Miksi Hirssaarelaisille ollaan kateellisia ?

Merkonomi+65v

Asuminen eliittialueella on valintakysymys.

49

651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaivopuiston ahtaaja

      Kotkassa ei ole eliittialueita. Eikä tällä menolla myöskään koskaan tule olemaan.

      • Muuttaja

        Mihin Kotkassa eliittialueita edes tarvittaisi, kun ei ole eliittiäkään; ei taloudellista, poliittista, kulttuurista, kielellistä tai mitään muutakaan. Kotka on taantuva työttömyyden, rikollisuuden, huumeiden ja koko ajan kasvien sosiaalisten ongelmien keskellä kuolonkamppailussa koriseva entinen teollisuuskaupunki.

        Kaikki kykenevät ihmiset muuttavat pois, ja jos joku joskus erehtyy muuttamaan Kotkaan, niin paikan nurkkakuntaisuus ja ahdistavä sisäänpäinkääntynyt ilmapiiri kyllä karkottaa tulijan nopeasti matkoihinsa.


      • Räskintien kulkija
        Muuttaja kirjoitti:

        Mihin Kotkassa eliittialueita edes tarvittaisi, kun ei ole eliittiäkään; ei taloudellista, poliittista, kulttuurista, kielellistä tai mitään muutakaan. Kotka on taantuva työttömyyden, rikollisuuden, huumeiden ja koko ajan kasvien sosiaalisten ongelmien keskellä kuolonkamppailussa koriseva entinen teollisuuskaupunki.

        Kaikki kykenevät ihmiset muuttavat pois, ja jos joku joskus erehtyy muuttamaan Kotkaan, niin paikan nurkkakuntaisuus ja ahdistavä sisäänpäinkääntynyt ilmapiiri kyllä karkottaa tulijan nopeasti matkoihinsa.

        Mistä tulee ne 100 omakotirakentajaa,jotka pykkäävät talon kuntoradan maisemiin. Tuskin mistään loispummiryhmästä on kyse.


      • Räski
        Räskintien kulkija kirjoitti:

        Mistä tulee ne 100 omakotirakentajaa,jotka pykkäävät talon kuntoradan maisemiin. Tuskin mistään loispummiryhmästä on kyse.

        Ei mistään, varsinkin kun Pyhtään puolelle Heinlahteen tulee parempia tontteja, ja kunnallisvero on pienempi.Ei Kotkaan kannata investoIda.


    • Oman hännännos...

      "Eliittialueen" palvelut ovat ainakin kunnossa, Bonushuoraajille einesmyymälä ja kylmäasema.

      Muutan, NOT .

      • Merkantti 44

        Kaupassa on suht' asiallinen tuotevalikoima.


      • E-koodi
        Merkantti 44 kirjoitti:

        Kaupassa on suht' asiallinen tuotevalikoima.

        Totta, jos pitää eineksistä ja omistaa mikrouunin.

        Salessa on tietysti se yksi hyvä juttu, kun ei ole tarjouksia, niin saa enemmän bonusta.


    • 1555411

      sitä minäkin ihmettelen

    • Börjetäti

      Miä en Hirssuu muuttais vaikka maksettais, ei mitään palveluita koko alueella ja talot lähes kiinni toisissaan.

      • Davaj

        Joka toinen on venäläinen.


      • minä vakooja

        samat sanat,kyttäävät toinen toisiaan kateuksissaan,kun ovat korviaan myöten veloissa.


    • Seija Silli

      Onhan se eliittiä kun junat ja rekat pitää meteliä24/7.Satamakin ääntelee siinä lähellä ja laivat huutavat juopoista ja narkeista puhumattakaan.
      Kyllä Tuska on parempi "elittipaikka".

      • Hirssulalainen

        Meillä varakkaammille ihmisille, pitää olla oma alueemme.Onhan muissakin kaupungeissa ns eliittialueet!
        Jos joku on kade,on se turhaa.kadehtimalla ei saavuta mitään.
        Perustakaa omia yrityksiä,opiskelkaa ja kouluttakaa itsenne.
        On aivan turhaa valittaa jos itse jättäytyy duunariksi.Tosin kyllähän duunarihommissakin tienaa,eikä kaikkien tarvitse hirssussa asua,Mussalo,Aittakorpi on myös laadukaita työläiskaupunginosia!


      • Karkkarialainen
        Hirssulalainen kirjoitti:

        Meillä varakkaammille ihmisille, pitää olla oma alueemme.Onhan muissakin kaupungeissa ns eliittialueet!
        Jos joku on kade,on se turhaa.kadehtimalla ei saavuta mitään.
        Perustakaa omia yrityksiä,opiskelkaa ja kouluttakaa itsenne.
        On aivan turhaa valittaa jos itse jättäytyy duunariksi.Tosin kyllähän duunarihommissakin tienaa,eikä kaikkien tarvitse hirssussa asua,Mussalo,Aittakorpi on myös laadukaita työläiskaupunginosia!

        Te itse maksatte huonot palkat te kapitalistit olette itse ajateltu tehä työt itse aina haukutte vaan työntekijät ollaan tässä itsekin amiksessa oltu .


      • Börjetäti
        Karkkarialainen kirjoitti:

        Te itse maksatte huonot palkat te kapitalistit olette itse ajateltu tehä työt itse aina haukutte vaan työntekijät ollaan tässä itsekin amiksessa oltu .

        Kyllä just näin on. Ahneita paskoja vaan turpiin ja kunnolla .


      • Vähän rajaa...
        Börjetäti kirjoitti:

        Kyllä just näin on. Ahneita paskoja vaan turpiin ja kunnolla .

        Koulutautomat duunari hemmot ei kestä kritiikkiä.
        Heti ovat väkivaltaan turvautumassa,tällä asenteella siirrämme työt ulkomaille jossa niitä arvostetaan.
        Saatte sitten tapella keskenänne.


      • surraus onvaihtoehto
        Börjetäti kirjoitti:

        Kyllä just näin on. Ahneita paskoja vaan turpiin ja kunnolla .

        Ei väkvallalla ratkaista asioita. Laiskan ja vähä-älyisen on pysyttävä lestassaan. Työtä tekemällä pääsee eteenpäin. Opiskelukin on työtä.


    • Liiketaloud.perust.

      Pulahdan aamuisin suomenlahteen ja nautin sydämestäni asuinpaikastani.
      Nauttikaa tekin,joilla 0n 45m2 kaksio "kaikilla mausteilla" Karhuvuoressa.
      Hypätkää pyörän selkään,laskekaa mäki alas ja pian olette, omalla,kivikkoisella, ruonalan uimarannalla,siellä kaverit odottaa mäyräkoiran ja pussikaljan kanssa.

      Merkonomin(lyhenne Mrknmi)-tutkinnon hyödyt tulivat esiin jo 70-luvulla,kun minut revittiin työelämään,monien Kotkalaisyritysten toimesta.

    • Laiturinväli

      Saako uimapaikassanne pulahdella myös ASO-asukkaat ja ulkomaalaiset vuokralaiset.

      • vuokralainen1

        Täällä saa koiratkin uida samassa vedessä ja paskoa minne sattuu.


      • seitsemän oikein
        vuokralainen1 kirjoitti:

        Täällä saa koiratkin uida samassa vedessä ja paskoa minne sattuu.

        hienoa että koirillakin on vapaus,toista kuin hirssaaren asukkailla jotka on pankin kanssa naimisissa loppuikänsä,ja sitä paitsi koirahan on luontoeläin.että semmottii.on se hyvä että itellä on oma talo eikä yhtään velkaa päin vastoin saamisia vaikka kuinka paljon ,ja pankissa noin puoli miljoonaa.


    • Ahtaaja-Antero

      Onko Hirssaaressa hyvä homostella? Jos on, voin vaikka heti muuttaa aloittajan tykö.

    • asukas1

      On täällä ainakin kotkan hienoin koirapuisto merinäköalalla ja isolla nurmikentällä, jossa koirat saavat vapaana juoksennella.

      • Saaressa syntynyt

        Kotkasta puhuttaessa, siis Kotkasta, ei ole muuta Kotkaa kuin Kotkazarij, eli Kotkansaari. Liitoksilla voidaan liittää vaikka Kuopio Kotkaan, mutta silti ei ole muuta Kotkaa, kuin Kotkansaari. Hirssaarikin on järkyttävä ilman palveluita oleva ahdas slummi! Eihän sieltä ole edes tosiasiallista kävelymatkaa teatteriin tai konserttiin, kust et voi pihallasi osumatta naapurin tonttiin. Muuta Katariinaan, niin tiedät asumisen laadun ja vaivattomuuden, sillä Hirssaarihan on vain Kotkan lähiö, siinä missä Karhuvuorikin.


      • se on näin
        Saaressa syntynyt kirjoitti:

        Kotkasta puhuttaessa, siis Kotkasta, ei ole muuta Kotkaa kuin Kotkazarij, eli Kotkansaari. Liitoksilla voidaan liittää vaikka Kuopio Kotkaan, mutta silti ei ole muuta Kotkaa, kuin Kotkansaari. Hirssaarikin on järkyttävä ilman palveluita oleva ahdas slummi! Eihän sieltä ole edes tosiasiallista kävelymatkaa teatteriin tai konserttiin, kust et voi pihallasi osumatta naapurin tonttiin. Muuta Katariinaan, niin tiedät asumisen laadun ja vaivattomuuden, sillä Hirssaarihan on vain Kotkan lähiö, siinä missä Karhuvuorikin.

        Puhut asiaa, itse en voisi kuvitellakaan asuvani kotkassa missään muualla kuin itse kotkansaarella.

        Kotkansaari on upea paikka asua ja elää. Ne valittajat viihtyy täällä suoli24 palstalla. Ne on niitä työttömiä ja sossupummeja karkkarista, mitä en pidä edes kotkana.

        Ainoastaan kotkansaari on Kotka!


      • vie1

        Onko aidattu koirapuisto?


    • SDP-saanos

      Karhuvuori kotkan monaco,ei käydä töissä eikä makseta veroja!

    • tohtorikylä

      Hirssussa asuu kuulemma paljon lekureita. Pitääkö paikkansa?

      • Mitäs sitten ahtaat?

        Taas hyökätään eliitinkimppuun duunarivoimalla!
        Ymmärtäkää nyt jos ei ole johtajia/ yrittäjiä ei tarvita duunareitakaan!


      • En ole ahtaaja

        Iso osa lääkäreistä asuu varmasti täällä. Pitää seuraavalla uintikerralla kysyä Olegilta,että "oletko lääkäri".


      • läskimaha

        ei pidä,enemmin siellä asuu dokureita.


    • Minnamari

      Hirssu ja nämä uudemmat alueet ovat nousukasmestoja. Vanha raha asuu kaikessa rauhassa vanhemmilla asuinalueilla tai Kotkansaarella. Ei ole tarvetta näyttää ja todistella vaurautta kenellekään.

    • Hannamaarit

      Kolmekerroksinen akvaario on myytävä kun ikää tulee.

    • Rahalla saisi TILAA

      Hahhah :D Kuka niille kateellinen on ? Kämpät vierekkäin samalla alueella niin että ei mitään omaa rauhaa. Muutama vuokrakerrostalo joissa asutaan kuten muuallakin, vuokraa vain saa kyniä enemmän koska alue on olevinaan jotenkin eliittinen. Lähinnä vituttaa ne velkaiset apinat kun itse menee töihin ja punaiset liikennevalot syttyy koska sieltä eläintarhasta änkeää joku eteen . Pysyisitte siellä luulosairaiden paratiisissanne ja antaisitte meidän muiden olla !

    • Kerrostalo 60m2

      Valintatalo ja siihen liittyvä maksutapaetu. Yksi asia joka sai minut Hirssaaren asukkaaksi.

    • Lollies

      Helpompi mun on elää, kun ei ole helvetin isoja lainoja ja vakuutuksia maksettavana. En voi kadehtia. Kulssit pystyyn ja elämä on ihanaa?

    • Kade Ei Päde

      No, oottekohan nyt "Hirssaarelaiset" ihan itse keksineet tuon eliittinne tai sen että joku olis Teille kateellinen, mukamas. Taitaa olla hieman pönkitystä ja itsensä jalustalle nostamista tuollainen väite. Muistan vielä kun vaarin kanssa aikoinaan käytiin Norssalmen sillan päässä, kivipolku joka loppui meren äärelle ennen Hirssaaren rantaa, vesi siis välissä, ei siltaa vielä siihen aikaan. Ei tuo teidän asuinalueenne nyt niin ihmeellinen ole tänä päivänä tai että olisi muuttunut vaikka oli asuntomessut aikanaan ja kaikki. En muuttaisi vaikka varaa olisi ja asukoon siellä Hirssussa ken huvittaa Uskoisin että tämä on aika yleinen mielipide näin meillä Kotkan alkuasukkailla. Oon muuten Merkonomi myös ; )

      • hirssulainen

        Ihan tavallisia ollaan. En kuitenkaan ole merkonomi.


    • Katariinalainen

      Olen autolla vaimon kanssa kerran käynyt pyörähtämässä Hirssaaressa ja tuntuipa ahdistavalta ja ahtaalta alueelta. Tontit postimerkin kokoisia, eikä mitään yksityisyyttä. Palvelut loistavat poissaolollaan ja vierasta autoa katsottiin kyräillen, joten ei tarvetta käydä sillan silläpuolen toista kertaa.

      • Minä,minä,minä

        Mua ahdistaa noi Katariinan isot,hienot omakotitalot. Montako perhettä sinne mahtuu...kaikki vähintään paritaloja! Siinäkö ei muka sillit purkissa fiilis. Eikä oo tontitkaan suuruudella pilattu.


    • Koti-äiti 79

      Meidän perhe on tykännyt asua, asuntomessualueella omakotitalossa. On oma rantasauna, venelaiturilla, merinäköala ja iso tontti. Viihtyisää ja tilaa on, meidän tontilla ainakin.

    • Luotolainen

      Nyt pieni kankku vaivaa. Pari tuntia vielä ja baarit aukeaa. Hirssaaresta olisi ankeaa lähteä kävelemään saaren keitaita kohti. Ai niin, Hirssaarelaisethan eivät käytäkään alkoholia ylenmäärin, ainoastaan sivistyneesti yksi konjakki juhlapäivinä.

    • Kaikki hyvin?

      Kuka niitä kadehtii? Juostaan vieraissa, mukiloidaan vaimoa mutta pidetään pankin omistamat kulissiseinät viimeiseen asti pystyssä.

      • Muualta muuttanut

        Omaan ymmärrykseen ei mahdu kotkalainen kateus kaikkea ja kaikkia kohtaan. Jos naapurilla, työkaverilla tms. sattuu olemaan jotain, niin jo ollaan nenät vihreinä, vaikkei itsellä edes olisi tarvetta ko kateutta aiheuttavalle asialle. Jotenkin välittynyt sellainen kuva perus kotkalaisesta kaduntallaajasta, ettei uskalleta elää ja nauttia elämästä. Mutta mistäpä minä mitään tiedän, kun juuret ei täältä ole.


    • kotkan kermaa

      Onko joku muka kateellinen hirssaarelaisille?

      • WQ22

        Hirssaari, skootteri ja Suomen kesä. 5min ja olet torikahvilassa, samalla reissulla saa kauppa-asiat hoidettua. 6-7kk vuodessa tätä ihanuutta. Talvella aika hankala asuinpaikka.


    • Huopaaja

      Ei tekisi mieli muuttaa yhdellekään asuntomessualueelle, eräänlaisille leirintäalueille,sillä talolla pitää olla ikää n. 100 vuotta. Tehdasrakenteiset lyhytikäiset pömpelit kylki kyljessä eivät kiinnosta.Mutta kukin taaplaa tavallaan, rakastavathan purjehtijatkin (Merikarhut ym.) olla aina kylki kyljessä satamissa ja karavaanaritkin tahoillaan.

      • Larsseen känni

        Karavaanaripariskunta menee illalla naapurivaunuun kylään.
        Jalkaisin,sillä matkaa on 4 metriä.


    • PoisKotkasta

      Monessa muussa kaupungissa Hirssaari olisi ihan normaali pientalovaltainen keskiluokan lähiö, mutta Kotkassa se erottuu kun muuta alueet ovat surkeaa teollisuusalummia. Ehkä Katariinan alueen jotkut puutalot erottuvat myös edukseen muista alueista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe