Taxify? Why not :)

jargon

Mitä seurauksia?
Autoilijoille; Edullisemmat keskuspalvelumaksut, lisää vapautta päättää omista asioista(laitteet ,vaatteet, työajat, yms).Taksipalvelun laadusta päättävät asiakkaat, ei taksikeskus.
Asiakkaalle; Saa todellisuudessakin valita taksin, ilmainen kyydinvälitys, ei tukea enään taksikeskusmonopoli järjestelmälle, turvallinen, luvallinen kyyti mistä mahdollisesti muidenkin käyttäjien kokemuksia saatavana.

16

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+14

      Alkuun pitäisi saada aika paljon taloudellista tukea ennen kuin voisi irtautua nykyisistä ajovälitysjärjestelmistä ja siirtyä ajamaan taxifyin tai minkään muunkaan kilpailevan alle. Siirtymävaiheessa nimittäin niitä asiakkaita ei varmaan ihan yhtä paljon tulisi. Sitten siinä vaiheessa kun Taxifyilla olisi samanlainen kattavuus kuin vaikka Lähitaksilla pääkaupunkiseudulla, niin mikäs siinä.

    • sdfgntmhyj,uk.ip

      Mitä merkitystä sillä on vaikka saisi välityksen ilmaiseksi, jos sieltä ei saa riittävästi keikkaa?

      Taxify systeemissä on monia hyviäkin ominaisuuksia, kuten juuri se että asiakas tietää kuka ja minkä näköinen tyyppi on tulossa. Se itsessään jo luo laatua koska kuljettaja kantaa enemmän henkilökohtaista vastuuta omalla naamallaan.

      >turvallinen, luvallinen kyyti>

      Turvallisuutta se ei luo pätkääkään enempää kuin perinteinenkään tilaus eikä kyyti ole suomen lakien mukainen jos autossa ei ole liikennelupaa, eikä kuljettajalla ammattiajolupaa.

      >Saa todellisuudessakin valita taksin>

      Asiakas voi tälläkin hetkellä valita hyväksi havaitsemansa taksiyrityksen soittamalla suoraan kyseiseen yritykseen.

      >tukea enään taksikeskusmonopoli järjestelmälle>

      Keskustoiminta ei ole monopolisoitu. Keskuksia saa perustaa ihan vapaasti kuten taxsify nyt tekeekin.

      Jos kyseinen firma saa hommansa toimimaan ja asiakkaitakin sinne soittamaan niin saattaa sinne autoilijoita siirtyäkin, mutta tällä hetkellä esimerkiksi lähes koko arkipäivän taksiliikenne hoidetaan sellaisilla maksuvälineillä joita ei voi ottaa taxify autoilijana vastaan.

      Itse pidän 150€/kk nykyistä keskuspalvelumaksua naurettavan halpana siihen nähden kuinka paljon sieltä saan keikkaa että en todellakaan edes mieti siirtymistä taxify autoilijaksi.
      En myöskään koe siistiä ja yhdenmukaista vaatetusta tai auton siisteydestä huolehtimista mitenkään ylitsepääsemättömänä vaatimuksena. Nykyisen keskuksen autoilijasopimuksen noudattaminen onnistuu varsin hyvin. Ei tarvitse kuin olla normaalilla palveluasenteella varustettu, vastuuntuntoinen, pukeutuu fiksusti ja siivoaa autonsa säännöllisesti. Ei liikaa vaadittu minun mielestä.

    • articulaatio

      Esim tallinnassa toiminta alkoi keväällä, ja jo nyt ajoja on n.74000tilausta/kk
      Taxify ei ota välitykseen muita kuin taxiluvallisia takseja.
      Aika monta puhelua joudut soittaa jos tarvitset hyvän taksin joka juuri nyt sattuu olemaan hoodeilla, taxifyllä selviät parilla näppäyksellä.
      Kerrotko vielä mitä ovat ne maksuvälineet joilla ei voi maksaa taxifyssä? Ko. yhtiö tarjoaa jopa maksuvälitystä jos on niin tumpelo ettei itse sitä saa aikaiseksi.
      Itse koen esim lähitaksin nailonpaita/prässihousut suorastaan naurettaviksi. Meni pitkään ennen kuin naapurit uskoivat uudessa asuinpaikassa etten ole smugu vaan lähitaksi taksinkuljettaja.
      Tuon keskuksen 150egee lisäksi mieti mitä sitoumuksia, rahallisia ja muita lähitaksin sopimuksesta aiheutuu.
      Tässä pari linkkiä;

      http://taxify.eu/fi/

      http://arcticstartup.com/2014/08/14/taxi-app-taxify-meets-resistance-in-finland-launch

      • aaargh

        Tarkistas tietos. Nyt heinäkuussa n 89000 tilausta kuukaudessa...


      • dzfsgtjyuilop

        >Esim tallinnassa toiminta alkoi keväällä, ja jo nyt ajoja on n.74000tilausta/kk>

        Tallinnan taksikeskukset onkin ollut noin 30 vuotta jäljessä muutenkin, eli siellä taxify tuli varmaan siinä suhteessa helpolle maaperälle.

        >Taxify ei ota välitykseen muita kuin taxiluvallisia takseja.>

        Hyvä. Vain lakien mukaan toimiva paketti voi olla vakavasti otettava haastaja

        >Kerrotko vielä mitä ovat ne maksuvälineet joilla ei voi maksaa taxifyssä?>

        Veikkaisin että taksikeskusten ja kaupunkikortit saattaa olla vähän hakusessa. Ainakin meillä on myös paikallinen taksiyhtiö tehnyt kuljetussopimuksia niin paljon että ne työllistää arkipäivät lähes täydellisesti ja paikallisyhtiö maksaa ne matkat autoissa olevilla lähitaksikorteilla. Eikä kyseessä ole Vantaa. Itse ainakin menettäisin käytännössä koko liikevaihdon klo 07-16 väliseltä ajalta.

        >lähitaksin nailonpaita/prässihousut suorastaan naurettaviksi.>

        Itse en koe sitä noin vastenmielisenä. melkein joka firmassa on yhtenevät työasut jo pelkästään siksi että ulkopuolinen erottaa asiakkaan henkilökunnasta. Sanotaan nyt vaikka kotipizza, jossa kaikki myymälät on saman laisia verhoja myöden vaikka kuitenkin jokainen kauppias on itsenäinen frankkiyrittäjä. Ei sielläkään kauppias voi sooloilla. Sopimukset on täysin arkipäivää yrityselämässä ja varsinkin frankkiyrittäjillä. Taksimaailman sopimukset on ihan linnunmaitoa verrattuna pikkutarkkoihin frankkisoppareihin ja sanktiotkin on kymmeniä tuhansia. Monet joutuvat jopa teettämään kirjanpitonsa emoyhtiön osoittamassa paikassa ja toimittamaan tuloslaskelmansa emoyhtiölle kuukausittain.

        > naapurit uskoivat uudessa asuinpaikassa etten ole ***** vaan lähitaksi taksinkuljettaja.>

        Paskapuhetta.

        >Tuon keskuksen 150egee lisäksi mieti mitä sitoumuksia, rahallisia ja muita lähitaksin sopimuksesta aiheutuu.>

        Hyvin pieniä sitoumuksia ilman todellisia sanktioita. Hinnatkaan ei päätä huimaa jos taas verrataan edellä mainittuihin frankkiyrittäjiin.

        Mun mielestä on kuitenkin ihan hyvä juttu että tulee keskustoiminnalle kilpailua. Ne joita taxify kiinnostaa kannattaa ilman muuta lähteä kokeilemaan. Jonkun on aina oltava ensimmäinen ja raivattava tietä. Jos homma toimii niin kyllä sinne autoilijoita enemmänkin jatkossa siirtyy. Lähde sinä kokeilemaan ja kerro sitten miten menee.


    • Gsgsgaga

      Joo on vitusti halvempi. Hyvin pyörivällä autolla kk taksa tulee olemaan jo pelkästään tosta 1e/ välitetty kyyti n 1050e
      Jos auto pyörii kahdessa vuorossa ja keskimäärin 15-25 keikka per vuoro...

      • sdfrtyguiopåiöu

        Mä olen yrittänyt kaivaa hintaa mutta ei tuolta sivuilta pistänyt silmään. Taxifyn käyttö autoilijalle maksaa siis 1€/keikka niinkö? Sehän on niin saatanan kallista että sieltä tosiaan pitää tulla hyvää keikkaa niin saatanasti että se olisi nykysysteemille edes teoreettinen haastaja.

        Toivottavasti kolleegoista kuitenkin muutama propellipää löytyy jotka haluaa lähteä pioneerinä kokeilemaan. Itselläni ei perse kestäisi.


      • ei taxifylle
        sdfrtyguiopåiöu kirjoitti:

        Mä olen yrittänyt kaivaa hintaa mutta ei tuolta sivuilta pistänyt silmään. Taxifyn käyttö autoilijalle maksaa siis 1€/keikka niinkö? Sehän on niin saatanan kallista että sieltä tosiaan pitää tulla hyvää keikkaa niin saatanasti että se olisi nykysysteemille edes teoreettinen haastaja.

        Toivottavasti kolleegoista kuitenkin muutama propellipää löytyy jotka haluaa lähteä pioneerinä kokeilemaan. Itselläni ei perse kestäisi.

        En minäkään lähtisi uhraamaan keskuspalveluita muutaman kyydin vuoksi, ei hemmetissä sitten niin milään! Kyllä juttu on niin, ettei kokonaisvaltaisesti joku taxify tuo leipää sen enempää, kuin taksikeskus. Onhan siellä todella hyvät palvelut, maksut siirtyy, kuin manulle illallinen omalle tilille, taksiliiton kortin, sossukortit, taksikeskusten kortit tuo mukavasti leipää. Ihan tasan varmaan joku spotify yksinään ei pese taksikeskusta. Kysymys kuuluukin, saatko pitää keskuspalvelut, vai ostatko taas uudet korttipäätteet, sopimukset eri korttiyhtiöiden kanssa, kalliimmat palvelumaksut etc. Tossa olin yhteydessä erään keskuksen henkilökuntaan, aikovat tasan tarkkaan heittää pihalle joka iikan, joka jatkaa keskuksessa ja taxifyssä samaan aikaan. Ei helvati, miettikää nyt edes.


      • ei taxifylle
        ei taxifylle kirjoitti:

        En minäkään lähtisi uhraamaan keskuspalveluita muutaman kyydin vuoksi, ei hemmetissä sitten niin milään! Kyllä juttu on niin, ettei kokonaisvaltaisesti joku taxify tuo leipää sen enempää, kuin taksikeskus. Onhan siellä todella hyvät palvelut, maksut siirtyy, kuin manulle illallinen omalle tilille, taksiliiton kortin, sossukortit, taksikeskusten kortit tuo mukavasti leipää. Ihan tasan varmaan joku spotify yksinään ei pese taksikeskusta. Kysymys kuuluukin, saatko pitää keskuspalvelut, vai ostatko taas uudet korttipäätteet, sopimukset eri korttiyhtiöiden kanssa, kalliimmat palvelumaksut etc. Tossa olin yhteydessä erään keskuksen henkilökuntaan, aikovat tasan tarkkaan heittää pihalle joka iikan, joka jatkaa keskuksessa ja taxifyssä samaan aikaan. Ei helvati, miettikää nyt edes.

        spotify... tarkoitin taxify, sori


      • josttst19

        Lähitaksista tarjolla vantaalaiselle yrittäjälle max4-6 keikkaa/viikko, joten taxify edullisempi.
        Kova tuntuu olevan parku taksikeskuksilla nyt kun huomaavat jäävän tarpeettomiksi ja ote autoilijoihin irtoaa.


    • Eeeeesaaaaaa

      Taksify näköjään mainostaa myös tällä palstalla.
      Jokainen laskutaitoinen voi nopeasti todeta aplikaation olevan todella kallis verrattuna nykyisiin välitysyhtiöihin.Jos joku osaa ajatella jopa tätäkin pidemmälle,voi miettiä onko pelkästä asiakkaan ja kuljettajan yhteensaattamisesta järkeä maksaa virolaiselle yritykselle senttiäkään.
      Ainahan ajettelemaan kykenemättömiä urpoja löytyy,joten varmasti fy saa jonkinnäköisen jalansijan Stadissakin.
      Samalla on kuitenkin todettava että Taksiliitto reagoi aivan liian hitaasti teknologian tuomiin mahdollisuuksiin.Metsälän fossiilit kun eivät edes näe älypuhelimen ruutua,niin se on sitten ihan turha vehje.Tämä asenne onkin viemässä alaa kovaa vauhtia alaspäin.Harmi,sillä työ on ihan mukavaa, mutta kun palkka alkaa olla alle fattan korvausten, jää vaihtoehdoksi vain lupien palauttaminen Elylle.

      • Kato ympärilles

        Kyllä ala ajetaan suohon ihan viranomaisten taholta. Heillä on jopa kiire siihen, koska taksikupujen ja mittareitten asennus sallittaisiin joukkareihen jo ensi vuoden alusta. Myös yhden henkilön kuljetus sallittaisiin, eli siitä viiden hengen vähimmäismäärästä luovuttaisiin. Sitten seuraava vaihe on, että luovutaan taksikiintiöistä 2016 alusta mutta taksanvahvistus jäisi edelleen voimaan.

        Tässä on tapahtumassa paljon vakavampaa, ei paljon viittis kinastella jostain taxifystä. Ettekö seuraa tiedotusvälineitä? Tai käykää joskus liikenne-ja viestintäministeriön sivuilla http://www.lvm.fi

        Sieltä ne suunnitelmat paljastuu, ei joltain virolaisyhtiön sivuilta....


      • ....................
        Kato ympärilles kirjoitti:

        Kyllä ala ajetaan suohon ihan viranomaisten taholta. Heillä on jopa kiire siihen, koska taksikupujen ja mittareitten asennus sallittaisiin joukkareihen jo ensi vuoden alusta. Myös yhden henkilön kuljetus sallittaisiin, eli siitä viiden hengen vähimmäismäärästä luovuttaisiin. Sitten seuraava vaihe on, että luovutaan taksikiintiöistä 2016 alusta mutta taksanvahvistus jäisi edelleen voimaan.

        Tässä on tapahtumassa paljon vakavampaa, ei paljon viittis kinastella jostain taxifystä. Ettekö seuraa tiedotusvälineitä? Tai käykää joskus liikenne-ja viestintäministeriön sivuilla http://www.lvm.fi

        Sieltä ne suunnitelmat paljastuu, ei joltain virolaisyhtiön sivuilta....

        Tässä yksi näyte:

        http://www.lvm.fi/tiedote/4414717/luonnos-henkiloliikenteen-lakimuutoksista-lausuntokierrokselle


    • Pirssi 7

      Tämä on kyllä tiedossa.Itse uskon että Liiton asenne kaikkea uutta vastaan on johtanut tähän.Myös lyhytnäköinen "säästäminen" esim. hoitopaikkojen lakkauttamisissa ja keskittämiseessä suuriin kyliin on kasvattanut kuljetusten menoja valtavasti.Tämä kulujen kasvu on nyt sitten sysätty taksien syyksi.Nyt sitten rakennetaan jotain uutta systeemiä ratkaisemaan tätä ongelmaa.Tässä välissä tietysti kaatuu moni yrittäjä,mutta se tuskin poliitikkoja kiinnostaa.Lopputulema lienee että ihmetellään kuinka kallis organisaatio tuli rakennettua kuljetuksia hoitamaan ja ihmetellään kun taksia ei enää saa taajamien ulkopuolella ollenkaan.Olisi hyvä myös huomioida että oli kuljetustapa mikä hyvänsä,autot eivät kulje ilmaiseksi eikä kuljettajat aja ilman palkkaa.Vielä kun tähän lisätään että kuljetuksia järjestellään veroeuroin pyörivälä keskuksella,väitän että nykyinen taksiverkosto omine keskuksineen hoitaisi kyydit halvemmalla.Tämä toki vaatisi hieman työtä ja yhteispeliä että autojen täyttöaste saataisiin paremmaksi.Näillä asiolla ei kuitenkaan ole mitään merkitystä,sillä kilpailuvirasto,kokoomus ja Lvm ovat päättäneet ajaa alan ahdinkoon.Ilmeisesti tilalle tulevan organisaation kokoomuslaisilla taustavaikuttajilla on omat taloudelliset intressit pelissä.Lue Mara/Kajon.

    • ajojahtisaatana

      Vantalla viikossa 4 keikkaa? Hahahahahahah
      Ajaisit muualtakin kuin kentältä!
      Jopa vieraan paikkakunnan autolla ajan päivässä liki ton määrän joskus jopa enemmän.
      Tää on hienoutta kun tosiaan matkat pidentenyt keskittymien takia ja se on taksin vika, joten keksitään keinotekoisesti vaihtoehtoja sorkemaan alan.

      • upgldf

        Keinotekoisesti lähitaksi on keksinyt alalle omia sääntöjä sotkemaan työntekoa ja yrittämistä.
        Kerrankin on tulossa vaihtoehto, joka ei sotke asioita, kuten on lähitaksi/vantaan taksi ressukioskeilla tapana.
        Ei edes lähitaksin espoolaiset neropatti päättäjät pääse säätämään hakuketjuja mieleiseksi, koska asiakas valitsee. Hakuketjuissa syy miksi vieraan paikkakunnan autolla ajaa vantaalla enemmän keikkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1920
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      130
      1307
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      110
      890
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe