Ei turpo moottoreille

gorillapappa

Piti tuossa kysellä luottomyyjältä että mitenkä se on kun nuo euromerkeillä ajavat kehuvat niiitä pieniä turpomoottoreita että on muka tehokkaita ja taloudellisia ja miksi Toyota ei sitten sellais ia valmista. Mutta se olikin luottomyyjä saanut sisä piirin tieto että eu aikoo vetää oikeuteen monet eurooppalaiset autotehtaat kun ovat tehneet ihan sekuntaa ja ovat syöttäneet valeita kansalle ja moni on tyhmyyksissään erehtynyt tuollaisen pikku turpon ostamaan. Ne kun eivät kestä edes kunnon sisään ajoa ja onkelmia on ihan tuhottomasti ja moni on rahansa menettänyt kun on huijattu euromerkin myyjä liikkeessä. Sanoi vielä että Toyota tuntee vastuunsa laatumerkkinä ja on tutkinut ja testannut pieniä turpoja ja japanilaiset insinörit ovat huomanneet, ettei kannata semmoisia ostajille tarjota kun menisi vain hyvämaine piloille. Ja luottomyyjä sanoi, että Toyotan moottorit ovat tekniikanhuippua ilman mitään turpoja että sellaisile kehujille voipi nauraa vaan hyväntahtoisesti ja sanoa että katsotaan vuoden päästä vieläkö on turpo kunnossa.

7

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parillakoppa

      Mielellään jättää myös ilmastoinnin vielä pois niin ei tule vikaa siihenkään!! Mitä sitten, saa niitä turpoja vaihtas vaikka viikon välein, jos valmistaja korvaa. Lisäksi en usko että turbojen omistajia on opetettu oikeaan käyttöön. Loppujäähdytysaika ennen sammuttamista ajon jälkeen on tärkeä!

      • Parolla coppa

        Toyotan kannattaa myös siirtyä ikkunaveiveihin. Tojolla on ikävää kokemusta sähköisistä ikkunan nostimista, kun tuppaavat syttyä palamaan. Tojon ei kannata lähteä osa-alueille missä ei ole osaamista, no tietysti voi kopioida kaiken mikä kyllä ollutkin tojon suuria innovaatioita.


      • 2.4 STW
        Parolla coppa kirjoitti:

        Toyotan kannattaa myös siirtyä ikkunaveiveihin. Tojolla on ikävää kokemusta sähköisistä ikkunan nostimista, kun tuppaavat syttyä palamaan. Tojon ei kannata lähteä osa-alueille missä ei ole osaamista, no tietysti voi kopioida kaiken mikä kyllä ollutkin tojon suuria innovaatioita.

        Esitä hyviä kommenttejasi Volkkarin omistajille joiden TSIt on poikineet.

        Kannattaa vähän lukea turbojen ongelmmista bensamoottorien kanssa. Ainoa valmistaja joka käyttää muuttuvageometrista ahdinta bensakoneen kanssa on Porsche. Ilman muuttuvageometrista ahdinta on hiton vaikea saada hyvin reagoivaa ahdinta aikaiseksi. Ongelma on se että normaalit ahtimissa käytetyt metalliseokset ei kestä lämpötiloja vaan tarvitaan lentokoneista tuttuja seoskia jotka yllättäen maksaa tolkuttomasti. Tämä ei haittaa 911 hintaisessa autossa.

        On monia tapoja saada aikaan bensamoottoriin lisää voimaa ja parempi hyötysuhden. VWn johdolla germaanit on lähteneet downsizing turbojen suuntaan, Mazda korkeisiin puristussuhteisiin (vapareita) ja Toyota hybrideihin ja atkinson työkiertoon.
        Mikään näistä ei ole ylivoimainen. Kaikissa on omat etunsa ja haittansa.
        Omasta mielestä Tojon ratkaisu on paras mutta Tojon toteutus osittain pilaa sen. Hybridi antaisi mahdollisuuden ronskiin hetkelliseen tehoon millä saisi todella vaivattoman suorituskyvyn ilman kulutuksen nousua tai kestävyyden heikkenemistä. Tojo keskittyy vain kulutukseen, harmi. Fakta on se että keskimäärin tehon tarve on hyvin pieni mutta kiihdytyksissä voimaa tarvittaisiin reilusti. Säkömoottori täyttää kriteerit pienessä koossa, luotettavasti ja halvalla.


      • Turbo on hyvä
        2.4 STW kirjoitti:

        Esitä hyviä kommenttejasi Volkkarin omistajille joiden TSIt on poikineet.

        Kannattaa vähän lukea turbojen ongelmmista bensamoottorien kanssa. Ainoa valmistaja joka käyttää muuttuvageometrista ahdinta bensakoneen kanssa on Porsche. Ilman muuttuvageometrista ahdinta on hiton vaikea saada hyvin reagoivaa ahdinta aikaiseksi. Ongelma on se että normaalit ahtimissa käytetyt metalliseokset ei kestä lämpötiloja vaan tarvitaan lentokoneista tuttuja seoskia jotka yllättäen maksaa tolkuttomasti. Tämä ei haittaa 911 hintaisessa autossa.

        On monia tapoja saada aikaan bensamoottoriin lisää voimaa ja parempi hyötysuhden. VWn johdolla germaanit on lähteneet downsizing turbojen suuntaan, Mazda korkeisiin puristussuhteisiin (vapareita) ja Toyota hybrideihin ja atkinson työkiertoon.
        Mikään näistä ei ole ylivoimainen. Kaikissa on omat etunsa ja haittansa.
        Omasta mielestä Tojon ratkaisu on paras mutta Tojon toteutus osittain pilaa sen. Hybridi antaisi mahdollisuuden ronskiin hetkelliseen tehoon millä saisi todella vaivattoman suorituskyvyn ilman kulutuksen nousua tai kestävyyden heikkenemistä. Tojo keskittyy vain kulutukseen, harmi. Fakta on se että keskimäärin tehon tarve on hyvin pieni mutta kiihdytyksissä voimaa tarvittaisiin reilusti. Säkömoottori täyttää kriteerit pienessä koossa, luotettavasti ja halvalla.

        Nuo nykyiset hybridit Toyotalla ovat lähinnä vitsejä. Muilla ei ajamisen nautintoa tapeta, vaan tuolla tekniikalla tehdään tehokkaita ja miellyttäviä autoja.
        Fordin 1l turbokone on maailman suosituin ja arvostetuin säästömoottori ja sen tuotantoa lisätään huimasti ja tehdas palkkaa 500 hlöä lisää vastaamaan suuren kysyntään.


      • gorillapappa
        Turbo on hyvä kirjoitti:

        Nuo nykyiset hybridit Toyotalla ovat lähinnä vitsejä. Muilla ei ajamisen nautintoa tapeta, vaan tuolla tekniikalla tehdään tehokkaita ja miellyttäviä autoja.
        Fordin 1l turbokone on maailman suosituin ja arvostetuin säästömoottori ja sen tuotantoa lisätään huimasti ja tehdas palkkaa 500 hlöä lisää vastaamaan suuren kysyntään.

        Kyllä se luottomyyjä tietää eikä varmasti puhu hupunpuppua kun sanoi, että Eurooppalaiset autotehtaat ovat huijanneet hyvä uskoisia ostamaan turpo autoja ja että vastuullisena valmistaja Toyota ei sellaiseen huijaukseen alennu vaan tarjoaa maailman parasta moottori tekniikkaa ilman mitään turpo vimputtimia ja että Toyotan moottorit ovat ärhäkämpia kuin nuo turbot. Ja hyrpiidi Toyotat ovat taas maailman taloudellisimpia autoja niin Toyotalla pyyhkii jälleen kerran hyvin. Siinä ovat euromerkit kohta hätää kärsimässä ja voi monelta euro auton myyjältä lähteä työ paikka alta, kun kansa alkaa huomata tuon turpo huijauksen.


      • Turrrbbbboooo
        gorillapappa kirjoitti:

        Kyllä se luottomyyjä tietää eikä varmasti puhu hupunpuppua kun sanoi, että Eurooppalaiset autotehtaat ovat huijanneet hyvä uskoisia ostamaan turpo autoja ja että vastuullisena valmistaja Toyota ei sellaiseen huijaukseen alennu vaan tarjoaa maailman parasta moottori tekniikkaa ilman mitään turpo vimputtimia ja että Toyotan moottorit ovat ärhäkämpia kuin nuo turbot. Ja hyrpiidi Toyotat ovat taas maailman taloudellisimpia autoja niin Toyotalla pyyhkii jälleen kerran hyvin. Siinä ovat euromerkit kohta hätää kärsimässä ja voi monelta euro auton myyjältä lähteä työ paikka alta, kun kansa alkaa huomata tuon turpo huijauksen.

        No minkä ihmeen takia se huippumoottorilla varustettu Toyota on niin usein keräämässä jonoa taakseen. Aika usein alle sallittua nopeutta.

        Aina ohi kun Toyota yrittää jonoa muodostaa. Eurooppalaisella bensaturbolla tientenkin. Kierrokset satasen nopeudessa rapiat 2000r/min. On muuten hiljaista ja leppoista menoa, ei tarvitse vaihdekeppiä hämmentää. Vakkarista nopeus ja nautitaan, kone senkun vaan puskee menemään.

        Paha sen luottomyyjän on alkaa bensaturboja kehumaan, kun ei semmoista pysty myymään. Sen lauluja laulat jonka leipää syöt, pätee niin hyvin tähän.


    • Bayerische

      BMW:n bensaturbothan tulevat uuteen Avensikseen, jos se ylipäätään tulee myyntiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2689
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      236
      2577
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2337
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      191
      1808
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1318
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      21
      1259
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe