Hyvät ja huonot puolet?

Kuuleppi

Mikä Toyotassa on hyvää? Mikä huonoa?

Millainen ajotuntuma, millaset sisätilat?

47

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhalla uskolla

      Hyviä puolia en keksi yhtään, siinä pääpirteissään Toyotan faktat.

    • Ei Tojot ajo-ominaisuuksiltaan tai mukavuudeltaan ole parhaita, eikä toiseksikaan parhaita, mutta kyllä niissä se hinta-laatu suhde kohdallaan. Siksi se onkin Suomen myydyimpiä merkkejä.

      • autotietäjän lausunt

        Ylihintainen laatuunsa ja ominaisuuksiinsa nähden ja tätä kuplaa maahantuoja ja merkkiliikkeet koittavat pitää ilmassa antamalla kohtuuttoman kovia vaihtohyvityksiä vanhoista kun vaihdat uuteen Toyotaan. Näin jäät ns. koukkuun ja paskankierre jatkuu. Olihan ne joskus 80-90 luvun vaihteessa "luotettavia", mutta siitä on jo aikaa.


      • autotietäjän lausunt kirjoitti:

        Ylihintainen laatuunsa ja ominaisuuksiinsa nähden ja tätä kuplaa maahantuoja ja merkkiliikkeet koittavat pitää ilmassa antamalla kohtuuttoman kovia vaihtohyvityksiä vanhoista kun vaihdat uuteen Toyotaan. Näin jäät ns. koukkuun ja paskankierre jatkuu. Olihan ne joskus 80-90 luvun vaihteessa "luotettavia", mutta siitä on jo aikaa.

        Tämähän alkaa muistuttamaan Raamattua, kun on kaikenlaista viisasta tietäjää liikkeellä. Mikseivät ihmiset pysy siellä omalla merkkiosiollaan, vaan tulevat tänne laukomaan "totuuksiaan".

        Kyllä se vaan Tojossa on hintalaatu kohdallaan, ainakin paremmin kuin saksalaisissa.


      • mikäköhän...
        kertzul kirjoitti:

        Tämähän alkaa muistuttamaan Raamattua, kun on kaikenlaista viisasta tietäjää liikkeellä. Mikseivät ihmiset pysy siellä omalla merkkiosiollaan, vaan tulevat tänne laukomaan "totuuksiaan".

        Kyllä se vaan Tojossa on hintalaatu kohdallaan, ainakin paremmin kuin saksalaisissa.

        Silkka perisuomalainen kateushan näitä länkyttäjiä tänne vieraan automerkin palstalle ajaa trollaamaan. Mikä muukaan selittäisi sen, että nämä pari katkeraa kadehtijaa pyörivät täällä päivittäin eri sivupersoonien turvin. Pojilla ei taida elämässä sisältöä pahemmin olla kun kaikki aika kuluu sen oman kateuden julkituomiseen. Käyvätköhän nämä pellet edes töissä? Epäilen. Noh, hupaisaa tuota on kuitenkin seurata.


      • hehee, huono veto
        mikäköhän... kirjoitti:

        Silkka perisuomalainen kateushan näitä länkyttäjiä tänne vieraan automerkin palstalle ajaa trollaamaan. Mikä muukaan selittäisi sen, että nämä pari katkeraa kadehtijaa pyörivät täällä päivittäin eri sivupersoonien turvin. Pojilla ei taida elämässä sisältöä pahemmin olla kun kaikki aika kuluu sen oman kateuden julkituomiseen. Käyvätköhän nämä pellet edes töissä? Epäilen. Noh, hupaisaa tuota on kuitenkin seurata.

        No kuka voi olla kateellineb halpisautosta, oli merkki mikä hyvänsä? Sellaisen voi hankkia kuka tahansa.


      • katse peiliin
        hehee, huono veto kirjoitti:

        No kuka voi olla kateellineb halpisautosta, oli merkki mikä hyvänsä? Sellaisen voi hankkia kuka tahansa.

        Esimerkiksi sinä.


      • olet nolosetä
        katse peiliin kirjoitti:

        Esimerkiksi sinä.

        väärin.


    • Vain hyvää.

      Hyvää on kaikki. Huonoa asiaa ei ole.
      Toyota on erinomainen ajettava. Sisätiloissa on kaikki, mitä ajettaessa tarvitaan.

      • arvokkain brändi

        Maailman suosituin merkki.Siinä ne tärkeimmät! Repikää petterit
        pelihousunne ja keksikää selityksiä!


      • Toyota corolla

        Toyotissa on luokkansa parhaat ajo-ominaisuudet ja kestävyys on tunnetusti huippu hyvä. Moottorit kestää helposti yli miljoona kilometriä. ruostesuojauskin hyvä, joten kestää taatusti yli 20 vuotta.


      • kärpäsetkin tykkää
        arvokkain brändi kirjoitti:

        Maailman suosituin merkki.Siinä ne tärkeimmät! Repikää petterit
        pelihousunne ja keksikää selityksiä!

        köyhissä maissa todella suosittu, mikähän siinä?
        katso setä euroopan myyntiä ja nolostu.


    • riippuu mistä roikku

      Riippuu mistä Toyotasta puhutaan. Mallejahan riittää joka lähtöön. Itsellä on 90-luvun Corolla enkä keksi mitään huonoa sanottavaa. Erittäin luotettava, pieniruokainen, ei mitään ylimääräisiä vipstaakkeleita, miellyttävä ulkonäkö jne.

      • oikeasti tietoa

        Historic-sarjalaisia ei kannata muistella. Olihan ne 80-90 luvun vaihteessa ihan toimivia, mutta surkeita ne on olleet ajoltaan ja koriltaan aina. Japanilainen kun osaa säästää materiaaleista ja mitoitus on aina minimiä.


      • ------------------
        oikeasti tietoa kirjoitti:

        Historic-sarjalaisia ei kannata muistella. Olihan ne 80-90 luvun vaihteessa ihan toimivia, mutta surkeita ne on olleet ajoltaan ja koriltaan aina. Japanilainen kun osaa säästää materiaaleista ja mitoitus on aina minimiä.

        Miksi ei kannattaisi muistella? Harmittaako kun niinkin vanhat Toyotat pelaavat vielä tänäkin päivänä kuin uudet? Korissa ei ole mitään vikaa ja ajettavuuskin kunnossa.


    • Huono on

      Eipä tule mieleen mitään kovin hyvää. Sisätilat kohtalaiset. Ajo-ominaisuudet surkeat, ruostuu käsiin, huonot moottorit, ruma ulkonäkö.

      • 6+5

        Älä puhu paskaa. Kannattais ottaa asioista selvää ennen kuin tulee tänne kirjoittelemaan.


      • --------------
        6+5 kirjoitti:

        Älä puhu paskaa. Kannattais ottaa asioista selvää ennen kuin tulee tänne kirjoittelemaan.

        Mitä muuta tältä kadehtijalta voi odottaa? Kirjoittelee nimimerkittömänä paskaa kateuden kohteena olevan automerkin palstalle joka päivä. Ei sitä faktat kiinnosta vaan tuo itselleen vakuuttelu että kilpailevan automerkin kaikki mallit olisivat rumimpia, heikoimpia jne jne. diipadaapa. Tilastot kertovat kuitenkin jotain aivan muuta ja sekös kadehtijoita harmittaa...


      • Ei harmita
        -------------- kirjoitti:

        Mitä muuta tältä kadehtijalta voi odottaa? Kirjoittelee nimimerkittömänä paskaa kateuden kohteena olevan automerkin palstalle joka päivä. Ei sitä faktat kiinnosta vaan tuo itselleen vakuuttelu että kilpailevan automerkin kaikki mallit olisivat rumimpia, heikoimpia jne jne. diipadaapa. Tilastot kertovat kuitenkin jotain aivan muuta ja sekös kadehtijoita harmittaa...

        Toyota on vertailutestien jumbomerkki. Eurooppalaiset autot ovat niitä jotka herättävät omistamisen halua, etenkin premiumit.


      • vitun idiootti
        Ei harmita kirjoitti:

        Toyota on vertailutestien jumbomerkki. Eurooppalaiset autot ovat niitä jotka herättävät omistamisen halua, etenkin premiumit.

        Ei kyllä ole ja tiedät sen.


      • Touota Corolla
        Ei harmita kirjoitti:

        Toyota on vertailutestien jumbomerkki. Eurooppalaiset autot ovat niitä jotka herättävät omistamisen halua, etenkin premiumit.

        Tottahan tuo on, mutta ne vertailut on maksettuja. Rahalla saa siis vertailu voiton. Toyotan tapoihin ei kuulu maksaa voitoista tuollaisissa jonninjoutavissa vertailuissa.

        Tosi asiahan on, että Toyotat on ylivertaisia kestävyydessä, mutta sitäpä ei vertailuissa kerrota. Tämä on kiistatta auton tärkein ominaisuus. Toinen on tietysti luotettavuus siinäkin toyota on ylivertainen. Toyota kestää hyvinkin kahden Euro auton iän, mutta on niitä halvempi.


      • Älä naurata
        Touota Corolla kirjoitti:

        Tottahan tuo on, mutta ne vertailut on maksettuja. Rahalla saa siis vertailu voiton. Toyotan tapoihin ei kuulu maksaa voitoista tuollaisissa jonninjoutavissa vertailuissa.

        Tosi asiahan on, että Toyotat on ylivertaisia kestävyydessä, mutta sitäpä ei vertailuissa kerrota. Tämä on kiistatta auton tärkein ominaisuus. Toinen on tietysti luotettavuus siinäkin toyota on ylivertainen. Toyota kestää hyvinkin kahden Euro auton iän, mutta on niitä halvempi.

        Vai kestävä? Etenkin Toyotan dieselit paukkuvat rikki pienillä kilometreillä. Toyota ei kestä puoliakaan mitä euroautot jos niillä ajetaan yhtä paljon ja samalla lailla. Lisäksi Toyota on kova ruostumaan.
        Norjassa on tehty tilasto koko maan autokannan keski-iästä. Toyotan keski-ikä on selvästi matalampi kuin esim. parjaamanne Renaultin.

        Terot ne vaan luulee vertailutestejä maksetuiksi kun Tojo ei pärjää.


      • ylivoimaa tarjolla
        Touota Corolla kirjoitti:

        Tottahan tuo on, mutta ne vertailut on maksettuja. Rahalla saa siis vertailu voiton. Toyotan tapoihin ei kuulu maksaa voitoista tuollaisissa jonninjoutavissa vertailuissa.

        Tosi asiahan on, että Toyotat on ylivertaisia kestävyydessä, mutta sitäpä ei vertailuissa kerrota. Tämä on kiistatta auton tärkein ominaisuus. Toinen on tietysti luotettavuus siinäkin toyota on ylivertainen. Toyota kestää hyvinkin kahden Euro auton iän, mutta on niitä halvempi.

        Jos kaikenlaiset vertailut olisivat puolueettomia, niin Toyota keikkuisi lähes aina kärjessä. Yaris on selkeästi pikkuautojen ykkönen, Corollalla ei ole alemman keskiluokan sedanien joukossa yhtään vakavasti otettavaa kilpailijaa, Auris on taas Golfia ja muita euroja taloudellisemi, tilavampi ja varustellumpi sekä ajettavuudeltaan miellyttävämpi ja Avensis on täysin ylivertainen ylemmässä keskiluokassa. Ja jos vielä mietitään, että myyntiin on tulossa nykyaikaisin miniauto Aygo ja Prius on maailman pisimmälle kehitetty hybridi, niin Toyotan ylivoima on hämmästyttävä. Lisäksi katumaastureissa on on uusi RAV4 ja legendaarinen LandCruiser, jonka maasto-ominaisuudet on jo käsite.


    • Alkoi vituttaa nuo kaikki jonniinjoutavat viestit, joissa puhuttiin täyttä paskaa tietämättä asioista yhtään mitään, joten poistin niitä.

      Näille automerkkiosoille pitäisi saada joku systeemi, johon kirjaudutaan oman auton rekisteritunnuksella, eikä olisi muille merkkiosioille mitään asiaa.

      • Kiala Viulun paluu?

        Ahaa, luotsi on pahin totuuden jarruttaja ja Toyotan luottomies, nolon tunnustuksen teit itsestäsi.


      • Kiala Viulun paluu? kirjoitti:

        Ahaa, luotsi on pahin totuuden jarruttaja ja Toyotan luottomies, nolon tunnustuksen teit itsestäsi.

        Ei, vaan ärsyttää kaikki paskanjauhajat, jotka täällä huutelevat "totuuksia" ilman mitään faktoja. Ja kuka/mikä on Kiala Viulu?


      • ccccp
        kertzul kirjoitti:

        Ei, vaan ärsyttää kaikki paskanjauhajat, jotka täällä huutelevat "totuuksia" ilman mitään faktoja. Ja kuka/mikä on Kiala Viulu?

        se on sinun kaimas. häh


    • matka jatkuu

      Hei, kohta kymmenen vuotta tullut ajeltua Toyotalla ja täytyy sanoa että on hyvä ja kestävä. Kilometrejä on tullut noin 130 tuhatta, sorateillä tullut ajeltua paljon ja talvella on ollut lunta joskus niin paljon että lentää tuulilasille ja katolle. Menee lumessa hyvin kun antaa kierrosta ja pistää renkaat hieman sutimaan! on kokeiltu kymmeniä kertoja metsäteillä. Jakopää ketjulla, hyvä homma yksi huoltokohde vähemmän. On talvella lämmin vaikka ihan ulkona pidän autoa. PS ei tarvitse kovin kummonen neropatti olla että tajuaa täällä ovat jotkut hoitoa vailla, mutta meitä mahtuu moneen junaan.

    • omia arvioitani

      Pitkään oli saksalainen auto vaihtoehtona mutta kiistaton totuus oli että Avensis hieman luotettavampana ja edullisempana veti pitemmän korren. Järkytyin itseasiassa siitä miten volkkarit ja skodat ovat tulleet Toyotaa kalliimmiksi. Ja kun niissä on ilmennyt viime vuosina joitakin kiusallisia tyyppivikoja päädyin Toyotaan. Ranskalaisautoilla olen tähän asti ajellut mutta kyllästynyt niiden sähkö ym. vikoihin joiden takia korjaamoreissuja vähän liikaa. Toisaalta ranskalaisautot eivät ole ruostuneet käsiin ja ovat olleet hyviä ajettavia.

      Yhtä hyvin voisin siis ostaa melkein uuden ranskalaisen ajaa sillä 3-4 vuotta ja vaihtaa taas melkein uuteen. Kun ranskalaisautolla on ajettu 120 000 km alkaa korjaamokäynnit tiheentyä. Niin se vain on. En tiedä tuleeko tällainen vaihtoehto sitten edullisemmaksi vai kailliimmaksi. Toyotaa nyt kokeillaan ja vaihdetaan merkkiä jos en olem malliin tyytyväinen. On minulla ollut saksalainenkin halpa-auto joka aikoinaan ruostui käsiin joten turha tulla väittämään että "saksalaisuus merkitsee huippulaatua".

      Ruosteenkäsittelyä nuo japanilaisautot tarvitsevat ensivuosien jälkeen. Suomen olosuhteet ovat näet sitä luokkaa.

    • vihnepösö

      aika lija peli -kuulemma.
      Itse en harteikkaana ja pitkänä (190 cm ja 120 kg) mahdu niillä matkustamaan kuin lyhyitä matkoja.
      "mikkihiiri"- kokoiselle lienevät ok.
      Lisäksi nykyisten tojojen muotoilija taitaa olla sama kuin korean keinuilla eli liian lennokkaita linjoja makuuni.
      Mieluummin joku konservatiivinen saksalainen...tai Jagge.

      • 19+8

        Ja Jaggeen sitten muka mahdut? Nehän on persereiän kokosia sisätiloiltaan!


    • uusi poloilija

      Vertailutestien mukaan Toyotan etuja ovat pieni polttoaineenkulutus ja hyvä lämmityslaite. Itse en merkkiä omistanut, mutta Avensiksista on ajokokemusta.

      Ajo-ominaisuudet ovat olleet korkeintaan keskinkertaiset, minkä vuoksi en paljon ajavana ole ollut merkistä kiinnostunut. (B-segmentin autoista kiinnostuneena) Yariksen pystyhkö ajoasento ei ole mieleeni, enkä saa rattia riittävän lähelle. Siinä taitaa olla hyvin tilaa ulkomittoihin nähden, mutta yhden hengen taloudessa sen hyöty jää vähäiseksi.

      Sinänsä on kuitenkin hyvä, että tarjolla on erilaisia autoja erilaiin tarpeisiin.

    • leppikuu

      Priuksella 4 vuotta, tekniikan laatu hellvetin hyvää, ajo-ominaisuudet heikot.

    • euro2

      Toyota on jäänyt japsi-merkkien hännänhuipuksi. Honda on japsien massa-premium-merkki. Ylivoimainen moottoritekniikka, laatu ja muotoilu tojoon verrattuna.
      Nissanilla on Qashqain myötä eurooppalainen syömähammas jollaisesta tojolla voidaan vain haaveilla. Kävin ajamassa uuden version tällä viikolla. Erittäin hyvä peli. Olen aina ajanut eurooppalaisella. Jos japsin joskus ostaisin, Qashqai ylisi ykkösvaihtoehto.

    • parasta

      kestäviä ja halvat ylläpitokustannukset.

    • Anonyymi

      Jokainenhan merkki sopii milloin kellekkin. Toyota on hyvä ostos ensiautoksi varmasti ja niillä on tapana kestää. Eiväthän niistä juuri mikään varsinkaan nykyään silmänruokaa ole eikä autoharrastajien unelma-autoja ole. Itse pelkään myös todella aasian talouden, kulttuurin ja maineen nousua ja tykkään tukea eurooppalaisia luomuksia. Ne kun ovat enemmän minun tyylisiä. Japanin kärkimerkit ovat vain niin mitäsanomattomia tavallisia ei autoihmisen a paikasta paikkaan b kärryjä. Ja todennäköisesti kulutus pienempi myös

    • Anonyymi

      Toyota on tutkitusti teknisesti ylivoimainen verrattuna muihin automerkkeihin poislukien Porsche. Tutkimuksen ovat suorittaneet katsastusasemat jotka hylkäävät vialliset autot. Volkswagen-konsernin autoja hylätään tuplasti sen verran kuin Toyotaa.

      • Anonyymi

        Porscheahan killotellaan vain autotallissa, joten se jääkön koko listan ulkopuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porscheahan killotellaan vain autotallissa, joten se jääkön koko listan ulkopuolelle.

        Porsche on täysin marginaalimerkki Suomessa ja viisi kertaa Toyotaa kalliimpi. Jotain suhteellisuuden tajua! Ei mitenkään vertailtavissa oleva.


      • Anonyymi

        Totuuden vuoksi niillä toyotoilla ajetaan lähes se puolet vähemmän kuin muilla. Tästäkin faktaa, lisäksi Toyotaa huolletaan puolta enemmän kuin muita saman hintaluokan kippoja. Lisäksi Toyota ei suosittu työsuhdeautona joten pidetään paremmin kuin leasing ” annetaan kenkää ” merkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porsche on täysin marginaalimerkki Suomessa ja viisi kertaa Toyotaa kalliimpi. Jotain suhteellisuuden tajua! Ei mitenkään vertailtavissa oleva.

        Urputi, urputi. Nyyh, nyyh.
        Faktat ovat faktoja. Faktaa on se että katsastusmies vetää kättä lippaan kun näkee Toyotan. Volkkarin nähdessään hän ottaa sorkkaraudan ja rapsaisee kilvet irti.


    • Anonyymi

      Tuohon aloitukseen on todella helppo vastata ja vieläpä lyhyesti.

      Hyvät puolet, no.
      Huonot puolet, all.

    • Anonyymi

      Toyotan paras puoli on se ettei sellaista ole mun pihassa.

    • Anonyymi

      Vaihdoin tojotan daciaan, sama laatu ja ominaisuudet mutta hinta kolme kertaa halvempi.

    • Anonyymi

      Siunattu on se, joka luottaa Toyotaan ja panee turvansa häneen! Hän on kuin puron partaalle istutettu puu, joka kurottaa juurensa veteen. Ei se pelkää helteen tuloa, sen lehvät pysyvät aina vihreinä. Vaikka tulee kuiva vuosi, ei sillä ole mitään hätää, silloinkin se kantaa hedelmää.

    • Anonyymi

      Toyotassa itsessään ei mikään ole kovin hyvällä tasolla, mutta tojokuskit on hauskoja vänkääjiä. Ei kai kukaan normaali ihminen halua tojokuskin mainetta itselleen.

      • Anonyymi

        On sulla kuvitelmat!


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe