Ihana sadonkorjuun aika on alkanut.

mustasorminen

Voi tehdä löytöretkiä kuten minä tänään. Aikaisempi mustikkapaikka oli 7 km:n päässä ja sinne kesti pyöräillä 45 min. Tänään löysin uuden 4 km:n päästä ja sinne menee pyörällä 20 minuutissa. Ihan sopivasti lähdin aamulla varhain liikkeelle. löysin marjoja ja ukkosen jyrähdellessä lähdin kotiin. Ehdin ennen ukonilmaa ja olen iloinen, kun olin aamunvirkku.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalkkilaivan junkki

      Kaikkialla, jossa ennen on ollut mustikkaa, tänä kesänä ei kerättäväksi asti ole. Ovat pieniä ja harvakseltaan niitäkin.
      Saa nähdä tuleeko marja-autoja torille. Aikamoinen löytö muuten. Kellarin 5kg muovipurkki olikin täynnä lakkaa.
      Siellä on koneellinen jäähdytys. Avasin kannen ja maistoin. Ehtaa kaupan pakkaamaa hilloa se on.

      • mustasorminen

        Yllätyin itsekin, kun löysin mustikkaa han kohtuullisesti. Osa on vielä raakileita, joten poimuria en vielä käytä. Milloinkahan pääsen hilloja poimimaan, täällä ei ole soita lähellä enkä pitkälle viitsi lähteä. Sen sijaan aion koluta lähimetsät (säde 10 km), voi löytyä hakkuualue, jolla kasvaa vattuja.


    • kalkkilaiva

      Luonnon vadelma on sokeroituna hillojen aatelia. Hillo pieni siemeninistä toisin kuin lakkahillo. Sopivan ikäisillä hakkuuaukioilla vattua voi olla tosi paljon.
      Samalta aukiolta voi myöhemmin löytää myös puolukoita.

      • mustasorminen

        Minä pakastan ja nautin talvella vaikka pirtelönä. Joskus kauan sitten poimin kymmeniä litroja, kun aina osui uusi hakkuualue reiteilleni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe