ei koskaan. Eli siinähän itse tietoisesti kipristelette tai menkää oikeisiin töihin. Saatte samalla myös työntekijälle kuuluvat kaikki oikeudet.
      -Rekkakuski perustunti n.14,00e/t lisät. Kta. n.18,80e/t.
      -Linja-autokuski perustunti n.13,00/t lisät Kta. n.?
      Teillä on nyt päivätyö normi provikkaliksalla ja yö-viikonloppu-juhla aina sama palkka korotettuna vain mokoman parin euron lähtölisällä josta vain provikka olkootpa vuorolla mittaa vaikka 20t ja ajoja 1 mitätön paikalliskyyti. Miettisitte mitä kaikkea te menetätte. Yötäpäivää töissä muutaman euron takia. Ajoin taksia myös itse kokeeksi jonkunaikaa ja ei koskaan enään. Ei voi kuin ihmetellä.

    • höpö höpö

      Vappuaaton kassa 628,54 € ja melkein pelkästään ytimessä. Ei ainakaan minusta mikään huono. Joku tietysti voi odottaa jotain pikavoittoja mutta se on oma vamma ...

      • 7+12

        Oliko tänään yhtä hyvä kassa?


      • 137 stadi
        7+12 kirjoitti:

        Oliko tänään yhtä hyvä kassa?

        hädin tuskin 200 tuli


    • Ölkytin

      No tuo on vain yksi vuoro vuodesta, loput onkin sitten vähemmän. Mutta oletteko koskaan miettineet, että taksiliitto neuvottelee aina taksankorotuksista ja yksi syy on ollut aina kuljettajien palkan- ja palkkakustannuksien nousu. Eikös se palkka ainakin nousee vasta sitten, kun se taksan korotus astuu voimaan. (proviisiopalkka)

    • Muihin hommiin

      Mistä kaikesta renki jää paitsi.
      Pieni palkka. Josta johtuen. Eläkekertymä pieni. Kesälomaraha pieni. Sairaslomaraha pieni. Ansiosidonnainen työttömyysraha pieni. Muita. Säännöllisen epäsäännöllinen työaika. Järjettömän pitkät työvuorot. Ei liiton antamaa turvaa riita-asioissa. Kaiken kukkuraksi joutuu kuuntelemaan ja kokemaan känniläisten moukkien örvellykset jatkuvasti pienentyvällä palkalla. Ainakin minä lopetan tämän helevetin. Kyllä tämä 10 vuotta saa riittää. Tsemppiä muille.

      • isäntä itse huutaa

        Ja isäntä kiva ja reilu.
        hoitaa hommat ok.
        olikohan ko. Kirjoittaja pulla isäntä.

        kun ei kommentoinut itseään.

        ala yksiryiyrittäjäksi kun luvat vapautuu tienaat hyvin kun et ota palkollisia. Auto kun pysyy kunnossa jos ajat vain itse kierrokset jatkuvasi alle 2500


    • Taxi4xx

      Kassat jäävät pk-seudulla jo monella alle 1000e/kk / kuski ja joutuvat sitten tukiaisia hakemaan. Tämä johtuu siitä, että isännät ovat alkaneet olla todella movettajia itse liekkö ikä alkanu painaa ja viina maistumaan monelle.. Annetan kavereiden ajella pimeellä palkalla, autot rullaa 24/7, vuorolistat mitä ne on, eli käytännössä ajetaan firmoja pikkuhiljaa konkurssiin tällä meiningilä ja kierretään veroja. Toki jos osaat hommasi tiedät miten tienata hieman enemmän leipää ku nämä alalle tulevat nuoret rengit jotka tulee ja lähtee yhtä nopeasti joka on todella huono asia, koska jossain vaiheessa niitä kuskejakin aletaan tarvitsemaan lisää alalle. Ja kun tiedetään ennakkoon, että tiliä ei tule ja saman rahan saa sossusta motivaatio loppuu siihen pisteeseen. Siksi pakettikuljetus on nyt nuorten miesten miksei naistenki keskuudessa tosi suosittua ja suht hyvin palkattua työtä taksin ajamiseen nähden.

    • .-.-.-.-.-.

      En oikein ymmärrä, mitä höpiset. Mulla on 2 kuskia ja molempien kuukausittaiset kassat ovat 6000-7000/kuski, eli 12000-14000 auton kassa/kk. Ei taksia saa millään konkurssiin, jos osaa hoitaa asiat.
      Tuon sepustuksesi mukaan olisi yhden kuskin päiväkassa muka 50€???????????? Eihän tuolla edes tankata autoa!!

      Täyttä p*skaa kirjoitat!

      • Taxi4xx

        Anteeksi kuukausiansio sekoittui kassaan.


      • .-.-.-.-.-.
        Taxi4xx kirjoitti:

        Anteeksi kuukausiansio sekoittui kassaan.

        No, vaikka se olisi kuskin palkkakin, siltikin se on aivan alakanttiin. Kyllä mun päivämies tienaa semmoset 2500-3000€ joka kuukausi, vaikka kassat ovatkin rajusti pudonneet. Jos mulla kuski tienaisi vain tonnin, antaisin kenkää sille ja heti!


      • 14+2
        .-.-.-.-.-. kirjoitti:

        No, vaikka se olisi kuskin palkkakin, siltikin se on aivan alakanttiin. Kyllä mun päivämies tienaa semmoset 2500-3000€ joka kuukausi, vaikka kassat ovatkin rajusti pudonneet. Jos mulla kuski tienaisi vain tonnin, antaisin kenkää sille ja heti!

        Tekeekö max 10 tunnin vuoroja niin, että siinä ajassa on auto tankattu ja pesty ja pidetty edes kohtuulliset tauotkin? Kyllähän sitä kuukausiansiota meinaan kertyy, jos ajaa 12 h päivässä kuten moni tekee. Auto haetaan tunti ennen vuoron alkua ja palautetaan kun meinataan nukkua rattiin.


      • niin kyllä
        .-.-.-.-.-. kirjoitti:

        No, vaikka se olisi kuskin palkkakin, siltikin se on aivan alakanttiin. Kyllä mun päivämies tienaa semmoset 2500-3000€ joka kuukausi, vaikka kassat ovatkin rajusti pudonneet. Jos mulla kuski tienaisi vain tonnin, antaisin kenkää sille ja heti!

        25-35-ajovuoroa?


    • URPO Jahunenennen

      Eli noin 2300 € verotettavaa, mutta paljonko tunteja per ukko kuussa

      • -.-.-.-.-.

        Listavuorot jonkin verran veivausta. Eihän stadin listavuorot oikein kahdelle täysipäiväiselle kuskille riitä, jollei aja pikkasen vuoron ulkopuolella. Kundit päättävät itse vuoroistaan, en pakota ajamaan yhtään "listatonta" vuoroa.


      • miten vaan
        -.-.-.-.-. kirjoitti:

        Listavuorot jonkin verran veivausta. Eihän stadin listavuorot oikein kahdelle täysipäiväiselle kuskille riitä, jollei aja pikkasen vuoron ulkopuolella. Kundit päättävät itse vuoroistaan, en pakota ajamaan yhtään "listatonta" vuoroa.

        paskapuhetta. n.1500-1800kk kuskin tulot.


      • -.-.-.-.-.
        miten vaan kirjoitti:

        paskapuhetta. n.1500-1800kk kuskin tulot.

        Palkkakulut vuonna 2013 verotuksessa kahdelta kuljettajalta 69.000,00€. Oli sitten paskapuhetta tai ei, näin sanoi veroilmoitus. En tiedä, minkälaisia kuskeja itse käytät, omahan on asiasi...


      • Mahdollista näin
        -.-.-.-.-. kirjoitti:

        Palkkakulut vuonna 2013 verotuksessa kahdelta kuljettajalta 69.000,00€. Oli sitten paskapuhetta tai ei, näin sanoi veroilmoitus. En tiedä, minkälaisia kuskeja itse käytät, omahan on asiasi...

        Eli auto pyörii käytännössä melkein koko ajan.


      • .-.-.-
        Mahdollista näin kirjoitti:

        Eli auto pyörii käytännössä melkein koko ajan.

        No ei. Kuukaudessa on 720 tuntia, stadin listassa esim. toukokuussa keskim. 370 tuntia. Katsoin kirjanpitoani, siellä auto on ollut ajossa n. 450 tuntia.


      • hölmöläiset
        .-.-.- kirjoitti:

        No ei. Kuukaudessa on 720 tuntia, stadin listassa esim. toukokuussa keskim. 370 tuntia. Katsoin kirjanpitoani, siellä auto on ollut ajossa n. 450 tuntia.

        Lepoajat ja työaikalainsäädännön säädökset ei täyty. Kertyyhän tuota kassaa, kun ajaa "yön-timona" ja isäntä ei välitä työajoista mitään.

        Kuskin palkka kertyy alvittomasta kassasta tietyllä prosentilla. Tuosta bruttoansiosta kuljettaja maksaa normaaliveron lisäksi useita prosentteja muita veroja. Ei ne kaikki verot jää isännän maksettavaksi. Mikäli kuski ajaa n. 100€/ajovuoro alvitonta kassaa itselleen, tänä päivänä, on se jo hyvä saavutus. Niin paljon vähemmän on ajoja ja autoja taas ihan liikaa jakamassa pottia.

        Trendi on laskeva ja kohta veivaa kaikki autot joten potti pienenee....Taksinkuljettajan tuloilla ei elä ilman eri avustuksia. Firmoja kaatuu, koska jo auton kulut kasvaa tuottoon verrattuna ylisuuriksi.


    • miehestä kii

      joo, paskapuhetta etteikö kassaa tulis ...mulla esim Ma vuorot n 900 eur

      • Isäntien isäntä

        Mulla jos kuljettaja ajaa vuorossa alle 1000 euroa, niin kenkää tulee. Mä rupea mitään shellissä notkujia elättämään.


      • 2.timo

        mulla joka vuoro tuon verran, kunhan saan ajaa ympäri vuorokauden..


      • eteenpäin
        2.timo kirjoitti:

        mulla joka vuoro tuon verran, kunhan saan ajaa ympäri vuorokauden..

        Nyt kun toi viivamies näytti miten homma menee ni mä laitan 3 kuskia hommiin. Auto ajossa 24/7 joten kuukausituotto tulee sit olemaan 18-20 tuhatta. Loistohomma.


    • buahhahhaahaa

      Sellaista taksi-isäntää ei ole edes olemassa, jolla on kuljettaja / kuljettajia, ettei päästäisi niitä veivaamaan, koska se olisi jotenkin moraalisesti väärin muita kohtaan.

      • oma veivi

        Ei varmasti olekaan, mutta tuotot laskee tällä menolla kaikilta ja kulut tuottoon nähden kasvaa. Ala pitäisi vapauttaa jolloin kärsijöinä ei olisi silloin enää ainoastaan kuljettajat kuten nyt. Vaatimukset täyttävät kuljettajat halutessaan pääsisi ajamaan ainoastaan itselle eikä orjapalkalla jollekin muulle.


    • buahhahhaahaa

      Asia on prikulleen näin. Listojen avaaminen oli kädenojennus (peukalon tunkeminen perceeseen) ratkaisu edellisen lupienvapautusrumban aikaan ja nyt olisi Virkkusen syytä laittaa iso kela pyörimään, että tarvehankinnasta luovutaan.

    • ihmettelen1

      Eikö ne poliitikot jotka yrittävät saada alaa vapaututeksi, ymmärrä ollenkaan mitä kaikkeä haittaa siitä seuraa koko taksialalle ja sitä kautta suomalaiseen yhteiskuntaan?

      • buahhahhaahaa

        Haitta Suomalaiselle yhteiskunnalle on se, että kuskit joutuvat asioimaan sossussa ja rahoittamaan avustuksilla taksiharrastusta.
        Haitta taksialalle on sama, kuin monella muullakin alalla 2010-luvulla.
        Se on fakta, että jos haluaa ajaa taksia, niin hankkii auton ja ajaa omiin nimiin, niin hommasta jää jotakin, kun ei ole työvoimakustannuksia.


    • vanhapiika

      olen kieltäytynyt monesti maksamasta taksia vedoten huonoon palveluun poliisit paikalle ja video pyörimään kuski ku ajaa 40 alueella 60km/h mielenkiinto minun lievästä petoksesta kääntyy kuljettajaan vaikka olihan minulla maksaa se kyyti mutta en maksa siitä että kuski vaarantaa henkeni laki on puolellani HAH !

      • 10+19

        Et ole koskaan kieltäytynyt maksamasta ja soittanut poliiseja ylinopeuden takia. Olisit edes aloittanut "olen ajatellut monta kertaa, että jonkun pitäisi" niin jutussasi olisi jotain järkeä. Sitä paitsi kuljettajan liikennerikkomus ei millään tavalla vähennä velvollisuuttasi maksaa kyydistä ja sen myös se mielikuvituspoliisi kertoisi sinulle, jos fantasiasi pohjaisi millään tavalla realiteetteihin.


      • ⋆⊄⋆
        10+19 kirjoitti:

        Et ole koskaan kieltäytynyt maksamasta ja soittanut poliiseja ylinopeuden takia. Olisit edes aloittanut "olen ajatellut monta kertaa, että jonkun pitäisi" niin jutussasi olisi jotain järkeä. Sitä paitsi kuljettajan liikennerikkomus ei millään tavalla vähennä velvollisuuttasi maksaa kyydistä ja sen myös se mielikuvituspoliisi kertoisi sinulle, jos fantasiasi pohjaisi millään tavalla realiteetteihin.

        höpöpuhetta, kuvittelisin.

        Neljänkympin alueella 60 km/t on jo ihan hyvä peruste olla maksamatta mitään kyydistä. Nopeuttahan voi katsella ajon aikana vaikka älypuhelimestaan. Minullekkin on huomauteltu nopeudesta, vaikka pyrin ajamaan aina sääntöjen mukaan. Joittenkin autojen mittarit näyttää mitä sattuu, riippuen paljolti renkaistakin. GPS kuitenkin näyttää todellisen nopeuden lähes idioottitarkasti.

        Onhan näitä joitain kuskeja, joiden näkee ajavan törkeitä ylinopeuksia lähes aina. Vaikka ne nyt ei mikään riski liikenteessä silti ole, mutta kun ottaa huomioon, että se ylinopeutta ajava taksikuski saattaa olla lisäksi niin väsynyt, että vastaa rattijuoppoa, niin kannattaa asiakkaan ainakin huomauttaa ja sanoa, että toivottavasti oli viimeinen kerta sinun kyydissäsi.


    • ⋆⊄⋆

      pakko sanoo tähän, että aloittajan matematiikka on hieman erikoista, kuten heikkolahjaisilla taksikuskeilla tuppaa olemaan. Eihän täällä edes isännät ymmärrä numeroitten päälle mitään.

      Siis:

      Tyyppi puhuu jostain kassasta, joka on puolta pienempi kuin muualla maassa.

      Jos kassa muualla maassa on vaikka 10000 €, niin Helssingissä se on puolta pienempi, eli puolet 10000 € = 5000€ eli kassa on Helssingissä 5000 €.

      Tyyppi kuitenkin väittää, että Helssingissä on takseja puolet enemmän ajossa. Eli jos listan mukaan kuuluisi olla 300 taksia ajossa, niin puolet enemmän tekisi 450 taksia. Miten 150 taksia voi puolittaa kassan?

      Tämähän todistaa sitä, että takseja ei missään tapauksessa pidä vapauttaa kokonaan sääntelystä, kun jo tällainen 'sisäinen' vapautus puolittaa kassat. Täysin vapautetussa taksijärjestelmässä kun joutuisivat kaikki olemaan jatkuvasti ajossa 20 ¢ tuntiansiolla että saisivat edes 100 € kassan. Noh, eihän tuollaisista taskurahoista tarvitsisi tietenkään sitten maksaa edes veroja. Että siinä mielessä vapaaksi vaan koko tivoli.

      • niimppä

        No voi kuule vehje. Suomenkielessä sekoittuu puolet enemmän ja kaksi kertaa enemmän kokoajan. Ja jossain kohtaa ne jopa hyväksytään toistensa synonyymeiksi, tarkoittamaan kaksi kertaa enemmän. Varsinkin näin on puhekielessä.

        Kyseessä on samankaltainen asia kuin nopeus ja vauhti. Epäilen, että sinäkin puhut nopeusmittarista (millaista ei autossa tietystikään ole). Joten vitu teille kaikille. Vitu vitu.


      • ⋆⊄⋆
        niimppä kirjoitti:

        No voi kuule vehje. Suomenkielessä sekoittuu puolet enemmän ja kaksi kertaa enemmän kokoajan. Ja jossain kohtaa ne jopa hyväksytään toistensa synonyymeiksi, tarkoittamaan kaksi kertaa enemmän. Varsinkin näin on puhekielessä.

        Kyseessä on samankaltainen asia kuin nopeus ja vauhti. Epäilen, että sinäkin puhut nopeusmittarista (millaista ei autossa tietystikään ole). Joten vitu teille kaikille. Vitu vitu.

        kyllä puolet enemmän on ihan eri asia kuin kaksikertaa enemmän. Oli kyse sitten mistä kielestä tahansa.


      • hoh hoijaa!
        ⋆⊄⋆ kirjoitti:

        kyllä puolet enemmän on ihan eri asia kuin kaksikertaa enemmän. Oli kyse sitten mistä kielestä tahansa.

        Kyllä fakta on se että muilla tähän keskusteluun osallistujilla on puolet/kaksi kertaa enemmän älykkyys-osamäärää kuin laisellasi ihmisellä jonka pitää ruveta näsäviisastelemaan joka asiasta.

        niimppä kirjoitta aika osuvasti, että puhekielessä ja käytännön elämässä sana pulet ja kaksi kertaa sekoittuvat keskenään jatkuvasti ja ne hyväksytään toistensa synonyymeiksi.

        Et taida ymmärtää, että kirjoituksesi rivien välistä pystyy lukemaan enemmän kuin tuhat sanaa. Mediassa on puhuttu viime aikoina paljon ns. syrjäytyneistä nuorista joilla ei ole muuta tekemistä kuin istua päivät pitkät tietokoneella. Tässä ne nyt nähdään käytännön elämässä, ainoa nautinto mitä soskun tukien lisäksi saadaan on haukkua toisten asiallisia kirjoituksia internetissä ja näsäviisastella jonninjoutavista asioista!


      • ­¢­­­­
        hoh hoijaa! kirjoitti:

        Kyllä fakta on se että muilla tähän keskusteluun osallistujilla on puolet/kaksi kertaa enemmän älykkyys-osamäärää kuin laisellasi ihmisellä jonka pitää ruveta näsäviisastelemaan joka asiasta.

        niimppä kirjoitta aika osuvasti, että puhekielessä ja käytännön elämässä sana pulet ja kaksi kertaa sekoittuvat keskenään jatkuvasti ja ne hyväksytään toistensa synonyymeiksi.

        Et taida ymmärtää, että kirjoituksesi rivien välistä pystyy lukemaan enemmän kuin tuhat sanaa. Mediassa on puhuttu viime aikoina paljon ns. syrjäytyneistä nuorista joilla ei ole muuta tekemistä kuin istua päivät pitkät tietokoneella. Tässä ne nyt nähdään käytännön elämässä, ainoa nautinto mitä soskun tukien lisäksi saadaan on haukkua toisten asiallisia kirjoituksia internetissä ja näsäviisastella jonninjoutavista asioista!

        sinusta siis on ok, että palloa sanotaan kuutioksi, tai 5 € on ihan sama kuin 10 €. Naapurin kissakin on vaaleanpunainen lentävä elefantti.


    • aapelix

      Meillä firma xx helsingissäto 2 autoa & keski km tuotto 3,8€/km

      Kyllä sillä pärjää.

      • ...

        Vai niin. Teidän firmassanne ei ole tuotto edes puolet tuosta. Turhaa provoilua.


    • joopatijoo-o

      Niin tilausajoista. Nyt puhutaan perinteisestä taksiliikenteestä, eli ns. tolppa-ajosta.
      Eikä sulla muutenkaan ole kilometrituotto 3,80, kunhan lässytät.

      • KameliKameli

        Homma karannut käsistä jos 3,80€/km, ihan otsikon mukaan. BUAHAHAHAHAH


    • wrfefffeeeef

      Eikö se ole ihan järkevää tehokkuutta pitää taksi liikenteessä 24/7.
      Toinen kuski ajaa päivällä ja toinen yöllä. Tarvitaan siihen joku ajamaan
      vielä kolmanneksikin, tehokas työllistäjä. Pitäisi olla muillakin kuljetusaloilla
      niin että ajoneuvolla olisi ajoa ympäri vuorokauden, niin vain ei ole.
      Huonoimmillaan auto ajaa vaan virka-aikana ja seisoo siis suurimman osan
      vuorokaudesta.

      • ihmetys

        Turhaa puhua muista kuljetusaloista,niissä maksetaan kuljettajille palkka aivan eri periatteilla,kuin taksialalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2921
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2204
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1047
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      763
    Aihe