Mitä se oikein on, miten kuuluisi keskustella niin että siitä voisi sanoa että olipa hyv.ä keskustelu.
En tarkoita poliittisia keskusteluja, enkä muitakaan laadultaan mainittuja, vaan aivan yleisesti ottaen kaikkia keskusteluja.
Onko keskustelu sellaista että toinen vastaa toisen aloittamaan aiheeseen ja kolmas jatkaa samasta aiheesta, eikä aloita kertomaan omista sukanvarsistaan.
Jos se keskustelu on vähääkään ylläluetun tapaista, niin huomaan että täällähän sellaista on aika harvassa.
Etsin vastausta googleltakin, en löytänyt.
Itse pidän kyllä enemmän tavallisesta juttelusta, ainakin jos keskustelu on jotain tuollaista mitä kuvittelin, niin tuntuu se vähän kuivalta. Mutta enemmän kyllä kaipaisin tänne edellisen kirjoittajan sanomisiin vastauksia eikä poikkeamista kokonaan muihin tekemisiin.
Keskustelu
32
183
Vastaukset
- merille
Söheltäjä oot ollut iät ajat.
Laittaisit edes avaukseen asiaa.
En ole ikinä pitnyt häiriköinnistäsi. - keskeisenä sää
Sää ainakin on hyvä aihe ja kun se tänä kesänä on ollut jotenkin kummallinen. Minulla on pieni perunamaa viekö sen nyt halla, kun taivas on ihan pivetön. Täällä on kuivaa ja sitten kai se sade tulee kunhan pakkanen ensin ruotasee kaiken mihin pystyy.
Miten sää vaikuttaa kenenkin elämään? - jjoutava
hyvä on hyvä, huono on huono ja hyvää keskustelua tulee sattumalta paikalla olevista sattumoisesta aiheesta kiinnostuneista keskustelijoista. Minähän en uskom että käskemällä tänne tulee sellaisia halutun laatuisia kirjoittajia.
Ensinnäkin pitäisikö minun, esm, ottaa huomioon joidenkin jotka luulevat itsestään paljon niin heidän toivomuksen mukaisesti kirjoittaa. Ensinnäkin tuo jotakin kirjoittajaa vuorollaan jaakaava tyyppi, siihenhän en enää korviani lotkauta, kahju mikä kahju.
Antaa sen vouhkata niin paljo kuin sielu sietää. Nyt menen nukkumaan että senki tiedättä. Natit'vaa Fiiuli me jutellaan taas huomena --ja eikä välitetä näistä Nekatiivisistä Jjoutavakin sanoi sen jonka minun piti sanomani -- mutta nyt nukkuun
Hyvää yötä -- jjoutava
Ullamirjamia en ajatellut kun toivotin vieraalla kielellä hyvää yötä, se oli seurausta siitä kun facessa olen seurannut erään kaverin kirjoittelua.
Tahtomattaan näköjään saa tartuntoja ja alkaa käyttämään itsekin niitä sanoja.
Some muuttaa kieltä ja Oulun kieli on tullut takaisin puheeseen kun olen Oululaisessa murreryhmässä jäsenenä eikä siellä lajitella kirjoittajia vaan kirjoitetaan kuka enemmän kuka vähemmän oikein. Aika moni muuten asuu Ruotsissa ja kirjoittaa siinä ryhmässä ahkerasti. Huomenta.
- pohdiskelija
Hyvä keskusteluhan rönsyilee, vaikka olisi kuinka asiaa, aina hyvä keskustelija löytää jotain uuttakin kerrottavaa.
Olet fiiuliin ihan oikeassa että kuivaa on jos kaiken aikaa puhutaan perunoista ja perunakeitoista, vaikka niistäkin on monta sorttia molemmista.
Ruokapuheissakin olisi kiva puhua siitä mitä sen ruoan ympärillä tapahtuu. Mitä hassua tekovaiheessa ja mitä loppukäytössä.
Pelkästä kahvin juonnista ja pullan leipomisesta vuosia jatkunutta juttua en vain jaksa, olkoot kirjoittajat kuinka ystävällisiä tahansa, niistä ei uutta varmasti löydy, en tiedä kuinka kokevat itse.
En ole mikään keskustelija siinä suhteessa, että joka ketjuun kirjoittaisin. Eipä oikein riitä kiinnostustakaan kun omat harrastukset ovat aikaa vieviä. Joskus innostun, mutta ei minusta ole tärkeintä olla aina äänessä missään tilanteessa.
Kaikki se mikä vaatii ajattelua ja pohtimista, on minusta kiinnostavaa.
Miksi suolavedessä elää eläimiä ja miksi ihminen ei voi juoda merivettä?
Keskustelemalla ja toisiltansa kyselemällä asiosta saa selvyyttä, oma mielenkiinto johonkin asiaan kannattaa jakaa ja kertoa, vaikka kuivaksihan ne käyvät kun viisastelijat latistavat järjettömät kirjoittajat.
Kateusko, vai ilkeämielisyys on se pointti jota vanhojen joukossa pitää ihan häpeillen seurata.
Terävä kieli on joskus hyväkin, mutta useimmiten se uppoaa liian syvälle, kun sitä käytetään harkitsemattomasti. - fiuliin*
Hei.
Minulle jostain juolahti vain tuollainen ajatus mieleeni ja aikaa tappaakseni pistin sen paperille
Ajattelin sitä kun täällä on valitettu sitä ettei jokaiselle vastata, niin mieleeni juolahti, jos sillä tavoin saisi jokaisen mukaan ette tulisi siitä komplekseja ettei kukaan vastaa.
Olen itsekin jäänyt vähän harvempien joukkoon jos noita vastauksia vertaillaan, mutta olen siitä vaan moittinut itseäni, en ole osannut mielen kiintoisesti kirjoittaa.
Mutta se olisi ainakin mukavaa pienen huomion keskellä ketjuakin jos sen saisi omaan kirjoitukseensa.
Se puumalli oksineen oli kyllä verraton keksintö.
Minäkin olen ilkeä nyt ja vastaan tuon entti pojan kirjoitukseen sanomalla että en noin höperöitä sanomia tänne tuo mitä sinä suollat päivät pitkät. Tärkeintä on ,että jotain höpötellään. niin emme erakoitusi.
Siitähän tämän ajan henki valistaa, tule mukaan älä yksin jää.
Tänne voi kirjoittaa,mitä mieleen tulevi, pääasia ei haukuta eikä panetella toisia.
Heitä ei ketjuihin emme halua, olkaamme omia itsejämme ja kirjoitellaan vaikka menneisyydestä. koska tulevaisuus on toivoa täynnä...Fiuulihan se vasta onkin niitä kirjoittajia joka aina muistetaan .
ei sentakia että olis kirjoittajana huonos vaan siksi että osuu hyvin ja selvinsanoin asian ytimeen . Ja hänen kirjoitussissa on aina jokin sanoma myös.
juuri tällaisia keskustelioita täälä nykyäänkin kaivataan . Se oli sillon kun aloittelimme --jotenkin juttu luisti paremmin . Mutta vielähän me kirjoitellaan --vaikka ei ihan joka päivä sentään.
Niin tosiaan silloinkun oli se puumalli --sai vastauksenkin oikeaanpaikkaan . Koska juttu luistaa eteenpäin ja sinne ketjun oikeaanpaikkaan ,mikä olis kiinnostavaa --olisi kiva vastatakkin . mutta kuka sieltä sitten sitä löytää --- näis jää usei jopa vastaamattakin . kun ei sentää aLVARIINSA NÄITÄ KESKUSTELUJA SEURAA.- *Kukkahame*
Onhan arvostelua ollut suuntaan jos toiseen, ja sekin on keskustelkua toiset tykkää toiset ei.
On kirjoittajia joiden 'tuotteita' en vilkaisekaan, enkä silti odota että omat kirjalliset tuotokseni ovat odotettuja missään ketjussa kirjoittelen silti.
Kuten aivan normaalissa elämässä ilman nettiä asiat vain saavat suuntia ja keskustelu poikkeaa aloituksen asiasta, tuskin sekään on pahasta, vaan näin muodoin keskustelu jatkuu, voipa vielä palata aloitukseenkin takaisin.
Täysin asiattomat kirjoittajaa koskevat huomautukset ovat niitä joihin olen nyt ottanut jyrkän kannan heti mikäli ne ovat osoitettu minulle, enää en märehdi miksi näin vaan lataan totuuden mitä ajattelen.
Tämäkin Fiiulinin aloitus on asiallinen ja hyvä siispä omat mielipiteet esille, uskoisin että monella olisi kerrottavaa ja toiveita.
Olemme jo taittaneet pitkän matkan maan päällä, oppineet paljon ja unohtaneet jo osan, mutta inhimillisyys ja kanssaihmisten huomiointi pidetään kunniassa.
(Muutamia poikkeusia lukuun ottamatta) - eräs köyhä
En minäkään khameen kirjoituksia lue, aina olet muita moittimassa ja jakoja vuohiin ja lampaisiin tekemässä. No nyt luin kun pahaa aavistamatta fiilulin ketjun avasin.
Lataat totuuden, jaaha, mutta se on vain sinun totuutesi ja tosi ilkeää tekstiä olet sinäkin sapestasi roiskinut tänne. Totuus monelle sinusta on juuri tuo ilkeys. Kyllä sinä niitä imartelet jotka mieleen sinulle kirjoittavat. Muistan vielä miten olet köyhiä halveksinut ja sanonut että oma syy jos on köyhä. - eräs toinen köyhä
Jospa sinullakin vielä on se aika edessä että et istu lämpimässä pirtissä piruilemassa toisille kirjottajille.
Olet tunnetusti pelkkä öykkäri.
Mitenkäs se opettajan urasi päättyikään?- joku muu, ei köyhä
Onkos kh köyhäksi tullut, kyllä on säälittävä nikkihuijaus. Turha on hajupojan piikkiin tuota köyhän kirjoitusta laittaa ja kyllä sen allekirjoittaa moni muukin, vähemmän köyhäkin.
Täällä saa mitä tilaa, niin se vaan on. Ja niin makaa kuin petaa.
- L - L
"Omat sukanvarret"!
Keskustelu yleistä mielenkiintoa omaavista aiheista on paikallaan mutta se muuttuu helposti mitään sanomattomaksi huuhailuksi.
Olisi kiva jos olisi mukava vaikka se onkin kamalaa jne.
Minusta on piristävää kun joku löytää omasta elämästään ja kokemuksistaan yhteyden aiheeseen, vaikka hieman kiertäenkin. - tyhjä tölökki
Joo sukanvarsista voisi ennustaa, elämä on ja se on elettävä vaikka kiukuttelemalla kivaahan se totta vie onkin lukea ja oppia lukemastaan.
Voi turkanen kun pitää nauraa niin että silmät kostuu, kunhan vain ei itkua olisi jo.
Pitää alkaa käymään vessassa useammin ettei 'se'' ala tuleen silmistä ulos, vielä tuo vesi mutta entä se paksumpi.
Oijoijoi . - Makriina ek
Keskustelu on tilanne, jossa jokainen osallistuja on samanarvoinen. Jokainen mielipide on kuunneltava, ja jos on eri mieltä, on oma mielipide muotoiltava niin, että toiset tuntevat, että heitä arvostetaan ja kuunnellaan.
Vaikka oltaisiin eri mieltä, niin asiat riidelkööt, ei ihmiset. Vain sillä tavalla asiasta saadaan esiin useampia puolia ja erilaisia näkökantoja.
Aloittaja sai heti vastaukseksi heiton, jossa häntä pidettiin häirikkönä.
Miten sellainen mielipide voisi auttaa keskustelun syntymistä?
Mutta jos ihan rehellisesti ja realistisesti miettii tämän palstan tasoa, niin on pakko myöntää,. että palstalta on poistunut niin monta hyvää kirjoittajaa, että iloinen ja kantaaottava keskustelu lienee käynyt mahdottomaksi. - xxxxxxx!
Siinäpä se, tasa-arvo lain edessä on kaikilla sama.
-------------------------------------------------------------------
Kuitenkin lakia rikotaan päivittäin, henkilökohtaisilla
kunnianloukkauksilla ja panetteluilla..
Sellaisen yhteisön jättää surullisena taakseen.- capt. cöpenick
Palstan päämentorina itseään pitävä ex radioalan expertti lähetti minulle viestiä, että tuo hassu nikkini olisi vaihdettava. Sivutietä tuo ehdotus tuli.
Kerran toisella palstalla netissä vaikutti nimimerkki Jesus-Hitler. Siinä 11 merkkiä. Ei aiheuttanut meikässä ihmetystä.
Usein näkee haikaltavan, että kaiiki runoilisivat elämänsä olevan seesteistä ja iki-onnellista. Kai se tilanne voisi tulla kun atomeiksi hajoamme.
Luonnonlait ne kaikkialla universumissa vaikuttavat tällä puolen ja sillä tuntemattomalla alueella. Siellä on laskettu olevan 100 miljardia ihmisolennon "sielua". Enimmäkseen hiljaista väkeä.
Ikinä en kuitenkaan lähde leikkimään mm. spiritististen ilmiöiden kanssa. - Kolavan kotka
capt. cöpenick kirjoitti:
Palstan päämentorina itseään pitävä ex radioalan expertti lähetti minulle viestiä, että tuo hassu nikkini olisi vaihdettava. Sivutietä tuo ehdotus tuli.
Kerran toisella palstalla netissä vaikutti nimimerkki Jesus-Hitler. Siinä 11 merkkiä. Ei aiheuttanut meikässä ihmetystä.
Usein näkee haikaltavan, että kaiiki runoilisivat elämänsä olevan seesteistä ja iki-onnellista. Kai se tilanne voisi tulla kun atomeiksi hajoamme.
Luonnonlait ne kaikkialla universumissa vaikuttavat tällä puolen ja sillä tuntemattomalla alueella. Siellä on laskettu olevan 100 miljardia ihmisolennon "sielua". Enimmäkseen hiljaista väkeä.
Ikinä en kuitenkaan lähde leikkimään mm. spiritististen ilmiöiden kanssa.Sinullahan on kuuluisa ja hieno nikki, kapteenista on elokuvakin tehty ja patsas köpenicin raatihuoneen vieressä.
Keisari Wilhelm toinen lähes aateloi kapteenin.
Tosiaankin henkimaailma on suunnattomasti laajempi kuin fyysinen maailma, jos sallitaan näin kulunut ilmaisu.
Meidän fyysisyytemme hajoaa atomeiksi. Fyysinen ruumis tosin on vain yksi seitsemäs osa ihmisluontomme ominaisuuksista, siis kuusi osaa on muuta kuin "atomia".
- *Kukkahame*
Tulen vielä kertomaan kiitokset, onhan se jotain kun hajulla tuo varma merkki omasta takaa.
Kyllä nuo nimetyt pilkat saisivat loppu ja koko hajun ura täällä, menköön sinne seksipalstoille joita kehuu.
En ikinä usko että tuo ihminen on koskaan ollut opettajan virassa, ei ainaan kauan. - fiiuliin*
Oikein mieltä lämmiitti kun noinkin moni rohkeni tulla aloitukseeni vastaamaan.
tuo hajupojan huomautus ei minua liikauttanut pennin vertaa, olen niihin jo tarpeeksi tottonut, sieltä alkuajoilta.
Hän kirjoittaa omia ajatuksiaan niinkuin me toisetkin ja hieman likainen mielikuva toisista aina on esillä kirjoituksissaan.
Olihan tuolla joukossa joku muukin huonolla tuulella oleva, enkä ymmärtänyt kenelle hän sanasa tarkoitti, Mutta tuommoiset joutavat heitetään roskikseen, ne ei ketään lämmitä, ellei itse kirjoittajaa.
Makriinan sanoma oli selventävä, siitä sai tolkkua jopa keskusteluaiheeseen koskevaa.Kiitos siitä.
Muistan teitä jokaista ullamirjamia ja kukkahametta myöten. Ja tietenkin jnoita miespuolisiakin .
Ihan jokaiselle terveisiä. - faktat tallessaq
FAKTAT ON
eli mitä olette tässä keskustelussa kirjoittaneet niin kaikki
on tallessa vaikka tulisitte toisiin ajatuksiin ja peruuttaisitte kertomanne.
Laitan kopion tästä keskustlusta omaan tiedostooni jälleen.Taitaa olla jälleen meneillään kuukauden vauhtiaikasi. Joka ketjuako olet käynyt ystävällisesti tervehtimässä. Tiedostostasiko otat sitten aina seuraavan " käsiteltävän", jos on erehtynyt jollain lailla sivu suunsa puhumaan. Ilmankos muistat niin tarkkaan vanhat jututkin. Lyjjyä tykö sunkin hommilles, voi helskuti...pitää olla lykkyä tykö, jopas sattui hauska lipsahdus.
faktat tallessa- henkilöitymälle tää lämminhenkinen tervehdys.- Arkistoija
Poliisissa töissä? Salapoliisi? Historioitsija?
- pyramidi ek.
pyramidi kirjoitti:
Taitaa olla jälleen meneillään kuukauden vauhtiaikasi. Joka ketjuako olet käynyt ystävällisesti tervehtimässä. Tiedostostasiko otat sitten aina seuraavan " käsiteltävän", jos on erehtynyt jollain lailla sivu suunsa puhumaan. Ilmankos muistat niin tarkkaan vanhat jututkin. Lyjjyä tykö sunkin hommilles, voi helskuti...pitää olla lykkyä tykö, jopas sattui hauska lipsahdus.
faktat tallessa- henkilöitymälle tää lämminhenkinen tervehdys.Jatkan vielä kuitenkin....vielä yhden kerran pyydän ´faktat tallessa´ että tulisit ihan vaan omana itsenäsi meidän joukkoomme. Jättäisit nuo hemmetin kaikenmaailman nikit. Meillä kaikilla on niin paha olla, jos vaan rumia sanoja toisillemme jaamme.
Minun nukkumaanmenoaikani lähestyy, hyvää yötä. - Makriina ek
Periaatteessahan ihmisen pitäisi seistä aina sanojensa takana.
Mutta vuosikymmenten myötä näkökannat muuttuvat, kielikin muuttuu, politiikka vaihtuu, raha muuttuu toiseksi, liitymme uusiin yhteisöihin, näemme ja koemme yhä laajemmin maailmamme.
Kyllä on ajateltava asiat uudelleen ja pystyttävä uudistumaan itsekin.
Sanojensa takana voi seista, mutta samalla korostaa, että näkökanta on muuttunut maailman muuttuessa ympärillä.
Mutta huomattava on myös, että keskustelupalstalla moni kirjoittaa hetken innoituksessa. Harva ajattelee, että on kirjoittanut FAKTAA, johon joutuu vastaamaan jälkipyykissä.
- Kolavan kotka
Tallessa on. Akashaankin on kaikki kirjattu, niin hyvät kuin huonotkin asiat, sieltä voi jokainen joskus tarinansa lukea.
Joku piankin, joku ehkä vasta kaukaisessa tulevaisuudessa. - fiiuliin*
Mitä ihmettä, mitä oikein tarkoitat sinisirkku?
Olen aivan ymmällä, mutta en jää miettimään juttua josta en tule hullua hurskaammaksi.
Rakkausko jyllää, kumpa minullakin......
En ole muuten laitoksessa, asun normaalissa rivitalossa,enkä ole yhtään pahoillani .
Jotkut ylpeilevät turhillakin saannoksillaan , minulla ei ole ylpeilyyn aihetta eikä tarvetta.
Mukavaa että siellä on ollut lämmin päivä, siinä ollaan tasavertaisia koska täälläkin aurinko paistaa.Voi, ei fiuliin,...taisin lukea ytimen, josta keskusteltiin,...enhän nyt Sinua ole ajatellutkaan minään pätemisen tarpeesta kirjoittavana.
Sinuthan olen kokenut runollisena ja herkkänä,...joskus hieman epävarmana, mutta parhainta antia on ollut monesti rohkeutesi kertoa mitä sisimmässäsi tunnet.
Vähän laidasta laitaan tosin, mutta inhimillisesti!
Laita kirjoitukseni rönsyilyn piikkiin, en todella taitanut pysyä "kuivissa keskustelun erittelyissä"
PS. Mielestäni puhuin suoraa asiaa!
- fiiuliin'*
Suoraa asiaa puhuit, täysin suoraa, ymmärsin toki.
Mutta turhaa on käyttää kaunista kieltä rumasti esitetyn asia korjaamiseksi
Se olin minä joka piirileikistä kirjoitin,
Se olin minä joka olen palveluttalosta kirjoittanut.
Se olin minä, ei muut.
Tiedätkö missä asuu henkilö johon sanoit kirjoituksellasi viitanneen?- fiiuliin*
L-L
Sinäkin yritit halventaa sukanvarsista jotka pilasivat huuhaallaan asiallisen ketjun aiheen.
Kiitos siitä.
En olekkaan paljoa seurannut kirjoituksiasi ovatko ne olleet kierteleviä vai kaartelevia, täytyy yrittää korjata tilanne.
Ja eikö se ole hyvä että omista asioistaan ottaa lisä pontta eikä mene sorkkimaan vieraita kukkamaita
Kaikille kuitenkin oikein hyvää kirjoitusintoa toivottelen.
Ja yritän itekin kirjoitella sukanvarsista sekä omista asioistani.
Heippa.
- kummallinen asia
Jos kaipaa ajankohtaisia asioita eihän kukaan kiellä 'parhaimmisto' niistä keskustelemaan!
Onko joku nyt kaivamassa kanavaa keskusteluihin, ikiomaa uomaansa, no voin antaa lantin lapion ostoon!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa43118Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.92148Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1151766Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus101096Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450992Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn129986- 35774
- 53733
- 67701
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30665