Ei taaskaan edes vastausta työpaikasta!!

Hyvä paikka meni

Aaargh, olin jo varma, että pääsisin pitkästä aikaa jopa haastatteluun, mutta ei mitään! Yli viikko sitten pistin hakemusta mielenkiintoiseen työtarjoukseen, johon kuvittelin olevani sopiva henkilö, mutta mitään vastausta ei ole kuulunut. Lähetin persoonallisen CV.n, kehuin olevani kiinnostunut tulemaan töihin vaikka heti jne jne, mutta ei mitään... Vaatimukset eivät olleet mitään korkeita, en hakenut raketti-insinöörin paikkaa, mutta näköjään mikään ei kelpaa, eikä edes haatatteluun kutsuta vaikka täyttää perusvaatimukset ja enemmänkin.

17

600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivossa paremp elää

      Haitko suoraan vai vuokra/rekryfirman kautta? Mun kokemus/arvaus näistä ei-niin-rakettitiedettä olevista paikoista on, et liika koulutus on pahasta, erityisesti näille räkänokkaisille rekrytointikonsulteille. Toivotaan kuitenkin, että jotain kuuluu pian ja pääset haastatteluun.

      • liika on liikaa

        Näin se on. Liika koulutus on pahasta. Ihan sama juttu minullakin. Olenkin miettinyt, että pitäiskö pyyhkiä CV:stä pois kaikki koulutukset=) Yhdessäkin työhaastattelussa haastattelijan naama vääntyi kummalliseksi kun tuli koulutuksesta puhe. Jaa, että en ollutkaan niin huonosti koulutettu kun oli ajatellut/toivonut. En tietenkään saanut kyseistä paikkaa.

        Toisaalta, ei kukaan ainakaan voi rankaista siitä, että on kirjoittanut erinomaisen työhakemuksen ja CV:n koulutusten sekä suosittelujen kera. Eipähän tule karenssia=)


    • we 4r5tq3t45r

      Olisit pistäny kirjeesseen saturaisen ja pikku lapun "Tää nyt ja satanen lisää jos pääsee haastatteluun ja kymmen prossaa palkasta"

    • -BOSS-

      "Valitettavasti valintamme ei kohdistunut tällä kertaa sinuun. Värväsimme Namibiasta orjatyöpalkalla olevan ahertajan hommiin yhdeksi vuodeksi. Palkkana toimii banaanit ja kahvi. Ensi kerralla sinun kannattaa olla pyytämättä palkkaa, jos haluat päästä töihin"

    • t: 1. viesti

      Olisivat edes lähettäneet tuon "Valitettavasti valintamme ei..." -viestin, mutta ei sitäkään. Olin tosiaan aika varma, että pääsisin edes haastatteluun. Enkä usko, että paikkaan oli mitään tuhansia hakijoita... Siitä ei näköjään ole mitään hyötyä, vaikka lähettäisit 10-sivuisen esseen omista vahvuuksista ja heikkouksista ja rakentaisit CV:n tulitikuista, kukaan ei kumminkaan edes vilkaise sitä.

      • Auttaja21

        Kilpailu työpaikoista on tällä hetkellä äärinmäisen kovaa. Ei ole kuitenkaan syytä masentua. Muista pitää itsesi virkeänä ulkoilemalla ja pitämällä yhteyttä ystäviisi. Kyllä se vielä tärppää!


      • 1+1+1

        Kuule, nyt on tosiaan ihan hanttihommiinkin kova tunku ja kilpailu, joten et todellakaan ole ainut. Tsemppiä sulle!


    • 19+18

      Mä en enää ihmettele jos en saa mitään vastausta :D Liian monta työhakemusta jo tehnyt. Nykyään jopa yllätyn jos minulle palataan!

      On jopa useampikin sellainen kokemus taustalla että olen haastatelussa käynyt - joko rekryfirmassa tai suoraan firmassa. Näidenkään henkilökohtaisten käyntien jälkeen on useastikin käynyt niin ettei koskaan ole palattu.... Oletan etten työtä saanut :D

      On hyviäkin kokemuksia - mutta enemmän näitä joissa hakijalle ei vaivauduta ilmoittamaan mitään.

    • muitatapoja

      Käyttäkää hyvät ihmiset niitä puhelimia, ei pelkästään nettiä tai sähköpostia, vaan soittakaa työnantajille ja kysykää missä mennään. Kyllä se vaan on niin, että netin kautta on äärimmäisen vaikeaa saada töitä, vaikka he sitä itse kehottavat tekemään -.-

      Jos ei työpaikasta kuullu mitään, niin tiedustelkaa soitolla. Ainakin saatte vastauksen.

    • taaspettynyt

      Olen hakenut aktiivisesti ja paljon duuneja, mutta aina sitä jaksaa vieläkin masentua siitä ettei vastausta saa vaikka luvataan.

      Olin taas yhdessä prosessissa mukana jossa nopea aloitus. Pääsin ekasta haastattelukierrokselta jatkoon johon valittiin kolme. Perjantaina oli kakkoskierroksen haastattelu jossa sanottiin että koska aloitus olisi jo mahdollisimman pian - he ilmoittavat maanantaina, viimeistään tiistaipäivän aamupäivällä. Painottivat että kaikille ilmoittavat kyllä. Sain kiitosta haastattelussa myös osaamisalueesta joka oli minulla huomattavasti vahvempi kuin muilla. Lisäksi perjantain haastattelussa painotettiin sitä että valitulla olisi hyvä jo tällä viikolla olla aikaa tulla tekemään sopimus ja sopimaan kaikesta että aloittamaan pääsisi varmasti jo maanantaina.

      Maanantai meni, ja meni tiistaikin sitten. Mitään ei ole kuulunut.

      Jotenkin nämä jaksaa masentaa joka kerta…. Sen "kiitos hakemuksestanne mutta valintamme ei osunut tällä kertaa sinuun" sähköpostin kestän kyllä - mutta se että ei ilmoiteta. Miksi luvataan ilmoittaa kun ei ilmoiteta? Voisi vaikka sanoa sitten että "jos et kuule meistä viimeistään tiistaina klo 12, unohda koko juttu."

      • gkggigigi

        Toi on niin hemmetin ärsyttävää kun ei voi ilmoittaa, natsejahan ne on. Tiedän tunteen erittäin hyvin. Onneksi ei tarvitse itse täl hetkel etsiä kun om vakityö, mutta viimeksi alkuvuodesta sain ihan tarpeekseni tosta.Kun sitten varmistui että mulla on vakityö lähetin jokaiselle työnantajalle meillä jossa penäsin ja kärtin vastausta miksi en ollut päässyt. Ei ehkä viisasta mutta vitutti niin paljon. Lähetin vielä duunimeilistä jotta näkevät etten ole katkera vaan haluan vaan selityksen vastaamattomuudelle!


    • ei taaskaan mitään

      Kiva alkaa soittelemaan perään, kun siellä sähköpostissa olisi liitteenä kaikki cv:t ja tarvittavat tiedot. Helpompihan ne olisi sieltä katsoa kun kuunnella jonkun puhelimessa selittävän mitä hakee ja mitä kokemusta on mistäkin.

      Eikö se ole paljon fiksumaan lähettää sähköpostia siwan kauppapäälikölle, kertoa kuka on ja mitän hakee cv, kuin soittaa siwan yleisnumeroon josta vastaa joku myyjä, joka sitten yhdistää tälle päälikölle, joka sattuukin olemaan kokouksessa...

    • kdkdkd

      On hirmu masentavaa kun mitään vastausta ei tule lupauksista huolimatta vaikka olisit päässyt esim. loppuhaastatteluun parin muun hakijan kanssa. Tilanne työnhakijoilla on tosi vaikea tällä hetkellä.

      Toisaalta nyt kun itse olen mukana työelämässä ja sivusta seurannut useampia rekryjä, niin sympatiapisteitä tulee myös monille työnantajille. Usein rekrytoinnit hoidetaan oman työn ohessa eli usein mitään erillistä HR-henkilöä ei ole saatikka työaikaa varattu homman hoitamiseen. Hakemuksia tulee usein kymmeniä tai satoja, jos puhutaan esim. tavallisesta toimistotyöstä. Niiden summittainenkin läpikäynti on valtava homma ja todella ymmärrän jos kaikille ei erikseen mitään vastata. Samoin ymmärrän, jos puhelintiedusteluihin ei vastata. Ja kyllä, itsellä on silti edelleen tuoreessa muistissa se ärsytys, kun ei mitään kuulu, ei ole numeroa mihin soittaa jne. Elämä on.

    • sellattis

      Ihan normikäytäntöä, ja sellaisena jatkuu....

    • Turhautunut hakemaan

      Tuntuu olevan tuttua tänäpäivänä tämä, että ei vastata eikä pääse haastatteluun, jos on vähänkin esim. 5 vuotta työkokemusta ko. alalta ja palkkatoive 20% ehkä 30%. Yksinkertaisesti nykyään otetaan halvin. :( Ollaan syvemmässä ahdingossa/taantumassa kuin 90-luvun laman aikaan. Työnantajat ei sais laittaa ilmoituksiin, että kokemus siitä ja tästä tuosta on plussaa, jos edes ne joilla niistä kaikista on, vaikka kokemusta eivät pääse edes haastatteluun.

      Mulla ei ole koskaan ollut elämässä tämän alan työssä olon aikana, että olisin joutunut työpaikkaa odottamaan yli puolivuotta, ehkä vuoden, ehkä enemmän. Kovasti haen ja räätälöin hakemukset, mutta tosiaan ei mistään ole mitään kuulunut.

      Rekrytointi firmat ei taas edes suosittele eteenpäin työnantajalle niitä, joilla kokemus riittää työtehtävää laajempaan osaamiseen. :( Joskus voi olla niitäkin työssä uupuneita, joille muutaman satasen palkan lasku ei haittais, jos pääsis ylityö helvetistä irti.

      Laittaako moni avoimia hakemuksia? Miten keksitte yrityksiä joille niitä laitatte?

    • työhönottaja

      Puhelinsoitto ei todellakaan ole järkevä, jos ei ole mitään agendaa miksi soittaa, siis oikeasti jotakin kysyttävää/tarkennettavaa. Olen saanut lukuisia soittoja, joita tekevät juuri ne hakijat, jotka luulevat siten "erottuvansa joukosta" ja "jäävänsä mieleen". Ainoa mitä he järjestäen tekevät, on itsestään hölmöjä.
      Jos työntekijää haetaan oikeasti avoimessa haussa - eikä ole ketään tuttua/tutun tuttua, tutun suosittelemaa - niin hyvin laadittu ansioluettelo riittää. Useimmiten paikat vaan menevät entuudestaan tunnetuille, firman sisäisille hakijoille tai jonkun suosittelemille henkilöille.

    • näintäällä

      Niin moni firma ei ilmoita mitään koskaan. Se on toisaalta hyvä niin ainakin tulee selväksi se että sellaisiin firmoihin ei kannata mennä töihin.

      Mulle olisi töitä ja pääsisin heti mutta lähin työpaikka 200km päässä. Liian pitkällä kun kotoa töissä kävisin.

      En ole valmis asumaan viikkoja missään kaupungissa enkä muuttamaan. Maaseudulta en poistu koskaan.

      100km on mulla se raja missä vielä käyn töissä. Jos ei ole 100km säteellä töitä niin sit ei ole. Ei mun elämä siihen kaadu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2052
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1115
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      131
      1027
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      847
    Aihe