kiusaajat

verkkoja

Mua on kiusattu jo vuosia ja mä alan epäillä, että nämä kiusaajat ovat verkostoituneet, koska vaikka vaihdan kaupunkia, niin he löytävät minut aina jostain. He liikkuvat yleensä kahden ihmisen porukassa tai isommassa lössissä ja sitten alkaa vittuilu varsinkin bussit. Siellä jos matkustaa, niin ei pääse pakoon nimittelyä ja persoonan arvostelua. Yleensä kyseenalaistetaan mielenterveys ja toisinaan sanotaan ihan suoraan minun olevan hullu/sairas mitä vaan. Nyt kun he ovat jo lastentekoiässä, niin siten sille lapselle kerrotaan kaikki minusta ja sanotaan sille lapselle, että mä olen hullu ja nyt viedään noilta huono-osaisilta rahat ja työt. Tottapuhuakseni tämä haiskahtaa uuden totalitaarisuuden valmistelulta ja yhden syntipukiksi laitolta. Toistan vielä että haiskahtaa myös verkostoitumiselta, mikä on tänä päivänä mahdolista. otetaan vaan valokuva ja annetaan kiertää facebookringissä. Tehdään yhdestä syyllinen kaikkeen. Mä olen nainen ja loppujen lopuksi aika kaunis, mutta nää kiusaajat on mun ikäsiä, mutta ne on rumia. Toisaalta he ovat aika verkostoituneita.

78

903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi monista

      Voin kertoo, että kaikki kokee tota samaa, et oo ainut :( Ihmiset on vaan niin negatiivisia tänä päivänä. Ei siihen mitään uuden totalitarismin aikaa tarvita.

      Itse keskustelin just tänään netissä näistä kokemuksista ja koko ajan tuli lisää ihmisiä, jotka kertoa samasta. Eli melkein kuin joku epidemia. Anonyymisti kaikki kertoo tosta, mut ei kannata mennä kysymään face to face.

    • ihmisen oikeudet

      Kiusaaminen ja vainoominen on nykyään rikos, myös netissä. Pidä siis omista oikeuksistasi kiinni ja tee rikosilmoitus näistä vainoojistasi, mutta ensin selvitä itsellesi ettet suurentele asiaasi vainoharhaisuuden pohjalta, tätä hyvin vaikea sanoa täältä näppisten täältä puolelta.

      • alhainen

        Taitaa olla aloittaja juuri se, joka itse on harjoittanut tuota kuvailemaansa vainoamista.
        Kaivelee ihmisistä tietoa, kuvia ja levittelee rapakon taakse jenkkeihin pilakuvamestareille räävittäväksi.


      • sdgheyfgryutryg

        Niin mutta miten vaikka minä voisin saada selville ihmiset, jotka on minua täällä Suomi24:ssa keskustelupalstalle kirjoittamisen vuoksi julkisesti rääkänneet ja pilkanneet? En harjoita toimintaa missä olisin netissä henkilö, enkä ole netissä missään. Eikä minulla ole mielenterveysongelmia. On se kieltämättä kyllä outoa, että kun on normaalit ja hyvät perhesuhteet ja ihan tavallinen ihminen, joka ei kiusaa ketään missään, niin Suomi24:n mielestä olen muka ihan muuta ja se on painokelvotonta, mitä minun on tällä foorumilla teksteihini saamissani kommenteissa väitetty olevan. Kyllähän minua siis kiusattiin koulussa ala-asteesta alkaen jonkin verran, yläasteella paljon ( ei ole yhtäkään miellyttävää yläastemuistoa) ja kouluakin jouduin lukiovaiheessa vaihtamaan, mutta juuri siksi olisikin naurettavaa, että kun niin ison hinnan jouduin kasvattamattomien urpojen penikoiden vuoksi jo lapsena elämässäni kantamaan, että muuttamaan jopa rakkaasta kodistani monien satojen kilometrien päähän täysin lapsena, että minkä v*tun takia ne urpot eivät ole tyytyväisiä siihen, että minä en ole kiinnostunut heidän elämästään, ja millä oikeudella he edes kehtaisivat tulla puhumaan minulle. Hurjinta on se, että en todellakaan tiedä, kuka tai ketkä minua on vainonnut tän Suomi24- julkisuussfäärin perusteella, mutta onhan ne mun saamani kommentit tässä Sumi24:ssa sellaisia, että ei kukaan psyykkisesti täysin terve pysty avaamaan nettisivustoa ja suoltamaan sellaista vihaa yhden yksittäisen nimettömälle keskustelupalstalle kirjoittavan niskaan, kuin mitä minä olen saanut osakseni...


        No nettikiusaajien vuoksi läpibisnestetty internet saavuttaa kohta myös vaiheen, missä internet poistuu käytöstä - kokonaan ja kaikille kansoille. Erittäin moni ihminen kaipaa takaisin aikaan, jolloin sai olla rauhassa ja missä muutaman mulkvistin zukkenberinörtin maailmankuvan mukaan ei tarvinnut kaikkien someen kuulumattomienkin elää.

        Minä en itse mistään muusta ole loukkaantunut, kuin siitä, että jos minulla väitettäisiin olleen onneton lapsuus tai jos haukutaan mun perhettä mulle rakkaita ketään, koska onhan se törkeyden huippu,että jos joku ei pidä siitä mitä minä täällä Suomi24:ssa kirjoitan, sotkee minuun kohdistettuun kiusaamiseeensa jopa ihmisiä jotka ei ole netissä. Niitä kohtaan koen lievempää empatiaa, jotka ovat julkkistyrkkyjä, ja jotka vapaaehtoisesti kuvillaan hakevat julkisesta netistä huomiota, en ymmärrä sellaisia, koska minulla ei ole sellaisten kanssa mitään yhteistä. Eniten arvostan ihmisiä, jotka on saaneet yhteiskunnassa jotakin aikaan ja jotka tunnetaan ihan muista asioista, kuin nettitoiminnasta.

        Minulla oli hyvin onnellinen lapsuus, mutta koin lähes psykoosin koulukiusaamisen vuoksi alaikäisenä: siitä jos ovat ne samassa koulussa kanssani istuneet ikäiseni alta nelikymppiset läskiperseet jotenkin ylpeitäkin, eikö kaksikymmentä vuotta riitä jättämään minua rauhaan, toivottavasti on niin. Enkä voi sillekään mitään, että olin ala-asteesta alkaen yksi kouluni tähtioppilaista,keskimääräistä kypsempi jo kersana älyllisesti ja silloin ei saanut kymppejä, vaan 8,7 oli jo hyvä todistus, erittäin hyvä. Yläaste oli minulle liian helppoa, joten laiskistuin silloin, ja keskiarvo oli jotakin kasikolme jotakin, mutta oikeasti lukematta mitään, aika hyvä. Lukio meni ylös ja alas alkoi kympeillä ja kiitettävillä pääosin, koska kiusaamisen vuoksi oli kohtuullisen iso stressi vaihtaa lähes vain vuotta ennen kirjoituksia toiseen kouluun ja alkaa asua itsenäisesti, kun kokoajan ikävöi vain kotiin, mutta yliopistosta löysin henkisen kotini: siellä elämäni ensimmäistä kertaa koin olevani paikassa, etä nyt ei tarvitse hävetä laajaa kirjallisuusosaamista, ei tarvitse hävetä tai alisuorittaa, pelossa että joku mulkku kiusaa siksi, että kun ole muka liian nörde. Eniten on ällöttänyt lukea, miten täällä Suomi24:ssa havaitusti halveksutaan kouluttautuneita, tyypit luulee suurinpiirtein oikeasti, että muka ilman mitään työtä yliopistosta mukamas kermapersukset saa tutkintoja - ei pidä paikkaansa, vaan vuosien työ, jossa pitää myös osata ja tajuta erittäin paljon.

        Ketään ei saa kiusata internetin mahdollistamana eikä mitenkään, missään.


    • Verkkoja

      Gang stalking on sen pelin nimi

    • sairasta porukkaa

      Kyllä huomaa että aika monella viiraa päässä, meinaan jos ei ole parempaa tekemistä kuin stalkata vieraita ihmisiä ja kiusata... Hoitoon ne ihmiset kuuluu eikä uhri,

      • vainokielto

        Puhut täyttä asiaa! Tosiaan stalkkaajat kuuluvat hoitoon, ei uhri, mutta psykiatrit ovat asiasta eri mieltä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11628903

        Tuossa keskustelussa tulee esiin paljon asiaa. Kuten täällä on mainittu, vainoaminen on kielletty 1.1.2014 alkaen (Rikoslaki LUKU 25 §7a).

        Ihmisoikeuksia rikotaan gang stalkingissa yhtä paljon kuin psyk. "hoidossa".


    • ihminen on paskha

      Mä olen suurinpiirtein peruskoulupohjalla, vuosikymmenten työttömyys
      toimistorumban ja monenlaisten ongelmien jälkeen jo työkyvyttömyys
      eläkkeellä. Silti olen joutunut tässä maassakin gang stalkkauksen
      kohteeksi, aivan tyyliin stasi verkostot, hyvin laajalle levittäytyneet tämän
      yhteiskunnan kaikille osa-alueille.

      Myös ulkomaiden, ilmeisesti useammankin kuin tämän yhden toimesta
      samaa paskhaa. Musta on tehty useampia irviviä ohjelmia, sekä tähän
      maahan että myös ulkomaille, miljoonien katsojalukuihin maailman
      laajuisesti yltäviin tv ohjelmiin. Myös elokuva maailma puolella mut on
      otettu käsittelyyn. Gang stalk tyyliin, ilmeisesti pyrkimyksenä horjuttaa
      entisestään mun mielenterveyttä.

      Itse mä näen kaiken tän rikollisena toimintana, mun mielenterveys ei ole
      vielä niin huonolla tolalla et näkisin liskoja, mutta tämä stasi tyyppinen
      kaikkialle ulottuva järjestelmällinen vakoilu ja urkinta, sekä sen pohjalta
      kehittynyt oma verkostoituneiden paskhapiru ihmiseliöljin kriminaali
      kyttäysmaailma, missä voidaan verkostoituneesti ottaa yksilöitä
      gang stalkkauksen kohteeksi, tää on todellisuutta, tätä päivää.

      Ainakin tämän yhden maan ja sen hännystelijöiden ns. lakia valvova puoli
      on myöskin osallisena tässä gang stalkkauksessa, eli mun laskuopin mukaan
      ainakin puolikriminaaleja itsekin ovat nämä, vaikkakin suurin osa toimijoista
      ilmeisesti on niin kuin tämä Suoli24 feikkiämmä, verkostoituneita nykyajan
      mielnterveysongelmaisia nettifeikkipiruja.

      • näinkö.menee

        Eli kaivelee tietoa ihmisestä, otattaa tai kaivelee kuvia, yhdistelee näitä ja laittaa rapakon taakse irvittäväksi?


      • sos.media

        Sosiaalinen media voi tuhota teinityttöjen elämän

        Perjantai 26.2.2016 klo 06.30 (päivitetty klo 06.30)

        Seksuaalinen ahdistelu ja kiusaaminen ovat monelle teinitytölle arkipäivää sosiaalisessa mediassa.
        Teinien elämä ei ole ollut helppoa koskaan. Teini-ikään on aina liittynyt ristiriitaisia tunteita, angstia ja omien rajojen kokeilemista.
        On kuitenkin paljon mahdollista, ettei yhdenkään sukupolven teineillä ole ollut yhtä paljon paineita kuin nykyisellä. Nykyteinit kasvavat ja kipuilevat maailmassa, jossa pieninkin virhe voi elää ikuisesti.

        Kirjailija Nancy Jo Sales tietää erittäin hyvin, millaista teinityttöjen elämä on tänä päivänä - ja miten sosiaalinen media vaikuttaa heihin.

        Hän on tutkinut amerikkalaisteinien elämää 90-luvulta lähtien ja tehnyt kaksi ja puoli vuotta tiivistä tutkimustyötä tuoretta American Girls: Social Media and the Secret Lives of Teenagers -nimisen kirjansa parissa. Sales on haastatellut kirjaa varten kahta sataa 13-19 -vuotiasta tyttöä.

        Sales korostaa kirjassaan sitä, kuinka riippuvaisia teinit ovat sosiaalisesta mediasta. Se ei ole heille vain harrastus, vaan pakkomielle ja addiktio - jopa ainoa oikea todellisuus. Todellisuus, johon liittyy paljon huolestuttavia lieveilmiöitä.
        - Teinityttöjen seksuaalinen ahdistelu järkyttää minua. Sitä tapahtuu päivittäin - ellei joka tunti. Se on nykyisin niin tavallista, yksi perustavanlaatuinen osa teinikulttuuria, Sales sanoo

        Sales kertoo kirjassa nuorten suosimista sosiaalisen median sovelluksista ja sivustoista, joista useimmilla aikuisilla ei ole hajuakaan.
        Esimerkkinä hän käyttää "lutkasivustoja", joille käyttäjät lähettävät teinityttöjen vähäpukeisia kuvia.
        Esimerkiksi kuvapalvelu Instagramista löytyy tietyn kaupungin tai koulun mukaan nimettyjä tilejä, joilla kuvat leviävät nopeasti.
        Kuvan leviämisestä seuraa tytölle sosiaalinen katastrofi.
        Häntä haukutaan julmasti sekä kasvotusten että anonyymeillä keskustelupalstoilla.

        Sales kertoo kirjassaan 13-vuotiaasta Juliesta, jonka seksuaalinen kokeilu päätyi julkiseksi. Tyttö oli kotibileissä ja otti suihiin pojalta, kun joku nappasi tilanteesta kuvan. Kuva levisi sosiaaliseen mediaan. Julie menetti kaikki ystävänsä ja häntä nimiteltiin käsittämättömän raa'asti nettisivustoilla. Julie masentui ja ahdistui ja harkitsi lopulta jopa itsemurhaa.
        Teinityttöjen somekäyttäytymistä leimaavat usein ulkonäkökeskeisyys ja seksikkyyden korostaminen. Vähäpukeiset kuvat ovat arkipäivää.
        Tytöt ottavat mallia idoleistaan ja lisäävät kuvia itsestään keikistelemässä paljastavissa alusvaatteissa, mutta kuvia päätyy sosiaaliseen mediaan myös muuta kautta. Tytöt kertovat kirjassa, että alastonkuvien kerjääminen on tavallista. Niitä pyytävät sekä poikaystävät että muutkin pojat. Ja yhä useammat tytöt ajattelevat, että niiden lähettäminen kuuluu seurustelemiseen tai pojan hurmaamiseen.
        - Naisia esineellistetään enemmän jo ennestään. Nyt poikien on entistä helpompaa nähdä tyttö esineenä, eikä ihmisenä, Sales sanoo.

        Monet Salesin haastattelemista tytöistä kertovat kirjassa, että sosiaalinen media pilaa heidän elämänsä.

        - Mutta sitten he lisäävät, etteivät voi lopettaakaan, koska sitten heillä ei olisi elämää ollenkaan.

        Sosiaalisen median vaikutus nuoriin tyttöihin nousi suureksi puheenaiheeksi viime vuoden lopulla, kun australialainen Instagram-tähti Essena O'Neill, 18, paljasti karun totuuden täydelliseltä vaikuttavasta somemaailmasta:
        Lähde: News.comTEKSTI MALLA MURTOMÄKI


    • Verkkoja

      Hei edellinen, toivottavasti paranet pian tosta järkyttävästä harhasta. Toivon sitä todella. Mun stalkkaukseni ulottuu vaan naisiin ja se on tollasella yhteiskunnasta sulkemistasolla ja se liittyy hyväosaisuuteen. Nää naiset luulee olevansa parempia, kuin minä ja saavansa kaikki työpaikat ennen minua. Tämä on hirveä harha niiden päässä, mutta tosiaan, he ovat verkostoituneet. Eli kenen tahansa sähköpostiin voi tulla kuva minusta ja alla teksti eristetään tää. Saadaan huvia itselle. Toistan senkin, että se on laitonta. Mä olen niin kauan tätä katellu, että alan uskoa, että näin se on. Ihmisten vainoaminen on laitonta.

      • Verkkoja

        Ja sanonpa vielä senkin, että osa näistä naisista on tai on ollut mun tuttavia, niin saadaan tämä ihan toiselle tasolle. ala-asteella samalla luokalla olleita tai AMK tasolla olleita moikkaustuttuja. Ammatillisuus pyyhkiytyy pois kun aletaan stalkata. Ja tämä ei ole tervettä kilpailua, tämä on sairasta ajojahtia. Panoksena elintaso.


      • EiVittuTaas

        Olet kyllä sellanen kusipää, että oksat pois. Ei jumalauta. Olet tainnut olla isinpieni kultalutka. Tollaset narsistit nimenoman on vikana yhteiskunnassa. Sinänsä hauska näkökanta sulla. Taitaa mennä taas tänne mopopoikien paskanjauhannan tasolle. Taidampa tietää kenen lauluja laulat :D

        Ps. Ainiinjuu. Stalkkaajat yleisesti ottaen tuntevat uhrinsa. Ihan perustavaraa sä sieltä suollat. Sitten kun samaan paskaan osallistuu useampi, niin vittuakos tossa. Verkoistahan säkin puhelet. Taitaa olla pieni bitch-kulttuuri sielläkin voimissaan. "Mä oonkin kovempi bitch kun sä!". Koska Suomessa tollanen elintasohan on helvetin vaikeata rakentaa... Totuushan nyt vaan on se, ettei siitä ole oikeasti mitään kilpailua. Tietenkin hyvistä duunipaikoista voi olla jne. Mutta sä nyt vain olet narsistinen kusipää joka suoltaa omia totuuksia ja fantasioita. Samaa paskaa tekee mopopojatkin cmon nyt jo.


      • hihahihahihaRovaniemi
        EiVittuTaas kirjoitti:

        Olet kyllä sellanen kusipää, että oksat pois. Ei jumalauta. Olet tainnut olla isinpieni kultalutka. Tollaset narsistit nimenoman on vikana yhteiskunnassa. Sinänsä hauska näkökanta sulla. Taitaa mennä taas tänne mopopoikien paskanjauhannan tasolle. Taidampa tietää kenen lauluja laulat :D

        Ps. Ainiinjuu. Stalkkaajat yleisesti ottaen tuntevat uhrinsa. Ihan perustavaraa sä sieltä suollat. Sitten kun samaan paskaan osallistuu useampi, niin vittuakos tossa. Verkoistahan säkin puhelet. Taitaa olla pieni bitch-kulttuuri sielläkin voimissaan. "Mä oonkin kovempi bitch kun sä!". Koska Suomessa tollanen elintasohan on helvetin vaikeata rakentaa... Totuushan nyt vaan on se, ettei siitä ole oikeasti mitään kilpailua. Tietenkin hyvistä duunipaikoista voi olla jne. Mutta sä nyt vain olet narsistinen kusipää joka suoltaa omia totuuksia ja fantasioita. Samaa paskaa tekee mopopojatkin cmon nyt jo.

        Aaaaah... Fuck me sorry. Lukemisen ymmärtämisessä ongelmia näin "aasmusta". Jäi jotenkin tuo minun stalkkaamiseni väärin päähän. Olen pahoillani.


    • Shäna]

      Tiedätkö aika sairaalta toi kuulostaa... mutta mä olen paininut noiden samojen pelkotilojen kanssa. Ite joutunu itelleni monesti muistuttamaan että olenkohan mä nyt pikkusen vainoharhanen, johtuen varmaan traumoista. Mutta kysytäämpä näin päin sinulta ap, mikä tekisi sinusta niin erikoisen, että kiusaajat haluaisivat kytätä sinua aikuisiälläkin ja käyttää kaikki voimansa ja energiansa elämäsi tuhoamiseen? eiköhän heillä ole myös omat jutut ja omakin elämä jo aikuisella iällä, että ei voisi vähempää tuollainen sairas toiminta kiinostaa...? he olisivat hyvin sairaita tai jälkeenjääneitä, jos tuollaseen rupeaisivat... oikeastaan jälkeenjäänyt aikuinen ihminenkään ei tollaseen rupea, ellei hän ole psyykkeeltään hyvin sairas... kai sä tiedät miten sairasta vainoaminen on? mut onneks näitä näin sairaita henkilöitä on kuitenkin harvemmassa... suurin osa ihmisistä on ihan normaaleja tai mukavia, tai sitten ilkeitä, mutta ei kuitenkaan sairaita, että rupeaisivat toista hullun lailla vainoamaan... itsehän he siinä niitä hulluja enemmän olisivat, etkä sinä! enää ei tietäisi kumpi on sairaampi, sinä vai he, menisi sillisalaatti tuossa vaiheessa jo niin sekaisin.. ja jos sä johonkin lähikaupunkiin muutat ja se on vielä suht pieni paikka, ei ihme että löytävät sut sieltä... ja tiesitkö että tuo tuollainen toisen kuvan levittäminen, jossain facebook ringissä, on myös laitonta... oletko siis löytänyt itsesi jostain sellaisesta? mistä he olisivat saaneet sun kuvan edes?

      Mutta tässäpä näitä. Toivon, että vastaat kattavasti jotta voin ymmärtää sinua paremmin. Minkä ikäinen siis nytten olet ja nämä kiusaajat? miksi sinua kiusattiin? ei ole pakko vastata jos et halua...

      • JuteltiinJoskus

        Näytät sä olevan paremmassa kunnossa ja se on hyvä juttu.


    • Verkkoja

      Ensinnäkin, en ole harhainen, vaan oikeassa ja toiseksi, mulle on käynyt yks juttu pienempänä, mikä liitty siihen, että musta ei naista kasvanut, niin tämän näyttävät tietävän.päin naamaa puhuvat siitä mun asiasta. Voisivat edes odottaa, että olen kulman takana. Ja tää keskustelu on nyt jo ihan typerää.

    • ...

      Kyllä stalkkaus kostautuu stalkkereille. Oman elämänsä pilaavat sisältä ulospäin. Me emme alennu moiseen.

      • heppahullu14

        niin ei olenuta!!!


    • ihminen on paskha

      Stasi tyyppinen järjestäytynyt organisaatio stalkkaus päin vastoin nosti näitä
      sitä tekeviä ylöspäin hierarkiassa, niiden stalkattujen kustannuksella.
      Samalla itse taustalla piilossa pysytellen. Eikä nykyään ole meno muuttunut.

      Mitä sää luulet esim. rapakon takana, ne lukemattomat henkilöt jotka
      osallistuvat tähän organisaatio stalkkaukseen, ei ne taida olla ihan niitä
      sillanalus spurguja vaan mm. sikäläinen FBI yhtenä niistä organisaatioista
      toivottaa nettihörvelö kriminaalit tervetulleeksi töihin "taloon".
      Eli näitä rikollisia hakkeriryhmittymien jäseniä.

      NSA porukkaa löytyy, joilla vuositulot sikäläiset 150 000 taalaa ja risat.
      Ja mikäs sen kivempaa jos urkkiessa oppii siinä sivussa vetämään
      systeemistä välistä, lyömään niillä rahoilla vaikkapa vetoa
      osakemarkkinoiden ja vaikkapa raaka-aineiden tai valuuttojen hintojen
      tulevasta käyttäytymisestä, urkkiessa tiettyjä tahoja voi hyvinkin löytää
      arvokasta tietoa siihenkin liittyen.
      Näitä kriminaaleja kun ei valvo enää kukaan riittävästi, mitä kaikkea
      touhutaan.

      Ja nää rapakon takaiset toimijat mainostetaan monessa paikkaa vielä
      näistä maailman muista toimijoista sinne "puhtoisimpaan" päähän,
      eli että vielä räikeämpiä toimijoita löytyis niinku muualta, voi hyvinkin
      pitää paikkansa.

      Nettirikollis ryhmittymät, verkostoituneet sellaiset, niitä ei myöskään
      käytännössä tänä päivänä valvo ja riittävästi rankaise kukaan.
      Netti on läpeensä mätö paskha paikka, missä nettisittiäis sontiaiset
      rellestää täysin vapaasti, ilman minkään näköistä lakia ja järjestystä.

      Tämä muuten tämä rapakon takainen maailma on siinäkin mukana seassa
      ainakin puolittain, stasi tyyppinen järjestäytynyt organisaatio urkinta, sekin
      on siellä seassa hämmentämässä, laittamassa oman lusikkansa soppaan.

      Eli käytännössä jokainen vähänkään järkevä ihminen kategorioi jokaisen,
      jolla on nettilaite käytössään ja liian paljon aikaa, siihen nettisittisontiais
      kriminaali paskkarikollisten klaaniin kuuluvaksi.
      Pelkästään tässä maassa on jo näitä suoli24 feikkiämmän tapaisia
      nettikriminaali urkinta rikollisia - tai näiden kanssa verkostoituneita -
      kuusinumeroinen luku, mätä paskha sontiaisia.

    • lue tuosta
    • 47v

      Tuo "ihminen on paskha" nimimerkki kirjoitteli tuossa suomi24 feikkiämmästä, jolla viiraa päässä ja kiusaa ja stalkkaa ihmisiä. Juu niin on tuollainen. Kun tietää alkuperänsä, niin ei ihmettele yhtään miksi on tuollainen - häiriintynyt.

      • aloittajalle

        et ole hullu,sinulla ei viiraa päästä.ilmiö on todellinen.Mua on vainotttu jo useampi vuosi.seuraamalla fyysisesti,kännykän avulla yms.netti on pengottu ja henk,koht asiat levitelty ties minne.hullua on ,että vieraat ihmiset tunnistaa aivan sama minne meen.lisäksi on yritetty häpäistä ja syyllistää monin eri tavoin.nyt on tullu mukaan myös elektroninen häiritseminen.lue tässä ketjussa olevat linkit,auttaa sua suhtautumaan asiaan.Voimia sulle!


      • Heikkouden ylistys
        aloittajalle kirjoitti:

        et ole hullu,sinulla ei viiraa päästä.ilmiö on todellinen.Mua on vainotttu jo useampi vuosi.seuraamalla fyysisesti,kännykän avulla yms.netti on pengottu ja henk,koht asiat levitelty ties minne.hullua on ,että vieraat ihmiset tunnistaa aivan sama minne meen.lisäksi on yritetty häpäistä ja syyllistää monin eri tavoin.nyt on tullu mukaan myös elektroninen häiritseminen.lue tässä ketjussa olevat linkit,auttaa sua suhtautumaan asiaan.Voimia sulle!

        Suomalaisille tyypillistä ja samanlaisille ulkomaalaisille, jotka ovat heidän kanssaan tekemisissä. Nämä eivät koe hallitsevansa omaa elämäänsä, ajatukset ovat yhtä sekavaa mössöä, koska häilyväinen itsetunto riippuu kiinni ympäristön mielipiteissä ja maailmankuvassa. He ovat siis jotenkin ihan hukassa, kun vanhat perusarvot on ensin pyritty jynssäämään pois kaikkien mielistä ihan tarkoituksella. Outoja ihmisiä, jotka eivät tule muuten toistensa kanssa toimeen kuin harrastamalla näitä, kun on pelit ja vehkeet kuin tarjottimella. Helppo viestiä paikkakunnata toiselle ja etsiä sieltä joku tuttu hyypiö levittämään sanaa. Tuulitunneli on edelleen se maailman pisin. Miksi kukaan ei tule palkitsemaan? Tehkää nyt etes lehtijuttu.


      • SpiritUp
        Heikkouden ylistys kirjoitti:

        Suomalaisille tyypillistä ja samanlaisille ulkomaalaisille, jotka ovat heidän kanssaan tekemisissä. Nämä eivät koe hallitsevansa omaa elämäänsä, ajatukset ovat yhtä sekavaa mössöä, koska häilyväinen itsetunto riippuu kiinni ympäristön mielipiteissä ja maailmankuvassa. He ovat siis jotenkin ihan hukassa, kun vanhat perusarvot on ensin pyritty jynssäämään pois kaikkien mielistä ihan tarkoituksella. Outoja ihmisiä, jotka eivät tule muuten toistensa kanssa toimeen kuin harrastamalla näitä, kun on pelit ja vehkeet kuin tarjottimella. Helppo viestiä paikkakunnata toiselle ja etsiä sieltä joku tuttu hyypiö levittämään sanaa. Tuulitunneli on edelleen se maailman pisin. Miksi kukaan ei tule palkitsemaan? Tehkää nyt etes lehtijuttu.

        Ten Tips For Spiritual Alignment - A Much Better Way
        amuchbetterway.com/10-techniques-for-spiritual-align... - Käännä tämä sivu
        24.1.2010 - 10 easy techniques to help you to align with the high vibrational ... Filed Under healing energy, intuition, new earth, spiritual alignment, take ...


      • peesaan
        Heikkouden ylistys kirjoitti:

        Suomalaisille tyypillistä ja samanlaisille ulkomaalaisille, jotka ovat heidän kanssaan tekemisissä. Nämä eivät koe hallitsevansa omaa elämäänsä, ajatukset ovat yhtä sekavaa mössöä, koska häilyväinen itsetunto riippuu kiinni ympäristön mielipiteissä ja maailmankuvassa. He ovat siis jotenkin ihan hukassa, kun vanhat perusarvot on ensin pyritty jynssäämään pois kaikkien mielistä ihan tarkoituksella. Outoja ihmisiä, jotka eivät tule muuten toistensa kanssa toimeen kuin harrastamalla näitä, kun on pelit ja vehkeet kuin tarjottimella. Helppo viestiä paikkakunnata toiselle ja etsiä sieltä joku tuttu hyypiö levittämään sanaa. Tuulitunneli on edelleen se maailman pisin. Miksi kukaan ei tule palkitsemaan? Tehkää nyt etes lehtijuttu.

        Näin se on, sosiaalisesti kyvyttömiä laumasieluja.


      • se.ero.on
        peesaan kirjoitti:

        Näin se on, sosiaalisesti kyvyttömiä laumasieluja.

        Sosiaalisuus on sitä, kun kerää muita saman henkisiä kiusaamaan jotakin henkilöä. Sosiaaliset taidothan näillä ovat olemattomat. Terve ihminen ei vainoa ja kiusaa ketään laumaa tuekseen keräten. Hän kenellä on hyvät sosiaaliset taidot erottaa mikä on oma asia ja mikä toisen, tunnistaa omat virheensä eikä heijasta noita vikoja toiseen.


    • ihan kipeä tyyppi

      Onko tämä ihmisiä vainoava, kiusaava ja mustamaalaava rouva suomi24-ylläpidon lisäksi vaikuttamassa myös muualla moderaattorina, ET-lehden keskustelussa jne?

      Aivan kipeää touhua. Varokaa häntä. Esiintyy toisena ja kirjoittelee paskaa toisten asioista vääristellen kaiken.

      • heh-heh-miinojako

        Pitää tosiaan varoa näitä Suomi24-ketjuja, itse kyllä onneksi tiennyt tämän koko ajan.
        Keräilee tietoa joistakuista henkilöistä, ja niiden perusteella luovat ketjuja jälkikäteen. ( faktatietoa. )


    • Verkkoja

      Ketä tarkoitat? Mikä feikkiämmä ? Äh lähden pois mä en tajua enää tätä touhua.

    • up.,

      up

      • muualla s24

      • miksi.ei.löytynyt

    • laittakaa kokemuksia
      • Ei kannata miettiä

        Luen näitä kirjoituksia niin että eivät ne onnaksi vielä kovin vakavia ole. minulla on kokemusta vakavasta vainoamisesta, johon liittyy paljon muutakin kuin puheet. Ja niin on valitettavasti monella muullakin.


      • höh

        Kyseessä ovat väkivaltarikolliset, eivät "hulluttelijat".


      • eikösniin
        höh kirjoitti:

        Kyseessä ovat väkivaltarikolliset, eivät "hulluttelijat".

        No hulluuttahan vainoaminen vaatiikin. Stalkkaajan pään sisäistä hulluutta.


    • jkl mätä

      http://keskustelu.ellit.fi/threads/vartijat-seurailivat.1769190/

      Jos on kyseessä keski-suomi ja vaikka jyväskylä ja jkl mlk niin en ihmettele yhtään. On niin paljon psyykkisesti sairaita ihmisiä, jotka voivat kateudessaan tai suuttuessaan keksiä ihan mitä vaan toisen ihmisen elämän hankaloittamiseksi.

      Itse olen joutunut huomaamaan kaupoissa asioidessani, että vartija kiinnittää tavallista enemmän huomiota juuri minuun ja kassat joissain kaupoissa supattelevat ja katsovat siis lähikaupoissa, joissa asioin. Ajattelin, että minusta on nämä psyykkisesti sairaat ihmiset jotain perätöntä levitelleet, joihin tutustuin niin työni puolesta kuin lasteni koulukavereiden kautta. Tiedän tälläisen ilmiön olevan mahdollista, mutta kun jaksaa uskoa, että paha saa palkkansa ja kun itse tietää ettei ole rikollinen ei kiusaaja eikä mikään pahis niin piut paut näille sairaille ihmisille, vaikkakin tiedän, että tälläinen ahdistaa ja itkettää.Eikä tuollaista hevin unohda.

      Itse muutin pois paikkakunnalta.Etsin vieläkin sopivaa paikkakuntaa, missä olisi se minun koti, jossa olis hyvä asua.


      Alkuperäiselle, 11.04.2009

      • JKL mätä

        Aloittaja, tiedätkö sinä jotain tuosta vuosia sitten tapahtuneesta asiasta? Yritätkö kuvitella itsesi uhrin osaan? Tyylisi kuulostaa tutun aivottomalta.


    • Ei sittenkään uusi

      Tällaisesta on puhuttu jo 2009.
      http://keskustelu.ellit.fi/threads/vartijat-seurailivat.1769190/

      Jos on kyseessä keski-suomi ja vaikka jyväskylä ja jkl mlk niin en ihmettele yhtään. On niin paljon psyykkisesti sairaita ihmisiä, jotka voivat kateudessaan tai suuttuessaan keksiä ihan mitä vaan toisen ihmisen elämän hankaloittamiseksi.

      Itse olen joutunut huomaamaan kaupoissa asioidessani, että vartija kiinnittää tavallista enemmän huomiota juuri minuun ja kassat joissain kaupoissa supattelevat ja katsovat siis lähikaupoissa, joissa asioin. Ajattelin, että minusta on nämä psyykkisesti sairaat ihmiset jotain perätöntä levitelleet, joihin tutustuin niin työni puolesta kuin lasteni koulukavereiden kautta. Tiedän tälläisen ilmiön olevan mahdollista, mutta kun jaksaa uskoa, että paha saa palkkansa ja kun itse tietää ettei ole rikollinen ei kiusaaja eikä mikään pahis niin piut paut näille sairaille ihmisille, vaikkakin tiedän, että tälläinen ahdistaa ja itkettää.Eikä tuollaista hevin unohda.

      Itse muutin pois paikkakunnalta.Etsin vieläkin sopivaa paikkakuntaa, missä olisi se minun koti, jossa olis hyvä asua.


      Alkuperäiselle, 11.04.2009

    • oman käden oikeus

      Näitä häiriintyneitä rottakoplia riittää kiusaamaan ihmisiä. Nämä elävät kiusaamisesta ja toisten vainoamisesta. Se on näille sama asia kuin tavalliselle ihmiselle ruoka. Sitä pitää saada, jotta elää.
      Nämä rottakoplan jäsenet purkavat omia traumojaan ja patoutumiaan toisiin. Samaa kohtelua he eivät kestäisi itseensä päin, mutta heille täytyy sitä nimenomaan antaa takaisin, jotta saavat tuntea omissa luissaan sen mitä muille tarjoilevat.
      Elikä siis, jos tiedossanne on ketkä tälläistä mukavaa harrastavat päiväpuhteinaan netissä, urkkivat ihmisistä tietoa, levittelevät kuvia jne., niin ei muuta kuin antamaan heille samaa takaisin tai vähintäänkin heidän nimensä ja tekonsa kaikkien tietoon.
      Jos tuota ei tehdä, niin nuo jatkavat tuota harrastustaan loputtomiin. Kohde saattaa vain vaihtua. Jossainhan menee jokaisen ihmisen yksityisyyden suoja ja se täytyy näille näyttää.

    • ryer

      Niinpä niin , toiset ovat siis sairaita mutta itse on kunnossa ja vainotaan...

      • kuultuaontama

        Minulla on ystävä joka kertonut luottamuksellisesti asioita ja pakkohan se on uskoa että tämänkaltainen vainoaminen voi olla mahdollista.
        Hänen työuransakin pilattu kokonaan. Hakee töitä ulkomailta, toivottavasti löytyisi työpaikka, onneksi ainakin koulutus riittää ja kielitaito.
        Muuta vaihtoehtoa ei ehkä ole kun poistua maasta kokonaan.
        Todella harmillista tämä.


      • päivitystä
        kuultuaontama kirjoitti:

        Minulla on ystävä joka kertonut luottamuksellisesti asioita ja pakkohan se on uskoa että tämänkaltainen vainoaminen voi olla mahdollista.
        Hänen työuransakin pilattu kokonaan. Hakee töitä ulkomailta, toivottavasti löytyisi työpaikka, onneksi ainakin koulutus riittää ja kielitaito.
        Muuta vaihtoehtoa ei ehkä ole kun poistua maasta kokonaan.
        Todella harmillista tämä.

        Ei ole löytynyt työpaikkaa ulkomailta vieläkään vaikka on laittanut hakemuksia jo monia.


    • TiFi
      • lisksi

        kannttaa lukea yhhteiskunta/ salaliittoteoria/ yksittäisen ihmisen vainoominen porukalla.


      • oikeudenmukaista
        lisksi kirjoitti:

        kannttaa lukea yhhteiskunta/ salaliittoteoria/ yksittäisen ihmisen vainoominen porukalla.

        Vainoamisessa on kyse ryhmästä oikeudenistunnossa, jossa kaikki ovat syyttäjiä, tuomari lietsoo syyttäjiä ja uhri on häkissä ja valokeilassa, suukapula suussaan.

        Eli varsin diktaattorimaan oikeudenkäynti. Ajatelkaa itse!


    • kiusautunut

      Kokemuksiasi tulee kunnioittaa. Sinun kannattaisi myös pysähtyä katsomaan omaa psyykkistä tilaasi. Onko suhtautumisesi elämään voittopuolisesti kielteinen. Kiusaajat aistivat kielteisyyttä ja valitsevat uhrikseen, jolloin kiusaajan ei tarvitse nähdä omaa kielteisyyttään. Oman positiivisen mielen kehittämisestä on aina apua, emme ole ongelmiemme uhreja.

      • kysymystama

        Hyvä näkökulma. Mitenkähän sitten lienee asianlaita ihmisen kohdalla joka ollut hyvin positiivisesti ajatteleva ja kannustanut muita ihmisiä, niin tälläistä käytöstä ei ollakaan suvaittu. Miten ihmeessä voi säilyttää positiivisuutensa näiden negatiivisesti ajattelevien ihmisten keskuudessa ?
        Äkkiähän tuo kielteisyys tarttuu ja kehä on valmis.


      • kiusautunut

        Positiivinen, hyvin menestyvä ihminen voi aiheuttaa kateutta muissa ihmisissä. Terve ihminen on tietoinen kateudesta, hän huomaa sitä myös itsessään, jolloin hän osaa suhtautua siihen oikein. Mitä laaajempi tietoisuus ihmisellä on sitä paremmin hän osaa suhtautua muihin ihmisiin, jopa auttaa heitä.


      • psykopatiasta

        Positiivisella ja negatiivisella mielellä ei ole mitään tekemistä psykopatian ja sadismin kanssa, jollainen gang stalkkaaja on.


      • psykopatiasta
        kiusautunut kirjoitti:

        Positiivinen, hyvin menestyvä ihminen voi aiheuttaa kateutta muissa ihmisissä. Terve ihminen on tietoinen kateudesta, hän huomaa sitä myös itsessään, jolloin hän osaa suhtautua siihen oikein. Mitä laaajempi tietoisuus ihmisellä on sitä paremmin hän osaa suhtautua muihin ihmisiin, jopa auttaa heitä.

        Lainaus/Indie Target:

        Ajatuksia joukkovainoajista, psykopatiasta, projektiosta ja kohteen syyllistämisestä

        Viime aikoina vainoajani ovat minulle kohdennetuissa keskusteluissa (directed conversation) toistelleet tämäntapaista lausetta: ”Paska mikä paska, vaikka ei näe itsessään mitään vikaa”, viimeksi juuri eilen. Eli nyt, kun suurelle osalle vainoajista on varmaan käynyt selväksi, että minusta levitetyt valheet, että olisin pedofiili, terroristi, uhka yhteiskunnalle tms., eivät pidäkään paikkaansa, vainoamista silti jatkavat ”perpetraattorit” perustelevat toimintansa oikeutusta epämääräisellä ”kyllähän se silti sen ansaitsee, koska (insertoi tähän tekosyy)” verukkeella. Olen ilmeisesti ”paska”, kun en suostu enää vain ottamaan vastaan hiljaisesti kaikkea psykologista terroria, jota harjoittavat nämä itseään yhteiskunnan tukipilareina ja kenties jopa sankareina pitävät empatiakyvyttömät ihmiset, joiden elämässä ei ilmeisesti ole muuta sisältöä kuin muiden ihmisten vainoaminen, kiusaaminen ja kiduttaminen.

        Itse asiassa joukkovainoamisen kohteeksi valitaan useimmiten erityisen herkkiä, ajattelevia, reflektioon kykeneviä ihmisiä, jotka usein ensin etsivät juuri herkästi itsestään syytä (ennen kuin heille selviää, mistä joukkovainoamisessa on kyse), kuten psykopaatin puolisona tai lapsena ja emotionaalisen pahoinpitelyn kohteena elänyt ihminen, josta on tullut ns. identifioitu potilas. Psykopaatti usein harjoittaa ns. kaasuvalottamista (gaslighting), jossa kohdetta hämmennetään manipuloimalla hänen todellisuuskäsitystään, jotta hän alkaisi uskoa olevansa sekoamassa. Sitten tämä ”identifioitu potilas” menee tai joutuu psykiatriseen hoitoon, vaikka ainoa, joka oikeasti on sairas, on se psykopaatti. Tämä kuvio toistuu niin usein, että se on todellinen epidemia yhteiskunnassa.

        Joukkovainoaminen on tätä samaa kaasuvalottamista, jossa yksittäisen psykopaatin sijaan sitä harjoittaa suuri joukko ihmisiä ja organisaatiot, joita johtavat psykopaatit. Päivittäisen katutason vainoamisen suorittajat tuskin yleensä ovat varsinaisia psykopaatteja, vaan pikemminkin vain heikkotahtoisia mahdollistajia, joita psykopaatit tarvitsevat sadististen valtaleikkiensä toteuttamiseen suuremmassa mittakaavassa ja yhteiskunnan tasolla. Moni heistä on varmasti vielä oikeasti niin yksinkertainen, että uskoo, ainakin aluksi, ne tekosyyt, joilla vainoamista organisoivat heille sitä perustelevat.

        Psykopaattien peleihin liittyy aina kaiken projisoiminen kohteeseen, ja tämä sama tapahtuu joukkovainoamisen kohdalla. Reflektioon kykenemättömät vainoajat projisoivat omat vikansa ja mielensisältönsä kohteeseen. He sanovat, että kohde on ”pervo”, vaikka itse harrastavat ihmisen tarkkailemista 24/7 hänen jokaista vessassa käyntiään myöten, mikä on äärimmäisen perverssiä toimintaa. He sanovat, että kohde on ”uhka yhteiskunnalle”, vaikka itse juuri parhaillaan aktiivisesti tuhoavat yhteiskuntaa toiminnallaan. He sanovat, että kohde on ”työtön pummi”, vaikka usein itse ovat työttömiä, joiden ainoa ”työ” on toisen ihmisen vainoaminen. Vainoajien kannattaisikin olla sen sijaan kiitollisia kohteelle, koska hän välillisesti työllistää heidät. Sitten he sanovat, että kohde on ”mielisairas”, vaikka itse harjoittavat tätä täysin mielipuolista toimintaa.

        Ja kaiken tämän jälkeen joukkovainoajat kuvittelevat vielä nousevansa koulukiusaajan tavoin kohteensa yläpuolelle, mutta todellisuudessa he vain alentavat itse itsensä sadistisella toiminnallaan. Katutason vainoajan prototyyppi on hengenlahjoiltaan korkeintaan keskinkertainen ihminen, jolla ei ole kykyä tuottaa merkityksellistä henkistä sisältöä ihmiselämälle. Ehkä siksi halutaan sitten tuhota ihminen, jolla se on. Vähän niin kuin koulussa usein kiusataan siellä hyvin menestyvää oppilasta.

        Monet vainoajista, varsinkin toiminnan johtajista ja organisoijista, ovat kuitenkin yksinkertaisesti psykopaatteja, joiden kohdalla on kyse heidän sisäsyntyisten sadististen tarpeidensa täyttämisestä. Psykopaateilta puuttuu ihan konkreettisesti kyky empatiaan, mikä näkyy myös poikkeavuuksina aivojen magneettikuvauksissa. Ei-psykopaattisilla vainoajilla sen sijaan on omatunto, ja sitä voi ihmetellä, miten tällainen ihminen jatkaa toimintaa vielä senkin jälkeen, kun hänelle selviää, että kohteesta rakennettu karikatyyri on valhe. Inhimillisestä näkökulmasta sen voi ymmärtää, jos häntä painostetaan, kiristetään tai uhkaillaan, mutta siitä tuskin on kyse läheskään kaikkien kohdalla.


      • posinega
        psykopatiasta kirjoitti:

        Positiivisella ja negatiivisella mielellä ei ole mitään tekemistä psykopatian ja sadismin kanssa, jollainen gang stalkkaaja on.

        Vainoaja voi kätkeytyä positiivisuuden viittaan ja sen perusteella esittää huolestuvansa uhrin yksityiselämän asioista ja tuota tekosyytä käyttäen mustamaalata, levittää, eristää ja vainota uhriaan.

        Positiivisuus kestää niin kauan kuin vainoaja kokee, että uhrilla menee huonosti. Tämä positiivisuuden lähettiläs muuttuu kuitenkin negatiiviseksi, katkeraksi, kateelliseksi ja vihamieliseksi viimeistään siinä vaiheessa, kun huomaa, että uhrillahan meneekin hyvin. Ja taas vainoaminen jatkuu, valheilla vääristellen mustamaalausta.

        Vainoaja saattaa projisoida tuntemansa kateuden väittäen, että uhri on hänelle kateellinen "hänen positiivisuudestaan", tai lukuisia muita pinnallisia arvoja. Tuo positiivisuus on kuitenkin vain näytelmärooli, sillä eivät nämä vainoajat mitään positiivisia ihmisiä ole, päinvastoin.


      • TiFi
        posinega kirjoitti:

        Vainoaja voi kätkeytyä positiivisuuden viittaan ja sen perusteella esittää huolestuvansa uhrin yksityiselämän asioista ja tuota tekosyytä käyttäen mustamaalata, levittää, eristää ja vainota uhriaan.

        Positiivisuus kestää niin kauan kuin vainoaja kokee, että uhrilla menee huonosti. Tämä positiivisuuden lähettiläs muuttuu kuitenkin negatiiviseksi, katkeraksi, kateelliseksi ja vihamieliseksi viimeistään siinä vaiheessa, kun huomaa, että uhrillahan meneekin hyvin. Ja taas vainoaminen jatkuu, valheilla vääristellen mustamaalausta.

        Vainoaja saattaa projisoida tuntemansa kateuden väittäen, että uhri on hänelle kateellinen "hänen positiivisuudestaan", tai lukuisia muita pinnallisia arvoja. Tuo positiivisuus on kuitenkin vain näytelmärooli, sillä eivät nämä vainoajat mitään positiivisia ihmisiä ole, päinvastoin.

        "Positiivisuus kestää niin kauan kuin vainoaja kokee, että uhrilla menee huonosti. Tämä positiivisuuden lähettiläs muuttuu kuitenkin negatiiviseksi, katkeraksi, kateelliseksi ja vihamieliseksi viimeistään siinä vaiheessa, kun huomaa, että uhrillahan meneekin hyvin."

        Näin on varmaan käynytkin nyt, kun vainoajat ovat huomanneet, että psykologiset leikit eivät mitenkään erityisemmin enää vaikuta minuun muuten kuin, että se pelleily totta kai ärsyttää ja ns. vituttaa välillä. Jos luulevat, että "hallitsevat" minun mieltä, niin "dream on" is all I have to say to them. Ketä tahansa ärsyttäisi, jos joku nilkki tulisi koko ajan hyppimään silmille, ei tässä sen kummemmasta ole välttämättä kysymys.

        Ja voi olla, että joitain vainoajia ihan oikeasti suututtaa se, että kutsun niitä nimillä, jotka niille sopivat. Vainoajiin ja psykopaatteihin kannattaa muuten viitata sanalla "ne" eikä "he", koska ihmisyyden kanssa niillä ei ole mitään tekemistä.


      • huumoriavakavaanasiaan
        TiFi kirjoitti:

        "Positiivisuus kestää niin kauan kuin vainoaja kokee, että uhrilla menee huonosti. Tämä positiivisuuden lähettiläs muuttuu kuitenkin negatiiviseksi, katkeraksi, kateelliseksi ja vihamieliseksi viimeistään siinä vaiheessa, kun huomaa, että uhrillahan meneekin hyvin."

        Näin on varmaan käynytkin nyt, kun vainoajat ovat huomanneet, että psykologiset leikit eivät mitenkään erityisemmin enää vaikuta minuun muuten kuin, että se pelleily totta kai ärsyttää ja ns. vituttaa välillä. Jos luulevat, että "hallitsevat" minun mieltä, niin "dream on" is all I have to say to them. Ketä tahansa ärsyttäisi, jos joku nilkki tulisi koko ajan hyppimään silmille, ei tässä sen kummemmasta ole välttämättä kysymys.

        Ja voi olla, että joitain vainoajia ihan oikeasti suututtaa se, että kutsun niitä nimillä, jotka niille sopivat. Vainoajiin ja psykopaatteihin kannattaa muuten viitata sanalla "ne" eikä "he", koska ihmisyyden kanssa niillä ei ole mitään tekemistä.

        Ainoan huumorin heistä löytääkin vain antamalla heille heitä hyvin kuvaavat lempinimet. Eli kun kerrot toiminnastaan muille, niin anna heille lempinimet.

        Hyvän neuvon, jonka olen saanut, että kun se mustamaalaaminen ei lopu, niin parasta on vain keskittyä tekemään omasta elämästään mahdollisimman laadukasta ja hyvää.
        Ja toinen, että ei pidä välittää muiden ajatuksista ja puheista.

        Joskus ei myöskään kannata altistaa itseään liikaa netille, jossa huomaa heidän alkeelliset kiusaamisyrityksensä. Leikki onnistuu aikansa, mutta aikanaan se loppuu.

        Lapsi on terve, kun se leikkii, mutta jos ei osaa lopettaa leikkimistään, niin se on sairas - pätee stalkkaajaan.


      • psykopatiasta
        posinega kirjoitti:

        Vainoaja voi kätkeytyä positiivisuuden viittaan ja sen perusteella esittää huolestuvansa uhrin yksityiselämän asioista ja tuota tekosyytä käyttäen mustamaalata, levittää, eristää ja vainota uhriaan.

        Positiivisuus kestää niin kauan kuin vainoaja kokee, että uhrilla menee huonosti. Tämä positiivisuuden lähettiläs muuttuu kuitenkin negatiiviseksi, katkeraksi, kateelliseksi ja vihamieliseksi viimeistään siinä vaiheessa, kun huomaa, että uhrillahan meneekin hyvin. Ja taas vainoaminen jatkuu, valheilla vääristellen mustamaalausta.

        Vainoaja saattaa projisoida tuntemansa kateuden väittäen, että uhri on hänelle kateellinen "hänen positiivisuudestaan", tai lukuisia muita pinnallisia arvoja. Tuo positiivisuus on kuitenkin vain näytelmärooli, sillä eivät nämä vainoajat mitään positiivisia ihmisiä ole, päinvastoin.

        ok. Anteeksi, jos en ymmärtänyt viittausta positiivisuuteen. Koska juuri uhrilta nämä porukassa toimivat haluavat ilon ja positiivisuuden viedä tahallisesti.

        Positiivisuus on juuri sellainen arvo, johon gang stalkkaaja voisi toimintansa verhota, muita samantyyppisiä arvoja ovat sosiaalisuus ja yhteisöllisyys, kun tarkoitus on vain kiusata yhtä ihmistä porukalla.


      • näinpänäin
        psykopatiasta kirjoitti:

        ok. Anteeksi, jos en ymmärtänyt viittausta positiivisuuteen. Koska juuri uhrilta nämä porukassa toimivat haluavat ilon ja positiivisuuden viedä tahallisesti.

        Positiivisuus on juuri sellainen arvo, johon gang stalkkaaja voisi toimintansa verhota, muita samantyyppisiä arvoja ovat sosiaalisuus ja yhteisöllisyys, kun tarkoitus on vain kiusata yhtä ihmistä porukalla.

        Niin kyllä tuo, toiselta ilo ja hyvä pois, kuvitellen, että toiselle pahanolon tuottamalla oma olo paranee.


      • kiusautunut
        psykopatiasta kirjoitti:

        Positiivisella ja negatiivisella mielellä ei ole mitään tekemistä psykopatian ja sadismin kanssa, jollainen gang stalkkaaja on.

        Sanotan, että psykopaatti ei tunne syyllisyyttä. Psyykopaatti on poissa todellisuudesta, sairaassa fantasiamaailmassa niin syvällä, että hän on menettänyt yhteyden syyllisyydentunteiseensa. Syylisyydentunne on tarpeellinen, positiivinen tunne ihmiselle.


      • MrJuha82outolintu

        Outoa argumentointia aloittajalta!
        Ei ihan nappaa tommonen logiikka.
        Ikäänkuin puolustelisi myös......
        Monasti mulle ollaan kateellisia, koska omistan mersun ja teen omaehtoista bisnestä.
        Sekä olen urheilullinen ja komea mies, joten helppo kiusaamisen kohde.
        Olen myös rehellinen, mi9kä on nykyään huono luonteenpiirre.


    • psykopatiasta

      Alkuperäinen kirjoitus voi olla aito tai se voi olla psykopaatin oman toimintansa seurauksia toisen saappaissa peilaavan sairaan elukan tuotos, joka samalla ihailee omaa reippauttaan "verkostoitumisessa" ja siinä, että ajattelee, että voi saada uhrinsa myös uskomaan, että heitä seurataan muuallakin kuin siinä omalla reviirillä, johon on naapuruston värvännyt.

      Itselläni herää suuri epäilys tästä aloituksesta, koska uhri harvoin tietää, mihin kaikkeen pahuuteen psykopaatti yltää, paitsi vahingossa netissä törmäämällä tällaiseen sairauteen/pahuuteen kuin gang stalking.

    • psykopatiasta

      Lainaus/indie target

      Ajatuksia joukkovainoajista, psykopatiasta, projektiosta ja kohteen syyllistämisestä
      Viime aikoina vainoajani ovat minulle kohdennetuissa keskusteluissa (directed conversation) toistelleet tämäntapaista lausetta: ”Paska mikä paska, vaikka ei näe itsessään mitään vikaa”, viimeksi juuri eilen. Eli nyt, kun suurelle osalle vainoajista on varmaan käynyt selväksi, että minusta levitetyt valheet, että olisin pedofiili, terroristi, uhka yhteiskunnalle tms., eivät pidäkään paikkaansa, vainoamista silti jatkavat ”perpetraattorit” perustelevat toimintansa oikeutusta epämääräisellä ”kyllähän se silti sen ansaitsee, koska (insertoi tähän tekosyy)” verukkeella. Olen ilmeisesti ”paska”, kun en suostu enää vain ottamaan vastaan hiljaisesti kaikkea psykologista terroria, jota harjoittavat nämä itseään yhteiskunnan tukipilareina ja kenties jopa sankareina pitävät empatiakyvyttömät ihmiset, joiden elämässä ei ilmeisesti ole muuta sisältöä kuin muiden ihmisten vainoaminen, kiusaaminen ja kiduttaminen.

      Itse asiassa joukkovainoamisen kohteeksi valitaan useimmiten erityisen herkkiä, ajattelevia, reflektioon kykeneviä ihmisiä, jotka usein ensin etsivät juuri herkästi itsestään syytä (ennen kuin heille selviää, mistä joukkovainoamisessa on kyse), kuten psykopaatin puolisona tai lapsena ja emotionaalisen pahoinpitelyn kohteena elänyt ihminen, josta on tullut ns. identifioitu potilas. Psykopaatti usein harjoittaa ns. kaasuvalottamista (gaslighting), jossa kohdetta hämmennetään manipuloimalla hänen todellisuuskäsitystään, jotta hän alkaisi uskoa olevansa sekoamassa. Sitten tämä ”identifioitu potilas” menee tai joutuu psykiatriseen hoitoon, vaikka ainoa, joka oikeasti on sairas, on se psykopaatti. Tämä kuvio toistuu niin usein, että se on todellinen epidemia yhteiskunnassa.

      Joukkovainoaminen on tätä samaa kaasuvalottamista, jossa yksittäisen psykopaatin sijaan sitä harjoittaa suuri joukko ihmisiä ja organisaatiot, joita johtavat psykopaatit. Päivittäisen katutason vainoamisen suorittajat tuskin yleensä ovat varsinaisia psykopaatteja, vaan pikemminkin vain heikkotahtoisia mahdollistajia, joita psykopaatit tarvitsevat sadististen valtaleikkiensä toteuttamiseen suuremmassa mittakaavassa ja yhteiskunnan tasolla. Moni heistä on varmasti vielä oikeasti niin yksinkertainen, että uskoo, ainakin aluksi, ne tekosyyt, joilla vainoamista organisoivat heille sitä perustelevat.

      Psykopaattien peleihin liittyy aina kaiken projisoiminen kohteeseen, ja tämä sama tapahtuu joukkovainoamisen kohdalla. Reflektioon kykenemättömät vainoajat projisoivat omat vikansa ja mielensisältönsä kohteeseen. He sanovat, että kohde on ”pervo”, vaikka itse harrastavat ihmisen tarkkailemista 24/7 hänen jokaista vessassa käyntiään myöten, mikä on äärimmäisen perverssiä toimintaa. He sanovat, että kohde on ”uhka yhteiskunnalle”, vaikka itse juuri parhaillaan aktiivisesti tuhoavat yhteiskuntaa toiminnallaan. He sanovat, että kohde on ”työtön pummi”, vaikka usein itse ovat työttömiä, joiden ainoa ”työ” on toisen ihmisen vainoaminen. Vainoajien kannattaisikin olla sen sijaan kiitollisia kohteelle, koska hän välillisesti työllistää heidät. Sitten he sanovat, että kohde on ”mielisairas”, vaikka itse harjoittavat tätä täysin mielipuolista toimintaa.

      Ja kaiken tämän jälkeen joukkovainoajat kuvittelevat vielä nousevansa koulukiusaajan tavoin kohteensa yläpuolelle, mutta todellisuudessa he vain alentavat itse itsensä sadistisella toiminnallaan. Katutason vainoajan prototyyppi on hengenlahjoiltaan korkeintaan keskinkertainen ihminen, jolla ei ole kykyä tuottaa merkityksellistä henkistä sisältöä ihmiselämälle. Ehkä siksi halutaan sitten tuhota ihminen, jolla se on. Vähän niin kuin koulussa usein kiusataan siellä hyvin menestyvää oppilasta.

      Monet vainoajista, varsinkin toiminnan johtajista ja organisoijista, ovat kuitenkin yksinkertaisesti psykopaatteja, joiden kohdalla on kyse heidän sisäsyntyisten sadististen tarpeidensa täyttämisestä. Psykopaateilta puuttuu ihan konkreettisesti kyky empatiaan, mikä näkyy myös poikkeavuuksina aivojen magneettikuvauksissa. Ei-psykopaattisilla vainoajilla sen sijaan on omatunto, ja sitä voi ihmetellä, miten tällainen ihminen jatkaa toimintaa vielä senkin jälkeen, kun hänelle selviää, että kohteesta rakennettu karikatyyri on valhe. Inhimillisestä näkökulmasta sen voi ymmärtää, jos häntä painostetaan, kiristetään tai uhkaillaan, mutta siitä tuskin on kyse läheskään kaikkien kohdalla.

    • MrJuha82outolintu

      Kiusaajat syyttivät minua vainoamisesta, kun suutuin heille youtubessa, kun kiusasivat minua ja sitten aloin seuraamaan niitä eri videoissa ja heittelin vihaisia kommentteja, mutta juuri sen takia, koska mua otti päähän niiden sairas käytös.
      Ne kirjoittivat perättömiä juttuja minusta.
      Narsisti-kiusaaja voi kääntää asiat päälaelleen näyttääkseen sinut juuri syylliseltä.

      Toki saatoin itekki syyllistyä kiusaamiseen, mutta ainakin tiedän sen, että olen parempi ihminen kuin nuo kiusaajani, jotka kiusasivat mua ENSIN ja sitten lähdin kostoretkelle.
      Netin ulkopuolella ei oo ollu mittään ongelmia.
      Vain netissä, mutta vuoden päivät olen ollu erossa noista tyypeistä, sillä en lue niijen kommentteja
      sillä eihän oo pakko lukea niijen kommentteja.
      Ei tarvitsisi provosoitua, mutta ymmärrän hyvin niitä, jotka suuttuu kiusaamisesta.

      Nykyään olen kasvattanu itelleni kovemman nahan, mutta edelleen en voi arvostaa kiusaajia.
      Pidän niitä yhteiskunnan pohjasakkaan kuuluvina ihmisinä.

      KErran hermostuin yhteen kiusaajaan niin lujasti, että lähetin sille yhden päivän aikana 10 sähköpostiviestiä.
      Sen jälkeen mun piti pohtia omaa touhuani myös.
      Ehkei sittenkään kannata?
      MUTTA TIEDÄN, että olen aina parempi ihminen kuin nuo jotka ekana kiusaavat.
      =)
      Ollaan sitten vaikka narsisteja hehheh ku itteää rakastetaan, mutta parempi hyvä narsistinen ihminen kuin paha narsisti-kiusaaja.

    • heppahullu14

      Minuakin on kiusattu enkä oo varma kiusataako edeleekin mua kiusattiin alakoulun kolmesella paljon ja myös vitosella ja kutosella. Yks tyyppi (joka oli mun kaveri mä olin tietämätön silloin)
      teki kiusaajaryhmän faceen johon tietenkin alkoi minun entisiä luokkalaisia tyttöjä silloin sain tietää vasta kutosella että se oli tehnyt semmosta se edelleen kalvaa minun mieltä. sitten se haukku mua lehmäksi muutakin teki... Ja yksi kerta kun minä enhalunnut olla mun luokkalaisten kanssa niin se mainasi tehdä yksi tyyppi mulle uhkauskirjeen nyt minä olen onneksi eri luokalla kuin se yläkoululla. Olen nyt iloinen kun pääsin siittä eroon eipä tarvi kahtella sen rumaa pärstää.

    • hohhoijookusettelemista

      Minuakin on kiusattu: Suomi24- keskustelupalstoilla. Jos et itse ole mielisairas ( miltä valitettavasti anteeksi tekstisi näyttää), niin anna niiden kierrättää Facebookeissaan valokuvia - itse voit sitten halutessasi haastaa ne oikeuteen, koska kenestäkään ihmisestä kuvaa internetiin ei saa laittaa asianomaisen tietämättä, eikä etenkään esimerkiksi esiintyä internetmaailmassa toisen ihmisen identiteetillä tahi toisen ihmisen nimissä. Itse ainakin olisin sellaisten kiusaajien edessä vahvoilla juridisesti, koska koskaan en ole yhtäkään kuvaa mihinkään internetiin laittanut. Ei ole ollut tarvetta esitellä itseäni internetkansalle koskaan. Jos jaat elämääsi internetsfäärissä, valitse ystäviksesi vain sellaisia jotka todella tunnet siten että tiedät heidän olevan internetissä siellä missä sinä olet - muuten kuin "internetpohjaisen tiedon" perusteella. Minä en kuulu esimerkiksi Facebookin jäsenistöön ollenkaan, enkä ole myöskään niin juntti, että ainakaan Suomikakkosnelosen jösenistöön:), mutta aina olen ollut pöyristynyt siitä, että miten jotkut uskaltaa ottaa kavereikseen sielläkin ihmisille edes soittamatta mitä lienee tapauksia.

      Internet on hörhöille täyttä todellisuutta. Fiksuille se on valheen paikka ja virtuaalia, missä mitään netissä lukevaa ei oteta automaattisena totuuksina. Ketään ei toki saa kiusata. Jos olet terve, voit nauraa niin tyhmille ihmisille, jotka kenties ääliöyttään luulee, että sinä olet joku heidän luulemansa kaltainen, mitä ovat pässit kenties vaikkapa netistä lukeneet. Jos sen sijaan sinulla skragaa psyyke, suosittelen hakemaan mielenterveysapua, siinä tapauksessa jos asia on niin. Periaatteessa sen voisi uskoa, että vois olla hulluja, jotka alkais netistä lukemansa perusteella ahdistella reaalielämässä, mutta jos itselleni tapahtuisi vastaavaa mistä kerrot että muka ihan busseissa ahdistellaan, varmaan kysyisisin vain kylmän rauhallisesti häiritsijöiltä, että anteeksi mistä me tunnemme ja että onko minun persoonassani jotakin huvittavaa.Jokainen älykäs lopettaisi hekottelunsa siinä vaiheessa. Muutenkin suhtaudun kylmästi tyyppeihin, jotka tuntemattomat tuntuu tietävän mun elämästä, vaikka en kyseisten mikään Facebook- kaveri esi. tai mikään nettikaveri ole koskaan ollut; se on tyhmyyttä, se ihmisten luulottelu ja tyhmyys vaikka onkin ärsyttävää, se valitettavasti on inhimillistä. Ennen Facebookeja oli kyllä paljon yksityisyydeltä suojatumpaa tavisten elämä, nykyisin vaikka niihin ei kuulukaan, joutuu usein kuuntelemaan ihan hörhöjä tuntemattomia.

    • aijaa.com

      47v

      2.8.2014 10:11

      Tuo "ihminen on paskha" nimimerkki kirjoitteli tuossa suomi24 feikkiämmästä, jolla viiraa päässä ja kiusaa ja stalkkaa ihmisiä. Juu niin on tuollainen. Kun tietää alkuperänsä, niin ei ihmettele yhtään miksi on tuollainen - häiriintynyt.

    • rey5y

      GS = sellaisen kokee henkilö joka ei ole hoitanut paranoidista skitsofreniaansa kuntoon. Tämä on tosiasia. Kukaan muu ei vainoa kuin uhrin omassa päässään kokemat harhat.

    • lapset-ja-nuoret

      21.1.2014 klo 6:13 | päivitetty 22.1.2014 klo 7:59
      Nuorten kiusaaminen: WhatsApp syrjäytti tekstiviestit
      Uudet netti- ja kännykkäsovellukset luovat kiusaajille koko ajan uusia väyliä piinata uhriaan. Harva koulukiusattu saa enää olla rauhassa edes kotonaan.

      Nuoret kiusaavat toisiaan Whatsappin avulla
      Uusi ilmiö on kiusata koulukaveria vapaa-ajalla esimerkiksi WhatsAppissa.

      Nuorten kiusaaminen saa koko ajan uusia muotoja. Tuore ilmiö on kännykkäsovellus WhatsAppin hyödyntäminen kiusaamiseen.

      Kyseessä on sovellus, jonka avulla käyttäjä voi lähettää viestejä ja kuvia toisille käyttäjille internetin välityksellä ilmaiseksi.

      Nuorisopoliisi, vanhempi konstaapeli Toni Reinikainen Mikkelin poliisiasemalta sanoo, että esimerkiksi herjaavat kuvat leviävät WhatsAppin välityksellä nopeasti kymmenille vastaanottajille. Itä-Suomen poliisinkin tietoon on tullut jo useampia tapauksia, joissa kiusattua herjataan nimenomaan WhatsAppissa.

      Yksi kiusaamisen muoto on salakuvata uhria ja lähettää kiusallinen kuva sen jälkeen vaikkapa koko luokalle. Reinikaisen mukaan viestien lähettäminen WhatAppissa on helpompaa, nopeampaa ja halvempaa kuin perinteiset tekstiviestit, jotka ovat jo jäämässä kiusaamisvälineenä historiaan.

      – WhatsAppissa voidaan tehdä viestiryhmiä, ja kun viesti lähetetään, kaikki lukevat sen heti. Facebookin seinällä viestit jäävät kaikkien nähtäville, mutta WhatsAppissa kuva tai viesti jää vain puhelimen muistiin, Reinikainen sanoo.

      Poliisin mukaan WhatsApp-kiusaaminen alkoi yleistyä nuorten keskuudessa jo viime vuoden puolella. Vaikka kiusattu itse ei omistaisikaan sovellusta, voivat muut ladata sen ja keskustella hänestä sen jälkeen ikävään sävyyn ilman, että aikuiset useinkaan saavat vihiä asiasta.

      Välineet vaihtuvat koko ajan
      Palveluntarjoaja on määritellyt WhatsAppin ikärajaksi 16 vuotta, mutta harva nuori noudattaa suositusta. Siinä missä perinteisen tekstiviestin lähettäminen maksaa joka kerta tietyn summan, voi WhatsAppilla viestiä ilmaiseksi. Tämä on Reinikaisen mukaan lisännyt nuorten intoa lähettää joukkoviestejä.

      Toinen nuorten suosima viestisovellus on yli 17-vuotiaille tarkoitettu Kik, jossa Reinikaisen mukaan puhutaan muun muassa tuhmia. Tämänkään sovelluksen kohdalla ikärajat eivät nuoria kiinnosta, vaan Kikin käyttäjiin lukeutuu iso joukko jopa alakouluikäisiä lapsia.

      – Jossain joku vanhempi oli huolissaan, kun alakoululainen käyttää Kikiä. Mielestäni on vanhemmilta melko vastuutonta antaa lasten ladata tällaisia sovelluksia käyttöönsä, Reinikainen toteaa.

      Kolmas kiusaajien suosima väylä on nettisovellus Ask.fm, jossa nuoret voivat esittää nimettöminä kysymyksiä toisilleen. Kysymysten sijaan kiusatun Ask.fm-seinä voi kuitenkin täyttyä "tapa ittes?!!!" -tyyppisistä kehoituksista.

      Siinä missä nettikiusaamista tapahtui aluksi lähinnä Facebookissa, tulee markkinoille koko ajan uusia sovelluksia, jotka kiusaajat ottavat käyttöönsä. Reinikaisen mukaan ilmiö elääkin jatkuvasti.

      – Juuri yksi päivä pohdimme kahvipöydässä, mikä mahtaa olla ensi vuonna se ykkösjuttu. Sitä on vielä mahdotonta tietää.
      Nuorikin joutuu vastaamaan teoistaan

      Reinikaisen mukaan poliisille tulee aina silloin tällöin rikosilmoituksia netissä tapahtuvasta kiusaamisesta. Monestikaan poliisi ei kuitenkaan aloita varsinaista rikostutkintaa, vaan poliisin rooli on lähinnä valistaa nuoria kiusaamisen seurauksista.

      – Joskus, kun joku ilmiö on yleistynyt, olemme käyneet kouluilla puhumassa nuorille siitä, miten kännykän kanssa kuuluu pelata, Reinikainen sanoo.

      Joissain tapauksissa poliisi on myös ottanut yhteyttä suoraan kiusaajaan tai tämän vanhempiin, jos kiusaamista ei ole muuten saatu loppumaan.

      – Ensisijaisesti nämä tapaukset pitäisi kuitenkin pystyä selvittämään esimerkiksi opettajan tai vanhempien avulla. Jos joku sanoo toisesta pahasti ja juttu päätyy poliisille asti, niin jokin on jo pahasti pielessä, Reinikainen linjaa.

      Moni nuori on nykyisin hyvin tietoinen rikosoikeudellisesta vastuusta ja kuvittelee, että alle 15-vuotiaana tehdyistä rikoksista ei joudu minkäänlaiseen vastuuseen. Reinikaisen mukaan luulo on kuitenkin väärä.

      – Suomessa on käytäntö, että 7-vuotias ja sitä vanhempi ymmärtää oikean ja väärän ja joutuu vastaamaan teoistaan. Vaikka varsinaista rangaistusta ei tuomittaisikaan, joutuu nuori aina korvaamaan tavaralle tai toiselle ihmiselle aiheuttamansa vahingon. Jos hajottaa vaikkapa ikkunan tai kaverin hampaan, joutuu sen itse maksamaan, Reinikainen muistuttaa.

      Petra Husu toimittaja
      Petra Husu
      Yle

      • ongelma-nuoret-kyseessa

        Laitetaas tämä txt nyt tännekin jonon jatkoksi.


        Facerape pyrkii mustaamaan uhrin maineen - trendi leviää nyt suomalaisnuorten parissa.

        Identiteetti varastettu. Facebookissa leviävä facerape edellyttää luvatonta kirjautumista toisen henkilön profiiliin, mikä on rikosoikeudellisesti tietomurto. Ideana on mustamaalata profiilin omistajaa keinoin, jotka voidaan luokitella henkiseksi väkivallaksi.

        Olet Facebookissa, mutta et ole koskaan törmännyt termiin facerape (suom.kasvojen raiskaus)? Et ole yksin. Ensimmäinen facerapeen kannustava sivusto löytyy kuitenkin jo vuodelta 2009.

        Kyseessä on maailmanlaajuinen trendi, joka leviää nyt suomalaisnuorison keskuudessa.

        Facerape tarkoittaa kirjautumista toisen henkilön profiiliin hänen tietämättään. Tavoitteena on saada tehdyksi vahinkoa uhriksi joutuneen maineelle.

        Toisen henkilön profiiliin kirjautuminen onnistuu, jos uhri ei ole muistanut kirjautua ulos tai salasana on tallennettu koneeseen.

        Facerape tehdään myös ystävän älypuhelinta muuhun tarkoitukseen lainaamalla tai viemällä puhelin omistajaltaan tämän huomaamatta.

        Urbaani sanakirja nostaa facerapen ensisijaiseksi missioksi muuttaa uhrin seksuaalinen suuntautuminen julkisena ”tunnustuksena” hänen seinällään.

        Maineen mustaus onnistuu myös lähettämällä mahdollisimman älyttömiä viestejä uhrin Facebook-ystäville.

        Uhri siivoaa profiilinsa ja yrittää paikata tapahtuneen parhaansa mukaan. Meteliä asiasta ei nosteta, eikä aikuisille kannella.

        Koska tekstit ovat julkisia, ne oivat saaneet useat vanhemmat ja opettajat ymmälleen.

        Valtaosalle aikuisista facerape tulee uutisena, mutta nuorille ilmiö on jo tuttu. Rohkeimmat teinit kertovat joutuneensa facerapen uhriksi, jotkut jopa useampaan otteeseen.

        He kuvailevat facerapea yleiseksi toiminnaksi.

        – Facerape pitää ottaa huumorilla, muuten on ihan juntti. Oikeasti se on lievänäkin tosi kamalaa, jos sen uhriksi joutuu, mutta siitä ei saa valittaa, koululainen kertoo nimettömänä.

        – Olen itse säästynyt facerapelta, mutta tiedän sitä tapahtuneen useille ystävälleni. Yksi tapaus oli tosi järkyttävä, siitä puhui koko koulu ja säälin uhria, jatkaa toinen koululainen.

        – Facerapen nimi ”raiskaus” jo kertoo, kuinka vakavasta asiasta on kyse. Toivottavasti ihmiset tajuavat pian lopettaa sen, kommentoi eräs opiskelija.

        Ylikonstaapeli Mikko Manninen Virtuaalilähipoliisista myöntää suoraan, ettei hän ole vielä kuullut facerapesta.

        – Uusi termi minulle. Facerape kuulostaa monin paikoin perinteiseltä nettikiusaamiselta, mutta täyttää pahimmillaan useamman rikoksen kriteerit, Manninen arvioi.

        – Kyseessä olevaa identiteettivarkautta ei ole kriminalisoitu, mutta teon edellyttämä tietomurto on rikos. Samoin voivat täyttyä ainakin kunnianloukkauksen ja yksityiselämää loukkaavan tiedon luvattoman levittämisen kriteerit.

        Facerapen suosiosta kertonee jotain sekin, että internetissä myydään sen nimellä varustettuja paitoja ja mukeja.

        - Helsingin uutiset 13.10.2011 - 16.13-


    • ongelmaa-piisaa

      Vastaus ketjun aloittajalle.
      Kopsu Suomi24-työelämäpalstalta, sopii tännekkin luettavaksi-

      Ongelmahan on se ettei tavallinen suomalainen kiusaaja yleensä edes tajua kiusaavansa koska hän pitää ahdistelua, vittuilua sekä mielivaltaista vallankäyttöä normaalina kommunikaationa.

      Perinteinen suomalainen vuorovaikutuskulttuuri perustuu kiusaamiseen. Se alkaa jo lapsena siitä miten suomalaiset perinteisesti kasvattavat lapsensa. suomalaislapset kasvatetaan nöyryyttämällä, lannistamalla mitätöimällä ja kiusaamalla.

      Meidän vuorovaikutuskulttuurimme on länsimaisittain aivan poikkeuksellinen.

      Tästä kertoo jo suomalaisten fyysinen väkivaltaisuus. Kiusaaminen on henkistä väkivaltaa. Osa samaa ilmiötä kuin puukotukset ja tapot. Sosiaalisiin normeihin kuuluu vielä aika pitkälti, ettei vaimon- ja lastenhakkaamisiin tai rattijuopumuksiin juuri puututa, henkiseen väkivaltaan ei puututa koskaan.
      Väkivalta kuuluu kulttuuriimme ja uhrin osa on hänen oma ongelmansa.

      • jatkoa-

        Ratkaisu ongelmaan:

        Kun ihmetellään erilaisten yhteiskuntien ongelmia pitäisi katsoa vain perhemallia ja tapaaa miten lapset kys. kulttuureissa kasvatetaan. Jos halutaan kiusaamisesta aikuisten maailmassa eroon, pitää lopettaa häiritsevästi käyttäytyvien suojeleminen heidän omien tekojensa seurauksilta.

        Pitää alkaa tiedostaa millaiselle käytökselle on toleranssia ja millaiselle ei. Lisäksi pitää uudelleenarvioida asenne lapsiin ja siihen millaisen vuorovaikutusmallin he lapsena oppivat.


      • hyvä-tie

        Persoonallisuushäiriövoi olla havaittavissa jo lapsessa ja nuoressa. Jossain määrin niihin on psykiatri Hannu Lauerman mukaan mahdollista puuttua heti.
        – Jos lapsi toistuvasti omaa etua tavoitellessaan esimerkiksi valehtelee, kiusaa, pahoinpitelee ja kiristää heikompia lapsia sekä rääkkää avuttomia eläimiä, on käytökseen syytä pyrkiä puuttumaan, Hannu Lauerma kuvailee.
        Miten tilanteeseen puututaan, kannattaa ratkaista tapauskohtaisesti.
        – Vielä ei ihan tarkalleen tiedetä, mitkä keinot olisivat kaikkein tehokkaimpia, mutta niitä tutkitaan kaiken aikaa.


    • jämerää.tekstiä
    • KuulostaaPelottavalta

      Kiinnostaisi tietää että mistä tämä koko aloittajan kiusaamisvyyhti sai alkunsa? Mitä tarkalleen ottaen tapahtui?

      • ei-ole-fb.tunnuksia

        Someilmiö: Leviävät kriisit ja mustamaalaus Internetissä ja sosiaalisessa mediassa
        Julkaistu kesäkuu 23, 2014 Kirjoittaja Matti Kategoria Blog, Facebook 0 Comments

        Sosiaalisen median aikakautta eläessämme on yksi ilmiö nostanut päätään taas kesäkuun aikana: yritysten (ja yksityishenkilöiden) lynkkaus yritystä edustavan henkilöiden tekemisistä johtuen.
        Tänään huomasin jälleen vastaavan ”lynkkausvideon” Facebookissa.

        - mielenkiinnosta kysyisin että minkälaisia nämä "lynkkausviedot Facebookissa" yleensä ovat ?


    • MrJuha82outolintu

      Jos oisin pressa, niin tekisin lain, jossa kiusaaja saisi isot rahalliset sakot kiusaamisesta ja jos kiusaaminen on ajanut kiusatun itsemurhaan(jos se on pystytty todistamaan), niin silloin vankeustuomio olisi paikallaan.
      Tämä jälkimmäinen olisi toki aika hankala käytäntö.

    • Uusmafianonnela

      Olisikin hienoa, jos edes yksi kansanedustaja tai toimittaja uskaltaisi ottaa asian kunnolla esiin. Se olisi päänavaus, kuten aikoinaan (ei tosin Suomessa kovin kauan sitten) koulu- ja työpaikkakiusaamisessa. Pitäisi saada juttuja tutkintaan, tarttis kyllä poliisi niitä lupiakin sitten seurata stalkkerien viestintää. Nämä virukset leviävät nopeasti laajalle, siinäpä sitten kohta on monella työpaikallakin asiakkaiden yksityisyys mennyttä, kun *kohteesta* pitää saada lisämatskua. Ehkä se ei ole niin tärkeää, annetaan olla tämänkin, niin tilanne ei kärjisty...

    • Boumerang

      Ei kannata muuten stalkkerien sitten ihmetellä, kun ahdistaa ja elämästä tulee yhä ontompaa - vaikka taitaa moni ihmetellä tänäkin päivänä, kun syy-seuraussuhteiden ymmärtäminen tuottaa niin huomattavia vaikeuksia. He jäävät omien verkkojensa vangeiksi. Eivätkä uhrit edes suostu syyllistymään siitä, edes vähän, mieliksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe