Pietarin trollitehdas on paljastunut

tutkijan väite

179

597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trolli on tölli

      Olen tietoinen,eihän kukaan kelan päivärahalla elävä haluaisi venäläisiä tänne,nehän laitetaisi töihin niin kuin ulkomaan elävät ?

      • KOMENTAJA VASTUUSEEN

        Puolustusvoimien palkkalistoilla oleva "tutkija" julistaa virallisessa tiedotusvälineessä suorasanaisia syytöksiä ja venäjävihaa vaikka ilmenee että syytöksiin ei ole minkäänlaisia perusteita. Tämä vastaa Puolustusvoimien uskottavuuden täydellistä romahdusta ellei johto näkyvästi ja heti puutu asiaan. Suomen poliittisesti valittu tutkijajoukko puolustuksen ja ulkoplitiikan alalla on laskenut tason jopa Ukrainan ja Georgian alapuolelle.

        Roskaväki on vallannut näkyvät virkapaikat.

        varusmies ikäluokka 54


      • Sylipuuteli
        KOMENTAJA VASTUUSEEN kirjoitti:

        Puolustusvoimien palkkalistoilla oleva "tutkija" julistaa virallisessa tiedotusvälineessä suorasanaisia syytöksiä ja venäjävihaa vaikka ilmenee että syytöksiin ei ole minkäänlaisia perusteita. Tämä vastaa Puolustusvoimien uskottavuuden täydellistä romahdusta ellei johto näkyvästi ja heti puutu asiaan. Suomen poliittisesti valittu tutkijajoukko puolustuksen ja ulkoplitiikan alalla on laskenut tason jopa Ukrainan ja Georgian alapuolelle.

        Roskaväki on vallannut näkyvät virkapaikat.

        varusmies ikäluokka 54

        Nyt se on tapahtunut, Opama rapsuttaa,, arvatkaapa ketä?

        http://kohudosentti.blogspot.fi/


      • JUGYgu

      • PropagandaaSuolesta

        Suomalainen propaganda ja natsitrollit täällä jyrää. Länsimaisen tradition mukaan vastaväitteitä ei suvaita yhtään, vaan leimakirves alkaa heilua välittömästi. Mikähän taho tuottaa nekin kaikki sadat venäjävihaa tihkuvat kirjoitukset Hesarin ja Iltasanomien "yleisökeskusteluun"?


    • ***********
      • pidä tauko välillä

        Onko siellä Pietarissa minkälainen keli, vai pääseekö sieltä trollitehtaan kellarista ollenkaan ulkona käymään?


      • heippa3
        pidä tauko välillä kirjoitti:

        Onko siellä Pietarissa minkälainen keli, vai pääseekö sieltä trollitehtaan kellarista ollenkaan ulkona käymään?

        Kyllä pääsee kellarista tupakille. Tuossa pidin just tauon ja poltin vähän mahorkkaa siisnä pravdaa lukiessani.

        Huh huh. Vielä 250 kirjoitusta jäljellä.


      • Valvomosta
        heippa3 kirjoitti:

        Kyllä pääsee kellarista tupakille. Tuossa pidin just tauon ja poltin vähän mahorkkaa siisnä pravdaa lukiessani.

        Huh huh. Vielä 250 kirjoitusta jäljellä.

        Hei "heippa3". Unohdit laittaa että Putin on hyvä! Rangaistukseksi saat kirjoittaa ne 250 postausta ja liitutaudulle "Putin on hyvin rakas johtajamme" 100 kertaa!


      • kjdkknxbsllxnx
        heippa3 kirjoitti:

        Kyllä pääsee kellarista tupakille. Tuossa pidin just tauon ja poltin vähän mahorkkaa siisnä pravdaa lukiessani.

        Huh huh. Vielä 250 kirjoitusta jäljellä.

        Igor, käydäänkö ottamassa välillä pari pulloa votkaa ja jatketaan sen jälkeen eli noin 5 minsan päästä?
        T. Dmitri viereiseltä koneelta


      • Valvomon Igor
        kjdkknxbsllxnx kirjoitti:

        Igor, käydäänkö ottamassa välillä pari pulloa votkaa ja jatketaan sen jälkeen eli noin 5 minsan päästä?
        T. Dmitri viereiseltä koneelta

        Sopii.

        Alkaakin jo aamun Stolichnajat jo hieman haihtua että eikun vaan uusi erä pannuun.
        Tuon borst-keittoa särpimeksi - eihän sitä nyt ihan tyhjään vatsaan kehtaa vetää.

        Ai niin: Putin on hyvä - Nato paha
        (meinas unohtua)


      • ndndndnnndnfnlfnf
        Valvomon Igor kirjoitti:

        Sopii.

        Alkaakin jo aamun Stolichnajat jo hieman haihtua että eikun vaan uusi erä pannuun.
        Tuon borst-keittoa särpimeksi - eihän sitä nyt ihan tyhjään vatsaan kehtaa vetää.

        Ai niin: Putin on hyvä - Nato paha
        (meinas unohtua)

        Käytäiskö samalla kioskilla, kun hapankaali ja suolakurkku olis keiton ja votkan kanssa jees? Onks sulla pohjia sen verran että uskallat lähteä kuskiksi? Mennään mun ladalla. Siit puuttuu kyllä toinen ovi, pakoputki ja jarrut, mutta muuten on oikein hyvä!


      • 3Timo
        ndndndnnndnfnlfnf kirjoitti:

        Käytäiskö samalla kioskilla, kun hapankaali ja suolakurkku olis keiton ja votkan kanssa jees? Onks sulla pohjia sen verran että uskallat lähteä kuskiksi? Mennään mun ladalla. Siit puuttuu kyllä toinen ovi, pakoputki ja jarrut, mutta muuten on oikein hyvä!

        *trololooooo*


      • Bror-Erik
        3Timo kirjoitti:

        *trololooooo*

        *trululuuuu*


      • kremliini

        kremliini


      • igor2
        ndndndnnndnfnlfnf kirjoitti:

        Käytäiskö samalla kioskilla, kun hapankaali ja suolakurkku olis keiton ja votkan kanssa jees? Onks sulla pohjia sen verran että uskallat lähteä kuskiksi? Mennään mun ladalla. Siit puuttuu kyllä toinen ovi, pakoputki ja jarrut, mutta muuten on oikein hyvä!

        Palailen tässä sorvin ääreen ... meni vähän viihteen puolelle .. no onpas täällä "väsynyttä" toveria. Vodka kyllä muutaman litran jälkeen alkaa väsyttää. Eipä borsht ja suolakurkku auttanut. Tuo vanja tuossa pöydän alla ei taida ihan kohta aloittaa .... (potkaisee vanjaa kengän kärjellä) ... mutta näyttöää olevan vielä elävien kirjoissa..

        eli jtaketaan taas ... voi satanski tätä kohmeloa .. siis khrmh!:

        Putin on hyvä ja suur Suomi jystävä!

        .... ei nyt meni väärin ..anteeks .. siis piti sanomani:

        Putin on hyvä ja pieni Suomi jystävä!

        No siinä se tuli. Hei Vanjalla näyttää olevan vielä vodkassa pohjat ...heh.. vedänpä huiviini. glu glu ...ptui hyi helvetti sehän on kusta!!

        (vieressä maassa makaava vanja vääntää hymyn tapaista)


      • nfndldnndmdndnndlxld
        igor2 kirjoitti:

        Palailen tässä sorvin ääreen ... meni vähän viihteen puolelle .. no onpas täällä "väsynyttä" toveria. Vodka kyllä muutaman litran jälkeen alkaa väsyttää. Eipä borsht ja suolakurkku auttanut. Tuo vanja tuossa pöydän alla ei taida ihan kohta aloittaa .... (potkaisee vanjaa kengän kärjellä) ... mutta näyttöää olevan vielä elävien kirjoissa..

        eli jtaketaan taas ... voi satanski tätä kohmeloa .. siis khrmh!:

        Putin on hyvä ja suur Suomi jystävä!

        .... ei nyt meni väärin ..anteeks .. siis piti sanomani:

        Putin on hyvä ja pieni Suomi jystävä!

        No siinä se tuli. Hei Vanjalla näyttää olevan vielä vodkassa pohjat ...heh.. vedänpä huiviini. glu glu ...ptui hyi helvetti sehän on kusta!!

        (vieressä maassa makaava vanja vääntää hymyn tapaista)

        Hei, mäkin pääsin töihin nyt ja suoraan yövuoroon!
        Sori tosiaan, meni vähän pitkäksi mutta Vasilin piti viedä Länsi-Venäjälle Helsinkiin agenteille votkalasti. Sen pieni Hiace kuitenkin hajosi. Me sit siinä että mitä vit..
        Yritettiin hetki korjata sitä mutta tuumattiin että liikaa teknik, ei ummarra. Ja ei me niitä pulloja sitten voitu poiskaan heittää. Siis täytenä! Njyt ne on kaikki tyhjiä ja vein äitille jos se tekis omenamehua.

        Dmitri


    • Sata-trolli

      Uutisessa kehotetaan lähdekriittisyyteen, mutta samalla kuitenkin pitäisi niellään kaikki lännestä tuleva informaatio kakistelematta ? Tumpatkaa kuulkaa ihan omaan läpeenne vaan.

    • ei trollololo -mies

      Hjuva Suomimies:

      Lapin pitää itsenäistyä. Se on hjuva! Siten Lapi voi liittyä viikko itsenäistymisen jälkeen kansanäänestyksellä Venäjään. Kakki lakin mukaisesti!

      Mine ei ole trolli!
      Olen Lauri Gikman oikea Suomi mäes. Ette usko? Katsokaa serkkuni Reino Wikipediasta! Asun Kuopiossa täällä Lapin kuvessa.
      Tällä hetkellä olen Ulkoasianministeriön tietoturvavasdtaava. Se ainakes on totta, heh heh.

    • nndbdkdlfbfkfkxflkfb

      Minusta tuo kyllä kuulostaa nyt pahasti vainoharhaiselta. Uskon, että suomalaiset osaavat itsekin ajatella ja kritisoida. Kuka natoa ja eu:ta, kuka venäjää.
      En usko että mitään trollitehtaita on olemassakaan.

      • 3Timo

        On on!!
        Koksu-jugendilla on kokonainen salainen tyrmä missä über-nuoriso joutuu trollailemaan kuukauden putkeen pelkällä vedellä ja leivällä ennenkuin heidät hyväksytään nuorisojärjestöön!

        Itse Polli Konikaulus vielä tarkastaa kaikki trollailut ja vetää vasempaan takakavioon samalla!


      • 3Timo
        3Timo kirjoitti:

        On on!!
        Koksu-jugendilla on kokonainen salainen tyrmä missä über-nuoriso joutuu trollailemaan kuukauden putkeen pelkällä vedellä ja leivällä ennenkuin heidät hyväksytään nuorisojärjestöön!

        Itse Polli Konikaulus vielä tarkastaa kaikki trollailut ja vetää vasempaan takakavioon samalla!

        On on!!
        Putin-jugendilla on kokonainen salainen tyrmä missä über-nuoriso joutuu trollailemaan kuukauden putkeen pelkällä vedellä ja leivällä ennenkuin heidät hyväksytään nuorisojärjestöön!

        Itse Aatu Putkikaula vielä tarkastaa Moskovassa kaikki trollailut ja vetää vasempaan takakavioon samalla!


      • Heheh...

        Josset usko, olet harvinaisen naiivi!

        Kyllä niitä on olemassa, informaatiosotaa käydään puolin ja toisin.


      • poiuytre
        3Timo kirjoitti:

        On on!!
        Putin-jugendilla on kokonainen salainen tyrmä missä über-nuoriso joutuu trollailemaan kuukauden putkeen pelkällä vedellä ja leivällä ennenkuin heidät hyväksytään nuorisojärjestöön!

        Itse Aatu Putkikaula vielä tarkastaa Moskovassa kaikki trollailut ja vetää vasempaan takakavioon samalla!

        Nyt puhut 3Timo järkeä !


      • nbfbfnfnfbfbkf
        Heheh... kirjoitti:

        Josset usko, olet harvinaisen naiivi!

        Kyllä niitä on olemassa, informaatiosotaa käydään puolin ja toisin.

        Käydään, muttei missään s24-forumeilla. Tää nyt vaan ei ole sen arvoinen paikka että tähän kannattaisi paljon satsata..


    • 3Timo

      *tsihihi*
      Jaa missähän sinä-minän foorumilla totakin on "tutkittu"!?! :D

      Ainakin jos TÄTÄ foorumia katsoo, niin ainoot jotka tääl trollailee on NATO-fanipojut, ku avaa vartin välein uuen ketjun jokasesta uudesta lännen propaganda "uutisesta"!? :D

      Noh? Toiset tutkii, ja toiset hutkii? :/
      Eiköhän tolla asenteella vähintään EKsta tai EVAsta töitä saa, kun osaa pelkästään valehdella sujuvasti esittämättä mitään tieteellistä näyttöä "tutkimukselleen"! :)

    • .yitu,ryjmenhtwbgqv

      Onhan tuo huomattu. Jännä kun täällä joka toinen viesti on noita Ryssän trolleja mutta kun kirjoitellaan autofoorumilla offtopicissa niin ei ole yhtä ainutta Putlerin trollia siellä. Siinä on sellainen ero että kun pitäisi oikeasti jaksaa niistä autoistakin välillä kirjoittaa niin eivät viitsi tulla sinne sorKkimaan.

      • näinon007

        Ei missään Suomessa tapaa tällaisia Neukua puolustavia viestejä kun täällä : (
        Tuo trolli väite on varmaan tosi : (
        Säälittävää duunia lopun alla : ((


      • kjdbdkdbbdkxnfnf

        Hei ja kiitos palautteestasi!
        Ymmärräthän varmaan, että me emme ymmärrä autoista mitään, ladoista ehkä hieman. Emmekä me joka paikkaan ehdi.
        Ps. Meidän vladimirilla on isompi ku teidän saulilla.


      • 3Timo
        kjdbdkdbbdkxnfnf kirjoitti:

        Hei ja kiitos palautteestasi!
        Ymmärräthän varmaan, että me emme ymmärrä autoista mitään, ladoista ehkä hieman. Emmekä me joka paikkaan ehdi.
        Ps. Meidän vladimirilla on isompi ku teidän saulilla.

        Kiitos kiitos!

        Todistit juuri trollausväittämäni täysin oikeaksi! :D


      • 3Timo

        Saanhan udella, että onhan kyseessä JENKKIauto foorumi? :)


      • Trollololo
        3Timo kirjoitti:

        Kiitos kiitos!

        Todistit juuri trollausväittämäni täysin oikeaksi! :D

        Eihän tuo trollaus liittynyt mitenkään Natoon. Et taaskaan todistanut yhtään mitään.


      • 3Timo
        3Timo kirjoitti:

        Saanhan udella, että onhan kyseessä JENKKIauto foorumi? :)

        Kuvittelisin, että Tsernobiileillä täällä ajellaan. :)


      • 3Timo
        Trollololo kirjoitti:

        Eihän tuo trollaus liittynyt mitenkään Natoon. Et taaskaan todistanut yhtään mitään.

        Ööö ?

        Ai sä oot NIIN tyhmä trolli, että sä et tiedä edes että mitä trollaus tarkoittaa!? :/

        No voi voi! :)


      • 3Timo
        3Timo kirjoitti:

        Kuvittelisin, että Tsernobiileillä täällä ajellaan. :)

        *köh*
        Juu uskon todellakin, että kuvittelet hyvin paljon muitakin asioita!


      • Tiltuille nauretaan
        3Timo kirjoitti:

        Ööö ?

        Ai sä oot NIIN tyhmä trolli, että sä et tiedä edes että mitä trollaus tarkoittaa!? :/

        No voi voi! :)

        Itse et edes tiedä miten sekoilet.


      • Kremlin Trolli
        Tiltuille nauretaan kirjoitti:

        Itse et edes tiedä miten sekoilet.

        Enhän minä mitään sekoile kun edessäni on Duumalta tullut käsikirjoitus että mitä tähän pitää kirjoittaa!? :)

        *tanssii ripaskaa*


      • ikuiuyi
        3Timo kirjoitti:

        Ööö ?

        Ai sä oot NIIN tyhmä trolli, että sä et tiedä edes että mitä trollaus tarkoittaa!? :/

        No voi voi! :)

        tytytytytytytytytytytytytytytytytytytytytytytytytytytytytyuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu


    • ei muuta. Kiitos

      Taidan äänestää Naton puolesta. Kyllä se niin on, että Venäjään ei voi luottaa jos tännekin kirjoittelee kuten omassa luotettavassa Yleisradiossa juuri illan uutisissa kerottiin.

      Pietarin Putin kätyrit yrittävät saada Suomen pysymään Naton ulkopuolella. Kansalaiset (ne oikeat - ei trollit):
      Kehoittakaa kansaedustajianne työskentelemään uupumatta sen eteen, että Suomi liittyy pikaisesti Natoon ja Ukrainaa rohkaistaan liittymään myös.

      • Bror-Erik

        Ja paskaaks sä poika Ukrainasta välität,mutta Suomea ei Nato houkuta.Ei nyt,eikä lä-
        hitulevaisuudessa,on meillä sentään vielä ylpeytemme jäljellä ja sitä ei joku Nato
        vie!Onko selvä saatanan varas?


      • En luota Natoon

        Ongelma on vain siinä että en pidä enää Natoa luotettavana kumppanina. Siitä on tullut hyökkäysliitto, joka ajaa tietyn piirin etuja. Suomi olisi heille vain hyväksikäytön kohde ja alusta, josta ponnistaa itäänpäin. Maa vain uhrattaisiin taistelutantereeksi.

        Tätäkö Nato intoilijat haluaa että kotimme kaupunkimme infrastruktuurimme altistettaisiin tuhon kohteeksi?


      • ex-nato-venäjä
        En luota Natoon kirjoitti:

        Ongelma on vain siinä että en pidä enää Natoa luotettavana kumppanina. Siitä on tullut hyökkäysliitto, joka ajaa tietyn piirin etuja. Suomi olisi heille vain hyväksikäytön kohde ja alusta, josta ponnistaa itäänpäin. Maa vain uhrattaisiin taistelutantereeksi.

        Tätäkö Nato intoilijat haluaa että kotimme kaupunkimme infrastruktuurimme altistettaisiin tuhon kohteeksi?

        Venäjä oli Suomen tavoin Naton rauhankumppani. Venäjä vain heitettiin ulos Natosta, koska se hyökkäsi Ukrainaan. Ei puolustusliittoon sovi hyökkääviä jäseniä....

        Venäjäintoilijat vaikuttavat haluavan kotimme lännen tuholle alttiiksi?

        Kerro miksi Nato haluaisi hyökätä Venäjälle?

        Taitaa entisen itäblokin kansoilla olla karvaita kokemuksia niin Neuvostoliiton kuin Venäjän toimista, ja siksi haluavat mieluummin turvatakuunsa lännestä kuin idästä. Miksi Suomi halusi aikanaan itsenäistyä?


    • Kyllä kyllä

      Desantit ovat tälläkin palstalla hyvin esillä.

      Ne tulee ohittaa olankohautuksella:)

      • Bror-Erik

        Mutta Pietaria ei voi ohittaa noin vain olankohautuksella,ja sen merkitystä Venäjälle.Kyllä kyllä, on markkinoiden suunta kohti Pietaria joka tarjoaa euroja
        kuin vanha Venäjä ennen vallankumousta.Venäjän ystävyys kannattaa aina!


      • Bror-Göran
        Bror-Erik kirjoitti:

        Mutta Pietaria ei voi ohittaa noin vain olankohautuksella,ja sen merkitystä Venäjälle.Kyllä kyllä, on markkinoiden suunta kohti Pietaria joka tarjoaa euroja
        kuin vanha Venäjä ennen vallankumousta.Venäjän ystävyys kannattaa aina!

        jos Pietarilla on merkitystä Venäjälle, ketä se täällä kiinnostaa?

        "Kyllä kyllä, on markkinoiden suunta kohti Pietaria"

        Tiedä ketään joka jotain Pietarista ostaisi paitsi venäläistä votkaa.

        "tarjoaa euroja kuin vanha Venäjä ennen vallankumousta."

        Eikös siellä ollut rahana rupla ennen vallankumoustakin.

        "Venäjän ystävyys kannattaa aina"

        Venäjä on ystävä sille jolla menee yhtä huonosti kuin Venäjällä.


    • Putler

      YLE VALEHTELEE:

      "Yksi trolli kirjoittaa jopa sata venäjämielistä viestä päivässä."

      Jos joku alaisistani kirjoittais vain 100 viestiä joutauisi hän Siperia haarakonttoriin heti!

      • 3Timo

        *trololooo*

        PS: todistappas isin pikku räkänokka et tääl kirjottelee YKSIKÄÄN väitetyistä "Putin-trolleista"! ;)

        Mut sä idiootti olet jääny trollailusta kiinni jo ainakin 3 kertaa jo pelkästään tässä ketjussa! :D


      • Bror-Erik

        Hei sun multimulkero statesi käsittää kai 1000 täitä ja lukuisan määrän luteita.
        Kuinka arvelet pärjääväsi moisella sotajoukolla?


      • 3Timo
        3Timo kirjoitti:

        *trololooo*

        PS: todistappas isin pikku räkänokka et tääl kirjottelee YKSIKÄÄN väitetyistä "Putin-trolleista"! ;)

        Mut sä idiootti olet jääny trollailusta kiinni jo ainakin 3 kertaa jo pelkästään tässä ketjussa! :D

        olet siitä elävä todiste.

        Olet jäänyt trollailusta kiinni täällä päivittäin jo viikojen ajan.

        Miltä tuntuu suoltaa täyttä potaskaa vaikka ihmiset eivät usko juttujasi?


      • 3Timo
        Bror-Erik kirjoitti:

        Hei sun multimulkero statesi käsittää kai 1000 täitä ja lukuisan määrän luteita.
        Kuinka arvelet pärjääväsi moisella sotajoukolla?

        Epäilen?
        Koska just tulin saunasta!
        Eiköhän siin saanu moiset seuralaiset kyytiä? :)
        Mut tokihan sä voit mennä Suomenlahdelle vilkuttamaan niille kun ne lipuu siitä ohi ettien uutta isäntää/emäntää?


      • 3Timo
        3Timo kirjoitti:

        olet siitä elävä todiste.

        Olet jäänyt trollailusta kiinni täällä päivittäin jo viikojen ajan.

        Miltä tuntuu suoltaa täyttä potaskaa vaikka ihmiset eivät usko juttujasi?

        Ai MINÄ oon todiste siitä, jos sä trollaat TAAS jopaun nikinki!?! :D :D

        Sanos poju ihan rehellisesti, et kuin mielenvikanen/tyhmä sä oikeen olet? Tota vois jo hyvällä syyllä kutsua oikeen ameriikan-tyhmäilyks! (Jos sä raukka edes ymmärtäisit että mitä se tarkottaa! :/ )

        Mut: Kuten oon sanonu jo monasti aiemminkin:
        Keep up the good work! :D Sä oot itse paras mainos miks kenenkään ajattelevan ihmisen ei kannata olla ainakaan lännen puolella täs propaganda-sodassa! ;)

        Lisää, kiitos!


      • 3Timo
        3Timo kirjoitti:

        Ai MINÄ oon todiste siitä, jos sä trollaat TAAS jopaun nikinki!?! :D :D

        Sanos poju ihan rehellisesti, et kuin mielenvikanen/tyhmä sä oikeen olet? Tota vois jo hyvällä syyllä kutsua oikeen ameriikan-tyhmäilyks! (Jos sä raukka edes ymmärtäisit että mitä se tarkottaa! :/ )

        Mut: Kuten oon sanonu jo monasti aiemminkin:
        Keep up the good work! :D Sä oot itse paras mainos miks kenenkään ajattelevan ihmisen ei kannata olla ainakaan lännen puolella täs propaganda-sodassa! ;)

        Lisää, kiitos!

        Jaa nytkö MINÄ oon todiste siitä, jos sä trollaat TAAS tutulla nikilläs!?! :D :D

        Sanos poju ihan rehellisesti, et kuin jakomielitautinen sä oikeen olet? Tota vois jo hyvällä syyllä kutsua oikeen putiniikan-tyhmäilyks! (Jos sä raukka edes ymmärtäisit että mitä se tarkottaa! :/ )

        Mut: Kuten oon sanonu jo monasti aiemminkin:
        Keep up the good work! :D Sä oot itse paras mainos miks kenenkään ajattelevan ihmisen ei kannata olla ainakaan Pietarin puolella täs propaganda-sodassa! ;)

        Lisää, kiitos!


      • 3Timo
        3Timo kirjoitti:

        Epäilen?
        Koska just tulin saunasta!
        Eiköhän siin saanu moiset seuralaiset kyytiä? :)
        Mut tokihan sä voit mennä Suomenlahdelle vilkuttamaan niille kun ne lipuu siitä ohi ettien uutta isäntää/emäntää?

        Älä epäile.
        Just tulit Pietarista saunasta!
        Eiköhän siin saanu moiset seuralaiset kyytiä? :)
        Älä pliis mene Suomenlahdelle uimaan, ettei käy niin että ne lipuu siitä ohi ettien uutta suomalaista isäntää/emäntää.


      • 3Timo
        3Timo kirjoitti:

        Jaa nytkö MINÄ oon todiste siitä, jos sä trollaat TAAS tutulla nikilläs!?! :D :D

        Sanos poju ihan rehellisesti, et kuin jakomielitautinen sä oikeen olet? Tota vois jo hyvällä syyllä kutsua oikeen putiniikan-tyhmäilyks! (Jos sä raukka edes ymmärtäisit että mitä se tarkottaa! :/ )

        Mut: Kuten oon sanonu jo monasti aiemminkin:
        Keep up the good work! :D Sä oot itse paras mainos miks kenenkään ajattelevan ihmisen ei kannata olla ainakaan Pietarin puolella täs propaganda-sodassa! ;)

        Lisää, kiitos!

        Kiitos!

        Jatka, ole hyvä? ;)


      • 3Timo
        3Timo kirjoitti:

        Älä epäile.
        Just tulit Pietarista saunasta!
        Eiköhän siin saanu moiset seuralaiset kyytiä? :)
        Älä pliis mene Suomenlahdelle uimaan, ettei käy niin että ne lipuu siitä ohi ettien uutta suomalaista isäntää/emäntää.

        *tsihihii*

        *trololoo!*

        Kerro seuraavaks joku "hyvä" pieru-vitsi, jooko? :)


      • 3Timo
        3Timo kirjoitti:

        *tsihihii*

        *trololoo!*

        Kerro seuraavaks joku "hyvä" pieru-vitsi, jooko? :)

        *tsihihii*

        *trololoo!*

        Älä kerro enää mitään "hyviä" vitsejä Venäjä -pulmusesta, ethän? :)


      • 3Timo
        3Timo kirjoitti:

        Kiitos!

        Jatka, ole hyvä? ;)

        Ole hyvä !

        Älä jatka vaan säästä palstatilaa ! ;)


      • kkdkddkdkkskdbfnd

        Kuvittelevat että kaikki on samanlaisia työpaikkoja kuin heillä, että olisi aikaa laiskotella. Ehei, vähintään viiden minuutin välein pitää viesti julkaista, muuten se on lopputili tai tuo jo mainittu siperian juna.
        Hohhoijaa vielæ 20 min ja kello on 01 ja pææsee kotiin nukkymaan. Oho, tuli jo väärän maan näppiskin tohon.
        Onneksi pomo ei osaa suomea, niin voin kirjoittaa ihan mitä vaan paskaa, kun lisään sanan nato sekaan ja mainitsen venäjän ja vaikka haglundin.


      • 3Timo
        3Timo kirjoitti:

        Ole hyvä !

        Älä jatka vaan säästä palstatilaa ! ;)

        LISÄÄ!!

        Mä laukeen kohta ton sus suuren älykkyytesi tuottamien nerokkaiden juttujes takia! :)


      • 3Timo
        3Timo kirjoitti:

        *tsihihii*

        *trololoo!*

        Älä kerro enää mitään "hyviä" vitsejä Venäjä -pulmusesta, ethän? :)

        En en!

        Ja jos ymmärisit yleensäkään jotain, niin huomaisit kyllä huumoritekstieni ja muiden sanomieni eron niistä erikseen mainitsematta!?! :)

        Ja noitten "vitsien" (katsoppas kun vitsien pitäis myös osata NAURATTAA! Mut tyhmien hölötysten trollailu lähinnä itkettää! :/ ) kirjottamisen jätän ihan teille klovneille! :/


      • 3Timo
        3Timo kirjoitti:

        En en!

        Ja jos ymmärisit yleensäkään jotain, niin huomaisit kyllä huumoritekstieni ja muiden sanomieni eron niistä erikseen mainitsematta!?! :)

        Ja noitten "vitsien" (katsoppas kun vitsien pitäis myös osata NAURATTAA! Mut tyhmien hölötysten trollailu lähinnä itkettää! :/ ) kirjottamisen jätän ihan teille klovneille! :/

        Mikä sivupersoonani tuossa yllä vastasi?


    • ööö...

      Nämä nykytutkijat ovat vähän tahtomattaan koomisia. Lähdekritiikkiä peräävät, se on hyvä se. Kysynkin mitä näyttöä tästä trollitehtaasta on, eipä se ilmennyt.

      • ryssae kuule,

        sinä olet yksi näyttö siitä.


    • VAALIT 2015 ! .

      Unohtivat vaan esittää todisteet tällaisen trollitehtaan olemassaolosta mutta kun tyhmä kansa on uskonut kaiken mitä media on yksipuolisesti tarjonnut mm. televisiota hyväksi käyttäen niin ajateltiin uutisen tekevän tehtävänsä ihan sellaisenaankin ! . Terve maalaisjärki on hyvä keino suhtautua poliittisiin puheisiin sekä aito isänmaallisuus sillä kumpikin osapuoli on väärässä ! .

      • yle haiseee

        YLE on valheitten pesä. Täysin moraaliton CIA:n soluttama valehtelija.

        Osaavatko edes hävetä?

        Terveisin aitosuomalainen oikeistolainen


      • Lopeta jo
        yle haiseee kirjoitti:

        YLE on valheitten pesä. Täysin moraaliton CIA:n soluttama valehtelija.

        Osaavatko edes hävetä?

        Terveisin aitosuomalainen oikeistolainen

        prkleen ryssae.


      • olen myös massaa

        juu, ja just isoissa lööpeiss oli jotai et ex putinin jokua sitä ja tätä sanonu, eikä kukaa viitti sen verta iha ite tsekkaa et kyseinen sanoja on myös ilmastonmuutos salaliittoteria porukkaa ja on hommissa josain amerikan virastossa ^^


    • heikompaa ainesta

      Oho kun on Pietarin tehdas aktivoitunut. Heti kymmeniä viestejä joissa kielletään asia. Tyhmiä ovat kuin vasemman jalan saapas kun näin paljastivat heti itsensä.

      • nnflfkfbflfkfkn

        Kyllä, meidän ohjeisiin kuuluu että pitää kieltää kaikki.
        Ai niin, mutta kaiken kieltäminen taitaa kuulua myös eu:n ohjeisiin.


    • pravda

      Tämän linkin takana ilmeisesti streetview -kuva trollitehtaasta. Terveisiä iigorille!

      https://www.google.com/maps/@59.9955563,30.1303039,3a,75y,169.58h,89.27t/data=!3m4!1e1!3m2!1sYuW7EJXOtE0eJEJZUShpmA!2e0

      • Yle on mätä

        Pahasti ovat Suomen poliitikot vieraantuneet kansastaan kun Suomen kansaa kutsuvat Pietarin trolleiksi.

        Josko se onkin sillä tavalla että nämä hullujen touhut EU:n laajentamiseksi ja hämäräperäiset Nato-sopimukset eivät miellytä kansaa. Mutta sellainen mahdollisuus ei tietenkään voi valjeta vieraantuneille päättäjillemme.


      • hah hah
        Yle on mätä kirjoitti:

        Pahasti ovat Suomen poliitikot vieraantuneet kansastaan kun Suomen kansaa kutsuvat Pietarin trolleiksi.

        Josko se onkin sillä tavalla että nämä hullujen touhut EU:n laajentamiseksi ja hämäräperäiset Nato-sopimukset eivät miellytä kansaa. Mutta sellainen mahdollisuus ei tietenkään voi valjeta vieraantuneille päättäjillemme.

        Ei uskota mitään teidän kirjoituksia enään. Turha yrittää rollata.


      • 3Timo
        hah hah kirjoitti:

        Ei uskota mitään teidän kirjoituksia enään. Turha yrittää rollata.

        No miks sun pitää erikseen mainita siitä!?
        Ei kait täs maailmassa o KETÄÄN pakotettu uskomaan yhtään mitään!? Sun logiikkas on yhtä älytöntä ja naivia kuin pikku-callen joka menee valtakunnalliseen uutislähetykseen sanomaan ettei tee "mahdollisesta" (ehkä) "venäläis" trollailusta asiaa! :) :D


      • vapaalla sanalla

        Mitä se Pravda tarkoittikaan? Totuus? Miksi sitä lukiessa tulee mieleen, että kyseinen lehti taitaa olla yksi näistä niin kutsutuista trolleista?

        Tuskin sitäkään kannattaa kiistää, etteikö Suomesta löytyisi trollien kirjoittajia. Anonyymit kirjoitukset on helppo leimata johonkin nähkökulmaan, oli sitten asiasta mitä mieltä tahansa. Sillä saattaa provosoida ihmiset kirjoittelemaan.

        Mutta huoli pois. Kaikilla on oikeus mielipiteeseen Suomessa. Samasta asiasta en olisi ihan vakuuttunut itärajan takana. En tunnista, että länsimaisia journalisteja (toisinajattelijoita) olisi ammuttu kirjoitustensa vuoksi. Mitä nyt ISIS alueellaan, mutta se onkin toinen juttu.


    • kuvio selvillä

      Sata viestiä ei edes riitä, mitä tulee suomi24:n venäläismielisiin trolleihin. Iltalehden ja muiden uutisten kommentoijina on tekaistuja facebook-tilejä, joiden kautta trollit luovat kuvaa, että olisi muka paljon venäläismielisiä Suomessa. Pehmittävät tietä sille, että "venäläismieliset" alkavat kapinaan Suomessa ja sitten tuovat ammattiarmeijan esiintymään separatistitaistelijoina.

      • 3Timo

        Niinkö!?

        Tehdäänkö pieni Gallup, kuinka monta NATO-myönteistä trolkausta tältä palstalta löytyy? :)

        Jos NATO kannatus koko väestön kohdalla on kuitenkin pelkkä 25 % maksimissaan! Ja pelkkiä pro-NATO avauksia saattaa jo oarin tunnin aikana tulka täällä jo teilusti toistakymmentä enemmän tai vähemmän idioottimaista! :)

        Eikö teillä pelleillä TODELLAKAAN ole tärkeämpää tekemistä?!

        noh! Toisaalta onneks te ootte niin vitun tyhmiä, että lapselliset NATO-trollauksenne ovat ennemminkin anti-mainosta NATOlle kuin sitä puolustavia! ;)
        Mut isommaks onneks te ootte vielä liian tyhmiä ymmärtämään sitä itse! :D


      • hyvä yle
        3Timo kirjoitti:

        Niinkö!?

        Tehdäänkö pieni Gallup, kuinka monta NATO-myönteistä trolkausta tältä palstalta löytyy? :)

        Jos NATO kannatus koko väestön kohdalla on kuitenkin pelkkä 25 % maksimissaan! Ja pelkkiä pro-NATO avauksia saattaa jo oarin tunnin aikana tulka täällä jo teilusti toistakymmentä enemmän tai vähemmän idioottimaista! :)

        Eikö teillä pelleillä TODELLAKAAN ole tärkeämpää tekemistä?!

        noh! Toisaalta onneks te ootte niin vitun tyhmiä, että lapselliset NATO-trollauksenne ovat ennemminkin anti-mainosta NATOlle kuin sitä puolustavia! ;)
        Mut isommaks onneks te ootte vielä liian tyhmiä ymmärtämään sitä itse! :D

        Hyvä esimerkki Pietarin trollista. Koittaa kääntää koko jutun päälaelleen mutta ei mene läpi enää. Kiinni jäitte..


      • Elekee kehatko
        hyvä yle kirjoitti:

        Hyvä esimerkki Pietarin trollista. Koittaa kääntää koko jutun päälaelleen mutta ei mene läpi enää. Kiinni jäitte..

        Jaa että moskovako on nykyisin lapissa! Jaa:)!


      • kkdndkdlkfdldkdlf
        3Timo kirjoitti:

        Niinkö!?

        Tehdäänkö pieni Gallup, kuinka monta NATO-myönteistä trolkausta tältä palstalta löytyy? :)

        Jos NATO kannatus koko väestön kohdalla on kuitenkin pelkkä 25 % maksimissaan! Ja pelkkiä pro-NATO avauksia saattaa jo oarin tunnin aikana tulka täällä jo teilusti toistakymmentä enemmän tai vähemmän idioottimaista! :)

        Eikö teillä pelleillä TODELLAKAAN ole tärkeämpää tekemistä?!

        noh! Toisaalta onneks te ootte niin vitun tyhmiä, että lapselliset NATO-trollauksenne ovat ennemminkin anti-mainosta NATOlle kuin sitä puolustavia! ;)
        Mut isommaks onneks te ootte vielä liian tyhmiä ymmärtämään sitä itse! :D

        Arvioisin että viesteistä 40% on moskovan trollien, 40% natotrollien ja 20% vahingossa samassa viestissä kumpaakin, mutta ihmekös se tähän aikaan yöstä..


      • kovaa tekstiä
        hyvä yle kirjoitti:

        Hyvä esimerkki Pietarin trollista. Koittaa kääntää koko jutun päälaelleen mutta ei mene läpi enää. Kiinni jäitte..

        Suomi on tällä hetkellä hybridisodankäynnin kohteena, sanoo tietoturva-asiantuntija ja sotatieteiden tohtori Jarno Limnéll. Suomessa hybridisota on Limnéllin mukaan käytännössä mielipideilmapiiriin vaikuttamista, jota Suomessa tekevät useat maat, kuten Venäjä.

        – Meidän on opittava elämään sen tosiasian kanssa, että olemme tarkoituksellisen informaatiovaikuttamisen kohteena koko ajan. Eikä tätä asiaa tule Suomessa hyssytellä, sanoo Limnéll, joka työskentelee Aalto-yliopiston kyberturvallisuusprofessorina ja tietoturvayritys Intel Securityn kyberturvallisuusjohtajana.

        Esimerkkejä ovat puhemiesten käyttäminen, Suomelle Venäjältä tullut selvityspyyntö ja Venäjän johdon tietyt kannanotot.
        – Kyberturvallisuusprofessori Jarno Limnéll
        Laajasti käsitettynä hybridisota tarkoittaa sodankäynnin perinteisten ja innovatiivisten keinojen yhdistelyä. Sitä käydään fyysiseen voimankäyttöön perustuvan sodan kynnyksen alapuolella, jolloin sodan ja rauhan erottaminen toisistaan on aiempaa vaikeampaa.

        – Nykyhetkelle on ominaista rauhan, kriisin ja sodan rajojen hämärtyminen eräänlaiseksi epävakauden alueeksi, jossa parhaillaan elämme, Limnéll sanoo.

        Keinoja ovat esimerkiksi jatkuva ja pitkäkestoinen strateginen viestintä eli propagointi sekä kyberiskut. Suomessa hybridisota on ihmisten ajatteluun ja mielipiteisiin vaikuttamista tiedon avulla, ja samanlaisen toiminnan kohteena ovat monet muutkin länsimaat.

        Limnéll muistuttaa, ettei Venäjä ole ainoa maa, joka harjoittaa informaatiovaikuttamista muissa maissa. Sitä tekevät myös länsimaat.

        Nato nosti termin esiin Ukrainan takia


      • 3Timo
        hyvä yle kirjoitti:

        Hyvä esimerkki Pietarin trollista. Koittaa kääntää koko jutun päälaelleen mutta ei mene läpi enää. Kiinni jäitte..

        No käännetään toki asia oikeinpäin sit jos sulle tuottaa suurta vaikeutta ymmärtää?

        Suomi24 keskustelut: Laajennettu haku sanalla "Putina":
        (1 teidän NATO-trollien "nerokas" lempinimi, eikö totta?)

        Kuukauden sisään 2991 kpl = keskimäärin 100 trololoota päivässä!
        (tais mennä ny pikku-callella trollit sekasin?)

        Lisätään tähän toinen: Hakusanana "Putler" = 530 kpl / kk

        :)

        I rest my cake!


      • 3Timo
        kkdndkdlkfdldkdlf kirjoitti:

        Arvioisin että viesteistä 40% on moskovan trollien, 40% natotrollien ja 20% vahingossa samassa viestissä kumpaakin, mutta ihmekös se tähän aikaan yöstä..

        Päin persettä noikin prosentit! :/

        Hakusanalla "NATO" löytyy jo 11 804 tärppiä pelkän kk sisällä, et jos JOKU täällä trollaa, ni se on natottajat! :/


      • nnfnnnkgcnfkfnfkkgkf
        3Timo kirjoitti:

        Päin persettä noikin prosentit! :/

        Hakusanalla "NATO" löytyy jo 11 804 tärppiä pelkän kk sisällä, et jos JOKU täällä trollaa, ni se on natottajat! :/

        Tuo ei kerro vielä missä asiayhteydessä sana on. Tuolla löytyy ne nato helvettiin -jututkin.

        Lopputuloksena on ns google-tilasto, joka mm todistaa että paska on parempaa kuin suklaa.
        paska on hyvää 6 720 000 tulosta
        suklaa on hyvää 1 790 000 tulosta


    • kirstimarja

      Ompa hyvä että uutisoivat tuon asian. Nyt lehtien yleisönosastoilla ja täällä olevat sellaiset kirjoitukset näkee ihan uudessa valossa ja tajuaa niiden katalan tarkoituksen.

      • Elä kehtoo

        Tämä kirstimarja on täyttä roskaa voit testata meitä kysymällä jotain mitä ei ikinä Moskovassa ees tiedettäisi kuten murresanoja ja muuta! Mie oon ainaki karjalaisii! Kaks sottaa koettu! Se riittää


      • Ipadit kierrossa
        Elä kehtoo kirjoitti:

        Tämä kirstimarja on täyttä roskaa voit testata meitä kysymällä jotain mitä ei ikinä Moskovassa ees tiedettäisi kuten murresanoja ja muuta! Mie oon ainaki karjalaisii! Kaks sottaa koettu! Se riittää

        Oikeestaan palkitsva voitto natonvastustajille kuulla että YLE ON JÄÄNYT MEIDÄN OSAAMISEMME EDESSÄ NOIN SURKEASTI ALAKYNTEEN ! Hahhaa!


    • --------------------
    • Arto L

      Tämä aloitus on ja YLEn uutinen alittaa kaiken tason. Jos Venäjällä olisi pietarissa sijaitseva "trollitehdas" niin olisiko se uutinen ? Informaatio sotaan on Yhdysvalloissa kuusi valtion rahoittamaa instituutiota, jotka rekrytoivat useiden maiden kansalaisia
      ainoana tehtävänään edistää tiedotusvälineissä USAn ulkopoliittisen viestin sisältämän tiedon leviämistä tiedotusvälineissä. Ne toimivat siten että ottavat puhelinkontakteja eri maiden lehdistöön, ja "antavat" uutisen.
      Niin yksinkertaista on mielipiteen muokkaus.
      Jos suomalaiset eivät ole tämmöisistä asioista tietoisia, niin Jantusen kommentti on lähinnä naurettava.
      Annan ensimmäisen nimen. Kokeilkaa suomalaiset olla kansainvälisiä ja etsikää muut USAn insituutiot, jotka ovat valtion rahoitteisia ja antavat tietoa joka sopii istuvalle hallitukselle. Seuraavan nimen annan viikon pasta, mutta koska on mahdollista etten tunne niitä kaikkia niin arvostaisin jos palstan lukijat lisäävät jotain listaani.
      Ensimmäinen virallinen propaganda instituutio: Cato-Instituutti

      • hyvä artikkeli

        USA USA USA USA. Vaihda nyt h-vetti soikoon jo sitä levyä edes hetkeksi.

        Nyt on puhe Ryssaenmaasta, ei USA:sta.

        Ei se ole mikään uutinen, että kaltaisesi Ryssaemieliset ovat umpikateellisia USA:lle.

        YLEn uutinen on erittäin asiallinen ja paikallaan. Se koskee kaikkia Venäjän naapurimaita.


      • Arto L
        hyvä artikkeli kirjoitti:

        USA USA USA USA. Vaihda nyt h-vetti soikoon jo sitä levyä edes hetkeksi.

        Nyt on puhe Ryssaenmaasta, ei USA:sta.

        Ei se ole mikään uutinen, että kaltaisesi Ryssaemieliset ovat umpikateellisia USA:lle.

        YLEn uutinen on erittäin asiallinen ja paikallaan. Se koskee kaikkia Venäjän naapurimaita.

        Ylen uutinen on lapsellinen ja kun varsinkin siinä siteerataan puolustusvoimien tutkijaa, jota ei löydä tämän alueen tutkimuksista vastaavan osaston organisaatio kartasta, niin se antaa kuvan että suomalaiset ovat pellejä suuressa todellisessa maailmassa.
        Kuten sanoin. USA 6 valtio rahoitteista instituuttia jotka ovat siteerattuna viikoittain sanomalehdissämme vastaan epäily että voi olla trolli tehdas pietarissa. Siis kysymys ei liene kateellisuudesta, vaan suomalaiset ovat täysiä pellejä jos uutisoivat jotain näin älytöntä.Älyttömäksi sen tekee juuri uutisen yksipuolisuus.
        Uutinen kuulostaa Pikku Kallen huudolta että Jaska löi minua pihalla ja Pekka söi evääni.


    • vasikka

      Tällä palstalla:

      3Timo, Ple!, waler., Bror-Erik...

      • 3Timo

        TÄ?!?

        Ai saaks mä rahaa Kremlistä?!?

        Mihin mä voin lähettää mun tilinumeron?!? :P


    • Igor3

      Hei! Unohdit minut, Igorin ja Vanjan.

    • SuomiNatoonHeti

      Painukaa venäläispskiaiset hlvettiin Ukrainasta vtun murhaaja siat.

      Painukaa sinne Siperiaan mistä rotankolosta te olette lähteneet liikkeelle.

      Venäläiset raiskaaja murhaajat on syytä tuoda oikeuden eteen tekemistään hirvittävistä sotarikoksista.

      Puolueettomat asiantuntijat ovat todistaneet venäläisten syyllistyneen ruumiinraiskausksiin ja ihmissyöntiin.

      Aika petoja nuo venäläisnatsit.

      Parasta olisi jos nuo rotat nuijittaisiin kuoliiaaksi viimeiseen mieheen ja naiseen.

    • Suomi Natoon, kiitos
    • Oikea Dimitri

      Kaikki miehet haluavat MOskovan HAARA konttoriin :) Vain tyhmä ei. ne ei sikiäkkään.

      YLEN SEKOPOLTASAAJAT hahah! Vai harhoja kokkarijuhlien jälkeen?
      Onko Stubbi jo ketoositilassa noin pahoin että haisee ?

    • ei muuta

      Olen vakuuttunut, että Nato on Suomelle parempi turva kuin jatkuva Venäjän uhka.

    • tätä on jatkunut kau

      Suomi on tällä hetkellä hybridisodankäynnin kohteena, sanoo tietoturva-asiantuntija ja sotatieteiden tohtori Jarno Limnéll. Suomessa hybridisota on Limnéllin mukaan käytännössä mielipideilmapiiriin vaikuttamista, jota Suomessa tekevät useat maat, kuten Venäjä.

      – Meidän on opittava elämään sen tosiasian kanssa, että olemme tarkoituksellisen informaatiovaikuttamisen kohteena koko ajan. Eikä tätä asiaa tule Suomessa hyssytellä, sanoo Limnéll, joka työskentelee Aalto-yliopiston kyberturvallisuusprofessorina ja tietoturvayritys Intel Securityn kyberturvallisuusjohtajana.

      Esimerkkejä ovat puhemiesten käyttäminen, Suomelle Venäjältä tullut selvityspyyntö ja Venäjän johdon tietyt kannanotot.
      – Kyberturvallisuusprofessori Jarno Limnéll
      Laajasti käsitettynä hybridisota tarkoittaa sodankäynnin perinteisten ja innovatiivisten keinojen yhdistelyä. Sitä käydään fyysiseen voimankäyttöön perustuvan sodan kynnyksen alapuolella, jolloin sodan ja rauhan erottaminen toisistaan on aiempaa vaikeampaa.

      – Nykyhetkelle on ominaista rauhan, kriisin ja sodan rajojen hämärtyminen eräänlaiseksi epävakauden alueeksi, jossa parhaillaan elämme, Limnéll sanoo.

      Keinoja ovat esimerkiksi jatkuva ja pitkäkestoinen strateginen viestintä eli propagointi sekä kyberiskut. Suomessa hybridisota on ihmisten ajatteluun ja mielipiteisiin vaikuttamista tiedon avulla, ja samanlaisen toiminnan kohteena ovat monet muutkin länsimaat.

      Limnéll muistuttaa, ettei Venäjä ole ainoa maa, joka harjoittaa informaatiovaikuttamista muissa maissa. Sitä tekevät myös länsimaat.

      Nato nosti termin esiin Ukrainan takia

      • Arto L

        Tuohon Limnelin kommenttiin lisäisin että informaatiovaikuttaminen on saanut alkunsa nimenomaan lännestä, ja se on kehittynyt nimenomaan lännessä korkealle tasolle, sillä sitä on harrastettu toisesta maailmansodasta lähtien.
        Itä-Euroopan kokemus informaatiovaikuttamisesta on paljon lyhyempi. Sen tarvetta ei yksinkertaisesti ole ollut, sillä vasta Neuvostoliiton hajoaminen 90-luvulla teki Itä-Euroopasta sellaisen kansainvälisen politiikan osapuolen, että he voisivat saavuttaa jotain hyötyä ulkopuolisten maiden kansalaisten mielipiteisiin vaikuttamalla.
        Vastaavasti lehtien lukeminen on Idässä alhaisemmalla tasolla, joten se ei ole oikea kanava. Vastaavasti myös sähköinen internet on vasta 2000-luvulla saanut oleellisen jalansijan itä-euroopassa tiedotuskanavana. Nämä yhteiskuntien infrastruktuurien erot ovat aiheuttaneet tilanteen, joka luonnollisesti on heikentänyt Itä-Euroopan informaatiovaikuttamisen alkamista. (Vastaava luonnollinen selitys on Ruotsin korkea taso ulkomainonnassa. Se johtuu siitä että televisiomainonta oli kielletty, kun se muualla oli jo sallittua. Siispä kehittyi se keino jolla pystyttiin vaikuttamaan.)


    • trollit pannaan

      Hyvä tietää. Selvästi joka ikinen tällekin palstalle tullut venäjännuolenta kirjoitus on sieltä peräisin. Joka ikinen. Ei normaali terve suomalainen ajattele niin.

    • 111111111117

      Tottakai "Göbbels" väittää näin

    • 1+19

      Kun maan johtokin näköjään elää jossain länsipropagandan luomassa satumaailmassa, voi järkevät ja perustellut mielipiteet vaikuttaa trolleilta.

      • 3Timo

        Eiku huvittavinta noitten idioottien mölinöissä on et noi ipanat jos ketkä harrastaa ite tota trollailua päivät pitkät, ja haukkuu suunnillee ainoita tällä palstalla vähänkään järkevämpiä edes YRITTÄVIÄ keskustelijoita trolleiks!? :/

        Siinä vaiheessahan tää maailma varmaan paras paikka onkin kun nää keskustelufoorumit on täys jotai Stubb on ihq


    • ei näyttöä

      Paljastunut joo, kun tutkija itsekkin kertoo ettei asiasta ole mitään näyttöä. Kaikki on vaan tyyliin "mahdollisesti" ja "voi olla". Samaa paskauutisointia kuin ennenkin..

      • 10+4

        Ei niin lukenut. Siellä luki, että täydellä varmuudella voidaan todeta, että Venäjä pyrkii milenmuokkaukseen mm. nettikirjoittelua käyttäen. Esimerkiksi tähän viestiketjuun on kirjoittanut todistettavasti Venäjän agentit.

        Näin ollen on syytä, että Suomi liittyy Natoon ja toimii aktiivisesti kaikkien pakotteiden täytäntöön panemiseksi sekä uusien pakotteiden nopeasti luomiseksi.
        Onneksi Pääministerimme Alexander Stubb toimii aktiivisesti EU:n ja Nato -asian eteenpäin viemiseksi. Stubbia ei varmasti pysäytä mikään - ei varsinkaan nettikirjoittelu.

        Venäjän kansa on ihan mukavaa porukkaa, mutta nykyinen johto vie Venäjää huonoon suuntaan.


    • PutininTeurastus
      • 3Timo

        Putin vetäs suo finninaamaa jo ekan sekunnin aikana nii pahasti pataa et sun oma huora-äitiskä ei enää tunnistais suo! :/


      • PutinistiPossulle
        3Timo kirjoitti:

        Putin vetäs suo finninaamaa jo ekan sekunnin aikana nii pahasti pataa et sun oma huora-äitiskä ei enää tunnistais suo! :/

        Mikäs venäläis possu siellä vinkuu Putin kiimassaan?

        Eikö Putin ole vielä työntynyt kuivana kakkoseesi?


      • Näin päin
        PutinistiPossulle kirjoitti:

        Mikäs venäläis possu siellä vinkuu Putin kiimassaan?

        Eikö Putin ole vielä työntynyt kuivana kakkoseesi?

        Minkäs takia on nykyään Naton vastustaminen rollausta? eköhän se ole sionistipellejen hommaa:)


      • HarasooRukiveer
        Näin päin kirjoitti:

        Minkäs takia on nykyään Naton vastustaminen rollausta? eköhän se ole sionistipellejen hommaa:)

        Painu hlvettin Sergei! Natsivenäläisiä ei näillä palstoilla tarvita.


      • Moskovan Tiltu
        PutinistiPossulle kirjoitti:

        Mikäs venäläis possu siellä vinkuu Putin kiimassaan?

        Eikö Putin ole vielä työntynyt kuivana kakkoseesi?

        Onhan toki!!!
        Joka ilta harrastamme Suuren johtajamme kanssa autuaan kivuliasta mutta ah niin antoisaa peräsuoliseksiä!!
        Suosittelen sullekin niin et ole enää noin kireä!?


      • Putinin loppu
        Moskovan Tiltu kirjoitti:

        Onhan toki!!!
        Joka ilta harrastamme Suuren johtajamme kanssa autuaan kivuliasta mutta ah niin antoisaa peräsuoliseksiä!!
        Suosittelen sullekin niin et ole enää noin kireä!?

        http://www.youtube.com/watch?v=pa3CjKB9ZGY


      • Persut-hirteen
        HarasooRukiveer kirjoitti:

        Painu hlvettin Sergei! Natsivenäläisiä ei näillä palstoilla tarvita.

        Niin, täällähän on lähinnä natsisuomalaisia.


    • venäläisiä opettanut

      Ensinnäkin venäläinen ei kirjoita puhdasta suomea, vaan kirjoitusasu on yleensä erotettavissa suomalaisen kirjoitusasusta. Se, että jos venäläinen puhuu hyvää suomea, ei kuitenkaan takaa yleensä hänen kirjoitusasunsa oikeellisuutta. On kuitenkin venäläisiä, jotka osaavat hyvin kirjoittaa suomeksi. Mutta pääosin eivät.

      Nimin. kokemuksen rintaäänellä.

      • twertwert

        NO AIJAA vitun idiootti


    • ae rgr434

      ratstuits toverit, erotkaamme eu ja liitykäämme äiti venäjään, näin suuret siperian materiaali virran ovat näppiemme ulotuvilla puuta, metallia myös hinta EUta pienempi

    • vedätrollia turpaan

      Kyberturva-asiantuntija Limnéll: "Suomi on hybridisodankäynnin kohteena – Tätä ei pidä hyssytellä"

      Suomi on tällä hetkellä hybridisodankäynnin kohteena, sanoo tietoturva-asiantuntija ja sotatieteiden tohtori Jarno Limnéll. Suomessa hybridisota on Limnéllin mukaan käytännössä mielipideilmapiiriin vaikuttamista, jota Suomessa tekevät useat maat, kuten Venäjä.

      – Meidän on opittava elämään sen tosiasian kanssa, että olemme tarkoituksellisen informaatiovaikuttamisen kohteena koko ajan. Eikä tätä asiaa tule Suomessa hyssytellä, sanoo Limnéll, joka työskentelee Aalto-yliopiston kyberturvallisuusprofessorina ja tietoturvayritys Intel Securityn kyberturvallisuusjohtajana.

      Suomalaiseen mielipideilmapiiriin vaikuttamista ovat myös Venäjän presidentinhallinnon ja sotavoimien johdon "jos Suomi liittyy Natoon, seurauksena on kolmas maailmansota" -tyyppiset lausunnot. Limnéllin mielestä on syytä myös vakavasti kysyä, mihin Venäjä pyrkii havittelemalla Suomeen omaa radioasemaa.

      Taitavimmillaan informaatiosota on silloin, kun kohde ei havaitse sen vaikutuksen kohteeksi joutumista. Toisaalta informaatiosodankäynti voi olla myös selkeää painostavan ilmapiirin luomista.

      Muiden valtioiden Suomeen kohdistamalta informaatiovaikuttamiselta voi Limnéllin mukaan suojautua. Se vaatii sekä kansalaisilta että valtionjohdolta ilmiön tiedostamista ja jatkuvaa "hereillä olemista".

      Kansalaiset voivat Limnéllin mukaan torpata informaatiovaikuttamisesta muun muassa olemalla lähdekriittisiä sosiaalisessa mediassa ja muualla verkossa levitettävää informaatiota kohtaan.

      – Tämä on jälleen yksi esimerkki, jossa koko yhteiskunnan ja meidän jokaisen on oltava mukana, jotta hybridisodankäyntiin pystytään vastaamaan mahdollisimman tehokkaasti.

      • LähdeKriittinen28

        Tuota lähdekriittiisyyttä harjoitin nimenomaan tämän keskusteketjun avausuutisen kohdalla. Siinä ei ollut mitään todisteita, se oli puhdas arvelu henkilöltä jota ei löydy edes kyseisen tutkumuslaitoksen organisaatiokartasta. Olisiko kyseessä kesäapulainen, joka nyt jutteli mukavia ? Vai kertoiko vain oman mielipiteensä ?


      • rtewtet
        LähdeKriittinen28 kirjoitti:

        Tuota lähdekriittiisyyttä harjoitin nimenomaan tämän keskusteketjun avausuutisen kohdalla. Siinä ei ollut mitään todisteita, se oli puhdas arvelu henkilöltä jota ei löydy edes kyseisen tutkumuslaitoksen organisaatiokartasta. Olisiko kyseessä kesäapulainen, joka nyt jutteli mukavia ? Vai kertoiko vain oman mielipiteensä ?

        Sotatieteiden tohtori se on. Sua ja aika monia muita vaan vituttaa, kun kolmikymppinen nainen on sata kertaa paremmin koulutettu ja teistä surkeista metsämiehistä ei oo muuhun kuin sen vitun savolaisen lähiörivarin täytteeksi. Sä haluisit nähdä kaikki kolmikymppiset naiset kesäapulaisina ku oot niin vitun surkea vanha ukko


    • --------------------
      • --------------------

        -------------------


      • NATOON

        Venäjä pyrkii hajottamaan suomalaisten päättäjien yhtenäisyyttä ja aiheuttamaan erimielisyyksiä Suomen ja Euroopan unionin välille.

        – Kyberturvallisuusprofessori Jarno Limnéll


      • Limneliä fiksumpi
        NATOON kirjoitti:

        Venäjä pyrkii hajottamaan suomalaisten päättäjien yhtenäisyyttä ja aiheuttamaan erimielisyyksiä Suomen ja Euroopan unionin välille.

        – Kyberturvallisuusprofessori Jarno Limnéll

        Jarno Limnell tuntenee kaiketi kyberturvallisuuden ? Mistä hän tietää mitä Venäjä pyrkii tekemään ? Ja jos venäläiset pyrkisivät vaikuttamaan poliittisiin päättäjiimme internetissä, niin se olisi poliitikkojemme aliarvostamista. Jopa minun uskoni suomalaisiin poliitikkoihin on korkeammalla, enkä usko että tekevät ratkaisuja internet krijoitusten perusteella.
        Limnellin kommentti oli itsessään parasta informaatiovaikuttamista. Hän myönsi että Venäjä on vain yksi maa useista jotka harrastavat suomessa informaatiovaikuttamista, mutta kaikki esimerkit olivat Venäjältä. Osa esimerkeistä oli melko kaukaa haettuja, sillä ei kaiketi venäläisetkään voi valita ulkopoliittisia lausuntojaan siten etteivät herkät suomalaiset kokisi sitä informaatiovaikuttamiseksi ? Nämä kommentithan ovat useasti osa Venäjän sisäpolitiikkaa, jossa Suomen kannalla ei ole mitään merkitystä.
        Jos suomi lausuu siis että afrikkaan suunnattavia kehitysaapurahoja on lisättävä, tulisiko jonkun afrikkalaisen katsoa että suomi pyrkii informaatiovaikuttamaan Nigeriaan, korostaen heidän kyvyttömyyttään hoitaa itse asiansa ?


    • Putinin teurastus
      • Slaughter of Putin

      • Victory of Obama
        Slaughter of Putin kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=pa3CjKB9ZGY

        http://www.youtube.com/watch?v=qQmgSLSppaE


      • YAY !

      • GO..

      • YAY !
        GO.. kirjoitti:

        OBAMA, GO !

        YAY !


      • fotosop
        Victory of Obama kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=qQmgSLSppaE

        Venäläisnäkökulmasta näyttää huonolta. Obama on parempi ja suositumpi kuin Putin. Jos Obama ja Putin tappelisivat (siis nyrkein ym) niin Putin luultavatsi häviäisi. Putinin kunto kun on sekin kai photoshopattu.


    • NATOON

      Venäjä pyrkii hajottamaan suomalaisten päättäjien yhtenäisyyttä ja aiheuttamaan erimielisyyksiä Suomen ja Euroopan unionin välille.

      – Kyberturvallisuusprofessori Jarno Limnéll

    • lklklklklklkl

      Tuo propagandatoimiston aktivoituminen oli helposti nähtävissä jo viime joulun tienoilla.
      Ovat hiukan parantaneet tyyliään, mutta silti minusta niiden teksti on todella helposti tunnistettavaa.

      En kuitenkaan kerro mistä sen huomaa, sillä minua huvittaa se miten avutonta tuo touhu on ja annetaan niiden keksiä ihan itse mitä tekevät pieleen.

    • Venäjämielinen

      jopa sata viestiä päivässä? todella vähän,itse parhaimillani kirjoitan useita satoja Venäjämyönteisiä juttuja päivässä.

      • >:o

        ... joita kukaan ei lue.


      • Venäjämielinen
        >:o kirjoitti:

        ... joita kukaan ei lue.

        sinäkin luit juuri. niin se homma etenee.


    • tosia faktoja

      Venäjän uhka on todellinen. Suomen on heti liityttävä Natoon. Päivääkään ei saa odottaa. Ja älkää uskoko niitä Venäläisiä Putinin agentteja.

      Tässä tiedoksi faktoja:

      - Venäjä hyökkäsi ja valtasi Ukrainan Krimin.

      - Venäjän sotilaat hyökkää tällä hetkelle muualle Ukrainaan

      - Venäläiset sotilaat ampuivat alas Malesian matkustajalentokoneen. Separatistit eivät osaa käyttää mutkikkaita ohjuslaukaisimia. jotka ovat muutenkin Venäjän omaa kalustoa.

      - Venäläiset agentit yrittävät levittää vanheellista disinformaatiota yllämainitusita faktoista.

      - Putinia ei valittu valtaa rehellisissä vaaleissa.

      • YAY !

        YAY !


      • YAY !
        YAY ! kirjoitti:

        YAY !

        YAY !


      • YAY !
        YAY ! kirjoitti:

        YAY !

        YAY !


      • YAY !
        YAY ! kirjoitti:

        YAY !

        YAY !


      • YAY !
        YAY ! kirjoitti:

        YAY !

        YAY !


      • Väitteet ei o faktoi

        " Venäjä hyökkäsi ja valtasi Ukrainan Krimin.

        - Venäjän sotilaat hyökkää tällä hetkelle muualle Ukrainaan

        - Venäläiset sotilaat ampuivat alas Malesian matkustajalentokoneen. Separatistit eivät osaa käyttää mutkikkaita ohjuslaukaisimia. jotka ovat muutenkin Venäjän omaa kalustoa."

        --> Krimiläiset äänestivät itse kohtalostaan ja ovat tilanteeseensa tyytyväisiä. Siellä ei kapinajoukkoja näy.

        -->Se ei ole todiste, jos hesarin toimittaja näkee jossain pusikossa Ukrainalaisen panssarivaunun ja väittää sitä venäläiseksi.

        --> Ampuja taisi sittenkin tulla Ukrainasta

        Miten voit todistaa nuo väitteesi faktoiksi? Faktoja niistä ei tule sillä että valheita tai väitteitä toistetaan tarpeeksi montakertaa jossakin mediassa.


    • 15+8

      Olen kyllä sitä mieltä, että Venäläiset ovat ystävällisiä ja vieraanvaraisia - jopa sydämellisiäihmisiä.

      Mutta Putinin hallinto on diktatuuri ja hallinto on korruptoitunut. Koko maailmalle olisi paras jos demokratia palaisi Venäjälle ja korvaisi nykyisen hirmuhallinnon.

      Niin olisi parempi. Tässä odotellessa Suomen pitäisi hakea turvaa Natosta.

      • --------------------

        Venäläisten pitää syrjäyttää "hallitsijansa" jälleen kerran.


    • Eivät vedä vertoja minulle nuo trollit.

      • Antitrolli

        Tunnustetaan että olet Suomi24:n trolleista trollein.


      • No ei ees mieti

      • Finskiy

      • mie tin mie tin
        No ei ees mieti kirjoitti:

        Katsokaa hyökkääkö nämä :)!

        http://m.youtube.com/watch?v=JOIYx6uHdn0

        Katsoin. Parikymmentä minuuttia venäjänkielisiä uutisia? Vanhojakin varmaan.
        En propagandoitunut riittävästi tuosta. Olisiko se pitänyt katsoa kokonaan?


    • rety retu swu rty

      http://www.youtube.com/watch?v=3iIzqDoqALo 911 Mysteries (suomenkielisin tekstityksin)

      http://www.youtube.com/watch?v=jA-e6ttP1jo World Trade Center 1: räjäyttäminen syyskuun 11:ntenä 2001

      Juutalaiset räjäyttivät pilvenpiirtäjiä ja autopommeja Usassa.

      Seuraavina päivinä juutalainen nazionisti Dr. Philip Zack murhasi asiasta liian totuudenmukaisesti kirjoittaneita toimittajia ja poliitikkoja työpaikaltaan aselaboratoriosta varastamallaan pernarutolla.

      New Yorkin poliisi on pidättänyt viisi is rae lilaista moSSadin agenttia (S I V A N ja P A U L. K U R Z B E R G, O D E D. E L L N E R, O M E R. M A R M A R I, ja Y A R O N. S H M U E L), jotka yrittivät räjäyttää autopommilla George Wassingtonin sillan.

      Aikaisemmin he olivat räjäyttäneen autopommin, jonka kyljessä oli ollut kuva lentokoneesta syöksymässä New Yorkiin.

      Heidän pakettiautostaan löytyi rä jäh teitä, po rukka pidädettiin 71 päiväksi, mutta laskettiin sitten vähin äänin vapauteen

      911 terrori-iskua kuvanneet ja tornien sortumista juhlineet pidätetyt viisi israelilaista on vapautettu ja toimitettu Israeliin.

      Joidenkin miesten nimet löytyivät Usan kansallisen tiedustelupalvelun tiedoistoista, ja FBI:n mukaan ainakin kaksi miehistä on moSSadin agentteja.

      Kuitenkin FBI väittää, ettei näillä israelilaisilla ollut etukäteistietoa 911 iskuista, ja miehet vapautettiin Usan ja Israelin tekemän sopimuksen perusteella (Vakoilijoiden/agenttien koskemattomuus ja vaihtosopimus)

      vapautuksen jälkeen, miehet väittivät kokeneensa kidutusta vankeusaikana.

      xxzz

    • Kuinka moni muodostaa mielipiteensä naurettavan Venäjätrollin ja propagandan perusteella. Ei höperöitä kovin montaa ole.

    • Nisut ja lusteet

      Venäjä jos mikä osaa propagandasodan koska Venäjän valloitus ja miehityspolitiikka perustuu propagandalle, ja siis suoranaiselle valehtelulle.

      Pirun sanotaan olevan pirullisen ovela juuri pirullisuutensa takia kun se sotkee totuuden sekaan valetta. 100%:nen valhe on helppo tunnistaa, mutta kun totuutta on seassa niin totuus sitoo mukana olevan valheen, eikä asiaa voi siirtää suoraan romukoppaan.

      Annetaan viljan kypsyä. Aika paljastaa valehtelijat ja valheidentekijät. Raamatussa sanotaan jälleen kerran viisaasti että kun nisu on kasvanut riittävän korkeaksi niin vasta sitten se leikataan, ja nisut ja lusteet erotellaan ja lusteet poltetaan(sammumattomassa tulessa, heh heh).

      Venäjä on lustevaltio, valtio täynnä lustetta. se poltetaan jossain vaiheessa. Näin Jumala tuomitsee.

    • parempi katsoa kuin

      katua.

      Kunpa tuo toteen kävisi. Putinin entinen neuvonantaja on sanonut, että Putin haluaa koko Ukrainan ja sen jälkeen Suomen, joten jospas oltaisiin kaukaa viisaita ja liityttäisiin Natoon, jos Nato meitä enää huolii kaiken epäröinnin jälkeen.

      Voi olla kohta myöhäistä, kunhan Putin saa valmiiksi operaatio-Ukrainan.
      Alkaa muitten rajavaltioitten kiusaaminen ja vihreitä miehiä alkaa liikkua rajan yli.

      Vihreät miehetköhän ne sieppasivat virolaisen miehen Venäjälle?

    • mndnndffnnflflfnffnl

      Ei haittaa! Kohta nato tulee ja vapauttaa meidät. Kyllä siinä pietarin trollin hymy sitten hyytyy ja hän kieltää putinin kolmasti ennen kukonlaulua. Ja pari kertaa sen jälkeenkin.
      Nato on vapahtaja!

    • Suomi voittaa

      Kun hallitus kaatuu torstaina voidaankin heti tehdä jäljelle jääneiden ministreiden kesken äänestys Natosta. SUOMI NATOON JO TORSTAINA!

      Venäjä on jo sata vuotta ollut sellainen vaaran pesäke,e ttä se pitäisi pilkkoa pienempiin valtioihin. Kun pilkkominen tapahtuu Suomen on saatava Karjala ja Petsamo takaisin.

      Eikö kaikki tänne kirjoittavat ole samaa mieltä ainakin siitä, että Suomelle on palautettava ne rajat jotka olivat ennen toista maailmansotaa?

      • Karjalasta kajahtaa

        Unohit Sallan, vasemman rinnan.


      • poiuytre

    • 55s

      Россия без Путина!
      Россия без Путина!
      Россия без Путина!

      • Putinin teurastus

      • poiuytre

    • 39oo9

      Россия без Путина!

      .......Россия будет свободно!

    • kansa on puhunut
      • hah hah haa

        Kansa on sanonut selkeästi mielipiteensä. Ei ole trollien agiteeraus onnistunut vaan se on kääntynyt heitä itseään vastaan.


    • kaiken takana Kreml

      "Eivätkö putinilaisen harhatietokoneiston värväämät trollit sitten saisi kirjoittaa länsimedian nettipalstoille? Totta kai saavat. Se ei ole laitonta. Avoin yhteiskunta on avoin myös sen sulkemista kannattaville.

      Mutta vapaaseen sanaan tottuneitten on syytä muistaa: nettimaailman satojentuhansien nimimerkkien takaa vaikuttaa yksi ja sama Kreml."



      http://yle.fi/uutiset/jari_tervo_trolliarmeija/7472633

    • 15+6

      Jari Tervo on oikeassa.

    • kalervomummola

      Viime päivien jutut trolleista ovat aika paljastavia siinä suhteessa miten mm.media,armeija,supo ovat kokoomuksen ohjauksessa.
      Samaan aikaan tehdyt jutut ylessä,lehdissä ja erilaisten oikeistolaisten ns.tutkijoiden hyökkäys vapaata keskusutelua vastaan oli törkeydessään uskomaton.
      Yritys leimata trolleiksi ja venäjän kätyreiksi kaikki jotka eivät laula samassa kuorossa naton ja amerikan ihanuutta on käsittämätön.
      Kertoo toisaalta näiden tahojen pelosta etteivät he enää saa ohjailtua massoja mielensä mukaan.

      • Jaa niinkö

        Onneksi Moskovassa vallitsee vapaa sana ja kokoontumisoikeus


      • hehehhhheee
        Jaa niinkö kirjoitti:

        Onneksi Moskovassa vallitsee vapaa sana ja kokoontumisoikeus

        Ottaako pattiin?


      • Mielipiteen vapaus
        Jaa niinkö kirjoitti:

        Onneksi Moskovassa vallitsee vapaa sana ja kokoontumisoikeus

        Emme ole Moskovassa, vaan ihan koto Suomessa. Nyt olisi muidenkin suomalaisten aika tajuta ja ymmärtää se että tässä maassa täytyy olla mahdollisuus toisenlaisillekkin mielipiteille, niin että niitä ei väitetä ohjailtavan tai tulleen jostain ulkomailta.

        Tuollainen on järkyttävän umpimielistä ajattelua.


    • pikkupiru
    • trollipolli
    • Kysyn vain
    • trollolollLOL

      Onhan se nähty - tälläkin palstalla!

    • twertwetwe

      Ai yksi henkilö? Mites toi sun luetunymmärtäminen?

    • j.aro

      Yksi venäjätrolli on paljastunut:

      Kari J. Mattila. Tämä etelä-vantaan kokoomuksen hallituksen jäsen kirjoittaa Putinia ja Venäjää ylistäviä kommentteja Iltalehden keskustelupalstan ulkomaat-osiossa. Mattila on aiemmin asunut saton vuokrayksiössä Vantaalla (tämä persaukinen eläkeläinen on kolmesti eronnut ja käy kuulemma huorissa) mutta nykyään trollaa Pietarista käsin. Mattilalla on myös kontaktit Venäjälle sillä hänen firmansa on toiminut siellä. Mattilaa epäillään myös salakuljetuksesta.

      • jokumiktsku

        Tunnen tuon Mattilan. Mies on täys sika, yritti vikitellä alaikäisiä tyttöjä suomi24 neitsyys palstalla ja kuulemma ollut pedofilia epäilyjen kohteena. Eli en yhtään epäilisi vaikka olisi trolli tehtaalla töissä.


    • Tiltunpaljastin

      Tiltuja on riittänyt täälläkin!
      Tiltu on omituinen löyhkäävä sontaläjä. Tunkee kärsänsä Putlerin anukseen ja kehuu tapahtumaa palstalla.
      Tiltuhuoraa kakkosnelosella anukseen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1689
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1574
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1168
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe