masentunut

tarpeetontyttö

Olin koko kesän ihan normaali ja iloinen.. sitte alkoi koulu ja siitä se sitten lähti. Vanhat muitot nousi kun rakas hoitoponini kuoli viime keväänä ja se jätti suuren aukon sydämmeen. Aluks ei ollu mitään ongelmaa sen suuremmin mutta nyt sitä kaipaa ihan.tolkuttoman paljon. Lopetin ratsastuksen ja miulla ei ole enää harrastusta ellei sitä lasketa että käyn kerran viikossa naapurin heppoi hoitamassa... pelkään myös et menetän lähi aikoina miun isovanhemmat kun on niin huonovointisia.
Yht äkkiä miulle ei maistunu enää ruoka, eikä maistu vieläkään sen paremmin.. nyt vähän reilu kuukauden en oo syöny päivässä kuin yhden ruoan ja juon paljo... joskus otan leipiä mut harvemmi. Päälle päin ei oo aiemmi näkyny että ois asiat huonosti. Koska tutustuin yhteen poikaan joka on sanonu et rakastaa miuta ja sen ansiosta oon jaksanu tän koulun alun käydä koulussa ja olla ilone.. mut nytte seki lähti... oon ystävystyny yht äkkiä yhteen meijän luokkalaiseen tyttöön josta on tullu miun paras kaveri :) kiitos sille et voin luottaa ja kertoo näit juttui siulle

8

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarpeetontyttö

      Ja "kaverit" siis on ruvennu hattuilee koulussa... rnkä jaksa niitä enää

    • Kertomas perusteella paljon on tapahtunut, mutta en voi sano muuta kuin voimia! Itsellä oli monta viikkoa kauhea väsymys eikä jaksanut edes kirjottaa kunnolla. Kävin verikokeissa ja sain rautalääkkeet, nyt olo alkanut kohentua.

      Siun tilanne vaikuttaa kumminkin erilaiselta. Rakas eläin kuollut ja muutenkin murheita. Tälläsen psyykettä koetelleen tapahtuman jälkeen masennus on kyllä aika yleistä, ainakin jos tunteita ei ole saanut kunnolla käsiteltyä (en tietenkään tiedä tilannettasi tarkkaan joten hankala sanoa) Itselläni kuoli rakas koira joitain vuosia sitten ja yli vuoden ajan riitti että vain ajattelin sitä niin puhkesin itkuun.

      Kannattaa tosiaan puhua jollekin luotettavalle henkilölle. Ja kun syksykin tuli ja illat pimenivät, myös syysmasennus on yleistä...

      Voimia vielä kerran ja minullekin saa tulla juttelemaan jos siltä tuntuu :)

    • tarpeetontyttö

      Kiitti että luit :) jopa tommoset kivat kommentit saa vähän paremmalle mielelle :) arvostan!

    • Menisit samantien puhumaan äidillesi. Miksi sinä olisit tarpeeton?

    • tarpeetontyttö

      No tuntuu vaan et kaverit suhteet kuihtuu ... ja et kesän aikana muutuin itteni mielestä aika paljon fyysisesti ja henkisesti niin kaverit ei tunnu enää niin oman henkisiltä :/

      • Olithan sinä sille ponille tarpeellinen. Olit varmasti tärkeä sille, hevoset ja ponit kiintyvät ja ovat herkkiä eläimiä. Teit sen elämästä hyvää.

        Luultavasti olet "tarpeellinen" myös isovanhemmilesi. Kaverit tai niiden jutut voivat olla ärsyttäviä, kun elämässä tapahtuu tuollaista ja on muutakin mietittävää kuin Seppälästä ostettu huulikiilto. Yritä silti viettää aikaa edes jonkun kaverinkin kanssa.


    • tarpeetontyttö

      Nii :/ on miulla onneksi se yksi tärkee kaveri ! ja pari sellasta jonka kaa juttelen netin kautta :)

    • moi:)

      Minulla on sama tilanne mut yritän jaksaa koska tiedän että ketään ei ole tarpeeton!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2032
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1569
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      150
      1505
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      127
      1007
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      112
      988
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      818
    Aihe