Oikeat rengaspaineet asuntoautoon?

VW-Matkaaja

Pitäisi varmistaa VW-matkaajaan oikeat rengaspaineet ennen reissua? Ohjekirje on tavallinen transporterin, siinä on 2,5 - 2,8 ohjeistuksena 185/60 renkaisiin, mutta siinä tuskin otettu huomioon asuntokoppia painoineen. Massa on vajaa 3000kg. Transhotelin omassa ohjekirjassa rengaspainesta ei puhuta. Onko tuohon jotain laskukaavaa olemassa tai jollain vain oikeaa tietoa, kiitos?

12

2877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppoa!

      Lue renkaan kyljestä, mikä on suurin sallittu paine ja laita sen verran.

      • kovat paineet

        Renkaan kyljestä on syytä todellakin tarkistaa maksimipaineet. Jos matkailuautossa on ns. camperrenkaat eli matkailuautokäyttöön valmistetut renkaat niin niiden paineet ovat hyvin usein luokaa 4,0 - 5,0 bar. Michelinin renkaissa taitaa maksimi olla jopa 5,5 bar. Venttiilit pitää tällaisilla paineilla olla jo metallirunkoiset, tavalliset eivät oikein kestä.


    • Hömo Joksu vaan

      Polttoainekulut pienenee,kun painetta on maxsimi. Itellä putos 3 litraa /100km,kun laitoin maximin eteen ja taakse,eikä trumatikillä ollut mitään asiaa asiaan.

    • Miten VW Transp capr

      Olipas yvä kysymys - olen saman asian kanssa paininut koska autoni on VW Transporter Capri, joss 195 70 R 15 renkaat. Juuri hommasin taakse uudet renkaat, eikä edes rengasliike antanut yksiselitteistä vastausta paineista.
      Olen käyttänyt noin 3,7 kg paineita edessä ja takana, MUTTA onko se liian vähän?
      Olen huomioinut että jos nostan paineoita alka apesä jyskyttämään noiss a"tie on halki" paikoissa.
      ts olisin itsekin kiinnostunut mikä on oikea paine. Kok paino on 2800 kg, vaan epäilen sen olevan hieman alkakantissa - ,mieluummin noin 3000 kg. kun on tankit täynnä ja 2 hlö:ä kyydissä

      • Joksun niksinurkka

        Ilmaa pitää olla riittävästi,samoin kun ilmalämmityksessä kannattaa puhaltaa aina kolmosella.


      • Reino keski-Suomesta
        Joksun niksinurkka kirjoitti:

        Ilmaa pitää olla riittävästi,samoin kun ilmalämmityksessä kannattaa puhaltaa aina kolmosella.

        Minulla oli Viat parasautossa paripyörissä aina paljon ilmaa .puhalsin sitä kolmosella,mutta nyt on mulla hyvä olla täälä mielenterveys pien kodissa .
        Reino keski-Suomestä ÖÖÖÖ Ry!


    • Ducato -92

      Dethleffsin kopalla. Pakun ohjekirjassa lukee täydellä kuormalla 185-14 -renkailla 4,3 bar ja renkaassa lukee max 4,5. Olen pitänyt sen 4,5.

    • Hoppivaari

      Onko suositulla Rumatikillä ??? Meillä on Atriatikki ylä kopilla ja6.5.

      • Juujuu!

        Ja truman lämminvesiboileri kanssa.


    • Late Lapista.

      Fiat matkaajassa paineet ovat 4,0 kiloa ! vaikka lämmityslaitteena ei olekaan rumatikki vaan Alde!


      Late Lapista. SSSS Ry!

      • Late Lapista

        Vielä tuota Matkaajan vein kaatopaikalle,gummitkin oli aivan loppu.Hyvä kuiva huone mulla täällä Oulun"piirillä".Late Lapista SSSS Ry!


    • Reino keski-Suomesta

      Meillä oli Fiat / Hymer . Autossa oli kaikki viat ja moneen kertaan .
      Tulisi todella pitkä juttu ,mutta olkoot .
      Auto ostettiin uutena etelä-Suomesta ,itse asumme keski-Suomessa .
      Huoltomatkat todella vaikeita ja kalliita.
      Auto seisoi pitkiäaikoja Delta-autossa ja vuoroin auton myyjällä.
      Onneksi saimme auton vaihdettua ,tätä auton/koriyhdistelmää ei tule enään meille

      Viimeisen auton vei meiltä Sandanter rahoitus,mutta mulla on hyvä olla täälä mielenterveys pien kodissa. Reino keski-Suomestä ÖÖÖÖ Ry!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe