UUSi Taxify ohjelmisto.....uhka Uberille ???

halvalla enemmän

60

1055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no under

      Taxi ordering application Taxify was named Estonia’s best mobile application 2014 by the Minister of Economic Affairs and Infrastructure, Urve Palo. The contest is organised by the Estonia’s State Information System Authority.

      Team management tool Weekdone won the top award in the category of business and commerce, together with the taxi ordering application Taxify. Weekdone was also awarded a special prize for the security solution Nutikaitse 2017.

      In the category of education and culture, the winner was the mobile application of Rahva Raamat. A travel app, Like A Local Guide, won in the category of entertainment and the RMK app was named the best in the central and local government category.

      The top prize in the category of health and sports went to the Sportlyzer workout app, which also won the Facebook vote.

      Palo said mobile applications that were submitted to the contest showed that Estonia has world-class application developers. “The mobile app segment is very competitive, but it is also rapidly growing. This contest showed that we have the potential to be internationally successful in this field. Moreover, our event has also succeeded in raising the interest of young people towards the IT industry which is one of the largest investments in this sector,” Palo said.

      Taxify’s founder Markus Villig said that the company was hoping to win the competition. “We’re proud and happy to be the best smartphone app of the year. Now we have to work even harder to grow and become widely used in other regions as well,” he added.

      A total of 71 apps were submitted to the contest in five categories. The best applications will also represent Estonia at the World Summit Award Mobile, an international contest of mobile apps.

      The jury of the Estonian best mobile applications included Taavi Kotka, Margus Simson, Tiit Tammiste, Vladimir Funtikov, Janno Siimar, Katri Ristal, Hans Lõugas, Asko Seeba, Heidi Kakko and Raivo Hein.

      About the author: Estonian World

    • Tnutnnttnnyjyjy

      Virolaiset skypen taana? Olet varmaan taksikuski!

      • Kuksitaski

        Kyllä! Skype oli alkujaan virolainen firma, he sen kehittivät. Myivät sitten huippuhinnalla firman Microsoftille.... Taitaa sulla olla aukkoja sivistyksessä?


      • eartyuiopiuyt

        on se Virolaisten alkujaan kehittämä, kato vittu googlesta.

        Lainaus wikipediasta:

        "Skypen kehittivät virolainen Toivo Annus, ruotsalainen Niklas Zennström ja tanskalainen Janus Friis Tallinnassa yhdessä virolaisen ohjelmistokehittäjäryhmän kanssa.[4]

        Zennström ja Friis kehittivät aikoinaan myös KaZaA-vertaisverkko-ohjelman.

        Skype-yhtiön päämaja on Luxemburgissa ja sillä on toimistot myös Lontoossa ja Tallinnassa.

        eBay osti Skypen syyskuussa vuonna 2005 ja maksoi siitä noin 2,6 mrd USD. Kauppahintaa kritisoitiin yleisesti liian kalliiksi.

        10. toukokuuta 2011 ilmoitettiin, että Microsoft ostaa Skypen 8,5 miljardilla dollarilla (n. 6,1 mrd euroa).[5]"


      • halvalla meni
        eartyuiopiuyt kirjoitti:

        on se Virolaisten alkujaan kehittämä, kato vittu googlesta.

        Lainaus wikipediasta:

        "Skypen kehittivät virolainen Toivo Annus, ruotsalainen Niklas Zennström ja tanskalainen Janus Friis Tallinnassa yhdessä virolaisen ohjelmistokehittäjäryhmän kanssa.[4]

        Zennström ja Friis kehittivät aikoinaan myös KaZaA-vertaisverkko-ohjelman.

        Skype-yhtiön päämaja on Luxemburgissa ja sillä on toimistot myös Lontoossa ja Tallinnassa.

        eBay osti Skypen syyskuussa vuonna 2005 ja maksoi siitä noin 2,6 mrd USD. Kauppahintaa kritisoitiin yleisesti liian kalliiksi.

        10. toukokuuta 2011 ilmoitettiin, että Microsoft ostaa Skypen 8,5 miljardilla dollarilla (n. 6,1 mrd euroa).[5]"

        vertaappas siihen millä Nokia myytiin....


    • skydrive
    • voikkaa

      12.7.2014 6:02

      Älypuhelimilla ja tableteilla toimivat taksintilaussovellukset ovat yleistyneet Suomessa viimeisen vuoden aikana.

      Sovellusten toimintaperiaate perustuu paikannusjärjestelmään. Asiakkaan ei siis tarvitse välttämättä olla missään tietyssä katuosoitteessa kyytiä tilatessaan.

      Nyt Suomen markkinoille on pyrkimässä myös vuoden mobiilisovellukseksi Virossa valittu Taxify. Kouvolalaisen taksiyrittäjän mukaan täkäläiset kuljettajat eivät ole harkinneet Taxifyn käyttöönottoa.

      Lue lisää lauantain Kouvolan Sanomista tai digilehdestä: www. kouvolansanomat.fi/digilehti

      • Vähän tietoa......

        http://www.taksihelsinki.fi/fi/content/matkapuhelinpaikannustilaus

        Vastaava TAKSIMOBI sovellus on toiminut helsingissä jo vuosia...... Helsingin sovelluksessa etuna kaikki mahdolliset attribuutit lähes millä maksuvälineellä maksamiseen. Uber ja taksify :ssä niitä ei ole.

        Eli kyllä sitä on osattu sovelluksia tehdä täällä jo vuosia sitten, ei tarvitse pirun kalliita ulkolaisia ottaa.....


      • R:R
        Vähän tietoa...... kirjoitti:

        http://www.taksihelsinki.fi/fi/content/matkapuhelinpaikannustilaus

        Vastaava TAKSIMOBI sovellus on toiminut helsingissä jo vuosia...... Helsingin sovelluksessa etuna kaikki mahdolliset attribuutit lähes millä maksuvälineellä maksamiseen. Uber ja taksify :ssä niitä ei ole.

        Eli kyllä sitä on osattu sovelluksia tehdä täällä jo vuosia sitten, ei tarvitse pirun kalliita ulkolaisia ottaa.....

        Ja Taksimobin kautta kun tilaa taksin, se maksaa...
        Taxify asiakkaalle ilmainen.


    • vertailu

      TaksiMobi hakee osoitteen automaattisesti sijaintisi perusteella.
      Valitsemalla SMS-kuvakkeen muodostuu tilaustekstiviesti, joka siirtää osoitteesi tilauksena Taksi Helsingin välityspalveluun
      Valitsemalla puhelinkuvakkeen voit soittaa lähimpään vapaaseen taksiin, Helsingin taksikeskukseen tai taksin ennakkotilausnumeroon.

      Toimii: Windows Phone, iPhone, Android, Nokia Symbian^3


      http://www.riemurasia.net/kuva/Taksimobi-vs-Uber/140608

      • Yyber alles

        Tullut ajatelleeksi, jos asiakas haluaa maksaa vaikkapa Visalla tai taksiliiton kortilla, tai haluaa kelasopimuksen omaavan taksin? Mitenkäs se maksu hoidetaan?? Juu, sullahan on villinä Uber-autoilijana sopimukset kaikkien mahdollisten korttiyhtiöiden kanssa? Että onko vai?

        Luin tuossa antamasi linkin takaa ihmisten arvosteluja, onko väki TODELLAKIN noin tyhmiä, kuin aasit? No, suomalaiset todellakin ovat tyhmiä. Käykääpä lukemassa ja nauramassa..... Buuaahhaahahaaa


    • mitä maksaa

      Kustannukset ja tarjoukset

      Taxifyn taksikohtainen vuosimaksu on 228€ eli vain 19€ / kk ja 0,50€ / kyyti. Hinnat alv. 0%.

      Normaali sopimuskausi on 12 kuukautta ja jos teet sopimuksen 15.7.2014 mennessä saat 13. kuukauden kaupan päälle.

      • zover

        Taxify ei rajoita sopimuksia muiden osapuolten kanssa....


    • Kusetusta!

      Kustannukset pienet toden totta! Mitä menetät kun teet sopparin? Kelakyydit, kun-
      tienkyydit ym.ym. Kuinka nopeasti tuloutuvat korttikyydit Debit, Gredit, Amex, Dinners? Näiden Uberien sekä Taxifyn kautta ja millä brovikalla? Luuletko että väli-
      tysyhtiö välittää heidän kyytiensä maksuja? Onhan se selvä että jos annataan kuva
      pienistä kuluista kun liitytään niin kyllä ainakin pössöt niihin uskoo. Onnea vaan1

      • Vähän tietoa

        Tämä on täysin totta! Selitä se näille vesseleille, ei ne mitään tajua. Täällä saa lukea uskomattomia tarinoita siitä, miten JUURI HE lyövät rahoiksi näillä kusetusappseilla, tai jollain muulla hölynpölyllä sitten KUN taksi vapautuu?.

        Luulevat, että lataamalla jonkun kusetusappsin, maailma on hallussa? Uberilla maksetaan vain ja ainoastaan asiakkaan ja uberin keskenään sopimalla luottokortilla, suoraan sovelluksella, kuski ei tässä vaiheessa rahoja näe. Uber tilittää myöhemmin rahat kuskin tilille 20 prosentin välityspalkkiolla vähennettynä. Jos tämä ei ole kusetusta, niin mikä sitä sitten on. Kahdensadan päiväkassasta Uber ottaa siis 40€! Eikös olekkin halpaa? ;) kannattaa pitää mielessä, että se samainen sovellus pitää olla myös jokaisella asiakkaallasikin, homma ei toimi muuten. Miten saatat appsin kaikkien ihmisten tietoon?

        Kuten edellinenkin sanoi, onnea vaan yrityksellenne, sitä tarvitsette. :D


      • tee valintasi

        Lisäksi saat kenkää nykyisestä keskuksesta, sillä moiseen Taxifyn liittyminen autoilijana tai kuljettajana katsotaan kahteen keskukseen kuulumiseksi ja sitä nykyiset sopimukset keskusten kanssa eivät salli. Pitää valita jompi kumpi.


    • Oloneuvos......

      Uhka? Uhka uberille? Mitä? Mistä helevetistä luulet saavasi asiakkaat hankkimaan kaikenmaailman appseja puhelimeensa?

      Suurin uhka taksille on tänä päivänä poliitikko, joka on nyt muuttamassa taksialaa radikaalisti. Viisas lopettaa hyvän sään aikana koko homman. Jos on mahdollisuus eläkkeeseen tai löytää muuta hommaa, lopettakaa. Itse lopetin ja onneksi olin jo eläkeiässä. Eipä harmita ei. Sääli jatkajia, voi tulla tiukat ajat? :(

    • vuodesta82

      En tiedä missä ominaisuudessa kirjoitatte kommentteja taksiyrittäjinä, -kuljettajina vai -asiakkaina. Joka tapauksessa Taxify on varteenotettava vaihtoehto nykyisten paikallisten tilausvälityskeskusten sijasta ja/tai rinnalla sekä asiakkaille että taksiyrittäjille ja -kuljettajille. Erityisesti taksiyrittäjille, jotka ovat Semelin talutusnuorassa ja tämän lisäksi tulee nippu muitakin etuja jos vain jaksaa hieman pohtia asiaa. Kun taas asiakkaan kannalta tämä on loistava vaihtoehto kun näyttää siltä, ettei Taxify ota kantaa kuntarajohin, ajovuoroihin jne. Loppujen lopuksi asiakasta kiinnostaa vain saada kyyti paikasta A paikkaan B ja jos tämän lisäksi asiakas voi vielä tehdä valinnan, että millä kinnerillä hän tämän matkan tekee niin se on asiakkaalle pelkkää plussaa. Mitä sitten tulee Überiin niin jälleen se on asiakkaan kannalta aivan yksi lysti kunhan saa auton, mutta mistä autot ja kuljettajat. Eli saattaa olla, että Über ei saa merkittävää jalansijaa Suomesta, mutta tiedä tuota - maailma muuttuu, mutta taksinkuljettajat eivät ;)

      • öqrkghwhirog

        "Eli saattaa olla, että Über ei saa merkittävää jalansijaa Suomesta, mutta tiedä tuota - maailma muuttuu, mutta taksinkuljettajat eivät ;)"

        Mjaaa. Taksi tulee muuttumaan, ja aika kuski sen mukana. Taitaakin jäädä vain uber- ja taksify autoilijat, muut katoavat alalta. Ideoita tarvitaankin paljon, jos mielii elantonsa tulevaisuudessa taksin ratista repiä... Sitä mä vaan, kun tuolla uudistuksella ei uudisteta kuitenkaan taksoja, jää taksanvahvistus edelleen voimaan. Tarkoittaa sitä, että lupakiintiöt poistuvat ja taksan päättää edelleen muut, kuin autoilijat. Autoja vaan tulee varmaankin ainakin suuriin asutuskeskuksiin tupla, ellei kolminkertainen määrä. Riittääkö kaikille leipää??

        Itse katoan vuodenvaihteessa eläkkeelle, siinä mielessä olen onnenpekka, nuorempia käy sääliksi. Uberi sitten pelastaa, näin olen kirjoitelmistanne päätellyt.


    • TEre Tulemast :)

      Taxify soon loistava vaihtoehto nykyisten taksikeskuksien liekassa olemiselle. Asiakkaat määrittelee kelpaako auton ja kuskin laatu heidän palvelemiseen ja vihdoinkin asiakkailla se todellinen valinnan vapaus, minkä taksin ottaa.
      Tämä on ainoa oikea keino saada taksien laatu ylös.
      Lisäksi halvempi välitysjärjestelmä sekä taksille että asiakkaalle.

      • rahat viroon

        Nuoh, tämä ajatuksesi, että asiakkaat pääsisivät tuolla sovelluksella oikeasti määrittelemään noita mainitsemiasi kriteerejä vaatisi sitä, että kaikissa takseissa olisi moinen sovellus ja näin ei tule käymään. Asiakkaan valinnanmahdollisuudet Taxify sovelluksella ovat minimaaliset, koska sillä ei ole tarpeeksi autoja/kuljettajia.


      • erto kitisee
        rahat viroon kirjoitti:

        Nuoh, tämä ajatuksesi, että asiakkaat pääsisivät tuolla sovelluksella oikeasti määrittelemään noita mainitsemiasi kriteerejä vaatisi sitä, että kaikissa takseissa olisi moinen sovellus ja näin ei tule käymään. Asiakkaan valinnanmahdollisuudet Taxify sovelluksella ovat minimaaliset, koska sillä ei ole tarpeeksi autoja/kuljettajia.

        Rahasi muuten menee nyt jo viroon ja ruotsiin. Mittaristosi tehdään virossa ja semelin omistaa ruotsalainen miljonääri.
        Kovin on lisääntymään päin taxifyyn ilmoittautuneet. Toki osa porukasta joka ei vaivaudu panostamaan laatuun lymyää mieluummin piilossa nykyisissä keskuksissa.


      • Miksi taxify??
        erto kitisee kirjoitti:

        Rahasi muuten menee nyt jo viroon ja ruotsiin. Mittaristosi tehdään virossa ja semelin omistaa ruotsalainen miljonääri.
        Kovin on lisääntymään päin taxifyyn ilmoittautuneet. Toki osa porukasta joka ei vaivaudu panostamaan laatuun lymyää mieluummin piilossa nykyisissä keskuksissa.

        Ette ole mahdollisesti tietoisia siitä, että taksiliitolla on tekeillä appsi, jolla voi tilata auton koko maassa? Nyt tietty olette vastahankaan ja alatte purnaamaan. Mieluummin maksatte keikoista Viroon 20€/kk ja euron per keikka? Annatte vapaasti henkilötietonne kaikkineen virolaiseen firmaan? Luotatte, ettei henkilötietojanne käytetä missään kohtaa väärin? Oletteko katsoneet niiden sivuilta sopimusehtoja?

        Eikö silläkään ole väliä, että esim. HTD potkaisee jokaikisen ulos keskuksesta, mikäli liitytte kilpailevaan välitysjärjestelmään? Tarkoittaa, välityksen, kortiitapahtumien ja kaiken yhteistyön loppumista! Mikäli epäilette, lukaiskaapa HTD:N ja autoilijan välinen välityssopimus, olettehan allekirjoittaneet sen. Muistelkaapa takavuosina rinnalla ollutta välitysjärjestelmää TAXICAB eli "teecee", miten silloin kävi? Joka iikka lopetti kiltisti teeceen käytön ja pysyi keskuksessa, nyt varmaan iloisin mielin jätätte keskuksen?

        Siitä vaan kultaa vuolemaan taxify:llä! :D


      • alvar&börje
        Miksi taxify?? kirjoitti:

        Ette ole mahdollisesti tietoisia siitä, että taksiliitolla on tekeillä appsi, jolla voi tilata auton koko maassa? Nyt tietty olette vastahankaan ja alatte purnaamaan. Mieluummin maksatte keikoista Viroon 20€/kk ja euron per keikka? Annatte vapaasti henkilötietonne kaikkineen virolaiseen firmaan? Luotatte, ettei henkilötietojanne käytetä missään kohtaa väärin? Oletteko katsoneet niiden sivuilta sopimusehtoja?

        Eikö silläkään ole väliä, että esim. HTD potkaisee jokaikisen ulos keskuksesta, mikäli liitytte kilpailevaan välitysjärjestelmään? Tarkoittaa, välityksen, kortiitapahtumien ja kaiken yhteistyön loppumista! Mikäli epäilette, lukaiskaapa HTD:N ja autoilijan välinen välityssopimus, olettehan allekirjoittaneet sen. Muistelkaapa takavuosina rinnalla ollutta välitysjärjestelmää TAXICAB eli "teecee", miten silloin kävi? Joka iikka lopetti kiltisti teeceen käytön ja pysyi keskuksessa, nyt varmaan iloisin mielin jätätte keskuksen?

        Siitä vaan kultaa vuolemaan taxify:llä! :D

        TC oli ja meni. Samoin HTD, Lähitaksi, aluetaksi kiitos anteeks ja näkemiin.
        Aikansa kutakin. Aika mennä eteenpäin.
        Enemmän luotan kansainväliseen yhtiöön kuin tähän ummehtuneeseen suomalaiseen taksikeskus/taksiliitto systeemiin joka on täysin sisäsiittoista.


      • Ero.
        alvar&börje kirjoitti:

        TC oli ja meni. Samoin HTD, Lähitaksi, aluetaksi kiitos anteeks ja näkemiin.
        Aikansa kutakin. Aika mennä eteenpäin.
        Enemmän luotan kansainväliseen yhtiöön kuin tähän ummehtuneeseen suomalaiseen taksikeskus/taksiliitto systeemiin joka on täysin sisäsiittoista.

        Sitten varmaan eroat välittömästi HTD:stä, eikö?


      • vuodesta82
        Miksi taxify?? kirjoitti:

        Ette ole mahdollisesti tietoisia siitä, että taksiliitolla on tekeillä appsi, jolla voi tilata auton koko maassa? Nyt tietty olette vastahankaan ja alatte purnaamaan. Mieluummin maksatte keikoista Viroon 20€/kk ja euron per keikka? Annatte vapaasti henkilötietonne kaikkineen virolaiseen firmaan? Luotatte, ettei henkilötietojanne käytetä missään kohtaa väärin? Oletteko katsoneet niiden sivuilta sopimusehtoja?

        Eikö silläkään ole väliä, että esim. HTD potkaisee jokaikisen ulos keskuksesta, mikäli liitytte kilpailevaan välitysjärjestelmään? Tarkoittaa, välityksen, kortiitapahtumien ja kaiken yhteistyön loppumista! Mikäli epäilette, lukaiskaapa HTD:N ja autoilijan välinen välityssopimus, olettehan allekirjoittaneet sen. Muistelkaapa takavuosina rinnalla ollutta välitysjärjestelmää TAXICAB eli "teecee", miten silloin kävi? Joka iikka lopetti kiltisti teeceen käytön ja pysyi keskuksessa, nyt varmaan iloisin mielin jätätte keskuksen?

        Siitä vaan kultaa vuolemaan taxify:llä! :D

        @Miksi taxify?? Kyllä, olen tietoinen taksiliiton hankkeesta ja minulla ei ole mitään syytä uskoa, että tässäkään ajateltaisiin lainkaan asiakasta. Lähtökohtaisesti jo nykyisetkin järjestelmät pyrkivät ensisijaisesti pönkittämään valta-asemaa HTD, Lähitaksi, Taksiliiton jne. päättäjille, toissijaisesti ajatellaan taksiyrittäjiä, kolmannella sijalla on taksinkuljettaja ja vasta tämän jälkeen asikas. Tämä asetelma tulee kääntää päinvastoin eli ensimmäisenä on aina asiakas. Mitä tulee henkilötietoihin niin "pata kattilaa soimaa" ja itse asiassa uskokin, että henkilötiedot ovat varmasti paremmassa turvassa virolaisessa yhtiössä.

        Toivon todellakin, että vihdoinkin jollakin taksiyrittäjällä olisi "munaa" haastaa HTD tms. oikeuteen, esimerkiksi taxify vs. HTD. Eli taksiyrittäjät laittakaa oikeusturvavakuutus kuntoon.

        Asiakkaana näen Taxifyn erittäin terveenä vaihtoehtona.


      • Miksi taxify?
        vuodesta82 kirjoitti:

        @Miksi taxify?? Kyllä, olen tietoinen taksiliiton hankkeesta ja minulla ei ole mitään syytä uskoa, että tässäkään ajateltaisiin lainkaan asiakasta. Lähtökohtaisesti jo nykyisetkin järjestelmät pyrkivät ensisijaisesti pönkittämään valta-asemaa HTD, Lähitaksi, Taksiliiton jne. päättäjille, toissijaisesti ajatellaan taksiyrittäjiä, kolmannella sijalla on taksinkuljettaja ja vasta tämän jälkeen asikas. Tämä asetelma tulee kääntää päinvastoin eli ensimmäisenä on aina asiakas. Mitä tulee henkilötietoihin niin "pata kattilaa soimaa" ja itse asiassa uskokin, että henkilötiedot ovat varmasti paremmassa turvassa virolaisessa yhtiössä.

        Toivon todellakin, että vihdoinkin jollakin taksiyrittäjällä olisi "munaa" haastaa HTD tms. oikeuteen, esimerkiksi taxify vs. HTD. Eli taksiyrittäjät laittakaa oikeusturvavakuutus kuntoon.

        Asiakkaana näen Taxifyn erittäin terveenä vaihtoehtona.

        Muistatko mitä luki sopimuspaperissa allekirjoittaessasi sen? Saathan sinä liittyä ihan vapaasti mihin tahansa välitysjärjestelmään, et voi kuulua sopimusten mukaan useampaan samanaikaisesti. Mitäs luulet tapahtuvan, jos K-kauppias pistää K-logon rinnalle S-logon ja toimii molemmissa yhtaikaa? Ei, kyllä sen asiakkaankin pitää valita palvelunsa jommalta kummalta..... Näin joutuu myös taksiasiakas tekemään.

        Minäkin liittyisin HTD:n lisäksi myös lähitaksiin, ei oikein taitais onnistua. Katsos, ilman sopimuksia kuka tekisi mitä vain ja soppa olisi valmis....


      • 20+8
        Miksi taxify? kirjoitti:

        Muistatko mitä luki sopimuspaperissa allekirjoittaessasi sen? Saathan sinä liittyä ihan vapaasti mihin tahansa välitysjärjestelmään, et voi kuulua sopimusten mukaan useampaan samanaikaisesti. Mitäs luulet tapahtuvan, jos K-kauppias pistää K-logon rinnalle S-logon ja toimii molemmissa yhtaikaa? Ei, kyllä sen asiakkaankin pitää valita palvelunsa jommalta kummalta..... Näin joutuu myös taksiasiakas tekemään.

        Minäkin liittyisin HTD:n lisäksi myös lähitaksiin, ei oikein taitais onnistua. Katsos, ilman sopimuksia kuka tekisi mitä vain ja soppa olisi valmis....

        Näinhän se menee. Harva ihminen lähtee kyselemään tarjouksessa olevia Pirkka-tomaatteja S-marketista, mutta auta armias, jos kuljetusalalla on sopimuksissa kilpailunrajoituspykälä. Kyseessä on silloin laiton kartelli ja monopoli ja muutenkin suuri synti ja häpeä.


    • vuodesta82

      Nyt taitaa mennä vellit ja puurot sekaisin. Mikä on Fonectan ja Taxifyn ero? Löysin Fonectasta 319 osumaa kun hakusanana oli "taksi" ja "helsinki". Taxify on vain Fonectaa hienompi sovellus, jonka avulla taksi voi markkinoida itseään. Tulkintasi mukaan jokainen jolla on ilmiotus Fonectassa rikkoo esimerkiksi HTD:n sopimusta. Tuo kauppiasesimerkki oli melko kaukaa haettua.

      • Miksi taxify?

        Fonecta ei ole välitysjärjestelmä, taxify on. Siinä ero. Taxify välittää kyytejä, Fonecta ei. Mikä tässä on epäselvää?


    • vuodesta82

      Minulle ei mikään, tulkitsemme saman asian eri tavalla ja olen asiasta eri mieltä kanssasi. Toivon, että voit ymmärtää asiakkaan etua Taxifyssä.

      • Miksi Taxify??

        Minähän luen vain allekirjoittamaani välityssopimusta. Sitoudun olemaan kuulumatta SAMANAIKAISESTI mihinkään toiseen VÄLITYSJÄRJESTELMÄÄN. Itselleni ei tulisi edes mieleen, että kuuluisin KILPAILEVAAN välitysjärjestelmään kuuluessani HTD:n järjestelmään.

        Jokaisella on oikeus liittyä mihin välitysjärjestelmään tahansa, tai olla kuulumatta. Eikö Taxify, tai vaikkapa Uber ole mielestäsi kilpaileva välitysjärjestelmä? Vlittääkö Fonecta kyytejä? Fonectassa markkinoit itseäsi, Taxify välittää suoraan kyytejä asiakkaan ja autoilijan välillä. Kyytien välittäminen ja markkinointi on kaksi eri asiaa,

        Anyway, tulkitse omalla tavallasi, minä tulkitsen omalla tavallani tekemiäni sopimuksia. Voi olla, että aikanaan tämä asia selviää kaikille, jos ei muuten, ehkä oikeusteitse, mene tiedä.

        Kokeiles kuulua molempiin, sittenhän saamme (ehkä) ennakkotapauksen. En todellakaan ole mikään HTD:n mannekiini, valitsen vain paremman, sen aikaa mitä vielä autoilen. Homma loppuu n. 1-1,5 vuoden sisään eläkkeelle jääntiin.

        Ala muuttuu muullakin tavoin, kuin tällaisten appsien ansiosta. Voi tulla monelle totinen paikka eteen hyvinkin pian... Lopetan tästä asiasta väittelyn tähän.

        Pärjäile!


    • asiaa harkitseva

      Taxify ei ole välityskeskus, he tarjoavat mobiilipalvelua autoille.
      Eli asia on sama jos taksin tarvitsija (asiakas) soittaisi suoraan autoon
      (autoilijalle) kai tämäkin on kielletty?
      Tällä mobiilisoveluksella luodaan yhteys asiakkaan ja kuljettjan välille.
      Tämä yhteys luodaan vain helpommin kuin normaali vanhanaikainen soittaminen.
      Tätä on tämä päivä näin maailmla muuttuu.

      • ASIAAbd

        Asiakkaan soittaminen autoon on kielletty jos se ei tapahdu Elisan kautta!
        DNA, sonera, TELE Finland ym aiheuttavat kenkä viikot HTDstä ja Lähitaksista.


      • 2+7

        Älä nyt jauha paskaa. Väitellä saa, mutta ei pidä mennä hiekkalaatikkotasolle kuitenkaan. Se on ihan satavarma juttu, että taxify välittää sen keikan sille autolle eikä niin päin, että autossa istuva kuljettaja hakisi itse itselleen sen keikan sen järjestelmän kautta tai että asiakas saisi suoraan yhteyden siihen kuljettajaan. Tässä on se ero.

        Jos sinä saat automaattisesti tavalla tai toisella (puhelu, tekstiviesti, ularadio, kännykkäsovellus, kirjekyyhky, taksiyhtiön terminaali jne. jne.) tietoosi asiakkaan kuljetustarpeen eikä se tieto tule asiakkaalta suoraan, on kyseessä kyydinvälitys. Se on nykyisten sopimusten puitteissa sallittua tasan kahdella tavalla: välityskeskuksen kautta tai firman sisäisesti (esim. autoilija välittää tilauksen kuljettajalle). Kahta eri ulkopuolista kyydinvälittäjää ei kai minkään nykyisen taksikeskuksen sopimus salli.

        Turha näistä on kiistellä. Välityskeskuksen perustaminen on täysin vapaata ja välityskeskukseen kuuluminen on täysin vapaahetoista. Ei ole pakko kuulua ja saa erota. Mutta kun kuuluu ja on sopimukset allekirjoitettuna, niin niiden mukaan mennään tai sitten sopimus puretaan ja saadaan taas toimia ilman sen sopimuksen asettamia rajoitteita. Ei se sen kummempaa ole.


    • mutiainen

      Taxify asiakas lataa ohjelman itselleen ja 2:lla klikkauksella hän saa tiedon vapaista autoista ja niiden sijainnista, jonka jälkeen asiakas valitsee minkä auton hän ottaa ja nyt lähti autoon tieto asiakkaasta yhteys on saatu auton ja asiakkaan
      välille.
      Asikas pystyy seuraamaan ohjelman mukaisesti atuon saapumista ja asiakas
      saa tiedon milloin auto on paikalla.
      Kun yhteys on saaatu atuon ja asiakkaan välille niin silloin on myös molenpien
      puhelin numerot tideossa, asiakkaalla auton puhn.no ja päinvastoin.
      Taxify ei ole välityskeskus heillä on nerokas mobilisovellus jolla asiakas löytää
      lähimmän vapaan auton.

      • lmfdöomndf

        Miten se asiakkaan tieto kulkee sinne autoon? Lähettääkö asiakas sen tekstiviestillä, vai VÄLITTÄÄKÖ sovellus sen tiedon? Kun kerran firma mainostaa palveluaan sillä, että "tilaa auto napinpainalluksella", niin siinä vaiheessa voisi kuvitella firman ottaneen hoitaakseen niiden tilaustietojen VÄLITYKSEN. Muuten on vähän vaikea kuvitella miten se homma hoituisi vain napinpainalluksella.


    • jokunen ei jaska

      Näytääpä siltä, että HTD, Lähitaksi ja Taksiliitto ovat jäämässä vanhollisuudellaan
      nerokaimpien jälkoihin *Tervetuoloa uusi teknologia.

      • kymmene kuusitoista

        No jos tärkeimmät asiat on huonosti järjestelty suko ja suorat housut... ni mitä voi noi muuten odottaa????


    • 2+9

      "voi pyhä sylvi", yrittäkää nyt uskoa, että HTD, Lähitaksi jne. rikkovat sopimuksellaan kilpailulain 7§ "määräävän markkina-aseman väärinkäyttö". Ennemmin tai myöhemmin viranomaiset ottavat asiaan kantaa lain edellyttämällä tavalla. Tai taksiyrittäjä, jolla on oikeusturvavakuutukset kunnossa lähtee hakemaan asiasta oikeiden päätöstä. Joka tapauksessa olisi jo hyvä aika ottaa Taksiliitossa, HTD:ssä, Lähitaksissa jne. lakki kouraan ja katsoa oikeasti tulevaisuuteen, eikä vain yrittää ylläpitää vanhoja valtarakenteita. ugh olen puhunut

      • puhuva pää....

        Koita sinäkin ymmärtää, että saat vapaasti perustaa keskuksen, liittyä taxifyhyn, uberiin tai mihin ikinä kuuna päivänä haluat liittyä. Ei HTD pakota kenenkään olemaan mukana HTD:n järjestelmässä. Osakeyhtiöillä on oikeus erottaa yhtiön jäsen, mikäli hän toimii sääntöjä vastaan. Sääntöjen vastaista toimintaa on kuuluminen HTD:n L-I-S-Ä-K-S-I johonkin toiseen tilausjärjestelmään SAMANAIKAISESTI! HTD:llä ei ole mitään sitä vastaan, että liityt muualle, tai olet liittymättä. HTD:n palkkaamat tarkastajat valvovat sääntöjen noudattamista tarkasti ja tämähän ei ole joidenkin uhoajien mieleen. Se, minkälaisia sanktioita HTD määrää sääntörikkomuksista, voidaan olla montaa mieltä. Joskus rangaistukset ovat olleet lainvastaisia, Ehdotan, että ensimmäisestä rikkomuksesta annetaan huomautus, toisesta erottaminen määräajaksi ja kolmannesta rikkomuksesta erottaminen koko HTD:stä kokonaan. Myös kaikkien palvelujen tulee lakata kuten korttivälitys. Mikään datakielto ei tunnu purevan. Minäkin olen puhunut---


      • puhuva alapää
        puhuva pää.... kirjoitti:

        Koita sinäkin ymmärtää, että saat vapaasti perustaa keskuksen, liittyä taxifyhyn, uberiin tai mihin ikinä kuuna päivänä haluat liittyä. Ei HTD pakota kenenkään olemaan mukana HTD:n järjestelmässä. Osakeyhtiöillä on oikeus erottaa yhtiön jäsen, mikäli hän toimii sääntöjä vastaan. Sääntöjen vastaista toimintaa on kuuluminen HTD:n L-I-S-Ä-K-S-I johonkin toiseen tilausjärjestelmään SAMANAIKAISESTI! HTD:llä ei ole mitään sitä vastaan, että liityt muualle, tai olet liittymättä. HTD:n palkkaamat tarkastajat valvovat sääntöjen noudattamista tarkasti ja tämähän ei ole joidenkin uhoajien mieleen. Se, minkälaisia sanktioita HTD määrää sääntörikkomuksista, voidaan olla montaa mieltä. Joskus rangaistukset ovat olleet lainvastaisia, Ehdotan, että ensimmäisestä rikkomuksesta annetaan huomautus, toisesta erottaminen määräajaksi ja kolmannesta rikkomuksesta erottaminen koko HTD:stä kokonaan. Myös kaikkien palvelujen tulee lakata kuten korttivälitys. Mikään datakielto ei tunnu purevan. Minäkin olen puhunut---

        Kerrotko mulle mikä on osakeyhtiön jäsen?
        Kuten täällä olikin, taxify on hyvä sanktio vakuutus sille ajalle kun data on kiinni.
        Säännöt ja sanktio voi olla ihan mitä vaan ja ehdotellakkin voit. Toinen asia sitten on, ovatko ne Suomen lain mukaiset? Korttivälitys on sivuseikka. Sen voi järjestää helpostikin muualta.


      • 9+3

        Ei ole määräävän markkina-aseman väärinkäyttöä. Juuri sen takia keskustoiminta ja taksiliiketoiminta ovat toisistaan erotettuja. Taksit ostavat palveluita keskuksilta ja kuka tahansa saa perustaa keskuksen. Määräävän aseman väärinkäyttöä olisi evätä mahdollisuus liittyä keskukseen, mutta ei kilpailukielto silloin kun keskuksessa ollaan. Toki viime kädessä asia ratkaistaan oikeudessa, mutta ei tämä ole sen kummempi asia kuin kauppojen ketjuohjaus. Jos olet K-kauppias, tilaat tavarasi Keskon tukun kautta etkä ota myyntiisi Rainbow'n tonnikalaa, vaikka sen sisäänostohinta olisikin sillä viikolla halvempi. Oleellista on se saatko halutessasi irtautua ketjusta ja siirtyä toiseen ketjuun tai jatkaa itsenäisenä kauppiaana, vai oletko syystä tai toisesta pakotettu olemaan K-kauppias.


    • Puhuvä pää...

      " Sen voi järjestää helpostikin muualta. "

      Ei muuta kun sitten vaan helposti järjestelemään.

      Olet trolli, ei kukaan täysijärkinen voi ajatella noin.....

      • alapää juttelee...

        Ja itse taidat olla vähemmällä kapasiteetilla varustettu puhuva pää, jos et osaa järjestää korttimaksuja muualta...


      • Puhuva pää
        alapää juttelee... kirjoitti:

        Ja itse taidat olla vähemmällä kapasiteetilla varustettu puhuva pää, jos et osaa järjestää korttimaksuja muualta...

        Saahan ne helposti vaikka Netsiltä, eri asia onkin, mitkä kortit sulla toimivat. Toimiiko taksiliitto, keskusten omat kortit esim. Taxihelsinkikortit, kuntien kortit ja mitä niitä lieneekään. Se on kuule iso osa ajoista sulla ajamatta Netsin kautta tilattaessa. Kerrohan, miten saat sopimuksen esim. Kuntien korttivälityksen kanssa jos et kuulu keskukseen. Kerro ihmeessä alapään pieru....


    • arsma ten

      Nämä sossun korteilla keinottelevat taksiautoilijat on luku sinänsä...

      • Puhuva pää...

        Kukaan ei KEINOTTELE sossun korteilla, ovatpahan vain eeeeerittäin varteenotettava tuloryhmä taksiautoilijoille. Firmat ostavat myös esim. HTD:n kertakortteja, taksiliiton kerta- ja muita kortteja. Näille korteille ET SAA atribuuttia kuulumatta keskukseen, unohtamatta varsin suurta käyttäjää, KELAA..... Ei siinä mitään, uhopellet ottaa vaan taxifyn, sitä vaan..... :)


      • persläpi

        SE nyt on sitä tavallista taksikeskus hommoo. Niillä kun ei voida keinotella jos hommat muuttuu.
        Marginaali isäntien uhoa , ei ole isoa merkitystä tavallisille takseille, jotka ei vedä välistä keikkoja keskuksesta.
        Kuten nämä jotka perustaa liiketoimintansa yhteiskunnalta kuppaamiseen ja muilta välistä vetoon.


      • ???
        persläpi kirjoitti:

        SE nyt on sitä tavallista taksikeskus hommoo. Niillä kun ei voida keinotella jos hommat muuttuu.
        Marginaali isäntien uhoa , ei ole isoa merkitystä tavallisille takseille, jotka ei vedä välistä keikkoja keskuksesta.
        Kuten nämä jotka perustaa liiketoimintansa yhteiskunnalta kuppaamiseen ja muilta välistä vetoon.

        " Kuten nämä jotka perustaa liiketoimintansa yhteiskunnalta kuppaamiseen ja muilta välistä vetoon. "

        Kuten ketkä??


      • kokemusta
        Puhuva pää... kirjoitti:

        Kukaan ei KEINOTTELE sossun korteilla, ovatpahan vain eeeeerittäin varteenotettava tuloryhmä taksiautoilijoille. Firmat ostavat myös esim. HTD:n kertakortteja, taksiliiton kerta- ja muita kortteja. Näille korteille ET SAA atribuuttia kuulumatta keskukseen, unohtamatta varsin suurta käyttäjää, KELAA..... Ei siinä mitään, uhopellet ottaa vaan taxifyn, sitä vaan..... :)

        Ainakin oulunseudulla taksify toimii toisen tilausjärjestelmän rinnalla lisäarvopalveluna.


      • tac sari
        kokemusta kirjoitti:

        Ainakin oulunseudulla taksify toimii toisen tilausjärjestelmän rinnalla lisäarvopalveluna.

        Joo kyllä Oulussa osataan. Hienoa että ovat lähteneet mukaan tähän nykyaikaan. Yhden tilauksen verran on kokemusta taksin tilaamisesta Taxifyllä ja täytyy sanoa että hyvä appsi on! Vielä kun löytyisi se ensimmäisen kiven heittäjä joka laskee hintaa 10 senttiä ja pääsee listan ykköseksi niin saadaan oikea hintakilpailu käyntiin! Muistutuksena että taksien hinnoittelussa on määrätty ainoastaan maksimi hinnat!

        Näin äkkiseltään hyviä asioita on Taxifyssä asiakkaalle:

        - saa valita taxin, esim. Hinnan tai merkin perusteella ( autovero vähennys poistuu ja vaarana on että isännät alkaa ostamaan halvempia autoja, Taxifyn ansiosta mersut voi saada enemmän kyytejä)

        - Asiakas näkee mistä taksi tulee, tuleeko oven eteen vai jääkö johonkin kauemmas esim. parkkipaikalle, äänimerkki kun taksi on saapunut, puhelinnumero taksiin.

        - Lisäksi haluaisin sähköpostiin kuitin matkasta, josta selviäisi ajettu reitti kartalla yms.

        - Lisäksi saisi olla kimppakyyti palvelu appsin kautta joka yhdistäisi samaan suuntaan menijät. Tämä palvelisi erityisesti nuoria ja opiskelijoita sekä baarikansaa, helpottaisi myös ruuhkahuippuja.

        Voin kertoa että tällaiset palvelut ovat tulleet jäädäkseen ja hienoa että Oulussa ollaan ajan hermolla. Hyökkäys on paras puolustus, näin se menee.


      • tfk
        tac sari kirjoitti:

        Joo kyllä Oulussa osataan. Hienoa että ovat lähteneet mukaan tähän nykyaikaan. Yhden tilauksen verran on kokemusta taksin tilaamisesta Taxifyllä ja täytyy sanoa että hyvä appsi on! Vielä kun löytyisi se ensimmäisen kiven heittäjä joka laskee hintaa 10 senttiä ja pääsee listan ykköseksi niin saadaan oikea hintakilpailu käyntiin! Muistutuksena että taksien hinnoittelussa on määrätty ainoastaan maksimi hinnat!

        Näin äkkiseltään hyviä asioita on Taxifyssä asiakkaalle:

        - saa valita taxin, esim. Hinnan tai merkin perusteella ( autovero vähennys poistuu ja vaarana on että isännät alkaa ostamaan halvempia autoja, Taxifyn ansiosta mersut voi saada enemmän kyytejä)

        - Asiakas näkee mistä taksi tulee, tuleeko oven eteen vai jääkö johonkin kauemmas esim. parkkipaikalle, äänimerkki kun taksi on saapunut, puhelinnumero taksiin.

        - Lisäksi haluaisin sähköpostiin kuitin matkasta, josta selviäisi ajettu reitti kartalla yms.

        - Lisäksi saisi olla kimppakyyti palvelu appsin kautta joka yhdistäisi samaan suuntaan menijät. Tämä palvelisi erityisesti nuoria ja opiskelijoita sekä baarikansaa, helpottaisi myös ruuhkahuippuja.

        Voin kertoa että tällaiset palvelut ovat tulleet jäädäkseen ja hienoa että Oulussa ollaan ajan hermolla. Hyökkäys on paras puolustus, näin se menee.

        Hienoa että tykkäsit.
        Tuota sähköposti kuitti appsia voisi joku alkaa kehittämään. Ja baari kimppakyyti juttua, normikimppakyyti ongelmat appsin avulla varmasti vältettävissä..


      • Kuppaajia on
        ??? kirjoitti:

        " Kuten nämä jotka perustaa liiketoimintansa yhteiskunnalta kuppaamiseen ja muilta välistä vetoon. "

        Kuten ketkä??

        He, jotka hankkivat taxify:n. Maksavat mieluummin Viroon, kuin suomalaisille..... Se on Suomesta ja suomalaisilta pois-


      • Maksan kuskille..
        Kuppaajia on kirjoitti:

        He, jotka hankkivat taxify:n. Maksavat mieluummin Viroon, kuin suomalaisille..... Se on Suomesta ja suomalaisilta pois-

        Yleensä taksikyyti maksetaan kuljettajalle , eihän täsää
        Viroon mitään maksella , se on sitten taksimiehen ongelma minne rahansa
        laittaa , EIKÖ NIIN ?


      • Terv. nakkikauppias
        tac sari kirjoitti:

        Joo kyllä Oulussa osataan. Hienoa että ovat lähteneet mukaan tähän nykyaikaan. Yhden tilauksen verran on kokemusta taksin tilaamisesta Taxifyllä ja täytyy sanoa että hyvä appsi on! Vielä kun löytyisi se ensimmäisen kiven heittäjä joka laskee hintaa 10 senttiä ja pääsee listan ykköseksi niin saadaan oikea hintakilpailu käyntiin! Muistutuksena että taksien hinnoittelussa on määrätty ainoastaan maksimi hinnat!

        Näin äkkiseltään hyviä asioita on Taxifyssä asiakkaalle:

        - saa valita taxin, esim. Hinnan tai merkin perusteella ( autovero vähennys poistuu ja vaarana on että isännät alkaa ostamaan halvempia autoja, Taxifyn ansiosta mersut voi saada enemmän kyytejä)

        - Asiakas näkee mistä taksi tulee, tuleeko oven eteen vai jääkö johonkin kauemmas esim. parkkipaikalle, äänimerkki kun taksi on saapunut, puhelinnumero taksiin.

        - Lisäksi haluaisin sähköpostiin kuitin matkasta, josta selviäisi ajettu reitti kartalla yms.

        - Lisäksi saisi olla kimppakyyti palvelu appsin kautta joka yhdistäisi samaan suuntaan menijät. Tämä palvelisi erityisesti nuoria ja opiskelijoita sekä baarikansaa, helpottaisi myös ruuhkahuippuja.

        Voin kertoa että tällaiset palvelut ovat tulleet jäädäkseen ja hienoa että Oulussa ollaan ajan hermolla. Hyökkäys on paras puolustus, näin se menee.

        Sä varmaan oot se tyyppi joka tinkii nakkikioskillakin!


    • pohddinvaan

      Kuka tarvii taxifyta tai yyberiä kun auton saa viiden sekunnin puhelisoitolla paikalle. Ilmaiseksi sen saa kun pyytaa ravintolassa kyypparilta.

      Muutan mielipidettä jos joku uskaltaa kehua omalla nimellä...

    • entinen asiakas

      Taxify ja Uber tulee parin vuoden sisällä syrjäyttämään isoissa suomen kaupungeissa perinteiset taksit, tämä on nähty useasti ulkomailla ja ennusteet ovat todella hyvät. Etuja tästä käyttäjille on hintojen halpeneminen, paremmat kyydit ja muutoinkin varmasti kokonaisvaltaisesti parempi taksikokemus ja asiakaspalvelu. Nykyisin ainakin PK-seudulla on ihan liian paljon elämäänsä kyllästyneitä valittajaparkujia taksin ratissa, joilla ei ole mitään palveluasennetta. Tervetuloa Taxify ja Uber!

      • reppanaaaaaaaaa

        No voi kuinka ihanaa.Kaikki paikalliset taksit varmaan jo tuntevatkin sinut.Siinäpä syy miksi SINÄ et saa taksia tilattua.


    • halvenp1

      Mitä järkeä tossa uberissä ja taxifyssä on? Kaikilla on oma auto ja joskus jos taksia sattuu tarvitseen nii tilaa keskuksessa siitä tutusta numerosta kolmen sekunnin puhelulla: Taxify maksaa 20 e kuukaudessa ja päälle tilausmaksun. Selittäkää joku miksi valita kalliimpi, eli taxify??????????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4773
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4572
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4184
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3147
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2691
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      221
      2163
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1775
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1502
    Aihe