Naisen kalat

Tein äsken ostoslistan: kaksi kappaletta kultakaloja (elävinä) ja yksi savulohi (Prisman kalatiskiltä).

Ostin akvaarion jo vuosi sitten, ja olen siitä asti virittänyt sitä. Vesi on nyt optimaalista ja kasvit hyviä. En halunnut stressata kaloja sisustusasioiden takia, joten sisustin vuoden ilman kaloja.

Nyt olen sairaslomalla leikkauksen jälkeen ja tilasin kalat.

Nasse-setä on hyvin hyvin iloinen!

23

55

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkin olen haaveillut kaloista. Ne eivät ääntele, haise tai karkaa tiehensä.

• Pidän kalojen katselusta ja vesimaisemasta. Valitsin kultakalat, koska ne liikkuvat rauhallisesti. En halua mitään ADHD-parvea kaahailemaan, sitä olisi rauhatonta katsella.

Lisäksi kasvisten värimaisema muotoutui sellaiseksi, että kultakalat sopivat värinsä puolesta siihen hyvin. Tämä on rauhallinen syvänvihreä allas, 60 litraa.

Yksi syy on vielä se, että vesi on pysyvästi tavallista pehmeämpää. Se sopii kultakalalle. En halua, että kala kärsii.

• nasse_seta kirjoitti:

Pidän kalojen katselusta ja vesimaisemasta. Valitsin kultakalat, koska ne liikkuvat rauhallisesti. En halua mitään ADHD-parvea kaahailemaan, sitä olisi rauhatonta katsella.

Lisäksi kasvisten värimaisema muotoutui sellaiseksi, että kultakalat sopivat värinsä puolesta siihen hyvin. Tämä on rauhallinen syvänvihreä allas, 60 litraa.

Yksi syy on vielä se, että vesi on pysyvästi tavallista pehmeämpää. Se sopii kultakalalle. En halua, että kala kärsii.

Kasvisten... Kasvien!

• nasse_seta kirjoitti:

Pidän kalojen katselusta ja vesimaisemasta. Valitsin kultakalat, koska ne liikkuvat rauhallisesti. En halua mitään ADHD-parvea kaahailemaan, sitä olisi rauhatonta katsella.

Monnit ovat muuten aika källin näköisiä.

Ärsyttää elokuvissa, kun se kala on jossain minissä maljassa...

• kurpizza kirjoitti:

Monnit ovat muuten aika källin näköisiä.

Ärsyttää elokuvissa, kun se kala on jossain minissä maljassa...

Kalat kuulema kärsivät pyöreässä akvaariossa. Ne eivät hahmota sitä tilaa ja stressaantuvat. En tiedä onko tuo totta, mutta on selvää, että pieni malja on eläinrääkkäystä.

• nasse_seta kirjoitti:

Kalat kuulema kärsivät pyöreässä akvaariossa. Ne eivät hahmota sitä tilaa ja stressaantuvat. En tiedä onko tuo totta, mutta on selvää, että pieni malja on eläinrääkkäystä.

Piirretyissä rääkätään eläimiä. :( Sebastian-rapukin Pienessä merenneidossa on punaisesta väristään päätellen keitetty...

• kurpizza kirjoitti:

Piirretyissä rääkätään eläimiä. :( Sebastian-rapukin Pienessä merenneidossa on punaisesta väristään päätellen keitetty...

Rapujakin muuten voi pitää akvaariossa. Vähän aikaa sitten näin sinisiä rapuja (ne olivat aika suuria) akvaariokaupassa. Olen nähnyt myös pieniä punaisia rapuja.

En tiedä, minkä välisiä syötävät ravut ovat ennen keittämistä. Olen ainakin katkaravuilla allerginen.

• nasse_seta kirjoitti:

Rapujakin muuten voi pitää akvaariossa. Vähän aikaa sitten näin sinisiä rapuja (ne olivat aika suuria) akvaariokaupassa. Olen nähnyt myös pieniä punaisia rapuja.

En tiedä, minkä välisiä syötävät ravut ovat ennen keittämistä. Olen ainakin katkaravuilla allerginen.

Naapuriluokassa oli ala-asteella rapuja, jotka kaikki kuolivat lähdettyään karkumatkalle eräänä viikonloppuna.

• icepicked kirjoitti:

Naapuriluokassa oli ala-asteella rapuja, jotka kaikki kuolivat lähdettyään karkumatkalle eräänä viikonloppuna.

Niistä monneista vielä... Tiedän, että altaassa kuuluisi olla monnikin, mutta kun ne ovat hirveän näköisiä.

Joskus aikoinaan minulla oli noitamonni, se oli aivan uskomattoman ruma otus. Ja iso.

• nasse_seta kirjoitti:

Niistä monneista vielä... Tiedän, että altaassa kuuluisi olla monnikin, mutta kun ne ovat hirveän näköisiä.

Joskus aikoinaan minulla oli noitamonni, se oli aivan uskomattoman ruma otus. Ja iso.

Erityisesti partamonnit saattavat lisääntyä vaivihkaa; ensimmäinen merkki siitä on poikasten ilmestyminen.

• icepicked kirjoitti:

Erityisesti partamonnit saattavat lisääntyä vaivihkaa; ensimmäinen merkki siitä on poikasten ilmestyminen.

Minulla oli joskus lisääntyviä platyja. Poikaset olivat tosi suloisia, pelkkiä silmiä jaavansammalen seassa.

Monnifarmia en halua.

• Voi jumalauta iPad ja kirjoitusteni korjailu! Eivät ne mitään naisen kaloja ole vaan Nassen kaloja!

Voi helvetti että olen vihainen!

• Sitä arvelinkin. Otsikosta voisi olettaa kuulevansa jotakin jännää.

• Sitä minäkin mietin... XD

• Kaloja ei voi paiailla, joten ei sovi minulle.

Mutta onneksi olkoon. Trotski ja minä puhumme Kukko Pärssisestä (kai sinä muistat Pärssisen?) ja kissoista. Juttelen samalla myös Raipparin kanssa kaktuksesta.

• On minulla koirakin. Muuten, huutonetissä myytiin taannoin "erittäin vittumaista kukkoa" pilkkahintaan.

• nasse_seta kirjoitti:

On minulla koirakin. Muuten, huutonetissä myytiin taannoin "erittäin vittumaista kukkoa" pilkkahintaan.

Koira! ♥

XD Pärssinen oli niissä koirahyökkäyksissä kuollut kukko...

• kurpizza kirjoitti:

Koira! ♥

XD Pärssinen oli niissä koirahyökkäyksissä kuollut kukko...

Googletin Pärssisen. Hauska tuo meemi-info. Se huutonetissä ollut kukko oli terrorisoinut koko pihaa ja rähjännyt aamuyöstä asti, taisivat pyytää siitä euroa.

• nasse_seta kirjoitti:

Googletin Pärssisen. Hauska tuo meemi-info. Se huutonetissä ollut kukko oli terrorisoinut koko pihaa ja rähjännyt aamuyöstä asti, taisivat pyytää siitä euroa.

http://cartman.naurunappula.com/screen/b6/0c/b60c0f36b4d5f1a6/0/979449.jpg

En tykkää katkaravuista. Ne ovat hyödyttömiä. Näyttävät madoilta, ovat inhottavan kumisia ja maistuvat laimealle kalalle,

• kurpizza kirjoitti:

http://cartman.naurunappula.com/screen/b6/0c/b60c0f36b4d5f1a6/0/979449.jpg

En tykkää katkaravuista. Ne ovat hyödyttömiä. Näyttävät madoilta, ovat inhottavan kumisia ja maistuvat laimealle kalalle,

Ne voisivat olla terveellisiä. Pelkään, että tukehdun yhdenkin syömiseen. Pyydän yhdeltä lääkäriltä apua, josko voisin kokeilla katkaravun syömistä niin, että adrenaliinipiikki olisi saatavilla.

• nasse_seta kirjoitti:

Ne voisivat olla terveellisiä. Pelkään, että tukehdun yhdenkin syömiseen. Pyydän yhdeltä lääkäriltä apua, josko voisin kokeilla katkaravun syömistä niin, että adrenaliinipiikki olisi saatavilla.

Siedätyshoito voi kyllä auttaa...

• kurpizza kirjoitti:

Siedätyshoito voi kyllä auttaa...

Juu, kunhan ei kuole.

• nasse_seta kirjoitti:

Juu, kunhan ei kuole.

Henkiin jääminen on aina vain plussaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      514
      2585
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      88
      2491
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1571
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1522
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1460
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1384
    7. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      41
      1347
    8. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1278
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      288
      1200
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      89
      1144
    Aihe