Ei turpo moottoreille

gorillapappa

Piti tuossa kysellä luottomyyjältä että mitenkä se on kun nuo euromerkeillä ajavat kehuvat niiitä pieniä turpomoottoreita että on muka tehokkaita ja taloudellisia ja miksi Toyota ei sitten sellais ia valmista. Mutta se olikin luottomyyjä saanut sisä piirin tieto että eu aikoo vetää oikeuteen monet eurooppalaiset autotehtaat kun ovat tehneet ihan sekuntaa ja ovat syöttäneet valeita kansalle ja moni on tyhmyyksissään erehtynyt tuollaisen pikku turpon ostamaan. Ne kun eivät kestä edes kunnon sisään ajoa ja onkelmia on ihan tuhottomasti ja moni on rahansa menettänyt kun on huijattu euromerkin myyjä liikkeessä. Sanoi vielä että Toyota tuntee vastuunsa laatumerkkinä ja on tutkinut ja testannut pieniä turpoja ja japanilaiset insinörit ovat huomanneet, ettei kannata semmoisia ostajille tarjota kun menisi vain hyvämaine piloille. Ja luottomyyjä sanoi, että Toyotan moottorit ovat tekniikanhuippua ilman mitään turpoja että sellaisile kehujille voipi nauraa vaan hyväntahtoisesti ja sanoa että katsotaan vuoden päästä vieläkö on turpo kunnossa.

7

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parillakoppa

      Mielellään jättää myös ilmastoinnin vielä pois niin ei tule vikaa siihenkään!! Mitä sitten, saa niitä turpoja vaihtas vaikka viikon välein, jos valmistaja korvaa. Lisäksi en usko että turbojen omistajia on opetettu oikeaan käyttöön. Loppujäähdytysaika ennen sammuttamista ajon jälkeen on tärkeä!

      • Parolla coppa

        Toyotan kannattaa myös siirtyä ikkunaveiveihin. Tojolla on ikävää kokemusta sähköisistä ikkunan nostimista, kun tuppaavat syttyä palamaan. Tojon ei kannata lähteä osa-alueille missä ei ole osaamista, no tietysti voi kopioida kaiken mikä kyllä ollutkin tojon suuria innovaatioita.


      • 2.4 STW
        Parolla coppa kirjoitti:

        Toyotan kannattaa myös siirtyä ikkunaveiveihin. Tojolla on ikävää kokemusta sähköisistä ikkunan nostimista, kun tuppaavat syttyä palamaan. Tojon ei kannata lähteä osa-alueille missä ei ole osaamista, no tietysti voi kopioida kaiken mikä kyllä ollutkin tojon suuria innovaatioita.

        Esitä hyviä kommenttejasi Volkkarin omistajille joiden TSIt on poikineet.

        Kannattaa vähän lukea turbojen ongelmmista bensamoottorien kanssa. Ainoa valmistaja joka käyttää muuttuvageometrista ahdinta bensakoneen kanssa on Porsche. Ilman muuttuvageometrista ahdinta on hiton vaikea saada hyvin reagoivaa ahdinta aikaiseksi. Ongelma on se että normaalit ahtimissa käytetyt metalliseokset ei kestä lämpötiloja vaan tarvitaan lentokoneista tuttuja seoskia jotka yllättäen maksaa tolkuttomasti. Tämä ei haittaa 911 hintaisessa autossa.

        On monia tapoja saada aikaan bensamoottoriin lisää voimaa ja parempi hyötysuhden. VWn johdolla germaanit on lähteneet downsizing turbojen suuntaan, Mazda korkeisiin puristussuhteisiin (vapareita) ja Toyota hybrideihin ja atkinson työkiertoon.
        Mikään näistä ei ole ylivoimainen. Kaikissa on omat etunsa ja haittansa.
        Omasta mielestä Tojon ratkaisu on paras mutta Tojon toteutus osittain pilaa sen. Hybridi antaisi mahdollisuuden ronskiin hetkelliseen tehoon millä saisi todella vaivattoman suorituskyvyn ilman kulutuksen nousua tai kestävyyden heikkenemistä. Tojo keskittyy vain kulutukseen, harmi. Fakta on se että keskimäärin tehon tarve on hyvin pieni mutta kiihdytyksissä voimaa tarvittaisiin reilusti. Säkömoottori täyttää kriteerit pienessä koossa, luotettavasti ja halvalla.


      • Turbo on hyvä
        2.4 STW kirjoitti:

        Esitä hyviä kommenttejasi Volkkarin omistajille joiden TSIt on poikineet.

        Kannattaa vähän lukea turbojen ongelmmista bensamoottorien kanssa. Ainoa valmistaja joka käyttää muuttuvageometrista ahdinta bensakoneen kanssa on Porsche. Ilman muuttuvageometrista ahdinta on hiton vaikea saada hyvin reagoivaa ahdinta aikaiseksi. Ongelma on se että normaalit ahtimissa käytetyt metalliseokset ei kestä lämpötiloja vaan tarvitaan lentokoneista tuttuja seoskia jotka yllättäen maksaa tolkuttomasti. Tämä ei haittaa 911 hintaisessa autossa.

        On monia tapoja saada aikaan bensamoottoriin lisää voimaa ja parempi hyötysuhden. VWn johdolla germaanit on lähteneet downsizing turbojen suuntaan, Mazda korkeisiin puristussuhteisiin (vapareita) ja Toyota hybrideihin ja atkinson työkiertoon.
        Mikään näistä ei ole ylivoimainen. Kaikissa on omat etunsa ja haittansa.
        Omasta mielestä Tojon ratkaisu on paras mutta Tojon toteutus osittain pilaa sen. Hybridi antaisi mahdollisuuden ronskiin hetkelliseen tehoon millä saisi todella vaivattoman suorituskyvyn ilman kulutuksen nousua tai kestävyyden heikkenemistä. Tojo keskittyy vain kulutukseen, harmi. Fakta on se että keskimäärin tehon tarve on hyvin pieni mutta kiihdytyksissä voimaa tarvittaisiin reilusti. Säkömoottori täyttää kriteerit pienessä koossa, luotettavasti ja halvalla.

        Nuo nykyiset hybridit Toyotalla ovat lähinnä vitsejä. Muilla ei ajamisen nautintoa tapeta, vaan tuolla tekniikalla tehdään tehokkaita ja miellyttäviä autoja.
        Fordin 1l turbokone on maailman suosituin ja arvostetuin säästömoottori ja sen tuotantoa lisätään huimasti ja tehdas palkkaa 500 hlöä lisää vastaamaan suuren kysyntään.


      • gorillapappa
        Turbo on hyvä kirjoitti:

        Nuo nykyiset hybridit Toyotalla ovat lähinnä vitsejä. Muilla ei ajamisen nautintoa tapeta, vaan tuolla tekniikalla tehdään tehokkaita ja miellyttäviä autoja.
        Fordin 1l turbokone on maailman suosituin ja arvostetuin säästömoottori ja sen tuotantoa lisätään huimasti ja tehdas palkkaa 500 hlöä lisää vastaamaan suuren kysyntään.

        Kyllä se luottomyyjä tietää eikä varmasti puhu hupunpuppua kun sanoi, että Eurooppalaiset autotehtaat ovat huijanneet hyvä uskoisia ostamaan turpo autoja ja että vastuullisena valmistaja Toyota ei sellaiseen huijaukseen alennu vaan tarjoaa maailman parasta moottori tekniikkaa ilman mitään turpo vimputtimia ja että Toyotan moottorit ovat ärhäkämpia kuin nuo turbot. Ja hyrpiidi Toyotat ovat taas maailman taloudellisimpia autoja niin Toyotalla pyyhkii jälleen kerran hyvin. Siinä ovat euromerkit kohta hätää kärsimässä ja voi monelta euro auton myyjältä lähteä työ paikka alta, kun kansa alkaa huomata tuon turpo huijauksen.


      • Turrrbbbboooo
        gorillapappa kirjoitti:

        Kyllä se luottomyyjä tietää eikä varmasti puhu hupunpuppua kun sanoi, että Eurooppalaiset autotehtaat ovat huijanneet hyvä uskoisia ostamaan turpo autoja ja että vastuullisena valmistaja Toyota ei sellaiseen huijaukseen alennu vaan tarjoaa maailman parasta moottori tekniikkaa ilman mitään turpo vimputtimia ja että Toyotan moottorit ovat ärhäkämpia kuin nuo turbot. Ja hyrpiidi Toyotat ovat taas maailman taloudellisimpia autoja niin Toyotalla pyyhkii jälleen kerran hyvin. Siinä ovat euromerkit kohta hätää kärsimässä ja voi monelta euro auton myyjältä lähteä työ paikka alta, kun kansa alkaa huomata tuon turpo huijauksen.

        No minkä ihmeen takia se huippumoottorilla varustettu Toyota on niin usein keräämässä jonoa taakseen. Aika usein alle sallittua nopeutta.

        Aina ohi kun Toyota yrittää jonoa muodostaa. Eurooppalaisella bensaturbolla tientenkin. Kierrokset satasen nopeudessa rapiat 2000r/min. On muuten hiljaista ja leppoista menoa, ei tarvitse vaihdekeppiä hämmentää. Vakkarista nopeus ja nautitaan, kone senkun vaan puskee menemään.

        Paha sen luottomyyjän on alkaa bensaturboja kehumaan, kun ei semmoista pysty myymään. Sen lauluja laulat jonka leipää syöt, pätee niin hyvin tähän.


    • Bayerische

      BMW:n bensaturbothan tulevat uuteen Avensikseen, jos se ylipäätään tulee myyntiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3139
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2791
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2588
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1733
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1677
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1535
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1396
    Aihe