VW:n takuu

Golf -12

Tällaisen vastauksen sain maahantuojalta, kun viimeisenä takuupäivänä vaihdettiin peilin säätömoottori.

Takuukorjaukset, jotka ovat olleet veloituksettomia, eivät jatka tuotteen
takuuaikaa.

Uusi peilimoottori hajosi 2 kk:n käyttön jälkeen, niin sitä ei enää korjata ilmaiseksi.

43

2780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lypsävä lehmä

      Se on sitä kuuluisaa VW:n erinomaista asiakaspalvelua.

      • Myyjä.,.

        Ihan KAIKLLA merkeillä sama periaate: Takuu on annetun ajan , eli jos luvataan kolme vuotta, niin se on 3 vuotta. Jos kaksi, niin 2 vuotta. Muutoinhan koko auto kannattaisi uusia pikkuhiljaa takuuseen ennen takuuajan loppua.


    • olisko näin

      osa ei ollutkaan uusi!!

    • Golf -12

      Minä epäilen, että vanha vaan rasvattiin ja papereihin kirjoitettiin, että vaihdettiin, koska vika on täsmälleen sama kuin alkuperäinen.
      Kyseessä on Golfin oikea peili, joka kääntyy alas aian kun laitetaan pakki päälle.

      Viimeisin maahantuojan vastaus oli kun vetosin virhevastuuseen, eli mitä tänne valitat mene valtuutettuun huoltoon. Ei ihan näillä sanoilla, mutta asia oli tämä.

    • nuorta kokemattomuut

      Takuuaikana vaihdettu osa tai tehty korjaus ei pidennä varsinaista takuuta, ei missään eikä kenelläkään.
      Kuinka joku voi moista edes odottaa?

      • ei kai noinkaan

        Eikös takuuaikana vaihdetulla osalla pitäisi olla sentään normaali varaosatakuu ja työlläkin jonkinlainen takuu vai saako takuukorjauksissa käyttää käytettyjä tai sekundaosia ja työkin tehdä hutiloiden?


      • Mara.

        Ei välttämättä pidennä takuuta, mutta sitten tulee kyseeseen virhevastuu.

        VW:lle pitää näköjään mennä aina lakimiehen kanssa, jotta tulee käytettyä oikeita nimityksiä asiasta.

        En ole koskaan kuullut, että epäonnistunutta takuukorjausta ei korjattaisi enää takuun päättymisen jälkeen. Ehkä joissakin nyrkkipajoissa niin voi sattua, mutta ei sitä yleensä merkkiliikkeessä tapahdu.


      • lue takuuehdot
        ei kai noinkaan kirjoitti:

        Eikös takuuaikana vaihdetulla osalla pitäisi olla sentään normaali varaosatakuu ja työlläkin jonkinlainen takuu vai saako takuukorjauksissa käyttää käytettyjä tai sekundaosia ja työkin tehdä hutiloiden?

        Takkuaikana tehty työ ja korjaus ei siis pidennä auton takuuta, mutta jos kyseinen osa on selvästi viallinen tai väärin asennettu, niin sillin se vaihdetaan takuuseen, mutta ilmeisesti osa on vaihdettu oikein(koska toimi) ja tuskin viallinenkaan.


      • kovia itkuja taas
        Mara. kirjoitti:

        Ei välttämättä pidennä takuuta, mutta sitten tulee kyseeseen virhevastuu.

        VW:lle pitää näköjään mennä aina lakimiehen kanssa, jotta tulee käytettyä oikeita nimityksiä asiasta.

        En ole koskaan kuullut, että epäonnistunutta takuukorjausta ei korjattaisi enää takuun päättymisen jälkeen. Ehkä joissakin nyrkkipajoissa niin voi sattua, mutta ei sitä yleensä merkkiliikkeessä tapahdu.

        Myös käyttäjässä voi olla vika. Ei nuo juurikaan hajoa, ellei jälkikasvu niitä runkkaa yhtenään tai muuten vääntele käsi. Onkohan naapuri kyllästynyt parkkiruuturikkomuksiin ja hieman väännellyt peiliä kieron?


    • Golf -12

      Niin minäkin luulin, mutta VW:n tulkinta on perävalotakuu. Todellisuudessa takuu loppuu, mutta sen tilalle tulee virhevastuu, joka on vähintään 6 kk tämän tyyppisissä osissa.

      Tällä tavalla toimimalla minun seuraava auto ei ole VW.

    • Golf -12

      Tämä on todella lyhytnäköistä toimintaa, nyt säästetään parisataa euroa, seuraavalla vuosineljänneksellä menee 600,- euron vuosihuolto toiselle firmalle ja vuoden sisällä jää myös autokauppa tekemättä.
      Meidän perheen kolmen VW:n huolto siirtyy pois VV-autolta ja seuraavassa autonvaihdossa myös automerkki vaihtuu.

      • ei ne välitä

        Yritysautokauppa on tällä hetkellä niin hyvä bisness, että tavallinen autonostaja tuo vanhan vaihtoautonsa kanssa lähinnä vain hiekkaa myymälän lattialle.


      • NeverVag

        Kyllä tuo tuskasi laantuu ja niin vaan seuraava autosikin on volkkari.


      • kusitippa meressä

        Suomalainen on vaan niin tyhmä, jos eteen tulee ongelma niin vaihdetaan merkkiä ja pajaa. Luuletko, että sillä on jotain merkitystä ja haikaillaanko sinun perääsi?


    • Takuu ja takuu.

      Taas paha sanoa mikä on totuus kun toista osapuolta ei kuulla. Miten aloittaja on esim. toiminut, alkanut heti riehumaan syyttä suotta jne. (täysin mahdollista).

      Toi on ihan järkeen käypää, miksi takuuajan pitäisi pidentyä jos takuuaikana joku asia on korjattu veloituksetta, eli takuuna.

      Joitakin vuosia sitten Touranistani meni moottori aika isolle remontille, ei ollut TSI eikä TDI vaan niitä edeltävä vapari FSI. Takuu aika oli mennyt umpeen jo vuosi sitten. Silti tulivat laskussa vastaan niin, että maksoin kolmanneksen koska autolla oli kuitenkin ajettu niin vähän eli reilusti alle 100 tkm.

      Osille sain sitten 12 kuukauden takuun, koska siis olin edellisestä korjauksesta myös itse maksanut.

    • ihmeellistä

      "Joitakin vuosia sitten Touranistani meni moottori aika isolle remontille, ei ollut TSI eikä TDI vaan niitä edeltävä vapari FSI. Takuu aika oli mennyt umpeen jo vuosi sitten. Silti tulivat laskussa vastaan niin, että maksoin kolmanneksen koska autolla oli kuitenkin ajettu niin vähän eli reilusti alle 100 tkm"

      Laatuautossa tuollainen kilometrimäärä on vasta sisäänajo. VW:ssä näköjään koneen loppu.

      • ihminen olla tyhmä

        siis tulivat vastaa juuri kuluttajasuojan suositusten mukaan. Ei noin vanhaan autoon ja noin paljon ajetulla uutta konetta ilman saa. Ei muuten saa Kialtakaan, vaan takuu olisi loppunut 100tkm rajaan


      • jojsjd
        ihminen olla tyhmä kirjoitti:

        siis tulivat vastaa juuri kuluttajasuojan suositusten mukaan. Ei noin vanhaan autoon ja noin paljon ajetulla uutta konetta ilman saa. Ei muuten saa Kialtakaan, vaan takuu olisi loppunut 100tkm rajaan

        Kialta olisi saanut uuden koneen koska oli ajettu alle 100tkm. Toki kyseessä on hypoteettinen oletus koska Kian moottoreita ei varmasti vaihdella noilla kilometreillä.


    • VW huoltoneuvoja

      Takuu ei jatka takuuta.
      Jos autoon vaihdetaan osa takuuaikana, niin sen vaihdetun osan takuu on auton takuun mittainen.
      Jos osa vaiihdetaan 2 vuoden ikäiseen autoon, niin periaatteessa sillä osalla ei ole takuuta, niin kuin ei ole autollakaan.
      Onneksi asia ei ole noin mustavalkoinen. On olemassa virhevastuu, jolla ei ole aika- tai matkarajoituksia. Sitten on tuotteen oletettu kestoikä.
      Lain puolesta myyjä/maahantuoja/valmistaja on vastuussa tuotteesta aika kauan, mutta joskus se oikeuden saaminen on kallista, vaivalloista ja aikaa vievää...

      • yhtä kaikki

        Jos normaalikäytössä olevaan autoon joutuu vaihtamaan noinkin naurettavan lyhyen takuun (2 v) aikana kalliita osia, niin se auto on laaduton, käytetään joko uutena jo halpaosia ja/tai laaduntarkkailu ontuu pahasti, sanokaa mitä tahansa. Kahden vuoden takuun antava valmistaja voi tietoisesti alentaa osien laatua, koska yksityiskäytössä ajomäärät ovat kuitenkin keskimäärin niin pienet, että huonommatkin osat sen kestää ja hajoamisprosentti on vielä pieni.


      • S. Lö.
        yhtä kaikki kirjoitti:

        Jos normaalikäytössä olevaan autoon joutuu vaihtamaan noinkin naurettavan lyhyen takuun (2 v) aikana kalliita osia, niin se auto on laaduton, käytetään joko uutena jo halpaosia ja/tai laaduntarkkailu ontuu pahasti, sanokaa mitä tahansa. Kahden vuoden takuun antava valmistaja voi tietoisesti alentaa osien laatua, koska yksityiskäytössä ajomäärät ovat kuitenkin keskimäärin niin pienet, että huonommatkin osat sen kestää ja hajoamisprosentti on vielä pieni.

        Tottakai uudella ja alkuperäisellä varaosalla on takuu, mitenkä muuten?
        Omalla merkilläni on kaikkiin alkuperäisiin varaosiin kahden vuoden takuu. Ei tämä peilimoottori voi olla poikkeus, vaikka auto kuuluukin VAG-konserniin.


      • takuuaika on herkkää
        S. Lö. kirjoitti:

        Tottakai uudella ja alkuperäisellä varaosalla on takuu, mitenkä muuten?
        Omalla merkilläni on kaikkiin alkuperäisiin varaosiin kahden vuoden takuu. Ei tämä peilimoottori voi olla poikkeus, vaikka auto kuuluukin VAG-konserniin.

        Kyllä sillä olisi takuu jos sen itse maksaa, mutta takuuaikana vaihdetulla osalla ei ole takuuta kuin auton takuuajan loppuun, onko tätä nyt kovin vaikeaa ymmärtää?
        Tutki yleisiä takuuehtoja ja viisastu.
        Aloittajan tapauksessa epäilen ettei hän ole huollattanut autoaan merkkiliikkeessä, vaan jossain yleiskorjaamolla ja siksi maahantuoja on tarkka takuun rajoista, vaikka lait lait sanoo mitä sanoo. Uskoisin, että merkkihuollettu auto olisi saanut tuokin homman takuuseen.


      • melkoinen Tero
        yhtä kaikki kirjoitti:

        Jos normaalikäytössä olevaan autoon joutuu vaihtamaan noinkin naurettavan lyhyen takuun (2 v) aikana kalliita osia, niin se auto on laaduton, käytetään joko uutena jo halpaosia ja/tai laaduntarkkailu ontuu pahasti, sanokaa mitä tahansa. Kahden vuoden takuun antava valmistaja voi tietoisesti alentaa osien laatua, koska yksityiskäytössä ajomäärät ovat kuitenkin keskimäärin niin pienet, että huonommatkin osat sen kestää ja hajoamisprosentti on vielä pieni.

        Ihan autossa kuin autossa voi hajota tuollaisia osia ja se on ihan normaalia. Samasta alihankkijasta suurinosa merkeistä hankkii osansa ja sillä ei ole mitään tekemistä laadun kanssa. Mitenkä autotehdas voi tutkia etukäteen tietyn osan, vaikka juuri tällaisen peilinsäätöosan kuin vasta jälkikäteen. Vai tehtaat tilaavat sellaisia halvempia vain hieman yli kaksi vuotta kestäviä osia, missä metsässä poika oikein asuu? Taitaa olla -85 Corolla kuski.


      • Eläkeläinen
        takuuaika on herkkää kirjoitti:

        Kyllä sillä olisi takuu jos sen itse maksaa, mutta takuuaikana vaihdetulla osalla ei ole takuuta kuin auton takuuajan loppuun, onko tätä nyt kovin vaikeaa ymmärtää?
        Tutki yleisiä takuuehtoja ja viisastu.
        Aloittajan tapauksessa epäilen ettei hän ole huollattanut autoaan merkkiliikkeessä, vaan jossain yleiskorjaamolla ja siksi maahantuoja on tarkka takuun rajoista, vaikka lait lait sanoo mitä sanoo. Uskoisin, että merkkihuollettu auto olisi saanut tuokin homman takuuseen.

        Voin tässä 40 vuoden myyntikokemuksella sanoa, että parasta ja halvinta mainosta on hoitaa takuun jälkeiset korjaukset turhia niuhottamatta, vaikka takuu olisikin loppu.
        Muutaman satasen takuukorjauksella olen saanut useampia satojentuhansien kauppoja, kylläkin teollisuuspuolella.


      • varmasti1
        melkoinen Tero kirjoitti:

        Ihan autossa kuin autossa voi hajota tuollaisia osia ja se on ihan normaalia. Samasta alihankkijasta suurinosa merkeistä hankkii osansa ja sillä ei ole mitään tekemistä laadun kanssa. Mitenkä autotehdas voi tutkia etukäteen tietyn osan, vaikka juuri tällaisen peilinsäätöosan kuin vasta jälkikäteen. Vai tehtaat tilaavat sellaisia halvempia vain hieman yli kaksi vuotta kestäviä osia, missä metsässä poika oikein asuu? Taitaa olla -85 Corolla kuski.

        "Ihan autossa kuin autossa voi hajota tuollaisia osia ja se on ihan normaalia."

        Volkkarimiehet ovat kovia aivopesemään itseään. Totuus on, ettei niissä toisissa merkeissä hajoa osat, kuten VW:ssä. Volkkari voi näyttää laadukkaalta sisältä, mutta kaikki mitä ei näe on kuraa.

        Hyvä esimerkki: ilmastoinnin kompressorista puuttuu 5eur solenoidi, jonka takia se pyörii koko ajan. Kun ilmastoinnin nesteet käyvät vähiin, kompressori hajoaa voitelun puutteeseen. Muilla merkeillä on tuo solenoidi, eikä kompura hajoa.

        Jakoketjun kiristäjästä puuttuu 2eur "räikkä", joka pitäisi ketjun kireänä kone sammutettunakin. Nyt ne pääsevät löystymään, kun öljynpaine ei nouse tarpeeksi nopeasti ja tuloksena on moottoririkko.


      • ossss metsään takas
        varmasti1 kirjoitti:

        "Ihan autossa kuin autossa voi hajota tuollaisia osia ja se on ihan normaalia."

        Volkkarimiehet ovat kovia aivopesemään itseään. Totuus on, ettei niissä toisissa merkeissä hajoa osat, kuten VW:ssä. Volkkari voi näyttää laadukkaalta sisältä, mutta kaikki mitä ei näe on kuraa.

        Hyvä esimerkki: ilmastoinnin kompressorista puuttuu 5eur solenoidi, jonka takia se pyörii koko ajan. Kun ilmastoinnin nesteet käyvät vähiin, kompressori hajoaa voitelun puutteeseen. Muilla merkeillä on tuo solenoidi, eikä kompura hajoa.

        Jakoketjun kiristäjästä puuttuu 2eur "räikkä", joka pitäisi ketjun kireänä kone sammutettunakin. Nyt ne pääsevät löystymään, kun öljynpaine ei nouse tarpeeksi nopeasti ja tuloksena on moottoririkko.

        oih mitä skeidaa poika päästelee.


    • Golf-12

      Autoon on tehty vasta yksi huolto ja se on tehty nimenomaa tässä samassa merkkikrjaamossa.
      Auton myynyt VW-liike on luvannut korjata peilin virhevastuun merkeissä.

      • Mikä ongelma?

        Miksi moinen keskustelun avaus jos saat vian korjautettua ilman kustannuksia?


    • Golf-12

      Siksi, että ensimmäiset vastaukset VV-autolta ja maahantuojalta olivat kielteisiä, sitten vasta kun selvisi, että ko vika kuuluu virhevastuun piiriin, osasin ottaa yhteyttä auton myyneeseen liikkeeseen.
      Viallisen osan asensi VV-auto, mutta heiltä tuli heti kielteinen vastaus. Kolmas viesti maahantuojalle vasta kehoitti ottamaan yhteyttä lähimpään valtuutettuun VW-huoltoon. Otin yhteyden Jyväskylän Autotarvikkeeseen, siellä korjaamopäällikön kanssa keskusteltuani vasta selvisi miten asia pitää hoitaa, eli auton myyneen liikkeen kanssa, se ei ollut Jyväskylä.
      Jos asia olisi hoidettu asiallisesti, niin minut olisi ohjattu heti oikeaan paikkaan, eikä pompoteltu edestakaisin.

      • NeberVag

        Myyjä vastaa myymästään tuoteesta. Siksi onkin outoa miten huollossa pompotellaan asiakasta merkkikorjaamon ja maahantuojan välillä. Asiakasta ei koskaan pitäisi ohjata ottamaan yhteyttä maahantuojaan, koska se ei ole auton myyjä. Merkkihuolloissa palvelu on vielä sillä tasolla että asiakasta laskutetaan mieluummin, kun kerrottaisiin miten asiassa edetään oikein.

        Monesti tuo myynti ja huolto sijaitsee saman katon alla, joten huollon toiminta voi olla vähintäänkin kyseenalaista jos selviä virhevastuuseen kuuluvia vikoja yritetään laskuttaa asiakkaalta täysimääräisinä.

        Kannattaa aina ottaa yhteys auton myyjään, jos ongelmia ilmenee. Myyjällä on muutenkin enemmän halua pitää asiakkaasta kiinni kun merkkihuollolla.


    • kaikkihajookuränkkää

      Mihin sitä peilimoottoria tarvitsee niin usein, että kolmas moottori meneillään? Itselläniei ole mennyt yhtään peilimoottoria, vaikka autoja on ollut yli 30. Osa VAG-autoja, osa japseja, e-korealaisia, saksalaisia jne.

    • Mara.

      VW:ssä on sellainen asettelu, että aina kun laittaa pakin päälle peili kääntyy näyttämään jalkakäyttävän reunaa.
      Erittäin hyvä ratkaisu, jos ei peruuta ylämäkeen

    • E. R.

      Vielä tähän VW laatuun ja miksei VAG-konsernin kaikkiin tuotteisiin.
      Kun näissä kerran on todettu huomattavasti vakaviakin vikoja, miksei kukaan vaadi takuuajan pidentämistä?
      Nyt tilanne on ihmeellinen, yksittäinen autoilija taistelee oikeuksistaan ja sitä pallotellaan?
      Toisaalta VAG-tuotteista nähdään rajun mainonnan tehokkuus, tosiasiat unohtuvat.
      Pitää paikkansa, kun valheita toistellaan tarpeeksi usein, muuttuvat ne ihmisten mielissä totuudeksi.

      Jos nyt kuitenkin kuluttaja haluaa esim. VW-DSG vaihteistolla ja TSI- moottorilla, miksi sen pitää lunastaa tuote lyhimmällä mahdollisella takuuajalla.
      Jos tuote on kauttaaltaan laadukas, voisi kuvitella ainakin kolmen vuoden takuuaikaa?

      • simppeli homma

        Kun tuote on haluttu ja hyvä, ei tarvita myynnin edistämiseen lisätakuita.
        Tuotevastuu on kuitenkin olemassa ja se toimii jos joilekkin sattuu käymään huono tuuri.
        Täällä trollien aktiivisuus on saanut melkoisen hulabaloon, mutta ei oikeassa elämässä ole enää ongelmia, vaan tekniikkaan on tehty tarvittavat päivitykset ja menestys jatkuu sen myötä.


      • uusi poloilija

        "miksei kukaan vaadi takuuajan pidentämistä?"

        Voihan sitä vaatia, mutta Saksassa on automerkkien yleisenä käytäntönä kahden vuoden takuu ilman km-rajaa. Takuu on valmistajan myöntämä ylimääräinen etu, joka annetaan lakisääteisen kuluttajansuojan lisäksi. Takuun päättyminen ei poista eikä vähennä valmistajan lain määräämää virhevastuuta.

        http://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland_website/fi/home_mpc/passengercars/home/servicesandaccessories/services_and_workshop/guarantees.html
        http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/service/warranty.html
        http://www.opel.fi/huolto-ja-lisavarusteet/takuu/takuun-tiedot.html


      • Golf-12
        simppeli homma kirjoitti:

        Kun tuote on haluttu ja hyvä, ei tarvita myynnin edistämiseen lisätakuita.
        Tuotevastuu on kuitenkin olemassa ja se toimii jos joilekkin sattuu käymään huono tuuri.
        Täällä trollien aktiivisuus on saanut melkoisen hulabaloon, mutta ei oikeassa elämässä ole enää ongelmia, vaan tekniikkaan on tehty tarvittavat päivitykset ja menestys jatkuu sen myötä.

        Tuotevastuu ei korvaa särkynyttä osaa. Oikea nimitys on VIRHEVASTUU. Tämä on se asia, jolla VW kikkailee, jos pyydät korjausta takuuseen tai tuotevastuuseen vedoten et saa mitään, mutta kun pyydät korjausta vetoamalla virhevastuuseen, niin homma saattaa onnistuakin.
        VW:n huoltoon on mentävä lakimiehen kanssa, jotta tulee varmasti käytettyä oikeita sanoja.


      • NeverVag
        uusi poloilija kirjoitti:

        "miksei kukaan vaadi takuuajan pidentämistä?"

        Voihan sitä vaatia, mutta Saksassa on automerkkien yleisenä käytäntönä kahden vuoden takuu ilman km-rajaa. Takuu on valmistajan myöntämä ylimääräinen etu, joka annetaan lakisääteisen kuluttajansuojan lisäksi. Takuun päättyminen ei poista eikä vähennä valmistajan lain määräämää virhevastuuta.

        http://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland_website/fi/home_mpc/passengercars/home/servicesandaccessories/services_and_workshop/guarantees.html
        http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/service/warranty.html
        http://www.opel.fi/huolto-ja-lisavarusteet/takuu/takuun-tiedot.html

        Tuo kahden vuoden takuu autolle on minimi jonka EU vaatii. Sitä ennen takuu oli yleisesti yksi vuosi. Japseissa aina olleet pitkät takuut vaikkei olisi pakko. Ny myös ranskalaisissa pitkät takuut.

        Siis kaksi vuotta vain sen takia kun EU niin määrää, muutoin olisi VW:n takuukin vain vuoden. Takuu on siksi kuluttajalle se parempi vaihtoehto että silloin korjauksesta ei voi veloittaa senttiäkään. Virhevastuulla voi kikkailla ja merkkikorjaamoiden sikahinnoista kun maksat osan, niin todellisuudessa maksat korjauksen ihan itse. Silloin vain se 300% kate on pikkuisen pienempi liikkeelle.


      • uusi poloilija
        NeverVag kirjoitti:

        Tuo kahden vuoden takuu autolle on minimi jonka EU vaatii. Sitä ennen takuu oli yleisesti yksi vuosi. Japseissa aina olleet pitkät takuut vaikkei olisi pakko. Ny myös ranskalaisissa pitkät takuut.

        Siis kaksi vuotta vain sen takia kun EU niin määrää, muutoin olisi VW:n takuukin vain vuoden. Takuu on siksi kuluttajalle se parempi vaihtoehto että silloin korjauksesta ei voi veloittaa senttiäkään. Virhevastuulla voi kikkailla ja merkkikorjaamoiden sikahinnoista kun maksat osan, niin todellisuudessa maksat korjauksen ihan itse. Silloin vain se 300% kate on pikkuisen pienempi liikkeelle.

        Kyllä takuullakin voi kikkailla esimerkiksi väittämällä, ettei autoa ole huollettu tai käytetty takuuehtojen edellyttämällä tavalla. Ja takuuehdot voidaan tehdä työläiksi täyttää.

        Tuttavani ajaa myös saksalaisella autolla (M-B), joka on ollut nyt kuusi vuotta liikenteessä. Siinä on ollut koko ajan sama valmistusvika, mutta ei hänen ole tarvinnut sen korjaamisesta tai korjaamolle hinaamisesta maksaa viime vuonnakaan. Virhevastuu siis toimii.

        Omissa volkkareissani takuuaikana ilmenneet pikkuviat on korjattu veloituksetta, eikä takuun päättymisen jälkeen ongelmia ole ilmennyt.


      • uusi poloilija
        Golf-12 kirjoitti:

        Tuotevastuu ei korvaa särkynyttä osaa. Oikea nimitys on VIRHEVASTUU. Tämä on se asia, jolla VW kikkailee, jos pyydät korjausta takuuseen tai tuotevastuuseen vedoten et saa mitään, mutta kun pyydät korjausta vetoamalla virhevastuuseen, niin homma saattaa onnistuakin.
        VW:n huoltoon on mentävä lakimiehen kanssa, jotta tulee varmasti käytettyä oikeita sanoja.

        Jos joku tarvitsee lakimiehen apua auton korjaamisessa, hän voi tietysti katsoa peiliinkin ongelman lähdettä etsiessään. Jos siis haluaa puhua takuusta tai tuotevastuusta ymmärtämättä, että sellaisiin ei voi vedota.

        Rikki menneen auton voi viedä korjaamolle myös ilman riidan haastamista.


    • Turhaa rutinaa

      Koska nämä VAG-merkkien ongelmat ovat kaikkien tiedossa, niin turha niistä on valittaa. Jokainen joka ostaa em. autoja tiedostaa riskit ja hyväksyy ne. Tai jos ei hyväksy, niin kannattaa varmaan valita joku toinen merkki.

    • 30 uutta autoa

      No eihän se takuuseen mene, kun innovaatio (pakilla kääntyvä peili) on ollut niin älytön ja turhamainen, että sitä ilmankin selviää jokainen!

    • Golf-12

      Tämä on sitä kvartaali-taloutta. Tässä neljänneksessä säästetään satanen ja seuraavassa hävitään useampi satanen, kun huoltoa ei tehdäkkään kyseisessä liikkeessä, mutta eihän sillä nyt ole merkitystä, se on tulevaisuuden ongelma. Muutaman kvartaali jälkeen jää myös autokauppa tekemättä, mutta se on sen ajan murhe.

    • Golf -12

      Ei tullut meille enää uutta Volkkaria. Kokeillaan nyt pikku Fordia, siinä on ainakin 3 vuoden takuu ja neljäs ja viides vuosi maksavat yhteensä 320,-, joten otin viiden vuoden takuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe