Rakkautta ensi silmäyksellä?

Kerro tunsitko..

Kuinka moni uskoo siihen?
Kenties jo oma kohtaista kokemusta?
Vai pitääkö tuntea perusteellisesti ennen kuin voi puhua rakkaudesta?
Mikä olisi mielestäsi sellainen aika?
Tämä on nyt tällaista pohdintaa johon toivon vastauksia. -kiitos-

33

613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rantsuun ny

      Se tunne on olemassa alusta asti...kun katsoo toista silmiin että tiedetään sama juttu..se miltä tuntuu kun katsoo toista. Syttymisen tunne jonka tietää molemminpuoliseksi vaikka sitä ei sanoisi. Tunnistaa heti että se on jotain erilaista kuin mikään aiempi. Ajan kanssa sen ymmärtää rakkaudeksi.
      Sekavaa sori. Liian kuuma nyt :)

      • Kerro tunsitko...

        Ei ole yhtään sekavaa.
        itsellänikin on samanlaista kokemusta.


      • Rantsussa käyty
        Kerro tunsitko... kirjoitti:

        Ei ole yhtään sekavaa.
        itsellänikin on samanlaista kokemusta.

        Oliko sun tarinalla onnellinen loppu?


      • ap.
        Rantsussa käyty kirjoitti:

        Oliko sun tarinalla onnellinen loppu?

        Ei. Asia on kipeä minulle vieläkin..
        Toivoisin kohtaavani hänet uudestaan.
        Ei se tunne häviä.


      • Leffaa kattomaan
        ap. kirjoitti:

        Ei. Asia on kipeä minulle vieläkin..
        Toivoisin kohtaavani hänet uudestaan.
        Ei se tunne häviä.

        Toivottavasti kohtaat.
        Ei häviä.. uskon sen..


    • USKON

      Olen kokenut sen ja tunne ei mee pois.Se joko on tai ei ole.Syttyy heti liekki Rakkauden.

    • edrfg

      Minä ainakin rakastuin heti tosin tunteet eivät kohdanneet. Se on aika ikävä tunne kun itse kuvittelee löytäneensä juuri sellaisen toisen puolikkaan mutta sekään ei sitten luonannut muiden asioiden lomassa.

      • Ei enää väliä

        Jetsulleen :/


    • fero-moni

      Ihastua voi heti, silmänräpäyksessä, yhdellä tapaamisella voimakkaasti. Jos sama henkilö on sellainen, johon voisi oikeasti tuntiessaan rakastuakin, kai ihmiset kutsuvat sitä rakkaudeksi ensisilmäyksellä.

      • Kerro... (ap)

        Tämä ei ole käsitykseni rakastumisesta ensisilmäyksellä. Se ei ole ihastumista.
        Tässä tapauksessa kemia on todellista fyysistä tuntemusta. Syviä tunteita.
        Toki se on näkemyksesi asiasta, mikä osoittaa että on erilaisia käsityksiä/kokemuksia .


      • fero-moni
        Kerro... (ap) kirjoitti:

        Tämä ei ole käsitykseni rakastumisesta ensisilmäyksellä. Se ei ole ihastumista.
        Tässä tapauksessa kemia on todellista fyysistä tuntemusta. Syviä tunteita.
        Toki se on näkemyksesi asiasta, mikä osoittaa että on erilaisia käsityksiä/kokemuksia .

        Miksi ihastuminen ei voisi olla todellista fyysistä tuntemusta, syviä tunteita?

        Sitähän vain kuvataan eri sanalla, ihastuminen.


      • fero-moni
        Kerro... (ap) kirjoitti:

        Tämä ei ole käsitykseni rakastumisesta ensisilmäyksellä. Se ei ole ihastumista.
        Tässä tapauksessa kemia on todellista fyysistä tuntemusta. Syviä tunteita.
        Toki se on näkemyksesi asiasta, mikä osoittaa että on erilaisia käsityksiä/kokemuksia .

        Erona rakastumiseen tai rakastamiseen, että ihmistä ei todellisuudessa tunneta vielä, ne omat tuntemukset kyllä tunnetaan ja ensivaikutelman vahvuus.


    • harvinaista

      Mä olen kahdesti elämäni aikana tavannut sellaisen ihmisen, joka heti ja välittömästi saa mut pois sijoiltaan. Tätä kai voisi sanoa intohimoksi, kemiaksi, rakastumiseksi. Olen ehkä huono esimerkki, mutta en ole koskaan alkanut rakastaa rakastumatta ensin, enkä olen todennut rakastavani ketään kiintymyksen kautta.

      Rakkaus on astunut kuvaan vasta suurimipien tunnekuohujen laannuttua.

    • K n

      Minä uskon, sillä rakastuin häneen heti ensi silmäyksellä. Tunsin heti vahvasti häntä kohtaan lämpimiä tunteita. Ja tunteet ovat vain voimistuneet kokoajan.

    • Uskoksi tuli!

      En ollut aikaisemmin uskonut, mutta nyt uskon! Oma rakkauden kohde makaa vierelläni täällä auringossa. Satuttiin silloin samaan tilaan, aistin naisen läsnäolon koko ajan ja meni vain hetki, kun katsoin kauniita silmiä ja olin mennyttä miestä. Rakkauttakin jo ehkä, mutta ennen kaikkea aistimuksia. Hengitys pysähtyi samaan tahtiin, pulssi hakkasi ja vatsassa vellosi. Näitä tuntemuksia heti ja ilman seksiä, siis aivan selittämättömän vahvoja aistimuksia. Siitä lähti kehittymään meidän suhde, joka on rakkautta ehdottomasti ja intohimoa kaikilla mahdollisilla aisteilla. Näillä tunteilla jaksoimme matkata vuoden ja pitää tätä ihmeellistä liekkiä yllä. Tutustuttiin toisiimme myös arvojen ja elämänkatsomuksen kannalta ja pystyttiin toteamaan sielunkumppanuus monissa ajatuksissa. Tunsin arvostusta ja pystyin sitä myös antamaan paljon? Yhdessä jatkaminen eteenpäin edellytti eron ja muuton toiselle paikkakunnalle, mutta nämäkin asiat lopulta järjestyi parhain päin. Itseni piti elää neljäkymppiseksi, että saan kokea tällaista tunnetta naisen kanssa ja se näyttää todella kestävältä. Me keskustelemme paljon ja tunteet ovat samoilla asteilla. Hyvin usein tunteita kertoessa, toinen löytää tunteita kuvaavan sanan, jota toinen vielä etsii ja silloin nauretaan, että liikumme ainakin hyvin samoissa tunnesfääreissä.
      Nyt juuri tunnen euforiaa tämän ensisilmäyksen kanssa ja tiedän hänen tuntevan samoin. Jaamme aikamoista onnea ja ymmärrämme myös sen :)

      • Ensi silmäyksestä;)

        Onnea ja iloa elämäänne! Hienoa, että saitte toisenne. Tiedän, että tuollaisia tuntemuksia on olemassa;)


      • Euforiaa?se se oli..

        Tästä viereltä, ensisilmäyksestäni en voi irrottaa katsettani hereillä enään hetkeksikään. En uskonut, nyt on uskottava!ja Taas on pakko koskettaa..Voisin syödä tämän miehen, kyllä, voisin.
        Onnellinen..


      • Näin se vaan on

        Harvoin käy niin että ensimmäinen nuorena koettu suhde on oikea.Asiaa seuranneena.Pistä siinä sitten lusikat jakoon kun on lapset ja vastuu.


    • VARMAA ON

      USKOO KUN ITSE KOETTU

    • Rakkaus on ja pysyy.

      Uskon. En olisi uskonut järki ihmisenä että jostain voi tulla vastaan juuri hän joka saa kaikki palikat sekaisin mutta silti kaiken tuntumaan niin hyvältä. Pirun hyvältä. Eikä tätä tunnetta ole vienyt aika eikä se järki vaikka sitä yritetty monin konstein ja tahoin päähän takoa.

    • yritin muuta

      heti kun huomasin hänet tiesin että pitäisi pysyä etäällä, ongelmana mm. ikäero.
      Vaan jossain vaiheessa hän kuitenkin pääsi lähentymään ja sitten se olikin menoa..
      Nyt kärsin vain tätä kaipuun tuskaa jonka tuo tunne pitää yllä.

      • Uskon, olen kokenut

        Itse nautin seitsemän vuotta rakkaudesta, joka lähti ensisilmäyksestä.
        Alussa oli kemiat ja intohimo joka kypsyi rakkaudeksi, ilman intohimon menettämistä.
        Nainen oli minua viisi vuotta vanhempi ja koskaan se ei haitannut suhdetta, kun olimme keskustelleet sen keskenämme selväksi.
        Seitsemän vuotta sain olla onnellinen ja ihmetellä mitä minulle on suotu, intohimoa, rakkautta, sielukuutta, rehellisyyttä, vilpitöntä tunnetta ja aistillisuutta. Sain osakseni tukea ja halusin sitä antaa, aina kun oli mahdollista.
        Onni loppui, kun menetin hänet tapaturmassa, josta hän ei selvinnyt.
        Nyt tiedän mitä on suuri tunne, jonka voi menettää ja päivääkään en vaihtaisi pois.
        Muuttaisin vain ne päivät, jotka alussa hukkasimme epäröintiin ja skeptisyyteen.
        Tiedän, etten samanlaista suhdetta enää koe, mutta se tekee minusta kuitenkin onnellisen, koska koin sen :)


      • Romanttinen sydän
        Uskon, olen kokenut kirjoitti:

        Itse nautin seitsemän vuotta rakkaudesta, joka lähti ensisilmäyksestä.
        Alussa oli kemiat ja intohimo joka kypsyi rakkaudeksi, ilman intohimon menettämistä.
        Nainen oli minua viisi vuotta vanhempi ja koskaan se ei haitannut suhdetta, kun olimme keskustelleet sen keskenämme selväksi.
        Seitsemän vuotta sain olla onnellinen ja ihmetellä mitä minulle on suotu, intohimoa, rakkautta, sielukuutta, rehellisyyttä, vilpitöntä tunnetta ja aistillisuutta. Sain osakseni tukea ja halusin sitä antaa, aina kun oli mahdollista.
        Onni loppui, kun menetin hänet tapaturmassa, josta hän ei selvinnyt.
        Nyt tiedän mitä on suuri tunne, jonka voi menettää ja päivääkään en vaihtaisi pois.
        Muuttaisin vain ne päivät, jotka alussa hukkasimme epäröintiin ja skeptisyyteen.
        Tiedän, etten samanlaista suhdetta enää koe, mutta se tekee minusta kuitenkin onnellisen, koska koin sen :)

        Kauniisti ajateltu menetetystä :-/
        Miksi et usko enään uuteen onneen? Katkeroidutko?


      • Uskon, olen kokenut
        Romanttinen sydän kirjoitti:

        Kauniisti ajateltu menetetystä :-/
        Miksi et usko enään uuteen onneen? Katkeroidutko?

        En varmasti, olen onnellisessa suhteessa täälläkin hetkellä. Hänenlainen sielu opetti minulle juuri sen, että pitää nähdä asiat siten, ettei tule katkeraksi.
        Tiedän ettei niin isoa sydäntä, enää minun kohdalle osu ja ajattelen sen niin, ettei se ole tarkoituskaan. Pienikin sydän on sydän, joka sykkii ja siitä kuuluu olla onnellinen.
        Ehkäpä vain ajattelen, kuinka moni ei tartu tähän tunteeseen vaikka se olisi tarjolla loppu elämäksi?


    • taivaalla lohikäärme

      uskon
      ei ole… tai ehkä onkin, mutta se suhde päättyi…
      tuntemisen kautta tulee tila, jossa rakastaminen voi elää
      ei sellaista aikaa voi määrittää, se tulee tuntea

    • ghfgh

      sitähän se oli vaikkei heti tajunnut koko asiaa...

    • ******

      Mä pahoin pelkään että kysymys on häneltä ja hän luulee mitä luulee....En usko hänen kohdallaan. Kaikki on pahaa painajaista ja suuri virhe, minulle

      • ladfFJögknS

        ;-D tätäkin ensisilmäykset voi aiheuttaa..


      • ällöä porukkaa :D
        ladfFJögknS kirjoitti:

        ;-D tätäkin ensisilmäykset voi aiheuttaa..

        harhaluuloisuutta?
        sitä, että luulee, että joku luulee, vaikka ainoastaan itse luulee ("pahoin pelkään" eli luulen)?
        sitä, että ei toivo nettikirjoittajille hyvää?


      • Kerro... (ap.)

        Olen varma etten ole sulle "hän", joten voit olla huoleti.


    • hoopoti

      En tiedä kutsunko sitä ihan rakkaudeksi mutta jonkinlaiseksi yhteydeksi. Kerran elämässäni tapahtunut. Näin tapahtumassa ihmisen ja tunsin jotain outoa vetoa mennä puhumaan hänelle vaikken tuntenut häntä enkä koskaan aikaisemmin ollut nähnytkään. Myöhemmin tapasimme ja juttelimme ja jalat menivät alta. Edelleen sekoan hänen seurassaan vaikka aikaa kulunut jo pari vuotta ja tunnemme jo jollain tasolla toisemme.

    • Päivi

      Kokemuksesta tiedän.

    • vaalea karkulainen

      Ihastua voi ensisilmäyksellä.
      Itselleni kävi niin oikeastaan ensimmäisen kerran n. vuosi sitten. Ja olen sentään ihan aikuinen nainen jo :D
      Tunne oli ihan jotain uutta ja käsittämätöntä. Ihan yllättäen hän oli siinä edessä ja ne silmät... mitä hittoa siinä tapahtui, en tajua edelleenkään!
      Menin aivan kipsiin ja tein jotain typerää, lähdin karkuun tilanteesta!! Mä olen kyllä vuosisadan tyhmin ihminen takuulla, mutta minkäs teet kun pelästyy omia tunteitaan. Opinpahan itsestäni jotain uutta.

      Rakastuminen tulee mun mielestäni vasta sitten kun tuntee toisen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe