MERSUKO LUOTETTAVA AUTO?

Late Lapista.

8

97

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleistä

      "Paikkari kertoo, että edellinen omistaja piti autoa hyvässä kunnossa: autoa huollettiin, vaihdettiin varaosia ja maalattiin säännöllisesti. Moottori on vaihdettu monta kertaa.

      - Hänellä oli toinen moottori aina autotallissa varalta. Auto on lisäksi varmaan ainakin 20 kertaa läpimaalattu ja purettu osiksi."

      Toyotaan ei tarvitse vaihtaa moottoria kertaakaan, jos se on tehty Japanissa. Muutama vuosi sitten Toyota-lehdessä oli kirjoitus yli miljoona kilometriä ajetusta Corollasta ilman moottorinvaihtoa ym. isompia remontteja. "Et sää sitä ajamalla loppuun saa", sanoi Toyotan merkkihuolto Carinan omistajalle, ja niin kävikin. Omistaja kuoli ennen kuin Carinan moottori vioittui.

      Kysypä poromiehiltä, onko Hiace vai Vito pitkäikäisempi ja helppohoitoisempi ja kustannuksiltaan alempi työautona. Samoin porot tuntevat Hiacen, mutta eivät Vitoa.

      Mersussa on sähkövikoja paljon, japseissa ei lainkaan. Japsi on luotettavampi. Aiheesta on keskusteluja Yleistä Toyotasta-palstalla.

      • Late Lapista.

        Monellako Toytalla on ajettu tuo 3 miljoonaa kilometriä? taitaa koppa loppua jo paljon ennen 2 miljoonaa kilometriä!


        Late Lapista. SSSS Ry!


      • Varmasti on jouduttu töitä tekemään paljon, että tuo 3 mij. km on saatu ajettua. Tuon mallin mersujen kone saattoi ehkä hyvällä huollolla kestää miljoona km, mutta oli kyllä jo aivan loppu siihen mennessä, joten veikkaan, että kone meni vaihtoon jossain 700 000 km:n paikkeilla, siihen mennessä jakoketju oli jo ainakin kertaalleen vaihdettu viimeistään jossain 400 000 km:n kohdilla.

        Kori on varmasti tarvinnut enemmän huoltoa kuin moottori, nuo olivat pahoja ruostumaan. Kylkilistoja varten lokasuojat ja ovet olivat tiheään rei'itetyt, sieltä lähti ruostevesi valumaan kylkiä pitkin jo paljon ennen puoltakaan miljoonaa. Lattiat ruostuivat myös puhki ja noihinhan sai ostettua uusia lattioita, jotka hitsattiin entisten tilalle. Samoin puhki menivät myös helma- ja pyöräkotelot. Pyöräkotelothan olivat mersun massan vuoksi ehjän näköiset, mutta pelti oli kadonnut massan alta. Ovien alaosat olivat myös ruosteherkät. Tuo "20 kertaa läpimaalattu ja purettu osiksi" , hmm.., siis melkein joka toinen vuosi? No, voi olla, jos on paljon ajettu suolatuilla teillä, sillä on sitten ehkä säästytty enimmiltä hitsaustöiltä.


      • Tositilasto

      • kyllä, kyllä
        Kairakettu kirjoitti:

        Varmasti on jouduttu töitä tekemään paljon, että tuo 3 mij. km on saatu ajettua. Tuon mallin mersujen kone saattoi ehkä hyvällä huollolla kestää miljoona km, mutta oli kyllä jo aivan loppu siihen mennessä, joten veikkaan, että kone meni vaihtoon jossain 700 000 km:n paikkeilla, siihen mennessä jakoketju oli jo ainakin kertaalleen vaihdettu viimeistään jossain 400 000 km:n kohdilla.

        Kori on varmasti tarvinnut enemmän huoltoa kuin moottori, nuo olivat pahoja ruostumaan. Kylkilistoja varten lokasuojat ja ovet olivat tiheään rei'itetyt, sieltä lähti ruostevesi valumaan kylkiä pitkin jo paljon ennen puoltakaan miljoonaa. Lattiat ruostuivat myös puhki ja noihinhan sai ostettua uusia lattioita, jotka hitsattiin entisten tilalle. Samoin puhki menivät myös helma- ja pyöräkotelot. Pyöräkotelothan olivat mersun massan vuoksi ehjän näköiset, mutta pelti oli kadonnut massan alta. Ovien alaosat olivat myös ruosteherkät. Tuo "20 kertaa läpimaalattu ja purettu osiksi" , hmm.., siis melkein joka toinen vuosi? No, voi olla, jos on paljon ajettu suolatuilla teillä, sillä on sitten ehkä säästytty enimmiltä hitsaustöiltä.

        Mersun ongelmat ovat olleet kittisaumat ovissa, kuten muissakin ja ovat maalanneet niitä tehtaan takuuseen. Koneita on vaihdettu jo hieman alle 400 000 kilometriä.


    • 2 palkinto

      Ei ole, vaan 2:ksi luotettavin, (jos nyt tuota km-määrää pitää mittarina.)
      Volvolla on ajettu liki 5 milj.km.

    • lumet lähtee

      Farmarimersun paras ominaisuus on lumenajossa. Peräluukku auki peruutus lumipenkkaan. Kurvaus lumenkaatopaikalle luukku auki. Kaasu pohjassa eteenpäin, jolloin takatila tyhjenee. Ei tarte naapurin Valmettia vaivata.

      • Late Lapista.

        Eiköhän nyt luimenajoon ole pätevämpiäkin vehkeitä?


        Late Lapista. SSSS Ry!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      197
      1535
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1288
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      52
      1042
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      965
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      873
    6. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      873
    7. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      105
      855
    8. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      820
    10. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      42
      814
    Aihe