Mitä ruokaa perunoista

ei rahasta kiinni

Olisi pari pottua jääkaapissa mitä niistä voi tehdä, mitä pitää olla lisukkeena, filettä vai hanhenmaksaa.
Ei viitsisi heittää pois kun kuitenkin maksaa aika paljon.

10

135

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Öh...

      Eikös perunan kanssa nyt voi syödä melkein mitä vain. Eikä se kallista ole, mutta hukkaan ei kannata silti heittää.

      Paistettuja perunoita ja pihvejä tai kasviksia? Keitettyjä perunoita ja joku kastike?

      Riippuu lajikkeestakin. Jauhoisista muusia, uuniperunoita, kiusausta, kermaperunaa... Kiinteämpää voi käyttää vaikka salaattiin tai keittoihin...

    • Leksax

      Tulipas kerrankin hyvä kysymys. Perunahan on perusruoka, keitettyjä perunoita pitää aina olla jääkaapissa. Niinpä otin jääkaapista perunapussista loput ja panin kattilaan kiehumaan. Silli olisi sopinut hyvin muuta sitä ei ollut, niinpä paistoin pekonia ja siitä keksin että samoissa rasvoissa paistui kaksi kananmunaa. Kelpaa nyt herkutella ja kalja päälle!

    • wruji5e7io897p

      juustohöylällä siivuta potut, paista runsaassa rasvassa paistinpannulla rapeiksi.

    • Pottua

      Ohjeet eikun paranee!

    • Pyttipannu

      Paistettuja perunoita ja lisukkeena esim.makkaraa, nakkeja, kananmunaa, lihapullia, pihvejä, kasviksia ja kastiketta.

    • tyhmyys tiivistyy

      kaksi perunaa .. niin nehän maksaa jotain 7 senttiä. ei hanhenmaksalle kannata muuta aatella kun kalliit perunat

    • Tyhmyys ei tiivisty

      Pydäri on hyvää. Ei aina tarvi olla mitään hanhenmaksaa, koska kaikki eivät tykkää siitä. Joidenkin mielestä voi olla vaikkapa kana paljon parempaa syötävää tai kasvikset. Ihmiset on erilaisia ja makumieltymykset, lempiruoat sen mukaisia.

    • Kaiken varalta

      Tavallisen hunsvotin jääkaapissa on parasta olla aina keitettyjä pottuja. Hätätilassa voi kylmän perunan päälle vuolla voita tai nötköttiä vaikka keskellä yötä.

    • kankkuseenkin

      Pidä kaapissa sillipurkkia ja voipakettia. Toimii aina.

    • kalkkilaiva13

      Paista keitetyt perunat kananmunan kanssa, teet siitä semmosta sotkua ja laitat voita ja jotain mausteita sekaan. Perunaan on pakko laittaa jotain rasvasta, koska se on niin kuivaa, itse ainakin oon usein meinannu tukehtua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3209
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2822
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2638
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2476
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1763
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1717
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1580
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1436
    Aihe