Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kellään tietoa ?

Lisää ilmaa

Laiheneeko seos jos ottaa kaasarikoneen ilmanputsarin pois ?

52

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

      ei laihene.

    • ei kannata

      No kyllä se minusta laihenee. Selvitin asiaa joskus moottoripyörän yhteydessä: Jos pako- ja imusarjassa vastus pienenee niin seos menee laihalle, käy kuumana ja pätkii - pitää säätää. Jos sitten vastus kasvaa, käykin rikkaalla. En tiedä miten suuri on merkitsevä muutos oman kokemukseni mukaan vapaavirtailmansuodin ja viritysputki riittivät. Uskoisin että ilmanputsarin kokonaan pois ottaminen vaikuttaa saman verran.

      Eihän se tietty moottorillekaan hyväksi ole, ei edes vesillä.

      • näin on

        mikä kone kyseessä ? itelläni ainakaan edes ole ollut ilmanputsaria koskaan missään koneessa ja niitä on ollut 5- 70 hvn välistä useita. järvellä ei niin tuota pölyä ole. pikkukoneissa edes ole mitään suodattimia uutenakaan.


    • ????????????????????

      Mikään ilmanputsari ole. Se on imuilman virtauksen vähentäjä / imuilman äänen vaimennin.

      • Retoriikkaa ?

        Luultavasti kysyjän tarkoitus oli saada tietoa muuttaako virtausvastuksen muutos seosta.
        Vastusta aiheuttavan pöntön nimi lienee merkityksetön.


      • Terhi .kki
        Retoriikkaa ? kirjoitti:

        Luultavasti kysyjän tarkoitus oli saada tietoa muuttaako virtausvastuksen muutos seosta.
        Vastusta aiheuttavan pöntön nimi lienee merkityksetön.

        Totta kai se vaikuttaa, kun se tekee erilaisen alipaineen.


      • näin on
        Terhi .kki kirjoitti:

        Totta kai se vaikuttaa, kun se tekee erilaisen alipaineen.

        ilman määrä säätyy kaasuläpällä ja bensan määrä suuttimen koolla noin karkeasti sanottuna.. siinä ei juuri ole mitään merkitystä jos kaasuttimen edestä poistetaan joku härpätin..


      • Meinaatko siis
        näin on kirjoitti:

        ilman määrä säätyy kaasuläpällä ja bensan määrä suuttimen koolla noin karkeasti sanottuna.. siinä ei juuri ole mitään merkitystä jos kaasuttimen edestä poistetaan joku härpätin..

        Että tukkoinen ilmanputsarikaan ei sitten vaikuta mitenkään.


      • Näitä räplännyt
        näin on kirjoitti:

        ilman määrä säätyy kaasuläpällä ja bensan määrä suuttimen koolla noin karkeasti sanottuna.. siinä ei juuri ole mitään merkitystä jos kaasuttimen edestä poistetaan joku härpätin..

        Kyllä alipaine kaasuttajan kurkussa vaikuttaa seokseen.
        Ryyppyläppä toimii juuri niin että se kuristaa virtausta ennen suuttimia ja rikastuttaa seosta.


      • venemies
        Meinaatko siis kirjoitti:

        Että tukkoinen ilmanputsarikaan ei sitten vaikuta mitenkään.

        ei nyt ole kyse kai tukkoisesta ilmanputsarista tai linnunpesästä kaasarin päällä. venemoottoreissa ei ole ilmanputsareita enkä ole nähnyt muitakaan esineitä siinä eessä jotka ilmansaantia rajoittavat siinä määrin että se vaikuttaisi merkittävästi. tosin itelläni ollut 70-luvun iso mercury joka kulki ilman koppaa paremmin, kyseessä kuitenkin kai suunnitteluvika.. liian tiivis koppa.


      • Mistä oli kyse ?
        venemies kirjoitti:

        ei nyt ole kyse kai tukkoisesta ilmanputsarista tai linnunpesästä kaasarin päällä. venemoottoreissa ei ole ilmanputsareita enkä ole nähnyt muitakaan esineitä siinä eessä jotka ilmansaantia rajoittavat siinä määrin että se vaikuttaisi merkittävästi. tosin itelläni ollut 70-luvun iso mercury joka kulki ilman koppaa paremmin, kyseessä kuitenkin kai suunnitteluvika.. liian tiivis koppa.

        Ovatko kaikki näkemäsi koneet olleet ilman konekoppaa ?
        Toisaalta se mitä sinä olet nähnyt ei taida olla vastaus kysymykseen.


      • näin on
        Näitä räplännyt kirjoitti:

        Kyllä alipaine kaasuttajan kurkussa vaikuttaa seokseen.
        Ryyppyläppä toimii juuri niin että se kuristaa virtausta ennen suuttimia ja rikastuttaa seosta.

        Ehkäpä alkuperäisen kysyjän kannattaa nyt kertoa minkä se on poistamassa että saa asiaansa vastauksen, ja ihan uteliaisuuttani kysyn että miksi ? Jos se oleelisesti muuttaa kaasuttimen kurkun halkaisijaa nii tietysti vaikuttaa läpivirtaavan ilman määrään .Jos taas vain edessä oleva kotelo tms ei sillä niin vaikutusta ole.


      • Lisää ilmaa
        näin on kirjoitti:

        Ehkäpä alkuperäisen kysyjän kannattaa nyt kertoa minkä se on poistamassa että saa asiaansa vastauksen, ja ihan uteliaisuuttani kysyn että miksi ? Jos se oleelisesti muuttaa kaasuttimen kurkun halkaisijaa nii tietysti vaikuttaa läpivirtaavan ilman määrään .Jos taas vain edessä oleva kotelo tms ei sillä niin vaikutusta ole.

        Tarkoitus olisi poistaa kaikki ennen kaasutinta virtausta jarruttavat esteet.
        J kysyin vain että kun vastuksen myötä kurkun alipaine muuttuu, niin vaikuttaako se seokseen, edes vähääkään.


      • näin on
        Lisää ilmaa kirjoitti:

        Tarkoitus olisi poistaa kaikki ennen kaasutinta virtausta jarruttavat esteet.
        J kysyin vain että kun vastuksen myötä kurkun alipaine muuttuu, niin vaikuttaako se seokseen, edes vähääkään.

        Kokeilemalla selviää, ota pois mutta rikkomatta mitään.. aja lenkki ennen ja jälkeen ja mittaa nopeus vaikka puhelimen navigaattorilla.. ja muista tsekata miltä tulpat näyttää ettet ajele konetta pilalle liian laihalla.


      • Lisää ilmaa
        näin on kirjoitti:

        Kokeilemalla selviää, ota pois mutta rikkomatta mitään.. aja lenkki ennen ja jälkeen ja mittaa nopeus vaikka puhelimen navigaattorilla.. ja muista tsekata miltä tulpat näyttää ettet ajele konetta pilalle liian laihalla.

        Ääh !

        Totta kai sitä voi mittailla, ihmetellä ja kokeilla, kysyin vain jos täällä olisi joku joka tietää.


      • näin on
        Lisää ilmaa kirjoitti:

        Ääh !

        Totta kai sitä voi mittailla, ihmetellä ja kokeilla, kysyin vain jos täällä olisi joku joka tietää.

        Jos osaisit ite kertoa mitä aiot poistaa ja mistä moottorista niin varmasti saisit vastauksen. Jos kyseessä joku 20 hv pikkurutkutin niin lienee turhaa nähdä vaivaa alkaa siitä raksimaan mitään tehon saamiseksi.


    • Eipä taida olla

      Taitaa kaasutin olla tosi vieras esine kun kukaan ei tiedä vaikuttaako vastus seossuhteeseen.

      • näin on

        vaikuttaa että kysyjän tietämyksellä on parempi kun ei avaa koneenkoppaa ollenkaa.


      • VaajaToukka
        näin on kirjoitti:

        vaikuttaa että kysyjän tietämyksellä on parempi kun ei avaa koneenkoppaa ollenkaa.

        Miten se voisi vaikuttaa?


      • En tiedä en
        VaajaToukka kirjoitti:

        Miten se voisi vaikuttaa?

        Mutta ainakin ryyppyläppä vaikuttaa, sehän vain ahistaa ilman tuloa ja rikastaa seosta tosi rikkaaksi.


      • En tiedä en
        VaajaToukka kirjoitti:

        Miten se voisi vaikuttaa?

        Mutta ainakin ryyppyläppä vaikuttaa, sehän vain ahistaa ilman tuloa ja rikastaa seosta tosi rikkaaksi.


      • Vaikka näin
        VaajaToukka kirjoitti:

        Miten se voisi vaikuttaa?

        Suuttimen läpi seosputkelle tulevan polttoaineen määrä riippuu kanavan eri päissä olevasta paine-erosta johon virtauksen kuristaminen vaikuttaa.


      • näin on
        Vaikka näin kirjoitti:

        Suuttimen läpi seosputkelle tulevan polttoaineen määrä riippuu kanavan eri päissä olevasta paine-erosta johon virtauksen kuristaminen vaikuttaa.

        ja minkähän takia valmistaja olisi kaasuttimen eteen rakentanut laitteen joka rajoittaa ilmansaantia ? ääntä estämään kyllä ja estämään taitamattoman räplääjän kajoamista kaasuttimeen. rikastin on ihan oma laite jonka tarkoitus on juuri rikastaa seosta ja sitä on ihan turha verrata johonkin edessä olevaan koteloon.


      • Etkö ymmärrä ?
        näin on kirjoitti:

        ja minkähän takia valmistaja olisi kaasuttimen eteen rakentanut laitteen joka rajoittaa ilmansaantia ? ääntä estämään kyllä ja estämään taitamattoman räplääjän kajoamista kaasuttimeen. rikastin on ihan oma laite jonka tarkoitus on juuri rikastaa seosta ja sitä on ihan turha verrata johonkin edessä olevaan koteloon.

        Niillä on sama vaikutus jos ne estävät ilman kulkua ! !


      • VaajaToukka
        Etkö ymmärrä ? kirjoitti:

        Niillä on sama vaikutus jos ne estävät ilman kulkua ! !

        Pitäisikö sitten suodattimen poiston aiheuttaa kierrosten nousua?


      • 7 +11
        VaajaToukka kirjoitti:

        Pitäisikö sitten suodattimen poiston aiheuttaa kierrosten nousua?

        No ei pidä, mutta se voi tehdä niin kun ilman saanti helpottuu.

        Mutta eikös tässä pohdita vaikuttaako ilman kulun "helppous" seokseen ?


      • VaajaToukka
        7 +11 kirjoitti:

        No ei pidä, mutta se voi tehdä niin kun ilman saanti helpottuu.

        Mutta eikös tässä pohdita vaikuttaako ilman kulun "helppous" seokseen ?

        Mikäli kone ei saa ilmaa eihän silloin myöskään virtaava ilma voi imeä bensaakaan mukaansa ja seos pysyy edelleen samana, vai miten on?


      • Järki käteen jo
        VaajaToukka kirjoitti:

        Mikäli kone ei saa ilmaa eihän silloin myöskään virtaava ilma voi imeä bensaakaan mukaansa ja seos pysyy edelleen samana, vai miten on?

        Jos luulet että paine-ero ei saa nestettä liikkeelle, niin sitten noin, mutta sitten ryyppykään ei toimisi vai ?

        Mikään virtaus ei ime polttoainetta, vaan paine saa sen liikkeelle ja se paine, tai paine- ero voi olla staattista tai ilmavirtauksen aikaansaamaa.
        Ryyppyläppä kuristaa ilman saantia ja pienentää painetta kaasuttajan kurkussa jonka seurauksena polttoaineen virtaus kiihtyy ja seos rikastuu.

        Miksi tukkoinen ilmanputsari, joka myös aiheuttaa täsmälleen saman paineen alenemisen kurkussa, ei sitten vaikuttaisi seokseen ?

        Onko tämän ymmärtäminen jotenkin ylivoimaista, kun sitä täytyy toistuvasti ihmetellä ?


      • näin on
        Järki käteen jo kirjoitti:

        Jos luulet että paine-ero ei saa nestettä liikkeelle, niin sitten noin, mutta sitten ryyppykään ei toimisi vai ?

        Mikään virtaus ei ime polttoainetta, vaan paine saa sen liikkeelle ja se paine, tai paine- ero voi olla staattista tai ilmavirtauksen aikaansaamaa.
        Ryyppyläppä kuristaa ilman saantia ja pienentää painetta kaasuttajan kurkussa jonka seurauksena polttoaineen virtaus kiihtyy ja seos rikastuu.

        Miksi tukkoinen ilmanputsari, joka myös aiheuttaa täsmälleen saman paineen alenemisen kurkussa, ei sitten vaikuttaisi seokseen ?

        Onko tämän ymmärtäminen jotenkin ylivoimaista, kun sitä täytyy toistuvasti ihmetellä ?

        nyt sielä puhuu ammattikoulua käyvä mopomies.. tukkoinen ilmansuodatin on asia jota voi verrata vikaan ja se pitää korjata.. laitevalmistaja ei tosiaan rakentele mitään tukkoja kaasuttimen eteen.


      • Mainiota !
        näin on kirjoitti:

        nyt sielä puhuu ammattikoulua käyvä mopomies.. tukkoinen ilmansuodatin on asia jota voi verrata vikaan ja se pitää korjata.. laitevalmistaja ei tosiaan rakentele mitään tukkoja kaasuttimen eteen.

        Nyt puhui siis todellinen asiantuntija, joka selvensi koko ongelman helposti ymmärrettävään muotoon, että valmistajat eivät rakentele tahallaan mitään ryyppyläppiä kaasuttimiin , ne kun eivät seokseen vaikuta.

        Tämä juttu on jo lähes koominen, kaikenlaista asiantuntijaa esiintyy joka asiassa, mutta kun joku kysyy jotain perus kaasuttimen toimintaa niin sormet menee suuhun.
        Liekö näistä kukaan edes ymmärtää kuinka kaasutin toimii !


      • näin on
        Mainiota ! kirjoitti:

        Nyt puhui siis todellinen asiantuntija, joka selvensi koko ongelman helposti ymmärrettävään muotoon, että valmistajat eivät rakentele tahallaan mitään ryyppyläppiä kaasuttimiin , ne kun eivät seokseen vaikuta.

        Tämä juttu on jo lähes koominen, kaikenlaista asiantuntijaa esiintyy joka asiassa, mutta kun joku kysyy jotain perus kaasuttimen toimintaa niin sormet menee suuhun.
        Liekö näistä kukaan edes ymmärtää kuinka kaasutin toimii !

        sen ilmanputsarin joka ei ole ilmanputsari ilmaaukko tulisi olla pienempi kuin kaasarin kurkku jotta vaikuttaisi. kertoisitko nyt miksi ihmeessä sellainen sumppu siihen laitettaisi. kuristukset on tähän asti löytynyt ainakin muualta.


      • näin on
        näin on kirjoitti:

        sen ilmanputsarin joka ei ole ilmanputsari ilmaaukko tulisi olla pienempi kuin kaasarin kurkku jotta vaikuttaisi. kertoisitko nyt miksi ihmeessä sellainen sumppu siihen laitettaisi. kuristukset on tähän asti löytynyt ainakin muualta.

        eikös lopputulos olisi silloin sama kuin ryyppy olis päällä.


    • Huoh ! !

      Ne on laitettu vaimentamaan imuääntä ja suodattamaan ilmaa, sillä ei ole merkitystä että miksi, vastusta ne vaan aiheuttavat .
      Keskity nyt vaan siihen, vaikuttaako ne seokseen, siitä kaivataan jotain muuta tietoa kuin sivuasioista jaarittelua.

    • Mitä tämä on ? ?

      Ymmärtääkseni on esitetty yksinkertainen kysymys, vaikuttaako ennen kaasuttimen kurkkua tulevan ilman vastus seokseen, ja jos, tai ei, niin miksi ? ?

      Kummasti näkyy olevan mielipiteitä, mutta eikö tällainen perusasia ole kenenkään tiedossa ?

      • näin on

        huoh mitä pilkun nussimista. jos kaasuttimen eteen laittaa käden ni vaikuttaako se ? jos kaasuttimen edessä on este joka ei rajoita suurinta koneen ottamaa ilmamäärää niin ei vaikuta seoksiin. ja se äänenhiljennin joka luultavasti myös estää veden pääsyä kaasuttimeen ei kylläkään pitäisi rajoittaa ilman saantia. korjatkaa vaan jos olen väärässä.


      • Seli seli taas
        näin on kirjoitti:

        huoh mitä pilkun nussimista. jos kaasuttimen eteen laittaa käden ni vaikuttaako se ? jos kaasuttimen edessä on este joka ei rajoita suurinta koneen ottamaa ilmamäärää niin ei vaikuta seoksiin. ja se äänenhiljennin joka luultavasti myös estää veden pääsyä kaasuttimeen ei kylläkään pitäisi rajoittaa ilman saantia. korjatkaa vaan jos olen väärässä.

        Tajuatko edes mitä kysytään ?

        Ei tuo käsien heiluttelu ja selittely enää auta.


      • näin on
        Seli seli taas kirjoitti:

        Tajuatko edes mitä kysytään ?

        Ei tuo käsien heiluttelu ja selittely enää auta.

        taisit unohtaa aamulla lääkkeet. jos sua asia vaivaa vielä niin soita perämoottoriurpojen ensiapuun..


      • VaajaToukka
        näin on kirjoitti:

        huoh mitä pilkun nussimista. jos kaasuttimen eteen laittaa käden ni vaikuttaako se ? jos kaasuttimen edessä on este joka ei rajoita suurinta koneen ottamaa ilmamäärää niin ei vaikuta seoksiin. ja se äänenhiljennin joka luultavasti myös estää veden pääsyä kaasuttimeen ei kylläkään pitäisi rajoittaa ilman saantia. korjatkaa vaan jos olen väärässä.

        Eli siis ehjässä moottorissa jossa ei ole ilmanvirtausta mtenkään rajoitettu joko suodattimella tai muulla järjestelmällä ei sen järjestelmän poistaminen vaikuta seoksiin.


      • Niin siis ?
        VaajaToukka kirjoitti:

        Eli siis ehjässä moottorissa jossa ei ole ilmanvirtausta mtenkään rajoitettu joko suodattimella tai muulla järjestelmällä ei sen järjestelmän poistaminen vaikuta seoksiin.

        Moottoreista ja lääkkeistä välittämättä, onko imuilman vastuksella vaikutusta seokseen vai ei , ja miksi ? ? ? ?


      • Niinpä..
        Niin siis ? kirjoitti:

        Moottoreista ja lääkkeistä välittämättä, onko imuilman vastuksella vaikutusta seokseen vai ei , ja miksi ? ? ? ?

        Tuotahan tässä on tivattu, mutta nämä tietäjät tuskin vastausta antavat, toivottavasti joku kaasareita tunteva kertoisi miten asia on.


      • näin on
        Niinpä.. kirjoitti:

        Tuotahan tässä on tivattu, mutta nämä tietäjät tuskin vastausta antavat, toivottavasti joku kaasareita tunteva kertoisi miten asia on.

        googleta kaasuttimen toiminta hakusanalla. kyllä sieltä oikea vastaus löytyy.


      • Jep jep
        näin on kirjoitti:

        googleta kaasuttimen toiminta hakusanalla. kyllä sieltä oikea vastaus löytyy.

        Tuo oli paras neuvo johon olet kyennyt.
        Olisit vain kertonut sen heti alkuun, olisi jäänyt paljon pa**apuhetta suoltamatta.


      • näin on
        Jep jep kirjoitti:

        Tuo oli paras neuvo johon olet kyennyt.
        Olisit vain kertonut sen heti alkuun, olisi jäänyt paljon pa**apuhetta suoltamatta.

        no laiheniko seos kun ottaa kaasarikoneen ilmanputsarin pois ? nyt siis puhutaan veneestä eikä moposta ?


      • Anna jo olla
        näin on kirjoitti:

        no laiheniko seos kun ottaa kaasarikoneen ilmanputsarin pois ? nyt siis puhutaan veneestä eikä moposta ?

        Sun onneton kiemurtelu ja mopojutut ei oikein pure.
        Kun et tiedä, niin helpoin on tunnustaa, selittely tekee susta vaan entistä tyhmemmän tuntuisen.


      • näin on
        Anna jo olla kirjoitti:

        Sun onneton kiemurtelu ja mopojutut ei oikein pure.
        Kun et tiedä, niin helpoin on tunnustaa, selittely tekee susta vaan entistä tyhmemmän tuntuisen.

        juu, iloisia moporetkiä vaan ja käy amis kunnolla loppuun. tiiät sitten ni ei tarvi tyhmiä kysellä.


      • Joakim1
        Niin siis ? kirjoitti:

        Moottoreista ja lääkkeistä välittämättä, onko imuilman vastuksella vaikutusta seokseen vai ei , ja miksi ? ? ? ?

        Syötetyn polttoaineen määrä riippuu uimurikammion ja kurkun paine-erosta. Kurkun painetaso tietysti laskee imuilman vastuksen lisääntyessä, mutta uimurikammion paine saattaa myös laskea.

        Uimurikammio on tuuletettu ulkoilmaan, joten siellä on ulkoilman paine. Tuon tuuletuksen järjestäminen on tässä avainasemassa. Se saatetaan tehdä imukanavaan (ennen ryyppyläppää), jolloin imuilman vastus ei vaikutaisi paine-eroon.


      • Noinhan se on
        Joakim1 kirjoitti:

        Syötetyn polttoaineen määrä riippuu uimurikammion ja kurkun paine-erosta. Kurkun painetaso tietysti laskee imuilman vastuksen lisääntyessä, mutta uimurikammion paine saattaa myös laskea.

        Uimurikammio on tuuletettu ulkoilmaan, joten siellä on ulkoilman paine. Tuon tuuletuksen järjestäminen on tässä avainasemassa. Se saatetaan tehdä imukanavaan (ennen ryyppyläppää), jolloin imuilman vastus ei vaikutaisi paine-eroon.

        Nykyisin lähes kaikki kaasuttimet (kiinteäkurkkuiset) on juuri noita missä uimurikammio on paineistettu kaasuttimen kurkusta, eli seos on riippumaton virtausvastuksesta edellyttäen tietenkin että uimurikammion tiiviste pitää.
        Muuttuvakurkkuisissa, joissa kurkku on painetoiminen seos on luonnollisesti vastuksesta riippumaton ja ryyppy toimii eri periaatteella.
        Kaikkein yksinkertaisimmat, mekaanisesti liikuteltavalla luistilla/neulalla toimivien kaasuttimien seos riippuu kaasuttimen ulkopuolisesta imuvastuksesta, joten kyllä ja ei, kuka miten haluaa.


      • Lisää ilmaa
        Noinhan se on kirjoitti:

        Nykyisin lähes kaikki kaasuttimet (kiinteäkurkkuiset) on juuri noita missä uimurikammio on paineistettu kaasuttimen kurkusta, eli seos on riippumaton virtausvastuksesta edellyttäen tietenkin että uimurikammion tiiviste pitää.
        Muuttuvakurkkuisissa, joissa kurkku on painetoiminen seos on luonnollisesti vastuksesta riippumaton ja ryyppy toimii eri periaatteella.
        Kaikkein yksinkertaisimmat, mekaanisesti liikuteltavalla luistilla/neulalla toimivien kaasuttimien seos riippuu kaasuttimen ulkopuolisesta imuvastuksesta, joten kyllä ja ei, kuka miten haluaa.

        Menikö tää nyt niin että jos uimuri on tuuletettu ulos tai mekaaninen luistikaasutin niin seos riippuu vastuksesta ja noissa toisissa ei ?


      • näin on
        Lisää ilmaa kirjoitti:

        Menikö tää nyt niin että jos uimuri on tuuletettu ulos tai mekaaninen luistikaasutin niin seos riippuu vastuksesta ja noissa toisissa ei ?

        ja rikastin on tosiaan muutakin kuin pelkkä auki-kiinni läppä niinkuin tässä jossain välissä on esitetty. ainakin itsellä ns prime start joka toimii vain keskimmäisessä kaasuttimessa.


      • Tsot tsot poju
        näin on kirjoitti:

        ja rikastin on tosiaan muutakin kuin pelkkä auki-kiinni läppä niinkuin tässä jossain välissä on esitetty. ainakin itsellä ns prime start joka toimii vain keskimmäisessä kaasuttimessa.

        Yksinkertaisimmillaan ja yleisimmin rikastin on juuri vain läppä kurkussa johon on liitetty välitys joka avaa hieman kaasuläppää kun ryyppyläppä sulkeutuu.
        Jos sinun laitteessasi on jotain muuta, niin ei se tarkoita että muissakin olisi.

        Voisit aivan syystä perehtyä aiheeseen paremmin, niin neuvosikin saattaisivat muotoutua paremmin asiaan kuuluviksi.


      • näin on
        Tsot tsot poju kirjoitti:

        Yksinkertaisimmillaan ja yleisimmin rikastin on juuri vain läppä kurkussa johon on liitetty välitys joka avaa hieman kaasuläppää kun ryyppyläppä sulkeutuu.
        Jos sinun laitteessasi on jotain muuta, niin ei se tarkoita että muissakin olisi.

        Voisit aivan syystä perehtyä aiheeseen paremmin, niin neuvosikin saattaisivat muotoutua paremmin asiaan kuuluviksi.

        vai poju.. heh. niinkuin tässä jossain vaiheessa mainitsin niin vaikea neuvoa kun ei kerrota mikä moottori on kyseessä. kehitys on kulkenu aika vautia ja ihan noin simppelit kaasuttimet on historiaa nykytekniikassa. kaiken pitää käynnistyä heti ja käydä heti tasaisilla kierroksilla ja savuttamatta ja säästeliäästi köhimättä ja vaikka mitä.. siihen ei ihan pelkällä läpällä päästä.. voisi olla syytä päivittää oma tietämys ajantasalle.


      • Paattaukko
        näin on kirjoitti:

        vai poju.. heh. niinkuin tässä jossain vaiheessa mainitsin niin vaikea neuvoa kun ei kerrota mikä moottori on kyseessä. kehitys on kulkenu aika vautia ja ihan noin simppelit kaasuttimet on historiaa nykytekniikassa. kaiken pitää käynnistyä heti ja käydä heti tasaisilla kierroksilla ja savuttamatta ja säästeliäästi köhimättä ja vaikka mitä.. siihen ei ihan pelkällä läpällä päästä.. voisi olla syytä päivittää oma tietämys ajantasalle.

        Mielenkiintoinen keskustelu, puuttumatta sen ihmeemmin muuhun kuin kysyjän alkuperäiseen asiaan niin oman kokemuksen mukaan en ole törmänny vuosien varrella kertaakaan sellaiseen osaan kaksitahtimoottorin kaasarin edessä jolla olisi ollut koneen käyntiin oleellinen vaikutus. Samoja moottoreita on sekä ilman että niiden vaimentimien kanssa tullut vastaan. Minun ensimmäisessä veneessä muuten ryyppy laitettiin messinkiseen kuppiin josta valutettiin suoraan männän päälle. Sytytys käännettiin käsin enakkolle ja kammesta käyntiin. On ajat muuttunu :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe