Mitäs täällä lähes eläkeläiset?

vapaalle joskus

Ja eläkeuudistus senkun jatkuu, mitä mietteitä täällä työuran pidentämisestä, käykö joka alalle, kuinka pitkään ja onko täällä pitkiäkin työuria takana. Mulla nyt takana lähes 40v. samalla työnantajalla eikä loppua näy.. Ois ihan kiva jos ois muutakin elämää kun työelämä, vapaallekkin ois ihan kiva jäädä jo pikapuoliin.

17

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiukassa

      Luojan kiitos olen jo eläkkeellä.
      Eivät takaisin töihin saa vaikka yrittäisivät.
      65:ksi tasan töitä tein, kyllä riitti. Kiitti vaan.
      Hiukan erilaisessa työympäristössä olisin ehkä jaksanut=viitsinyt 68:ksi.
      En tiedä kun ei tullut kokeiltua.

      Kolme pitkäaikaista työnantajaa ja yhteensä 43 vuotta töitä, suunnilleen.
      Pistäkööt nykynuoret paremmaksi.
      Luulisin että tiukassa on.

      • täysura takana

        Siinä se nykynuorilla onkin jos on töitä, tilanne on nykyään eri kuin meidän nuoruuessa.


    • Muutakin elämää ku työ?
      Ainakin nuoret hallittee ton vapaan paremmin ku me aikanaan.
      Kevääl aloittelin nää koti timpurin hommat ja uskon sopeutuvani,ihminen tottuu kaikkeen.

      • henrjii

        töitähän sitä hautaan asti, palkanmaksajat vaan loppuu jossain vaiheessa


      • henrjii kirjoitti:

        töitähän sitä hautaan asti, palkanmaksajat vaan loppuu jossain vaiheessa

        Joo,o ollaan kelalla töissä loppuaika.


      • -----
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Joo,o ollaan kelalla töissä loppuaika.

        Mitä mahtanet tarkoittaa.


      • henrjii
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Joo,o ollaan kelalla töissä loppuaika.

        urakoida ei saa, ja turha on korotuksia lakkoilla, tasasiseen tappavaan tahtiin vaan


      • henrjii kirjoitti:

        urakoida ei saa, ja turha on korotuksia lakkoilla, tasasiseen tappavaan tahtiin vaan

        Toisaalta noi yyteetkään ei pahemmin häiritse uutta työuraa.


    • eppu2

      Lupasivat ensi keskiviikkoon mennessä päätöksen.
      Minun mielestä tämä nykyinen on aika hyvä.
      Yksilöllisyyttä pitäisi mielestäni ottaa huomioon. Joku jaksaa ja toinen ei.
      Minä olen eläkkeellä. Ammattini on sellainen,, että töitä olisi, mutta
      en aio enää mennä.
      Touhua kyllä riittää eläkkeelläkin.
      Laskeskelin tuossa, että n.40 työvuotta, josta suurin osa viimeisintä ammattia.

      • huomio, huomio

        Joo, mun mielestä tars vähän yksilöllisesti tarkastella tota eläkkeellesiirtymisikää, tosiaan moni meidän ikäinen on paiskinut töitä yli 40v. Eiköhån se ala riittää. Moni taas viiskymmpinen on hådin tuskin tehnyt töitä kun parkymmentä vuotta. Joten työvuodetnpitäs ottaa huomioon.


      • mimmimummi*

        Onhan niitä niin fyysisesti vaativia ammatteja.... ettei niissä voi toimia täysillä....paljonkaan yli 60.....palomiehet..savusukeltajat...pintapelastajat...ja paljon muitakin ..nämä vaan tulivat ensimmäisinä mieleeni...


      • mimmimummi*
        mimmimummi* kirjoitti:

        Onhan niitä niin fyysisesti vaativia ammatteja.... ettei niissä voi toimia täysillä....paljonkaan yli 60.....palomiehet..savusukeltajat...pintapelastajat...ja paljon muitakin ..nämä vaan tulivat ensimmäisinä mieleeni...

        Itse pääsin 58 vee ....täysin palvelleena...vähän tuntui kuin kademieltä olisi ollut ilmassa.....jäin vaikka pakko ei olisi ollut... annoin nuoremmille tilaa.. ( eikös ollutkin jaloa ) ..heko heko


      • eppu2
        mimmimummi* kirjoitti:

        Itse pääsin 58 vee ....täysin palvelleena...vähän tuntui kuin kademieltä olisi ollut ilmassa.....jäin vaikka pakko ei olisi ollut... annoin nuoremmille tilaa.. ( eikös ollutkin jaloa ) ..heko heko

        Oli se jaloa, mutta ei kai vaan ollut sittenkin vähän niinkuin oma ´´oma lehmä ojassa´´.


      • mimmimummi*
        eppu2 kirjoitti:

        Oli se jaloa, mutta ei kai vaan ollut sittenkin vähän niinkuin oma ´´oma lehmä ojassa´´.

        No joo...mitä nyt vähäsen oli.... eikä kaduttanut tippaakaan...en ole niin laskelmoiva ihminen...


    • |||<<<|

      Itse eläkkeellä, toivottavasti puolisokin pääsee minun elinaikanani.

    • sitroen.

      Kuuskymppisenä jäin kun sain jäädä. Jos olisi ollut inhimilliset esinahat, olisin voinut hyvinkin jatkaa. Vaan kun ei ollut niin heti läksin kun sain. Vaikka en täyttä eläkettä saakaan, niin silti en ole katunut...

    • Mettis ei kirj

      Itsellä on n.40v työura ja tällä hetkellä eläkkeellä. Mielestäni eläkeiän nosto ei ole järkevää, koska kaikilla nuorillakaan ei ole töitä ja kyseenalaistan senkin seikan, jos eläkeikä nousee, niin taataanko vanhalle työntekijälle työpaikan säilyminen loppuajaksi.

      Työn raskauskin pitäisi huomioida näissä neuvotteluissa, sillä on paljon sellaisia ammatteja, ettei kaikki jaksa fyysisesti, eikä henkisestikään ikääntyneenä hoitaa kunniallisesti ammattiaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      150
      10892
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2902
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1706
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 83
      1566
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    Aihe