Mistä kaupasta löytyisi halvinta maalia tuolien valkoiseksi maal

viiiivakoodi

aamiseen, Futura 40 Aqua 1l, esimerkiksi?

Rautiassa kallista.

18

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähimmästä kaupasta

      Miten paljon sinulla niitä tuoleja on maalattavaksi? Ei kai muutamaan tuoliin niin paljon mene, että kannattaa juosta hintoja kyselemässä. Voiko niissä niin ratkaisevia hintaeroja olla?

      • halpaahyvväämaalia

        No tuoleista aloittaisin ja jatkaisin pihalla kun lämpimämmät ilmat tulee. Pitkin kessää harrastaisin maalaamista, lastenkin haluamiaan ja paapan pöydän ja yhen sängyn ja .....


      • ...

        Maalien hinnoissa on eroja. Usein verrataan maaleja vain hinnan perusteella. Pitäähän se paikkansa yhden tietyn merkin kohdalla, mitä hintoja eri kaupoissa. Mutta maaleja kovin monenlaisia. Joku voi verrata halvan pohjamaalin hintaa kalliiseen erikoismaaliin, ne kaks, täysin eri asiaa.

        Hinnat saa tarkastettua netistä tai soittelemalla, ei täällä kukaan voi tietää jonkin paikkakunnan maalikauppiaitten tarjouksia, nintahaitaria samallakin tuottella on kyllä.

        =DW=


    • ...

      Tiedä hinnoista.

      Maalit maksaa, mitä maksaa. Eikä kokemusta Futurasta. Mutta pitää nyt kehua yhtä maalia, mistä hyviä kokemuksia. Empire. Kilpailevan firman tuote, kalustemaali. Mutta ite joskus tykästyin siihen. Maalailtu just huonekaluja, väliovia, lämpöpatterit, kaikenlaista.

      Mä pidän siitä siksi, että se on thiksotrooppista. Elikkäs vähän kuin hyytelöä. Ei roisku, ei valu. Ja kun hyvillä siveltimillä tai mohairtelalla maalaa, lopputulos oikein hyvä. Riippuu tietenkin, onko pohjatyöt tehty hyvin. Pohjatöt se tärkein asia lopputuloksessa.

      Niin siis. Empire thiksoa, ja seillä taipumus silottua maalaamisen jälkeen kuivuessaan. Siis pensselinjäljet ja muut jutut siloittuvat jonkin verran. Aikanaan, meni muutamat maalaukset mielestäni mäkeen, kun tavalliset kalustemaalit jäi kokolailla sen näköisiksi, kuin mitä jälkeä siveltimestä tai telasta jäi, siis epätasainen. En tarkoita peittävyyttä, tarkoitan nimenomaan maalipinnan rasaisuutta. Lisäksi tavalliset maalit valuvat paljon helpommin. Ja mun kokemusten mukaan, hyvien pohjatöiden jälkeen Empirelle riittää yksi maalauskerta, vähentää maalin kulutusta. Ja edelleen, ei ole kellastunut pian parissa kymmenessä vuodessa lämpöpattereissakaan, siis valkoin väri. Hyvää pigmenttiä vätiaineena.

      Sulla kuitenkin varmasti eniten duunia pohjatöissä. Kittailua, hiomista, pohjamaalailua, hoimista uudelleen jne. Itse maalaaminen näppärää hommaa. Ja pitää muistaa, ei hiomapaperit, pohjamaalit, muut tarvikkeet halpoja ole nekään. Maali nyt maalia, sen hinta ei tavallisissa maaleissa loppujen lopuksi paljoa merkitse.

      Mulla siis ei ole mitään tekemistä maaliteollisuuden, tai maalikaupan kanssa. Kirjoitin vain omista kokemuksistani. Joku muu ihan varmasti jotain muuta mieltä.

      =DW=

      • apkysyjäap

        Noinko on! Kiitos paljon. Aina sulla on päteviä vastauksia joka asiaan. Kiitos niistä!

        Ennen palstoilla oli sellainen henkilö,, jolla oli kani tms. lemmikki, mies oli jostain Pohjanmaalat. Hän kyll kirjoitteli niin kivasti ett aina luin ja opin monenlaista elämänohjetta. Joku " minä ja pupu täältä meirän kotoota tai Pohjanmaalta", tjsp., en tarkkaan muista nimmariaan.

        thiksotrooppista", sekö tarkoittaa sitä hyytelömäisyyttä?
        Mohairtela? Onko se jokin erikoisuus?
        Pitääkö ennen Empireä aina pohjamaalata?
        Onko Empire Tikkurilan maalia?
        Miks muuten toiset maalit on vesi-, toiset mineraalitärpättiohenteisia? Mikä ero niissä on kaikkineen?


      • oi niitä aikoja
        apkysyjäap kirjoitti:

        Noinko on! Kiitos paljon. Aina sulla on päteviä vastauksia joka asiaan. Kiitos niistä!

        Ennen palstoilla oli sellainen henkilö,, jolla oli kani tms. lemmikki, mies oli jostain Pohjanmaalat. Hän kyll kirjoitteli niin kivasti ett aina luin ja opin monenlaista elämänohjetta. Joku " minä ja pupu täältä meirän kotoota tai Pohjanmaalta", tjsp., en tarkkaan muista nimmariaan.

        thiksotrooppista", sekö tarkoittaa sitä hyytelömäisyyttä?
        Mohairtela? Onko se jokin erikoisuus?
        Pitääkö ennen Empireä aina pohjamaalata?
        Onko Empire Tikkurilan maalia?
        Miks muuten toiset maalit on vesi-, toiset mineraalitärpättiohenteisia? Mikä ero niissä on kaikkineen?

        Hän oli seppä, jonka kukkakivikertomuksia minäkin luin ilokseni.
        Ajoi isoa autoa.
        Joku kirjoitti, ettei hän enää kirjoita, tietystä syystä.

        Minä en tiedä.


      • ...
        apkysyjäap kirjoitti:

        Noinko on! Kiitos paljon. Aina sulla on päteviä vastauksia joka asiaan. Kiitos niistä!

        Ennen palstoilla oli sellainen henkilö,, jolla oli kani tms. lemmikki, mies oli jostain Pohjanmaalat. Hän kyll kirjoitteli niin kivasti ett aina luin ja opin monenlaista elämänohjetta. Joku " minä ja pupu täältä meirän kotoota tai Pohjanmaalta", tjsp., en tarkkaan muista nimmariaan.

        thiksotrooppista", sekö tarkoittaa sitä hyytelömäisyyttä?
        Mohairtela? Onko se jokin erikoisuus?
        Pitääkö ennen Empireä aina pohjamaalata?
        Onko Empire Tikkurilan maalia?
        Miks muuten toiset maalit on vesi-, toiset mineraalitärpättiohenteisia? Mikä ero niissä on kaikkineen?

        Asioita voi selvitellä lukemalla netistä.

        Keskustelupalstojen "asiantuntija"kommentit usein, ihan mitä sattuu. mä nyt olen joutunut tekemisiin ties minkälaisten asioiden kanssa, aina pitänyt kaivella tietoja milloin mistäkin. Ei mun tiedot ole mikääm ehdoton totuus, yllättävän usein olen kuitenkin oikeassa. Ainakin omasta mielestäni :DD


        =DW=


      • ,,.lkklooooi
        oi niitä aikoja kirjoitti:

        Hän oli seppä, jonka kukkakivikertomuksia minäkin luin ilokseni.
        Ajoi isoa autoa.
        Joku kirjoitti, ettei hän enää kirjoita, tietystä syystä.

        Minä en tiedä.

        Niinpäs olikin, Seppä täältä meirän kotoa, Pohojanmaalta.
        En niin mukavia kertomuksia sen jälkeen eikä ennenkään ole täällä netissä lukenut.


      • ullla322332
        ,,.lkklooooi kirjoitti:

        Niinpäs olikin, Seppä täältä meirän kotoa, Pohojanmaalta.
        En niin mukavia kertomuksia sen jälkeen eikä ennenkään ole täällä netissä lukenut.

        Löysin tämän:


        Täällä me ollahan..
        seppäpohojanmaalta 19.2.2009 20:20

        Iltaa tuuliselta lakeurelta.
        Justihin vasta puolituntia sitten tulin töistä. Söin tuas pikkuusen ja pesulla kävin.
        Oliki pitkänlaanen päivä, yli 13 tuntia. Tiitu on mielissään ku tuun tänne kotia. Huomennahan soon jo perjantai, viikko menny ku siivillä.
        Talavisen kylymä viikkoo, oikia talavi-ilima, niinkuun pitää ollakki tähän aikahan vuoresta.
        Työ hommis menöö päivät äkkiä, sellaanen yks hujaus vaan ku on jo ilta.
        Perijantai ehtoosin tapaan siivota täällä kotona. Pöläährytään matoot uloos, imurootten ja pesen tämän huushollin.
        Jokku miehet on yksin eläessään sellaasia niinkuun sanotahan "riihitonttuja" En mä oo kotiani sellaaseksi päästäny, paikat pitää olla oorningiis ja puhuraasta muutoonkin. Kyllä täällä meillä Tiitun kans onki.
        terv. seppä ja Tiitu.


      • olli>>
        ,,.lkklooooi kirjoitti:

        Niinpäs olikin, Seppä täältä meirän kotoa, Pohojanmaalta.
        En niin mukavia kertomuksia sen jälkeen eikä ennenkään ole täällä netissä lukenut.

        kyllä tuli ikävä Seppää. Missähän hän on?


      • .----.
        olli>> kirjoitti:

        kyllä tuli ikävä Seppää. Missähän hän on?

        Taivaassa, niin täällä joku tiesi.


      • alpo"""
        .----. kirjoitti:

        Taivaassa, niin täällä joku tiesi.

        ei niin ole täällä kyllä kirjoitettu, en ainakaan ole lukenut sellaista.


      • nikkarru7
        olli>> kirjoitti:

        kyllä tuli ikävä Seppää. Missähän hän on?

        Maailaman mukavin ihminen, Seppä.


      • .----.
        alpo""" kirjoitti:

        ei niin ole täällä kyllä kirjoitettu, en ainakaan ole lukenut sellaista.

        Minä olen lukenut.

        Ikävä kyllä. Miksi väität?


      • alpo"""
        .----. kirjoitti:

        Minä olen lukenut.

        Ikävä kyllä. Miksi väität?

        ei noit kommentteja varmuuella voi sellaiseksi sanoa, että Seppä olisi kuollut.
        Mutta todella, ei miellyttävämpää netti-ystävää ole vastaan tullut, aivan erikoinen tyyppi.Positiivisessa mielessä.


      • .........
        alpo""" kirjoitti:

        ei noit kommentteja varmuuella voi sellaiseksi sanoa, että Seppä olisi kuollut.
        Mutta todella, ei miellyttävämpää netti-ystävää ole vastaan tullut, aivan erikoinen tyyppi.Positiivisessa mielessä.

        totta se on
        29.3.2012 23:41
        0
        Sulje
        Sain tietää - live elämän faktana - ettei Seppä ole enää keskuudessamme.
        Hän riemuitsee nyt vaimonsa ja Tiitun kanssa... meitä ei enää "tarvita".

        Tämä keskustelu päättyköön nyt tähän.

        - äksyilijä -
        tässä tämä lainattuna 50 sivulta, löytyy sivulta Seppä? Käy itsekin lukemassa.


    • tussilla

      Litralla maalaa monta monta monta,
      Ei monta euroa voita juoksemalla etsimällä

    • maalaillaan!

      Hyvä maalivalinta, levittyy tasaisesti, ei roiski, peittää hyvin, ei haise ja kuivuukin aika nopsaan, on myös riittoisaa ja kestävää. Vajaaseen purkkiin ei kuivetu nopeasti ns. nahkaa maalin päälle ja pensselinkin voi käyttää välillä pesemättä seuraavana päivänä kunhan vaan käärii sen muovipussiin.
      Futurasta harvemmin mitään tarjouksia, on kuitenkin hintansa väärtti ihan normaalihintaisenakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      262
      2531
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      190
      1619
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1414
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1146
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1139
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      219
      993
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      895
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      719
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    Aihe