Perässäroikkujat

Tytti2013

Tullu taas todistettua monta tapausta.
esimerkki.
Tiellä on rajotus 80.
Tie on muuten tyhjä, mutta takana kaukana näkyy lähestyvän auto.
Ei siinä, mutta jos vaihtia on reilusti yli 80 ja auto vaan lähestyy.
Sitten kun auto on perässä kiinni, niin ajellaan sitten yhdistelmän näköisenä pitkän matkaa, ennen erottavaa risteystä.

Teki taas mieli tehdä tarpeeton tuulilasinpesu. Laskinpa nopeuteni sinne tasan 80km mittarin mukaan, perässäajaja jatkoi pakokaasun haistelua.

Mitäs näille pitäs tehdä?

73

1647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • upeeta mahtavaa

      No mutta nyt tuli täysin käsittelemättömästä aiheesta avaus, upeeta, mahtavaa.

      • tosiautomiesolen

        Poliisi kun ei keskity muuhun kuin nopeuksien valvontaan ei pieniin turvaväliin vaikka on vaarallisempi kuin ylinopeus. E ikeskity kännykkään puhujiin eikä tekstaillijoihin ym,


        Minä teen aina jos joku minun takapuskuriin kiinni illmestyy. Minä otan vakionopeussäätimen pois päältä tai nostan kaasun ylös. Ja annan vauhdin pudota. Yleensä tämä ohittaa jos mahdollista tai sitten huomaa asian ja jättää väliä. Mutta tämä kyllä aina tehoaa SUOSITTELEN!!!


      • ykköspelle olet
        tosiautomiesolen kirjoitti:

        Poliisi kun ei keskity muuhun kuin nopeuksien valvontaan ei pieniin turvaväliin vaikka on vaarallisempi kuin ylinopeus. E ikeskity kännykkään puhujiin eikä tekstaillijoihin ym,


        Minä teen aina jos joku minun takapuskuriin kiinni illmestyy. Minä otan vakionopeussäätimen pois päältä tai nostan kaasun ylös. Ja annan vauhdin pudota. Yleensä tämä ohittaa jos mahdollista tai sitten huomaa asian ja jättää väliä. Mutta tämä kyllä aina tehoaa SUOSITTELEN!!!

        Nytpä hokasin, oletkin se nimimerkkiä vaihtanut entinen "autoilija", se pelle sinä olet, ei muuten voi olla kahta noin typerää idioottia palstoilla.


      • Ei rotan sukua
        ykköspelle olet kirjoitti:

        Nytpä hokasin, oletkin se nimimerkkiä vaihtanut entinen "autoilija", se pelle sinä olet, ei muuten voi olla kahta noin typerää idioottia palstoilla.

        Kyllä voi olla, rotta on toinen.


      • BMW kusipää
        Ei rotan sukua kirjoitti:

        Kyllä voi olla, rotta on toinen.

        Niin, ensinnäkin mikä sinulle reilut 80..? Jos vauhtisi oli 90km/h niin ok, ymmärrän avautumisesi.Muutoin, neuvon sinua hakeutumaan uudestaan autokouluun jos lievä ylinopeus pelottaa aurinkoisella kesä säällä.

        Toisekseen, kaikkia ei voi miellyttää... nimittäin jos allekirjoittanutkin polkasee sinun kaltaisesta ohitse, on samantien ohitettavassa autossa puheet kusipäisistä BMW kuskeista aiheena ja nyt kyllä ajetaan aiheettoman kovasti ylinopeutta.
        Eli, niin tai näin, aina väärinpäin.


      • Siiv Ari
        Ei rotan sukua kirjoitti:

        Kyllä voi olla, rotta on toinen.

        Penis.


      • audia6
        BMW kusipää kirjoitti:

        Niin, ensinnäkin mikä sinulle reilut 80..? Jos vauhtisi oli 90km/h niin ok, ymmärrän avautumisesi.Muutoin, neuvon sinua hakeutumaan uudestaan autokouluun jos lievä ylinopeus pelottaa aurinkoisella kesä säällä.

        Toisekseen, kaikkia ei voi miellyttää... nimittäin jos allekirjoittanutkin polkasee sinun kaltaisesta ohitse, on samantien ohitettavassa autossa puheet kusipäisistä BMW kuskeista aiheena ja nyt kyllä ajetaan aiheettoman kovasti ylinopeutta.
        Eli, niin tai näin, aina väärinpäin.

        Kameralla saa mukavia kuvia keltaisilla viivoilla ohittajista, ja perässä roikkujista. voi suurempi into laantua.


      • MBCAMG
        audia6 kirjoitti:

        Kameralla saa mukavia kuvia keltaisilla viivoilla ohittajista, ja perässä roikkujista. voi suurempi into laantua.

        Mitä sä niillä kuvilla kuvittelet tekeväsi? Ootkos joku uudenlainen pervo?


    • älä stressaa

      Niille ei voi mitään. Keskityt vaan siihen omaan ajamiseen. Kyllä se ohi menee, jos haluaa. Voit tietysti pysähtyä hetkeksi esim. levähdyspaikalle ja päästää perässä roikkujan/jat ohi.

      • JRnen

        Eip' tartte laskea ohi. Suomessa on käytössä maanteillä ns. "Perusnopeus" eli 80km/h lain mukaan. Ei ole pakko tuijottaa jotain satasen kylttiä, senkun ajaa perusnopeutta. Jos joku JUURI KORTIN SAANUT talipää tahtoo ohi, Ajakoon. Ne perässäroikkujat ovat MÄMMIHOUSUJA. Suomessa ei siitä sakoteta, että lakia noudatetaan!

        Ei riitä raukoilla joko riitä paaru velaksi ostetussa kinnerissä, tai niillä on oikeasti mämmit housuissa. Kyylätään perässä muka-ohituspaikka. Pitäisi varmaan olla sata metriä leveä, suora lentokanttä, että kinneri kiihtyisi sen verran, että jsut ohi pääsisi. Ja tietenkin perusnopeutta ajavan eteen sitten jäädään könöttämään!

        Heti ohituksen jälkeen viimeistään lurahtaa mämmit lahkeeseen. Jos vaikka kissalan poijjat sattuivat näkemään --kauhu iskee. Mutta tulipa tuo perusnopeutta ajava tietukko ohitetttua. Ja tulipa näytettyä sille närhin wärkit. Se sitten nostaakin itsetuntoa. Joo! AQjuakoon ohittaja sen miljoonannen ajokilometrinsä, jonka minä ohitin jo vuosia, vuosia sitten. Meinaan sen toisenkin millin vielä keretä ajelemaan tulevien vuosien aikana. Ei näjet ole kiirettä saapaskukkulalle!

        Ajoitpa minne tahansa, aina on joko 80 tai 100 tai 120 kilsaa sinne, mihin olet menossa. Ainakin niiden puna-keltaisten, pyöreiden kylttien mukaan. Ikuna ei ole kylttiä "Olet perillä". Siksipä minä lähden matkalle sillä mielin, ettei ole turhaa kiirettä. Kuitenkaan kellossa ei ole varattuna kuin 24 tuntia tai 1440 minuuttia vuorokauttaq kohden. Ei enempää, ei vähempää. Itki tahi nauroi tai söi vaikka pieniä nauloja. Tunnit tai minuutit eivät siitä vähene eivätkä lisäänny!

        Hyvin usein näkee nämä roikuskelijat perässä ja jos ne joskus uskaltavat ohittaa, niin alle sadan kilometrin perästä samaiset urpot hehkuttavat "turboa" taas perässä! Niillä on h-e-lkutin kova kiire joko natsalle, k-uselle tai kaffelle johonkin edessä olevalle h-asemalle tai taukobaariin. Tai samapa tuo, minne vaan. Mie ajelen perusnopeutta sen stoppipaikan ohi ja hyvin kerkeän perille. Ja suurin piirtein samaan aikaan kuin ao. poukkoilijat!


    • 13134134

      Tuossahan se vastaus tuli. Jos/kun perässäroikkuja ei mene ohi, niin ainut vaihtoehto on antaa itse tietä. Tosin mulla oli joskus lava-auto johon asensin katolle aika tehokkaat valot jotka osoitti taaksepäin. Varsinkin hämärässä ja pimeässä oli hyvä rangaista näitä takapuskurimulkkuja laittamalla valot päälle. Roikkujat jätti saman tien todella ison välin koska kuljettajat varmasti sokaistuivat vähän mutta itsepähän aiheuttivat sen.

      Sellainen takapuskurissa kiinni pelleileminen on vaarallista ja se myös aiheuttaa todella rankkaa vitutusta.

      • vilkulla merkki

        Tai sitten voi vasemmalla suuntavilkulla antaa takana olevalle merkin silloin, kun on turvallista ohittaa.


      • Mene ohi=> oikea vilkku
        vilkulla merkki kirjoitti:

        Tai sitten voi vasemmalla suuntavilkulla antaa takana olevalle merkin silloin, kun on turvallista ohittaa.

        Kyllä se ohitusmerkki annetaan OIKEALLA vilkulla, ei vasemmalla. Jo järkikin pitäisi sanoa sen verran ettei aiheuta epätietoisuutta takanatulijalle. Jos vilauttaa vilkkua vasemmalle ei takana tulija voi tietää onko edessä ajava mahdollisesti kääntymässä vasemmalle tai mitä vilkullaan yrittää kertoa. Jos taas edessä ajava vilkuttaa oikella vli takana tuleva olla varma ettei etummainen ainakaan ome kääntymässä vasemmalle eli ohittajan eteen. Rekat ja bussitkin vilkuttavat aina oikealle kertoakseen että takana tuleva voi lähteä ohitukseen. Selvä logiikka siis. Toivottavasti ei ole montaa sellaista jotka vaarantavat itsensä ja ohittajan vilkuttamalla vasemmalle kun kertovat kun antavat ohitusmerkin!


      • vilkulla merkki
        Mene ohi=> oikea vilkku kirjoitti:

        Kyllä se ohitusmerkki annetaan OIKEALLA vilkulla, ei vasemmalla. Jo järkikin pitäisi sanoa sen verran ettei aiheuta epätietoisuutta takanatulijalle. Jos vilauttaa vilkkua vasemmalle ei takana tulija voi tietää onko edessä ajava mahdollisesti kääntymässä vasemmalle tai mitä vilkullaan yrittää kertoa. Jos taas edessä ajava vilkuttaa oikella vli takana tuleva olla varma ettei etummainen ainakaan ome kääntymässä vasemmalle eli ohittajan eteen. Rekat ja bussitkin vilkuttavat aina oikealle kertoakseen että takana tuleva voi lähteä ohitukseen. Selvä logiikka siis. Toivottavasti ei ole montaa sellaista jotka vaarantavat itsensä ja ohittajan vilkuttamalla vasemmalle kun kertovat kun antavat ohitusmerkin!

        Totta, tuota oikean vilkun käyttöä tarkoitinkin. Mikä lie oikosulku ollut.


      • foordisti
        vilkulla merkki kirjoitti:

        Tai sitten voi vasemmalla suuntavilkulla antaa takana olevalle merkin silloin, kun on turvallista ohittaa.

        Eräänkin kerran kun ajoin 80km/h:n alueella juurikin sen sallitusn saavutti minut naapurin nuorimies olisiko ikää noin 20, ajoi ihan keskiviivan tuntumassa annoin merkin vilkulla oik. ei mitään reaktiota siellä se vaan tuli autonmitan päässä keskiviivalla kotikadulle asti, teki mieli mennä pihaan sanomaan miten siellä liikenteessä olisi hyvä ajaa.


        Se vilkautushan sisältää viestin mene ohi olen havainnut sinut ja tarvittaessa hidastan jotta pääset turvallisesti ohi.


    • niin se on

      Se on vain niin että ne liikenteen tumpelot, perässäroikkujat ym. eivät lue näitä palstoja.

      • oma hyvä esimerkki

        Tumpelot eivät ehkä lue palstoja, mutta itse ainakin toivon että he huomaavat jossakin vaiheessa olevansa ainoat jotka ajavat toisen perässä kiinni. Tai huomatessaan jonkun toisen sellaisen tumpelon hoksaavat jonain päivänä miten hölmöltä touhulta se näyttää.

        Oma konstini on olla tuijottamatta taustapeiliin, koska ainahan se ylinopeustollo sinne ilmestyy. Kun jätän eteeni turvavälin (en ole itse tumpelo) tiedän ettei pelkkä peräänajo (jos joudun jarruttamaan) ole yhtä vaarallinen törmäys kuin ketjukolari.

        Jossakin lehtijutussa kerrottiin että rattijuopumuksen promillerajaa halutaan laskea 0,2:een. En tiedä auttaako se näihin vaaratilanteisiin mitenkään, tuskinpa peräänajajaa voidaan lavastaa kännikuskiksi paitsi jos mukana on neljä miestä ja viinapullo ja pakotetaan se tumpelo juomaan ennen kuin poliisi tulee...


    • 14v

      Pumppaaminen toimii muhun ainakin, vaikka en perässä roikukkaan mutta
      saa välillä pitää 200 metriä väliä edellä olevaan että ei tartte painaa
      jarrua koko ajan ja saavuta edellä olevaa koko ajan liian lähelle.

      Vähän ennen mäen nyppylää voi antaa ohitusmerkin perässä roikkujalle.
      Usein ne on yhtä tyhmiä kuin jänikset että kun vaaraa ei näe (pää pensaassa) eli vastaantulijaa mäennyppylän takia niin ne lähtee ohittamaan.
      Saa siinä ainakin itselle piristystä ja huvia. Leikki leikkinä, ei kai se nyt olisi kiva
      jos se idiootti sitten rysäyttäisi vastaantulijaa päin.


      No, se mitä kukaan suomalainen ei tee niin tee sinä, anna tilaa mennä ohi.
      Tuskin se sun taakse pysähtyy pientareelle jos sinne hidastat vaikka pysähdyksiin saakka. Kyllä hidastelijat joskus harmittaa ja se kun ne
      ei näe eikä kuule mitään, siinä pyöräitään osoitetta tai jotain ettimässä eikä
      vahingossa voi huomioida takana olevaa liikennettä.

    • Redneck Baboons

      "Poliisi kun ei keskity muuhun kuin nopeuksien valvontaan ei pieniin turvaväliin vaikka on vaarallisempi kuin ylinopeus. E ikeskity kännykkään puhujiin eikä tekstaillijoihin ym,"

      Poliisilta olen joskus asiaa tiedustellut ja saanut vastaukseksi ettei tuo hanurissa roikkumisen määrittely ole muka helppoa. Sitten aloin seurata, miten poliisi ajaa itse, ja totesin että samanlaista käyttäytymistä on jepeissä itsessään. Ei siis ihme ettei sakkoja voi kirjoitta, jos sakottaja itse ajaa saman etäisyyden päässä kuin sakotettava.

      Tuo aloittajan mainitseman kiinni-imemis ilmiö on myös minun mielestäni tosi outo. Hyvä väli edellämenevään imetään kiinni vaikka ylinopeutta käyttäen. Miksi, miksi, miksi? Onko yhteiskunta jo niin pahassa jamassa, että jopa liikenteessä näkyy syrjäytymisen pelko?

    • uusi poloilija

      Kun itse huomaan kaksikaistaisella tiellä takaa tulevan auton saavuttavan, pyrin ohjaamaan omani lähelle piennarviivaa, jotta ohittaminen olisi helppoa hyvän näkyvyyden avulla. Pidän myös nopeuden tasaisena, jotta ohitustarve olisi helppo arvioida.

      Odotan ohituksen tapahtuvan seuraavassa turvallisessa paikassa. Jos ei tapahdu, eikä myöskään turvaväliä ala kertyä, vähennän hiljalleen omaa vauhtia niin kauan, että tapahtuu.

    • niin5

      Itse en vaan välitä yhtään jos joku tulee perseeseen kiinni. Se ei ole minun ongelmani eli ei voisi vähempää kiinnostaa.

      • Noin

        Saattaa sitten kiinnostaa, kun autosi on litussa tielle rynnänneen hirven ja perääsi rysäyttäneen idiootin välissä.


    • Videokamera

      Takaikkunaan ja kuva youtubeen.

    • Yksinkertaista?

      100% tehoava konsti,ajat vaikka bussipysäkille ja lasket ohi,hyöty on molemminpuolinen,nopeampi saa mennä menojaan,ja itse saat jatkaa köröttelyäsi haluamallasi nopeudella....

    • ....................

      Lyö Lossit pojaan. Hän maksajana jos ei muuten tajua

    • hilux män

      Tempaset jarrut pohjaan ku ovat puskurissa kiinni.
      Ovat sen jälkeen ovat jättäneet reilun välin.
      Jos jotain sanomista tullee sannoo et hirviloikkas puskasta tielle.

    • Perze Rakki

      Koettua: Ajoin 100 nopeusrajoitusalueella 80km:ä tunnissa,takaa lähestyi auto joka jäi puskuriini roikkumaan,siirryin vasemmalle lähelle reunaviivaa jotta hän voisi helpommin ohittaa vaikka vastaantulijoita ei ollutkaan EI OHITTANUT! Näytin vilkkua oikealle jotta hän ymmärtäisi ohittaa EI OHITTANUT! Pienensin nopeuteni 50km:iin tunnissa EI OHITTANUT,vasta kilometrien päästä kun käännyin huoltoasemalle hän ohitti! SEURAUS: Tankattuani ja jatkettuani matkaa POLIISI pysäytti minut ja sanoi että minua epäiltiin ratiijuopoksi kun olin kuulemma ajanut erikoisesti! Tämä vatipää joka oli roikkunut kilometrikaupalla perässäni oli soittanut POLIISILLE vaikka oli itse vain ja ainoastaan se osapuoli joka olisi ollut sakon tarpeessa liikenteen vaarantamisesta. No kerroin asianlaidan poliisille ja puhallettuani 0-lukemat sain jatkaa matkaa ja poliisisetä toivotti hyvää päivänjatkoa! :) Sanon vaan että jotkut ovat liikenteessä todellinen vaaratekijä ja eivät todella tajua omaa VIRHETTÄ vaan ovat aina mielestään oikeassa! Vattu soikoon!

    • ne on homoja

      >Mitäs näille pitäs tehdä?

      Ei niille tarvi tehdä mitään. Se on jonkinlainen sairaus tuo perässä roikkuminen, ei niitä pysty mitenkään hoitamaan. Parasta on unohtaa ne ja vaikka kääntää peili niin ettei näe niitä ja jatkaa ajoaan niinkuin niitä ei olisikaan.

      Jos tulee äkkijarrutus, niin siinähän ajavat sitten perään, ja maksavat vakuutuksistaan kulut.

      Homojahan sellaiset on jotka perässä könyää.

    • tehoissa löytyy

      Itsellä kun on 235 hv pellin alla niin yleensä hoitelen perässä roikkujat seuraavalla tavalla: Vähennän vauhtia pikkuhiljaa n. 50 km/h nopeuteen. Jos perässäroikkuja ei ole siihen mennessä ohittanut (kuten usein on juuri näin) niin polkasen kickdownin ja automaatti turbodieselini on hetkessä 140 km/h nopeudessa ja perässä roikkuja puolen kilometrin päässä takana.

      Sisukkaimmat p e r s e kärpäset uusivat tempun, eli ottavat kiinni ja jatkavat homo-könyämistään, sitten vain uusin tuon turvavälin väkisin luomisen.

      • nimimerkkierkki99

        Kehtaako joku ajaa noin tehottomalla autolla. Ihme pelleilyä. Mee takas hiekkalaatikolle romus kans. Mulla on pellin alla yli 400 hevosvoimaa ja kaltaisesi luuserit jäävät pölyä ja pakokaasua nieleskelemään jo pintakaasun käytöllä. Mutta jos oot köyhä niin oot köyhä. Ei kukaan sua siitä syytä että ajat noin tehottomalla autolla mutta kaikki kyllä nauraa sulle.


    • attetwtwtw

      Onkos tähän ketjuun nyt vastannut kukaan, joka myöntää olevansa puskurissa roikkuja?
      Näitä k-päitä tapaa liikenteessä aina vain enemmän ja enemmän. Ei auta hiljentelyt eikä reilu ylinopeus.

      Joskus tekisi mieli lähteä seuraamaan noita teiden sankareita, eli ohittelijoita ja puskurissa roikkujia...ajaisi heidän perässään niin kauan kunnes pysähtyisivät ja menisi ihan naamatusten kysymään, että mihin vit-tuun sulla on kiire ja luuletko voittavasi tuollaisella ajotyylillä yhtään mitään? Ihan mielenkiinnostakin olisi jännä tavata, millainen persoona siellä on.

      Tosin mulla on fiilis, että suurin osa puskurissa roikkujista ei vain tiedä, mikä on tarvittava väli.

      Aika paljon tulee fillarilla sotkettua autoteiden pientareella, niin siinä sitä kanssa saa ihmetellä, kun 2-5 autoa menee toistensa puskureissa kiinni ja sitten menee taas pitkä aika, että ketään näkyy missään... =)

      • Nupulainen

        Eli kumpi on hyvä että ajetaan peräkanaa vai että mennään ohi eikä roikuta? Vai onko molemmat väärin?

        Minä ohitan kaikki jotka saavutan, koska muuten kerään possujunaa.


    • Volvokuskiontyperys

      Ajelet vaan tasaista yhdeksääkymppiä...mutta peräkärryn kanssa. 10% varmasti kaikki ohittavat sinut.

      • tyhmäkuinvolvokuski

        siis 100%


    • lisää vaihteita

      Iso moottori sun kaarassa kun jaksaa vetää kilometrin jonoa

    • full throttle

      Ajelen paljon Euroopassa jossa MOOTTORITIEllä on esim 130km/h rajoitus,3 kaistaa suuntaansa...ja yleensä ei kukaan aja puskurissa kiini,vasen kaista on nopeille/ohitukseen ja aina katot peileistä ensin,keskellä normijutut ja oikealla rekat/caravaanarit jne...miten se täälä toimii jossa on kulkijoita enemmän mutta ei Suomessa...

    • Kun ajan henkilöautolla, ajan suurinta sallittua, ylinopeutta ajavia ei tarvitse väistää moottoritielläkään.(Esko Riihelä).
      Perässä roikkujien kanssa teen yleensä niin, että hiljennän vauhtia.
      Monet hiffaavat ja väliä löytyy.
      Toinen juttu on, kun ajan vanhalla pakullani, jossa on 80 nopeusrajoitus, jos paljon kertyy jonoa ajan pysäkille.
      Yksittäisille näytän ohitusmerkkiä(vilkku oikealle), hidastan vauhtia, siirryn reunaan.
      Vain harvat nykyään ´´kiittävät´´.

    • Jarrua vaan

      Tappituntumalla ajavat ovat "niitämiehiä", ne tykkää bylsästä ja pojista, aina persus mielessä.

    • Maantielady

      Täällä naiskuski.

      Perässäroikkujille vilauttelen sumuvaloja muutaman kerran ja väliä yleensä syntyy. Toinen vaihtoehto kirmaista vauhdilla eroon, mutta, kun ei viitsisi ottaa mahdollisia ylinopeussakkoja.

    • Loputon riesa

      Perässä roikkujat ja ohitukseen jälkeen eteen koukkaajat ovat niitä pers...iä

    • persehomppeli

      Yleensä nämä jotka valittavat perässäroikkujista:
      - änkevät sivutieltä suoraan eteen
      - eivät ymmärrä kiihdyttää kotteroaan nopeusrajoituksen mukaiseen nopeuteen tai kiihdytys kestää 3 kilometriä
      - melkein pysäyttävät autonsa pienimmänkin kuopan tai hidastetöyssyn kohdalle
      - Nopeusrajoituksen vaihtuessa esim. 100 -> 80 hyppäävät liikennemerkin kohdalla jarrulle,
      - Ajonopeus vaihtelee jopa suoralla tiellä hyvässä kelissä /- 20 km/h
      - Ohituskaistojen kohdalla painaa tallan pohjaan
      - Eivät ymmärrä autonsa mittarivirhettä vaan keskittyvät ihmettelemään että miten huonoja autoilijoita nuo kaikki 50 takana olevaa autoilijaa on
      - Ovat "jättäneet kiireen kotiin" ja kumminkin heillä on heeelvetinmoinen kiire tuupata pienimpäänkin väliin ja jäädä siihen kökkimään 10 km/h alle sallitun nopeuden

      Jne. jne. jne.

      Itse ajan tahalleni näiden urpojen puskurissa kiinni, ihan vaan ärsyttääkseni.
      Ja perään ajaja ei todellakaan joudu maksumieheksi jos edellä oleva jarruttaa äkillisesti huvikseen.... itse otin kameran autooni niin pystyn esittämään kytille tarvittaessa mitä tapahtui.

    • liinatkiinni

      Lyö liinat kiinni, peräänajajan vika.

      • AUDI V6

        Minä ajan aina niin kovaa ettei takapuskurissa taatusti roiku kukaan.


      • Apteekkarinari
        AUDI V6 kirjoitti:

        Minä ajan aina niin kovaa ettei takapuskurissa taatusti roiku kukaan.

        Sinä puristelet vielä aknesta kukkivaa lärviäsi niin, että vsiva valuu siihen Datsunisi kojelaudalle. Osata näppylävoidetta, niin ei tarvitse meidän muitten tuntea tällasta tosi noloo myötähäpeetä tollasen runkkarin vuoks.


    • Persehomppelin kanssa aivan samaa mieltä !
      Hidastelijat eivät ymmärrä että liikenne on yhteispeliä.
      Niitten pitäs vielä tajuta että jono etenee aina hitaimman ehdoilla.
      'Minä itte'-asenteella ajelevat autoilijat aiheuttavat turhia ja uhkarohkeita ohituksia.

      • Nyt urpolla taas puurot ja vellit sekasin. Ekkö sä toope ymmärtäny jotain kohtaa tosta alotuksesta? Mikä oli se vaikein kohta? Kerro, niin neuvotaan sua. Tai saadaan taas magiat naurut!


    • morse

      Pakko ajaa perässä ,kun rinnalla ajo on hankalaa kapeilla teillä !

    • ajokortti 45v

      Minuakin häiritsee perässä liian lähellä ajava. Siksi päästän hänet mahdollisimman nopeasti ohitse. Näytän vilkkua ja hiljennän hieman.
      Yksikään ohittaja ei ole vienyt tietä mennessään. Enkä usko ajavani alinopeutta, sillä tiedän autoni mittarin näyttävän liikaa n. 8%.

    • Te ette selvästikään ymmärrä, miksi perässäroikkujat ajavat muiden perässä. Tässä pari hyvää syytä ajaa naapurin puskurissa kiinni:
      1) polttoaineen säästö, koska naapurin puskurissa kiinni ajettaessa ilmavastus on pienenmpi
      2) perässäroikkujalla on niin huono näkö, ettei näe tietä, joten on turvallisempaa seurata edellisen auton perässä siten, että näkee sen rekisterikilven
      3) edellistä autoa seurattaessa ei tarvitse navigaattoreita tai karttoja, koska voi seurata vain edellisen auton peesissä perille saakka.
      [ 4) perässäroikkuja edustaa seksuaalivähemmistöä, joten takapuolessa roikkuminen on luontainen taipumus ]

    • Saamari"&

      Todellisuudessa tämä perässäroikunta on hyvin riskialtista kolareiden syntymiselle, koska liikentessä koskaan kukaan ei voi tietää mitä ikinä voikaan tapahtua edellä ajavan edessä. Aivan pölhöjä ovat kun vaarantavat itsensä muut tiellä liikkuvat.

    • puskurityttö

      Myös mulla on ollut noita puskurissa roikkujia, ovat melkoinen riskitekijä. Olen silloin ajanut tien sivuun ja päästänyt ohi. Kaupungissakin noita on. Silloin ajan vaikka vapaaseen parkkiruutuun ja annan mennä ohi.
      En tiedä, ovatko nämä jotenkin epävarmoja liikkumaan itsekseen vai mistä on kyse. Pitäisi ottaa selvää.

    • Kimppassa mennään

      Laitetaan vähän huumoria.

      Eikös suomalaisia ole kehotettu kimppa-ajoon? Näin sen jotkut ovat ymmärtäneet.

    • Minua.

      Ei haittaa, jos joku ajelee perässäni. Ajan nopeusrajoitusten mukaan ja en ajele alinopeutta. Usein käy niin, että perässä ajaja ohittaa ja taas saavutan sen 10-20km jälkeen, kun mittarini pitää paikkansa ja taas ohittajan ei.

    • ,,,,

      Tekstistäsi ei ilmene, että tarkoitatko nopeusmittarin mukaan yli 80km/h, oikeasti vai minkä mukaan yli 80km/h(?).... Todennäköisesti kumminkin tarkoitat nopeusmittarin mukaan, koska meinaat toisessa kappaleessa, että "tasan 80km mittarin mukaan".. On kumminkin mahdollista, että nopeusmittarissa on mittavirhettä. Kun luulet ajavansa nopeusmittarin mukaan nopeusrajoitusta niin ajatkin oikeasti alinopeutta.

      No joka tapauksessa sinun kuulu tehdä tilanteessa niin, että menet vähän reunempaan ja päästät nopeammat edelle.

      • "No joka tapauksessa sinun kuulu tehdä tilanteessa niin, että menet vähän reunempaan ja päästät nopeammat edelle. " Ja höpöhöpö. Noin saa tehdä, jos on kohtelias, mutta kukaan ei siihen velvoita.... Mä annan tilaa vain sellaisille, joten ajavat takana sopivan matkan päässä, ja näyttävät ajavan kovempaa, mutta en koskaan sellaisille, jotka roikkuvat takapuskurissa kiinni.


      • ,,,,
        harry6709 kirjoitti:

        "No joka tapauksessa sinun kuulu tehdä tilanteessa niin, että menet vähän reunempaan ja päästät nopeammat edelle. " Ja höpöhöpö. Noin saa tehdä, jos on kohtelias, mutta kukaan ei siihen velvoita.... Mä annan tilaa vain sellaisille, joten ajavat takana sopivan matkan päässä, ja näyttävät ajavan kovempaa, mutta en koskaan sellaisille, jotka roikkuvat takapuskurissa kiinni.

        Ei toki laki velvoita ja en toki väittänytkään, että laki velvoittaa vaan vastasin aloittajan kysymykseen.... Sitä paitsi se on fiksu teko. Varsinkin jos viestiketjun aloittaja on niitä tyyppejä jotka ajaa kokoajan melkein vastaantulevien kaistalla, mahdollisesti alinopeutta (esim.nopeusmittarin mittavirheen vuoksi) ja ei helpota ohittajien suoritusta.


    • Autoanne ihaillaan

      Moni ei täällä ole sisäistänyt mitä peräsisäroikkuja oikeasti tarkoittaa.

      Sehän tarkoittaa sitä, että autoanne ihaillaan. Olette valinnut oikean automerkin, värin ja jopa moottorin. He ihailevat ajotaitoasi niin paljon, että ajavat aivan lähelle saadakseen oppia itsekin saman tyylin, koska autokoulussa heiltä tämä osuus meni ohi.

      Olkaa onnellisia ja nauttikaa autonne ihailusta!

    • tiemeniohi

      Jos etsii oikeaa tietä vasemmaltapuolen niin perässäroikkuja häiritsee, pitäis hidastaa että ehtis lukea tienviitan ja kääntyä.

    • AUDI V6

      Minä en ainakaan roiku kenenkään takana, tuollaisista pallinaamoista minä hujautan aina heti ohi.

    • Päästää ohi?

    • Aivan liikaa!

      Kuvailemasia "homoja" on aivan liikaa.

    • AUDI V6

      Minä kuulun maanteiden herrarotuun, ja muiden kuuluu väistää kun minä ohitan.

      • Akne Vau6i

        Puristele rakkula näppyjäs: näkyy taas ilmestyneen oikee mätäpaise molemmille otsillesi (:


      • Kaikki on totta??!
        Akne Vau6i kirjoitti:

        Puristele rakkula näppyjäs: näkyy taas ilmestyneen oikee mätäpaise molemmille otsillesi (:

        Uskotko kaiken mitä internetistä luet???


      • The Rat
        Kaikki on totta??! kirjoitti:

        Uskotko kaiken mitä internetistä luet???

        Ole sinä natsi siellä modeemin toisessa päässä ihan hiljaa vaan!

        Usko ei kuulu ateismiin, rakas mulkeropalleroineN.


      • Kaikki on totta??!
        The Rat kirjoitti:

        Ole sinä natsi siellä modeemin toisessa päässä ihan hiljaa vaan!

        Usko ei kuulu ateismiin, rakas mulkeropalleroineN.

        Kirjoituksesi osoittaa että sinä todellakin uskot kaiken netistä lukemasi. Lisäksi kirjoittelet toisten nimimerkeillä. olet todella nero kaveri!!


      • mokoma uskova ;)
        Kaikki on totta??! kirjoitti:

        Kirjoituksesi osoittaa että sinä todellakin uskot kaiken netistä lukemasi. Lisäksi kirjoittelet toisten nimimerkeillä. olet todella nero kaveri!!

        Sinä olet herkkäuskoinen natsiateisti! Sinä persehomona Ladojen takapuskurissa aina roikut. Kutkuttet kauniiden Suomi-Ladojen peräpuskureita ja pukamia. Siitä sitten saat taas kuppataudin ja aidsin. Kaikki sitten uskot ja sitten uskisten telttaleirille ajelet siinä nätisti Ladakaravaanissa. Ja sitten kivasti munaasi taas haistelet.


      • Kaikki on totta??!
        mokoma uskova ;) kirjoitti:

        Sinä olet herkkäuskoinen natsiateisti! Sinä persehomona Ladojen takapuskurissa aina roikut. Kutkuttet kauniiden Suomi-Ladojen peräpuskureita ja pukamia. Siitä sitten saat taas kuppataudin ja aidsin. Kaikki sitten uskot ja sitten uskisten telttaleirille ajelet siinä nätisti Ladakaravaanissa. Ja sitten kivasti munaasi taas haistelet.

        Eikä sinulta mielikuvitusta ainakaan puutu. Kirjoitus oli kyllä taas niin keksitty kuin olla ja voi. Mutta osoitti taas että perseet, homot, alapääjutut ym. ovat huomattava osa arkipäivääsi koska niistä jokaisessa kirjoituksessasi toistelet. No Suoli24:lla olet kaltaistesi joukossa. Täällä moni muukin "nerokas" kaveri voi kirjoitella omista fantasioistaan anonyymisti aina eri nimimerkillä!


      • Kaikki on skeidaa??!
        Kaikki on totta??! kirjoitti:

        Eikä sinulta mielikuvitusta ainakaan puutu. Kirjoitus oli kyllä taas niin keksitty kuin olla ja voi. Mutta osoitti taas että perseet, homot, alapääjutut ym. ovat huomattava osa arkipäivääsi koska niistä jokaisessa kirjoituksessasi toistelet. No Suoli24:lla olet kaltaistesi joukossa. Täällä moni muukin "nerokas" kaveri voi kirjoitella omista fantasioistaan anonyymisti aina eri nimimerkillä!

        Kirjoituksesi osoittaa että sinä todellakin uskot kaiken netistä lukemasi. Lisäksi kirjoittelet toisten nimimerkeillä. olet todella nero kaveri!


    • NiksiSetä

      Ihan helppo ja toimiva niksi:
      -osta jotain oikein äglötahraavaa purkkaa pussillinen varoiksi
      -seuraavan kerran peräierikan liimautuessa kantaan ota purkka ja mässytä siitä muikean räkäinen mälli
      -oja pientareen reunalle, jotta saat hyvän sihdin roikkujan naamatauluun
      -tiputa mälli katon korkeudelta perseeinarin tuulilasiin ja nauti.

      Alkaa nimittäin kabiinissa sellanen suhina, että tasan jää väliä riittävästi. Sekin kiva, et takamulkulta menee pyyhkimen sulka pilalle, kunhan purkka on vain riittävän tahmeaa!

      Toimii tasan joka kerta (:

      • samaSetä

        Niin ja toinen kiva kikkakutonen: laittakaa etikkaa tuulisasinpesunesteeksi. Siitä se perseeinari tykkää, kun saa vahan syövytystä ja raikkaan tuoksun saappiinsa ja/tai foorttiinsa.


    • kyttää

      pano paikkaa

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe