Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Maalaispoika kokeili mavea

186cm,80kg

Vetäsin 195kg maasta harjoittelematta. Kai tämä johtuu siitä, kun ei ole tietokoneella koko päivää.

13

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opiskelijaporukkamme heikoinkin veti lukemat 240kg!
      Täysin treenaamaton nörtti.

      • Bodaaja

        Ja paskat. Kaikki yli 200 menevät vaativat tosissaan voimaa, eivätkä onnistu treenaamatta kuin harvoilla luonnonoikuilla. M17 83kg SE irtosi tuloksella 220Kg. Yleisessä 83kiloisissa huippu tulokset taitavat liikkua 270-280välillä.

        Yli 200 vetäminen vaatii suurimmalta osalta vuosien työn.


      • Bodaaja kirjoitti:

        Ja paskat. Kaikki yli 200 menevät vaativat tosissaan voimaa, eivätkä onnistu treenaamatta kuin harvoilla luonnonoikuilla. M17 83kg SE irtosi tuloksella 220Kg. Yleisessä 83kiloisissa huippu tulokset taitavat liikkua 270-280välillä.

        Yli 200 vetäminen vaatii suurimmalta osalta vuosien työn.

        Vastasin maalaispojalle. Mikä on hänen maastavetonsa vai onko se "maastaveto"?

        Meidän koplamme mave menetelmä oli vaneritehtaan vaakalla seisten vetää käsillä sivukaiteista.
        Lyhyemmillä äijillä oli lyhyt vetomatka, ehkä viimeiset 5 - 10cm lisänä lukemassa oma paino.

        Ajattelin vain maatiaisen vetotapaa.

        Aloitin itse 38:n rappiovuoden jälkeen 6-kymppisenä.
        Pääsin kolmessa vuodessa 180kg:oon.
        65:na olkapään leikkaus ja puolen vuoden tauko.
        67:na kaksi syöpäleikkausta ja 9kk:n täysi tauko jonka jälkeen aloitin kuntoutumisen 60kg:lla mutta nyt on juuttunut tuohon samaan 180kg:oon eikä enää kehity.

        Olen tehnyt mavea kerran viikossa ja oman touhun ohella nähnyt muutaman muun nuoren kaverin treenejä joten tällä tuntumalla heitin tuon 240kg herjan maatiaiselle.

        No, provonahan se aloituksensa heittikin.


      • <>.<>
        vm-43 kirjoitti:

        Vastasin maalaispojalle. Mikä on hänen maastavetonsa vai onko se "maastaveto"?

        Meidän koplamme mave menetelmä oli vaneritehtaan vaakalla seisten vetää käsillä sivukaiteista.
        Lyhyemmillä äijillä oli lyhyt vetomatka, ehkä viimeiset 5 - 10cm lisänä lukemassa oma paino.

        Ajattelin vain maatiaisen vetotapaa.

        Aloitin itse 38:n rappiovuoden jälkeen 6-kymppisenä.
        Pääsin kolmessa vuodessa 180kg:oon.
        65:na olkapään leikkaus ja puolen vuoden tauko.
        67:na kaksi syöpäleikkausta ja 9kk:n täysi tauko jonka jälkeen aloitin kuntoutumisen 60kg:lla mutta nyt on juuttunut tuohon samaan 180kg:oon eikä enää kehity.

        Olen tehnyt mavea kerran viikossa ja oman touhun ohella nähnyt muutaman muun nuoren kaverin treenejä joten tällä tuntumalla heitin tuon 240kg herjan maatiaiselle.

        No, provonahan se aloituksensa heittikin.

        Mikäli oikeasti on maataloustöitä tehnyt nuoresta lähtien tehnyt, niin kyllä ihan uskottava tulos 195kg.
        Tosin treeniähän tulee tehtyä joka päivä, eikä treenaamatta, kuten aloittaja mainitsi.


      • 186cm/80kg
        <>.<> kirjoitti:

        Mikäli oikeasti on maataloustöitä tehnyt nuoresta lähtien tehnyt, niin kyllä ihan uskottava tulos 195kg.
        Tosin treeniähän tulee tehtyä joka päivä, eikä treenaamatta, kuten aloittaja mainitsi.

        Tuleehan sitä tehtyä päivittäin kaikenlaista treeniä työn ohessa. Kivitöissä tullut mm. mätettyä yli 100kg kiviä, useita satoja päivittäin.
        Maastaveto tuli tehtyä tangolla ja levypainoilla, ihan oikea oppisesti.

        http://www.iltalehti.fi/terveys/2014081918584467_tr.shtml
        tää oli hyvä ;D


      • 186cm/80kg kirjoitti:

        Tuleehan sitä tehtyä päivittäin kaikenlaista treeniä työn ohessa. Kivitöissä tullut mm. mätettyä yli 100kg kiviä, useita satoja päivittäin.
        Maastaveto tuli tehtyä tangolla ja levypainoilla, ihan oikea oppisesti.

        http://www.iltalehti.fi/terveys/2014081918584467_tr.shtml
        tää oli hyvä ;D

        Kunhan vielä kerrot missä on tuollainen työpaikka jossa koneistaminen on olematonta.


      • 186cm/80kg kirjoitti:

        Tuleehan sitä tehtyä päivittäin kaikenlaista treeniä työn ohessa. Kivitöissä tullut mm. mätettyä yli 100kg kiviä, useita satoja päivittäin.
        Maastaveto tuli tehtyä tangolla ja levypainoilla, ihan oikea oppisesti.

        http://www.iltalehti.fi/terveys/2014081918584467_tr.shtml
        tää oli hyvä ;D

        Täällä Myllypuron Myllykylässä tehdään juuri jalkakäytäviä esim. meidän talon edessä...koneet nostaa painavat katukivetykset paikoilleen kivimiesten ohjaillessa koneita.


    • Punttaamisen aloitin 39 veenä vuoden totaalisen tauon jälkeen...en pitänyt mavesta joten todella vähiin jäi mavettelu...toki mm. kyykkäsin ja penkkasin.
      Kokeilin "tosissani mavea kahden vuoden punttailun jälkeen...sain 110kg.

    • juutti66

      vm-43... esim minä olen maatalosta lähtöisin ja ainakin meidän pelloilta kivet kerättiin käsin vielä 90 luvulla. Isoja ja pieniä kiviä nostellessa kehittyi voima ja kunto, aidanteossa kestävyys, rehusäkkien ja viljasäkkien myötä voimaa tuli lisää.. Menin salille parikymppisenä nöösipoikana ja penkkimaksimi oli samantien 100kg yhtään harjoittelematta, mave oli 150kg...Painoin tuolloin 78kg.. Nyt kun salitreeniä on takana jo monituinen vuosi on tulokset pysyneet hyvinä ikään nähden....:)

      • Tuota en epäilekään! Yhtään harjoittelematta? = ensinmmäisen kerran kun tartuit tankoon?

        Penkkiä en ihmettele. Oma junnuni penkkasi 15v muutaman tuntumakerran jälkeen 85kg ja 6:n viikon jälkeen 120kg.
        Takana 10-vuotta painia ja yu-harjoituksia ja 3-vuotta nyrkkeilyä.

        Useasti tuntuu esimerkiksi suoritustapa unohtumaan.
        Eräs kaverini puhuu mavesta kun vetää smithissä polvien yläpuolelta lähtien "mavensa".
        Toinen vetää matalista, loppuveto telineiltä.

        Erästä äärilaitaa edustaa se kun näin kahden nuorukaisen treenaavan inttiä varten.
        Takana 2 - 3 treenikuukautta.
        Toinen teki mavessa 5:n sarjoja 50kg:lla. Oikeasti! Ei ollut lämmittelyä vaan totista touhua.
        Toinen treenasi penkkiä tehden 5:a 40kg:lla samoin tosissaan.
        Pidimme kokousta samassa tilassa ja syrjäsilmällä näin poikien touhut alusta loppuun.

        Olen tullut hieman skeptiseksi.
        Salillani en ole nähnyt yhtään 200kg:n maastavetäjää.
        Kyllä niitä jokunen on mutta käyvät eri aikaan.
        Treenanneen näköinen 20v heppu vetää karjahdellen sumolla 100kg:lla ykkösen. Kyllä on ihmettä.

        Jne.


      • ollombollom
        vm-43 kirjoitti:

        Tuota en epäilekään! Yhtään harjoittelematta? = ensinmmäisen kerran kun tartuit tankoon?

        Penkkiä en ihmettele. Oma junnuni penkkasi 15v muutaman tuntumakerran jälkeen 85kg ja 6:n viikon jälkeen 120kg.
        Takana 10-vuotta painia ja yu-harjoituksia ja 3-vuotta nyrkkeilyä.

        Useasti tuntuu esimerkiksi suoritustapa unohtumaan.
        Eräs kaverini puhuu mavesta kun vetää smithissä polvien yläpuolelta lähtien "mavensa".
        Toinen vetää matalista, loppuveto telineiltä.

        Erästä äärilaitaa edustaa se kun näin kahden nuorukaisen treenaavan inttiä varten.
        Takana 2 - 3 treenikuukautta.
        Toinen teki mavessa 5:n sarjoja 50kg:lla. Oikeasti! Ei ollut lämmittelyä vaan totista touhua.
        Toinen treenasi penkkiä tehden 5:a 40kg:lla samoin tosissaan.
        Pidimme kokousta samassa tilassa ja syrjäsilmällä näin poikien touhut alusta loppuun.

        Olen tullut hieman skeptiseksi.
        Salillani en ole nähnyt yhtään 200kg:n maastavetäjää.
        Kyllä niitä jokunen on mutta käyvät eri aikaan.
        Treenanneen näköinen 20v heppu vetää karjahdellen sumolla 100kg:lla ykkösen. Kyllä on ihmettä.

        Jne.

        Eipä ihme, että ihmisillä on paineita lähteä salille, kun joku seniili on kyttäämässä halveksuen kuinka pienillä painoilla joku sellainen treenaa, jonka isä ei ole vienyt urheilemaan palosammuttimen kokoisesta.


      • vuosimalli 43
        ollombollom kirjoitti:

        Eipä ihme, että ihmisillä on paineita lähteä salille, kun joku seniili on kyttäämässä halveksuen kuinka pienillä painoilla joku sellainen treenaa, jonka isä ei ole vienyt urheilemaan palosammuttimen kokoisesta.

        Sinulla on oikeus tulkita mitä tahansa miten tahansa olkoon sillä yhteyttä alkuperäisen sisältöön tai ei!

        Eikä ole tarvinnut kytätä koska silmät ummessa on hankala liikkua.

        Olen vain ajan myötä nähnyt riittävästi suorituksia joiden todellisuus ja salin ulkopuoliset puheet eivät ole oikein kohdanneet.
        En halveksu suoritusta mutta huuhaa jutut saavat tietyn sortin hymyn huulilleni.


    • 12+15

      Luuleeko aloittaja että kaupunkilaiset istuvat vain tietokoneilla? Tiedän montakin landella asuvaa joilla ei ole muuta tekemistä kuin löhötä tietokoneen ääressä, kaupungeissä sentään käydään kuntosaleilla yms. Voima on lisäksi pitkälti geeneissä. Olen nähnyt vuosia treenanneita jotka eivät jaksa nostaa yhtään mitään ja sitten on joitain jotka treenaamatta nostavat isoja painoja. Yleistäminen on typerää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe