Sosiaalinenmedia muuttaa käytöstä ?

Minulla sellainen tunne, että some muuttaa ihmistä avoimemmaksi, ehkä liikaakin.
Sitten tapahtumat kerrotaan vähän yliampuvasti värittäen, niin hyvät kun huonotkin.
Johtuu varmaan että somessa pitää erottua. Tasapaksu tarina ei kiinnosta ketään.
Jonkin lehden jutussa oli, että some huonontaa käytöstä, Asiakkaat rähjäävät ja huorittelevat kassalle.
Huonosta käytöksestä minulla ei ole havaintoa, jos ei liikaa avoimmuutta oteta lukuun.
Jos täällä joku alkaa kassalla huorittelemaan, se kannetaan miesvoimin pihalle.
Mutta maailma muuttuu, mmutokset on yleensä hyviä.

30

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Muuttaa some paljoakin.

      Ilmaisu muuttuu, itellä muuttunut hyvinkin paljon. Ei ehkä vaikuta siinä määrin, kuin niillä, jotka jo kakarasta oppivat heilumaan virtuaalimaailmassa. Niillä mun mielestä oikeasti some on osa normaalieloa, siis niissä ei ole mitään eroavaisuuksia. Itellä kuitenkin jonkinlainen ero ilmaisussa livessä ja netissä, ainakin toistaiseksi.

      Mutta tollasella seikalla tulee valtavasti eroja erilaisten ihmisten kommunikaatiossa. Netti on nopeeta, sanamuodot kovia, wittumaisiakin ja kokonaisuutena oma slanginsa. Jos nyt ei asiaan ole kummemmin perehtynyut, ongelmia luvassa.

      Mulla siis selkeimmin muutos ilmentunyt teksteissä. Tokikin jaarittelen yhtä paljon kuin ennenkin. Mutta jotenkin täsmällisemmin. Yritystä tiivistämiseen on paljon. Se hankaloittaa sitten livessä, joillekin kun pitäisi vääntää kaikki rautalangasta ja selittää ummet ja lammet, jotta tajuaisivat edes, mistä kyse. Netissä voi jättää paljon enemmän kuulijan vastuulle. Ei se netissäkään usein selkeäksi tule, mutta mun mielestä ne ymmärtää, jotka muutenkin voisivat ymmärtää, jotku ei ymmärrä, vaikka kuinka selittäisi.

      Ikinä muuten koittanut kuuskymppisten keskusteluissa mainita, että suuret loisummiikäluokat on ahneudellaan saattaneet useammankin sukupolven tulevaisuuden näkymät mustiksi, koska ne joututvat elättämään niitä vuosikymmenet, ilman toivo, että itse pääsisi joskus eläkkeelle J apummien kuoltua jäljelle jää vain valtava valtuon velka ja konkurssikypsä maa?

      Suunnalleen tollasella kommentilla saa kyllä reippaan tappeluksen aikaan milloin tahansa. Se ja sama ailoituksen aiheellekin :D

      Mutta en mä viittis naapurin mummolle noin päin näköä sanoa, puhuisin mieluummin syksyn marjasadosta ka kahvin hinnasta. Eli netti lisää myös rehellisyyttä, ainakin jossain tapauksissa.

      =DW=

      • Ei ne suuret ikäluokat ole kultalusikka kädessä syntyneet. Eikä se ole niiden syytä, että sodassaolleilla miehillä oli bsuuri naisen kaipuu, samoin ku senaikaisilla naisilla.
        Siihenaikaan ehkäisy oli varmojenpäivien laskemista, ja mikäµkumma se on, ettälaskuissa joskus sekoaa..
        Joo, että on ne aika raihnaisia, ansaiitsevat eläkkeensä.
        Minä en tunne itseäni kypsäksi eläkkeelle, ja sen vuoksi kuuskymppisten palsta kauhistuttaa.
        Jos lakien mukaan eletään, niin kuka on oikeutettu sanomaan toiselle, että on vaikkapa loispummi.
        En minä ainakaan.


      • ...
        k-kotton kirjoitti:

        Ei ne suuret ikäluokat ole kultalusikka kädessä syntyneet. Eikä se ole niiden syytä, että sodassaolleilla miehillä oli bsuuri naisen kaipuu, samoin ku senaikaisilla naisilla.
        Siihenaikaan ehkäisy oli varmojenpäivien laskemista, ja mikäµkumma se on, ettälaskuissa joskus sekoaa..
        Joo, että on ne aika raihnaisia, ansaiitsevat eläkkeensä.
        Minä en tunne itseäni kypsäksi eläkkeelle, ja sen vuoksi kuuskymppisten palsta kauhistuttaa.
        Jos lakien mukaan eletään, niin kuka on oikeutettu sanomaan toiselle, että on vaikkapa loispummi.
        En minä ainakaan.

        Kyllä mulla ainakin on oikeus puhua asioista, niitten omilla nimillään. Suuret itsekeskeiset loispummi-ikäluokat tuhosivat omaneduntavoitteluissaan useamman tulevan sukupolven elämän, ei siihen mitään sanomista ole.

        Jaa just tympii, kuin hiton työnsankareita ne on olleet, joopajoo, rippikoulupohjalta aputöihin neljäksi kymmeneksi vuodeksi ja sitten useammaksi kymmeneksi vuodeksi muitten elätetäväksi. Omalta, eikä etenkään nuoremmilta sukupolvilta tuolainen ei onnistu. Peruskoulun jälkeen 5- 10 vuotta opiskelua, että edes pystyy tekemään nykyajan töitä, sitten töitä ja opiskelua siinä ohessa, niin kauan, kuin terveys kestää. Sitten nopea sairastaminen ja krematorioon. Siinä nuorempien tulevaisuus.

        Pitää muistaa, maassa 400 000 työtöntä, päälle eläkeläiset alaikäiset, opiskelijat, työkyvyttömät. On kuule melkoisen kehno huoltosuhde maassa jo nyt. Ja aina kun joku jää eläkkeelle, loppuilla maksupaineet kasvavat.

        Jo nyt on palattu pitkälti luokkayhteiskuntaan. Meillä höpisty "pohjoismaisesta hyvinvointivaltiosta". On se ollutkin, suurille ikäluokille. JAtkossa tarvitaan reilun kokoinen köyhällistö, jonka toimeentulo ei ketään kiinnosta, jos oikein on nälissään, sitten köyhäin apua. Kas, kenelläkään ei enää riitä rahat makselemaan muitten eläkepäiviä. Sillä ei net suuret ikäluokat mitään ole eläkkeitä ansainneet sukanvarteen, rahat sijoitettu ties mihin riskirahastoihin, eli kaikki perustuu pörssikeinotteluun. Pörsseillä muuten tapana romahdella. En muista tarkemmin nyt, Varma ja joku toinen eläkeyhtiö kärsi just suomessa massiiviset tappiot, kun jossain Turussa meni soijatehdas konkurssiin, Sinne paloi niitä eläkeläisten eläkerahoja rutkasti.


        =DW=


      • ... kirjoitti:

        Kyllä mulla ainakin on oikeus puhua asioista, niitten omilla nimillään. Suuret itsekeskeiset loispummi-ikäluokat tuhosivat omaneduntavoitteluissaan useamman tulevan sukupolven elämän, ei siihen mitään sanomista ole.

        Jaa just tympii, kuin hiton työnsankareita ne on olleet, joopajoo, rippikoulupohjalta aputöihin neljäksi kymmeneksi vuodeksi ja sitten useammaksi kymmeneksi vuodeksi muitten elätetäväksi. Omalta, eikä etenkään nuoremmilta sukupolvilta tuolainen ei onnistu. Peruskoulun jälkeen 5- 10 vuotta opiskelua, että edes pystyy tekemään nykyajan töitä, sitten töitä ja opiskelua siinä ohessa, niin kauan, kuin terveys kestää. Sitten nopea sairastaminen ja krematorioon. Siinä nuorempien tulevaisuus.

        Pitää muistaa, maassa 400 000 työtöntä, päälle eläkeläiset alaikäiset, opiskelijat, työkyvyttömät. On kuule melkoisen kehno huoltosuhde maassa jo nyt. Ja aina kun joku jää eläkkeelle, loppuilla maksupaineet kasvavat.

        Jo nyt on palattu pitkälti luokkayhteiskuntaan. Meillä höpisty "pohjoismaisesta hyvinvointivaltiosta". On se ollutkin, suurille ikäluokille. JAtkossa tarvitaan reilun kokoinen köyhällistö, jonka toimeentulo ei ketään kiinnosta, jos oikein on nälissään, sitten köyhäin apua. Kas, kenelläkään ei enää riitä rahat makselemaan muitten eläkepäiviä. Sillä ei net suuret ikäluokat mitään ole eläkkeitä ansainneet sukanvarteen, rahat sijoitettu ties mihin riskirahastoihin, eli kaikki perustuu pörssikeinotteluun. Pörsseillä muuten tapana romahdella. En muista tarkemmin nyt, Varma ja joku toinen eläkeyhtiö kärsi just suomessa massiiviset tappiot, kun jossain Turussa meni soijatehdas konkurssiin, Sinne paloi niitä eläkeläisten eläkerahoja rutkasti.


        =DW=

        Se on tämän edustuksellisen demokratian hinta.
        Suomen on vaikeaa kilpailla Kiinan Intian tai Vietnamin kanssa. Sitä ei Suomessa ole tajuttu.
        Maan kilpailukyvystä huolehtiminen pitäisi olla päättäjille ykkösasia, ja siihen porukkaan kuuluu aika paljon.
        Minä en vaan ymmärrä, mitä hyötyä on kaivella menneitä.
        Suurista ikäluokist puoli miljoonaa meni Ruotsiin, kun Suomessa ei ollut tarjolla edes niitä apumiehenpaikkoja.


      • ...
        k-kotton kirjoitti:

        Se on tämän edustuksellisen demokratian hinta.
        Suomen on vaikeaa kilpailla Kiinan Intian tai Vietnamin kanssa. Sitä ei Suomessa ole tajuttu.
        Maan kilpailukyvystä huolehtiminen pitäisi olla päättäjille ykkösasia, ja siihen porukkaan kuuluu aika paljon.
        Minä en vaan ymmärrä, mitä hyötyä on kaivella menneitä.
        Suurista ikäluokist puoli miljoonaa meni Ruotsiin, kun Suomessa ei ollut tarjolla edes niitä apumiehenpaikkoja.

        Vaan eipä mene intiaan, paremman elintason perässä monikaan.

        Suomesta tosiaan lähtenyt paljon elintasopakolaisia, paitsi ruotsiin, jenkkeihin, kanadaan, ties minne. Ja sitten suomessa noidutaan, kun vaihtokauppana saadaan muutama mamu.

        Maapallo oikeasti alkaa olemaan globaali, se yllättänyt kyllä kaikki muutkin, ei suomalaiset ole ainoita. Tulevaisuudessa koko eurooppa on lirissä, kun itäisiltä mailta alkaa tulemaan talousasioitten johto maapallolta. Sama muuten jenkeillä. Vaan armaisa itänaapurimme venäjä, se pärjäilee, aina :D

        =DW=


    • falcon8

      15 vuotta sitten oli paremmin. Silloin nettiä käytti huomattavasti pienempi ja fiksumpi porukka.

      • ...

        Komppaan.

        =DW=


      • .....

        Alku aina mielenkiintoista, tuskin kirjoitusten taso oli ollenkaan parempi.
        Pitäisikö saada rahvaanpääsylukko?

        Samat fiksut taantuneet muiden tasolle.


      • Vastaus näyttää haituneen jonnekin.
        Se oli jotenkin näin. Viistoista vuotta sitten minulle aukesi tämä netin ihmemaa.
        Silloin ei keskustelupalstat juuri kiinnostaneet.
        Että minä olen näitä jälkitulleita vähemmän fiksuja. Koeta kestää.


      • ...
        ..... kirjoitti:

        Alku aina mielenkiintoista, tuskin kirjoitusten taso oli ollenkaan parempi.
        Pitäisikö saada rahvaanpääsylukko?

        Samat fiksut taantuneet muiden tasolle.

        Foorumit lisääntyneet, porukat vaihtuneet.

        Hankala ehkä uskoa, mutta tätä portaalia aikoinaan kutsuttiin "älymystöportaaliksi". Johtui käyttäjistä. Harvoilla oli nettiyhteys -90 luvun taitteessa, opiskelijoilla, muuten tietotekniikan kanssa tekemisissä olevilla ihmisillä.

        Sitten tapahtui muutos. netti ja koneet yleistyivät vauhdilla. Noin selkeästi sanottuna, työttämät kotirouvat tms porukka, alkoi surfaamaan netissä lastensa pelikoneilla.

        Ja tilannehan nyt on. Portaalia kutsutaan yleisesti "suoli"24"ksi, koska täälla tuli juntti-invaasio, suuron osa vanhoista käyttäjistä häipyi ja tilalle tuli kaikenmaailman jutit. Aikanaan tämä oli suomen suosituin nettiportaali, nykyisin pienen käyttäjämäärän omaava valtakunnan vitsi.

        Mä kirjoitan tänne aika paljon, jotain lukkarinrakkautta Sirkus-ajoista. Toisekseen, täällä ollut hieno mahdollisuus perehtyä tuulipukukansan ajatuksenjuoksuun. Ja on täällä kiintoisia näkökohtia aina joskus nykyisinkin, aika harvoin, mutta ne peilautuvat hyvin erilleen, kun lueskelee, mitä tollukat ovat mieltä mistäkin asiasta :D

        =DW=


      • ... kirjoitti:

        Foorumit lisääntyneet, porukat vaihtuneet.

        Hankala ehkä uskoa, mutta tätä portaalia aikoinaan kutsuttiin "älymystöportaaliksi". Johtui käyttäjistä. Harvoilla oli nettiyhteys -90 luvun taitteessa, opiskelijoilla, muuten tietotekniikan kanssa tekemisissä olevilla ihmisillä.

        Sitten tapahtui muutos. netti ja koneet yleistyivät vauhdilla. Noin selkeästi sanottuna, työttämät kotirouvat tms porukka, alkoi surfaamaan netissä lastensa pelikoneilla.

        Ja tilannehan nyt on. Portaalia kutsutaan yleisesti "suoli"24"ksi, koska täälla tuli juntti-invaasio, suuron osa vanhoista käyttäjistä häipyi ja tilalle tuli kaikenmaailman jutit. Aikanaan tämä oli suomen suosituin nettiportaali, nykyisin pienen käyttäjämäärän omaava valtakunnan vitsi.

        Mä kirjoitan tänne aika paljon, jotain lukkarinrakkautta Sirkus-ajoista. Toisekseen, täällä ollut hieno mahdollisuus perehtyä tuulipukukansan ajatuksenjuoksuun. Ja on täällä kiintoisia näkökohtia aina joskus nykyisinkin, aika harvoin, mutta ne peilautuvat hyvin erilleen, kun lueskelee, mitä tollukat ovat mieltä mistäkin asiasta :D

        =DW=

        Jos muita kirjoittajia noin paljon aliarvostaa, nii kyllä silloin jää palstalle yksin.


      • .....
        ... kirjoitti:

        Foorumit lisääntyneet, porukat vaihtuneet.

        Hankala ehkä uskoa, mutta tätä portaalia aikoinaan kutsuttiin "älymystöportaaliksi". Johtui käyttäjistä. Harvoilla oli nettiyhteys -90 luvun taitteessa, opiskelijoilla, muuten tietotekniikan kanssa tekemisissä olevilla ihmisillä.

        Sitten tapahtui muutos. netti ja koneet yleistyivät vauhdilla. Noin selkeästi sanottuna, työttämät kotirouvat tms porukka, alkoi surfaamaan netissä lastensa pelikoneilla.

        Ja tilannehan nyt on. Portaalia kutsutaan yleisesti "suoli"24"ksi, koska täälla tuli juntti-invaasio, suuron osa vanhoista käyttäjistä häipyi ja tilalle tuli kaikenmaailman jutit. Aikanaan tämä oli suomen suosituin nettiportaali, nykyisin pienen käyttäjämäärän omaava valtakunnan vitsi.

        Mä kirjoitan tänne aika paljon, jotain lukkarinrakkautta Sirkus-ajoista. Toisekseen, täällä ollut hieno mahdollisuus perehtyä tuulipukukansan ajatuksenjuoksuun. Ja on täällä kiintoisia näkökohtia aina joskus nykyisinkin, aika harvoin, mutta ne peilautuvat hyvin erilleen, kun lueskelee, mitä tollukat ovat mieltä mistäkin asiasta :D

        =DW=

        -Me ollaan tollukoita kaikki, kun oikein silmin katsotaan.
        Me ollaan tollukoita kaikki, niin että ihan huuhaahaa.-

        Jokainen meistä voi olla vaikka mikä viisaustieteen maisteri, ei täällä kukaan väittele tohtorinhatusta, ei edes Hankkijan lippiksestä.


      • ...
        k-kotton kirjoitti:

        Jos muita kirjoittajia noin paljon aliarvostaa, nii kyllä silloin jää palstalle yksin.

        Osuit ytimeen.

        Juntit alkoivat räyhäämään ja karkoittivat lähes kaikki tavalliset kirjoittajat täältä. Nyt ne itsekin alkaneet häipymään portaalista, koska täällä on tylsää heille, ei ole ketään, kenen kanssa riidellä.

        Kandee hokata, ensin tyhjeni nelikymppiset, viiskymppiset melkein lopuu, kuuskymppisissä enää kourallinen kirjoitttajia. vaika. ei kuuskymppisissä montakaan sen ikäistä enää ole. Sama ihan kaikilla palstoilla-

        Yks ikävä puoli oli uskisten invaasio. Tämä kun ilmainen, eikä vaadi rekisteröitymistä, alkoivat käännyttämään täällä. Ei ollut oikein uskiksille leskustelufoorumeita. Koska täällä ei moderointi, valtasivat seriffin paikat. Seriffiksi pääsi, jos oli kaksi seriffiä suositttelijana. Yllättäen olikin niin, että lähes kaikki luotsit oli helluntailaisia. Niin muuten on nykyinen Allerin toimitusjohtakin. Se karkoitti keskustelijoita paljon, koska mukaan tuli tiukkaakin tieukempi mielipide sensuuri.

        Nykyisin uskikset vähentyneet paljon. Omia portaaleja on jo. Ongelma "kotimaa24", joka on puhdas uskisportaali. Monet aloittelevat nettiäkäyttävät uskikset eivät muista portaalin nimeä oikein ja tulevat tänne lukemaan raamatunlauseitaan. Aika vasta oli hupaisa musaketju kuuskymppisissä. Joku täysin pänsä sekoittanut uskin julisti uskoaan ja perusti virsiketjun. No kertyi sinne muutama virsikin, mutta se jotenkin tyrehtyi uskonnollisen aihepiirinsä takia. Täällä kuitenkin muitakin, kuin kiihkoilijoita.

        Niettä meitsi nyt seurailee tilanteen kehittymistä ja ofottelen, milloin Aller lopettaa tämän kannattamattomana. Etenkin kesäisin mainosmyynti nihkeää, eikä käyttäjiä juurikaan. Hankala myydä. Jotain kuluja tästäkin omistajasuvulle on. Hyvä esimerkki on aina kersäisin lisääntyvät ikivanhojen aloitusten nostattaminen etusivulle. Jopa yli kymmenvuotiaita aloituksia monilla palstoilla kärjessä. Syy, ylläpito nostaa niitä, koska niissä paljon kommentteja ja lukukertoja. Tarkkaamattomampi mainostilan ostaja erehtyy luulemaan tätä vieläkin menestyväksi ja suosituksi paikaksi :DDD

        =DW=


    • tavantallaaja

      sitä minä jäin tässä ihmettelemään, jotta jos kokee muut täällä palstoilla tyhmiksi ja pummeiksi, niin miksi haluaa heidän kanssaan kirjoitella, kohentaako se fiksuksi itsensä tuntevan itsetuntoa?

      • Joku ottaa tämän hirmutosissaan, toiset enemmän tai vähemmän ajankuluna.
        Minä olen joskus miettinyt, missä se älymystö on, kun minä en ainakaan livessä sitä ole tavannut,
        Yhtä kyllä aikanaan epäilin, vähän karttelinkin, sitten meistä tuli melkein kaverit.Ei sekään ollut älymystöä.


    • SuperHyperHyväMinä

      Kukapa sen kissan hännän nostaa, ellei kissa itse.
      Joku omahyväinen kulkee silmät kirkkaaseen taivaaseen luotuina ja häikäistyneenä, että kommentteja pukkaa luokkaa hyvääpäivääkirvesvartta. Jutut on sitä rataa, jos nenään sataa.

      • Siinä häännännostossa olisi hyvä muistaa,jos tapahtumiin liittyy muita henkilöitä, että kaikki ei hurraata huuda, jos joku omalla laillaan värittäen puhuu tai kirjoittaa yhteisistä tekemisistä.


    • vaka vanha

      Monta puolta asiassa. Osa on muuttunut niin avoimiksi että visertää omalla kuvallaan pilviin jokaisen pierunsa koska se tuntuu ihmisiä kiinnostavan, osa taas piiloutuu anonyymeiksi nettikiusaajiksi ainoana motiivinaan oma mielihyvä toisen mielipahasta, jne
      Nykyään on hankalaa puhua ilmiöistä, koska puhe kääntyy yleensä samoin tein yksilöihin.

      Kirjoittelu omalla nimellä jollain harrastepalstoilla on pääosin edelleen ihan asiallista.

      Toivottavasti some on nyt jonkinlaisessa välivaiheessa kohti jotain mielenkiintoisempaa settiä.

      • Kyllä se asiallisus lisääntyy, mitä enemmän henkilötunnistetta käyttäjillä on.
        Ihmisiä on monenlaisia, ja kaikkien kanssa on turha yrittää tulla toimeen, niin livessä kun luultavasti somessakin. Tätä Suomi24.ää en oikein pidä sosiaalisenamediana.
        Minun mielestä netti on liian suuressa roolissa, jos täältä mielipahaa saa. Sen kun panee koneen kiinni, sinne jää kiusaajat.


      • vaka vanha
        k-kotton kirjoitti:

        Kyllä se asiallisus lisääntyy, mitä enemmän henkilötunnistetta käyttäjillä on.
        Ihmisiä on monenlaisia, ja kaikkien kanssa on turha yrittää tulla toimeen, niin livessä kun luultavasti somessakin. Tätä Suomi24.ää en oikein pidä sosiaalisenamediana.
        Minun mielestä netti on liian suuressa roolissa, jos täältä mielipahaa saa. Sen kun panee koneen kiinni, sinne jää kiusaajat.

        Mikä tämä suomi24 mielestäsi on jos ei keskustelupalstana sosiaalista mediaa? Olisiko assosiaalista mediaa?


      • vaka vanha kirjoitti:

        Mikä tämä suomi24 mielestäsi on jos ei keskustelupalstana sosiaalista mediaa? Olisiko assosiaalista mediaa?

        Onhan tämä saivartelua, mutta eikös sosiaalisuudella tarkoiteta muiden huomioonottamista, Niin siltä pohjalta minun on vaikeaa tätä sosiaaliseksimediaksi mieltää.
        On liian erilaisia kirjoittajia, että tästä tulee yhtään mitään.


    • bvcxz

      Minusta sosiaalinen media on siinä suhteessa todella haitallista, että se saa ihmiset miettimään liikaa, miltä heidän elämänsä näyttää muiden silmissä. Pyritään elämään sellaista elämää, miltä sen halutaan näyttävän ulospäin sen sijaan, että elettäisiin omannäköistä elämää. Pinnallisuus kukoistaa, kun kaikki vakava ja syvällinenkin editoidaan antamaan haluttua vaikutelmaa.

      • Tuossa on perää, varsinkin naisten suhteen.Ne antaa itsestään niin energisen kuvan, että hengästyttää jo kuunnellessa.
        Muuta ei se sosiaalisenmedian vika ole. Kun ihminen tulee yksilökeskeisemmaksi, niin sillä on aina suurempi tarve esittää muuta, mitä on.
        Sitten ihmetellään jonkun tragediian tai "onnellisen" parin eron jälkeen, että ei olis uskonut.


      • k-kotton kirjoitti:

        Tuossa on perää, varsinkin naisten suhteen.Ne antaa itsestään niin energisen kuvan, että hengästyttää jo kuunnellessa.
        Muuta ei se sosiaalisenmedian vika ole. Kun ihminen tulee yksilökeskeisemmaksi, niin sillä on aina suurempi tarve esittää muuta, mitä on.
        Sitten ihmetellään jonkun tragediian tai "onnellisen" parin eron jälkeen, että ei olis uskonut.

        Vai energisen :)
        No mie oonkin taas poikkeus tässä naisten maailmassa.
        Kyllä on energisyys ollut kaukana näiden säiden kanssa. Tänään on ollut ensimmäinen päivä josta voi sanoa että kait se enrgisyyskin taakaisin tulee jos näin jatkuu.


      • tulisilla kirjoitti:

        Vai energisen :)
        No mie oonkin taas poikkeus tässä naisten maailmassa.
        Kyllä on energisyys ollut kaukana näiden säiden kanssa. Tänään on ollut ensimmäinen päivä josta voi sanoa että kait se enrgisyyskin taakaisin tulee jos näin jatkuu.

        Etköhän tuota ole huomannut, kun naiset selittää tekemisiään.
        Ensin on MINÄ, ja sitten tilipati tilipati hienoa, ja sitä jatkuu. On niillä vuorokaudessa enemmän tunteja :).
        Täytyy kyllä sanoo, että tukalaa on ollu, aamulla näytti paremmalle, mutta tukalaa on, varmaa 30 astetta. Ei yhtään energisyyttä, puhekin niin hidasta, tuskin kukaan jaksaa kuunnella
        Mutta kun sää tästä muuttuu,se on sitten villapaitakeli.


      • k-kotton kirjoitti:

        Etköhän tuota ole huomannut, kun naiset selittää tekemisiään.
        Ensin on MINÄ, ja sitten tilipati tilipati hienoa, ja sitä jatkuu. On niillä vuorokaudessa enemmän tunteja :).
        Täytyy kyllä sanoo, että tukalaa on ollu, aamulla näytti paremmalle, mutta tukalaa on, varmaa 30 astetta. Ei yhtään energisyyttä, puhekin niin hidasta, tuskin kukaan jaksaa kuunnella
        Mutta kun sää tästä muuttuu,se on sitten villapaitakeli.

        Ihana syksy on tulossa taas. Kllä kait nämä jaksaa nämäkin päivät mennä vielä.
        On totta että se mitä kirjoitetaan usein somessa on hyvin menevää ja vielä onnellista mutta sehän ei useinkaan ole koko totuus. Ja toisekseen kyllä miehetkin osaa niitä kirjoittaa ;) .


      • tulisilla kirjoitti:

        Ihana syksy on tulossa taas. Kllä kait nämä jaksaa nämäkin päivät mennä vielä.
        On totta että se mitä kirjoitetaan usein somessa on hyvin menevää ja vielä onnellista mutta sehän ei useinkaan ole koko totuus. Ja toisekseen kyllä miehetkin osaa niitä kirjoittaa ;) .

        Miehet on harkitsevia, viisaita ja totuudenmukaisia :).
        pitää syödä jäätelö ja käydä katsomassa mustikoita, kuuln että on, ja mun metsässä.

        Syksy, märkä ja usvainen, luonto itkee kesän päättymistä, niin minäkin.


      • k-kotton kirjoitti:

        Miehet on harkitsevia, viisaita ja totuudenmukaisia :).
        pitää syödä jäätelö ja käydä katsomassa mustikoita, kuuln että on, ja mun metsässä.

        Syksy, märkä ja usvainen, luonto itkee kesän päättymistä, niin minäkin.

        Sie saat kyllä mut nauramaan noilla kommenteillasi toisinaan :)
        Jäätelö on ihanaa ja metsäkin pikkuhiljaa taas viileämpi kun se ihana syksy saapuu ja värittää maan. Hämärä viileys kuutamoyössä mikäs sen mahtavampaa. Hyvää mustikka reissua sulle :)


    • nikkki-mikki

      Liika avoimuus on tyhmyyden merkki.

      • ollakovaiei1

        Joo ja harmi jos sen huomaa vasta kun on jo avannut :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe