kuinka moni polttaa ja ikä?

jebsou

Eli kuinka moni teistä tupakoi ja minkä ikäsii ootte? ja voisittekste kertoo jotai miten aloitte polttaa ja mistä saatte röökinne?

46

2388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haukionlintu

      15 ja en polta koska sairasta paskaa sellanen ja turhaa koska menee rahaa kunnon heikentämiseen ja keuhkojen tuhoamiseen

      • Poika 17v

        Alottajaa ei varmaan kiinnosta mielipiteesi, kun se ei edes tähän ketjuun kuulu. Mut ite oon 17 ja aloin polttaa joskus 12v, kun mutsi heitti mut himast, aluks haki pari kaverii ja nyt ite tai kämppis


      • Poika 17v

        Alottajaa ei varmaan kiinnosta mielipiteesi, kun se ei edes tähän ketjuun kuulu. Mut ite oon 17 ja aloin polttaa joskus 12v, kun mutsi heitti mut himast, aluks haki pari kaverii ja nyt ite tai kämppis


    • 13vpolttaja

      Oon 13 vuotias tyttö ja poltan tupakkaa, en koska se on cool, en vaikka se olis muotia, vaan siks että oon tullu riippuvaiseksi ja en pääse siitä eroon. En välitä vaikka ihmiset ei tykkäis että mä poltan, mä olen mä ja mä poltan. Jätä rauhaan jos on niin kauheaa. Ootko samaa mieltä poika17v ??

      • Poika17

        Oon joo. Mun mielestä on naurettavaa, että vieraat ihmiset tulee sanomaan kuinka pilaan oman terveyteni. Siis mitä? Eihän ne edes tiedä elänkö tällä hetkellä vai en? :D Sitä paitsi mulla ja varmasti muillakin on omat syyni polttaa, eikä se asia loppupeleissä muille kuulu.

        Ehkä vielä jotenkin ymmärrän jos jonkun mutsi/faija tästä asiasta huomauttaa, en tiedä kun ei omalla kohdalla oo paljon kokemusta


      • slskalllskslslal

        Mä en itse polta enkä haluakkaan mutta jos joku polttaa musta se on sen oma asia.omahan on terveytensä. jos se helpottaa oloa ja haluu polttaa siintä vaan.tupakkahan on vaarallista mutta omahan on valintansa.
        Ps.kaikki kikkailee sampsutin01


      • Ok oli pakko
        Poika17 kirjoitti:

        Oon joo. Mun mielestä on naurettavaa, että vieraat ihmiset tulee sanomaan kuinka pilaan oman terveyteni. Siis mitä? Eihän ne edes tiedä elänkö tällä hetkellä vai en? :D Sitä paitsi mulla ja varmasti muillakin on omat syyni polttaa, eikä se asia loppupeleissä muille kuulu.

        Ehkä vielä jotenkin ymmärrän jos jonkun mutsi/faija tästä asiasta huomauttaa, en tiedä kun ei omalla kohdalla oo paljon kokemusta

        Meijän naapurissa on sellanen pariskunta joka polttaa ihan koko ajan! Se on aika kauheeta, koska se savu tulee meille sisälle vaikka kaikki ikkunat ja ovet kiinni. Vituttaa ehkä vähän. Toivottavasti ite osaatte polttaa muualla ku ilmanvaihto kanavien vieressä paska saatanaa


      • 14+2
        Poika17 kirjoitti:

        Oon joo. Mun mielestä on naurettavaa, että vieraat ihmiset tulee sanomaan kuinka pilaan oman terveyteni. Siis mitä? Eihän ne edes tiedä elänkö tällä hetkellä vai en? :D Sitä paitsi mulla ja varmasti muillakin on omat syyni polttaa, eikä se asia loppupeleissä muille kuulu.

        Ehkä vielä jotenkin ymmärrän jos jonkun mutsi/faija tästä asiasta huomauttaa, en tiedä kun ei omalla kohdalla oo paljon kokemusta

        Jengi huomauttaa siitä, että se lasku tulee muille maksettavaksi. Valittavasti tupakoitsijan terveydenhuollon maksaa pääosin veronmaksaja. Myös keuhkosiirrännäisen, jolla pari vuotta yritetään sitten jossain kohti saada lisäaikaa elämälle.

        Tosin 17-vuotias on viellä niin lapsi, että saattaa sanoa "daa mua ei niinq kiinnosta oonko elos vai en lol omg wtf ??!?". Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta, mutta toivoisin verovaroin kustannettavan vaikka jonkun tahattomasti sairastuneen hoidot kun jonkun toisen, jolla keuhkot mätänee / syöpä tappaa.

        Mutta jos ei kiinnosta syöpä vuodatukset jne jne, niin ota huomioon että jossain kohti se sun alakerta saattaa tupakoinnin takia sanoa itsensä irti (Lue tupakoinnin haitat, se on täysin mahdollista ja todennäköistä ;) )....Sitten se itku vasta pääsee :D


    • jakajaksi

      Moni, 13/-00 olen. Kavereiden kans puolisen vuotta sitte, hakijat hakee tai kaverit heittää :)

    • 16v poika

      ite oon 16 ja alotin kolmosella jo polttaa aina välillä ku äiti poltti sillon ja välillä sit aina pöllinsiltä röökiä ja vitosella aloin polttamaan säännöllisesti ja nykyään on jo sen verran paha koukku et ei iha heti pääse eroo ja ite ostan tai sit tutut hakee

    • spenc

      tottakai vieraat ihmiset tulee valistamaa tupakin poltosta ku onha se iha vitu törkiän näköstä et 13v pikkulikka/-poika vetää sätkää posket lommolla. valitettavasti sitä näkee jo liia paljo.
      kyllä meikällekki asiasta avauduttiin ku röökinpolton alotin pikkulikkana 6 vuotta sitte, eli ku olin 12

    • SkrufKnoxEttan

      Ei vittu se on säälittävän näköstä ku jo jotku 12-13 vetelee tupakkia (siis poskareita) ja sitte ollaan niin aikuismaisia..Ja ottaa se huomioon ku alotatte noin aikasin tupakoimaan niin jäätte todennäköisesti vanhemmille kiinni teidän tupakoinnistanne. Ja siitä ei yleensä hyvä seura ellei sitten ole näitä ''vastuuttomia vanhempia'' joita ei edes oikeastaan asia kiinnosta. Oikeasti suurin osa nuorista tupakoitsijoista eivät välitä että se pilaa terveyden koska ne ei osaa ajetella niin pitkälle. Aatelkaapa ku ootte 50 ja vetäny sitä röökiä keuhkoihis sen 30v, tervaa elimistä täynnä ja sitte tulee se helevetin moinen ''tupakka yskä'' että gg. Ja tämähän tarkoitus ei ole saarnata tupakoinnin terveyshaitoista vaan valaista näitä 12v poskaritumppeja Ps. ettan on paras ja nuuska

    • fgfgfgg

      Itse olen nyt 15-v, aloitin 14 vuotiaana ja ihan mielenkiinnosta kokeilin ja melko lailla jotenkin viehättävä maku oli siitä se sitten lähti. Noh, vieläkin poltan ja en kadu että aloitin. Ja kavereilta saan ostettua tai koulussa on yksi tyyppi jolta saa heti askin ostettua... Jep jep että sellasta

    • Provokaatio-Polle

      75. Poltan puita takassani!

    • tervakeuhqo

      oon 15 kesänen, alotin 2 vuotta sitten tupakoinnin.

      • roossuuu

        Oon täl hetkel 14v ja poltan, alotin viime vuonna kesällä polttamaan 13v..... ja nyt sitte jääny pahasti koukkuu


      • yks 13w.tyttö vaa
        roossuuu kirjoitti:

        Oon täl hetkel 14v ja poltan, alotin viime vuonna kesällä polttamaan 13v..... ja nyt sitte jääny pahasti koukkuu

        Oon 13 ja alotin polttamisen 12v:n röökit pöllin mutsilt ja ku kokeilin kerran nii oon vaa nytte ruvennu polttaa frendienkaa jne..


      • vantaalais typy
        yks 13w.tyttö vaa kirjoitti:

        Oon 13 ja alotin polttamisen 12v:n röökit pöllin mutsilt ja ku kokeilin kerran nii oon vaa nytte ruvennu polttaa frendienkaa jne..

        Alotin 11v ja oon nyt 12v poltan kerran tai pari viikos


    • vantaan nuori tyttö

      Oon 11 vuotias ja poltan! Alotin 10 vuotiaana

      • vantaan typy

        Vantaan nuori tyttö on mun tupakoija kaveri. Hän inosti muo polttaa ja rööki on hyvää


      • sepäsepäse
        vantaan typy kirjoitti:

        Vantaan nuori tyttö on mun tupakoija kaveri. Hän inosti muo polttaa ja rööki on hyvää

        Ootteko tyttöjä vai poikia?


      • vantaan tyttö
        sepäsepäse kirjoitti:

        Ootteko tyttöjä vai poikia?

        Tyttöi


    • dan3

      16v poika aloin poltta 15 vuotiaana. Aloitin nuuskalla että tottuisin nikotiiniin ja sitten siirryin röökiin, saan ostettuu yhest paikast ku tuttu myyjä tai sit pyydän jonku toisen hakemaan. Ajattelin polttaa viel joku 3v ja sitten lopettaisin.....

    • Poikaaa

      Itekkin olin kyl joku 11v natiainen kun aloin polttaa :D No mikäs siinä, ei mua oo koskaan kiinnostanu vanhaks elää joten kaippa tääkin on tapa viedä itsensä aikasemmin hautaan?

      • vantaan tyttö

        OK mun mielest tupakka rentouttaa, koska poltan joka aamu ennen kouluun lähtöä;)kaverini ei osaa polttaa (ei Vantaan nuori tyttö) se yskii heti ku yrittää vetää henkeen se mun mielestä on niin läppä


    • Sensuroitu

      Olen 15v, ja en polta tupakkaa, koska siinä vittu kuluttaa keuhkot. Eli ei kantsi polttaa, tai jos poltat niin polta elämäs alas, ja keuhkosi :D

      • Poika 16v

        Miks tänne tulee teitä "emme polta hyi tupakka", kun pointti oli se, että kuinka kauan polttavat olette polttaneet :D Painukaas nyt vittuun täältä, kukaan teidän valistuksianne tarvii.

        Ja itse olin 12v ja polttanut nyt neljä vuotta.


    • Paklaa

      Käyttäkää paklaa

    • helmiii00

      mä poltann :) oon 14v tyttö alotin kaks vuot sitte XDD hakialt tai kavereilt saan röökit XD vittu menkää vitu valittajat vittuu täält XDDD

    • bad ass girl

      14 ja saan röökit joko ottamal mutsilt tai sit saan frendeilt röökii välil pitää ostaa frendeilt röökii mut yleensä saan ilmatteeks. ja aloin polttaa vitosen alus iha normaalisti, kertaakaa en oo vetäny poskareit vaa suoraa henkee!

    • Tyttö 01

      13v poltan yleisin koulussa kavereitten kaa en polta juuri nyt säännöllisesti koska en halua että pituuskasvuni loppuisi koska olen aika tatti 148-150cm ja musta pitäis tulla joku 155-165cm vaan joten sentakia olen vähän lopettanut tuota tupakan polttoa

    • poika -00

      14v poika alotin polttaa 2013 kesällä eli olin sillo sis 12v
      tupakkani saan joko hakialta tai kavereilta mut tosi köyhinä aikoina isältä :/

    • liinuslotta

      olin 6v ku isäni tunki röökin anaaliini



      liinuslotta

      • Fobba-setä

        Jaahas


    • Kusessa

      Oon 15v ja oon kusessa.Alotin polttaa 4 vuotta sitten ja nyt vihaan itseäni sen tekemisestä.Noh,minulla on vitunmoinen tupakkayskä ja tuntuu että aikuiset vihaavat minua sen takia. Sitten huonompaan puoleen, minulla on luultavasti keuhkosyöpä ja en voi kuitenkaan lopettaa polttamista koska vitullinen koukku. Kun aloitin silloin joskus luulin olevani "kovis" vaikka tein yhden pelkurimaisimmista asioista, itsemurhan. Juu ja röökit lähetin aina jonku pummin ostamaa. No en luiltavasti nää ensi vuotta.

      • Nyt loppu poltto

        Jos tuo on totta eikä mikään trolli nyt loppu mun tupakan poltto


      • ssdfss

        Tuskin sinulla keuhkosyöpää neljässä vuodessa on vielä ehtinyt kehittyä, mutta toki mahdollista sekin on. Kannattaa käydä lääkärissä tarkistuttamassa keuhkosi, niin saat asian pois mielestä. Äläkä missään nimessä riistä omaa henkeäsi tupakan vuoksi.


    • 5252525252

      2 vuotta, polttaminen on mukavaa mutta enköhän saa lopetettua sähköröökillä. Olen sen avulla melkein lopettanut kunnes nesteet loppuivat. 16v

    • MoiPitääMennä

      Oon 14 (-00) ja en polta enkä alota, täysin älytöntä mun mielestä. Se haiseeki nii pahalle ja niin haisee ne itse tupakoitsijatki... esimerkiks en ees pystyis sellasen kanssa seurustelee joka polttaa.. olen puhunut

      • 01.

        Vitun pällit. Tuhoatte terveytenne. Miten helvetissä on mahdollista että on niin KHUULIA vetää henkeen tervaa?


      • Joo tosi "choolii"
        01. kirjoitti:

        Vitun pällit. Tuhoatte terveytenne. Miten helvetissä on mahdollista että on niin KHUULIA vetää henkeen tervaa?

        Ei oo choolia vetää tupakkaa sille ei vaan voi tehä mitään jos on koulussa..


      • Vittuuntunutt
        Joo tosi "choolii" kirjoitti:

        Ei oo choolia vetää tupakkaa sille ei vaan voi tehä mitään jos on koulussa..

        Vittu, khuulia, choolia, vittu coolia, se on COOLIA pässit. Ja siis en polta, vituttaa vaan.


      • Vittu oot huo..ra
        Vittuuntunutt kirjoitti:

        Vittu, khuulia, choolia, vittu coolia, se on COOLIA pässit. Ja siis en polta, vituttaa vaan.

        Siis sua vituttaa yks väärinkirjoitus XDDDD VITTU OOT NOLO. Hanki elämä ja laadukas semmonen vitun äpärö!


    • Rundeliini

      OOn 14 (-00)

      Yksinkertaisesti mun teki mieli maistaa. En oo koukussa, mutta ainaku vituttaa ja pahasti meen mettää ja vedän yhen Saan ostettuu luokkalaiselta joka polttaa paljon. Eikä se ny niin paljoo maksa, 5€ aski jossa on 30kpl. Mut en TODELLAKAAN suosittele, mulla se vaa "parantaa" oloa, ku jännittää, että jääkö siitä kii. En mee enää koulus rundelille, mut ku alotin (7lk) ni sillo tuli käytyy. Mutta en siis todellakaan ole koukussa!!

    • LL91

      Voi kun nuoret (ja toki aikuisetkin) tajuaisivat olla aloittamatta tupakointia. Siinä savussa kun ei ole pelkästään tervaa, vaan muita myrkyllisempiäkin aineita. Käyn läpi niistä muutamia niiltä osin kuin näin yhtäkkiä muistan. Taustatietona voin itsestäni kertoa sen verran, että opiskelen lääkäriksi ja näen käytännössä päivittäin tupakoinnin aiheuttamia sairauksia, joten aihe on siinä mielessä itselleni läheinen. En halua syyllistää ketään vääristä valinnoista, koska kaikki me teemme virheitä. Tupakoinnin aloittaminen on kuitenkin sellainen virhe, joka kannattaa korjata mahdollisimman nopeasti.

      - Tervassa on ammoniakkia, tolueenia (näitähän löytyy esimerkiksi liuottimista) ja asetonia. Kaikki tytöt ainakin tietää, mistä esimerkiksi asetoni on tuttu - kynsilakanpoistoaineesta. Miettikääpä, mitä hengityselimenne tykkäävät, kun kiskotte niihin tällaisia myrkkyjä.
      - Nikotiini: tämä tuskin yllättää ketään. Nikotiini on se aine, joka on riippuvuuden aiheuttaja. Nikotiinissa ei sinänsä ole mitään pahaa, sitä löytyy normaalistikin ihmisen elimistöstä. Ei tupakan nikotiini vaikuttaisi meihin millään tavalla, ellei aivoissamme olisi nikotiinireseptoreja. Ongelma tässä onkin nikotiinin liiallinen saanti.
      - Hiilimonoksidi eli häkä. Olette varmasti kuulleet häkämyrkytyksistä - hajuton, väritön ja mauton kaasu, jota liikaa höngittyään ihminen menehtyy hapenpuutteeseen.
      - Sinihappo eli vetysyanidi. Salpaa soluhengityksen ja aiheuttaa välittömän kuoleman suurina annoksina. Ei varmastikaan tupakan haitallisin ainesosa pieninä määrinä, mutta joka tapauksessa erittäin myrkyllistä hengitettynä.
      - Lisäksi tupakoiva henkilö imee hengityselimiinsä monia eri metalleja, kuten lyijyä ja kadmiumia.

      Onhan noita monien lähteiden mukaan jopa yli 5 000 muutakin haitallista yhdistettä, joita tupakka ja tupakansavu pitävät sisällään ja joista liki 100 aiheuttaa syöpää. Bentseeni, naftalmiini jne. ja jopa alfa-aktiivisia yhdisteitä, kuten muistaakseni polonium-210. Kiinnostuneet voivat kaivaa lisäinfoa Googlesta, sitä löytyy niin paljon kuin jaksaa etsiä.

      Moni luulee, että tupakointi aiheuttaa vain keuhkosyöpää, mikä on periaatteessa ihan luonnollista - keuhkoihinhan se myrkkysavu menee ensin. Eikä siinä mitään, kyllä keuhkosyövän pitäisi olla kova pelote: saatuasi keuhkosyövän olet hengissä 5 vuoden päästä alle 10% todennäköisyydellä, ja jo vuoden sisällä menehtyy 70% diagnosoiduista tapauksista. Jos perustiedot ihmisen fysiologiasta on hallussa, tietää, ettei tupakan aiheuttamat vauriot rajoitu vain hengityselimiin, vaan yltävät koko kehoomme. Tiesittekö, että esim. virtsarakon syöpä kehittyy ennen pitkää väistämättä jokaiselle tupakoitsijalle? Yleisimmät tupakan aiheuttamat syövät kehittyvät keuhkoihin, ruokatorveen, nielun ja kurkunpään seudulle tai juurikin virtsarakkoon. Tupakoinnin tiedetään tällä hetkellä aiheuttavan vähintään 14 eri syöpää, joista en haluaisi saada ainuttakaan.

      Jos polttaisitte pelkästään tupakkaa (kasvia), ei se olisi läheskään niin myrkyllistä kuin savukkeet, joita markkinoilla on. Tupakkaan lisätään niin paljon kaikenlaista p*skaa, joka saa ihmiset koukkuun ja jotka mm. lisäävät nikotiinin imeytymisnopeutta aivoissa, että ihan puistattaa.

      Toki on selvää, ettei teini-iässä tällaiset varoitukset jaksa kaikkia kiinnostaa, mutta kyllä niiden kannattaisi. En itse muista montaakaan aikuista, joka sanoisi tupakoinnin aloittamisen olleen hyvä päätös. Terveydenhuollon ammattilaisia turhauttaa nähdä päivittäin täysin turhia syöpätapauksia ja jopa kuolemia, jotka olisi voitu välttää, mikäli potilas ei olisi koskaan koskenut tupakkaan.

      Jos ette välitä omasta terveydestänne tai tulevaisuudestanne, välittäkää edes meistä muista, jotka emme halua kärsiä hönkimistänne kemikaalikoktaileista. Tupakointi ei ole vain yksilöön vaikuttava seikka: se vaikuttaa kaikkiin ympärilläsi oleviin - juuri niin kuin se aski sinulle selkokielellä kertoo.

      Tuskin tästä viestistä mitään hyötyä on, mutta kirjoitin tämän silti siinä toivossa, että edes joku tämän lukenut nuori ymmärtää oman ja muiden parhaan eikä edes maista tupakkaa. Itse en ole eläissäni maistanut tupakkaa, ja uskokaa tai älkää, sitä arvostaa näin aikuisena erittäin paljon, ettei nuorena tullut hölmöiltyä.

    • Anonyymi

      Itse aloitin 15 vuotiaana ja lopetin hieman alle 24v iässä meni 2 askii päivä huomasin että ei jaksanu enää mitään ja lopuksi kävelykin alkoi hengästyttäämään ja tuli æmustaa räkää piti sylkeä koko alan ja aloin ajattelemaan terveyttäni ja syövän pelko tuli ja lopetin seinään koko touhun en kannusta ketään alottamaan ja jos poltatte heittäkää se pois hyvissä ajoin että ei tule keuhko ahtaumaa tai syöpää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe