Kawasaki ZZR 1100 ´92 ostamassa, vinkkejä mitä tulisi huomioida?

Pazilla

Kyseistä pyörää menossa vkl katsomaan, jos miellyttää voisi jopa ostaa.
Mutta kyselisin ensin täältä kyseisen pyörän jo omistavilta mitä pitäisi huomioida ja tietty muutkin käyttökokemukset kiinnostaisi.

13

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kawatzu

      Joo, on kyseisiä Kawaja ollut muutama, eli c-malli ja d-malli. C-malli tuli 1990 - 1992.
      d-malli 1993 - 2001 muistelen. Tuo d-malli on parannettu versio venttiileiltään ja vaihteestoltaan, tais olla kakkonen ja vitonen ongelma. venttilisäätö paloilla, siitä kannattaa kysyä tai jopa vaatia dokumenttia.
      Pyörä muuten aika varma tekniikaltaan ja menee kuin juna, jos runko ja renkaat kunnossa. Jos muuten sopii hanskaan, lähinnä ajoasento ja hinta kohtuulinen, niin mikäettei.

    • zetorii

      jokos ostit, mull kaupan ihan helmi yksilö

    • vanhis

      Yleensäkin vanhoissa pyörissä kannattaa katsella ko. pyörämallin viimeisintä myynnissä ollutta vuosimallia. Niissä on pikku- ja suuremmatkin tyyppiviat korjattu.

    • Ostin ZZR:n. Ollut myyjällä tallissa muutaman vuoden, pientä ajoa kun perhe kasvanut. Päätti nyt myydä pois seisomasta. Ajettu 64 tkm, mm. termostaatti vaihdettu, nokkaketjunkiristin, venat säädetty ja normi öljynvaihdot.
      Pari löydöstä löysin koeajolla: etupää vatkasi hitusen n. 55 km/h asti sitten vakaa, takajarru selvästi jumissa ja vedenlämpötilamittari pysyi koeajon aikana aika alhaalla, tyhjäkäynnillä noisi selvästi mutta tuskin edes puoleenväliin.

      Mikähän olisi käypä öljy tohon koneeseen? Joku mainitsi Mobilin Delvacista... mutta oikea mp-öljy olisi varmaan parempi vaihtoehto.

      Muuten mainoa peli, voimaa löytyy ja suojaava kate...

      • Ent omistaja

        Pitääkö tällainenkin sulle kertoa,mittaria on ruuvattu.


      • Kawatzu

        Mineraaliöljyt, tai osasynteettinen.


      • ghjghhknbjgg

        Ei delvacia. Kytkinlisäaineistettua moottori öljyä. Ei niin tarkkaa kunhan vaihtelet niitä. Kone on viritysastetta lukuunottamatta hyvin perinteistä nelitahtitekniikkaa.


      • Kokeile

        vaikka Bel Ray:n EXP 10W-40 öljyä, ainakin omassa pyörässä toimii voimansiirto todella hyvin, kun tuota laittaa sisään...


    • Kiitos vinkeistä. Kunnon mp-öljyt laitetaan, 10w-40 tai vastaavaa. Tuo BR:n 20w-50 onkin tuttu öljy vanhasta ilmajäähdystä. Eturenkaan vatkauksen syykin löytyi. Liian pieni ilmanpaine, varmaan syynä viallinen ilmauslaite huoltsikalla. Nyt kuitenkin hieman vajaa 3 bar paine ja vatkaus tiessään, muutenkin käsittely helpottui...
      Vaihteluvälinä öljyillä taas tuo tuttu 5-6 tkm.

      • Kawa kävi huollossa eli oli tarkotus synkata kaasarit. Samalla vaihtaa tulpat ja ilmansuodatin. Hetken mielijohteesta päätin tarkastuttaa myös venttiilien välykset. Kannati, koska huomattiin että imuvenat olisivat kohta tulleet kanteen. Kyseessä siis kuuluisat huonolaatuiset venat. Uudet tilattiin ulkomailta koska suomessa ei pahemmin enää isoja varastoja pidetä. Hintaakin tuli n. 1500€, samalla rasvailtiin jumittava kaasuvaijeri, putsattiin ilmanpuhd.kotelot/tiet. Isoin työ tais olla saada kansi putsattua kaikesta töhnästä joita nuo vuotavat venat aiheutti. Meno muuttui totaalisesti, käynti tasainen ja vastaa kaasuun todella herkästi. Tuttu Kawan vihellyskin nyt kuultavissa :D


      • Hoo kaks oo
        Pazilla kirjoitti:

        Kawa kävi huollossa eli oli tarkotus synkata kaasarit. Samalla vaihtaa tulpat ja ilmansuodatin. Hetken mielijohteesta päätin tarkastuttaa myös venttiilien välykset. Kannati, koska huomattiin että imuvenat olisivat kohta tulleet kanteen. Kyseessä siis kuuluisat huonolaatuiset venat. Uudet tilattiin ulkomailta koska suomessa ei pahemmin enää isoja varastoja pidetä. Hintaakin tuli n. 1500€, samalla rasvailtiin jumittava kaasuvaijeri, putsattiin ilmanpuhd.kotelot/tiet. Isoin työ tais olla saada kansi putsattua kaikesta töhnästä joita nuo vuotavat venat aiheutti. Meno muuttui totaalisesti, käynti tasainen ja vastaa kaasuun todella herkästi. Tuttu Kawan vihellyskin nyt kuultavissa :D

        Ilmeisesti kawalla todelliset kilometrit yli 100 tkm, näissä on vielä helppo ruuvata kilsoja.


    • ZZR-94

      Olipa "halpa" remppa.. no, sitä pyörää ei kannata koskaan myydä, pyörän arvo lienee noin tonni?

    • Kyllähän rempat maksaa, nyt tiedän pyöräni kunnon. Eii oikein viitsi ostaa toista ajokkia vikoineen sen takia kun ei viitsi maksaa kalliista rempasta.. mieluummin näin ja tosiaan ei tätä varmaan myydä ennenku hajoo käsiin. Pyörän rahallinen arvo sivuseikka, harrastusarvo minulle huikea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe