http://www.iltalehti.fi/autot/2014071818500930_au.shtml
Montako Toyotaa taikka Hundaita pitää ostaa jotta pääsee 3 miljoonaa kilometriä?
Joko Tekniikanmaailma on testannut tuon ???
Late Lapista. SSSS Ry!
MERSUKO LUOTETTAVA AUTO?
8
97
Vastaukset
- Yleistä
"Paikkari kertoo, että edellinen omistaja piti autoa hyvässä kunnossa: autoa huollettiin, vaihdettiin varaosia ja maalattiin säännöllisesti. Moottori on vaihdettu monta kertaa.
- Hänellä oli toinen moottori aina autotallissa varalta. Auto on lisäksi varmaan ainakin 20 kertaa läpimaalattu ja purettu osiksi."
Toyotaan ei tarvitse vaihtaa moottoria kertaakaan, jos se on tehty Japanissa. Muutama vuosi sitten Toyota-lehdessä oli kirjoitus yli miljoona kilometriä ajetusta Corollasta ilman moottorinvaihtoa ym. isompia remontteja. "Et sää sitä ajamalla loppuun saa", sanoi Toyotan merkkihuolto Carinan omistajalle, ja niin kävikin. Omistaja kuoli ennen kuin Carinan moottori vioittui.
Kysypä poromiehiltä, onko Hiace vai Vito pitkäikäisempi ja helppohoitoisempi ja kustannuksiltaan alempi työautona. Samoin porot tuntevat Hiacen, mutta eivät Vitoa.
Mersussa on sähkövikoja paljon, japseissa ei lainkaan. Japsi on luotettavampi. Aiheesta on keskusteluja Yleistä Toyotasta-palstalla.- Late Lapista.
Monellako Toytalla on ajettu tuo 3 miljoonaa kilometriä? taitaa koppa loppua jo paljon ennen 2 miljoonaa kilometriä!
Late Lapista. SSSS Ry! Varmasti on jouduttu töitä tekemään paljon, että tuo 3 mij. km on saatu ajettua. Tuon mallin mersujen kone saattoi ehkä hyvällä huollolla kestää miljoona km, mutta oli kyllä jo aivan loppu siihen mennessä, joten veikkaan, että kone meni vaihtoon jossain 700 000 km:n paikkeilla, siihen mennessä jakoketju oli jo ainakin kertaalleen vaihdettu viimeistään jossain 400 000 km:n kohdilla.
Kori on varmasti tarvinnut enemmän huoltoa kuin moottori, nuo olivat pahoja ruostumaan. Kylkilistoja varten lokasuojat ja ovet olivat tiheään rei'itetyt, sieltä lähti ruostevesi valumaan kylkiä pitkin jo paljon ennen puoltakaan miljoonaa. Lattiat ruostuivat myös puhki ja noihinhan sai ostettua uusia lattioita, jotka hitsattiin entisten tilalle. Samoin puhki menivät myös helma- ja pyöräkotelot. Pyöräkotelothan olivat mersun massan vuoksi ehjän näköiset, mutta pelti oli kadonnut massan alta. Ovien alaosat olivat myös ruosteherkät. Tuo "20 kertaa läpimaalattu ja purettu osiksi" , hmm.., siis melkein joka toinen vuosi? No, voi olla, jos on paljon ajettu suolatuilla teillä, sillä on sitten ehkä säästytty enimmiltä hitsaustöiltä.- Tositilasto
Late Lapista. kirjoitti:
Monellako Toytalla on ajettu tuo 3 miljoonaa kilometriä? taitaa koppa loppua jo paljon ennen 2 miljoonaa kilometriä!
Late Lapista. SSSS Ry!Kone loppuu Mersulla aikaisemmin kuin Toyotalla, mikä on todettu Englannin tutkimuksissa:
http://www.honestjohn.co.uk/news/miscellaneous/2013-01/honda-and-toyota-top-the-engine-reliability-ratings/ - kyllä, kyllä
Kairakettu kirjoitti:
Varmasti on jouduttu töitä tekemään paljon, että tuo 3 mij. km on saatu ajettua. Tuon mallin mersujen kone saattoi ehkä hyvällä huollolla kestää miljoona km, mutta oli kyllä jo aivan loppu siihen mennessä, joten veikkaan, että kone meni vaihtoon jossain 700 000 km:n paikkeilla, siihen mennessä jakoketju oli jo ainakin kertaalleen vaihdettu viimeistään jossain 400 000 km:n kohdilla.
Kori on varmasti tarvinnut enemmän huoltoa kuin moottori, nuo olivat pahoja ruostumaan. Kylkilistoja varten lokasuojat ja ovet olivat tiheään rei'itetyt, sieltä lähti ruostevesi valumaan kylkiä pitkin jo paljon ennen puoltakaan miljoonaa. Lattiat ruostuivat myös puhki ja noihinhan sai ostettua uusia lattioita, jotka hitsattiin entisten tilalle. Samoin puhki menivät myös helma- ja pyöräkotelot. Pyöräkotelothan olivat mersun massan vuoksi ehjän näköiset, mutta pelti oli kadonnut massan alta. Ovien alaosat olivat myös ruosteherkät. Tuo "20 kertaa läpimaalattu ja purettu osiksi" , hmm.., siis melkein joka toinen vuosi? No, voi olla, jos on paljon ajettu suolatuilla teillä, sillä on sitten ehkä säästytty enimmiltä hitsaustöiltä.Mersun ongelmat ovat olleet kittisaumat ovissa, kuten muissakin ja ovat maalanneet niitä tehtaan takuuseen. Koneita on vaihdettu jo hieman alle 400 000 kilometriä.
- 2 palkinto
Ei ole, vaan 2:ksi luotettavin, (jos nyt tuota km-määrää pitää mittarina.)
Volvolla on ajettu liki 5 milj.km. - lumet lähtee
Farmarimersun paras ominaisuus on lumenajossa. Peräluukku auki peruutus lumipenkkaan. Kurvaus lumenkaatopaikalle luukku auki. Kaasu pohjassa eteenpäin, jolloin takatila tyhjenee. Ei tarte naapurin Valmettia vaivata.
- Late Lapista.
Eiköhän nyt luimenajoon ole pätevämpiäkin vehkeitä?
Late Lapista. SSSS Ry!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1971535Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231288- 521042
- 72965
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52873- 58873
- 105855
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 82820
- 42814