Korpraali Stubb

Kumma juttu!

Olen usein miettinyt miksi niin monessa maassa opiskellut, viittä kieltä hallitseva ja tohtoriksi väitellyt urheilumies ja ministeri Alexander Stubb on sotilasarvoltaan *korpraali*.

Miten hän pystyi aikanaan *välttämään* edes aliupseerikoulun.Tapahtuiko Stubbin kohdalla ns. arvojen priorisointi eli isänmaa kyllä kutsui, mutta hänellä oli ns. parempaa tekemistä jossakin muualla.

Nykyisen hallituksen miespuolisilla ministereillä on seuraavat sotilasarvot:

Kokoomus:

Pääministeri Jyrki Katainen, yliluutnantti
Elinkeinoministeri Jan Vapaavuori, kapteeni
Maa-ja metsätalousministeri Jari Koskinen, yliluutnantti
Eurooppa-ja ulkomaankauppaministeri Alexander Stubb, korpraali

SDP

Ulkoministeri Erkki Tuomioja, ylikersantti
Työministeri Lauri Ihalainen, vääpeli

VIHREÄT

Ympäristöministeri Ville Niinistö, alikersantti
Kehitysministeri Pekka Haavisto (siviilipalvelu)

RKP

Puolustusministeri Carl Haglund (vapautettu)

13

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ketä kiinnostaa?

      Onkos noilla "arvoilla" vielä tosissaan joIllekin ihmisille merkitystä?

      • käteinenmukaluti

        Itseasiassa on - nykyisen vänrikki nappulan arvoista kertoo paljon se miten vähän hän aikoinaan osallistui maamme puolustamiseen.

        Itse toki olen vain reservin luutnantti, mutta arvoani ei olekaan nostettu poliitisella nosteella ja olen siis aito luti toisin kuin nämä politiikan kautta arvonimensä saaneet.

        Huijareita kaikki tyynni.


      • Prinssieversti.
        käteinenmukaluti kirjoitti:

        Itseasiassa on - nykyisen vänrikki nappulan arvoista kertoo paljon se miten vähän hän aikoinaan osallistui maamme puolustamiseen.

        Itse toki olen vain reservin luutnantti, mutta arvoani ei olekaan nostettu poliitisella nosteella ja olen siis aito luti toisin kuin nämä politiikan kautta arvonimensä saaneet.

        Huijareita kaikki tyynni.

        Hymy perseeseen ja asento!


    • prikaatin korpraali

      se on aivan sama kuinka levee kanttinauhan pätkä hihansuussa koreilee.

      • Kiusaus.

        Kaluunarivin perusteella komentaa marsalkkaa,
        ja on tosipaikassakin ensimmäinen pakolainen.


    • wdwdd

      Kyllä sieltä nykyäänki puolen vuoden miehistöstä löytyy johtaja-ainesta mutta kaikkia ei sinne AUKkiin silti oteta. Hyvänä esimerkkinä eräs inttikaverini joka tosiaanki yleni korpiksi mutta AUKiin ei päässyt koska ei ollut tarpeeksi matemaattista älykkyyttä

      • äykkisäykkis

        Matemaatinen äly ei pitkälle vie kuten voin todeta itsestäni - palikkatestit intissä huippulukemin, ratekon käynyt ja mensan testin mukaan kuulun korkeimman parin prosentin sisään ja silti olen hyvin pitkäaikainen työtön.

        Ehkä olen jopa liian "älykäs" tämän yhteiskunnan palvelukseen, mutta silti nautin köyhästä elämästäni edelleen.

        Välillä vain joutuu toteamaan, että älyä ei arvosteta vaan "sopivuutta" eli työhönottaja palkkaa mieluimmin itsensä kaltaisen "kaverin" kuin liian älykkäältä vaikuttavan hakijan.

        Oikeastaan tämä yhteiskunta syrjii "älykkäitä" pitääkseen maailmansa hallittavana.


    • hyjuyhuyhu

      Alexander reputti palikkatesteissä.

    • res kapteeni

      Korpraalin jämät sai kun paskansi housuunsa palvelusta suorittaessaan. Saakohan Stub alikersantin jämät kun hän paskoo housuunsa,kun suomen luottoluokitus tippuu roskalaina lukaan hänen pääministerikaudellaan.

      • näinmeitäviedään

        Stubbido on vain lingvistetisti älykäs ja hampaitaan ulkoiluttava puolisvedu, mutta älykkyys taisi jäädä sukutilalle Karjalaan.

        Käteinen oli oma lukunsa, mutta Stubbido nousee jopa hänen ylitsensä tyhmyydessään ja näiden ohjauksessa Suomi-neito vain on - no huhhuh!


      • emmä tiiä?
        näinmeitäviedään kirjoitti:

        Stubbido on vain lingvistetisti älykäs ja hampaitaan ulkoiluttava puolisvedu, mutta älykkyys taisi jäädä sukutilalle Karjalaan.

        Käteinen oli oma lukunsa, mutta Stubbido nousee jopa hänen ylitsensä tyhmyydessään ja näiden ohjauksessa Suomi-neito vain on - no huhhuh!

        Olisikohan jöörän tsubbi suomeksi siellä karjalassa jorma turpeinen?


    • hohoooo

      Samoja pellejä koko sakki. Puollutusministerinäkin nykyään jo kelpaa ns. vapautettu. Ei edes Tykkimies. Samaa tuhoa saavat aikaan Eu:ta kumarrellessa ja hammasriviä näytellessä. Suomen suohon ajo jatkuu. Persidentti? onneksi edes ei kannata tässä vaihessa Nato liittymistä? Katsellaan myöhemminkö????

    • pyrkiiedus

      Olen usein miettinyt miksi niin monessa maassa opiskellut, viittä kieltä hallitseva ja tohtoriksi väitellyt urheilumies ja ministeri Alexander Stubb on sotilasarvoltaan *korpraali*.

      Miten hän pystyi aikanaan *välttämään* edes aliupseerikoulun.Tapahtuiko Stubbin kohdalla ns. arvojen priorisointi eli isänmaa kyllä kutsui, mutta hänellä oli ns. parempaa tekemistä jossakin muualla.

      Nykyisen hallituksen miespuolisilla ministereillä on seuraavat sotilasarvot:

      Kokoomus:

      Pääministeri Jyrki Katainen, yliluutnantti
      Elinkeinoministeri Jan Vapaavuori, kapteeni
      Maa-ja metsätalousministeri Jari Koskinen, yliluutnantti
      Eurooppa-ja ulkomaankauppaministeri Alexander Stubb, korpraali

      SDP

      Ulkoministeri Erkki Tuomioja, ylikersantti
      Työministeri Lauri Ihalainen, vääpeli

      VIHREÄT

      Ympäristöministeri Ville Niinistö, alikersantti
      Kehitysministeri Pekka Haavisto (siviilipalvelu)

      RKP

      Puolustusministeri Carl Haglund (vapautettu)


      pyrkyri:Lyly Rajala sivarimiehiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3620
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2972
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2870
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2748
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2663
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2445
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      2130
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1887
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1817
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      181
      1810
    Aihe