Historiallinen oppituntu jotka kieltä ainoan jakamattoman Jumala

Pete on oikeassa

uskomalla jeesuksen jumaluuden tai kolminaisuus opetuksen. Pidä mielessä että Israelin Jumala on historian Herra ja hän ainostaan Hän ohjaa historian kulkua tahtonsa mieliksi. Jumalan pojan Jeesusuksen nimessä lue lävitse tämä teksti, lue tarkasti. Mieluiten rukoilet Jumalalle Jeesuksen nimessä (Ei Jeesukselle vain JUMALALLE ) että tämä asia avautuu sinulle

Semiramis oli nainen, joka asui muinaisessa Erekin kaupungissa karkeasti arvioiden noin 2200 e.a.a. vanhan Baabelin valtakunnan aikana. Raamatullisessa konttekstissa hän oli Kuusin (Cush), Haamin pojan ja Nooan pojanpojan vaimo. Kuusin ja Semiramiksen pojan, Nimrodin, tapettua isänsä ja naitua äitinsä, Semiramis pisti yhdessä mies-poikansa kanssa alulle muinaisen Lähi-idän polyteistisen uskontojärjestelmän ytimen. Häntä palvottiin kuunjumalattarena, Ishtarina (inkarnaationa), ja kutsuttiin arvonimellä "Taivaan kuningatar".Hänestä tuli äiti-hahmo jumaltriadissa äiti/poika/jumala, joka myöhemmin tuli tunnetuksi ns. Babylonin "kolminaisuutena". Sepitetyn myytin mukaan hän syntyi sinä päivänä kun hän putosi taivaalta jättiläismäisessä munassa, joka laskeutui Eufrat-jokeen.
Tästä syystä muinaiset babylonialaiset, kuten melko iso osa muitakin muinaisen Lähi-idän kansoja, värjäsi munia kastamalla niitä uhrattujen pikkulasten vereen, kunnioittaakseen "Taivaan Kuningatarta", Ishtarin sunnuntaina, päivänä jota vietettin hänen Eufrat-jokeen laskeutumisen muistoksi.

Ishtarin kerrottiin myös muuttaneen kerran kanan munia munivaksi jänikseksi, mikä on välittynyt länsimaiseen pääsiäisperinteeseen muinaisten germaanien ja kelttien välityksellä. Tästä tulevat tiput, munat ja pupusymboliikka.Poikansa Tammuksen kuoltua Ishtar/Semiramis valitti ja itki häntä 40 päivää, ja vaati, että kaikkien oli paastottava lihan syönnistä ja surtava hänen kanssaan. Myöhemmin - ilmeisesti muutamia vuosia Nimrodin kuoleman jälkeen - Semiramis tuli raskaaksi, väittäen että Baal (Nimrod) oli ihmeen kautta siementänyt hänet auringon säteillä (oikeastihan tämä kuunjumalattaren papitar ja väitetty inkarnaatio oli vain pantu paksuksi "temppelineitsyenä"): Joulukuun 25 päivänä "Ishtar" synnytti pojan, Tammuksen (Tammuz). Semiramis opetti kansalleen, että Tammuz oli neitseellisesti siinnyt ja uudelleen lihaksi tullut AURINGOJUMALA Baal/Nimrod. Ja kansahan uskoi (tai oli uskovinaan). Tammuzia palvotutettiin "Auringon poikana", joka oli "samaa olemusta kuin isänsä".Näin syntyi aiemmin viitattu babylonialainen jumaltriadi eli "kolminaisuus", joka muodosti vanhan polyteistisen järjestelmän ytimen (Baal/Nimrod-Ishtar/Semiramis-Tammuz). Joka vuosi, 25 joulukuuta, Tammusta kunnioitettiin syntymäpäivänään ikivihreillä puilla, jotka pystytettiin ihmisten asuinpaikoille, ja koristeltiin hopeisilla koristeilla. Tammusta kutsuttiin nimellä "Baal berith", "kuusipuun herra". Ikivihreän puun uskottiin symboloivan Nimrodin/Baalin/Tammuksen kuolematonta hedelmällisyyttä, koska hänen uskottiin saattaneen Semiramiksen/Ishtarin raskaaksi jopa "ensimmäisen" maallisen kuolemansa jälkeen.

Baabelin uusi monijumalainen uskonto alkutarinoineen levisi myös Egyptiin. Seemiläisen perimätiedon mukaan tämän teki Egyptin perustaja, Nimrodin eno. Egyptissä jumaltriadi tunnettin nimillä Isis, Osiris ja Horus. Sama tarina: Isis oli kuunjumalatar joka nai Osiriksen. Osiris hakattiin palasiksi, ja kaikki hänen palasensa löydettiin ja kerättiin, lukuun ottamatta sukupuolielimiä, ja pistettiin laatikkoon. Sitten, kuolemansa jälkeen, hän ihmeellisesti pisti Isiksen paksuksi, syntyen omana reinkarnoituneena itsenään - Horuksena, joka oli taivaan jumala, joka tuli myöhemmin tunnetuksi yhtenä monista aurinkojumalista (jotka siittivät ja uudelleeninkarnoituivat itsenään, jne.). Tosin egyptiläisessä versiossa on erojakin babylonialaiseen nähden, esim. Horuksen synttärit eivät olleet meidän joulukuussamme.

Lienee melko selvää, että näiden pakanallisten perinteiden sulautuminen kirkon kristilliseen traditioon alkoi Roomassa vuonna 313 kun mithralainen keisari Konstantinus ilmoitti, että "Kristuksen syntymäpäivä" oli joulukuun 25 (eikä syys-lokakuun taitteessa, juutalaisen kalenterin Yom teruah:in aikaan, kuten oikeasti), ja kristillisen pääsiäisen aika fiksattiin vallitsevaan aurinkokalenteriin osumaan yhteen Ishtarin juhlan kanssa. Luonnollisestikaan nämä eivät olleet mitään läpihuutojuttuja, ja huomattava osa kristityistä ei Konstantinuksen asetuksia hyväksynyt, mutta ajan saatossa kirkko pakotti kansan ruotuun. Jatkoa toisen viestiin

8

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pete on oikeassa

Kun kristinusko vakiintui Roomassa, niin huomattiin äiti-lapsi kultissa olevan yhtäläisyyksiä Mariaan ja Jeesukseen. Rooman kansalaiset alkoivat palvoa Mariaa ja Jeesusta Semiramiksen ja Tammuksen sijaan. He eivät luopuneet vanhoista patsaistaan ja näin Maria sai aivan uudenlaisen aseman kirkon traditiossa. Kolminaisuus Baal/Nimrod-Ishtar/Semiramis-Tammuz siirtyi Babylonista katolisen kirkon opetuksiin Tertullianuksen kautta. Hän toi termin pyhä kolminaisuus ( kristilliseen sanastoon, ja esitteli siihen liittyvän ajatuksen kolmesta persoonasta, mutta yhdestä olemuksesta. Hän syntyi, eli ja kuoli Karthagossa, nykyisessä Tunisiassa.

Katso linkkin kuva.
      http://www.piney.com/Nimrod.Tammuz.Semiramis.Trinity.gif

Kuvassa Semiramiksen ja Tammuksen jumalankuvat, joiden väitetään nykyään esittävän Mariaa ja Jeesusta. Tammuksen käsi on asetettu pakanallisen siunauksen merkiksi

http://www.logoschristian.org/andromenati/semiramis.tammuz.jpg

Kerto miten pakanalliset opetukset tullut kristikuntaan katolisen kirkon kautta.
      http://raamattusivut.suntuubi.com/?cat=97

Tähän historian tunnin päätteeksi katsotaan mitä Israelin Jumala sano kolminaisuudesta.

Hes. 8:14-16 " Sitten hän vei minut JHVH;n temppelin portin ovelle, joka oli pohjoiseen päin, ja katso, siellä istui NAISIA ITEKEMÄSSÄ TAMMUSTA (muistako mitä luit historiatunnilla tammuksesta)
      Sitten hän sanoi minulle, näetkö tämän oi ihmislapsi? KÄÄNNY VIELÄ JA TULET NÄKEMÄÄN SUUREMPIA KAUHISTUKSIA KUIN NÄMÄ.

Mitä kauhistuksia JUMALA TARKOITA?

Mitä meidän opettaja ihminen messias JEESUS sano :

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'' Matt. 7:21-23

Ehkä kaikkia niitä jotka palveli häntä (Jeesusta ) jumalana.

• Pete on oikeassa

Jäi mainitta Baalin kultti kolminaisuus Baal/Nimrod-Ishtar/Semiramis-Tammuz oli levinnyt Israelin, Judan heimolle. Jopa papiston keskuuteen Hesekielin aikana. Juutalainen kansa, jopa papistoa myöten, oli vaihtamassa uskontoa samaksi, mitä Babyloniassa. Kuitenkin seurannut sota, hävitys ja juutalaisten joutuminen pakkosiirtolaisuuteen Babyloniaan katkaisi kuitenkin tämän uskonnollisen assimilaatiokehityksen tehokkaasti, sillä se loi vahvan identiteetti-vastareaktion ja tarpeen erottua vihollisista sekä heidän uskonnostaan. Ei ole ihme että juutalaiset ei hyväksy teidän kolminaisuutta ja ihmisjumala.

• --€

On se israelin jumala he keksivät käsitteen jumala, vaikka olihan suomalaisilla ukko ylijumala plus ala jumalia kuten ahti ym. Ja Vesihiisi sihisi hississä

• Pete on oikeassa

sanan leikkimistä etkö paremmin osaa, nyt puhutaan tosi asiasta niin vakavasta asiasta ettei uskotaan Jumalan anteeksi YHWH sanan. Ja tällöin rikotaan YHWH ensimmäinen käsky. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia. Vääristelevät Jeesuksen tärkein käsky "Shema" jättämällä pois sanan "yksi" sitä tapahtuu tälläkin palstalla ihan avoimisesti. Näköjään ette ymmärrä YHWH ilmoitti sen niin monta kertaa että hän on yksin ainoa.

"... niin tiedä siis tänä päivänä ja paina se sydämeesi, että Jumala on Herra ylhäällä taivaassa ja alhaalla maan päällä, eikä muuta Jumala ole." (5Moos. 4:39)

"Katsokaa nyt, että minä, MINÄ OLEN, EIKÄ YHTÄKÄÄN JUMALAA OLE MINUN RINNALLANI " (5Moos 32:39).

"Te olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. ENNNEN MINUA EI OLE LOUTU YHTÄKÄÄN JUMALAA, EIKÄ MINUN JÄLKEENI TOISTA TULE (Jes. 43:10)."

"Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja PAITSI MINUA EI OLE YHTÄKÄÄN JUMALA. (Jes. 44:6)"

"Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: ONKO MUUTA JUMALAA KUIN MINÄ? Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne.(Jes. 44:8)"

"Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: MINÄ OLEN AINA SAMA, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen. (Jes. 48:12 )"

.................LISTA ON PITKÄ!

• --€
        Pete on oikeassa kirjoitti:

sanan leikkimistä etkö paremmin osaa, nyt puhutaan tosi asiasta niin vakavasta asiasta ettei uskotaan Jumalan anteeksi YHWH sanan. Ja tällöin rikotaan YHWH ensimmäinen käsky. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia. Vääristelevät Jeesuksen tärkein käsky "Shema" jättämällä pois sanan "yksi" sitä tapahtuu tälläkin palstalla ihan avoimisesti. Näköjään ette ymmärrä YHWH ilmoitti sen niin monta kertaa että hän on yksin ainoa.

"... niin tiedä siis tänä päivänä ja paina se sydämeesi, että Jumala on Herra ylhäällä taivaassa ja alhaalla maan päällä, eikä muuta Jumala ole." (5Moos. 4:39)

"Katsokaa nyt, että minä, MINÄ OLEN, EIKÄ YHTÄKÄÄN JUMALAA OLE MINUN RINNALLANI " (5Moos 32:39).

"Te olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. ENNNEN MINUA EI OLE LOUTU YHTÄKÄÄN JUMALAA, EIKÄ MINUN JÄLKEENI TOISTA TULE (Jes. 43:10)."

"Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja PAITSI MINUA EI OLE YHTÄKÄÄN JUMALA. (Jes. 44:6)"

"Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: ONKO MUUTA JUMALAA KUIN MINÄ? Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne.(Jes. 44:8)"

"Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: MINÄ OLEN AINA SAMA, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen. (Jes. 48:12 )"

.................LISTA ON PITKÄ!

Kuuleppas
        Mitä tai ketä palvoisitte jos juutalaiset ei olisi jumalaa keksineet

• Pete on oikeassa

Varmuuden vuoksi laitetaan Päivän Sana (Osa 2/365): USKOTKO VARMASTI? jumalan_pete:ltä tähän.

Uskotko, että Isä on ainut Jumala, sen perusteella mitä Jeesus sanoi:
      "Isä... yksin olet totinen Jumala"? (Joh.17:1,3).

Uskotko, että ainut totinen Jumala sanoi itsestään: 'Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin’? (Luuk.18:19).

Uskotko, että Jumala on YKSI, eikä kolme, aivan kuten hän itse ilmoitti? (5.Moos.6:4).

Uskotko, että Jumala (JHWH) on yksi, eikä kolme, sen perusteella mitä Jeesus sanoi? (Mark.12:29).

Uskotko, että Paavali uskoo Jumalan olevan yksi? (Room.3:30, 1.Kor.8:6, Gal.3:20, Ef.4:6, 1.Tim.2:5).

Uskotko, että demonitkin uskovat Jumalan olevan yksi ja että he vapisevat? (Jaak.2:19).

Uskotko että kunnioitat Jumalaa, jos uskot että hän on kolme, vaikka hän on sanonut olevansa yksi? (5.Moos.6:4).

Uskotko, että lause "Jahveh, meidän Jumalamme, Jahveh on yksi", oli niin tärkeä Jumalalle, että hän käski israelilaisten painaa sen sydämeen, käski teroittamaan sitä heidän lastensa mieleen, ja olemaan muistolauseena heidän otsallaan? (5.Moos.6:4-9).

Uskotko, että meillä on vain yksi Jumala JA lisäksi yksi Kristus? (1.Kor.8:6).

Uskotko, että Jeesuksella on OMA JUMALA? (Mat.27:46, Joh.20:17, 2.Kor.1:3, Ef.1:3,17, 1.Piet.1:3).

Uskotko, että Jumala on myös Jeesuksen Jumala? (Mat.27:46, Joh.20:17, Room.15:6, Ef.1:3,1, Kol.1:3, 1.Piet.1:3, 2.Kor.1:3, 2.Kor.11:31).

Uskotko, että Pyhällä Hengellä on OMA JUMALA? (Ef.4:30, Room.8:9,11).

Uskotko, että Isä on Jumala ja Jumala Isä? (2.Kor.1:3, Ef.1:3,17, 1.Piet.1:3, Joh.5:37).

Uskotko, että Jeesus vielä rukoilee (Heb.7:25, Room.8:34), että Pyhä Henki rukoilee (Room.8:26,27), ja että Isä EI rukoile?

Uskotko, että Jumala herätti Jeesuksen kuolleesta, ja siten Jumala ei voinut kuolla ristillä, koska hänet tarvittiin Jeesuksen herättäjänä? (Apt.2:24, 3:15, 4:10, 10:40, 13:30,34,37, 17:31, Room.4:24, 6:4, 1.Kor.6:14, Ef.1:20, Kol.2:12, 1.Piet.1:21, Heb.13:20).

Uskotko, että Jeesus on sama Jumala, jolle hän huusi: "Jumalani, Jumalani"? (Mat.27:46).

Uskotko että se on totta, että Jeesus elää elämänsä Jumalalle? (Room.6:10).

Uskotko, että Jeesus sanoi olevansa Jumala, vaikka hän ei koskaan niin sanonut, ei suoraan eikä epäsuoranaisesti?

Uskotko että Jeesus on Jumala, koska hän lausui sanat "Minä olin" tai "Minä olen" (ego eimi), vaikka Jeesuksen parantama sokea mies käytti aivan samoja kreikankielen sanoja itsestään? (Joh.8:58 vrt. Joh.9:9).

Uskotko, että Paavali (Apt.17:22-31), Pietari (Apt.2:32-39), Apollos (Apt.18:24-28) ja Filippus (Apt.8:5) saarnasivat että Jeesus on Kristus ja Jumalan Poika; vaiko sitä että Jeesus on Jumala?

Uskotko, että Jumalalla ja Jeesuksella on yhtä suuri valta, vaikka Paavali selkeästi todistaa, että Jumala ei ole alistanut itsensä Jeesukselle, ja että Jeesus on silti alistettu Jumalan valtaan? (1.Kor.15:27,28, 1.Kor.11:3).

Uskotko, että "Minä ja Isä olemme yhtä" tarkoittaa "Jeesus on Jumala", vaikka Jeesus sanoi että myös ne jotka uskovat häneen, ovat myös "yhtä", jopa samalla kreikkalaisella alkusanalla? (Joh.17:20,21).

Uskotko että pitää selitellä ja todistella, että kolme persoonaa on yksi Jumala joka itsessään on yksi persoona, vaikka ei silti uskota että Jumala on yksi persoona vaan pikemminkin kolme persoona?

Uskotko että ”Jumala sovitti maailman itsensä kanssa”, vaikka kreikankielen alkutekstit paljastavat, että Jumala sovitti maailman itsellensä, eikä itsensä kanssa? (2.Kor.5:19).

Uskotko että Jeesus on Jumala, koska hän "on näkymättömän Jumalan kuva", vaikka sinä itsekin olet luotu Jumalan kuvaksi? (Kol.1:15, 1.Moos.9:6).

• Pete on oikeassa

jatko...

Uskotko että Jeesus on Jumala, koska uskomalla häneen, et usko häneen vaan Jumalaan joka on lähettänyt hänet (Joh.12:44); uskotko niin, siitäkin huolimatta vaikka Jeesus tuli Isänsä nimessä (Joh.5:43) ja puhui lähettäjänsä sanoja (Joh12:49) ja sanoi pitävänsä Jumalan sanan (Joh.8:54,55)?

Uskotko että Jeesus on Jumala, koska "hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti" (Kol.2:9), siitäkin huolimatta että mekin saamme oman jumalallisen täyteyden Jeesuksesta, Pyhän Hengen kautta (Joh.1:16), ja kun meitäkin on kehotettu tulemaan "täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä" (Ef.3:19)?

Uskotko että Jeesus on Jumala, koska kirjanoppineet luulivat että vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi (Mark.2:7), vaikka Jeesus käski meitä antamaan kaikille anteeksi (Mark.11:25, Luuk.6:37)?

Uskotko, että alkukielien sanat "elohim" (BDB ja STRONG H430) ja "theos" (THAYER G2316) voivat tarkoittaa paljon muutakin, kuin pelkästään "Jumala", ja että ne ovat siksi käännetty Raamatuissa tarkoittamaan jotain muutakin?

Uskotko, että kolminaisuusoppi on mahdoton oppi, koska Jumala kärsii siinä identiteettihäiriön?

Uskotko että Pyhä Henki voi olla Jumala, vaikka kukaan ei koskaan puhunut hänelle eikä koskaan rukoillut häntä UT:ssa?

Uskotko että kolme voi olla yksi, ilman tehosekoittimen käyttöä?

Uskotko, että luulet uskovasi mitä luulet uskovasi?

Uskotko vieläkin, että Jeesus on Jumala?

• palvottu kohde

Pitääkö jumala keksiä sitten voi palvoa häntä, nykyinen jumala otettiin virkaan noin 3000 vuotta sitten juutalaisten toimesta ja miten pitkään meinaatte pitää mänet tässä virassa vai onko uusi jo tiedossa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      417
      3097
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      69
      2387
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      79
      2026
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      123
      1758
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      143
      1647
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      72
      1268
    7. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      293
      1086
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      14
      1063
    9. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1049
    10. 41
      909
    Aihe