Nano ja Epätubaajat

HeKeKee'd

Suomitube possahti. Eräs henkilö kirjoitti blogiinsa siitä kuinka Epätubaajat (Eli siis tubesarja, jossa juontaja Nano reagoi näihin pikkujonnejen videoihin) on nettikiusaamista. Nyt päivän sisällä on tullut varmaan yli kymmenen videota siitä, kuinka Nano on kamala yää nettikiusaus yy ei saa haukkua pieniä lapsia sniff.

Mitä mieltä olette aiheesta? Onko teillä jotain sanottavaa? Haluaisin kuulla keskustelua tästä. Lisätiedosta vastaa Google.

35

1268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En osaa sanoa oikein mitään, koska en ole nähnyt videoita, enkä nyt voi katsoa niitä. Kaikki riippuu luultavasti kommenttien sävystä, joten epäilisin yllättäen nousseen kohun olevan vain pienen "aktivisti"ryhmän tuotosta.

    • Kiitos että kerroit, en edes tiennyt koko asiasta joten kirjoitin Youtubeen "epätubaajat" ja löysin jonkun tyypin tekemän Juomahaasteen, jossa jonnet näyttää taitojaan;
      http://m.youtube.com/watch?v=XNqrQIQEKnQ

      Tuo on kyllä hyvää viihdettä, mutta jonneja sietääkin kiusata vähän; johtuen tästä videosta ja entisistä luokkalaisistani;
      http://m.youtube.com/watch?v=ZqUU7geqN-U
      (Jonnet pilaavat suoran lähetyksen (YLE-uutiset 13.6.2011))

      Heke, paransit juuri iltani laatua aivan kuten vaimoni Kurpizza, mutta eri tavalla, kiitos näistä jonnevideoista!

      • Jonne? Siis tuo huonosti käyttäytyvä, ylimielinen finninaama on jonne, juuri sillä lailla ärsyttävän ja liikuttavan välimuoto. Aika mulkku tapaus.

        Sitten nuo pikkukaverit, jotka lähtevät vessaan kesken haasteen, ovat ihan suloisia.

        Eli minkä ikäisiä te pidätte jonneina?


      • Yhh. Pitäiskö jaksaa katsoa tuo pitempikin...

        Tukija// Mitä helevettiä minä nyt taas olen tehnyt??


      • nasse_seta kirjoitti:

        Jonne? Siis tuo huonosti käyttäytyvä, ylimielinen finninaama on jonne, juuri sillä lailla ärsyttävän ja liikuttavan välimuoto. Aika mulkku tapaus.

        Sitten nuo pikkukaverit, jotka lähtevät vessaan kesken haasteen, ovat ihan suloisia.

        Eli minkä ikäisiä te pidätte jonneina?

        Jonneja ovat minun käsitykseni mukaan noin 9-15-vuotiaat pojat, joskin tytötkin voivat olla jonneja. Naispuolista jonnea voidaan kutsua myös jonnaksi. Tätä vanhemmatkin voivat ola jonneja, enkä tosin tiedä mitään säälittävämpää kuin aikuisjonnet.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Jonne? Siis tuo huonosti käyttäytyvä, ylimielinen finninaama on jonne, juuri sillä lailla ärsyttävän ja liikuttavan välimuoto. Aika mulkku tapaus.

        Sitten nuo pikkukaverit, jotka lähtevät vessaan kesken haasteen, ovat ihan suloisia.

        Eli minkä ikäisiä te pidätte jonneina?

        (Ei liity aiheeseen sen vuoksi sulut; Onneksi en ole itse mennyt tekemään yhtäkään videota ja itse pyrkisin kontrolloimaan lasteni videoiden lataamista, kuvata saa mutta nettiin ei saa laittaa mitään...)

        Jonneiksi kutsutaan enimmäkseen 8-16 -vuotiasta energiajuomaa litkiviä tai muuten ärsyttävistä kersoista tai (itsensä mielestä) koviksista, (esim. eräistä peruskoulun "luokkakavereista") jotka ovat kaikista pahinta roskaväkeä...

        Ne ovat näitä vapaankasvatuksen hedelmiä, ne jonnet... Luultavasti ihmiset näkevät noissa "epätubaaja" videoissa vihaamiaan huonosti käyttäytyviä pikkukersoja; ja sen vuoksi ne menestyy...

        (Tosin onko tuo nettikiusausta kuten aloitusviestissä kysyttiin; siihen vastaisin että jos tuollaisesta videosta tunnistettaisiin luokkalaisten/tuttavien toimesta saattaisi elämä jatkua huonompana...)


      • kurpizza kirjoitti:

        Yhh. Pitäiskö jaksaa katsoa tuo pitempikin...

        Tukija// Mitä helevettiä minä nyt taas olen tehnyt??

        Se on vain sanonta... Voin luopua siitä jos se loukkaa, koska koen itseni guggenheimiläiseksi, jonka oikeutta ei pysty rajoittamaan...


      • israelin-tukija kirjoitti:

        (Ei liity aiheeseen sen vuoksi sulut; Onneksi en ole itse mennyt tekemään yhtäkään videota ja itse pyrkisin kontrolloimaan lasteni videoiden lataamista, kuvata saa mutta nettiin ei saa laittaa mitään...)

        Jonneiksi kutsutaan enimmäkseen 8-16 -vuotiasta energiajuomaa litkiviä tai muuten ärsyttävistä kersoista tai (itsensä mielestä) koviksista, (esim. eräistä peruskoulun "luokkakavereista") jotka ovat kaikista pahinta roskaväkeä...

        Ne ovat näitä vapaankasvatuksen hedelmiä, ne jonnet... Luultavasti ihmiset näkevät noissa "epätubaaja" videoissa vihaamiaan huonosti käyttäytyviä pikkukersoja; ja sen vuoksi ne menestyy...

        (Tosin onko tuo nettikiusausta kuten aloitusviestissä kysyttiin; siihen vastaisin että jos tuollaisesta videosta tunnistettaisiin luokkalaisten/tuttavien toimesta saattaisi elämä jatkua huonompana...)

        IT ei halua lapsia, mutta pätee aina, miten kasvattaisi omansa. XD


      • icepicked kirjoitti:

        Jonneja ovat minun käsitykseni mukaan noin 9-15-vuotiaat pojat, joskin tytötkin voivat olla jonneja. Naispuolista jonnea voidaan kutsua myös jonnaksi. Tätä vanhemmatkin voivat ola jonneja, enkä tosin tiedä mitään säälittävämpää kuin aikuisjonnet.

        No mikä on sitten tuollainen 19-vuotias mulkvisti, joka kuvittelee itsestään niin paljon liikoja, että katsoja kykenee tuntemaan lähinnä myötähäpeää?


      • nasse_seta kirjoitti:

        No mikä on sitten tuollainen 19-vuotias mulkvisti, joka kuvittelee itsestään niin paljon liikoja, että katsoja kykenee tuntemaan lähinnä myötähäpeää?

        Yksinkertaisesti kusipää?


      • israelin-tukija kirjoitti:

        (Ei liity aiheeseen sen vuoksi sulut; Onneksi en ole itse mennyt tekemään yhtäkään videota ja itse pyrkisin kontrolloimaan lasteni videoiden lataamista, kuvata saa mutta nettiin ei saa laittaa mitään...)

        Jonneiksi kutsutaan enimmäkseen 8-16 -vuotiasta energiajuomaa litkiviä tai muuten ärsyttävistä kersoista tai (itsensä mielestä) koviksista, (esim. eräistä peruskoulun "luokkakavereista") jotka ovat kaikista pahinta roskaväkeä...

        Ne ovat näitä vapaankasvatuksen hedelmiä, ne jonnet... Luultavasti ihmiset näkevät noissa "epätubaaja" videoissa vihaamiaan huonosti käyttäytyviä pikkukersoja; ja sen vuoksi ne menestyy...

        (Tosin onko tuo nettikiusausta kuten aloitusviestissä kysyttiin; siihen vastaisin että jos tuollaisesta videosta tunnistettaisiin luokkalaisten/tuttavien toimesta saattaisi elämä jatkua huonompana...)

        Minusta osa kritiikin kohteista oli niin nuoria, että kutsuisin ihan rehellisesti lapsiksi. Tai karmeiksi ja sietämättömiksi pirulaisiksi, mutta en ihan jonneiksi vielä.


      • icepicked kirjoitti:

        Yksinkertaisesti kusipää?

        Halusin tuoda esiin sen näkökulman, että minun kannaltani aika naiivi.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Halusin tuoda esiin sen näkökulman, että minun kannaltani aika naiivi.

        Lapsellinen kusipää? Lapsivesikusipää?


      • icepicked kirjoitti:

        Lapsellinen kusipää? Lapsivesikusipää?

        Jos se olisi naispuolinen, sanoisin että saatanan harakka tai saatanan suttura. Miehestä en tiedä, jokin yleispelle varmaan sitten.

        - Videolla muuten näkyy aika huono valo, ikkuna sivussa ei ole hyvä juttu. Toiseksi kiinnitin huomiota ääntämykseen, jossa on pari sellaista virhettä, jotka estäisivät ainakin "vakavastiotettavan" työn radiossa, teeveessä, yleensä mediassa tai puhealan ammattilaisena. Korjattavissa olevia virheitä, mutta virheitä kumminkin, vaatisivat käyntiä logopedillä.

        Ei sillä nyt muuten olisi väliä, mutta jos kritisoida halutaan...


      • nasse_seta kirjoitti:

        Jos se olisi naispuolinen, sanoisin että saatanan harakka tai saatanan suttura. Miehestä en tiedä, jokin yleispelle varmaan sitten.

        - Videolla muuten näkyy aika huono valo, ikkuna sivussa ei ole hyvä juttu. Toiseksi kiinnitin huomiota ääntämykseen, jossa on pari sellaista virhettä, jotka estäisivät ainakin "vakavastiotettavan" työn radiossa, teeveessä, yleensä mediassa tai puhealan ammattilaisena. Korjattavissa olevia virheitä, mutta virheitä kumminkin, vaatisivat käyntiä logopedillä.

        Ei sillä nyt muuten olisi väliä, mutta jos kritisoida halutaan...

        Sinähän teet aivan samaa kuin hänkin; saapahan samalla mitalla takaisin.


      • icepicked kirjoitti:

        Sinähän teet aivan samaa kuin hänkin; saapahan samalla mitalla takaisin.

        Sepä tässä onkin logiikkana ja oikeutuksena. Sehän on AINA niin, että vanhempana tietää ja osaa enemmän. Se on luonnonlaki. Vanhemmilta voi saada neuvoja ja toisaalta nuoremmilla on tietty "oikeus" mokailla ja sössiä paljon enemmän.

        Eihän kukaan tiedä ja osaa asioita tuosta vaan. Absoluuttisesti ei kukaan. Tasa-arvoisia me kaiken ikäiset olemme keskenämme, ja usein voimme olla kavereitakin tekemättä iästä mitään kynnyskysymystä.

        Joissakin asioissa ikä tarkoittaa sitä, että vanhemmalla on valta ja vastuu olla auktoriteetti, ja nuoremmalla taas on oikeus olla ohjattava ja ei-tietävä. On ihan mukavaa olla välillä se ohjattava ja ei-tietävä, jos vanhempi neuvoo asiallisesti. Ohajuksen ja vittuilun välillä nyt on aika iso ero.

        Halusin vain havainnollistaa, että jos nyt lähdetään vittuilulinjalle, kun on muka saavutettu jokin täydellinen osaaminen, niin vittuilua siinä omaankin niskaan kerjätään. Itse asiassa minäkin tässä tilanteessa.

        Mutta hyväksyn sen ja otan kuran niskaan, jos se sen vaatii. Jos siis olenkin väärässä valotuksen ja ääntämisvirheiden suhteen.


      • nasse_seta kirjoitti:

        Sepä tässä onkin logiikkana ja oikeutuksena. Sehän on AINA niin, että vanhempana tietää ja osaa enemmän. Se on luonnonlaki. Vanhemmilta voi saada neuvoja ja toisaalta nuoremmilla on tietty "oikeus" mokailla ja sössiä paljon enemmän.

        Eihän kukaan tiedä ja osaa asioita tuosta vaan. Absoluuttisesti ei kukaan. Tasa-arvoisia me kaiken ikäiset olemme keskenämme, ja usein voimme olla kavereitakin tekemättä iästä mitään kynnyskysymystä.

        Joissakin asioissa ikä tarkoittaa sitä, että vanhemmalla on valta ja vastuu olla auktoriteetti, ja nuoremmalla taas on oikeus olla ohjattava ja ei-tietävä. On ihan mukavaa olla välillä se ohjattava ja ei-tietävä, jos vanhempi neuvoo asiallisesti. Ohajuksen ja vittuilun välillä nyt on aika iso ero.

        Halusin vain havainnollistaa, että jos nyt lähdetään vittuilulinjalle, kun on muka saavutettu jokin täydellinen osaaminen, niin vittuilua siinä omaankin niskaan kerjätään. Itse asiassa minäkin tässä tilanteessa.

        Mutta hyväksyn sen ja otan kuran niskaan, jos se sen vaatii. Jos siis olenkin väärässä valotuksen ja ääntämisvirheiden suhteen.

        Mitä häi ääntää väärin?


      • icepicked kirjoitti:

        Mitä häi ääntää väärin?

        En sitten puutu murteellisuuksiin. Kuulostaisi olevan jostain Turun suunnasta. Ja siihen ei tietenkään voi antaa mitään ohjetta, että miten Youtubessa äännetään ja käyttäydytään, mutta noin niin kuin yleisesti.

        Ässä. Se on välillä samea ja hoomainen. Oli muutamia selkeitäkin ässiä. Puhuu liian nopeasti, ja vaikka artikulaatio on välillä selkeä, niin nopeus puurouttaa sanat toisiinsa ja välillä on vaikea kuulla, mihin yksi sana loppuu ja mistä toinen alkaa.

        Toki sekin on kai osaksi murteellinen piirre, turkulaisten (tai mistä nyt onkaan) puhe on usein sellaista takatusta. Välilä tulee taas sellaista peruna suussa-efektiä, ja muutama sana jää kokonaan kuulematta, kun ei saa selvää monenkaan kelaukseen jälkeen.

        Luulen, että peruna suussa-efekti syntyy ihan vain siitä, että on liian vähän volyymia eli ilmavirtaa eli liian vähän äänihuulten värähtelyä.

        Kättä ei pidetä puhuessa kaulalla! Se vaikuttaa ääntöelimiin ja epäselkeyttää puhetta.

        Ylihmääräistäh kootah kuulinh myös.

        Ennemmin kyse on "huonoista tavoista" kuin varsinaisista vioista.


      • nasse_seta kirjoitti:

        En sitten puutu murteellisuuksiin. Kuulostaisi olevan jostain Turun suunnasta. Ja siihen ei tietenkään voi antaa mitään ohjetta, että miten Youtubessa äännetään ja käyttäydytään, mutta noin niin kuin yleisesti.

        Ässä. Se on välillä samea ja hoomainen. Oli muutamia selkeitäkin ässiä. Puhuu liian nopeasti, ja vaikka artikulaatio on välillä selkeä, niin nopeus puurouttaa sanat toisiinsa ja välillä on vaikea kuulla, mihin yksi sana loppuu ja mistä toinen alkaa.

        Toki sekin on kai osaksi murteellinen piirre, turkulaisten (tai mistä nyt onkaan) puhe on usein sellaista takatusta. Välilä tulee taas sellaista peruna suussa-efektiä, ja muutama sana jää kokonaan kuulematta, kun ei saa selvää monenkaan kelaukseen jälkeen.

        Luulen, että peruna suussa-efekti syntyy ihan vain siitä, että on liian vähän volyymia eli ilmavirtaa eli liian vähän äänihuulten värähtelyä.

        Kättä ei pidetä puhuessa kaulalla! Se vaikuttaa ääntöelimiin ja epäselkeyttää puhetta.

        Ylihmääräistäh kootah kuulinh myös.

        Ennemmin kyse on "huonoista tavoista" kuin varsinaisista vioista.

        hootah


      • nasse_seta kirjoitti:

        En sitten puutu murteellisuuksiin. Kuulostaisi olevan jostain Turun suunnasta. Ja siihen ei tietenkään voi antaa mitään ohjetta, että miten Youtubessa äännetään ja käyttäydytään, mutta noin niin kuin yleisesti.

        Ässä. Se on välillä samea ja hoomainen. Oli muutamia selkeitäkin ässiä. Puhuu liian nopeasti, ja vaikka artikulaatio on välillä selkeä, niin nopeus puurouttaa sanat toisiinsa ja välillä on vaikea kuulla, mihin yksi sana loppuu ja mistä toinen alkaa.

        Toki sekin on kai osaksi murteellinen piirre, turkulaisten (tai mistä nyt onkaan) puhe on usein sellaista takatusta. Välilä tulee taas sellaista peruna suussa-efektiä, ja muutama sana jää kokonaan kuulematta, kun ei saa selvää monenkaan kelaukseen jälkeen.

        Luulen, että peruna suussa-efekti syntyy ihan vain siitä, että on liian vähän volyymia eli ilmavirtaa eli liian vähän äänihuulten värähtelyä.

        Kättä ei pidetä puhuessa kaulalla! Se vaikuttaa ääntöelimiin ja epäselkeyttää puhetta.

        Ylihmääräistäh kootah kuulinh myös.

        Ennemmin kyse on "huonoista tavoista" kuin varsinaisista vioista.

        En tiedä, huomaisinko itse. Yöt.


      • suwastikantti
        icepicked kirjoitti:

        En tiedä, huomaisinko itse. Yöt.

        En tiedä vaikuttaako ääntämykseen mutta nano muutti 2 vuotiaana venäjältä suomeen.....


    • En osaa sanoa oikein mitään. Katsoin pari Nanon tekemää postausta (en tykännyt) ja katsoin pari postausta, joissa Nanoa kritisoidaan. En kuitenkaan ole nähnyt itse kritiikin aiheita missään.

      • HeKeKee'd

        Siis menkää YouTubeen ja SinäTuubaTV. Ne jonnevideot on tällä hetkellä piilotettu paskamyrskyn takia, tuo Vahllinnaama on toinen tyyppi joka niitä tekee.


      • HeKeKee'd kirjoitti:

        Siis menkää YouTubeen ja SinäTuubaTV. Ne jonnevideot on tällä hetkellä piilotettu paskamyrskyn takia, tuo Vahllinnaama on toinen tyyppi joka niitä tekee.

        Noh, ei edusta ihan mun näkemystä. Siis SinäTuubailijat. Minua on kasvatettu ja koulutettu ja ohjattu aika kovalla kädellä, koska isälläni oli sellainen tyyli. Että mitä helvettiä luulet tekeväsi, kakara.

        Kritiikki koski kuitenkin aina sitä, mitä olin tekeässä tai tehnyt, ei sillä lailla minua persoonana. Näin ollen en ottanut kauheasti itseeni, varsinkin kun isäkin pyrki kuitenkin ratkaisukeskeisesti miettimään, että miten tuon asian saisi korjattua tai opetettua. Ja lapset ja eläimet sössivät aina, se on luonnonlaki, eli ei se isältäkään sellaista raivoamista ollut, ihan vaan sinänsä asiallinen kysymys, että vittu taasko meinaat sen saunan polttaa.

        Plus että lasten ja eläinten lisäksi aikuisetkin sössivät. Ihan koko ajan.

        Äiti toimi valmentajani/opettajani lajissa, jossa perinteisesti on kova kuri. Opin, että minua voidaan ohjata ja heti ei tarvitse väittää vastaan tai selitellä, jos saan parannusehdotuksen. Jos sanotaan että oikea jalka enemmän taakse, niin sitten oikea jalka enemmän taakse. Joku opettaja on käyttänyt aika karseaakin kieltä, mutta en minä siitä välittänyt, koska hän oli yleensä oikeassa.

        Joitakin henkilökohtaisiin asioihin liittyviä juttuja on joskus vaikea kuulla ja ottaa vastaan, mutta voihan sitä suhtautua niinkin, että a) kestän sen b) mietin mitä voin tehdä. Kun eihän se tarkoita sitä, että on läpeensä paska.

        Välillä näkee nuoria ja aikuisiakin, jotka ovat ihan paniikissa, jos niille sanoo, että saisinko vähän enemmän tilaa tai anteeksi, mutta minun pitäisi päästä ohi. Tai että onnistuu paremmin tuolla toisella mailalla. "Vittu mua ei käsketä, vittu kierrä sit ämmä, vittu tiijän ite millä mailalla pelaan!" Sitä vaan, että aika heikkoja ovat, jos kaikki - asiallinenkin palaute - ottaa noin koville pikkuasioissa.

        Lyhyesti: vertaus, että ihminen voittaa itikan, on hyvin osuva. Onhan tuo omansalaista kiusaamista. Tuossa toisessa kohdassa juuri Trotskille sanoin, että vittuilulla ja ohjauksella on kuitenkin aika iso ero, ja vittuilu pitäisi säästää niihin erikoistilanteisiin, jossa sitä oikeasti tarvitaan. Harvoin tarvitaan.


    • -Raippari

      VITTU NYTKÖ VASTA LÖYSIT SEN! VITUN MU... siis löysit ton vasta nyt? Mä löysin sen jo aikoja sitten ja nano on hauska tyyppi! Ja ihan oikein niille jonneille.

    • -Raippari

      Vitun valittajat teidän takia hyvä ja hauska sarja lopetettiin... >:C

      • israelin-tukija

        Meistä kukaan - täällä Suolistossa - tuskin on kirjoittanut blogia ja valittnut nettikiusauksesta joten ne syylliset löytyy muualta, selvä?


      • HeKeKee'd

        Epätubaajat oli paras. Prkl pyhimykset, pitää olla niin ihana ja välittävä lapsia kohtaan.


      • HeKeKee'd kirjoitti:

        Epätubaajat oli paras. Prkl pyhimykset, pitää olla niin ihana ja välittävä lapsia kohtaan.

        Siinä tuo vahllinaama oli ihan oikeassa, kun kysyi että minkä ikäiset tänne oikein lataavat videoita.


    • suwastikantti

      Okei. Olen nähnyt epätubaajia, ja pidän niitä aivan hauskoina.
      Mutta jos tämä blogi on tämä itse lukemani sami koiviston blogi, minä ymmärrän.

      Oikeasti nasse, eihän tuossa blogissa ole mitään korjattavaa. Ja kyllähän se nyt aika murskaavaa voi olla.
      Ja tämä nano, on videoista päätellen hauska ja älykäs. Kyllä häntäkin on pitänyt arveluttaa tämä ohjelma. (Ja hänkin varmasti ymmärtää tämän kannan)

      Ja juu valivali hyvä ohjelma loppu hankkikaa elämä!
      J

      • suwastikantti

        Pahoittelut nasse, väärä nimi, enkä ollutkaan lukenut ajatuksella.
        ~VÄSYMYS~


    • Luulen, että se johtuu siitä, että Nasse on huomattavasti meitä vanhempi. Joo, lapsellistahan tuo on joidenkin kakaroiden videoista valittaa, mutta siellä oli ihan hyödyllisiä ohjeita. Kuten aiheessapysyminen. Ja sekin, ettei saisi mitään käkätellä ja päristä, koska se ei katsojasta ole mukavaa... Mutteihan tuon ikäisiltä oikein parempaa voi odottaa.

      Räkätin kuitenkin videontekijän selostuksille, eikä siinä liikavalaistus tai nämä haitanneet yhtään. Harmi, että "sarja" loppui....

    • EPÄTUBAAJAT_TAKAS

      mitää vittua
      siis kui......

      nehä oli saatana parasta viihettä perkele.


      epätubaajat takas!

      ja tälläki hetkell kaikki tahtoo nanon pois koko tubesta kertomalla Viraali-sarjasta kaikkee paskaa huhhuh.. Suomitube räjähti, se ei oo enää mikää perhe..

      • suwastikantti

        Joo ja ton sarjan takia monet on joutunu kiusatuks...


    • VitunMangaSaatana

      Minun mielestäni on ja/tai oli hyvä että asia tuotiin esille... *asia siis oli että lol teette paskoja videoita. Mutta Nano toi asia HYVIN EPÄASIALLISESTI esille.

      Joo hyvä sarja... mutta mietippä jos tekisit, tai kun teet videoita ja niistä yksi joutuisi sen sarjan kohteeksi?? Sehän olisi aivan ratkiriemukasta kun kaikki mokasi kaivetaan videosta esille ja hierotaan naamaasi :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe