Euroopan tulevaisuus - periferiako?

Eurooppa=Vanhainkoti

On jokseenkin varma asia, seuraamalla taloudellisia ja eteenkin demografisia syklejä, että Euroopan osalta edessä on hidas mutta varma hiipuminen. Eurooppa ukkoutuu ja akkautuu tällä hetkellä nopeaa tahtia ja Euroopan painoarvo maailmanpoliittisesti on lähes romahtanut viimeisen 40 vuoden aikana. Ja tämä on vasta alkua.

Onkin luultavaa että Eurooppa ja eurooppalainen länsimainen kulttuuri, sellaisena kuin me sen olemme ymmärtäneet on 99%:lla todellisuudella katoamassa. Tämä prosessi - siirtyminen kohti yhdeksi mitättömäksi siviilisaatioksi tapahtunee seuraavan 150 vuoden kuluessa. Euroopan väestö tulee tuona aikana muuttumaan. Samoin uudet uskonnolliset ryhmät (myös uudet kristilliset) tulevat syrjäyttämään vanhat Euroopan uskonnot demografisen kehityksen ja uskonnosta luopumisen kautta. Euroopasta tulee siten vain yksi epämääräinen uloke Euraasian mantereella. Painopiste siirtyy Kiinan-Intian-Afrikan-Etelä-Amerikan akselille. USA muuttuu samoin entistä enemmän aasialais-latinalaiseksi jossa eurooppalainen väestö vähenee ja lopulta sulautuu muihin väestöryhmiin. Samalla USA menettää lopullisen henkisen siteen taantuvaan Eurooppaan.

7

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eurooppa=Vanhainkoti

      Euroopan väestön uusituminen päättyi 1960-luvun loppupuolella. Jo lähes puolivuosisataan on eurooppalainen väestö synnyttänyt itseään pienemmän uuden sukupolven. Nyt on menossa jo kolmas vähenevän väestön sukupolvi syntymässä ja muutosta ei ole taatusti tulossa sillä Euroopassa uskonto on häviämässä kantaväestön keskuudessa.

      Näin se käy:

      1980: 100 synnytysikäistä synnyttää 75
      2010-2020: 75 synnyttää 56
      2050: 56 synnyttää 42
      2080-2090: 42 synnyttää 31
      2120: 31 synnyttää 23
      2150: 23 synnyttää 17


      Mikäli Euroopassa on v. 2150 n. 600 miljoonaa asukasta, niistä tuskin edes 100 miljoonaa on toisen maailman sodan jälkeen syntyneiden eurooppalaisten jälkeläisiä. On hyvinkin mahdollista että nykyisestä 740 miljoonan maan maanosasta onkin tosin tullut alle 400 miljoonan asukkaan vähämerkitykselline "maanosa".

      • näin se on

        Euroopan kehitys on saavuttanut lakipisteensä ja nyt se palaa sille tasolle mille se kuuluukin, sekä väestöllisesti että myöskin taloudellisesti.

        Väkiluku laskee jonkin verran, mutta niin se tekee myös Venäjällä ja Kiinassa se tulee myös saavuttamaan lakipisteensä seuraavan kolmen kymmenen vuoden aikana, yhden lapsen politiikka muuttaa vaurastuvaa valtakuntaa vääjäämättömästi.

        Maanosa missä väkiluku ja talous jatkaa kasvuaan vielä pitkäänkin, on afrikka, se on vasta lähtenyt kasvussa liikkeelle ja tämä kasvu jatkuu varmasti seuraavat pari sataa vuotta.

        Taloudellisesti eurooppa ei mihinkään näivety, mutta talouden kasvu pysähtyy ja elintaso jatkossa perustuu pääomien tuottoon, ei talouskasvuun.
        Ne joilla ei pääomia ole, suhteessa köyhtyy muihin nähden.


      • Batu Kaani
        näin se on kirjoitti:

        Euroopan kehitys on saavuttanut lakipisteensä ja nyt se palaa sille tasolle mille se kuuluukin, sekä väestöllisesti että myöskin taloudellisesti.

        Väkiluku laskee jonkin verran, mutta niin se tekee myös Venäjällä ja Kiinassa se tulee myös saavuttamaan lakipisteensä seuraavan kolmen kymmenen vuoden aikana, yhden lapsen politiikka muuttaa vaurastuvaa valtakuntaa vääjäämättömästi.

        Maanosa missä väkiluku ja talous jatkaa kasvuaan vielä pitkäänkin, on afrikka, se on vasta lähtenyt kasvussa liikkeelle ja tämä kasvu jatkuu varmasti seuraavat pari sataa vuotta.

        Taloudellisesti eurooppa ei mihinkään näivety, mutta talouden kasvu pysähtyy ja elintaso jatkossa perustuu pääomien tuottoon, ei talouskasvuun.
        Ne joilla ei pääomia ole, suhteessa köyhtyy muihin nähden.

        Venäjä palaa osaksi Aasiaa ja lakkaa häiritsemästä eurooppalaisten ihmisten elämää.


      • hyvin yksinkertaista
        Batu Kaani kirjoitti:

        Venäjä palaa osaksi Aasiaa ja lakkaa häiritsemästä eurooppalaisten ihmisten elämää.

        Venäjä on venäjä ja pysyy venäjänä ....


      • Lähdetietoja kaivata

        Olisit nyt laittanut jotain merkintöjä tietolähteistäsi. Mihin tietosi nojaat? Uskon kyllä, että näin tulee käymään.


    • puti puu

      Jokaisen maailman kolkan pitäisi näyttää Shanghain, Novisibirskin, Loimaan ja Kalkutan paskalääviltä. Sitä päivää jona Venäjän tai Kiinan lippu pystytetään Vatikaaniin ja Akropolikseen ei tule koskaan tapahtumaan.

    • Tämä on historia-

      palsta. Ei tulevaisuuden ennusteluja varten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      292
      739
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      80
      661
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe