Seurataanko Jeesusta?

EvanK

Kirkko puolustaa lapsikastetta Jeesuksen antamalla esimerkillä.

Kysymys kuitenkin on, että kumpi on Jeesuksen antaman esimerkin seuraamista?

Valellaan vauvan päätä vedellä vai siunataan lapsia?

Luterilaiset valelee vauvan päätä vedellä ja helluntailaiset siunaa lapset.

Ajattellaas edelleen Jeesuksen antamaa esimerkkiä. Kun Jeesus kastettiin, niin miten se tapahtui`Valeltiinko Jeesuksen päätä vedellä vai upotettiinko Jeesus järveen? Mitä mieltä olette?

Kaste- sana tulee sanasta baptitzoo, mikä merkitsee upottamista.

Nämä ovat yksinkertaisia kysymyksiä joihin on yksinkertaiset vastaukset. Mutta haluaako se vallanhaluinen ihminen yhä monimutkaistaa itselleen sopiviksi Jumalan antamat tahdonilmaukset? Onko meillä aikaa tällaiseen vempulointiin enää :))

26

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhgfomy

      Eihän Jeesus antanut lapsikaste esimerkkiä?

      Ja kreikan kielen kaste merkitsee myös pesemistä ja siksi Jeesuksen tämä teko ja käsky osoittaa että kyseessä on peseytyminen:

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      Muitakin todisteita siitä, että kaste sana ja oppi on raamattuun väärennetty:

      Mar 10:16
      Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä
      .
      Toisin lapsia kohtelevien kohtelusta Jeesus opetti samassa tilaisuudessa näin:
      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
      17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

      "Kastamalla" tule opetuslapsia vaan opettamalla!
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      28:20 "ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      Ei uskossa ollut kastamaton ryöväri on Paratiisissa ja todistaa ettei usko ja kaste pelasta vaan Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien noudattaminen, totteleminen:
      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
      23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

      • nbhgftre43

        Pelkästään mainituista Jeesuksen evankeliumien kohdista selviää lapsikasteen ja aikuisten kasteen todellinen totuus jos kirjoitamme Jeesuksen antamasta opista.

        Huomatakaa, että Jeesus osoitti, paitsi sen että kaste sana on raamattuun väärennetty ja ennenkaikkea väärin tulkittu, myös sen, että hygienien hoitaminen peseytymällä PELASTAA; tänäänkin tuhansia ja enemmänkin mm. sairaaloissa.

        Ja usko ei sinänsä riitä pelastamaan vaan se keneen ja mitä "uskoo" "tottelee" "noudattaa."

        Matt. 28:20 "OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Siis sen kummemmin lapsia- kuin aikuis kastettakaan ei Jeesus ole asettanut opetuslapsien opettamiseksivaan KOULUTTAMINEN jotta Hän olisi Laille kuuliaisten ja oppeja seuraavien kanssa maailman loppuun. Rikkomalla Lakia ei pelastusta tule ja syntiin/rikoksiin pakotettujen (esim. tappaja sotilaat) synnit/rikokset Jeesus sovitti. Jos Jeesus olis kaikki synnit ja rikokset sovittanut niin Hänen ei olisi tarvinnut Lakia vahvistaa; viimeisen kerran ennen ylösnousemistaan niinkuin Jeesuksen evankeliumissa mainitaan Matteuksen mukaan 28:20.

        Lukekaa tarkoin myös Jeesuksen antama käsky Mark.16:15
        sekä tämä tieto:
        Joh. Ilm. 22:18-19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.


    • Totuutta ja armoa

      Septuagintan baptidzein-sana on hepreaksi tabal. Sen perusmerkitys on "kastaa johonkin aineeseen", siis aivan samaan tapaan kuin suomen kastaa sanalla. Sitä käytetään iisoppikimpun ja sormen vereen kastamisesta (2 Moos. 12:22; 3 Moos. 4:6; 9:9) ja palan kastamisesta hapanviiniin (Ruut 2:4). Iisoppikimppua ja sormea ei upotettu kokonaan vereen, vaan niitä kastettiin vain tarpeellinen määrä. Näillä varsinainen kohde, sitten joko siveltiin tai vihmottiin. Usein sanojen käyttö ei rajoitu luonnollisessa elämässä ja kansan suussa johonkin määrättyyn muotoon ja tapaan.

      Kun Jerusalemissa kastettiin ensimmäisenä helluntaina 3000 ihmistä, upottaminen olisi vaatinut suuria järjestelyjä. Olihan vuodenaika jo varsin kuiva (touko- kesäkuu). Pienissä altaissa ei olisi voitu kastaa kovin monta, koska veden tuli olla puhdasta. 3000 miehen marssi esim. Betesdan lammikolle ja heidän kastamisensa siellä upottamalla olisi ollut suuri operaatio. Vielä vaikeampaa upottaminen olisi ollut Filipin vanginvartijan oloissa keskellä yötä, kun hän ja hänen perheensä kastettiin "kohta" (Apt. 16:33). Jos upottaminen olisi ollut ainoa oikea kastetapa, tottapa Pyhä Henki olisi kertonut, miten niin vaikeissa oloissa saatiin yhtäkkiä riittävästi vettä. Kuitenkin Raamattu sivuuttaa kastetavan kuvaamisen. Kun huolella tutkii Raamatun mainitsemat kastamiset, ei niistä voi mistään täydellä varmuudella päätellä silloista kastetapaa. Todennäköisesti käytettiin useita tapoja.

      Kirjassa Didake eli Kahdentoista apostolin oppi, joka on noin vuodelta 100, sanotaan: "Kastakaa (baptisate) Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen virtaavalla vedellä (tai: virtaavassa vedessä). Mutta jos sinulla ei ole virtaavaa vettä, kasta muuhun veteen. Jos et voi (kastaa) raikkaalla (vedellä), (kasta) lämpimällä. Mutta jos sinulla ei ole kumpaakaan, vala päähän kolmesti vettä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." .
      Sanonta osoittaa, miten vapaa alkukirkko oli kastetapaan nähden. Maininnasta näkyy, että baptidzein ei merkinnyt vain upottamista, koska sitä käytetään myös valelemisesta.

      Kasteen muodosta meillä ei ole selvää kuvaa eikä varmaa historiallista tietoa. Vanhalta ja keskiajalta peräisin olevat kastealtaat todistavat mieluummin valelu- kuin upotuskasteen puolesta. Valeltaessa kaadettiin astiasta vettä kastettavan päähän ja hartioihin, veden käyttö lienee ollut runsasta.

    • jbhgfdre

      Jeesuksen antamaa oppia kasteesta ei saa pappislupauksen antaja saarnata ja opettaa eikä muutenkaan käyttää Jeesuksen evankeliumia vaan hänen on pysyttävä ev.l. antamissa opeissa, siis paavalilais-luterilaisuuden oppeja opettavana.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi

      HUOM!
      #Kuka pelastuu; vain kastettu, vain uskossa kastettu vai vain uskova vai myös kastamaton vauva....#
      On TÄYSIN Jeesuksen evankeliumien vastainen oppi, Jeesus ei opettanut kasteesta, että vain kastettu pelastuu!

      "Pirkko-pappi
      17.2.2014 11:01
      Hei.
      Ketjun aloittaja kysyy halveksiiko lapsikastaja vapaiden suuntiin lapsien siunaamista. Jos tarkoitat kysymyksesi luterilaisille paperille, olen yksi heistä ja vastaan omasta puolestani. En halveksi. Toivottavasti kukaan ei halveksi kenenkään siunaamista. Siunaamiseen on Ihmisen tuomista Jumalan eteen, Jumalan siunaamiseen pyytämistä. Se on aina hyvä ja tärkeä asia! Jumala siunaa, hänellä on valta, voima ja kunnia. Olen luterilaisen kirkon pappina ja kristittyjä iloinen jokaisesta kasteelle tuodusta, niin pienestä vauvasta, kuin rippikouluikäisestä tai aikuisesta. On hyvä asia, että pieni vauva saa kasteen lahjan, hän saa osakseen Jumalan jokapäiväisen lupauksen armosta, hän liittyy Kristuksen kirkon jäseneksi ja hän saa oikeuden kasteopetukseen.

      Kuka pelastuu; vain kastettu, vain uskossa kastettu vai vain uskova vai myös kastamaton vauva.... Tämä on Jumalan kädessä ja hyvä niin. Hänellä on valta ja voima. Meidän tehtävämme on elää täällä elämäämme omalla paikallamme ja tehdä oma tehtävämme niin hyvin kuin mahdollista ja jättää Jumalan haltuun ne asiat, jotka hänelle kuuluvat.

      Ystävällisesti"

    • kijuytre

      Rikollisella kristinuskolla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opattajina.
      Ilman Pyhää Isää ja Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä.
      Joten rikollisen kristinuskon kaikki pyhyydet ovat eksyttäjien epäpyhyyksiä.

    • totuusontämä

      Kirkko ei puolusta lapsikastetta Jeesuken esimerkillä, vaan Jeesuksen opetuksilla. Jeesus ei näyttänyt kaste-esimerkkiä, koska Häntä ei kristillisellä kasteella koskaan kastettu. Eli vaikea on esimerkkiä kasteasiaan hakea. Jeesuksen kehoitus kastaa kaikki kansat ja tuoda pienet lapset luoksensa on selkeästi Raamatussa. Jeesus ei kehoittanut lähetyskäskyssään siunaamaan vaan kastamaan. Siunaus ei pelasta, kaste pelastaa. Johanneksen kaste, jonka Jeesus sai, on hyljättävä, koska se ei ole enää voimassa.

      Baptitzoo merkitsee upottamista, pesemistä, pirskottelua ja kaikenlaista vedellä koskettelua. Kasteen olemuksen kannalta veden määrällä ei ole merkitystä. Voidaan upottaa tai valella tai pirskottaa. Raamattu ei anna tästä ohjetta.

      Ei ole aikaa vempuloitiin enää. Luotetaan yhteen kasteeseen, jonka Jumala on suorittanut, ja jatketaan Herraan uskoen eteenpäin kohti taivasta :)

      • kaikenlaisia sitä on

        Olet ihme höpöttäjä ja puhut ihan puuta ja olkea.

        Missä Jeesus käskee tuoda pienet lapset Hänen tykönsä hah millaista puupäistä valetta teiltä tulee.

        ..luotetaan yhteen kas..jonka Jumala tekee... onko nyt kaikki muumit laaksossa, ei taida olla on sellaista huuhaata tarjolla.


      • olet kyllä melkonen
        kaikenlaisia sitä on kirjoitti:

        Olet ihme höpöttäjä ja puhut ihan puuta ja olkea.

        Missä Jeesus käskee tuoda pienet lapset Hänen tykönsä hah millaista puupäistä valetta teiltä tulee.

        ..luotetaan yhteen kas..jonka Jumala tekee... onko nyt kaikki muumit laaksossa, ei taida olla on sellaista huuhaata tarjolla.

        Kovaa solvaamista on sinun keskustelusi. Pelkkää höpöttämistä ja ilveilyä. Sitäkö se uudestikastajuus teetää?

        Jeesus käski tuoda lapset luokseen (joka tapahtuu kasteessa) Mark. 10:14

        Yksi kaste, sanoo Raamattu (Ef. 4:5) ja Jumala sen tekee (Mark. 1:8, Ef. 5:26)


      • lkiuytre

        "totuus on tämä" valehteli:
        "Kirkko ei puolusta lapsikastetta Jeesuken esimerkillä, vaan Jeesuksen opetuksilla."

        Siinä tapauksessa Jeesuksen antaman opetus myllynkivien käytöstä olisi ollut paikalllaan kun lauma pedofiilit 7 vuotiaasta alkaen raiskaavat lapsia ja uskonveli poliisi suojelee rikollisia!

        Asiaan...
        Eihän Jeesus antanut lapsikaste esimerkkiä?

        Ja kreikan kielen kaste merkitsee myös pesemistä ja siksi Jeesuksen tämä teko ja käsky osoittaa että kyseessä on peseytyminen:

        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Muitakin todisteita siitä, että kaste sana ja oppi on raamattuun väärennetty:

        Mar 10:16
        Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä

        Toisin lapsia kohtelevien kohtelusta Jeesus opetti samassa tilaisuudessa näin:
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

        "Kastamalla" tule opetuslapsia vaan opettamalla!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        28:20 "ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Ei uskossa ollut kastamaton ryöväri on Paratiisissa ja todistaa ettei usko ja kaste pelasta vaan Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien noudattaminen, totteleminen:
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."


      • jhgfdresw
        olet kyllä melkonen kirjoitti:

        Kovaa solvaamista on sinun keskustelusi. Pelkkää höpöttämistä ja ilveilyä. Sitäkö se uudestikastajuus teetää?

        Jeesus käski tuoda lapset luokseen (joka tapahtuu kasteessa) Mark. 10:14

        Yksi kaste, sanoo Raamattu (Ef. 4:5) ja Jumala sen tekee (Mark. 1:8, Ef. 5:26)

        Jeesus ei käskenyt!
        Ja
        Jeesus ei käskenytkään kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen uskovaisiksi tai edes pedofiilien uhrilampaiksi!

        Lue tarkkaan:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

        Markuksen evankeliumi:
        10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        Luukkaan evankeliumi:
        18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

        Kenen opin mukaan Jumalan Valtakunnan kaltaisesta lapsesta pakko kastettuna tulee muuta kuin herra jumalan palvelija?
        Jeesuksen "sallikaa" sanan ymmärrystä:
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää kastaa lapsia tappaneen rikollisuuden edustajan toimesta joka usein on myös vapaamuurari, lähetystyö rikollisuuden tukija ja kenties vielä pedofiilikin!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin tappavan rikolliSjärjestön jäsenyyteen kastettavaksi JA teettää salakavalasti lasten vanhempien lastiksi rikos lapsikaste päätösestä!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin seksuaalisesti hyväksi käyttävän rikollijärjestön edustajajien kastettaviksi!

        OLISKO kumminkin niin, että Jeesuksen tahto tarkoittaa sitä, että lapsi saa OIKEUDEN pitää Luojaltaan saamansa JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISUUDEN?

        Opettele rauhassa ymmärtämään, mitä Jeesuksen antama myllynkivi oppi tarkoittaa ja kerro kenelle se on tarkoitettu, lapsien suojelijoillekko vai lapsia raiskaaville uskovaisille pedofiileille joita uskonveli poliisikin suojelee:

        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
        YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
        "Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
        ***(KP)
        Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "

        Rikkomalla yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole LAILLISESTI oikeudettu toimimaan uskovapauden 11§ tuella vaan on laiton ja usein selvää rikollisuutta.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing


    • ei pidä valhetella

      Jeesus ei käskenyt tuoda lapsia luokseen eikä varsinkaan kastaa heitä.

      osaatko ollenkaan lukea, jos osaat lue mitä Jeesus sanoi ja teki ja lopeta tuo venkuloiminen.

      miksi valehtelet joka käänteessä?

      Jeesus ei käske luokseen lapsia eikä varsinkaan vauvoja, eikä puhu mistään kasteista sanan sanaa.

      Hän ottaa lapsen syliinsä ja siunaa, siinä kaikki.

      • älä sitten valehtele

        "Jeesus ei käskenyt tuoda lapsia luokseen "

        Lue nyt sitä Raamattua! Jeesus nimenomaan halusi pienet lapset luokseen. Tämä tapahtuu kasteessa. Piste.

        Nyt uudestikastajien mielestä Jeesus ei puhu kasteesta sanan sanaa!!!! Käsittämätöntä!
        Mikähän henki siellä vaikuttaa!


      • iuy654
        älä sitten valehtele kirjoitti:

        "Jeesus ei käskenyt tuoda lapsia luokseen "

        Lue nyt sitä Raamattua! Jeesus nimenomaan halusi pienet lapset luokseen. Tämä tapahtuu kasteessa. Piste.

        Nyt uudestikastajien mielestä Jeesus ei puhu kasteesta sanan sanaa!!!! Käsittämätöntä!
        Mikähän henki siellä vaikuttaa!

        älä valehtele!!!!
        raukkamaisuuttas osoitat.

        Eihän Jeesus antanut lapsikaste esimerkkiä?

        Ja kreikan kielen kaste merkitsee myös pesemistä ja siksi Jeesuksen tämä teko ja käsky osoittaa että kyseessä on peseytyminen:

        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Muitakin todisteita siitä, että kaste sana ja oppi on raamattuun väärennetty:

        Mar 10:16
        Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä

        Toisin lapsia kohtelevien kohtelusta Jeesus opetti samassa tilaisuudessa näin:
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

        "Kastamalla" tule opetuslapsia vaan opettamalla!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        28:20 "ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Ei uskossa ollut kastamaton ryöväri on Paratiisissa ja todistaa ettei usko ja kaste pelasta vaan Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien noudattaminen, totteleminen:
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

        Siis ketään; lapsiakaan ei ole Jeesus käskynyt kastaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen joten olet saatanaa jumalanaas uskova uskovainen!


      • -?-

        Totta kyllä. Mutta tätä ei asiaa ei voi verrata kasteeseen, koska Jeesus ei ollut vielä asettanut kastetta. SIksi hän ei kastanut lapsia tai aikuisia, koska koko asiaa, mihin kastetaan eli Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, ei ollut vielä edes tapahtunut.

        Joten lasten tuominen vain siunattavaksi itse asiassa merkitsee sitä, että siinä estetään tuomasta lapsia Jeesuksen luo hänen oppilaikseen. Ne, jotka tuovat lapsia vain siunattavaksi, itse asiassa toimivat kuin apostolit, jotka estelivät tuojia. Heille Jeesus sanoi: Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä.

        Mutta ei. Vapaissa suunnissa ihmisen pitää tehdä ensin syntiä, jotta hänestä voisi tulla Jeesuksen oppilas. Vasta sen jälkeen, kun on tekemiään syntejä katunut, voidaan kastaa...

        Miksi pitää ensin tehdä syntiä? Eikö voi olla jo ilman tätä edellytystä Jeesuksen opetuslapsi ja armoliiton omistaja?


    • yutre

      Jeesus todisti lasten olevan Jumalan Valtakunnan kaltaisia, synnittömiä ja peristynnittömiä sillä sellaisia syntejä ei Jumalan Valtakunnassa ole:
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
      18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

      Kenen opin mukaan Jumalan Valtakunnan kaltaisesta lapsesta pakko kastettuna tulee muuta kuin herra jumalan palvelija?
      Jeesuksen "sallikaa" sanan ymmärrystä:
      "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää kastaa lapsia tappaneen rikollisuuden edustajan toimesta joka usein on myös vapaamuurari, lähetystyö rikollisuuden tukija ja kenties vielä pedofiilikin!
      "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin tappavan rikolliSjärjestön jäsenyyteen kastettavaksi JA teettää salakavalasti lasten vanhempien lastiksi rikos lapsikaste päätösestä!
      "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin seksuaalisesti hyväksi käyttävän rikollijärjestön edustajajien kastettaviksi!

      OLISKO kumminkin niin, että Jeesuksen tahto tarkoittaa sitä, että lapsi saa OIKEUDEN pitää Luojaltaan saamansa JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISUUDEN?

      Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

      Älä tapa käsky on raamatussa, rikollisen kristinusko ei ole sitä löytänyt vaan on tappanut ja tapattanut ihmisiä, pikku lapsiakin
      MUTTA
      kun raamatussa EI OLE LAPSIKASTE KÄSKYÄ niin olette muka löytäneet sen monesta kohtaan!!!
      KENEN EVANKELIUMIA USKOTTE???

    • voi vääristelyn määr

      Jeesus sanoo opetuslapsille moittivasti, että sallikaa lasten tulla minun tyköni..sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta.

      Mitä pitää ihmiselle tapahtua että hän vääntää tuon lauseen, joka sanottiin opetuslapsille moitteksi, kun he ajattelivat että ei saa nyt lasten alkaa häiritä Jeesusta ja Hänen asioitaan keskenkaiken !

      Siinä sanotaan vain ja ainoastaan että antakaa lasten tulla samoin kuin aikuistenkin, Hänen tykönsä, mitä se sitten tarkoittaakaan kunkin kohdalla.

      Mutta melkoinen röyhkimys pitää olla että alkaa sanoa siinä olevan kyse vauvan kastamisesta hah voiko mitään hullumpaa enää kukaan pallon asukas keksiä !!

      tuskin!

      • miksi vääristelet?

        Jeesusen luo tullaan kasteessa. Muuta tietä ei ole Jumalan lapseksi kuin evankeliumin Sana ja kaste. Ilman uudestisyntymistä vedestä ja Hengestä emme pääse Jeesuken luo.

        Aikamoinen röyhkimys pitää olla jos tuota ei näe eikä päästä lapsia Jeesuken luo. Voiko mitään hullumpaa enää keksiä!!

        tuskin!


      • knjbhgf
        miksi vääristelet? kirjoitti:

        Jeesusen luo tullaan kasteessa. Muuta tietä ei ole Jumalan lapseksi kuin evankeliumin Sana ja kaste. Ilman uudestisyntymistä vedestä ja Hengestä emme pääse Jeesuken luo.

        Aikamoinen röyhkimys pitää olla jos tuota ei näe eikä päästä lapsia Jeesuken luo. Voiko mitään hullumpaa enää keksiä!!

        tuskin!

        Jeesuksen luo ei lapsia tuotu kasteelle vaan siunattavaksi.
        Joten sinulla on todella pahasti väärennetty raamattua tai oppi:

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

        Jeesuksen luo "päästämistä" ei ole pakko kastaa lapsia; lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi.


    • ei usko joka miehen

      No se uudestisyntymä on ainakin kohallasi jäänyt sinne vaunujen pohjalle !

      Satavarmasti et tiedä asiasta yhtään mitään etkö ole koskaan kokenut mitään taivaallisia voimia, maistamisesta puhumattakaan.

      vielä voi olla toivoa kunhan luovut noista lutterin hullutuksista ja palaat Raamattuun.

      • usko Jumalan teko

        Ei uudestisyntyminen ole kokemus! Tiedän uudestisyntyneeni Jumalan Sanan pohjalta kasteessa. Minun ei tarvitse mitään kokea voidakseni olla uudestisyntynyt. Ihan kuin luonnolinen syntymä, johon uudestisyntymä tietysti on vertauksena, on sellainen johon itse en itse vaikuta mitään, eikä kokemukseni sitä muuta miksikään.

        Satavarmasti sinua on johdettu harhaan, jos uskot että Lutherilta on peräisi kaste ja uudstisyntyminen. Taisi jo Jeesus opetti uudestisyntymisen tapahtuvat vedstä ja Hengestä. Ai et usko sitä? Niin miksipä Jeesusta uskoisit kun oman lahkosi eksyttäjät opettavat muuta. Palaa Raamattuun ja jätä lahkosi!


      • ääooko matala vai mi
        usko Jumalan teko kirjoitti:

        Ei uudestisyntyminen ole kokemus! Tiedän uudestisyntyneeni Jumalan Sanan pohjalta kasteessa. Minun ei tarvitse mitään kokea voidakseni olla uudestisyntynyt. Ihan kuin luonnolinen syntymä, johon uudestisyntymä tietysti on vertauksena, on sellainen johon itse en itse vaikuta mitään, eikä kokemukseni sitä muuta miksikään.

        Satavarmasti sinua on johdettu harhaan, jos uskot että Lutherilta on peräisi kaste ja uudstisyntyminen. Taisi jo Jeesus opetti uudestisyntymisen tapahtuvat vedstä ja Hengestä. Ai et usko sitä? Niin miksipä Jeesusta uskoisit kun oman lahkosi eksyttäjät opettavat muuta. Palaa Raamattuun ja jätä lahkosi!

        Vo i rakas ihminen sinulla ei ole minkäänlaista tajua koko asiasta et ymmärrä siitä pennin vertaa jos puhut noin hulluja olet uudestisyntynyt vauvakasteessa hah !

        Kukaan uudestisyntynyt JumalanHengestä ei tämän pallon päällä puhu noin typeriä että vauva muka syntyy kasteessa voi herrankengät milloin suomalaisita tuli näin pöhölöjä, kerro milloin !

        Oliko se viissataa vuotta kun tämä lutterin hömpötys alkoi tässä maassa miekan voimalla, silloin se kaiket ialkoi tämä tuuban punnaus huh !

        eikö sen vertaa ole arkiälliä että näet edes lukemalla miten Raamatun aikana uudestisynytmä tapahtui, no ei un ei niin ei.


      • usko Jumalan teko28.
        ääooko matala vai mi kirjoitti:

        Vo i rakas ihminen sinulla ei ole minkäänlaista tajua koko asiasta et ymmärrä siitä pennin vertaa jos puhut noin hulluja olet uudestisyntynyt vauvakasteessa hah !

        Kukaan uudestisyntynyt JumalanHengestä ei tämän pallon päällä puhu noin typeriä että vauva muka syntyy kasteessa voi herrankengät milloin suomalaisita tuli näin pöhölöjä, kerro milloin !

        Oliko se viissataa vuotta kun tämä lutterin hömpötys alkoi tässä maassa miekan voimalla, silloin se kaiket ialkoi tämä tuuban punnaus huh !

        eikö sen vertaa ole arkiälliä että näet edes lukemalla miten Raamatun aikana uudestisynytmä tapahtui, no ei un ei niin ei.

        Vo i rakas ihminen sinulla ei ole minkäänlaista tajua koko asiasta et ymmärrä siitä pennin vertaa jos puhut noin hulluja että kasteesa emme uudestisynny, vaikka se tulee ilmi niin Jeeuksen sanoissa (Joh. 3:5) että roomalaiskirjeen kasteopetuksesta että Paavalin kijreessä.

        Kukaan Jumalan Hengestä uudestisyntynyt ei tämän pallon päällä puhu noin typeriä että vauva ei voisi uudstisyntyä kasteessa.

        Oliko se 1000 vuotta sitten kun uudestikastajalahkolaiset tulivat ja muuttivat koko Raamatun kastesanoman, josa ei ollut epäselvyyttä tuhanteen vuoteen. Monesta asiasta kristityt tappelivat, mutta kaste oli kristittyjä yhdistävä asia. Sinun kaltaisesi lahkolaiset, siis Herran viholliset, ovat pystyttäneet omat lahkonsa ja oman Raamatulle vieraat kasteensa.

        Eikö sen vertaa ole älliä lukea Raamattu että tietää mikä on uudestisyntyminen, kuka sen tekee, ja missä/miten se tapahtuu

        Sitten voi vielä mennä kirjoituskurssille.


      • 50 kymppiä syrjähypp
        usko Jumalan teko28. kirjoitti:

        Vo i rakas ihminen sinulla ei ole minkäänlaista tajua koko asiasta et ymmärrä siitä pennin vertaa jos puhut noin hulluja että kasteesa emme uudestisynny, vaikka se tulee ilmi niin Jeeuksen sanoissa (Joh. 3:5) että roomalaiskirjeen kasteopetuksesta että Paavalin kijreessä.

        Kukaan Jumalan Hengestä uudestisyntynyt ei tämän pallon päällä puhu noin typeriä että vauva ei voisi uudstisyntyä kasteessa.

        Oliko se 1000 vuotta sitten kun uudestikastajalahkolaiset tulivat ja muuttivat koko Raamatun kastesanoman, josa ei ollut epäselvyyttä tuhanteen vuoteen. Monesta asiasta kristityt tappelivat, mutta kaste oli kristittyjä yhdistävä asia. Sinun kaltaisesi lahkolaiset, siis Herran viholliset, ovat pystyttäneet omat lahkonsa ja oman Raamatulle vieraat kasteensa.

        Eikö sen vertaa ole älliä lukea Raamattu että tietää mikä on uudestisyntyminen, kuka sen tekee, ja missä/miten se tapahtuu

        Sitten voi vielä mennä kirjoituskurssille.

        sammon takominen on fiksujuttu näiden vauvakostuttamisien rinnalla, on se niin lapsellista ja naurettavaa touhua.

        Jumalaton pappi ja krapulaiset vanhemmat yhdessä kiskomassa vauvaa karvakoiven vaunuista Jumalan kainaloon !!

        Mitä vielä hullumpaa joku voisi keksiä, no vaikka se anekauppa, se oli hyvä pisnes ja bisneksenä vielä parempi.


    • -?-

      Kyllä, Jeesus siunaa tuossa kyseisessä kohdassa lapsia. Mutta esimerkiksi siitä, pitääkö lapsia kastaa vai siunata, siitä ei ole. Jeesus ei ollut vielä asettanut kastetta, joten ylipäätään hänen oppilaitaan ei kastettu Jeesuksen seuraajiksi.

      Vanhat kirkot luottavat kasteopetuksessaan Jeesuksen käskyyn tehdä kaikista kansoista opetuslapsiaan ja luotetaan Jumalan sanaan. Luottamus vain veden määrään tai esimerkkiin kertoo, että matkanteko on jäänyt vasta puoleen eikä asian syvempi ymmärrys ole vielä auennut.

      • kjhgft

        Huomaa, ettei Jeesuksen koskaan suosinut paavalilais-luterilaisuuden rikollisten seurakuntia opeillaan.
        Siis Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäsenyyteen.

        Tuo selvyyden osoittaa historiakia Jumalan ja Jeesuksen Lain lisäksi että oleteksytetty....
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        Ja "tämän ajan rikollisuus" jotka tulee todistamaan rikollisuutta:
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
        YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
        "Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
        ***(KP)
        Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "

        Rikkomalla yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole LAILLISESTI oikeudettu toimimaan uskovapauden 11§ tuella vaan on laiton ja usein selvää rikollisuutta.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing

        Yrität, sitä ymmärtämättä tehdä Jumalan ja Jeesuksen noihinkin rikoksiin syyllisiksi.


      • kjhgytfdr

        Pesemällä ei tule Jeesuksen opetuslapsia!
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Jeesus todisti lasten olevan Jumalan Valtakunnan kaltaisia, synnittömiä ja peristynnittömiä sillä sellaisia syntejä ei Jumalan Valtakunnassa ole:
        Markuksen evankeliumi:
        10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        Luukkaan evankeliumi:
        18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

        Kenen opin mukaan Jumalan Valtakunnan kaltaisesta lapsesta pakko kastettuna tulee muuta kuin herra jumalan palvelija?
        Jeesuksen "sallikaa" sanan ymmärrystä:
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää kastaa lapsia tappaneen rikollisuuden edustajan toimesta joka usein on myös vapaamuurari, lähetystyö rikollisuuden tukija ja kenties vielä pedofiilikin!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin tappavan rikolliSjärjestön jäsenyyteen kastettavaksi JA teettää salakavalasti lasten vanhempien lastiksi rikos lapsikaste päätösestä!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin seksuaalisesti hyväksi käyttävän rikollijärjestön edustajajien kastettaviksi!
        OLISKO kumminkin niin, että Jeesuksen tahto tarkoittaa sitä, että lapsi saa OIKEUDEN pitää Luojaltaan saamansa JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISUUDEN?

        Raamatun väärentäjät ja väärin tulkitsijat ovat heikoilla valeillaan;
        Joh. 3:22 "Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi."
        Joh. 4:2 "Vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa."

        Siis"kastamalla, tappamalla, raiskaamalla jne" tule opetuslapsia vaan opettamalla!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        28:20 "ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe