Keulan kolina 307

HDI-Kuski

Keulasta kuuluu klopinaa ja kolinaa kun ajaa hiljaisella nopeudella kuoppasella tiellä, onko kokemuksia missä vika? auto 307 vagon hdi

8

4176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pii

      Peugeot 307:n rakennetta en tarkemmin tunne, mutta muutamissa autoissa (esim Volvo ja Ford) alkaa ilmetä kolinaa, kun kallistuksen vakaajan tukitangot ("koiranluut") ovat kuluneet. Tyypillisesti "kolina" kuuluu juuri hitaassa ajossa kuoppaisella tiellä.

    • xyz

      Tällaista tietoa on tullut asiantuntijalta:

      - etujousiin kannattaa asentaa kumit. Löytyy 2004 malleista lähtien.

      - kallistuksen vakaajaan kiinnitykseen laitetaan kumit. Poistaa kolahduksen tai ainakin vähentää.

    • epe

      Mulla vaihdettiin koiranluut,johan kolina loppui.Oli autolla ajettu jo 30tkm,tilalle tuli samanlaiset.Saa nähdä vaihdetaanko nekin kun mittarissa 60tkm?.Samaiseen autoon laitettiin kumit jousiin,kun "narahteli".Ei vaikuttanut narinaan juuri mitenkään,kun n.10cm jousta on kuitenkin metallia vasten.Repäisin viikonloppuna kumit pois kokonaan.Vaihdata koiranluut niin kolina loppuu.

    • Henkka

      että tällee... ei muuta ku vaihatmaan ne sit takuuseen..:P

    • KTJ

      Suhteellisen vankalla kokemuksella voisin sanoa että kallistuksenvakaajan tappi=koiranluut, niitä on vaihdettu aikasen lailla paljon...

    • pökkö-setä

      Olisikohan aiheellista rasvata alustan nivelet aina välillä?
      Holkithan on varmaan helppo rasvata vaikka sray-teflonilla ja kovalle letkulla.
      Pallonivelet on varmaan hankalampia, pitää kait porata reikä ja sitten jollain neulalla painaa rasvaa..
      Voi kyllä olla että rasva vaan kerää paskaa joka kuluttaa vaan enempi.
      Onkohan kellään kokemusta?

    • 307 HDi

      Autossani samoja vikoja ja vaihdettu tai vaihdetaan raidetangon päät ja hammastanko. Auto 5 kk vanha...

    • Remppaa pukkaa

      Ei niveliä ole koskaan syytä mennä rasvailemaan, ne vaan keräävät sitten kaiken hiekan itseensä sen jälkeen ja muutenkin niiden kuuluukin olla tiukat ja jähmeät kestääkseen sen 30 000-40 000 km. Lähes kaikki kopinat kuuluvat yleensä kallistuksenvakaajan yhdystangosta ns. "koiranluu". Joissakin tapauksissa voi olla, että syy löytyy muualta, mutta näin pääsääntöisesti.

      Koiranluut on halpoja ja ei vaadi insinöörin taitoja, että ne saa vaihdettua itse, ovat kahdella pultilla kiinni päistään ja molemmissa päissähän on nivel, eli rengas pois vaan ja tanko irti ja uutta tilalle. Tämä toimenpide ei aiheuta muita toimenpiteitä ja on täysin turvallista tehdä itse, kunhan olet huolellinen, että mutterit tulevat kohtuu tiukalle juuri niitä osia käyttäen, mitkä tulevat uusien koranluiden mukana.

      Tämä vaihto kannattaa tehdä aina ensiksi, ennen kuin alkaa purkamaan koko jousitusta, mikä onkin hieman hankalampaa ja aikaa viepää hommaa. Mikäli ääniä vielä esiintyy jatketaan tutkimalla seuraavana olevat nivelet jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3710
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3002
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2910
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2778
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2714
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      2231
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      210
      1923
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1917
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1867
    Aihe