Kotirauhan häirintä

2 vanhaa naista

Olen hyvin surullinen ja vihainenkin siitä, että jehovantodistajiksi esittäytyvät henkilöt tulevat lupaa kysymättä kotini oven taakse, kotipihalleni, kotirappuuni.
Millä oikeudella he tulevat esim. rappukäytävään jonka alaovi lukossa tai alhaalla soittokellot.
Kutsukaa omaan kotiinne niitä joille uskostanne haluatte kertoa.
Olen jo monet yöunet menettänyt kun aina vaan ilmestyy uusia ihmisiä esim. iäkkään äitini oven taakse.
Äitini ja minä tunnemme Jeesuksen, meidän Jeesuksemme antaa meidän syödä maksalaatikkoa ja saamme viettää joulua ja syntymäpäiviä.
Tämä ovien takana käyminen on kiusaamista.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen ohje

      Jehovan todistajat ovat ainuita, jotka toimivat Jeesuksen ohjeistamalla tavalla. Meillä muilla on asiassa petraamisen varaa.


      1 Jeesus kutsui kaksitoista opetuslastaan luokseen ja antoi heille vallan karkottaa saastaisia henkiä ja parantaa kaikkia tauteja ja vaivoja.

      2 Nämä ovat niiden kahdentoista apostolin nimet: ensimmäisenä Simon, toiselta nimeltä Pietari, ja hänen veljensä Andreas, Jaakob Sebedeuksen poika ja hänen veljensä Johannes,

      3 Filippus ja Bartolomeus, Tuomas ja publikaani Matteus, Jaakob Alfeuksen poika ja Taddeus,

      4 Simon Kananeus* ja Juudas Iskariot, joka sitten kavalsi Jeesuksen.

      Jeesus antaa matkaohjeet

      5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti matkaan annettuaan heille ohjeet: "Älkää menkö vierasheimoisten keskuuteen älkääkä mihinkään Samarian kaupunkiin.

      6 Sen sijaan menkää Israelin kansan eksyneiden lampaiden luo

      7 ja julistakaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.'

      8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaalisia ja ajakaa pois pahoja henkiä. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
      9 "Älkää varatko vyöhönne kultaa, hopeaa tai kuparia


      10 älkääkä ottako mukaanne laukkua, älkää ylimääräistä paitaa, älkää jalkineita tai sauvaa. Työmies on ruokansa ansainnut.

      11 "Kun tulette johonkin kaupunkiin tai kylään, ottakaa selvää, kuka siellä on käyntinne arvoinen, ja jääkää asumaan hänen luokseen lähtöönne saakka.

      12 Kun menette taloon, toivottakaa talon väelle rauhaa.

      13 Jos talo on sen arvoinen, saakoon se toivottamanne rauhan, mutta jos se ei ansaitse sitä, palatkoon toivotus teille takaisin.


      14 Jos teitä jossakin talossa tai kaupungissa ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuunnella, lähtekää sieltä ja pudistakaa pöly jaloistanne.

      15 Totisesti: Sodoman ja Gomorran maa pääsee tuomiopäivänä vähemmällä kuin se kaupunki.

      Jeesus rohkaisee kestämään vainoa


      16 "Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset.

      17 "Pitäkää varanne, sillä ihmiset vievät teidät oikeuden eteen ja ruoskivat teitä synagogissaan.

      18 Maaherrojen ja kuninkaidenkin eteen teitä tullaan viemään minun takiani, todistukseksi heille ja kansoille.

      19 Mutta kun teidät luovutetaan viranomaisten käsiin, älkää olko huolissanne siitä, miten tai mitä puhuisitte, sillä teille annetaan tuona hetkenä sanat, jotka teidän tulee puhua.

      20 Te ette puhu itse, teissä puhuu Isänne Henki.

      21 "Veli antaa veljensä surmattavaksi, isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiaan vastaan ja tuottavat heille kuoleman.

      22 Kaikki tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu.

      23 "Kun teitä yhdessä kaupungissa vainotaan, paetkaa toiseen. Totisesti: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee.


      24 "Ei opetuslapsi ole opettajaansa ylempi eikä palvelija isäntäänsä.


      25 Tyytyköön opetuslapsi samaan kuin opettaja ja palvelija samaan kuin isäntä. Jos talon isäntää nimitetään Belsebuliksi*, kuinka paljon helpommin sen nimen saa talonväki!

    • Rauhaa rakastava

      Kaikilla ihmisillä pitää olla oikeus kotirauhaan.
      Kutsukaa te ihmisiä omaan kotiinne. Avatkaa kaikille kotinne ovet ja ottakaa ystävällisesti vastaan.
      Asun syrjäisellä paikalla ja soitan poliisit välittömästi jos vieraita saapuu pihalleni.
      Kohtelias vieras ilmoittaa tulostaan ja kysyy luvan vierailulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe