Jumala neuvoo: Tapa, ryöstä, raiskaa ja nauti!

demon_of_dawn

Seuraavassa Raamatun Jumalan ohjeita kansalleen:

"Ja jos Herra, sinun Jumalasi, antaa sen sinun käsiisi, niin surmaa kaikki sen miesväki miekan terällä. Mutta naiset, lapset ja karja ja kaikki, mitä kaupungissa on, kaikki, mitä sieltä on saatavana saalista, ryöstä itsellesi, ja NAUTI vihollisiltasi saatu saalis, minkä Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa. Tee näin kaikille niille kaupungeille, jotka ovat sinusta hyvin kaukana, jotka eivät ole näiden kansojen kaupunkeja. Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt" - 5. Moos. 20:10-17

"Kun lähdet sotaan vihollisiasi vastaan ja Herra, sinun Jumalasi, antaa heidät sinun käsiisi ja sinä otat heistä vankeja ja vankien joukossa näet KAUNISVARTALOISEN NAISEN ja mielistyt häneen ja tahdot ottaa hänet vaimoksesi, niin vie hänet kotiisi" - 5. Moos. 21:10-12


Israelin miehiä neuvottiin aivan erityisesti tappamaan kaikki muut, paitsi korkkaamattomat neitsyt-tytöt, jotka luonnollisesti säästettiin muita tarkoituksia varten:

"Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin." - 4. Moos. 31:17-18


"Minä olen antanut käskyn vihkiytyneilleni ja kutsunut urhoni VIHANI TYÖHÖN, ylvääni, riemuitsevaiseni. Kuule, vuorilla käy kuin paljon väen pauhina; kuule valtakuntain, kokoontuneitten kansojen kohinaa: Herra Sebaot katsastaa sotajoukkoansa. He tulevat kaukaisesta maasta, taivaan ääristä, Herra ja hänen vihansa aseet, hävittämään kaiken maan. Valittakaa, sillä Herran päivä on lähellä, se tulee kuin hävitys Kaikkivaltiaalta. - - Kuka ikinä tavataan, se lävistetään, kuka kiinni joutuu, se miekkaan kaatuu. Heidän pienet lapsensa murskataan heidän silmäinsä edessä, heidän talonsa ryöstetään, ja HEIDÄN VAIMONSA RAISKATAAN. Katso, minä herätän heitä vastaan meedialaiset, jotka eivät hopeasta huoli eivätkä kullasta välitä. Heidän jousensa kaatavat nuoret miehet; he eivät armahda kohdun hedelmää eivätkä lapsia sääli."
- Jesaja 13:3-18


Viime aikoina on uutisissa kerrottu ääri-islamilaisen Isis-järjestön raaoista murhista, joissa he ovat tappaneet satoja "vääräuskoisia", raiskanneet naisia, ja tappaneet pieniä lapsia. - Miten esimerkiksi Isiksen tekemät raakuudet eroavat siitä, mitä Jeesus / Jeesuksen isä Vanhassa testamentissa teki?

105

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lightning Star

      Jumala ei ketään käske tappamaan. Ihmiset itse tekevät sitä pahuutensa tähden. Monet kristityt eivät uskalla kohdata sitä tosiasiaa, että vanhassa testamentissa on asioita, jotka sotivat Jeesuksen sanoja vastaan. Vt:n ajan ihmiset toimivat sen aikakauden kulttuurista käsin.

      Toisen Jumalan luoman ihmisen tappaminen on aina väärin. Ihminen kun ei voi määrätä sitä mihin kansaan syntyy, kaikki sekin on Jumalan käsissä.

      • >>Jumala ei ketään käske tappamaan.>>

        Mikäli Raamatun Jumalasta puhumme, niin sitten ei jää kuin yksi vaihtoehto: Raamatun teksti ei ole luotettavaa, eli Jumala ei ollutkaan israelilaisten sotien takana. Tämä on uskon kannalta hieman ongelmallista siksi, että käytännössä katsoen koko Vanha testamentti olisi silloin ihmisten valheita täynnä. Kuitenkin UT:n Jeesus viittasi useammassakin tapauksessa VT:n teksteihin ja kehui tuon VT:n Jumalan olevan hänen isänsä ja hänen lähettäjänsä. Eli näin ollen myös usko Jeesuksen sanojen luotettavuuteen karisee kuin syksyn lehdet puusta alas.

        Koska sekä kristinusko, että islamin usko perustettiin molemmat samojen vanhojen juutalaisten kirjoitusten päälle, niin tuon Vanhan kaatuessa kaatuvat samalla myös nämä muut.


      • Lightning Star
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Jumala ei ketään käske tappamaan.>>

        Mikäli Raamatun Jumalasta puhumme, niin sitten ei jää kuin yksi vaihtoehto: Raamatun teksti ei ole luotettavaa, eli Jumala ei ollutkaan israelilaisten sotien takana. Tämä on uskon kannalta hieman ongelmallista siksi, että käytännössä katsoen koko Vanha testamentti olisi silloin ihmisten valheita täynnä. Kuitenkin UT:n Jeesus viittasi useammassakin tapauksessa VT:n teksteihin ja kehui tuon VT:n Jumalan olevan hänen isänsä ja hänen lähettäjänsä. Eli näin ollen myös usko Jeesuksen sanojen luotettavuuteen karisee kuin syksyn lehdet puusta alas.

        Koska sekä kristinusko, että islamin usko perustettiin molemmat samojen vanhojen juutalaisten kirjoitusten päälle, niin tuon Vanhan kaatuessa kaatuvat samalla myös nämä muut.

        Toki Jeesus viittasi kirjoituksiin. Ensiksi pitää ottaa huomioon se, että Jeesus toi oman kansansa keskuuteen tiedon Jumalan todellisesta luonteesta. Jeesus on todella kertonut heille sen, millainen Isä on ja mikä Hänen tahtonsa on. Voit miettiä sitä, ottiko kansa vastaan Jeesuksen tuoman Sanan?


      • Lightning Star kirjoitti:

        Toki Jeesus viittasi kirjoituksiin. Ensiksi pitää ottaa huomioon se, että Jeesus toi oman kansansa keskuuteen tiedon Jumalan todellisesta luonteesta. Jeesus on todella kertonut heille sen, millainen Isä on ja mikä Hänen tahtonsa on. Voit miettiä sitä, ottiko kansa vastaan Jeesuksen tuoman Sanan?

        >>Ensiksi pitää ottaa huomioon se, että Jeesus toi oman kansansa keskuuteen tiedon Jumalan todellisesta luonteesta.>>

        Eli Vanha osa Raamattua ei ole Jumalan sanaa, mutta Uusi osa on?


      • Lightning Star
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Ensiksi pitää ottaa huomioon se, että Jeesus toi oman kansansa keskuuteen tiedon Jumalan todellisesta luonteesta.>>

        Eli Vanha osa Raamattua ei ole Jumalan sanaa, mutta Uusi osa on?

        No, raamattu itsessään ei ole Sana ihmiskunnan keskelle.


      • Lightning Star kirjoitti:

        No, raamattu itsessään ei ole Sana ihmiskunnan keskelle.

        >>No, raamattu itsessään ei ole Sana ihmiskunnan keskelle.>>

        Uskot Uuden testamentin kertomukseen Jeesuksesta, mutta et Raamattuun?


      • Lightning Star
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>No, raamattu itsessään ei ole Sana ihmiskunnan keskelle.>>

        Uskot Uuden testamentin kertomukseen Jeesuksesta, mutta et Raamattuun?

        Uskon, että Jumala lähetti Sanan ihmiskunnan keskelle Pojassaan. Jeesus toi tiettäväksi Isän tahdon mukaisen tien.


      • Lightning Star kirjoitti:

        Uskon, että Jumala lähetti Sanan ihmiskunnan keskelle Pojassaan. Jeesus toi tiettäväksi Isän tahdon mukaisen tien.

        >>Jeesus toi tiettäväksi Isän tahdon mukaisen tien.>>

        UT:n mukaan Jeesus tunsi hyvin "kirjoitukset" ja luki VT:n tekstejä julkisestikin. Hänen kerrotaan viitanneen mm. psalmeihin, profeettoihin ja Mooseksen Lakiin. Hän siis TIESI, mitä Jahven väitettiin historiassa tehneen. Jos Jeesus olisi tuominnut VT:n Jumalan verityöt, ei hän varmaankaan olisi kutsunut itseään tuon Jumalan pojaksi. Tai todennut näin:

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." - Matteus 5:17


      • (,,,)
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Jeesus toi tiettäväksi Isän tahdon mukaisen tien.>>

        UT:n mukaan Jeesus tunsi hyvin "kirjoitukset" ja luki VT:n tekstejä julkisestikin. Hänen kerrotaan viitanneen mm. psalmeihin, profeettoihin ja Mooseksen Lakiin. Hän siis TIESI, mitä Jahven väitettiin historiassa tehneen. Jos Jeesus olisi tuominnut VT:n Jumalan verityöt, ei hän varmaankaan olisi kutsunut itseään tuon Jumalan pojaksi. Tai todennut näin:

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." - Matteus 5:17

        ..ja RAKKAUS on lain täyttymys :) amen


      • (,,,) kirjoitti:

        ..ja RAKKAUS on lain täyttymys :) amen

        >>RAKKAUS on lain täyttymys>>

        Tällainen tokaisu ei selitä tämän ketjun varsinaista moraalista ongelmaa. VT:n Jumala osoitti varsin ala-arvoista moraalia, eikä UT:n Jeesuskaan tuominnut noita tekoja, vaan päinvastoin ylisti julkisesti tuota hullua.


      • mikä lie totuus
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>RAKKAUS on lain täyttymys>>

        Tällainen tokaisu ei selitä tämän ketjun varsinaista moraalista ongelmaa. VT:n Jumala osoitti varsin ala-arvoista moraalia, eikä UT:n Jeesuskaan tuominnut noita tekoja, vaan päinvastoin ylisti julkisesti tuota hullua.

        Hyvin monet Raamatun vakavat lukijat ovat sanoneet että VT:n Jumala täyttää psykopaatin tuntomerkistön. Jumalaa "pelkäävät" yrittävät tietenkin keksiä vaikka millaisia puolustuksia jakeista mutta vähän kepposilta ne vaikuttaa.


      • mikä lie totuus kirjoitti:

        Hyvin monet Raamatun vakavat lukijat ovat sanoneet että VT:n Jumala täyttää psykopaatin tuntomerkistön. Jumalaa "pelkäävät" yrittävät tietenkin keksiä vaikka millaisia puolustuksia jakeista mutta vähän kepposilta ne vaikuttaa.

        >>Hyvin monet Raamatun vakavat lukijat ovat sanoneet että VT:n Jumala täyttää psykopaatin tuntomerkistön.>>

        Hyvin pitkälle totta.

        Vanha testamentti tekee selväksi, että Jumalalle tärkeintä oli hänen oma maineensa ja kunniansa. Ja se, että häntä pelättiin ja toteltiin. Hän oli mustasukkainen, epäjohdonmukainen ja julma.

        Toisinaan hän saattoi saada aivan mitättömistäkin asioista raivarit ja tappaa suuttumuksessaan kasoittain ihmisiä. Hän ei sietänyt kilpailijoita, ei erilaisuutta, ei poikkipuolista sanaa. Yleisesti ottaen hän ratkaisi ongelmatilanteet lähes aina vakavalla väkivallalla. Että sellainen se Jeesuksen isä (kolminaisuusopin mukaan itse Jeesus) oli.


      • Sinäpä sen sanoit
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Hyvin monet Raamatun vakavat lukijat ovat sanoneet että VT:n Jumala täyttää psykopaatin tuntomerkistön.>>

        Hyvin pitkälle totta.

        Vanha testamentti tekee selväksi, että Jumalalle tärkeintä oli hänen oma maineensa ja kunniansa. Ja se, että häntä pelättiin ja toteltiin. Hän oli mustasukkainen, epäjohdonmukainen ja julma.

        Toisinaan hän saattoi saada aivan mitättömistäkin asioista raivarit ja tappaa suuttumuksessaan kasoittain ihmisiä. Hän ei sietänyt kilpailijoita, ei erilaisuutta, ei poikkipuolista sanaa. Yleisesti ottaen hän ratkaisi ongelmatilanteet lähes aina vakavalla väkivallalla. Että sellainen se Jeesuksen isä (kolminaisuusopin mukaan itse Jeesus) oli.

        Niinpä, kun aamen ei oikein tunnu sopivan viestisi perään.


      • mietteitä
        Sinäpä sen sanoit kirjoitti:

        Niinpä, kun aamen ei oikein tunnu sopivan viestisi perään.

        Useimmat uskovat ovat vain vihan ja ilkeyksien tuottajia. Keskusteluun keskeisistä aiheista kuten näistä demonin aloituksista heistä ei ole yhdestäkään. Ovatko he valheellisia Jumalan mielistelijöitä? Vai älyttömyyksien latelijoita?


      • On huomattu
        mietteitä kirjoitti:

        Useimmat uskovat ovat vain vihan ja ilkeyksien tuottajia. Keskusteluun keskeisistä aiheista kuten näistä demonin aloituksista heistä ei ole yhdestäkään. Ovatko he valheellisia Jumalan mielistelijöitä? Vai älyttömyyksien latelijoita?

        Se on huvittavinta kun kaikista pahimmat riekkujat, kehtaavat ruikuttaa, että heitä herjataan.
        On turvallisempaa pysyä poissa "demonin" ketjuista, kun ovat tulleet huomaamaan miten siinä käy.


      • 7lkjhgf
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Ensiksi pitää ottaa huomioon se, että Jeesus toi oman kansansa keskuuteen tiedon Jumalan todellisesta luonteesta.>>

        Eli Vanha osa Raamattua ei ole Jumalan sanaa, mutta Uusi osa on?

        Jeesus toi uuden liiton Lait ja opit!

        Järkiinny!


      • 7lkjhgf kirjoitti:

        Jeesus toi uuden liiton Lait ja opit!

        Järkiinny!

        >>Jeesus toi uuden liiton Lait ja opit!>>

        Ja sekö mitätöi hänen isänsä tekemät syntivuoret?

        Jeesus ei todellakaan tuominnut Israelin aavikkojahvea eikä tämän aiehuttamia kansanmurhia ja silmitöntä verenvuodattamista, vaan päinvastoin ylisti tuota Jumalaa julkisesti.


      • Näin se on nähtävä
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Jeesus toi uuden liiton Lait ja opit!>>

        Ja sekö mitätöi hänen isänsä tekemät syntivuoret?

        Jeesus ei todellakaan tuominnut Israelin aavikkojahvea eikä tämän aiehuttamia kansanmurhia ja silmitöntä verenvuodattamista, vaan päinvastoin ylisti tuota Jumalaa julkisesti.

        Kukapa sitä nyt isäänsä morkkais, vaikka olis millainen tahansa.


      • kristitty_

        "Jumala ei ketään käske tappamaan. Ihmiset itse tekevät sitä pahuutensa tähden. Monet kristityt eivät uskalla kohdata sitä tosiasiaa, että vanhassa testamentissa on asioita, jotka sotivat Jeesuksen sanoja vastaan. Vt:n ajan ihmiset toimivat sen aikakauden kulttuurista käsin."

        Kyllä Jumala käski tappamaan, mutta Hän oli antanut näille ihmisille satoja vuosia aikaa parannukseen, ja lopulta he saivat kohdata Jumalan vihasta seuraavan oikeudenmukaisen rangaistuksen; synnin palkka on kuolema. He ansaitsivat kuolla he olivat niin pahoja, Raamattu tekee selkeästi selväksi sen että me emme ansaitse elää.


      • free-witch
        kristitty_ kirjoitti:

        "Jumala ei ketään käske tappamaan. Ihmiset itse tekevät sitä pahuutensa tähden. Monet kristityt eivät uskalla kohdata sitä tosiasiaa, että vanhassa testamentissa on asioita, jotka sotivat Jeesuksen sanoja vastaan. Vt:n ajan ihmiset toimivat sen aikakauden kulttuurista käsin."

        Kyllä Jumala käski tappamaan, mutta Hän oli antanut näille ihmisille satoja vuosia aikaa parannukseen, ja lopulta he saivat kohdata Jumalan vihasta seuraavan oikeudenmukaisen rangaistuksen; synnin palkka on kuolema. He ansaitsivat kuolla he olivat niin pahoja, Raamattu tekee selkeästi selväksi sen että me emme ansaitse elää.

        "Raamattu tekee selkeästi selväksi sen että me emme ansaitse elää. "

        Hittoako varten meidät sitten mukamas luotiin!?

        Just tollasen hulluuden takia pitäs uskonnot kieltää kokonaan. Sekopäät.


      • Niinpä,
        free-witch kirjoitti:

        "Raamattu tekee selkeästi selväksi sen että me emme ansaitse elää. "

        Hittoako varten meidät sitten mukamas luotiin!?

        Just tollasen hulluuden takia pitäs uskonnot kieltää kokonaan. Sekopäät.

        Sinäpä sen sanoit.


      • Eikö aihe kiinnosta
        mietteitä kirjoitti:

        Useimmat uskovat ovat vain vihan ja ilkeyksien tuottajia. Keskusteluun keskeisistä aiheista kuten näistä demonin aloituksista heistä ei ole yhdestäkään. Ovatko he valheellisia Jumalan mielistelijöitä? Vai älyttömyyksien latelijoita?

        Demoni on liiaan kova pala näille hurskastelijoille.
        Demoninmetsästäjääkään ei ketjuissa näy, jos ei sitten ole jossain väijyksissä?


      • Eikö aihe kiinnosta kirjoitti:

        Demoni on liiaan kova pala näille hurskastelijoille.
        Demoninmetsästäjääkään ei ketjuissa näy, jos ei sitten ole jossain väijyksissä?

        >>Demoninmetsästäjääkään ei ketjuissa näy>>

        Tämä "demoninmetsästäjä" pastorin poika on jo ajat sitten ilmoittanut minulle, ettei aio keskustella enää kanssani. Keskittyy mieluummin paranormaaleita ilmiöitä koskevaan huuhaahan ja keskusteluihin kuummittelu-palstalla kuin vastaamaan kristinuskoa koskeviin kysymyksiin.


    • Näin käy jos olet Jumalan ja Hänen omien vihollisia. Ja älä väittää vaan että tä viholliskansa rakasti Herra Sebaot ja hänen joukko ja antoi heidät asua heidän joukkonsa niin kuin Rakkaitta muukalaisia. Vaan yritti niitä tappaa jos vaan sais mahdollisuuden . Mutta eivät saanet niin kuin hyvin tiedät. Jumala ei ole tappanut kun koston vuoxi oikeutettu tänä päivän asti.
      Siis valhetta sepität taas.

      • mietteitä

        Ei tässä kai kukaan kenenkään vihollinen ole. Ihmetellään vain Raamatun tekstien ristiriitoja ja niitä uskovia (oikeastaan kaikkia) jotka ovat tietävinään kaiken Raamatusta mutta vaikenevat. Tai sitten selitykseksi tarjoavat tietoa että olet vaan käsityskyvyltäsi rajoittunut tai rienaaja.


      • >>Näin käy jos olet Jumalan ja Hänen omien vihollisia.>>

        Kerro minulle, miksi kaikkivaltias ja täydellinen hyvä jumala ei keksinyt MITÄÄN MUUTA keinoa selvittää ristiriitatilanteita kuin väkivalta ja toisinajattelijoiden tappaminen? Miksi hän alentui täsmälleen samalle tasolle kuin Allah ja kaikki muutkin sodanjumalat? Miksi Raamatun kaikkivaltias jumala ei kyennyt nousemaan moraalisesti yhtään korkeammalle kuin tuon ajan vallanhimoiset ihmisjohtajat?

        Eikö tämä kaikki viittaa selkeästi siihen, että Raamatun jumala on kuin kaikki muutkin jumalat: ihmisten keksintö.

        Tämän keksinnön avulla on aina pyritty ajamaan omia etuja. Ja onhan se toki tavattoman kätevää, kun saat "jumalallisen oikeuden" listiä naapurikansoja mielin määrin. Ei paljon tarvitse kuunnella omantunnon kolkutuksia näistä veritöistä, sillä onhan sentään Kaikkivaltias maailmojen luoja oikeuttanut sinut tappamaan kaikki naapurikansasi!

        "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt" - 5. Moos. 20:16-17


      • demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Näin käy jos olet Jumalan ja Hänen omien vihollisia.>>

        Kerro minulle, miksi kaikkivaltias ja täydellinen hyvä jumala ei keksinyt MITÄÄN MUUTA keinoa selvittää ristiriitatilanteita kuin väkivalta ja toisinajattelijoiden tappaminen? Miksi hän alentui täsmälleen samalle tasolle kuin Allah ja kaikki muutkin sodanjumalat? Miksi Raamatun kaikkivaltias jumala ei kyennyt nousemaan moraalisesti yhtään korkeammalle kuin tuon ajan vallanhimoiset ihmisjohtajat?

        Eikö tämä kaikki viittaa selkeästi siihen, että Raamatun jumala on kuin kaikki muutkin jumalat: ihmisten keksintö.

        Tämän keksinnön avulla on aina pyritty ajamaan omia etuja. Ja onhan se toki tavattoman kätevää, kun saat "jumalallisen oikeuden" listiä naapurikansoja mielin määrin. Ei paljon tarvitse kuunnella omantunnon kolkutuksia näistä veritöistä, sillä onhan sentään Kaikkivaltias maailmojen luoja oikeuttanut sinut tappamaan kaikki naapurikansasi!

        "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt" - 5. Moos. 20:16-17

        Miten voi rakastaa tappamalla? Elikä vihollinen ?? Vai väitätkö että se on sun tapa Rakastaa? Onhan percele sun isäsi tietysti sitä mieltä ja kouluttaa omia siihen..


      • savonarola kirjoitti:

        Miten voi rakastaa tappamalla? Elikä vihollinen ?? Vai väitätkö että se on sun tapa Rakastaa? Onhan percele sun isäsi tietysti sitä mieltä ja kouluttaa omia siihen..

        >>Miten voi rakastaa tappamalla?>>

        Kysy sitä Jumalaltasi:

        "Jokainen, joka ei etsinyt Herraa, Israelin Jumalaa, oli surmattava, olipa hän pieni tai suuri, mies tai nainen." - 2. Aikakirja 15:13

        "Sinä olit minun vasarani, minun sota-aseeni, sinulla minä musersin kansoja, sinulla minä hävitin valtakuntia. Sinulla minä musersin hevosen ja ratsastajan, sinulla minä musersin vaunut ja ajajan. Sinulla minä musersin miehen ja vaimon, sinulla minä musersin vanhan ja nuoren, sinulla minä musersin nuorukaisen ja neitosen. Sinulla minä musersin paimenen ja hänen laumansa, sinulla minä musersin peltomiehen ja hänen juhtaparinsa" - Jeremia 51:20-23

        "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt" - 5. Moos. 20:16-17

        "Kuka ikinä tavataan, se lävistetään, kuka kiinni joutuu, se miekkaan kaatuu. Heidän pienet lapsensa murskataan heidän silmäinsä edessä, heidän talonsa ryöstetään, ja heidän vaimonsa raiskataan." - Jesaja 13:15-16

        "He kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan." - Hoosea 14:1


      • mietteitä kirjoitti:

        Ei tässä kai kukaan kenenkään vihollinen ole. Ihmetellään vain Raamatun tekstien ristiriitoja ja niitä uskovia (oikeastaan kaikkia) jotka ovat tietävinään kaiken Raamatusta mutta vaikenevat. Tai sitten selitykseksi tarjoavat tietoa että olet vaan käsityskyvyltäsi rajoittunut tai rienaaja.

        En rienaa Jumalaa, äläkä sinäkään. :D toisin kuin tuo eräs demoni täällä. Tuolla lisää demoni aiheesta. http://fi.wikipedia.org/wiki/Demoni Eli ilmankos täällä oleva demoni kuvittelee olevansa tuollainen, koska taruja ja satuja levitteleekin. Nauraisin ellen olisi niin murheellinen Demonin valheiden ja vääristelyjen tähden..


      • savonarola kirjoitti:

        En rienaa Jumalaa, äläkä sinäkään. :D toisin kuin tuo eräs demoni täällä. Tuolla lisää demoni aiheesta. http://fi.wikipedia.org/wiki/Demoni Eli ilmankos täällä oleva demoni kuvittelee olevansa tuollainen, koska taruja ja satuja levitteleekin. Nauraisin ellen olisi niin murheellinen Demonin valheiden ja vääristelyjen tähden..

        >>Nauraisin ellen olisi niin murheellinen Demonin valheiden ja vääristelyjen tähden..>>

        Kun enimmältä naurultasi ennätät, niin osoita toki, missä ja mitä olen valehdellut.


      • Kerro toki?
        savonarola kirjoitti:

        En rienaa Jumalaa, äläkä sinäkään. :D toisin kuin tuo eräs demoni täällä. Tuolla lisää demoni aiheesta. http://fi.wikipedia.org/wiki/Demoni Eli ilmankos täällä oleva demoni kuvittelee olevansa tuollainen, koska taruja ja satuja levitteleekin. Nauraisin ellen olisi niin murheellinen Demonin valheiden ja vääristelyjen tähden..

        Etkö haluakaan tuoda tuon demonin, mainitsemiasi valheita julki.
        Olisi toki hyvä tietää meidän muidenkin, mitä satuja hän on meille syöttänyt. Mielestäni hän on sentään aika hyvin "valheensa" perustellut.


      • Näin olen käsittänyt
        savonarola kirjoitti:

        Miten voi rakastaa tappamalla? Elikä vihollinen ?? Vai väitätkö että se on sun tapa Rakastaa? Onhan percele sun isäsi tietysti sitä mieltä ja kouluttaa omia siihen..

        Eikös se "dod" ole nimenomaan tuonut "sinun rakkaan isäsi" tapaa rakastaa luotujaan?


    • Onko tietoa?

      ### Israelin miehiä neuvottiin aivan erityisesti tappamaan kaikki muut, paitsi korkkaamattomat neitsyt-tytöt, jotka luonnollisesti säästettiin muita tarkoituksia varten: ###

      Eikös nämä Israelin miehet noudata nykyäänkin sitä tappamiskäskyä, vaikka lieneekö se enään edes voimassa?

    • Netpunk

      Vielä ei ole jalovaarat, juntuset, mellerit yms alkaneet tappamaan saadakseen rahaa. Uudessa testamentissa Pietari & Co tappoivat Ananias nimisen miehen ja Zafira nimisen naisen kymmenyksien takia
      Siis tähän tapaan Apt5:
      "Muuan Ananias-niminen mies myi yhdessä vaimonsa Safiran kanssa maatilan, 2 mutta pani vaimonsa tieten osan kauppahinnasta syrjään. Loput hän luovutti apostolien haltuun. 3 Silloin Pietari sanoi: "Ananias, miksi olet antanut sydämesi Saatanan valtaan? Miksi yritit pettää Pyhää Henkeä ja jättää maatilan hinnasta osan itsellesi? 4 Tilahan oli sinun, kun et vielä ollut myynyt sitä, ja sinun olivat myös rahat, kun sen myit. Kuinka saatoit ryhtyä tällaiseen tekoon? Et sinä ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle." 5 Nämä sanat kuullessaan Ananias lyyhistyi kuolleena maahan, ja kaikki, jotka olivat tätä kuulemassa, joutuivat kauhun valtaan. 6 Nuoret miehet kietoivat Ananiaan ruumiin vaatteeseen, kantoivat hänet ulos ja hautasivat hänet.
      7 Kolmisen tuntia myöhemmin tuli Ananiaan vaimo sisään, tapahtuneesta mitään tietämättä. 8 Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle, tähänkö hintaan te maatilan myitte?" "Niin, juuri siihen hintaan", vastasi nainen. 9 Silloin Pietari sanoi: "Kuinka te yksissä tuumin ryhdyitte koettelemaan Herran Henkeä? Kuuletko askelia oven takaa? Ne, jotka hautasivat miehesi, kantavat täältä myös sinut." 10 Siinä samassa nainen kaatui kuolleena Pietarin jalkoihin. Nuoret miehet tulivat sisään ja näkivät naisen kuolleen. He veivät hänet pois ja hautasivat hänet miehensä viereen. 11 Kauhu valtasi koko seurakunnan ja kaikki jotka tästä kuulivat. "
      Missään ei eksplisiitisti mainita, että jahve olisi ollut näiden murhien takana. Loogisinta on, että Pietari & Co (=rikollisjoukkio) tappoi Ananiaan ja Zafira.
      Tästä lähtien kristinuskon perusperiaate on ollut: sinun rahat ja sinun henki!

      • >>Vielä ei ole jalovaarat, juntuset, mellerit yms alkaneet tappamaan saadakseen rahaa. Uudessa testamentissa Pietari & Co tappoivat Ananias nimisen miehen ja Zafira nimisen naisen kymmenyksien takia>>

        Mielenkiintoinen skenaario.
        Tähän asti fanaattisimmat uskonnolliset ihmiset ovat syyllistyneet kyllä aika ajoin kuolemantuottamuksiin, tappoihin sekä murhiin, mutta eivät vielä ole keksineet alkaa pyytämään rahallista palkkiota tällaisesta toiminnastaan. Mutta katsotaan nyt, mitä nämä äärimmäisimmät höyrypäät vielä keksivätkään, lopun lähetessä...


      • Leviticus
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Vielä ei ole jalovaarat, juntuset, mellerit yms alkaneet tappamaan saadakseen rahaa. Uudessa testamentissa Pietari & Co tappoivat Ananias nimisen miehen ja Zafira nimisen naisen kymmenyksien takia>>

        Mielenkiintoinen skenaario.
        Tähän asti fanaattisimmat uskonnolliset ihmiset ovat syyllistyneet kyllä aika ajoin kuolemantuottamuksiin, tappoihin sekä murhiin, mutta eivät vielä ole keksineet alkaa pyytämään rahallista palkkiota tällaisesta toiminnastaan. Mutta katsotaan nyt, mitä nämä äärimmäisimmät höyrypäät vielä keksivätkään, lopun lähetessä...

        Joku on vaihtanut kaikki vanhan kunnon Raamatun saatanallisiin säkeisiin. Kuka? Ja miten?


      • Sopiiko?
        Leviticus kirjoitti:

        Joku on vaihtanut kaikki vanhan kunnon Raamatun saatanallisiin säkeisiin. Kuka? Ja miten?

        Rauhoitu, hengittele syvään ja muotoile tuo kommenttisi, ymmärrettävään muotoon.


      • Leviticus
        Sopiiko? kirjoitti:

        Rauhoitu, hengittele syvään ja muotoile tuo kommenttisi, ymmärrettävään muotoon.

        Olen lukenut raamatun -85, ja se oli ihan erilainen kun tämä nykyinen.


      • "Muuan Ananias-niminen mies myi yhdessä vaimonsa Safiran kanssa maatilan, 2 mutta pani vaimonsa tieten osan kauppahinnasta syrjään. Loput hän luovutti apostolien haltuun. 3 Silloin Pietari sanoi: "Ananias, miksi olet antanut sydämesi Saatanan valtaan? Miksi yritit pettää Pyhää Henkeä ja jättää maatilan hinnasta osan itsellesi? 4 Tilahan oli sinun, kun et vielä ollut myynyt sitä, ja sinun olivat myös rahat, kun sen myit. Kuinka saatoit ryhtyä tällaiseen tekoon? Et sinä ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle." 5 Nämä sanat kuullessaan Ananias lyyhistyi kuolleena maahan, ja kaikki, jotka olivat tätä kuulemassa, joutuivat kauhun valtaan. 6 Nuoret miehet kietoivat Ananiaan ruumiin vaatteeseen, kantoivat hänet ulos ja hautasivat hänet.
        7 Kolmisen tuntia myöhemmin tuli Ananiaan vaimo sisään, tapahtuneesta mitään tietämättä. 8 Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle, tähänkö hintaan te maatilan myitte?" "Niin, juuri siihen hintaan", vastasi nainen. 9 Silloin Pietari sanoi: "Kuinka te yksissä tuumin ryhdyitte koettelemaan Herran Henkeä? Kuuletko askelia oven takaa? Ne, jotka hautasivat miehesi, kantavat täältä myös sinut." 10 Siinä samassa nainen kaatui kuolleena Pietarin jalkoihin. Nuoret miehet tulivat sisään ja näkivät naisen kuolleen. He veivät hänet pois ja hautasivat hänet miehensä viereen. 11 Kauhu valtasi koko seurakunnan ja kaikki jotka tästä kuulivat

        "Loogisinta on, että Pietari & Co"

        Ei, vaan etkö näe, tuon tekstin mukaan Pietari ei edes koskenut Ananiaaseen ja Safiraan, vaan ainoastaan puhui näiden kanssa. Ja puhuminen ei ole tappamista. :) Kukaan paikalla olleista ihmisistä ei myöskään käynyt Aananiaan ja Safiraan kimppuun. Eli, Pietari&kumpp, eivät tappaneet heitä. Eikä kysymys ollut myöskään siitä, että Pietari olisi yrittänyt varastaa Ananiaan ja Safiran rahoja, vaan että Ananias ja Safira yrittivät valehdella, ja varastaa Jumalalta. Kukaan ei ole tänne syntyessään mukanaan rahaa tuonut, eikä myöskään täältä lähtiessään rahaa voi ottaa mukaansa. Vaan tänne se jää kaikki rahat tms kun ruumis viedään hautaan, ja sitten perilliset tappelevat. Mutta jutun juoni on se, että kaikki se jota luulemme omaksemme, ei todellisuudessa ole meidän, vaan meille suotua Lahjaa, ja ikäänkuin lainaksi meille annettu Häneltä, jonka kaikki ON. Todellisen Kristinuskon Henki on edelleenkin; Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.


      • Leviticus kirjoitti:

        Joku on vaihtanut kaikki vanhan kunnon Raamatun saatanallisiin säkeisiin. Kuka? Ja miten?

        >>Joku on vaihtanut kaikki vanhan kunnon Raamatun saatanallisiin säkeisiin.>>

        Itse asiassa, kun miettii Raamatun Saatanan mainetta ja Raamatun Jumalan toimintaa, tulee helposti sellaiseen johtopäätökseen, että: Saatanasta on tehty syntipukki Jumalan tekemille synneille.


    • ttkkl

      "Kristus on Lain loppu!" Jeesus Kristus toi uuden Lain käsityksen:"Joka katsoo toisen vaimoa himoiten, on tehnyt huorin jo sydämessään!"

      • Leviticus

        Raamattu on vaihdettu katoliseen 80-luvulla tai 90-luvun alussa. Ja katolisuus on saatanasta!


      • Semmosta se on:(
        Leviticus kirjoitti:

        Raamattu on vaihdettu katoliseen 80-luvulla tai 90-luvun alussa. Ja katolisuus on saatanasta!

        Vai sellaisen jekun tekivät, ketkä tekivät?
        No eikös teillä vielä ole se 33/38 käännös.
        Lueskelkaa sitä, parempia aikoja ootellessanne.


    • Jeesuksen ei tiedetä tappaneen tai kehottaneen tappamaan yhtään ketään, ei yhtään ihmistä, eikä yhtään eläintä, ei edes pienintä muurahaista tai kirppua. Jeesus ei ollut elämän tuhoaja, vaan kaiken elämän Pelastaja.

      • Mutta Jeesus tapettiin julmasti, Hän joka ei ollut koskaan tehnyt muuta kuin hyvää; lohduttanut murheellisia, parantanut sairaita, ruokkinut nälkäisiä.. Hän oli Suurin Hyväntekijä joka koskaan on ollut maanpäällä. Ja minkälaisen palkan Hän saikaan osakseen? Totisesti, kiittämättömyys on maailman palkka.. Jeesus ei ollut raaka, julma eikä sadisti, me ihmiset olemme..


      • savonarola kirjoitti:

        Mutta Jeesus tapettiin julmasti, Hän joka ei ollut koskaan tehnyt muuta kuin hyvää; lohduttanut murheellisia, parantanut sairaita, ruokkinut nälkäisiä.. Hän oli Suurin Hyväntekijä joka koskaan on ollut maanpäällä. Ja minkälaisen palkan Hän saikaan osakseen? Totisesti, kiittämättömyys on maailman palkka.. Jeesus ei ollut raaka, julma eikä sadisti, me ihmiset olemme..

        >>Mutta Jeesus tapettiin julmasti>>

        Jeesuksen nimissä on myöhemmin kidutettu ja tapettu miljoonia ihmisiä, jotka eivät uskoneet. Joten kumpi on hirveämpää: yksi harhainen saarnaaja murhataan, vai että miljoonia ihmisiä murhataan? Tähän vastaaminen ei vaadi korkeampaa matematiikkaa.

        >>Hän joka ei ollut koskaan tehnyt muuta kuin hyvää>>

        Maailmassa on aina tapettu myös syyttömiä ja hyviä ihmisiä, Vanha testamentti tästä hyvänä esimerkkinä.

        >>lohduttanut murheellisia, parantanut sairaita, ruokkinut nälkäisiä..>>

        Ja antanut katteettomia lupauksia.


      • Luepas tuosta, oletan että osaat englantia.

        Infancy Gospel of thomas
        "IV. 1 After that again he went through the village, and a child ran and dashed against his shoulder. And Jesus was provoked and said unto him: Thou shalt not finish thy course (lit. go all thy way). And immediately he fell down and died. But certain when they saw what was done said: Whence was this young child born, for that every word of his is an accomplished work? And the parents of him that was dead came unto Joseph, and blamed him, saying: Thou that hast such a child canst not dwell with us in the village: or do thou teach him to bless and not to curse: for he slayeth our children."

        "V. 1 And Joseph called the young child apart and admonished him, saying: Wherefore doest thou such things, that these suffer and hate us and persecute us? But Jesus said: I know that these thy words are not thine: nevertheless for thy sake I will hold my peace: but they shall bear their punishment. And straightway they that accused him were smitten with blindness. 2 And they that saw it were sore afraid and perplexed, and said concerning him that every word which he spake whether it were good or bad, was a deed, and became a marvel. And when they (he ?) saw that Jesus had so done, Joseph arose and took hold upon his ear and wrung it sore. 3 And the young child was wroth and said unto him: It sufficeth thee (or them) to seek and not to find, and verily thou hast done unwisely: knowest thou not that I am thine? vex me not."

        Toisen lapsen tappaminenkaan ei vielä riittänyt, lisäksi Jeesus vielä sokaisi tämän vanhemmat kun nämä kehtasivat tulla valittamaan Jeesuksen teosta Joosefille.


      • angelus_nigrum kirjoitti:

        Luepas tuosta, oletan että osaat englantia.

        Infancy Gospel of thomas
        "IV. 1 After that again he went through the village, and a child ran and dashed against his shoulder. And Jesus was provoked and said unto him: Thou shalt not finish thy course (lit. go all thy way). And immediately he fell down and died. But certain when they saw what was done said: Whence was this young child born, for that every word of his is an accomplished work? And the parents of him that was dead came unto Joseph, and blamed him, saying: Thou that hast such a child canst not dwell with us in the village: or do thou teach him to bless and not to curse: for he slayeth our children."

        "V. 1 And Joseph called the young child apart and admonished him, saying: Wherefore doest thou such things, that these suffer and hate us and persecute us? But Jesus said: I know that these thy words are not thine: nevertheless for thy sake I will hold my peace: but they shall bear their punishment. And straightway they that accused him were smitten with blindness. 2 And they that saw it were sore afraid and perplexed, and said concerning him that every word which he spake whether it were good or bad, was a deed, and became a marvel. And when they (he ?) saw that Jesus had so done, Joseph arose and took hold upon his ear and wrung it sore. 3 And the young child was wroth and said unto him: It sufficeth thee (or them) to seek and not to find, and verily thou hast done unwisely: knowest thou not that I am thine? vex me not."

        Toisen lapsen tappaminenkaan ei vielä riittänyt, lisäksi Jeesus vielä sokaisi tämän vanhemmat kun nämä kehtasivat tulla valittamaan Jeesuksen teosta Joosefille.

        >>Infancy Gospel of thomas>>

        Hohhoo, ja lisää Jeesus-legendaa. Jostakin syystä tämä pätkä ei ollut selvittänyt tietään Raamatun virallisen kaanonin kansien väliin, vaan on saksittu siitä pois. Mutta niinhän se näissä legenda-taruissa yleensä meneekin, että kaikki vähemmän ylevät episodit leikataan pois, jotta kultareunukset säilyvät paremmin idolin ympärillä.

        >>Toisen lapsen tappaminenkaan ei vielä riittänyt, lisäksi Jeesus vielä sokaisi tämän vanhemmat kun nämä kehtasivat tulla valittamaan Jeesuksen teosta Joosefille.>>

        Olihan tuo kieltämättä aika ikävästi Jeesukselta toimittu. Mutta pientä se on vielä näihin kekkereihin verrattuna:

        "Ja minä näin enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä sanoen kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille: "Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle syömään kuningasten lihaa ja sotapäällikköjen lihaa ja väkevien lihaa ja hevosten sekä niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien vapaitten ja orjien lihaa, sekä pienten että suurten"." - Ilmestys 19:17-18

        Kaikki, jotka eivät vapaaehtoisesti rakasta tätä Herraa, hän lupaa myös tarun mukaan heittää ikuiseen tuleen. Että sellainen kaveri.


      • Saas nähä?
        demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Infancy Gospel of thomas>>

        Hohhoo, ja lisää Jeesus-legendaa. Jostakin syystä tämä pätkä ei ollut selvittänyt tietään Raamatun virallisen kaanonin kansien väliin, vaan on saksittu siitä pois. Mutta niinhän se näissä legenda-taruissa yleensä meneekin, että kaikki vähemmän ylevät episodit leikataan pois, jotta kultareunukset säilyvät paremmin idolin ympärillä.

        >>Toisen lapsen tappaminenkaan ei vielä riittänyt, lisäksi Jeesus vielä sokaisi tämän vanhemmat kun nämä kehtasivat tulla valittamaan Jeesuksen teosta Joosefille.>>

        Olihan tuo kieltämättä aika ikävästi Jeesukselta toimittu. Mutta pientä se on vielä näihin kekkereihin verrattuna:

        "Ja minä näin enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä sanoen kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille: "Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle syömään kuningasten lihaa ja sotapäällikköjen lihaa ja väkevien lihaa ja hevosten sekä niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien vapaitten ja orjien lihaa, sekä pienten että suurten"." - Ilmestys 19:17-18

        Kaikki, jotka eivät vapaaehtoisesti rakasta tätä Herraa, hän lupaa myös tarun mukaan heittää ikuiseen tuleen. Että sellainen kaveri.

        "Kaikki, jotka eivät vapaaehtoisesti rakasta tätä Herraa, hän lupaa myös tarun mukaan heittää ikuiseen tuleen. Että sellainen kaveri."

        Suurin osa ihmisistä sanoo uskovansa Jumalaan, ikäänkuin näin turvaten selustansa.
        Se on eriasia, että riittääkö se, jos aikanaan jonkinlainen erottelu tapahtuu?


      • Saas nähä? kirjoitti:

        "Kaikki, jotka eivät vapaaehtoisesti rakasta tätä Herraa, hän lupaa myös tarun mukaan heittää ikuiseen tuleen. Että sellainen kaveri."

        Suurin osa ihmisistä sanoo uskovansa Jumalaan, ikäänkuin näin turvaten selustansa.
        Se on eriasia, että riittääkö se, jos aikanaan jonkinlainen erottelu tapahtuu?

        >>Suurin osa ihmisistä sanoo uskovansa Jumalaan, ikäänkuin näin turvaten selustansa.>>

        Tämä vain osoittaa sen, miten syvälle kristinuskon opit ja pelotteet ovat yhteiskunnan rakenteisiin pesiytyneet. Vaikka joku ei henkilökohtaisesti katsoisi uskomista erityisemmin omaksi asiakseen, niin tällaiseenkin henkilöön saattavat vaikuttaa ne asiat, joita hän on jo lapsesta asti yhteisössään kuullut. Esimerkiksi jumalan valmistamasta ikuisesta kadotuksesta niille, jotka eivät uskoneet Jeesukseen. - Ja tästä syystä he sitten kuitenkin yrittävät uskoa, kuten sanoit. Ihan vain varmuuden vuoksi.

        >>Se on eriasia, että riittääkö se, jos aikanaan jonkinlainen erottelu tapahtuu?>>

        Miksi sellainen erottelu tai tuominta tulisi tapahtumaan, josta kerrotaan vanhassa myyttejä ja virheitä vilisevässä paimentolaisten perimäkokoelmassa? Raamatun uskottavuus vuotaa kuin seula; se on täynnä monentasoisia virheitä ja ristiriitoja. Ja juuri näiden "varmuuden vuoksi uskojien" tulisi tehdä itselleen selväksi, mikä tämä Raamattu oikein todella on. Ihmisten olisi jo aikaa uskaltaa laskea se kirja alas sieltä jalustalta, jonne se on aikoja sitten perusteettomasti nostettu.


    • Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.

      • >>Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.>>

        Miten tämä liittyi aloituksen aiheeseen?


      • free-witch

        No enpä sellaseen taivaaseen haluaiskaan, missä ei ole koiria


      • free-witch kirjoitti:

        No enpä sellaseen taivaaseen haluaiskaan, missä ei ole koiria

        Valheen rakastajat oma hyväiset,ne joitten nimet puuttuvat elämänkirasta.
        Todellisuus aukaaheille kyllä rajan tuolla puolen jos envät ole pistäneet asioitaan kuntoon Jumalankassa sitä ennen.


      • demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.>>

        Miten tämä liittyi aloituksen aiheeseen?

        Liitty siten että,ulkopuoleella jääville ei olen mitään mahdollisuutta tulla ijankaikkiseen elämään jota täällä ovat syntiä rakastaneet.
        Aijemmi oli mainittu synnin muotoja mitä he tekevät.


      • Kuvittelut sikseen
        kuulija1 kirjoitti:

        Valheen rakastajat oma hyväiset,ne joitten nimet puuttuvat elämänkirasta.
        Todellisuus aukaaheille kyllä rajan tuolla puolen jos envät ole pistäneet asioitaan kuntoon Jumalankassa sitä ennen.

        Esität varmoja mielipiteitä perustelut, vain jää puuttumaan.
        Kuvittelet itse olevasi kaatumattomilla pohjilla, vaan senkin vasta aika näyttää, mihin kukakin menee. Todennäköisesti samaan paikkaan, eli ei mihinkään, paitsi luonnon kiertokulkuun.


      • Kuvittelut sikseen kirjoitti:

        Esität varmoja mielipiteitä perustelut, vain jää puuttumaan.
        Kuvittelet itse olevasi kaatumattomilla pohjilla, vaan senkin vasta aika näyttää, mihin kukakin menee. Todennäköisesti samaan paikkaan, eli ei mihinkään, paitsi luonnon kiertokulkuun.

        Joka seisoo kalliolla ei kaadu,sanassa sanonttaa joka luulee seisvansa katsokoon ettei kaadu. 1.Kor 10:12
        Rikas mien ja Lasarus on sopiva esimerrkki kuin käy tuonelassa herätessä vaivoissaan. jotka täällä mässäilevät mammonalla heille on vaivanpaikka tuonelassa koska evät ole välittäneet lähimäisistään.
        Jeesuskin mainitsee samaisen tuomion kain minkä olette jättäneet tekemättä näistä vähimmisä veljistäni sen te olette jättäneettekemättä minulle,sanoo viimeisllä tuomiolla ei silloin ole enään mahdollisuutta korjat virheitään.
        Kuvittelut sikseen


      • Raha ratkaisee
        kuulija1 kirjoitti:

        Joka seisoo kalliolla ei kaadu,sanassa sanonttaa joka luulee seisvansa katsokoon ettei kaadu. 1.Kor 10:12
        Rikas mien ja Lasarus on sopiva esimerrkki kuin käy tuonelassa herätessä vaivoissaan. jotka täällä mässäilevät mammonalla heille on vaivanpaikka tuonelassa koska evät ole välittäneet lähimäisistään.
        Jeesuskin mainitsee samaisen tuomion kain minkä olette jättäneet tekemättä näistä vähimmisä veljistäni sen te olette jättäneettekemättä minulle,sanoo viimeisllä tuomiolla ei silloin ole enään mahdollisuutta korjat virheitään.
        Kuvittelut sikseen

        Ei tipu apua köyhälle rikkaalta. oli se sitten uskovainen tai uskomaton. Ei näytä uskovaisiakaan pelottavan. että rikkaus veisi heidän taivaspaikkansa, päinvastoin


      • Raha ratkaisee kirjoitti:

        Ei tipu apua köyhälle rikkaalta. oli se sitten uskovainen tai uskomaton. Ei näytä uskovaisiakaan pelottavan. että rikkaus veisi heidän taivaspaikkansa, päinvastoin

        Raha ratkasee itse asiassa ei ratkaise,se on vain käyttö välinen,sydämmen kiintymys rahaa se ratkaisee jos on arvokkaampi kun Jeesuksen tarjoama armahdus ei taivapaikka auken, olise sitten vaikka uskova hän on luopunut silloin elämästä.


      • kuulija1 kirjoitti:

        Liitty siten että,ulkopuoleella jääville ei olen mitään mahdollisuutta tulla ijankaikkiseen elämään jota täällä ovat syntiä rakastaneet.
        Aijemmi oli mainittu synnin muotoja mitä he tekevät.

        >>Liitty siten että,ulkopuoleella jääville ei olen mitään mahdollisuutta tulla ijankaikkiseen elämään jota täällä ovat syntiä rakastaneet.
        Aijemmi oli mainittu synnin muotoja mitä he tekevät.>>

        Ja miten tämä liittyi TÄMÄN ALOITUKSEN aiheeseen? Tässä aloituksessa käsiteltiin sitä miten Raamatun Jumala kehoitti kansaansa tappamaan, ryöstämään ja raiskaamaan muiden kansojen väkeä.


      • kuulija1 kirjoitti:

        Joka seisoo kalliolla ei kaadu,sanassa sanonttaa joka luulee seisvansa katsokoon ettei kaadu. 1.Kor 10:12
        Rikas mien ja Lasarus on sopiva esimerrkki kuin käy tuonelassa herätessä vaivoissaan. jotka täällä mässäilevät mammonalla heille on vaivanpaikka tuonelassa koska evät ole välittäneet lähimäisistään.
        Jeesuskin mainitsee samaisen tuomion kain minkä olette jättäneet tekemättä näistä vähimmisä veljistäni sen te olette jättäneettekemättä minulle,sanoo viimeisllä tuomiolla ei silloin ole enään mahdollisuutta korjat virheitään.
        Kuvittelut sikseen

        >>Joka seisoo kalliolla ei kaadu>>

        Mistä sinä tiedät seisovasi kalliolla?

        Raamatun Jeesus ei osoittautunut kovinkaan luotettavaksi kallioksi, koska ei kyennyt täyttämään edes seuraajilleen antamiaan lupauksia. Ja Pietari oli vielä vähemmän kallio, jolla taivasten valtakunnan avaimet pysyisivät tallessa:

        http://1.bp.blogspot.com/-CMZAvtmXf-M/UKs6AfZqTJI/AAAAAAAAAKs/AjLeLKkQ5nU/s1600/81814_orig.png


      • demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Joka seisoo kalliolla ei kaadu>>

        Mistä sinä tiedät seisovasi kalliolla?

        Raamatun Jeesus ei osoittautunut kovinkaan luotettavaksi kallioksi, koska ei kyennyt täyttämään edes seuraajilleen antamiaan lupauksia. Ja Pietari oli vielä vähemmän kallio, jolla taivasten valtakunnan avaimet pysyisivät tallessa:

        http://1.bp.blogspot.com/-CMZAvtmXf-M/UKs6AfZqTJI/AAAAAAAAAKs/AjLeLKkQ5nU/s1600/81814_orig.png

        Kalliolla seisominen
        ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus 1.Kor 10:4
        Kaikissa on sama henki josta mainitsee. Muilla sitä ei ole
        demon_of_dawn


      • kuulija1 kirjoitti:

        Kalliolla seisominen
        ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus 1.Kor 10:4
        Kaikissa on sama henki josta mainitsee. Muilla sitä ei ole
        demon_of_dawn

        >>Kalliolla seisominen ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus>>

        Ja tämä kristus on nyt ollut kuollena noin pari tuhatta vuotta. Kirja, jossa hänestä kerrotaan, sisältää kauttaaltaan virheitä ja ristiriitoja, sekä vakavia moraalisia ongelmia. Näitä sinä et uskosi epärehellisyydessä toki halua nähdä etkä myöntää.
        Tässä nyt kuitenkin reilut 400 esimerkkiä Raamatun ristiriidoista sinullekin ihmeteltäväksi:

        http://sciencebasedlife.files.wordpress.com/2011/02/biblecontradictions-reasonproject.png

        Kun sitten jossain vaiheessa toteat ainoan elämäsi menneen totaalisen hukkaan uskoessasi tällaiseen huuhaahan, niin et ainakaan voi sanoa, ettei sinulle kerrottu ja ettei sinua yritetty auttaa heräämään todellisuuteen.


      • demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Kalliolla seisominen ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus>>

        Ja tämä kristus on nyt ollut kuollena noin pari tuhatta vuotta. Kirja, jossa hänestä kerrotaan, sisältää kauttaaltaan virheitä ja ristiriitoja, sekä vakavia moraalisia ongelmia. Näitä sinä et uskosi epärehellisyydessä toki halua nähdä etkä myöntää.
        Tässä nyt kuitenkin reilut 400 esimerkkiä Raamatun ristiriidoista sinullekin ihmeteltäväksi:

        http://sciencebasedlife.files.wordpress.com/2011/02/biblecontradictions-reasonproject.png

        Kun sitten jossain vaiheessa toteat ainoan elämäsi menneen totaalisen hukkaan uskoessasi tällaiseen huuhaahan, niin et ainakaan voi sanoa, ettei sinulle kerrottu ja ettei sinua yritetty auttaa heräämään todellisuuteen.

        Todelliisuus on siinä että hän on kuoleman voitta. Se on toisille kuoleman haju, joka tuo kuoleman, toisille elämän tuoksu, joka tuo elämän. Mutta kuka on tähän kelvollinen?2.Kor 2:16


        Mutta kun katoava pukeutuu katoamattomuuteen ja kuolevainen kuolemattomuuteen, silloin toteutuu kirjoitusten sana: -- Kuolema on nielty ja voitto saatu.1.Kor 15:54, tämä todistaa sen etti ole jäänyt kuolemaan minä olen todellisuudessa en harhoissa vaikka väitätkin niin
        kuten kirjotat toisin.


      • kuulija1 kirjoitti:

        Todelliisuus on siinä että hän on kuoleman voitta. Se on toisille kuoleman haju, joka tuo kuoleman, toisille elämän tuoksu, joka tuo elämän. Mutta kuka on tähän kelvollinen?2.Kor 2:16


        Mutta kun katoava pukeutuu katoamattomuuteen ja kuolevainen kuolemattomuuteen, silloin toteutuu kirjoitusten sana: -- Kuolema on nielty ja voitto saatu.1.Kor 15:54, tämä todistaa sen etti ole jäänyt kuolemaan minä olen todellisuudessa en harhoissa vaikka väitätkin niin
        kuten kirjotat toisin.

        >>Kuolema on nielty ja voitto saatu.>>

        Hourit omiasi.

        >>minä olen todellisuudessa en harhoissa>>

        Jos sinä olisit todellisuudessa, niin silloin sinun ei olisi vaikeaa osoittaa minulle ikuisesti elävää ihmistä. Mikäli kuolema olisi nielty, niin siinä tapauksessa kuolemattomia ihmisiä pitäisi olla helppo löytää ja näyttää demonillekin. - Tuo edes yksi vampyyri minulle...


      • demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Kuolema on nielty ja voitto saatu.>>

        Hourit omiasi.

        >>minä olen todellisuudessa en harhoissa>>

        Jos sinä olisit todellisuudessa, niin silloin sinun ei olisi vaikeaa osoittaa minulle ikuisesti elävää ihmistä. Mikäli kuolema olisi nielty, niin siinä tapauksessa kuolemattomia ihmisiä pitäisi olla helppo löytää ja näyttää demonillekin. - Tuo edes yksi vampyyri minulle...

        *Hourit omiasi.* No katseotaa kuinka se on kijoitettu 1.Kor 15:54 on kirjoitettu. Mutta kun katoava pukeutuu katoamattomuuteen ja kuolevainen kuolemattomuuteen, silloin toteutuu kirjoitusten sana: -- Kuolema on nielty ja voitto saatu
        ei ole minun keksimä se on todellisuutta kuolema on nieltu se teiki Jeesus ristin kuolemalla voitti kuolema koska on noussut ylös eikösse sillon ole kuolema on nielty ja voitto saatu kuolemasta minä Jeesuksessa on sen voittanut vaikka ruumis kuoleekin koka liha ei peri taivasten valtakuntaa ei pitäis olla epäselvää.
        Jeesus on se vampyyri joka kukisti kuoleman hän ei koskaan kuole.


      • kuulija1 kirjoitti:

        *Hourit omiasi.* No katseotaa kuinka se on kijoitettu 1.Kor 15:54 on kirjoitettu. Mutta kun katoava pukeutuu katoamattomuuteen ja kuolevainen kuolemattomuuteen, silloin toteutuu kirjoitusten sana: -- Kuolema on nielty ja voitto saatu
        ei ole minun keksimä se on todellisuutta kuolema on nieltu se teiki Jeesus ristin kuolemalla voitti kuolema koska on noussut ylös eikösse sillon ole kuolema on nielty ja voitto saatu kuolemasta minä Jeesuksessa on sen voittanut vaikka ruumis kuoleekin koka liha ei peri taivasten valtakuntaa ei pitäis olla epäselvää.
        Jeesus on se vampyyri joka kukisti kuoleman hän ei koskaan kuole.

        >>No katseotaa kuinka se on kijoitettu 1.Kor 15:54 on kirjoitettu.>>

        Tarkennettakoon tätä sitten sen verran, että sinä et houri omiasi; toistelet Paavalin vanhoja houreita. Mutta joka tapauksessa: tuollaiset väitteet kuolemattomista ihmisistä eivät ole yhtään sen vakavammin otettavia kuin muutkaan myytilliset tarut.


      • demon_of_dawn kirjoitti:

        >>No katseotaa kuinka se on kijoitettu 1.Kor 15:54 on kirjoitettu.>>

        Tarkennettakoon tätä sitten sen verran, että sinä et houri omiasi; toistelet Paavalin vanhoja houreita. Mutta joka tapauksessa: tuollaiset väitteet kuolemattomista ihmisistä eivät ole yhtään sen vakavammin otettavia kuin muutkaan myytilliset tarut.

        Se on sun mielipiteesi se ei tuo pelastusta.


      • Sieltä se apu löytyy
        kuulija1 kirjoitti:

        Se on sun mielipiteesi se ei tuo pelastusta.

        Varminta on soittaa 112:n, jos on pelastuksen tarpeessa.


      • Sieltä se apu löytyy kirjoitti:

        Varminta on soittaa 112:n, jos on pelastuksen tarpeessa.

        Pelastajani on Jeesus kristus muuta pelastusta ei ole maanpäällä.


      • kuulija1 kirjoitti:

        Pelastajani on Jeesus kristus muuta pelastusta ei ole maanpäällä.

        >>Pelastajani on Jeesus kristus muuta pelastusta ei ole maanpäällä.>>

        Mistä sinun tulisi pelastautua?


    • myyrä

      Aamunkoiton demoni aivan oikein kritisoi kaikkea sitä hirvittävää roskaa, mitä Vanha testamentti on tulvillaan. Demoni ei usko noihin julmiin kuvauksiin Jumalasta ja tekee siinä oikein. Mutta Uuteen testamenttiin demoni näyttää uskovan ainakin siinä mielessä, että kaikki, mitä siinä kerrotaan Jeesuksesta, on totta. Mistä ihmeestä demoni tietää, mitä Jeesus on puhunut? Mitä muuta perustelua hänellä on uskolleen kuin se, että Raamattu (eli tässä tapauksessa Uusi testamentti) sanoo niin?

      • >>Demoni ei usko noihin julmiin kuvauksiin Jumalasta ja tekee siinä oikein.>>

        Ja mikäli yhtään olisit perehtynyt kannanottoihini, tietäisit, etten usko sen enempää Jeesukseenkaan kuin Jahveen.

        >>Mutta Uuteen testamenttiin demoni näyttää uskovan ainakin siinä mielessä, että kaikki, mitä siinä kerrotaan Jeesuksesta, on totta.>>

        Logiikkani on sama UT:ia kuin VT:iakin käsitellessäni: tuon esiin tekstien mahdottomuuden ensisijaisesti osoittamalla, mitä noissa teksteissä lukee. Eli jälleen kerran rautalangasta vääntäen:

        Kun sanon VT:n jumalan olevan narsistinen despootti, tarkoitan, että mikäli sellinen olisi olemassa, olisi hän narsistinen despootti. Samoin kun esitän Jeesuksen valehdelleen, viittaan nimenomaan Jeesukseen liitettyihin Jumala-väitteisiin. Nasaretilainen ei suinkaan ollut ainoa messias-ehdokas, joka kuvitteli itsestään liikoja. Mutta UT:n Jeesuksen saaman maineen ja häneen liittyvien uskomusten laajuuden takia on tarpeellista osoittaa noiden uskomusten perusteettomuus.

        >>Mitä muuta perustelua hänellä on uskolleen kuin se, että Raamattu>>

        Minulla ei ole uskoa Raamatun Jumalaan. Viittaan kyseisiin teksteihin osoittaakseni noiden uskomusten tyhjyyden.


      • Hauska väänös.

        Uusi testamentti sanoo näin. Biblia (1776) Luuk.13:33. Kuitenkin pitää minun tänäpänä ja huomena ja toisena huomenna vaeltaman; sillä ei tapahdu, että propheta muualla hukataan kuin Jerusalemissa.


    • Ps Demonille: "Kun lähdet sotaan vihollisiasi vastaan ja Herra, sinun Jumalasi, antaa heidät sinun käsiisi ja sinä otat heistä vankeja ja vankien joukossa näet KAUNISVARTALOISEN NAISEN ja mielistyt häneen ja tahdot ottaa hänet vaimoksesi, niin vie hänet kotiisi" - 5. Moos. 21:10-12
      ____________________

      Tässä on vähän erheellinen käännös sillä hebrean alkukielin sana "yapheh" tarkoittaa kyllä kaunista = "beautiful" mutta myös "fair" = Oikeudenmukainen, Rehellinen !

      Eli jos näet vankien joukossa "oikeudenmukaisen ja rehellisen naisen ja mielistyt häneen ...jne !

      • Demoni: "ryöstä itsellesi, ja NAUTI vihollisiltasi saatu saalis, minkä Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa
        _______________________

        1992 5 Moos 20:14 Naiset, lapset, karjan ja kaiken muun, mitä kaupungista löytyy, voitte sitä vastoin ottaa itsellenne ja pitää saaliina. Sen on Herra, teidän Jumalanne, antanut teille.

        http://biblehub.com/lexicon/deuteronomy/20-14.htm


      • free-witch

        "mutta myös "fair" = Oikeudenmukainen, Rehellinen"

        Fair tarkoittaa myös kaunista. Asioista saa ottaa selvää ennen kuin puhuu.


      • free-witch kirjoitti:

        "mutta myös "fair" = Oikeudenmukainen, Rehellinen"

        Fair tarkoittaa myös kaunista. Asioista saa ottaa selvää ennen kuin puhuu.

        Onko sinulla free-witch luetun ymmärtämisessäsi jotain vikaa kenties ? :O

        Minähän juuri sanoin että... "sana "yapheh" tarkoittaa kyllä kaunista = "beautiful" mutta myös "fair" = Oikeudenmukainen, Rehellinen !

        Eli "Raamatun lukeminen muulla kun sen alkukielellä on kuin suutelisi morsianta hunnun läpi" sanoo Israelin kansallisrunoilija Bialik !

        http://biblehub.com/lexicon/deuteronomy/21-11.htm

        Fair = oikeudenmukainen, rehellinen, reilu, kohtuullinen, vilpitön, oikea, sääntöjen mukainen.


      • free-witch
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Onko sinulla free-witch luetun ymmärtämisessäsi jotain vikaa kenties ? :O

        Minähän juuri sanoin että... "sana "yapheh" tarkoittaa kyllä kaunista = "beautiful" mutta myös "fair" = Oikeudenmukainen, Rehellinen !

        Eli "Raamatun lukeminen muulla kun sen alkukielellä on kuin suutelisi morsianta hunnun läpi" sanoo Israelin kansallisrunoilija Bialik !

        http://biblehub.com/lexicon/deuteronomy/21-11.htm

        Fair = oikeudenmukainen, rehellinen, reilu, kohtuullinen, vilpitön, oikea, sääntöjen mukainen.

        Itse asiassa sinulla on. Nyt oli kyse siitä, että väitit että sana fair tarkoittaa nimenomaan (vain) "oikeudenmukainen/rehellinen". Sen käsityksen sai tekstistäsi. Ja englantia tuo on, ei raamatun alkukieltä. Englantini sattuu olemaan harvinaisen hyvä.


      • free-witch kirjoitti:

        Itse asiassa sinulla on. Nyt oli kyse siitä, että väitit että sana fair tarkoittaa nimenomaan (vain) "oikeudenmukainen/rehellinen". Sen käsityksen sai tekstistäsi. Ja englantia tuo on, ei raamatun alkukieltä. Englantini sattuu olemaan harvinaisen hyvä.

        Mutta nythän onkin kysymys siitä minkä vaihtoehdon valitsemme kun hebrean alkusanan "yapheh" synonyymeja on melkein kymmenen !

        Sen minkä Suomen käännöskomitea on valinnut 1938 vuoden käännökseen eli "kaunisVARTALOISEN naisen" ei välttämättä ole kovin onnistunut eikä selvennä sanan alkuperää ihan niin kuin se raamatun hengen mukaisesti tulisi ymmärtää ja saa helposti aikaan väärin ymmärrystä ja tässä tapauksessa myös ivaa raamattua kohtaan... eli vähän niin kuin "piru lukee raamattua" periaatteella...

        "Fair" tarkoittaa kyllä myös "vaalea hiuksista" "vaaleaa" ja myös ilmasta säästä päivästä puhuttaessa "kaunista"...

        Ja Kauneuttakin on monenlaista sekä sisäistä että ulkoista mutta mistään "vartalosta" alkukieli ei puhu mitään ja se nyt sitten helposti liitetään "fyysiseen himoon" ja sitä tuskin Jumala tässä asiassa ajoi takaa, koska johan käskyissäkin sanotaan, että "ei saa himoita lähimmäisen vaimoa, yms" !

        10 käsky: 2 Moos 20:17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."[


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Mutta nythän onkin kysymys siitä minkä vaihtoehdon valitsemme kun hebrean alkusanan "yapheh" synonyymeja on melkein kymmenen !

        Sen minkä Suomen käännöskomitea on valinnut 1938 vuoden käännökseen eli "kaunisVARTALOISEN naisen" ei välttämättä ole kovin onnistunut eikä selvennä sanan alkuperää ihan niin kuin se raamatun hengen mukaisesti tulisi ymmärtää ja saa helposti aikaan väärin ymmärrystä ja tässä tapauksessa myös ivaa raamattua kohtaan... eli vähän niin kuin "piru lukee raamattua" periaatteella...

        "Fair" tarkoittaa kyllä myös "vaalea hiuksista" "vaaleaa" ja myös ilmasta säästä päivästä puhuttaessa "kaunista"...

        Ja Kauneuttakin on monenlaista sekä sisäistä että ulkoista mutta mistään "vartalosta" alkukieli ei puhu mitään ja se nyt sitten helposti liitetään "fyysiseen himoon" ja sitä tuskin Jumala tässä asiassa ajoi takaa, koska johan käskyissäkin sanotaan, että "ei saa himoita lähimmäisen vaimoa, yms" !

        10 käsky: 2 Moos 20:17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."[

        Kysymys sinulle "free-witch" !

        Minkä suomen sanan sinä asettaisit osoittamaan tämän hebrean alkusanan, juurisanan, "yapheh" kohdalle näistä vaihtoehdoista, että se parhaiten palvelisi raamatun lukijaa ja olisi myös raamatun yleishengen ja arvomaailman mukaista ?

        Ja varmasti huomaat, että yksikään synonyymi ei kerro koko totuutta asiasta !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Demoni: "ryöstä itsellesi, ja NAUTI vihollisiltasi saatu saalis, minkä Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa
        _______________________

        1992 5 Moos 20:14 Naiset, lapset, karjan ja kaiken muun, mitä kaupungista löytyy, voitte sitä vastoin ottaa itsellenne ja pitää saaliina. Sen on Herra, teidän Jumalanne, antanut teille.

        http://biblehub.com/lexicon/deuteronomy/20-14.htm

        >>Eli jos näet vankien joukossa "oikeudenmukaisen ja rehellisen naisen ja mielistyt häneen ...jne !>>

        Kopittelija007, puolusteletko tällaista moraalitonta touhua vain siksi, että sinun Jumalasi kerrotaan oikeuttaneen sen?

        Mietihän nyt hieman, miksi toisten maat ja omaisuuden epäoikeudenmukaisesti ryöstäneet israelilaiset olisivat ansainneet itselleen oikeudenmukaisia tai rehellisiä naisia? Miksi heidän omat naisensa eivät riittäneet heille?


      • demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Eli jos näet vankien joukossa "oikeudenmukaisen ja rehellisen naisen ja mielistyt häneen ...jne !>>

        Kopittelija007, puolusteletko tällaista moraalitonta touhua vain siksi, että sinun Jumalasi kerrotaan oikeuttaneen sen?

        Mietihän nyt hieman, miksi toisten maat ja omaisuuden epäoikeudenmukaisesti ryöstäneet israelilaiset olisivat ansainneet itselleen oikeudenmukaisia tai rehellisiä naisia? Miksi heidän omat naisensa eivät riittäneet heille?

        Samaisesta lainaamastasi luvusta: 5 Moos 20 luku Sotalakeja:

        jae 10 " Kun lähestyt jotakin kaupunkia sotiaksesi sitä vastaan, tarjoa sille ensin rauhaa." !

        Israelin kansaa vastassa oli monia sotaisia kansoja siihen aikaan ja voidaan myös ajatella että teemana usein oli "tapa tai tule tapetuksi" periaate... Joskus tämä maailma ei ole "ruusuilla tanssimista" ja varmasti sinäkin Demoni näet sen uutisia lukiessasi...tai jos nyt yleensä näet yhtään mitään "buusteissasi" raamattua ja uskovaisia vastaan...

        Ja kyllä meillä täällä Suomessakin on oma "Sotalaki" mikä astuu voimaan silloin jos joudumme sotaan jotain vihollista vastaan ! Ja näin oli silloin muinoin Israelilaisillakin !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Samaisesta lainaamastasi luvusta: 5 Moos 20 luku Sotalakeja:

        jae 10 " Kun lähestyt jotakin kaupunkia sotiaksesi sitä vastaan, tarjoa sille ensin rauhaa." !

        Israelin kansaa vastassa oli monia sotaisia kansoja siihen aikaan ja voidaan myös ajatella että teemana usein oli "tapa tai tule tapetuksi" periaate... Joskus tämä maailma ei ole "ruusuilla tanssimista" ja varmasti sinäkin Demoni näet sen uutisia lukiessasi...tai jos nyt yleensä näet yhtään mitään "buusteissasi" raamattua ja uskovaisia vastaan...

        Ja kyllä meillä täällä Suomessakin on oma "Sotalaki" mikä astuu voimaan silloin jos joudumme sotaan jotain vihollista vastaan ! Ja näin oli silloin muinoin Israelilaisillakin !

        >>Samaisesta lainaamastasi luvusta: 5 Moos 20 luku Sotalakeja>>

        Jee, kaikkivaltias täydellinen luoja-jumala joutuu näemmä alistumaan samanlaisiin "sotalakeihin" kuin ihmishallitsijatkin. Eikä siinä menossa haittaa siviiliuhrit ja syyttömien naisten ja lasten teurastamiset yhtään mitään. Toisinaan te uskovat olette tekopyhyydessänne suorastaan vastenmielisiä ällötyksiä!

        >>Israelin kansaa vastassa oli monia sotaisia kansoja>>

        Israel oli itsekin varsin sotaisa kansa. Tämä voidaan havaita mm. Jahven sille antamista ohjeista, joissa heitä kehoitetaan olemaan aloitteellinen osapuoli sodissa, kas tällä tavalla:

        "Kun LÄHDET sotaan vihollisiasi vastaan ja Herra, sinun Jumalasi, antaa heidät sinun käsiisi" Deuteronomium 21:10

        "Tuhoa kaikki kansat, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle; älä heitä sääli." - Deuteronomium 7:16

        "Siunattu olet sinä oleva yli kaikkien muitten kansojen." - Deuteronomium 7:14

        Kun sinä luet Raamatustasi tällaisia lausuntoja Israelin tekemistä sotaretkistä, niin miten tämä eroaa moraaliltaan siitä, mitä vallanhimoiset kansat yleensäkin ovat aina tehneet? Miten esimerkiksi tämä seuraava kuvaus eroaa vaikkapa ISIS-järjestön Syyriassa ja Irakissa suorittamista valloituksista, siis moraalisessa mielessä:

        "Ja niin Herra, meidän Jumalamme, antoi meidän käsiimme myöskin Oogin, Baasanin kuninkaan, ja kaiken hänen sotaväkensä, ja me voitimme hänet, päästämättä pakoon ainoatakaan. Ja me valloitimme silloin kaikki hänen kaupunkinsa - ei ollut ainoatakaan kaupunkia, jota emme olisi heiltä ottaneet - kuusikymmentä kaupunkia, koko Argobin seudun, Oogin valtakunnan Baasanissa, kaikki nämä kaupungit korkeilla muureilla, porteilla ja salvoilla varustettuja, ja sen lisäksi vielä suuren joukon linnoittamattomia pikkukaupunkeja. Ja me vihimme ne tuhon omiksi, niinkuin olimme tehneet Siihonille, Hesbonin kuninkaalle; me vihimme tuhon omiksi jokaisessa kaupungissa miehet, naiset ja lapset. Mutta kaiken karjan ynnä saaliin kaupungeista me ryöstimme itsellemme." - Deuteronomium 3:2-7

        >>jos nyt yleensä näet yhtään mitään "buusteissasi" raamattua ja uskovaisia vastaan>>

        Näen paljon enemmän kuin mitä sinä kykenet koskaan näkemään.


      • demon_of_dawn kirjoitti:

        >>Samaisesta lainaamastasi luvusta: 5 Moos 20 luku Sotalakeja>>

        Jee, kaikkivaltias täydellinen luoja-jumala joutuu näemmä alistumaan samanlaisiin "sotalakeihin" kuin ihmishallitsijatkin. Eikä siinä menossa haittaa siviiliuhrit ja syyttömien naisten ja lasten teurastamiset yhtään mitään. Toisinaan te uskovat olette tekopyhyydessänne suorastaan vastenmielisiä ällötyksiä!

        >>Israelin kansaa vastassa oli monia sotaisia kansoja>>

        Israel oli itsekin varsin sotaisa kansa. Tämä voidaan havaita mm. Jahven sille antamista ohjeista, joissa heitä kehoitetaan olemaan aloitteellinen osapuoli sodissa, kas tällä tavalla:

        "Kun LÄHDET sotaan vihollisiasi vastaan ja Herra, sinun Jumalasi, antaa heidät sinun käsiisi" Deuteronomium 21:10

        "Tuhoa kaikki kansat, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle; älä heitä sääli." - Deuteronomium 7:16

        "Siunattu olet sinä oleva yli kaikkien muitten kansojen." - Deuteronomium 7:14

        Kun sinä luet Raamatustasi tällaisia lausuntoja Israelin tekemistä sotaretkistä, niin miten tämä eroaa moraaliltaan siitä, mitä vallanhimoiset kansat yleensäkin ovat aina tehneet? Miten esimerkiksi tämä seuraava kuvaus eroaa vaikkapa ISIS-järjestön Syyriassa ja Irakissa suorittamista valloituksista, siis moraalisessa mielessä:

        "Ja niin Herra, meidän Jumalamme, antoi meidän käsiimme myöskin Oogin, Baasanin kuninkaan, ja kaiken hänen sotaväkensä, ja me voitimme hänet, päästämättä pakoon ainoatakaan. Ja me valloitimme silloin kaikki hänen kaupunkinsa - ei ollut ainoatakaan kaupunkia, jota emme olisi heiltä ottaneet - kuusikymmentä kaupunkia, koko Argobin seudun, Oogin valtakunnan Baasanissa, kaikki nämä kaupungit korkeilla muureilla, porteilla ja salvoilla varustettuja, ja sen lisäksi vielä suuren joukon linnoittamattomia pikkukaupunkeja. Ja me vihimme ne tuhon omiksi, niinkuin olimme tehneet Siihonille, Hesbonin kuninkaalle; me vihimme tuhon omiksi jokaisessa kaupungissa miehet, naiset ja lapset. Mutta kaiken karjan ynnä saaliin kaupungeista me ryöstimme itsellemme." - Deuteronomium 3:2-7

        >>jos nyt yleensä näet yhtään mitään "buusteissasi" raamattua ja uskovaisia vastaan>>

        Näen paljon enemmän kuin mitä sinä kykenet koskaan näkemään.

        Demoni : " Näen paljon enemmän kuin mitä sinä kykenet koskaan näkemään. "
        _______________

        Heh :D

        1 Kun 5:2 Ja Salomo lähetti Hiiramille tämän sanan:
        5:3 "Sinä tiedät, ettei minun isäni Daavid voinut rakentaa temppeliä Herran, Jumalansa, nimelle niiden sotien tähden, joilla häntä joka puolelta ahdistettiin, kunnes Herra oli laskenut viholliset hänen jalkojensa alle.
        5:4 Mutta nyt Herra, minun Jumalani, on suonut minun päästä rauhaan joka taholla; ei ole vastustajaa eikä vaaran uhkaa.
        5:5 Sentähden minä aion rakentaa temppelin Herran, Jumalani, nimelle, niinkuin Herra puhui minun isälleni Daavidille, sanoen: 'Sinun poikasi, jonka minä asetan valtaistuimellesi sinun sijaasi, on rakentava minun nimelleni temppelin'.


      • free-witch
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Kysymys sinulle "free-witch" !

        Minkä suomen sanan sinä asettaisit osoittamaan tämän hebrean alkusanan, juurisanan, "yapheh" kohdalle näistä vaihtoehdoista, että se parhaiten palvelisi raamatun lukijaa ja olisi myös raamatun yleishengen ja arvomaailman mukaista ?

        Ja varmasti huomaat, että yksikään synonyymi ei kerro koko totuutta asiasta !

        '"Fair" tarkoittaa kyllä myös "vaalea hiuksista" "vaaleaa" ja myös ilmasta säästä päivästä puhuttaessa "kaunista"...'

        Kyllä, mutta myös "kaunista" ihan ihmisestä. Riippumatta siitä onko tumma- vai vaaleaverikkö. Kohta 5: http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/fair

        "niin kuin se raamatun hengen mukaisesti tulisi ymmärtää ja saa helposti aikaan väärin ymmärrystä"
        Ei jumala sitten nähnyt näitä ongelmia ennalta? Taisi olla virhe se Baabelin tornin ja yhden kielen tuhoaminen?

        "Minkä suomen sanan sinä asettaisit"
        Valitettavasti nettini temppuilee kuin varsa, jotkin sivustot antavat vain error-koodin, joten juuri nyt en pääse asiaa tutkimaan/kommentoimaan. Palaan kyllä asiaan tämän korjaannuttua.

        "raamatun yleishengen"
        Ja varmasti huomaat, ettei "yleishenkeä" siitä kirjasta löydy vaikka miten etsisi! http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html


      • free-witch kirjoitti:

        '"Fair" tarkoittaa kyllä myös "vaalea hiuksista" "vaaleaa" ja myös ilmasta säästä päivästä puhuttaessa "kaunista"...'

        Kyllä, mutta myös "kaunista" ihan ihmisestä. Riippumatta siitä onko tumma- vai vaaleaverikkö. Kohta 5: http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/fair

        "niin kuin se raamatun hengen mukaisesti tulisi ymmärtää ja saa helposti aikaan väärin ymmärrystä"
        Ei jumala sitten nähnyt näitä ongelmia ennalta? Taisi olla virhe se Baabelin tornin ja yhden kielen tuhoaminen?

        "Minkä suomen sanan sinä asettaisit"
        Valitettavasti nettini temppuilee kuin varsa, jotkin sivustot antavat vain error-koodin, joten juuri nyt en pääse asiaa tutkimaan/kommentoimaan. Palaan kyllä asiaan tämän korjaannuttua.

        "raamatun yleishengen"
        Ja varmasti huomaat, ettei "yleishenkeä" siitä kirjasta löydy vaikka miten etsisi! http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html

        Noh... Israelin maassa nyt ei "blondeja" niin kauheasti varmaankaan siihen aikaan löytynyt... ;D


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Noh... Israelin maassa nyt ei "blondeja" niin kauheasti varmaankaan siihen aikaan löytynyt... ;D

        Ja nämä sinun "vapaa ajattelijat" spekuloi ymmärtämättömyyttään mitä sattuu...esim

        Lainaus:
        Jeesus erottamaton Jumalasta?
        •Joh. 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        •Joh. 14:10-11 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa?"

        vs.
        •Mark. 15:34 "Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"
        ________________

        Tässä Jeesus ristillä viittaa Psalmin 22 alkusanoihin, joissa jo Jeesuksen ristinkuolema kuvataan Daavidin profetiassa etukäteen Jeesuksen silmin !

        22:1 Laulunjohtajalle. Niin kuin "Aamuruskon peura". Daavidin psalmi. Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? Minä huudan sinua avuksi, mutta sinä olet kaukana.
        22:2 Jumalani, minä kutsun sinua päivisin, mutta sinä et vastaa. Yöt kaikki huudan saamatta rauhaa.
        22:3 Sinä olet pyhä, sinä olet kuningas, sinulle soivat Israelin ylistysvirret.
        22:4 Sinuun ovat turvanneet isämme ennen. Sinuun he turvasivat ja pääsivät suojaan,
        22:5 sinua he huusivat ja saivat avun, sinuun he luottivat eivätkä pettyneet.
        22:6 Mutta minä olen maan mato, en enää ihminen, olen kansani hylkäämä, ihmisten pilkka.
        22:7 Kaikki ilkkuvat, kun minut näkevät, pudistavat päätään ja ivaavat minua:
        22:8 "Hän on turvannut Herraan, auttakoon Herra häntä. Herra on häneen mieltynyt, pelastakoon siis hänet!"
        22:9 Herra, sinä minut päästit äitini kohdusta ja annoit minulle turvan äitini rinnoilla.
        22:10 Syntymästäni saakka olen ollut sinun varassasi, sinä olet ollut Jumalani ensi hetkestä alkaen.
        22:11 Älä ole kaukana nyt, kun hätä on lähellä eikä kukaan minua auta.
        22:12 Sonnien laumat piirittävät minua, villit Basanin härät minut saartavat,
        22:13 kuin raatelevat pedot ne uhkaavat minua, kuin karjuvat leijonat, kita ammollaan.
        22:14 Voimani valuu maahan kuin vesi, luuni irtoavat toisistaan. Sydämeni on kuin pehmeää vahaa, se sulaa rinnassani.
        22:15 Kurkkuni on kuiva kuin ruukunsiru, kieleni on tarttunut kitalakeen. Maan tomuun sinä suistat minut kuolemaan!
        22:16 Koirien lauma saartaa minut, minut ympäröi vihamiesten piiri. Käteni ja jalkani ovat runnellut, ("ovat lävistäneet käteni ja jalkani")
        22:17 ruumiini luut näkyvät kaikki. Ilkkuen he katsovat minuun,
        22:18 jakavat vaatteeni keskenään ja heittävät puvustani arpaa."


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Demoni : " Näen paljon enemmän kuin mitä sinä kykenet koskaan näkemään. "
        _______________

        Heh :D

        1 Kun 5:2 Ja Salomo lähetti Hiiramille tämän sanan:
        5:3 "Sinä tiedät, ettei minun isäni Daavid voinut rakentaa temppeliä Herran, Jumalansa, nimelle niiden sotien tähden, joilla häntä joka puolelta ahdistettiin, kunnes Herra oli laskenut viholliset hänen jalkojensa alle.
        5:4 Mutta nyt Herra, minun Jumalani, on suonut minun päästä rauhaan joka taholla; ei ole vastustajaa eikä vaaran uhkaa.
        5:5 Sentähden minä aion rakentaa temppelin Herran, Jumalani, nimelle, niinkuin Herra puhui minun isälleni Daavidille, sanoen: 'Sinun poikasi, jonka minä asetan valtaistuimellesi sinun sijaasi, on rakentava minun nimelleni temppelin'.

        >>1 Kun 5:2 Ja Salomo lähetti Hiiramille tämän sanan:
        5:3 "Sinä tiedät, ettei minun isäni Daavid voinut rakentaa temppeliä Herran, Jumalansa, nimelle niiden sotien tähden, joilla häntä joka puolelta ahdistettiin, kunnes Herra oli laskenut viholliset hänen jalkojensa alle.
        5:4 Mutta nyt Herra, minun Jumalani, on suonut minun päästä rauhaan joka taholla; ei ole vastustajaa eikä vaaran uhkaa.
        5:5 Sentähden minä aion rakentaa temppelin Herran, Jumalani, nimelle, niinkuin Herra puhui minun isälleni Daavidille, sanoen: 'Sinun poikasi, jonka minä asetan valtaistuimellesi sinun sijaasi, on rakentava minun nimelleni temppelin'. >>

        Ja?


      • free-witch
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ja nämä sinun "vapaa ajattelijat" spekuloi ymmärtämättömyyttään mitä sattuu...esim

        Lainaus:
        Jeesus erottamaton Jumalasta?
        •Joh. 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        •Joh. 14:10-11 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa?"

        vs.
        •Mark. 15:34 "Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"
        ________________

        Tässä Jeesus ristillä viittaa Psalmin 22 alkusanoihin, joissa jo Jeesuksen ristinkuolema kuvataan Daavidin profetiassa etukäteen Jeesuksen silmin !

        22:1 Laulunjohtajalle. Niin kuin "Aamuruskon peura". Daavidin psalmi. Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? Minä huudan sinua avuksi, mutta sinä olet kaukana.
        22:2 Jumalani, minä kutsun sinua päivisin, mutta sinä et vastaa. Yöt kaikki huudan saamatta rauhaa.
        22:3 Sinä olet pyhä, sinä olet kuningas, sinulle soivat Israelin ylistysvirret.
        22:4 Sinuun ovat turvanneet isämme ennen. Sinuun he turvasivat ja pääsivät suojaan,
        22:5 sinua he huusivat ja saivat avun, sinuun he luottivat eivätkä pettyneet.
        22:6 Mutta minä olen maan mato, en enää ihminen, olen kansani hylkäämä, ihmisten pilkka.
        22:7 Kaikki ilkkuvat, kun minut näkevät, pudistavat päätään ja ivaavat minua:
        22:8 "Hän on turvannut Herraan, auttakoon Herra häntä. Herra on häneen mieltynyt, pelastakoon siis hänet!"
        22:9 Herra, sinä minut päästit äitini kohdusta ja annoit minulle turvan äitini rinnoilla.
        22:10 Syntymästäni saakka olen ollut sinun varassasi, sinä olet ollut Jumalani ensi hetkestä alkaen.
        22:11 Älä ole kaukana nyt, kun hätä on lähellä eikä kukaan minua auta.
        22:12 Sonnien laumat piirittävät minua, villit Basanin härät minut saartavat,
        22:13 kuin raatelevat pedot ne uhkaavat minua, kuin karjuvat leijonat, kita ammollaan.
        22:14 Voimani valuu maahan kuin vesi, luuni irtoavat toisistaan. Sydämeni on kuin pehmeää vahaa, se sulaa rinnassani.
        22:15 Kurkkuni on kuiva kuin ruukunsiru, kieleni on tarttunut kitalakeen. Maan tomuun sinä suistat minut kuolemaan!
        22:16 Koirien lauma saartaa minut, minut ympäröi vihamiesten piiri. Käteni ja jalkani ovat runnellut, ("ovat lävistäneet käteni ja jalkani")
        22:17 ruumiini luut näkyvät kaikki. Ilkkuen he katsovat minuun,
        22:18 jakavat vaatteeni keskenään ja heittävät puvustani arpaa."

        Kumpikas meistä niistä blondeista ensin puhuikaan? Joko unohtui?

        "Tässä Jeesus ristillä viittaa Psalmin 22 alkusanoihin"

        Ahaa. Että siinä tuskissaan viruessaan päätti, että Hei, tähän sopis nyt lainaus Psalmista 22, luritanpa sen, eihän tässä parempaakaan tekemistä ole! Jaaaaa lähtee!
        Ja kerrotko, missä kohtaa tarkalleen tuossa puhutaan rististä? "Runnellut"- sana ei MITENKÄÄN välttämättä tarkoita lävistystä. Tuo on taas sitä samaa vanhaa jälkikäteen selittelyä. Päinvastaista olen lukevinani tuosta; "maan tomuun sinä suistat minut kuolemaan!" Oliko se risti siis maassa makaamassa...?

        ""vapaa ajattelijat" spekuloi ymmärtämättömyyttään mitä sattuu"
        Selitäpä sitten nuo kaikki kohdat, kun kerran ymmärrät paremmin. (Pikku vinkki: valmistaudu surkeaan häviöön.) Heidän ja sinun välinen ero on se, että he kykenevät asettumaan objektiiviseen näkökulmaan, eli eivät oleta jo lähtökohtaisesti hypoteesin olevan totta. Se on sinun pahin ongelmasi ja sokeutesi. He, ja mm. minä, kykenemme tunnistamaan ja tunnustamaan virheen kun sellaisen näemme, vaikka sitten sellaisissa asioissa jotka ovat tärkeitä.


      • free-witch kirjoitti:

        Kumpikas meistä niistä blondeista ensin puhuikaan? Joko unohtui?

        "Tässä Jeesus ristillä viittaa Psalmin 22 alkusanoihin"

        Ahaa. Että siinä tuskissaan viruessaan päätti, että Hei, tähän sopis nyt lainaus Psalmista 22, luritanpa sen, eihän tässä parempaakaan tekemistä ole! Jaaaaa lähtee!
        Ja kerrotko, missä kohtaa tarkalleen tuossa puhutaan rististä? "Runnellut"- sana ei MITENKÄÄN välttämättä tarkoita lävistystä. Tuo on taas sitä samaa vanhaa jälkikäteen selittelyä. Päinvastaista olen lukevinani tuosta; "maan tomuun sinä suistat minut kuolemaan!" Oliko se risti siis maassa makaamassa...?

        ""vapaa ajattelijat" spekuloi ymmärtämättömyyttään mitä sattuu"
        Selitäpä sitten nuo kaikki kohdat, kun kerran ymmärrät paremmin. (Pikku vinkki: valmistaudu surkeaan häviöön.) Heidän ja sinun välinen ero on se, että he kykenevät asettumaan objektiiviseen näkökulmaan, eli eivät oleta jo lähtökohtaisesti hypoteesin olevan totta. Se on sinun pahin ongelmasi ja sokeutesi. He, ja mm. minä, kykenemme tunnistamaan ja tunnustamaan virheen kun sellaisen näemme, vaikka sitten sellaisissa asioissa jotka ovat tärkeitä.

        "free-witch":Ja kerrotko, missä kohtaa tarkalleen tuossa puhutaan rististä? "Runnellut"- sana ei MITENKÄÄN välttämättä tarkoita lävistystä. Tuo on taas sitä samaa vanhaa jälkikäteen selittelyä.
        ________________________________________


        Ps 22:16 Koirien lauma saartaa minut, minut ympäröi vihamiesten piiri. Käteni ja jalkani ovat runnellut, ("ovat lävistäneet käteni ja jalkani")

        " they pierced my hands and my feet."

        http://biblehub.com/text/psalms/22-16.htm

        Huomaa siis ! Hebrean alkukielen sana "kā·’ă·rî "= they PIERCED my hands and my feet = " he ovat LÄVISTÄNEET käteni ja jalkani")

        http://biblehub.com/hebrew/kaari_3738.htm

        Vrt:

        New American Standard Bible
        For dogs have surrounded me; A band of evildoers has encompassed me; They pierced my hands and my feet.

        King James Bible
        For dogs have compassed me: the assembly of the wicked have inclosed me: they pierced my hands and my feet.

        Holman Christian Standard Bible
        For dogs have surrounded me; a gang of evildoers has closed in on me; they pierced my hands and my feet.

        International Standard Version
        For dogs have surrounded me; a gang of those who practice of evil has encircled me. They gouged my hands and my feet.

        NET Bible
        Yes, wild dogs surround me--a gang of evil men crowd around me; like a lion they pin my hands and feet.


        Aramaic Bible in Plain English
        Because dogs surround me and the assembly of the evil have surrounded me; they have pierced my hands and my feet!

        GOD'S WORD® Translation
        Dogs have surrounded me. A mob has encircled me. They have pierced my hands and feet.

        King James 2000 Bible
        For dogs have compassed me: the assembly of the wicked have enclosed me: they pierced my hands and my feet.
        _______

        JA HUOMAA MYÖS tämä ennustus että Ps 22:18" jakavat vaatteeni keskenään ja heittävät puvustani arpaa." toteutuu Uuden testamentin Evankeliumi tekstissä !

        Vrt Joh 19:23 "Kun sotamiehet olivat ristiinnaulinneet Jeesuksen, ottivat he hänen vaatteensa ja jakoivat ne neljään osaan, kullekin sotamiehelle osansa, sekä ihokkaan. Mutta ihokas oli saumaton, kauttaaltaan ylhäältä asti kudottu.
        19:24 Sentähden he sanoivat toisillensa: "Älkäämme leikatko sitä rikki, vaan heittäkäämme siitä arpaa, kenen se on oleva"


        Eli siis sinä "free-witch" avaa silmäsi ja vapauta ajatuksesi totuudelle !

        Ps 146:7-8 "Herra vapauttaa vangitut,
        Herra avaa sokeain silmät,"

        Vangitut = "asurim" = myös... "Sidotut", "Väärät arvot ", "Kielletyt asiat"

        Eli huomaa " vapaa noita "
        Joh 8:36 "Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi." !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        "free-witch":Ja kerrotko, missä kohtaa tarkalleen tuossa puhutaan rististä? "Runnellut"- sana ei MITENKÄÄN välttämättä tarkoita lävistystä. Tuo on taas sitä samaa vanhaa jälkikäteen selittelyä.
        ________________________________________


        Ps 22:16 Koirien lauma saartaa minut, minut ympäröi vihamiesten piiri. Käteni ja jalkani ovat runnellut, ("ovat lävistäneet käteni ja jalkani")

        " they pierced my hands and my feet."

        http://biblehub.com/text/psalms/22-16.htm

        Huomaa siis ! Hebrean alkukielen sana "kā·’ă·rî "= they PIERCED my hands and my feet = " he ovat LÄVISTÄNEET käteni ja jalkani")

        http://biblehub.com/hebrew/kaari_3738.htm

        Vrt:

        New American Standard Bible
        For dogs have surrounded me; A band of evildoers has encompassed me; They pierced my hands and my feet.

        King James Bible
        For dogs have compassed me: the assembly of the wicked have inclosed me: they pierced my hands and my feet.

        Holman Christian Standard Bible
        For dogs have surrounded me; a gang of evildoers has closed in on me; they pierced my hands and my feet.

        International Standard Version
        For dogs have surrounded me; a gang of those who practice of evil has encircled me. They gouged my hands and my feet.

        NET Bible
        Yes, wild dogs surround me--a gang of evil men crowd around me; like a lion they pin my hands and feet.


        Aramaic Bible in Plain English
        Because dogs surround me and the assembly of the evil have surrounded me; they have pierced my hands and my feet!

        GOD'S WORD® Translation
        Dogs have surrounded me. A mob has encircled me. They have pierced my hands and feet.

        King James 2000 Bible
        For dogs have compassed me: the assembly of the wicked have enclosed me: they pierced my hands and my feet.
        _______

        JA HUOMAA MYÖS tämä ennustus että Ps 22:18" jakavat vaatteeni keskenään ja heittävät puvustani arpaa." toteutuu Uuden testamentin Evankeliumi tekstissä !

        Vrt Joh 19:23 "Kun sotamiehet olivat ristiinnaulinneet Jeesuksen, ottivat he hänen vaatteensa ja jakoivat ne neljään osaan, kullekin sotamiehelle osansa, sekä ihokkaan. Mutta ihokas oli saumaton, kauttaaltaan ylhäältä asti kudottu.
        19:24 Sentähden he sanoivat toisillensa: "Älkäämme leikatko sitä rikki, vaan heittäkäämme siitä arpaa, kenen se on oleva"


        Eli siis sinä "free-witch" avaa silmäsi ja vapauta ajatuksesi totuudelle !

        Ps 146:7-8 "Herra vapauttaa vangitut,
        Herra avaa sokeain silmät,"

        Vangitut = "asurim" = myös... "Sidotut", "Väärät arvot ", "Kielletyt asiat"

        Eli huomaa " vapaa noita "
        Joh 8:36 "Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi." !

        Jatkoksi vielä : Luuk 23:34 Mutta Jeesus sanoi: "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät". Ja he jakoivat keskenään hänen vaatteensa ja heittivät niistä arpaa.
        __________________

        - Ps 22:7 Kaikki ilkkuvat, kun minut näkevät, pudistavat päätään ja ivaavat minua:

        Vertaa jatko: Matt 27:39 Ja ne, jotka kulkivat ohitse, herjasivat häntä, nyökyttivät päätänsä
        27:40 ja sanoivat: "Sinä, joka hajotat maahan temppelin ja kolmessa päivässä sen rakennat, auta itseäsi, jos olet Jumalan Poika, ja astu alas ristiltä".
        27:41 Samoin ylipapit ja kirjanoppineet ja vanhimmat pilkkasivat häntä ja sanoivat:
        27:42 "Muita hän on auttanut, itseään ei voi auttaa. Onhan hän Israelin kuningas; astukoon nyt alas ristiltä, niin me uskomme häneen.
        27:43 Hän on luottanut Jumalaan; vapahtakoon nyt Jumala hänet, jos on häneen mielistynyt; sillä hän on sanonut: 'Minä olen Jumalan Poika'."

        ja Luuk 23:35 Ja kansa seisoi ja katseli. Ja hallitusmiehetkin ivasivat häntä ja sanoivat: "Muita hän on auttanut; auttakoon itseänsä, jos hän on Jumalan Kristus, se valittu".
        23:36 Myös sotamiehet pilkkasivat häntä, menivät hänen luoksensa ja tarjosivat hänelle hapanviiniä
        ______________


        - Ps 22:14 "Voimani valuu maahan kuin vesi"

        Vertaa Joh 19:33" Mutta kun he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät hänet jo kuolleeksi, eivät he rikkoneet hänen luitaan,
        19:34 vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä."


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Jatkoksi vielä : Luuk 23:34 Mutta Jeesus sanoi: "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät". Ja he jakoivat keskenään hänen vaatteensa ja heittivät niistä arpaa.
        __________________

        - Ps 22:7 Kaikki ilkkuvat, kun minut näkevät, pudistavat päätään ja ivaavat minua:

        Vertaa jatko: Matt 27:39 Ja ne, jotka kulkivat ohitse, herjasivat häntä, nyökyttivät päätänsä
        27:40 ja sanoivat: "Sinä, joka hajotat maahan temppelin ja kolmessa päivässä sen rakennat, auta itseäsi, jos olet Jumalan Poika, ja astu alas ristiltä".
        27:41 Samoin ylipapit ja kirjanoppineet ja vanhimmat pilkkasivat häntä ja sanoivat:
        27:42 "Muita hän on auttanut, itseään ei voi auttaa. Onhan hän Israelin kuningas; astukoon nyt alas ristiltä, niin me uskomme häneen.
        27:43 Hän on luottanut Jumalaan; vapahtakoon nyt Jumala hänet, jos on häneen mielistynyt; sillä hän on sanonut: 'Minä olen Jumalan Poika'."

        ja Luuk 23:35 Ja kansa seisoi ja katseli. Ja hallitusmiehetkin ivasivat häntä ja sanoivat: "Muita hän on auttanut; auttakoon itseänsä, jos hän on Jumalan Kristus, se valittu".
        23:36 Myös sotamiehet pilkkasivat häntä, menivät hänen luoksensa ja tarjosivat hänelle hapanviiniä
        ______________


        - Ps 22:14 "Voimani valuu maahan kuin vesi"

        Vertaa Joh 19:33" Mutta kun he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät hänet jo kuolleeksi, eivät he rikkoneet hänen luitaan,
        19:34 vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä."

        Vrt vielä: " Pääsiäinen asetetaan" :

        2 Moos 12: 46. Samassa talossa se syötäköön; älköön mitään siitä lihasta vietäkö talosta ulos, ÄLKÄÄKÄ LUUTA SIITÄ RIKKOKO. "

        "pääsiäsen viettoon kuuluvia määräyksiä"

        4 Moos 9:12 Älkööt he jättäkö siitä mitään seuraavaan aamuun ÄLKÖÖTKÄ SIITÄ LUUTA RIKKOKO. Kaikkien pääsiäistä koskevien käskyjen mukaan he viettäkööt sitä."

        UUSI TESTAMENTTI
        Joh 19:36 Sillä tämä tapahtui, että kirjoitus kävisi toteen: "Älköön häneltä luuta rikottako".
        _____________________________


        Vertaa vielä Sak Sak. 12:10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista."

        Ja UT:

        Joh 19:37 Ja vielä sanoo toinen kirjoitus: "He luovat katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet".


    • love stoori

      Myös Daavid otti Batseban kun ensin oli tapattanut tämän miehen Uurian ja Batsebasta ja Daavid tuli ilmeisesti onnellisia ja ainakin arvostettuja.Mikä lie tarinan opetus?

      • Tästä seurauksena kun Daavid lähetti Urian eturintamaan niin että hän kuoli niin heidän ensimmäinen vauvai kuoli !.... Sitten syntyi Kuningas Salomo, jonka Daavid antoi profetta Natanille kasvatettavaksi ja Natan antoi Salomonille lempinimen "Jedidja" joka tarkoittaa "Herran lemmikki"

        Kannattaa lukea koko "love story" tarina ajatuksella raamatusta !
        1 Samuelin kirja 11 ja 12 luku !

        Ps. Raamattu on rehellinen kirja ja siellä olevat ihmiset ovat epätäydellisiä syntisiä ihmisiä niin kuin sinä ja minäkin !


      • love stoori
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Tästä seurauksena kun Daavid lähetti Urian eturintamaan niin että hän kuoli niin heidän ensimmäinen vauvai kuoli !.... Sitten syntyi Kuningas Salomo, jonka Daavid antoi profetta Natanille kasvatettavaksi ja Natan antoi Salomonille lempinimen "Jedidja" joka tarkoittaa "Herran lemmikki"

        Kannattaa lukea koko "love story" tarina ajatuksella raamatusta !
        1 Samuelin kirja 11 ja 12 luku !

        Ps. Raamattu on rehellinen kirja ja siellä olevat ihmiset ovat epätäydellisiä syntisiä ihmisiä niin kuin sinä ja minäkin !

        Mikä on tarinan opetus?


      • love stoori kirjoitti:

        Mikä on tarinan opetus?

        Minulle ainakin sen, että jokainen ihminen on epätäydellinen ja "perisynnin" alainen... Hyvä Ja Paha taistelee ihmisestä tuonelaan asti...

        Kristuksen synnittömän vaelluksen tähden kuitenkin meille annetaan niin sanottu lahja- "vanhurskaus", joka kreikan alkukielellä tarkoittaa lakitermiä " Dikaios" = "Syytön", "Syyttömäksi julistettu !

        Raamattu on rehellinen kirja ja se rehellisesti osoittaa, että oli sitten miten olevinaan "hurskas" kuka raamatun henkilö tahansa, niin jokaisessa on ollut jotakin mikä ei ole aivan Jumalan tahdon mukaista käyttäytymistä !

        Mutta Jeesuksesta Kristuksesta tätä me emme voi osoittaa !

        Ja sen tähden Hän onkin Vapahtajamme ja S.aatanan eli suomeksi "Syyttäjän" VOITTAJA !


        Vrt. Ap 13:38 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus
        13:39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, VAPAAKSI KAIKESTA, MISTÄ TE ETTE VOINEET MOOSEKSEN LAIN KAUTTA VANHURSKAIKSI TULLA."


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Minulle ainakin sen, että jokainen ihminen on epätäydellinen ja "perisynnin" alainen... Hyvä Ja Paha taistelee ihmisestä tuonelaan asti...

        Kristuksen synnittömän vaelluksen tähden kuitenkin meille annetaan niin sanottu lahja- "vanhurskaus", joka kreikan alkukielellä tarkoittaa lakitermiä " Dikaios" = "Syytön", "Syyttömäksi julistettu !

        Raamattu on rehellinen kirja ja se rehellisesti osoittaa, että oli sitten miten olevinaan "hurskas" kuka raamatun henkilö tahansa, niin jokaisessa on ollut jotakin mikä ei ole aivan Jumalan tahdon mukaista käyttäytymistä !

        Mutta Jeesuksesta Kristuksesta tätä me emme voi osoittaa !

        Ja sen tähden Hän onkin Vapahtajamme ja S.aatanan eli suomeksi "Syyttäjän" VOITTAJA !


        Vrt. Ap 13:38 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus
        13:39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, VAPAAKSI KAIKESTA, MISTÄ TE ETTE VOINEET MOOSEKSEN LAIN KAUTTA VANHURSKAIKSI TULLA."

        Ps. Minun nuoremman poikani toinen nimi on "Jedidja" = "Herran lemmikki" ja nimi perustuu siihen kun aikoinaan menetimme kaksospojat 5kk mutta tilalle saimmekin tämän "Jedidjan" ! :)))


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Minulle ainakin sen, että jokainen ihminen on epätäydellinen ja "perisynnin" alainen... Hyvä Ja Paha taistelee ihmisestä tuonelaan asti...

        Kristuksen synnittömän vaelluksen tähden kuitenkin meille annetaan niin sanottu lahja- "vanhurskaus", joka kreikan alkukielellä tarkoittaa lakitermiä " Dikaios" = "Syytön", "Syyttömäksi julistettu !

        Raamattu on rehellinen kirja ja se rehellisesti osoittaa, että oli sitten miten olevinaan "hurskas" kuka raamatun henkilö tahansa, niin jokaisessa on ollut jotakin mikä ei ole aivan Jumalan tahdon mukaista käyttäytymistä !

        Mutta Jeesuksesta Kristuksesta tätä me emme voi osoittaa !

        Ja sen tähden Hän onkin Vapahtajamme ja S.aatanan eli suomeksi "Syyttäjän" VOITTAJA !


        Vrt. Ap 13:38 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus
        13:39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, VAPAAKSI KAIKESTA, MISTÄ TE ETTE VOINEET MOOSEKSEN LAIN KAUTTA VANHURSKAIKSI TULLA."

        >>Raamattu on rehellinen kirja>>

        Totta tosiaan, se kertoo rehellisesti, miten epäoikeudenmukainen, hullu ja raaka Jeesuksen taivaallinen isä olikaan.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Tästä seurauksena kun Daavid lähetti Urian eturintamaan niin että hän kuoli niin heidän ensimmäinen vauvai kuoli !.... Sitten syntyi Kuningas Salomo, jonka Daavid antoi profetta Natanille kasvatettavaksi ja Natan antoi Salomonille lempinimen "Jedidja" joka tarkoittaa "Herran lemmikki"

        Kannattaa lukea koko "love story" tarina ajatuksella raamatusta !
        1 Samuelin kirja 11 ja 12 luku !

        Ps. Raamattu on rehellinen kirja ja siellä olevat ihmiset ovat epätäydellisiä syntisiä ihmisiä niin kuin sinä ja minäkin !

        Kannattaa lukea koko "love story" tarina ajatuksella raamatusta !
        1 Samuelin kirja 11 ja 12 luku !

        Pieni Korjaus.... siis 2 Samuelin kirjasta 11 ja 12 luvusta tämä kertomus löytyy !


    • love stoori

      Tarinan opetus kun David tapatti heettiläisen Uurian turvatakseen tämän vaimon kanssa jatkuvan pelehtimisen on mielestäni se, että tässäkin tapauksessa moraali ei täytä alkeellisimpiakaan hyveeltä vaadittavia vaatimuksia. Pienellä itkun tirauksella saa synnin anteeksi ja sitten vaan heipparallaa. Ei puhuta mitään Uurian perheestä, ei mitään Batseban tunteista eikä mitään miten tämä vaikutti ja vaikuttaa yhä joittenkin uskovien raakojen tekojen jälkipyykkiin. Surmataan ihmisiä , tehdään seksirikoksia kuten pedofiliaa ja pyydetään anteeksi ja heipparallaa. Uhrien traumoista ja uhrien tuskasta ei ole pas-kankaan väliä, kunhan vaan saa oman omantunnon "puhtaaksi".

      • Love stoori: "Ei puhuta mitään Uurian perheestä, ei mitään Batseban tunteista eikä mitään miten tämä vaikutti "
        ____________________

        Kyllä raamatusta saa pieniä viitteitä Uurian ja Batseban suhteesta kun Uuria ei "mennyt kotiinsa" vaikka häntä jopa siihen kehotettiin....

        2 Sam 11:7 Ja kun Uuria tuli Daavidin luo, kysyi tämä, kuinka Jooab ja väki voivat ja KUINKA SOTA MENESTYI
        11:8 Ja Daavid sanoi Uurialle: "Mene kotiisi ja pese jalkasi". Uuria lähti kuninkaan linnasta, ja kuninkaan lahja seurasi häntä.
        11:9 Mutta Uuria panikin maata kuninkaan linnan oven eteen kaikkien muiden herransa palvelijain joukkoon EIKÄ MENNYT KOTIINSA.(1x)
        11:10 Kun Daavidille ilmoitettiin: "Uuria ei ole mennytkään kotiinsa", sanoi Daavid Uurialle: "Tulethan sinä matkalta, mikset mennyt kotiisi?"
        11:11 Mutta Uuria sanoi Daavidille: "Arkki ja Israel ja Juuda asuvat lehtimajoissa, minun herrani Jooab ja herrani palvelijat ovat leiriytyneinä kedolla; menisinkö minä kotiin syömään, juomaan ja makaamaan vaimoni kanssa? Niin totta kuin sinä elät ja sinun sielusi elää: sitä minä en tee."
        11:12 Niin Daavid sanoi Uurialle: "Jää tänne vielä täksi päiväksi, niin minä huomenna päästän sinut menemään". Niin Uuria jäi Jerusalemiin vielä siksi päiväksi. Seuraavana päivänä
        11:13 Daavid kutsui hänet luoksensa syömään ja juomaan ja juotti hänet juovuksiin. Mutta illalla hän meni maata vuoteelleen herransa palvelijain joukkoon EIKÄ MENNYT KOTIINSA." (2x)


        On sellainen sanonta, joka sanoo, että " kahden ihmisen väliin ei voi tulla jos siinä ei ole tilaa" ja ehkäpä Daavidin ja Batseban tapauksessa oli käynyt niin että Batseba oli jätetty yksin...Uuria vain soti, se ehkä oli hänelle "sotilaalle" tärkeämpää kuin olla lähellä vaimoaan ja suhde ehkä saattoi olla jo vähän "ehtoossa" tai muuten jotenkin "kylmettynyt", koska Uuriaa ei kiinnostanut "mennä kotiinsa" !

        Tämähän on tietenkin vain spekulaatiota mutta vähän sellaisen kuvan tekstistä ainakin minä saan...
        Ja kyllähän näitä "kulissiavioliittoja" on ollut kautta aikojen...

        Mutta tämäkään ei tietenkään pois pyyhi niitä tekoja mitä Daavid ihastuksissaan teki....

        2 Sam 12:11-12 " Näin sanoo Herra: Katso, minä nostatan sinulle onnettomuuden sinun omasta perheestäsi, ja silmiesi edessä minä otan sinun vaimosi ja annan heidät toiselle, ja hän on makaava sinun vaimojesi kanssa tämän auringon nähden.
        Sillä sinä olet tehnyt tekosi salassa, mutta minä teen tämän koko Israelin ja auringon nähden.'"


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Love stoori: "Ei puhuta mitään Uurian perheestä, ei mitään Batseban tunteista eikä mitään miten tämä vaikutti "
        ____________________

        Kyllä raamatusta saa pieniä viitteitä Uurian ja Batseban suhteesta kun Uuria ei "mennyt kotiinsa" vaikka häntä jopa siihen kehotettiin....

        2 Sam 11:7 Ja kun Uuria tuli Daavidin luo, kysyi tämä, kuinka Jooab ja väki voivat ja KUINKA SOTA MENESTYI
        11:8 Ja Daavid sanoi Uurialle: "Mene kotiisi ja pese jalkasi". Uuria lähti kuninkaan linnasta, ja kuninkaan lahja seurasi häntä.
        11:9 Mutta Uuria panikin maata kuninkaan linnan oven eteen kaikkien muiden herransa palvelijain joukkoon EIKÄ MENNYT KOTIINSA.(1x)
        11:10 Kun Daavidille ilmoitettiin: "Uuria ei ole mennytkään kotiinsa", sanoi Daavid Uurialle: "Tulethan sinä matkalta, mikset mennyt kotiisi?"
        11:11 Mutta Uuria sanoi Daavidille: "Arkki ja Israel ja Juuda asuvat lehtimajoissa, minun herrani Jooab ja herrani palvelijat ovat leiriytyneinä kedolla; menisinkö minä kotiin syömään, juomaan ja makaamaan vaimoni kanssa? Niin totta kuin sinä elät ja sinun sielusi elää: sitä minä en tee."
        11:12 Niin Daavid sanoi Uurialle: "Jää tänne vielä täksi päiväksi, niin minä huomenna päästän sinut menemään". Niin Uuria jäi Jerusalemiin vielä siksi päiväksi. Seuraavana päivänä
        11:13 Daavid kutsui hänet luoksensa syömään ja juomaan ja juotti hänet juovuksiin. Mutta illalla hän meni maata vuoteelleen herransa palvelijain joukkoon EIKÄ MENNYT KOTIINSA." (2x)


        On sellainen sanonta, joka sanoo, että " kahden ihmisen väliin ei voi tulla jos siinä ei ole tilaa" ja ehkäpä Daavidin ja Batseban tapauksessa oli käynyt niin että Batseba oli jätetty yksin...Uuria vain soti, se ehkä oli hänelle "sotilaalle" tärkeämpää kuin olla lähellä vaimoaan ja suhde ehkä saattoi olla jo vähän "ehtoossa" tai muuten jotenkin "kylmettynyt", koska Uuriaa ei kiinnostanut "mennä kotiinsa" !

        Tämähän on tietenkin vain spekulaatiota mutta vähän sellaisen kuvan tekstistä ainakin minä saan...
        Ja kyllähän näitä "kulissiavioliittoja" on ollut kautta aikojen...

        Mutta tämäkään ei tietenkään pois pyyhi niitä tekoja mitä Daavid ihastuksissaan teki....

        2 Sam 12:11-12 " Näin sanoo Herra: Katso, minä nostatan sinulle onnettomuuden sinun omasta perheestäsi, ja silmiesi edessä minä otan sinun vaimosi ja annan heidät toiselle, ja hän on makaava sinun vaimojesi kanssa tämän auringon nähden.
        Sillä sinä olet tehnyt tekosi salassa, mutta minä teen tämän koko Israelin ja auringon nähden.'"

        Mutta mitä tämä episodi kertoo minulle, niin se on se, että kun tietynlainen moraali heltyy, niin se vaikuttaa helposti vähän kaikkeen ja jopa tuleviin sukupolviin asti...

        Siitä tämä episodi minulle kertoo...


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Mutta mitä tämä episodi kertoo minulle, niin se on se, että kun tietynlainen moraali heltyy, niin se vaikuttaa helposti vähän kaikkeen ja jopa tuleviin sukupolviin asti...

        Siitä tämä episodi minulle kertoo...

        Ja tästä episodista tulikin mieleeni tämä vitsi Suomalaisesta sotilaasta, joka oli palannut rintamalta kotiin ja häntä haastateltiin:

        Haastattelija kysyi Sotilaalta: " Mitä sinä teit ihan ensimmäiseksi silloin kun palasit sieltä rintamalta ?"
        Ja Mies vastaa: "Noh, minä panin"
        Tästä vähän hämmentyneenä haastattelija sitten kysyikin uudestaan: " Hmmm, noh mitä sinä sitten sen jälkeen teit kun olit tehnyt sitä ?"
        Ja Mies vastaa jälleen: " Noh, minä panin"
        Noh, sitten haastattelija kysyy vielä kerran : " Noh mitä sinä sitten teit kun olit taas kerran tehnyt sitä ? "
        Ja Mies vastaa: " Noh... sitten minä otin sukset pois jalasta... "


    • Tuli mieleen ? Mitä sinä tekisit saxanpaimen koiralle joka on syönyt sun lastasi niin että et enää näe että hänellä on kasvoa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe