Minä vaan kysyn

VP?

Onko tyydytetty rasva todistettavasti terveydelle vahingollista vai ei?

Jos vastaus on kyllä, niin THL ja Diabetesliitto ovat oikealla tiellä.
Jos vastaus on ei, niin kyseessä on vuosikymmenien suurin terveyshoidon skandaali.

Voit mielellään ottaa yhteyttä THL:ään ja Diabetesliittin jopa Sydänliittonkin ja kysäistä jospa joku niistä tuhansista tutkimusraporteista jotka osoittavat tyydytetyn rasvan olevan vaarallista löytyisi luettavaksi.

Ota huomioon että THL:n ja Diabetesliiton ravintosuositus lepää täysin tyydytetyn rasvan vaarallisuuden perustalla-tänä päivänäkin.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VP?

      On, siitä on laaja tutkimusnäyttö.

      Oliko kysymys vitsi???

    • VP?

      Nimimerkilläni kirjoittava ku sipää

      Laittaisitko linkin siihen laajaan näyttöön

      • VP?

        Veijo, laitatko linkin blogiisi.


    • VHH-liikkuja

      Olet kysynyt tätä samaa jo varmaan 10 kertaa, ja saanut joka kerta asiallisia vastauksia.

      Etkö muista? Aiheuttaako liiallinen kova rasva dementiaa?

      Kaikkea kohtuudella. Vesikin on vaarallista liikaa nautittuna.

      • VP?

        "Aiheuttaako liiallinen kova rasva dementiaa?"

        yllä näin on tutkimusten mukaan


    • VP?

      VHH-liikkuja

      Mitä on liiallinen kova rasva-mitä on mielestäsi kova rasva. Etkö löydä tietoja Aku Ankastasi.

      Vastaus kysymykseesi: Tyydytettyllä rasvalla ei ole havaittu olevam minkäänlaisia terveydelle haitallisia vaikutuksia päin vastoin kuin mainostamillasi kevyttuotteilla llikoine omega6-sineen jne.

      http://annals.org/article.aspx?articleid=1846638&resultClick=3

      http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424052702303678404579533760760481486?mod=trending_now_1

      http://ajcn.nutrition.org/content/early/2010/01/13/ajcn.2009.27725.abstract

      http://www.karger.com/Article/Abstract/229002

      http://archinte.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1108492

      http://www.njmonline.nl/getpdf.php?t=a&id=10000756

    • VP?

      Ja VHH-liikkuja kaikkine muine nimimerkkeineen hiljenee totuuden edessä. Elämä opettaa jos ei muuta niin kävelemään hitaasti.

      • VHH-liikkuja

        Edelleenkään en kirjoita tällä palstalla kuin tällä nimimerkillä. Kävelen hitaasti vasta sitten, kun olen täyttänyt 90 v. Kuten oma mummoni, ja silloinkin vain pitkissä portaikoissa. :-)

        Kova rasva on tyydyttynyttä rasvaa. Googleta. Kovaa rasvaa saa syödä alle 10 E% päivässä, jotta se ei aiheuttaisi terveysongelmia.

        En käytä mitään eineksiä enkä siis myöskään kevyttuotteita. Syön vähähiilihydraattisesti ja terveellisesti. Painotan hyviin hiilihydraatteihin ja tyydyttymättömiin rasvoihin. Proteiinia syön vain sen, mitä kovaa urheileva tarvitsee, en enempää.

        Omega-6 on välttämätön rasvahappo. Sitä on saatava ravinnosta, sillä elimistömme ei pysty sitä itse valmistamaan. Tässäkin kohtaa toimii se iänikuinen viisaus: kohtuudella. En jaksa sinulle etsiä pilkkutietoa, hae itse, mutta paras omega suhde on rypsiöljyssä. Käytä kylmäpuristettua.

        En tiedä mitä Kalle Ankassa lukee, mutta ehkä sinun kannattaisi luopua siitä lähteestä tiedon hankinnan kannalta. Etenkin kun tuotoksesi ovat sen vuoksi tuota pyrstö tasoa.


      • hitto teitä pellejä
        VHH-liikkuja kirjoitti:

        Edelleenkään en kirjoita tällä palstalla kuin tällä nimimerkillä. Kävelen hitaasti vasta sitten, kun olen täyttänyt 90 v. Kuten oma mummoni, ja silloinkin vain pitkissä portaikoissa. :-)

        Kova rasva on tyydyttynyttä rasvaa. Googleta. Kovaa rasvaa saa syödä alle 10 E% päivässä, jotta se ei aiheuttaisi terveysongelmia.

        En käytä mitään eineksiä enkä siis myöskään kevyttuotteita. Syön vähähiilihydraattisesti ja terveellisesti. Painotan hyviin hiilihydraatteihin ja tyydyttymättömiin rasvoihin. Proteiinia syön vain sen, mitä kovaa urheileva tarvitsee, en enempää.

        Omega-6 on välttämätön rasvahappo. Sitä on saatava ravinnosta, sillä elimistömme ei pysty sitä itse valmistamaan. Tässäkin kohtaa toimii se iänikuinen viisaus: kohtuudella. En jaksa sinulle etsiä pilkkutietoa, hae itse, mutta paras omega suhde on rypsiöljyssä. Käytä kylmäpuristettua.

        En tiedä mitä Kalle Ankassa lukee, mutta ehkä sinun kannattaisi luopua siitä lähteestä tiedon hankinnan kannalta. Etenkin kun tuotoksesi ovat sen vuoksi tuota pyrstö tasoa.

        Eikö näillä eläkeläis ukoilla ole parempaa tekemistä kun täällä nälviä toisiaan?eipä tartte mennä kesä teatteriin kun täältä saa ilman eestä naurut!!!


      • KAIKKI ON YKSILÖITÄ
        VHH-liikkuja kirjoitti:

        Edelleenkään en kirjoita tällä palstalla kuin tällä nimimerkillä. Kävelen hitaasti vasta sitten, kun olen täyttänyt 90 v. Kuten oma mummoni, ja silloinkin vain pitkissä portaikoissa. :-)

        Kova rasva on tyydyttynyttä rasvaa. Googleta. Kovaa rasvaa saa syödä alle 10 E% päivässä, jotta se ei aiheuttaisi terveysongelmia.

        En käytä mitään eineksiä enkä siis myöskään kevyttuotteita. Syön vähähiilihydraattisesti ja terveellisesti. Painotan hyviin hiilihydraatteihin ja tyydyttymättömiin rasvoihin. Proteiinia syön vain sen, mitä kovaa urheileva tarvitsee, en enempää.

        Omega-6 on välttämätön rasvahappo. Sitä on saatava ravinnosta, sillä elimistömme ei pysty sitä itse valmistamaan. Tässäkin kohtaa toimii se iänikuinen viisaus: kohtuudella. En jaksa sinulle etsiä pilkkutietoa, hae itse, mutta paras omega suhde on rypsiöljyssä. Käytä kylmäpuristettua.

        En tiedä mitä Kalle Ankassa lukee, mutta ehkä sinun kannattaisi luopua siitä lähteestä tiedon hankinnan kannalta. Etenkin kun tuotoksesi ovat sen vuoksi tuota pyrstö tasoa.

        Olen samoilla linjoilla, kohtuullisesti kaikkea, hiilareitakin tarvitsee jos tykkää liikkua, siksi minäkin syön aamupuuron ja marjoja ja hedelmiäkin, muita hiilareita ei olekaan ravinnossani, käytän öljyjä ja voita.. Jaksaa nimittäin paljon paremmin kuntoilla kun syö niitä hiilareita kohtuudella, hyviä hiilareita. Kun hiilarit oli minulla minimissä, en yksinkertaisesti jaksanut liikkua niinkuin ennen, siksi viisastuin ja otin aamupuuron ruokavaliooni ja marjat ja hedelmät kohtuudella. Nyt jaksan taas liikkua, eilen poljin pyörällä tunnissa 24km ;) Ja aikani parani 5 minuuttia muutaman kuukauden takaiseen.

        Lisäksi nyt vatsani toimii joka päivä, koska saan enemmän kuitua, tiukalla VHH-kuurilla minua ummetti ja paino ei pudonnut, kilpirauhaseenkin tuli toimintahäiriö. Nyt olen muutamassa viikossa laihtunut monta kiloa.


    • VP?

      Kaikkialla missä kovan rasvan käyttö on lisääntynyt, on myös sv-sairaudet ja diabetes lisääntyneet. Kumma juttu...

    • Pekka Puskalta kysyttiin tv:ssä niistä tutkimuksista jotka tukevat virallisia rasvasuosituksia ja Puska ei pystynyt nimeämään yhtäkään kun niitä ei vain ole.

      • VP?

        Rasvapapoilta kysyttiin henkilöistä jotka ovat lihonneet noudattamalla virallisia suosituksia, ei pystyneet nimeämään yhtäkään kun niitä ei vain ole.


      • Kysy sieltä

      • VP?

      • öloiuygtfrgjuk

      • VP?

      • njc<zbgfvhjxcv
        VP? kirjoitti:

        No laitapas tarkasti mitä söit ja kuinka paljon.

        Käyppä itte siellä sivuilla tinkaamassa. Veera ei taida lukea näitä typeryksien juttuja.


      • Veijo P. Linköp. SWE
        njc<zbgfvhjxcv kirjoitti:

        Käyppä itte siellä sivuilla tinkaamassa. Veera ei taida lukea näitä typeryksien juttuja.

        Eli hän ei ole syönyt suositusten mukaan vaan syönyt aivan liikaa ja karkkeja ja sipsejä ynnä muuta.


    • Kyllä tuo on yhtä selvää kuin tuo nikkeli joka tapaa simpukat Kokemäen joen pohjassa ja samoin itärajalla sotiemme aikaan ihmisille, "nikkelimyrkytys" oli varma kuolema kun luoti osui.

      Yhtä varmaa on noiden teollisten tuotteiden, kuten teolliset rasvat, hiilihydraatit, sekä viljelyjäämät" jota tappavat tällä välillä riittävässä määrin. Ei tässä ainakaan kannata syytellä eläinkunnan tuotteita ja ravinteita, ellei sitten taas teollisuus ole niitäkin pilannut.

      Suomen "virallisten ruokavalioitten" suosituksen noudattamiseen on kuollut sadoissa tuhansissa laskettava ihmismäärä, mutta paljon on sairaita vielä hengissäkin.

      Näin selvästä asiasta on turha edes keskustellakin, mutta kait siitäkin toisille jopa maksetaan, kuten Puskat, Uusituvat ja Fogelholmitkin,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2625
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1947
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1675
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1606
    8. 91
      1553
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      120
      1415
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe