Pelaaminen

Leski

Käyn silloin tällöin pelaamassa pokeripeliä pelihallissa. 01.09,kun oli eläkkeitten maksupäivä, kaikki pelikoneet oli varattuja. Suurin ryhmä pelaajista on n.70-80 vuotiaita naisia. Iskevät 50€ koneeseen. Ja enemmänkin. Kävin välillä asioilla,ja palasin parin tunnin päästä takaisin pelihalliin. Samat mummot olivat samoilla koneilla. Nyt saavat eläkerahat kyytiä. Kuulemma on henkilöitä,jotka pelaavat koko kuukauden eläkkeensä samana päivänä. Mistä tämä pelaaminen kertoo? Yksinäisyydestä,masennuksesta? Jotain jännittävää edes tapahtuu,kun kolikoita kilahtaa lokeroon.
Itse,kun lopetin kokonaan viinan käytön,käyn muka hyvällä omallatunnolla pelaamassa. Mutta,se on vaarallista leikkiä. Äkkiä se vie mukanaan ja oletkin siirtynyt viinasta pelaamiseen. Peli on niin koukuttavaa.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • speelo

      Parempi pelata vain veikkauksen pelejä, kohtuudella niitäkin.

    • I.P.

      Yksinäisyydestä, kai, jännityksestä?
      Järjestäisivät vuorollaan kotiinsa pokerikisoja, joissa olisi napit pelivälineinä.
      Mutta, mutta, se ei varmaan tuntuisi samalta. Eivätkä silloin yksinäisiä olisikaan, jos pelaajat tuntuisivat tuttavilta.

      Enpä ole koskaan moista harrastanut, nyt taidan olla jo immuuni.
      Tiedän minäkin, että monilla menee pienenkin eläkkeen ylimenevät osuudet pelikoneiden Moolokin kitaan.
      Ei hankita vaatteita, ei kenkiä, kunhan saadaan ruoka ja vuokra maksettua.

    • ...

      Suosittelen nettipokeria, vaurastut nopeammin :DDDD

      =DW=

      • rich man

        Nettipokeri on ok, kunhan ei päästä mopoa keulimaan liikaa.


      • Leski
        rich man kirjoitti:

        Nettipokeri on ok, kunhan ei päästä mopoa keulimaan liikaa.

        Ap kuittaa rich man.Liian yksinäistä puuhaa. Peliluolat perustuvat juuri ihmisten laumasieluihin. Kun kaverikin pelaa,niin minäkin. Kun joku pudottaa ison kasan kolikoita koneesta,on luukku oikein tehty niin kovaääniseksi,että varmasti kaikki kuulevat. Se vain lisää ihmisen intoa pelata,että minäkin onnistun kun tuokin.


      • Leski

        Ap kirj. .... Ei vanhukset tiedä nettipokerista mitään. Siellä pelihallissa on tuttu näky rolli ja vanhus. Myös iäkkäät pariskunnat pelaavat yhdessä. Nuoria näkee harvoin. Roikkuvat ilmeisesti netissä.


    • mä en selviä --

      Erittäin totta puhuu alottaja,
      itsekki 76 v olen joakikinen päivä vannonu itselleni etten nyt mene peli h e l v et t i i n,
      mutta kuinkas käy askelleet ensimmäisenä johtaa peleihuoneeseen,
      onneksi olen tehny RAY:n kansa sopimuksen että kun kortti peliä tulee täyteen päivässä 20 euroa, niin kortti ei enään käy,
      mutta sekään ei auta,
      menen pankkiautomaatille, ja nostan jälleen 20 euroa ja menen pelaamaan sen, joskus saatan pelata monta tutia joka 6 tuntia yhteenkyytiin,
      vaikikka olisin voitolla 100 euroa, niin seison ja pelaan tuntitolokulla kunneses sekin raha on kadonnu peliautomaattiin,
      sitten loppu kuukauden joudun istumaan kotona , ja syömään sormenpäitä kun paljon muuta ei ole enään tarjolla,
      olen rukoillu ja huutanu valtavasti jumalan puoleen että hän päästäisi muninut tästtä elämän he l v e t i s t ä eroon,
      mutta ei näytä kuulevan
      kai se meinaa että kun olen kerran langennu pahaan syntiin niin he l v e t t i periöön koko ihmisen'
      itken ja huudan jumalan puoleen
      armahda minua,
      päästä minut pahastata,
      joka ikinen aamu ja päivä odotan että ihme olisi tapahtunu,
      olisi tullu oikea elämän tarkotus loppuelämän polulleni,
      olisi joku joka pitäisi kädestä kiinni ja olisimme samaalla tiellä parempaan loppuelämään,
      itken niin että kyynelistä voisi tulla järvi tuohon pihalle,
      auttakaa hyvät ihmiset, kesikää jokin keino että me peliriippuvuuteen sairastuneet pääsisimme tästä pahasta, ja peli he l v e t in otteesta vapaaksi,
      o n gtullu mieleen jopa holhouksen alaiseksi hakeutua, jotta joku HYVÄ ja REHELLINEN ihmien pitäisi huolen minun kuukausi rahan kulutuksestani, antais vain ruokaan ja kaikkeen välttämättömään rakaa,
      VAIN pientä viihdettä peliluolissa, valvoja vieressä,
      ajatus taitaa olla aivan hullu,
      kuinka te muut selviätte peliHulluudesta,

      • Leski

        Ap kirjoittaa , mä en selviä-- Tuo ajatus,että laitat itsesi holhouksen alaiseksi,ei ole ollenkaan huono. Ota yhteyttä sosiaalitoimeen ja varaa aika sosiaalivirkailijalle,joka hommaisi sinulle edunvalvojan. Edunvalvoja valvoo monen ihmisen holtitonta rahankäyttöä. Saat "viikkorahan" ja juoksevat menot hoidetaan puolestasi.
        Kun lähdet hoitamaan asiaasi,yksikin pelaamaton tunti/päivä on askel eteenpäin. Jos et itse jaksa tai kykene edunvalvojaa hoitamaan,pyydä kaveriasi,ystävääsi,läheistäsi avuksi. Pelihelvetistä on mahdollisuus päästä eroon.


      • epätoivoinen vanhus
        Leski kirjoitti:

        Ap kirjoittaa , mä en selviä-- Tuo ajatus,että laitat itsesi holhouksen alaiseksi,ei ole ollenkaan huono. Ota yhteyttä sosiaalitoimeen ja varaa aika sosiaalivirkailijalle,joka hommaisi sinulle edunvalvojan. Edunvalvoja valvoo monen ihmisen holtitonta rahankäyttöä. Saat "viikkorahan" ja juoksevat menot hoidetaan puolestasi.
        Kun lähdet hoitamaan asiaasi,yksikin pelaamaton tunti/päivä on askel eteenpäin. Jos et itse jaksa tai kykene edunvalvojaa hoitamaan,pyydä kaveriasi,ystävääsi,läheistäsi avuksi. Pelihelvetistä on mahdollisuus päästä eroon.

        ONKO TOSI ??


    • jotain apua --

      pitää saada ,,,




      ON meitä muitaki,

    • arvoos kuka

      Riippuvuuksia on monenlaista tänne palstallekin piti tulla ekakertaa tänänään joskus mennee tuntiloita, tupakki se vasta rymä riippuvuus piäsin irti, viina voe hyvänen aika siitäkin pääsin.
      On mukavia riippuvuuksia niistä ei tarvii luopua, naiset hyvä ruoka ym.ym.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe