Halpakummeista

Niinpäsniin

Ostin tuossa Nankang NS-2 renkaat, kun eurooppalaisten merkkien hinnat tuntuivat järjettömiltä. Järjettömältä tuntui myös autoni edellisen omistajan hevostelu, kun oli laittanut 17 tuuman vanteet, vaikka 15 tuumaisetkin olisivat olleet sallitut, rekisteriotteen mukaan jopa ensisijaiset.

Säästin siis 250 euroa ostamalla kaukoidän tuotteet. Huomioita renkaista: Ajomukavuus on kohtuullinen, hieman kova. Renkaista tuleva ääni on hieman isompi, kuin aikaisemmissa Goodyeareissa. Ei kuitenkaan mitenkään häiritsevä. Jarrutuspito kuivalla on hyvä. En huomannut eroa aikaisempaan, vaikka tein äkkinäisiäkin jarrutuksia. Märkäpidosta en tiedä vielä mitään, mutta sateellahan pitää aina ajaa varoen, ja tieurien rapakoissa voi kalliskin rengas lähteä vesiliirtoon.

Kulutuskestävyyttä Nankangeilta voi odottaa. Kumin kovuutta ilmaiseva treadwear kun on niinkin suuri kuin 480.

16

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole vaiti

      persaukisen nolo selitys valinnalleen. Miksi pitää selitellä ja vakuutella jos hankkii halpisrenkaat? Testien mukaan ovat surkeita ja kyllä hinta kertoo, että monessa asiassa on jouduttu tinkimään.

      • On vaan tyhmää mak..

        Itse ostin Nankangit 18 tuumaiset. ajomukavuus erittäin hyvä ovat myös hiljaiset . Aja sinä vaan niillä testivoittajilla. Ilman selittelyjä.


      • kukin tyylillään
        On vaan tyhmää mak.. kirjoitti:

        Itse ostin Nankangit 18 tuumaiset. ajomukavuus erittäin hyvä ovat myös hiljaiset . Aja sinä vaan niillä testivoittajilla. Ilman selittelyjä.

        No kyllä sinä vielä kasvat ja viisastut, toivottavasti.


    • se siitä joo

      Ihan sama mitkä renkaat autossa on, kilpa-autot sitten eri asia. Vaikka testeissä saadaankin eroja, käytännössä niitä ei ole.

      • osssss

        Ja miksi yleensä sallitaan kitkarenkaat ja ns.halparenkaat suomeen..
        Valinnan vapaus?
        Ostaahan ihmiset tahallaan huonompaa talveksikin eli kitkaa?


    • Niinpäsniin

      Edelleenkin Nankangit pelittävät oikein hyvin. Kaatosateessakin olen ajaa rymyyttänyt, eikä pito-ongelmia ole ollut. Kulumistakaan ei vielä ole havaittavissa, vaikka olen ajanut kumeilla jo n.4 tkm. Voi olettaa että kestävät vielä seuraavankin kesän. Noita testivoittajia, jos olisin laittanut, joutuisin uusimaan niitä jo ennen syksyä.

      Persaukisiksi meistä useimmat tulevat, jos aina tekee hankintansa kalleimman jälkeen, ja vielä joutuu uusimaan hankintanasa ennenaikojaan. Kallein ei aina ole parasta. Useimmiten hinta/laatusuhde ratkaisee, ja Nankangeissa se suhde näyttäisi olevan melko hyvä.

      • seliseli taas kerran

        odota vaan niitä jarrutuksia märällä kelillä kun ihmekumi on hieman kulunut.
        Miksi nuukan pitää aina kehittää "hyviä" selityksiä hankinnoilleen?
        Itselle ei kannata ostaa kuin parasta.


      • Niinpäsniin
        seliseli taas kerran kirjoitti:

        odota vaan niitä jarrutuksia märällä kelillä kun ihmekumi on hieman kulunut.
        Miksi nuukan pitää aina kehittää "hyviä" selityksiä hankinnoilleen?
        Itselle ei kannata ostaa kuin parasta.

        No yhtenä keväänä ostin suuren eurooppalaisen rengasfirman valmistamat laaturenkaat. Syyskuussa jo eturenkaat olivat lähes sileät. Menin kuitenkin sen ajokauden loppuun pelko sydämessä, milloin kärähdän sakkorenkailla ajamisesta. Sekö muka sitten oli turvallista? Kyllä Suomessa täytyy ottaa huomioon myös nastojen rouhima hiekkapaperimainen asfaltin pinta. Suomeen valmistettavissa renkaissa pitäisikin ottaa huomioon paikalliset olosuhteet käyttämällä kulutusta kestävämpiä kumiseoksia. Se tietysti tarkoittaisi joidenkin ominaisuuksien huononemista, kuten Michelinin Energysaverien testimenestys osoittaa. Jenkkilässähän tuo kulutuskestävyysominaisuus on huomioitu ja joillekin renkaille siellä annetaan noin 100 tuhanteen kilometriin yltävä kestävyystakuu.

        Monissa kaukoidässä valmistetuissa renkaissa kulutuskestävyydestä viitteitä antava Tw-luku on yli 400. Eurooppalaisissa renkaissa se yleensä on 240-320. Nankangeissa luku on 480, ja esim. Energysavereissa 400. Siis summa summarum: Nankangeilta voidaan odottaa kulutuskestävyyttä, joskin joistakin muista ominaisuuksista joudutaan tinkimään. Parempi kuitenkin sekin, kuin ennen aikojaan sileäksi kuluvat renkaat. Michelinillä ainoana eurooppalaisena valmistajana näyttäisi olleen hieman yritystä tehdä renkaat, jotka kestävät kulutusta myös Suomessa. Muistetaan myös, että meillä saa pääsääntöisesti ajaa enintään 100 km/h, sekin vain pääteillä. Niillä nopeuksilla suurin piirtein kesärenkaiden tärkeimmäksi ominaisuudeksi kulutuskestävyyden ohella alkaa riittää jo vitsiksikin muodostunut ominaisuus "Kunhan ovat mustat ja pyöreät". Siis joku asiallisena merkkinä tunnettu kiinankumi ei missään tapauksessa ole meillä huono vaihtoehto.

        Yksi ratkaisuhan tietysti kesärenkaiden kulutuskestävyysongelmaan olisi Saksan tapaan nastarenkaiden täydellinen kieltäminen. Vaan mikä älämölö siitä sitten syntyisi? En itsekään kannata sitä vaihtoehtoa.


      • ile D-4D
        Niinpäsniin kirjoitti:

        No yhtenä keväänä ostin suuren eurooppalaisen rengasfirman valmistamat laaturenkaat. Syyskuussa jo eturenkaat olivat lähes sileät. Menin kuitenkin sen ajokauden loppuun pelko sydämessä, milloin kärähdän sakkorenkailla ajamisesta. Sekö muka sitten oli turvallista? Kyllä Suomessa täytyy ottaa huomioon myös nastojen rouhima hiekkapaperimainen asfaltin pinta. Suomeen valmistettavissa renkaissa pitäisikin ottaa huomioon paikalliset olosuhteet käyttämällä kulutusta kestävämpiä kumiseoksia. Se tietysti tarkoittaisi joidenkin ominaisuuksien huononemista, kuten Michelinin Energysaverien testimenestys osoittaa. Jenkkilässähän tuo kulutuskestävyysominaisuus on huomioitu ja joillekin renkaille siellä annetaan noin 100 tuhanteen kilometriin yltävä kestävyystakuu.

        Monissa kaukoidässä valmistetuissa renkaissa kulutuskestävyydestä viitteitä antava Tw-luku on yli 400. Eurooppalaisissa renkaissa se yleensä on 240-320. Nankangeissa luku on 480, ja esim. Energysavereissa 400. Siis summa summarum: Nankangeilta voidaan odottaa kulutuskestävyyttä, joskin joistakin muista ominaisuuksista joudutaan tinkimään. Parempi kuitenkin sekin, kuin ennen aikojaan sileäksi kuluvat renkaat. Michelinillä ainoana eurooppalaisena valmistajana näyttäisi olleen hieman yritystä tehdä renkaat, jotka kestävät kulutusta myös Suomessa. Muistetaan myös, että meillä saa pääsääntöisesti ajaa enintään 100 km/h, sekin vain pääteillä. Niillä nopeuksilla suurin piirtein kesärenkaiden tärkeimmäksi ominaisuudeksi kulutuskestävyyden ohella alkaa riittää jo vitsiksikin muodostunut ominaisuus "Kunhan ovat mustat ja pyöreät". Siis joku asiallisena merkkinä tunnettu kiinankumi ei missään tapauksessa ole meillä huono vaihtoehto.

        Yksi ratkaisuhan tietysti kesärenkaiden kulutuskestävyysongelmaan olisi Saksan tapaan nastarenkaiden täydellinen kieltäminen. Vaan mikä älämölö siitä sitten syntyisi? En itsekään kannata sitä vaihtoehtoa.

        Se on kumma, ettei Euroopassa kuluttajat vaadi kestäviä renkaita ja EU-rengasmerkinnästä jätettiin kulutuskestävyys pois. Amerikassa taas kuluttaja vaatii kestävyyttä, mutta ei saa mitään tietoa vierintävastuksesta tai ei välitä siitä.

        Nangkangeja ei ole vielä tullut kokeiltua. Sieltä löytyisi järkevä rengaskoko 175/80-15, jonka TW on 520. Ja kuvio allseason-tyyppinen. Vielä, kun sen vierintävastus olisi Kumhojen tasoa, niin kelpaisi.


      • kokonaisedullinen
        ile D-4D kirjoitti:

        Se on kumma, ettei Euroopassa kuluttajat vaadi kestäviä renkaita ja EU-rengasmerkinnästä jätettiin kulutuskestävyys pois. Amerikassa taas kuluttaja vaatii kestävyyttä, mutta ei saa mitään tietoa vierintävastuksesta tai ei välitä siitä.

        Nangkangeja ei ole vielä tullut kokeiltua. Sieltä löytyisi järkevä rengaskoko 175/80-15, jonka TW on 520. Ja kuvio allseason-tyyppinen. Vielä, kun sen vierintävastus olisi Kumhojen tasoa, niin kelpaisi.

        Ile on oikeassa.

        Kumho KH27 kannattaa aina TW 620 ottaa omaan vertailuun mukaan. Kestää USA:n teillä 100 000 km! Suomen karheilla teilläkin yli 60tkm. Eu-merkintä ominaisuuksissa kärkipään rengas. Ominaisuuksien tasapainoinen yhdistelmä on ehdottomasti paras mitä tällä hetkellä löytyy.

        Kaiken hyvän lisäksi rengas on sen verran edullinen ostaa ettei persaukinenkaan mene konkurssiin.


      • Ei kiitos
        kokonaisedullinen kirjoitti:

        Ile on oikeassa.

        Kumho KH27 kannattaa aina TW 620 ottaa omaan vertailuun mukaan. Kestää USA:n teillä 100 000 km! Suomen karheilla teilläkin yli 60tkm. Eu-merkintä ominaisuuksissa kärkipään rengas. Ominaisuuksien tasapainoinen yhdistelmä on ehdottomasti paras mitä tällä hetkellä löytyy.

        Kaiken hyvän lisäksi rengas on sen verran edullinen ostaa ettei persaukinenkaan mene konkurssiin.

        Yhdet Kumhot ajettu loppuun, pintaa jäin noin 1-2mm, kilometrejä tuli 55.000. En todellakaan ota toisia Kumhoja alle, pintakova, liukas ja uraherkkä rengas. Halpis rengas jolla on edelleen liikaa hintaa. Koko oli 215/50/R17


      • syöksy sementtiin
        seliseli taas kerran kirjoitti:

        odota vaan niitä jarrutuksia märällä kelillä kun ihmekumi on hieman kulunut.
        Miksi nuukan pitää aina kehittää "hyviä" selityksiä hankinnoilleen?
        Itselle ei kannata ostaa kuin parasta.

        Kuulostat sankarilta joka ajelee jollain 6 vuoden ikäisillä "testivoittajilla", koska tälläviisiin on turvallisuus maksimoitu. Ja ne "testivoittajat" tuli käytetyn auton mukana, joten ei ole haisuakaan, millainen ero on uusilla ja ikälopuilla renkailla.

        Toki mahdollista on sekin, ettei puutteellisen ajotaidon tai auton (tolloloota tms.) ole mahdollista eroa havaita.

        Oma persdynoni kertoo, että merkkirenkailla alkaa ominaisuudet havaittavasti heiketä jo 3-4 vuoden iässä. Jolloinka vähän ajavilla (joilla ei renkaat, etenkään talvirekaat kulu loppuun 1-2 vuodessa) tulee todellakin eteen se kysymys, että kannattaako ajaa 5 vuotta putkeen "testivoittajilla" vai ostaa 3 vuoden välein uudet "halpikset"? Sehän on selvä, että upouusi merkkikumi on parempi kuin uusi halpis, mutta onko 4 vuotias merkkikumi parempi kuin uusi halpis?

        Tällaisen vertailun näkisin mielelläni autolehdissä, mutta eihän ne kehtaa, kun pitää Nokian markkinaosuuksia varjella!


      • KuskiMies
        syöksy sementtiin kirjoitti:

        Kuulostat sankarilta joka ajelee jollain 6 vuoden ikäisillä "testivoittajilla", koska tälläviisiin on turvallisuus maksimoitu. Ja ne "testivoittajat" tuli käytetyn auton mukana, joten ei ole haisuakaan, millainen ero on uusilla ja ikälopuilla renkailla.

        Toki mahdollista on sekin, ettei puutteellisen ajotaidon tai auton (tolloloota tms.) ole mahdollista eroa havaita.

        Oma persdynoni kertoo, että merkkirenkailla alkaa ominaisuudet havaittavasti heiketä jo 3-4 vuoden iässä. Jolloinka vähän ajavilla (joilla ei renkaat, etenkään talvirekaat kulu loppuun 1-2 vuodessa) tulee todellakin eteen se kysymys, että kannattaako ajaa 5 vuotta putkeen "testivoittajilla" vai ostaa 3 vuoden välein uudet "halpikset"? Sehän on selvä, että upouusi merkkikumi on parempi kuin uusi halpis, mutta onko 4 vuotias merkkikumi parempi kuin uusi halpis?

        Tällaisen vertailun näkisin mielelläni autolehdissä, mutta eihän ne kehtaa, kun pitää Nokian markkinaosuuksia varjella!

        Juu Kumhot ajettiin kolmessa vuodessa - auton mukana tulivat. Nyt on alla Nokian kumit ja ovat aivan eri luokkaa - ilman mitään mainostamista. Olen ajanut monilla merkeillä ja ajan nykyisin vuosittain noin 30-35.000 km - osaan erottaa hyvät renkaat huonoista. 3-4 vuotta vanhat renkaat saavat aivan vapaasti heiketä koska ne menevät vaihtoon siinä vaiheessa - yleensä 50-60.000km kohdalla.

        Takana on noin miljoona kilometriä henkilöautolla ajamista - eli pers' tuntumaakin löytyy....Voin sanoa, että huonot renkaat eivät ajamalla parane - vaan huononevat entisestään.


      • osssss

        Ja mie laitoin tilaukseen testimenestyjä landsailin 388.Eikä haitannu vaikka oli puolet halvempi kuin misukka.Tais muuten misukka jäädä siinä testissä taakse..


      • osssss
        KuskiMies kirjoitti:

        Juu Kumhot ajettiin kolmessa vuodessa - auton mukana tulivat. Nyt on alla Nokian kumit ja ovat aivan eri luokkaa - ilman mitään mainostamista. Olen ajanut monilla merkeillä ja ajan nykyisin vuosittain noin 30-35.000 km - osaan erottaa hyvät renkaat huonoista. 3-4 vuotta vanhat renkaat saavat aivan vapaasti heiketä koska ne menevät vaihtoon siinä vaiheessa - yleensä 50-60.000km kohdalla.

        Takana on noin miljoona kilometriä henkilöautolla ajamista - eli pers' tuntumaakin löytyy....Voin sanoa, että huonot renkaat eivät ajamalla parane - vaan huononevat entisestään.

        Oot vissiin ainoa Suomessa kellä kesärenkaat kestää noin hyvin?


      • sopii wanhaan Touran
        osssss kirjoitti:

        Ja mie laitoin tilaukseen testimenestyjä landsailin 388.Eikä haitannu vaikka oli puolet halvempi kuin misukka.Tais muuten misukka jäädä siinä testissä taakse..

        Savereilla pääsee helposti tuollaiset 60tkm ja pito pysyy vanhanakin hyvänä, kuinkahan käy noiden kinkien kanssa? Aika monet kinkit oletkin jo kokeillu ja ilmeiseti sitä graalia ei ole kuitenkaan löytynyt, yllätys sinänsä?!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe