Sitoumus

Me allekirjoittaneet, tähän viestiketjuun osallistujat, sitoudumme viesteissämme kunnioittamaan kanssakirjoittajia. Emme koskaan hauku heitä, nimittele tai muillakaan tavoin pyri saattamaan huonoon valoon.

Sitoumus edellyttää, että aina käytämme samaa rekisteröityä tai ainakin vakio nimimerkkiä kirjoituksissamme.

Edelliseen sitoudun ja sen ehdot täytän

Palstalla elokuun 27 pnä 2014

32

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katleija*

      Tässä viestissä toiveesi toteutuu, hyvä pyyntö tuo aloittajalta. Minä en taida keksiä mitään mielenkiintoista jutun juurta. Foreca ennustaa Turkuun pilvistä ja puolipilvistä ehkä pisaroidakin voi.
      Voinen kuitenkin lähteä pyörällä tuohon suht. lähelle pojanpojan kahden pikkutytön kanssa leikkimään, kun heidän iskänsä on kuumeessa. Ensin päiväkodista lapset saavat infektioita ja tartuttavat nuoriin vanhempiinsa, näin se menee.
      Itse olen ikäänkuin immuuni viruksille ja bakteereille, on kai sitä mainostettua vastustuskykyä jota nuo luontaistuotteet lupaavat, mutta silti en niitä käytä.

    • Kiva aloitus johonka yhdyn ilomielin . Voi olla, että on paras olla vannomatta.
      Tässä iässä kun voi tulla vaikka minkälaisia mielenhäiriöitä .
      Mutta asiaan . säätiedotus ensin . Aurinkoista ja tuulista --- eisilti täälä käy aina minun mäelläni tuuli ihan vaikka ei muualla käviskään . Olenkin ehdottanut tähän tuulivoimalaa
      Nyt on hyvä taas ottaa pitempi kävelylenkki Jerrycottonin kanssa jos keritään ennenkun taas sataa.
      Eilen satoi koko päivän voi sanoa että ainakin joka toinenpäivä on satanu
      Minä en ole sairastanut , (painaa puuta ) vaika lastenlastenlapset tuleeki nenät räkäsenä mummua tervehtimää
      Yhdessä lastenkirjassakin jota luin oli Risto räkätti -rastas , hänen ijä on Risto -- ja pikkunen sano , että ei isi ole räkä .

      No joskus ehkä kirjoitan jotain järkevämpää. Varsinkaan kun vaatimukset ovat minulle ylivoimaset , mutta se siittä .

    • Toisten ihmisten kunnioittaminen on hyvä asia, ja pidän sitä itsestään selvänä liikkuessani ja toimiessani ihmisten parissa. Tällä portaalilla olen silti suomi24 sääntöjen alainen, joissa tähdennetään, miten tulee toimia, ja mikä on peräti rangaistavaa.

      En voi vakinimimerkillä kirjoittaviin vain sitoutua , silloinhan jättäisin ihmisarvon kunnioittamisen tunnustamatta heiltä, jotka ovat valinneet vapaan osallistutumisen, lähtökohtanaan ainoastaan portaalissa sallittu mielipiteensä ilmaisu.

      Yhä pätee ainakin osittain tuo: Miten metsään huutaa, samoinhan se vastaa!

      • METSÄSTÄJÄ-MUMMO

        Nyt vasta löysin tämän sivuston,,vaikuittaa tosi,tosi mukavalta.Kävin juuri sienimetsällä,lähden valmistamaan niitä.Palaan satavarmasti tänne,,,Niin makaat,kuin petaat,,,,tääkin osittain,tai kokonaisvaltaisesti


    • nikkipelle

      Mielenkiintoinen ehdotus aloittajalla, mutta ei kuulu suomi24:n henkeen.
      Joku voi sitoutua siihen ja silti kirjoitella eri nikeillä, joita kukaan ei sitten epäile hänen nikeikseen.

    • Täytyy tosiaan olla se Niinsanottu Suomalaisten huono "itsetunto" oliskoos se juuri tätä Pelätään jotain --jos vaikka joku saatietää menneisyydestä, tai jostain salaisuudesta jota on koko elämänsä peitellyt .
      Itse en ymmärrä , minun tietoni ovat kaikien nähtävissä ( ei tietenkään Henkilölisyys rekisteriä ) ID on kaikiien salassapidettävä oikeus.
      Ja Koodit ,ne ovayt salaisia --onhan niitä -
      Mutta olen aika luottavainen ihmisiin -- kun ei ole sattunut erikoisempia takapakkiakaan .
      Näin suurkaupungissa on itse oltava se osapuoli joka ei anna aihetta . Tunnelpaanassa kun kävin työmakan vuoksi -- oli huomattava ajoissa vaihtaa vaunua kun huomas että joku oli huumeissa . ne ovat arvaamattomia
      Ja oveakaan en aukaise vieraalle .

      • Samoin...ei ole pelättävää tai hävittävää esiintyessä kuvallisena ja olenpa kirjoitellutkin aikaisemmin että asun Myllypuron Myllykylässä (Puukylä) uudella asuinalueella joka on suunniteltu n.2000 asukkaalle.
        Olen asunut tässä asunnossa pari kuukautta ja ovelleni pääsee esteettömästi ulkona. Laitatin ovisilmän ja turvalukon pari viikkoa sitten.


    • palstalainen.

      Johan on ylimielisyyden huipentuma.

      Koskaan en ole ollut muuta kuin asiallinen. Minä en tarvitse siihen mitään käskyttämistä. Minulla on omat, toimivat aivot, joita osaan käyttää.

      Ketkä te, minä olen yksikkö.

    • faktoja kaipaava

      Variksen valat
      on nopeammin rikottavia kuin sadun variksella konsanaan.
      Pane piippuun....
      Vähän halkoja vasta illan suussa tuli kertomaan.

    • MMXIV

      Minua ei kiinnosta henkilö nimimerkin takaa olkoon rekattu tai rekkaamaton, kirjoitukset ja keskustelut ainoastaan.
      Kävin joskus työaikana lukemassa 60 palstaa sieltä alotin, kun vuosikymmen iässäni vaihtui tulin tähän 'kammariin', ihan sama kummonen tausta ihmisellä on kunha jutellaan.
      Selväksi olen itselleni tehnyt, etten edes rekattuna tule tänne, jos tavallinen tunnistettu nimimerkki ei kelpaa niin yrittäkää sopeutua, en vaihda tyyliäni.

      Aina muutamien aikojen välein tämä aihe on esillä.
      Samat ihmiset samat jargonit, mihin sillä pyritään, vaikka olisinkin ollut rikollinen mitä sitten olen vapaa ja itsenäinen.

    • 21 3

      Aloittajille kysymys

      Oletteko tehneet parannuksen?

    • Kirjoitan aina rekatulla nikilläni. Jos olen teknisistä syistä vaikeuksissa rekkautua, ilmoitan sen muuten. Tai olen kirjoittelematta.Tämä koskee 70plus palstaa. Näin aion jatkossakin tehdä.
      Mitä muuta kirjoittamiseeni tulee, en näe nyt tarvetta muutoksia tehdä. Joten erillisiä sitoumuksianikaan ei tarvitse kaivella. Tietysti Ylläpito voi halutessaan jarrutella.

    • Rekatulla kirjoittamisessa on se hyvä puoli että kaikki vastaukset omiin kirjoituksiini tulee sähköpostiini joten voin jo sitä kautta vastata halutessani. Kun kirjoittelen eri osioissa niin ei tarvitse kelailla ketjuja eestaas onko kukaan vastannut tai ei. Toki lueskelen muutenkin toisten kirjoituksia. Kukaan ei voi "lainata" rekattua nimimerkkiäni, joskus on kirjoitettu nimmerkillä sishil...eli yhdellä ällällä....no jokaisella huvinsa.

      • eppu2

        Saa ne vastaukset sähköpostiin nikilläkin, joka näkyy täällä, kun vain ensin kirjautuu.


    • taunokohan?

      PALAVER ON PÄÄTTYNYT! !
      Näin eräs tunnettu radio-ääni sanoi ohjelman päätteeksi.
      Missä siivooja piileksii?

    • Tyttöinen wanhainen

      Olen villi ja vapaa!

      Ihmisyyteen olen jo äidin maidossa sitoutunut, en muita sitoumuksia itseni ruodussa pitämiseksi tarvitse. Tänään olen tällainen, huomenna semmoinen ja joskus vain kummoinen. Eilen olin sellainen. Ensi viikolla - - - millainen?

      Ihmettelen suuresti, miksi joku 7-kymppinen tarvitsee kirjallisia rajoja ollakseen ihmisiksi!

      Palstalla 29. elokuuta 2014

    • epiikka/etikka

      Hyvin kirjoitettu tyttönen

      Aloittajalla on vain tapana kirjoitella milloin minkinlaisia sääntöjä toisille. Itsestään ei ole niinkään väliä, sillä joskus on pyydellyt anteeksi sanomisiaan ja uskoo ne unohdetuksi, kuten äskeinen ministeri laillisesta veronkierrostaan.

      • 14+2=16

        Ei tuo Ruuneperi kauhian paljon pyytänyt. Vaan tähän aloittamaansa ketjuun toivoi sitouduttavan em säännöin. Vapaa valinta.


    • Aivan niin ei mitään allekirjoitettuja säännöksiä, että tulee mieleenkin pyytää säädellä toisten suut, vapaassa suomessa ja vapaasta sanan vapaudesta......

      Jo on ihme aloitus....

      Tässä yksi eriävä mielipide.....

      • aloita taas!!

        monica

        Kuinkas monesti itse tukit toisten eriävät mielipiteet sillä kuuluisalla laihdutus ketjullasi?


      • aloita taas!! kirjoitti:

        monica

        Kuinkas monesti itse tukit toisten eriävät mielipiteet sillä kuuluisalla laihdutus ketjullasi?

        Minä vannon,kautta kiven ja kannon,kunnioittaa lähimmäiseni mielilipiteitä,jos tämä arvoitettu lähimmäiseni kunnioittaa minun mielipiteitäni.
        Näin ei todellakaan tapahdu saitilla.

        Nuotion sytytyssanat:syty nuotio,pala nuotio,valaise ja lämmitä.
        Sama lämpö ja henkevyys vois palata keskustelupalstalle näinä tummuvina iltoina,jolloin voimme sytyttää ystävyydenkynttilän jokainen omissa kodeissamme ja sydämmissämme.

        Eihän meidän tarvitse kilpailla suosiosta palstalla,kuka eniten kirjoittaa,vaan annetaan tilaa erilaisille ajatuksille.
        Myötämielisyys on suomenkielinen sana,ehkä harvoin tällä keskustelupalstalla huomioitu.

        Toi viimeinen pikataival antaa haasteita,ehkä kilpailuhenkeäkin,rynnimme sille viimeiselle portillekin,verenmaku suussa.

        Aloitus oli hyvä,joskin ruunemaiseen tyyliin ehkä liian alistava,haasteellinen kyllä,mielipide aman


      • aloita taas!! kirjoitti:

        monica

        Kuinkas monesti itse tukit toisten eriävät mielipiteet sillä kuuluisalla laihdutus ketjullasi?

        Sinulle aloita taas,

        Mikä kuuluisuus se ketju nyt oli , kunhan ryhmä opetteli syömään oikein, suurin piirtein, että saatiin painoa alas, en mielestäni tukkinut kenenkään mielipidettä, mutta kyllä sanoin mielipiteeni myöskin.

        Mielipiteiden vaihto oli tosi hyvä juttu että saimme tietää toistemme syömiset ja juomiset.

        Se siitä sitten.


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Minä vannon,kautta kiven ja kannon,kunnioittaa lähimmäiseni mielilipiteitä,jos tämä arvoitettu lähimmäiseni kunnioittaa minun mielipiteitäni.
        Näin ei todellakaan tapahdu saitilla.

        Nuotion sytytyssanat:syty nuotio,pala nuotio,valaise ja lämmitä.
        Sama lämpö ja henkevyys vois palata keskustelupalstalle näinä tummuvina iltoina,jolloin voimme sytyttää ystävyydenkynttilän jokainen omissa kodeissamme ja sydämmissämme.

        Eihän meidän tarvitse kilpailla suosiosta palstalla,kuka eniten kirjoittaa,vaan annetaan tilaa erilaisille ajatuksille.
        Myötämielisyys on suomenkielinen sana,ehkä harvoin tällä keskustelupalstalla huomioitu.

        Toi viimeinen pikataival antaa haasteita,ehkä kilpailuhenkeäkin,rynnimme sille viimeiselle portillekin,verenmaku suussa.

        Aloitus oli hyvä,joskin ruunemaiseen tyyliin ehkä liian alistava,haasteellinen kyllä,mielipide aman

        Palstalla on moneen kertaan yritetty vakuuttaa noita muiden kunnioittamisen periaatteita. Eivät kaikki noita periaatteita koskaan noudata, monisanaisesti kyllä saman asian ilmaisevat.

        Jos muistetaan keskustelussa keskustella. ollaan oikealla tiellä. Turpiinkin haluttaisiin usein lyödä, käsivarret vaan ovat liian lyhyet. Kuvaannollista "turvan tuketta" kyllä tarvittaisiin.


    • maalikylän akka

      Kun en kirjaudu ja kun en kirjoita aina samalla nikillä ja kun en ole täällä jokaisena päivänä ja kun ei minulla ole tarvetta muuttaa mitään ominaisuuksiani ja kun ei täällä voi allekirjoittaa, niin käyttäydyn edelleenkin kuten aiemmin, eli en loukkaa muita kirjoittajia, en aja pois palstalta, en viittaa vanhoihin juttuihin, en riitele kun en ole sitä tehnyt aiemminkaan ja kun olen aina ollut sovussa itseni ja muiden kanssa, en muuta mitään jo olemassa olevaa minuudessani, enkä palstalla esiintymisessäni.

      Vannomatta paras monen kohdalla, ettei tule valoja rikottua.

      • niin ja tälleen

        Loukkauksena minä tunnen kehoituksen.
        Olen pieni ihminen, en halua taistella edes sanan säilällä.
        Muuta en halua olla, kuin asiallinen.
        Vannottakoot toiset itseään, jos se ei heille ole yhtä yksinkertaista.


      • nimetön
        niin ja tälleen kirjoitti:

        Loukkauksena minä tunnen kehoituksen.
        Olen pieni ihminen, en halua taistella edes sanan säilällä.
        Muuta en halua olla, kuin asiallinen.
        Vannottakoot toiset itseään, jos se ei heille ole yhtä yksinkertaista.

        En riitele, kirjoitan nikittömänä enkä sitoudu Ruuneperin valoihin.


      • Juuri niin minäkin
        niin ja tälleen kirjoitti:

        Loukkauksena minä tunnen kehoituksen.
        Olen pieni ihminen, en halua taistella edes sanan säilällä.
        Muuta en halua olla, kuin asiallinen.
        Vannottakoot toiset itseään, jos se ei heille ole yhtä yksinkertaista.

        Ihmettelen kyllä itsekseni ''vannojia'' ja mieleeni tulee jokin koulun ensimmäisen vuoden kirjan runo

        " VALA
        Missä vala? Missä vala?
        Vatsassa variksen vala."


      • Palstalla vihattu
        niin ja tälleen kirjoitti:

        Loukkauksena minä tunnen kehoituksen.
        Olen pieni ihminen, en halua taistella edes sanan säilällä.
        Muuta en halua olla, kuin asiallinen.
        Vannottakoot toiset itseään, jos se ei heille ole yhtä yksinkertaista.

        Lupaan olla nimittelemättä ketään ja menemättä Kahvipirttiin.
        Riittääkö tämä?


    • Sitoudun käyttämään aina vain omaa nimimerkkiäni, rekattuna tai ilman, mutta anlis3 olen aina, en huutele puskasta, eikä minulla ole muuta nikkiä. Vuosia sitten oli, mutta silloinkin kirjoitin vain yhdellä nimellä.
      Oikein hyvä ehdotus Ruuneperiltä!

      • rapsutin

        Ylläpito säännöt säätää, ei kukaan yksittäinen raapustelija.


    • 21:11

      Näin sovittiin
      ja on sovittu usein aiemminkin.
      Jäi vaan jälleen kertomatta, mitlä sanktioit ja kuka määrää?

    • asia asiana

      Minä kirjoitan, kuin ylläpito salii.

      En velvoita, eikä minua kukaan muukaan kirjoittaja voi velvoittaa yhtään mihinkään.

      Aina olen asiallinen ihan omasta tahdostani.

    Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1485
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe