Armeija alkoi, vapautusta?

ketuttaa armeija

Armeija alkoi nyt. Asiallisia vastauksia kiitos.

Minulla on todettu kieroselkäisyyttä, suvussani on huono selkä eikä yksikään monista isoveljistäni ole käynyt armeijaa selän vuoksi.
Olen heitä fyysisesti pienempi ja huonokuntoisempi.
Käytän silmälaseja -3.75 eli ilman rillejä en tulisi toimeen.
Pelkästään asennossa/levossa seisominen aiheuttaa kipua alaselkään. Selkälihaksissani on tietääkseni jtn "eivät ole samoissa kohdissa"

Jalkani ovat hieman etipituiset, olen lievästi alipainoinen painoindeksien mukaan ja muutenkin pienimmästä päästä alokkaita.

Toisinaan kärsin myös migreenistä ja kofeiinin puute (juon paljon kahvia siviilissä) jyskyttää päässä.

Ensimmäinen lääkäri ei antanut mitään kuntoluokitusta koska ei osannut sanoa tilaanteestani. Kutsuntalääkäri (puoskari) katsoi vain pituuden ja painon, kun mainitsin selästä ja muusta niin ei ollut moksiskaan vaan nyt ollaan A papereilla...

Saako nuilla tiedoilla vapautuksen tulevassa tarkastuksessa?

5

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aijajajai

      Miksi et saanut suutasi auki siviilissä lääkärin tarkastuksesssa jo ennen kutsuntoja. Enää on turha valittaa. Tai voihan sieltä aina tulla maitojunalla takas. Taitaa kuitenki olla vaan tekopeliä.

    • AP tähän ketjuun

      Avasin suuni, eka lääkäri ei laittanut mitään merkintää ja kutsuntalääkäri ei kuunnellut.

    • TimoTissi
    • ketuttaa armeija

      Ekoille lomille pääsin... hirveetä paskaa!
      Tulotarkastuksessa kyselin vapautusta koska selkään sattuu reppujen kantaminen, tavaroiden nostaminen ja asennossa seisoskelu. Ei auttanut, puhui b papereista ja antoivat särkylääkettä.

      Kävin pari pv myöhemmin aamuvastaanotolla, päätohtori sanoi että vapautusta ei saa helpolla (miks läskit saa vapautuksen mutta fyysisesti kykenemättömät eivät??) Ja määräsi vahvempia särkylääkkeitä ja kolmiolääkettä lihasten rentouttamiseksi... kunhan joudutaan marssimaan taisteluvarustuksessa putoan ensimmäisenä tienposkeen

      Nyt sitten tänä aamunakin kävin valittamassa selkää, eikä muuta kuin vahvoja särkylääkkeitä jotka luetaan doping aineeksi...

      Paskaa koko touhu, pakko kait hypätä ikkunasta ja katkoa luita sen sijaan että pilaan selän lopullisesti armeijassa... enkä edes niitä b papereita ole saanut

      • TJ000000000000000000

        Pari hyvää keinoa:

        1) Älä vahingoita itseäsi, voit vammautua pahimmillaan vaikka loppuiäksesi.
        2) Mene puhumaan sotilaspastorille masennuksesta ja perheongelmista, kerro, ette halua enää elää ja sano miettineesi itsemurhaa. Nämä asiat otetaan hyvin vakavasti ja vapautus tulee luultavasti hyvin nopeasti.
        3) Ala käyttäytymään "hullusti" Puhu outoja juttuja aseista, kerro, kuinka siistiä on ampua ihmisiä päähän ja katsella kun aivot lentää. Pidä kouluampujien kuvia kaapissasi ja kerro ihailevasi heitä. Ala luetella kouluttajiesi nimiä kovaan ääneen ladatessasi patruunoita. Vapautus tulee samantien.
        4) Kieltäydy tekemästä mitään. Sano, että asevelvollisuus on orjuutta ja jää sänkyysi makaamaan. Huuda asevelvollisuutta vastustavia iskulauseita kovaan ääneen. Armeijaan et ainakaan joudu jäämään, sinut saatetaan laittaa sivariin, mutta voit kieltäytyä siitäkin. Saatat saada vapautuksen käytöshäiriöisenä. Huonolla tuurilla joudut vankilaan, mutta silloinkin kyseessä on vain pantarangaistus, eli vankilan sisään et joudu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3460
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2922
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2800
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2688
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2604
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2405
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      1972
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1827
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1733
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      157
      1622
    Aihe