Nyt sen keksin

Kun joku ajaa vasenta eikä siirry oikealle. Minä ohitan oikealta ja tulen eteen ko. auton ja hidastan vauhdin. Nyt on tämän urpon pakko siirtyä oikealle ja yrittää ohitusta, mutta minä painankin kaasua enkä päästä ohi. Tämä todella toimii testattu on.

106

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Redneck Baboons

      Toimii mihin? Tolloilun laajenemiseen?

      • yellowhead pupuuns

        Asia pitää esittää sillä tasolla millä se menee perille.
        Jos Einstain tulisi sinulle kertomaan jollain tieteellisellä laskukaavalla
        tämämn saman niin et ymmärtäisi mitään. Tyhmille toimii remmi ja nyrkki ja koulutus
        ja sivustyneemmällä tasolla on taas muut keinot.


      • ei onnistu pelle
        yellowhead pupuuns kirjoitti:

        Asia pitää esittää sillä tasolla millä se menee perille.
        Jos Einstain tulisi sinulle kertomaan jollain tieteellisellä laskukaavalla
        tämämn saman niin et ymmärtäisi mitään. Tyhmille toimii remmi ja nyrkki ja koulutus
        ja sivustyneemmällä tasolla on taas muut keinot.

        Pelle yrittää toisella merkillä.


      • yellowhead pupuuns kirjoitti:

        Asia pitää esittää sillä tasolla millä se menee perille.
        Jos Einstain tulisi sinulle kertomaan jollain tieteellisellä laskukaavalla
        tämämn saman niin et ymmärtäisi mitään. Tyhmille toimii remmi ja nyrkki ja koulutus
        ja sivustyneemmällä tasolla on taas muut keinot.

        Ymmärtäisitkö itse? Kun noille urpoille ei mene mikään jakeluun tuolla moottoritiellä!!!


      • Nyt Iltalehdessä Esko Riihelä vastaa:

        Jos et vaihda kaistaa voit ohittaa oikealta Ts. Jos menet vasemmalla menevän perään vasemmlle kaistalle ja vikutat sille valoja et voi siirtyä oikealle kaistlle ja ohittaa. Että kannattaa tehdä jos näkee moisen urpon mennä hyvissä ajoin oikelle ja ohittaa oikealta eikä tehdä mitään sen kummenpaa.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2014091818673153_ae.shtml?utm_source=etblokki&utm_campaign=etblokki


        Oikealta ohittaminen on kuitenkin moottoritielläkin sallittu ajokaistaa ohitusta varten vaihtamatta silloin, kun ajoneuvot ajavat jonossa, ajoneuvot käyttävät opastusmerkein tietylle liikennesuunnalle tarkoitettuja ajokaistoja tai ohittava ajoneuvo käyttää linja-autokaistaa (TLL 7:3).


      • Olisi mukavaa jos joku perustelisi sen miksi ajaa aina vasenta eikä väistä oikealle??? Onko autossa todella huonot ajo-ominaisuudet ettei voi tehdä väistöliikettä enään 100km/h nopeudessa? Jos näin on suosittelen silloin ajamaan lähimpään autoliikkeeseen mikä myy toista merkkiä kuin mikä nyt on alla. Ja vaihtamaan välittömästi tai parempi kun romuttaisi vanhan menopelin, että tuo vaarallinen ajoneuvo poistuisi liikenteestä.


    • olethan pelle

      Monta kaltaistasi pelleä on tuota yrittänyt. Ovat kuitenkin hyntaillaan jääneet toiseksi.

      • Onko sinun äidilläsi vapaita aikoja viikonloppuna tai pitääkö mennä muulle huoriin. Minä voin tuoda sulle uuden plastovolvon millä voit leikkiä sillä välin kun olen äitisi asiakkaana


    • Redneck Baboons

      Hyvä sivari. Kerrankin kommenttisi osui oikeaan.

    • Olet autoilijan irvikuva

      Vaikka jatkuvasti vasenta kaistaa ajaminen onkin tyhmää ja sääntöjen vastaista osoitat kertomallasi käytöksellä olevasi tätä vasemmankaistanratsastajaa typerämpi ja ymmärtäväsi liikenteestä vielä tätäkin vähemmän.

      • koska se on pelle

        Ota huomioon se seikka että tämä aloittaja onkin pelle, sillä ei ole käsitystä mistään oikeasta liikennetilanteesta.


      • eikä se
        koska se on pelle kirjoitti:

        Ota huomioon se seikka että tämä aloittaja onkin pelle, sillä ei ole käsitystä mistään oikeasta liikennetilanteesta.

        Osamaksurotiskalla pääse mistään ohi, ei oikelta, eikä vasemmalta..


      • Kuinka noin? Miten sinä menettelet jos joku urpo ajaa vasenta eikä siirry oikealle kuinka ohitat? Kerro ensin ennenkuin haukut muita


      • WooBer
        autoilija kirjoitti:

        Kuinka noin? Miten sinä menettelet jos joku urpo ajaa vasenta eikä siirry oikealle kuinka ohitat? Kerro ensin ennenkuin haukut muita

        Tuo nyt on sanomattakin selvää, että antaa idioottien mennä menojaa ja itse keskityy ajamaan oikein ja maltilla. Ei pidä lahteä mukaan muiden provosoivaan käyttäytymiseen.. Et tee muuta kuin itsestäsi samanlaisen idiootin muiden edessä ja se tuskin nosta arvostusta.


      • WooBer kirjoitti:

        Tuo nyt on sanomattakin selvää, että antaa idioottien mennä menojaa ja itse keskityy ajamaan oikein ja maltilla. Ei pidä lahteä mukaan muiden provosoivaan käyttäytymiseen.. Et tee muuta kuin itsestäsi samanlaisen idiootin muiden edessä ja se tuskin nosta arvostusta.

        Mutta kuinka toimit sinä kun toinen ajaa vain vasenta kaistaa?????

        Olisi mukava saada joltakulta neuvo tai kommentti asiaan. Minä en keksi muuta kuin ohittaa oikealta vaikka on lain vastaista. Onko parempia ehdotuksia????


      • 17+12
        autoilija kirjoitti:

        Mutta kuinka toimit sinä kun toinen ajaa vain vasenta kaistaa?????

        Olisi mukava saada joltakulta neuvo tai kommentti asiaan. Minä en keksi muuta kuin ohittaa oikealta vaikka on lain vastaista. Onko parempia ehdotuksia????

        Sinulla ei ole oikeutta ajaa vasemmalla kaistalla sen kovempaa kuin mitä rajoitus määrää, joten luulisi ettei hirveästi haittaisi jos sillä kaistalla joku toinen on edessä.


      • autoilija kirjoitti:

        Mutta kuinka toimit sinä kun toinen ajaa vain vasenta kaistaa?????

        Olisi mukava saada joltakulta neuvo tai kommentti asiaan. Minä en keksi muuta kuin ohittaa oikealta vaikka on lain vastaista. Onko parempia ehdotuksia????

        Minä ohitan oikealta. Ei se ole yleensä mitenkään laitonta. Sen sijaan toisen eteen kurvaaminen ja hidastaminen on selvästi laitonta...


      • koska olet pelle
        autoilija kirjoitti:

        Mutta kuinka toimit sinä kun toinen ajaa vain vasenta kaistaa?????

        Olisi mukava saada joltakulta neuvo tai kommentti asiaan. Minä en keksi muuta kuin ohittaa oikealta vaikka on lain vastaista. Onko parempia ehdotuksia????

        Ei sinun Plasto-Volvo kulje niin lujaa että voit ohittaa, joten pysy vaan siellä hiekkalaatikon vasemmalla reunalla englantilaisittain.


      • 17+12 kirjoitti:

        Sinulla ei ole oikeutta ajaa vasemmalla kaistalla sen kovempaa kuin mitä rajoitus määrää, joten luulisi ettei hirveästi haittaisi jos sillä kaistalla joku toinen on edessä.

        Ei olekkaan, mutta jos on tarve ohittaa kuinka menetellä. Siihen ei tunnu löytyvän sinulta ratkaisua!!! Tai oletko itse noita vasemmalla ajavia urpoja? Muista me emme ole poliiseja, joten emme saa estää toista menemästä vaikka menee ylinopeutta!!!


      • Se siitä
        autoilija kirjoitti:

        Ei olekkaan, mutta jos on tarve ohittaa kuinka menetellä. Siihen ei tunnu löytyvän sinulta ratkaisua!!! Tai oletko itse noita vasemmalla ajavia urpoja? Muista me emme ole poliiseja, joten emme saa estää toista menemästä vaikka menee ylinopeutta!!!

        "Muista me emme ole poliiseja, joten emme saa estää toista menemästä vaikka menee ylinopeutta!!!"

        Muista me emme ole poliiseja, joten emme saa estää toista menemästä vaikka ajaa väärää kaistaa.

        Sinänsä en tiedä kannattaako sinulle vastata mitään, kun ilmeisesti kärsit hahmotusvaikeuksista.


      • helpporasti
        autoilija kirjoitti:

        Kuinka noin? Miten sinä menettelet jos joku urpo ajaa vasenta eikä siirry oikealle kuinka ohitat? Kerro ensin ennenkuin haukut muita

        Tööttää ensin, sitten pyöräytät auton ympäri takakulmasta kiilaamalla.


      • Myös Autoilija
        Se siitä kirjoitti:

        "Muista me emme ole poliiseja, joten emme saa estää toista menemästä vaikka menee ylinopeutta!!!"

        Muista me emme ole poliiseja, joten emme saa estää toista menemästä vaikka ajaa väärää kaistaa.

        Sinänsä en tiedä kannattaako sinulle vastata mitään, kun ilmeisesti kärsit hahmotusvaikeuksista.

        Vieläkään et vastaa!!! Kuinka menetellä jos joku urpo menee vasenta? Kuinka ohittaasilloin??? Tähän pyydän vastausta. KIITOS


      • koska olet pelle
        Myös Autoilija kirjoitti:

        Vieläkään et vastaa!!! Kuinka menetellä jos joku urpo menee vasenta? Kuinka ohittaasilloin??? Tähän pyydän vastausta. KIITOS

        Suksi pelle hevonvittuun, olet ihan oikeasti palstapellen tittelin ansainnut.


      • koska kortti saatu
        autoilija kirjoitti:

        Ei olekkaan, mutta jos on tarve ohittaa kuinka menetellä. Siihen ei tunnu löytyvän sinulta ratkaisua!!! Tai oletko itse noita vasemmalla ajavia urpoja? Muista me emme ole poliiseja, joten emme saa estää toista menemästä vaikka menee ylinopeutta!!!

        Kerro mikä on estämistä.Jos ajan sallittua nopeutta (120) ja ohitan esim. rekkajonoa,niin ESTÄNKÖ sinua,jos haluat ajaa ylinopeutta(150).
        Oli kyse moottoritiestä,mutta miten on kaksisuuntainen tie.Ajan sallittua nopeutta ja sinä haluat kaahata.Vastaantulijoita riittää,niin pitääkö väistää esim. pysäkille etten vain ESTÄISI sinua. Ja kaveri on kuulemma "autoilija".


      • Itse olet polkuautolilijan irvikuva

        Kerro nyt sitten oma neuvo että mitä voi tehdä noille vasemalla ajaville urpoille tai oletko itse myös tuo urpo???? Se koira älähtää....


      • koska se on pelle kirjoitti:

        Ota huomioon se seikka että tämä aloittaja onkin pelle, sillä ei ole käsitystä mistään oikeasta liikennetilanteesta.

        Itse olet polkuautolilijan irvikuva

        Kerro nyt sitten oma neuvo että mitä voi tehdä noille vasemalla ajaville urpoille tai oletko itse myös tuo urpo???? Se koira älähtää....


      • eikä se kirjoitti:

        Osamaksurotiskalla pääse mistään ohi, ei oikelta, eikä vasemmalta..

        Millä tahansa ohittaminen on vaikeaa jos urpo ajaa vain vasenta. Kuinka ohitat sen osamaksulla tai pankkivekselillä ostetulla


      • koska kortti saatu kirjoitti:

        Kerro mikä on estämistä.Jos ajan sallittua nopeutta (120) ja ohitan esim. rekkajonoa,niin ESTÄNKÖ sinua,jos haluat ajaa ylinopeutta(150).
        Oli kyse moottoritiestä,mutta miten on kaksisuuntainen tie.Ajan sallittua nopeutta ja sinä haluat kaahata.Vastaantulijoita riittää,niin pitääkö väistää esim. pysäkille etten vain ESTÄISI sinua. Ja kaveri on kuulemma "autoilija".

        Jos vain ohitat rekat, mutta älä jää asumaan vasemmalle


      • Se siit
        Myös Autoilija kirjoitti:

        Vieläkään et vastaa!!! Kuinka menetellä jos joku urpo menee vasenta? Kuinka ohittaasilloin??? Tähän pyydän vastausta. KIITOS

        Miksi minun pitäisi tuohon vastata? Tosin vastaus on aika itsestään selvä. Pujottelet oikealta ohi jos pääset ja katsot sen tarpeelliseksi. Mutta se mihin otin kantaa oli, kun nimimerkki autoilija sanoi, ettei ole oikeutta leikkiä poliisia estämällä toista ajamasta ylinopeutta. Niin siihen totesin, että yhtälailla ei ole oikeutta tehdä niin jarruttelemalla toisen edessä mielenosoitustarkoituksessa, kuten hän avauksessa mainosti tekevänsä.


      • vaikeaa on elämä
        autoilija kirjoitti:

        Ei olekkaan, mutta jos on tarve ohittaa kuinka menetellä. Siihen ei tunnu löytyvän sinulta ratkaisua!!! Tai oletko itse noita vasemmalla ajavia urpoja? Muista me emme ole poliiseja, joten emme saa estää toista menemästä vaikka menee ylinopeutta!!!

        Mietipä autoilija.Jos jokaista ylinopeutta ajavaa pitäisi säällisesti ajavien väistellä,mitä siitä tulisi.Samalla logiikalla pitäisi muitten väistellä ja nöyristellä "autoilijoita",jotka haluavat tehdä omia sääntöjään kaikessa muussakin liikenteessä,seuraus olisi kaaos.
        Tuntuu,että hra autoilijan pahin painajainen on kyseinen tilanne,josta pitää kertoa ja valittaa täällä ja mitä ne muut sitten ovatkaan.Minusta se kertoo jotain tästä tyypistä.Olen 65v ja olen ajanut ammatikseni n.35v,siitä 25v itsenäisenä yrittäjänä,mutta ei koskaan ole ollut noin vaikeaa,kuin tällä itseään autoilijaksi kutsuvalla.


      • sehän on pelle
        vaikeaa on elämä kirjoitti:

        Mietipä autoilija.Jos jokaista ylinopeutta ajavaa pitäisi säällisesti ajavien väistellä,mitä siitä tulisi.Samalla logiikalla pitäisi muitten väistellä ja nöyristellä "autoilijoita",jotka haluavat tehdä omia sääntöjään kaikessa muussakin liikenteessä,seuraus olisi kaaos.
        Tuntuu,että hra autoilijan pahin painajainen on kyseinen tilanne,josta pitää kertoa ja valittaa täällä ja mitä ne muut sitten ovatkaan.Minusta se kertoo jotain tästä tyypistä.Olen 65v ja olen ajanut ammatikseni n.35v,siitä 25v itsenäisenä yrittäjänä,mutta ei koskaan ole ollut noin vaikeaa,kuin tällä itseään autoilijaksi kutsuvalla.

        Sehän on palstapelleksi valittu idiootti, sillä tyypillä ei ole mitään käsityksiä mistään oikeata autoilusta, ainoastaan hiekkalaatikolla Plasto-Volvolla pärryyttelee.


      • Se siit kirjoitti:

        Miksi minun pitäisi tuohon vastata? Tosin vastaus on aika itsestään selvä. Pujottelet oikealta ohi jos pääset ja katsot sen tarpeelliseksi. Mutta se mihin otin kantaa oli, kun nimimerkki autoilija sanoi, ettei ole oikeutta leikkiä poliisia estämällä toista ajamasta ylinopeutta. Niin siihen totesin, että yhtälailla ei ole oikeutta tehdä niin jarruttelemalla toisen edessä mielenosoitustarkoituksessa, kuten hän avauksessa mainosti tekevänsä.

        Kun ei muuta voi!!! On pakko ohittaa oikealta ja hyväksi ja toimivaksi on tullut tämä ratkaisu, että ohituksen jälkeen eteen ja hidastus näi tuo urpo joutuu ainakin hetkeksi siirtymään oikealle ja ajamaan laillisesti.

        Tämä toimii suosittelen Hevosta ei kannata opettaa istumaan mutta koiran kyllä


      • vaikeaa on elämä kirjoitti:

        Mietipä autoilija.Jos jokaista ylinopeutta ajavaa pitäisi säällisesti ajavien väistellä,mitä siitä tulisi.Samalla logiikalla pitäisi muitten väistellä ja nöyristellä "autoilijoita",jotka haluavat tehdä omia sääntöjään kaikessa muussakin liikenteessä,seuraus olisi kaaos.
        Tuntuu,että hra autoilijan pahin painajainen on kyseinen tilanne,josta pitää kertoa ja valittaa täällä ja mitä ne muut sitten ovatkaan.Minusta se kertoo jotain tästä tyypistä.Olen 65v ja olen ajanut ammatikseni n.35v,siitä 25v itsenäisenä yrittäjänä,mutta ei koskaan ole ollut noin vaikeaa,kuin tällä itseään autoilijaksi kutsuvalla.

        Mutta vasemmalla kaistalla saa ajaa vain ohituksen ajan ei saa jäädä asumaan silloin ei tarvitse väistellä nopeampi kun ajaa oikealla

        Mitä tuo ylinopeus liittyy tähän vasemmalla kaistalla ajoon???


      • sehän on pelle kirjoitti:

        Sehän on palstapelleksi valittu idiootti, sillä tyypillä ei ole mitään käsityksiä mistään oikeata autoilusta, ainoastaan hiekkalaatikolla Plasto-Volvolla pärryyttelee.

        "Sehän on palstapelleksi valittu idioott
        2

        Sinä olet yksin valinnut siellä hiekkalaatikolla tabletistasi sillä välin kun h.u.o.r.a äitisi on työssä asiakkaiden vuoksi


      • Se siitä kirjoitti:

        "Muista me emme ole poliiseja, joten emme saa estää toista menemästä vaikka menee ylinopeutta!!!"

        Muista me emme ole poliiseja, joten emme saa estää toista menemästä vaikka ajaa väärää kaistaa.

        Sinänsä en tiedä kannattaako sinulle vastata mitään, kun ilmeisesti kärsit hahmotusvaikeuksista.

        Olisi hyvä jos nämä "poliisit" myös ymmärtäisi että ylinopeutta ajavalla voi ja on todellakin kiire. voi viedä jotain sairaalaan tai kiire lentokentälle ym. Monta kertaa edellinen tilaisuus loppuu liian myöhään ja seuraava alkaa liian aikaisin.

        YMMÄRRYSTÄ KIITOS!!!


      • Se siit
        autoilija kirjoitti:

        Kun ei muuta voi!!! On pakko ohittaa oikealta ja hyväksi ja toimivaksi on tullut tämä ratkaisu, että ohituksen jälkeen eteen ja hidastus näi tuo urpo joutuu ainakin hetkeksi siirtymään oikealle ja ajamaan laillisesti.

        Tämä toimii suosittelen Hevosta ei kannata opettaa istumaan mutta koiran kyllä

        No sinä ajat sitten laittomasti hänenkin puolestaan, kun alat hidastelemaan edessä.


      • vaikeatako?
        autoilija kirjoitti:

        Olisi hyvä jos nämä "poliisit" myös ymmärtäisi että ylinopeutta ajavalla voi ja on todellakin kiire. voi viedä jotain sairaalaan tai kiire lentokentälle ym. Monta kertaa edellinen tilaisuus loppuu liian myöhään ja seuraava alkaa liian aikaisin.

        YMMÄRRYSTÄ KIITOS!!!

        Kiire sairaalaan -> ambulanssi.

        Kiire lentokentälle / töihin / kotiin / kauppaan / kyläilemään / lomalle / jne ei ole peruste ylinopeudelle.


      • Se siit kirjoitti:

        No sinä ajat sitten laittomasti hänenkin puolestaan, kun alat hidastelemaan edessä.

        Mikä laki kieltää ajamasta hitaasti? Onhan noita hitaasti ajavia siellä moottoritiellä kun heitä kerran joudun ohittamaan, vaikka tuo urpo vasemmalla kaistalla yrittää tuon estää.


      • vaikeatako? kirjoitti:

        Kiire sairaalaan -> ambulanssi.

        Kiire lentokentälle / töihin / kotiin / kauppaan / kyläilemään / lomalle / jne ei ole peruste ylinopeudelle.

        Aina ei ambulanssia kannata eiköä voi tilata. Ja nuo muut ovat pätevä syy ajaa ylinopeutta ei ole mukavaa jos jää rannalle kun kone on lähtenyt


      • vaikeaa on elämä kirjoitti:

        Mietipä autoilija.Jos jokaista ylinopeutta ajavaa pitäisi säällisesti ajavien väistellä,mitä siitä tulisi.Samalla logiikalla pitäisi muitten väistellä ja nöyristellä "autoilijoita",jotka haluavat tehdä omia sääntöjään kaikessa muussakin liikenteessä,seuraus olisi kaaos.
        Tuntuu,että hra autoilijan pahin painajainen on kyseinen tilanne,josta pitää kertoa ja valittaa täällä ja mitä ne muut sitten ovatkaan.Minusta se kertoo jotain tästä tyypistä.Olen 65v ja olen ajanut ammatikseni n.35v,siitä 25v itsenäisenä yrittäjänä,mutta ei koskaan ole ollut noin vaikeaa,kuin tällä itseään autoilijaksi kutsuvalla.

        "Mietipä autoilija.Jos jokaista ylinopeutta ajavaa pitäisi säällisesti ajavien väistellä,mitä siitä tulis"

        Ei tarvitse väistellä jos ajaa oikealla kaistalla ja vain ohitus ajan onvasemmalla. Oletko muuten tarkistanut mittarisi ennen poliisin työhön ryhtymistä? Kannattaa tehdä voi tulla iso yllätys


      • The_Rat kirjoitti:

        Minä ohitan oikealta. Ei se ole yleensä mitenkään laitonta. Sen sijaan toisen eteen kurvaaminen ja hidastaminen on selvästi laitonta...

        Ainoa mikä kirjoittaa täällä jotain järkevää on The Rat


      • olet niin pelle
        autoilija kirjoitti:

        Aina ei ambulanssia kannata eiköä voi tilata. Ja nuo muut ovat pätevä syy ajaa ylinopeutta ei ole mukavaa jos jää rannalle kun kone on lähtenyt

        Sinä pelle olet jäänyt jo kauan sitten rannalle. Etten sanoisi hiekkalaatikolle pärryyttelemään Plasto-Volvollasi.


      • koska olet pelle
        autoilija kirjoitti:

        Ainoa mikä kirjoittaa täällä jotain järkevää on The Rat

        Johan on monasti todettukin ettei sinulta idiootti mitään järkevää sanomista löydykään, olet pelkkä sonnanjauhaja.


      • vaikeatako?
        autoilija kirjoitti:

        Aina ei ambulanssia kannata eiköä voi tilata. Ja nuo muut ovat pätevä syy ajaa ylinopeutta ei ole mukavaa jos jää rannalle kun kone on lähtenyt

        Siellä missä on moottoriteitä, on myös hälytysajoneuvoja saatavilla.
        Jos ambulanssia ei kannata tilata, silloin ei myöskään ole kiire.

        >>"ei ole mukavaa jos jää rannalle kun kone on lähtenyt"

        Kiire ei johdu muusta liikenteestä vaan siitä että olet järjestänyt ajankäyttösi väärin.

        Kiire ei oikeuta ajamaan ylinopeutta.


      • vaikeatako? kirjoitti:

        Siellä missä on moottoriteitä, on myös hälytysajoneuvoja saatavilla.
        Jos ambulanssia ei kannata tilata, silloin ei myöskään ole kiire.

        >>"ei ole mukavaa jos jää rannalle kun kone on lähtenyt"

        Kiire ei johdu muusta liikenteestä vaan siitä että olet järjestänyt ajankäyttösi väärin.

        Kiire ei oikeuta ajamaan ylinopeutta.

        "Kiire ei johdu muusta liikenteestä vaan siitä että olet järjestänyt ajankäyttösi väärin."

        Tuo on helpommin sanottu kuin tehty. Jos asia olisikin noin yksinkertainen lähtisin kaksi päivää ennen kävelyvauhtia lentokentälle. Mutta kun ei ole. Itse en voi päättää sitä koska voin lähteä enkä koneen lähtöaikaa, joten usein pitää aika ottaa kiinni liikenteesä ja tähän pyytäisin vähän ymmärrystä muilta ja poliisilta myös vaikka heiltä on viimeksi mitään ymmärrystä saatavissa mihinkään asiaan.


      • aikuinen autoilija
        autoilija kirjoitti:

        "Kiire ei johdu muusta liikenteestä vaan siitä että olet järjestänyt ajankäyttösi väärin."

        Tuo on helpommin sanottu kuin tehty. Jos asia olisikin noin yksinkertainen lähtisin kaksi päivää ennen kävelyvauhtia lentokentälle. Mutta kun ei ole. Itse en voi päättää sitä koska voin lähteä enkä koneen lähtöaikaa, joten usein pitää aika ottaa kiinni liikenteesä ja tähän pyytäisin vähän ymmärrystä muilta ja poliisilta myös vaikka heiltä on viimeksi mitään ymmärrystä saatavissa mihinkään asiaan.

        Jokuhan sen aikataulun on järjestänyt, ja vika löytyy sieltä. Jos aikataulun noudattaminen vaatii lain rikkomista on syyllinen myös kyseisen aikataulun noudattaja.


      • 0000+0=0
        autoilija kirjoitti:

        Jos vain ohitat rekat, mutta älä jää asumaan vasemmalle

        Oletkin varmaan myös huomioinut että asiaankuuluva turvaväli ohitettuun autoon ennen oikealle kaistalle palaamista on moottoritienopeuksissa noin 120 metriä, huonoissa olosuhteissa enemmän.


      • Se siit
        autoilija kirjoitti:

        Mikä laki kieltää ajamasta hitaasti? Onhan noita hitaasti ajavia siellä moottoritiellä kun heitä kerran joudun ohittamaan, vaikka tuo urpo vasemmalla kaistalla yrittää tuon estää.

        Tieliikennelaista:

        3 §

        Tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet

        Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi.

        Tienkäyttäjä ei saa tarpeettomasti estää tai häiritä liikennettä.

        24 §

        Liikennettä estävän tai haittaavan ajon kielto

        Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267


      • Se siit kirjoitti:

        Tieliikennelaista:

        3 §

        Tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet

        Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi.

        Tienkäyttäjä ei saa tarpeettomasti estää tai häiritä liikennettä.

        24 §

        Liikennettä estävän tai haittaavan ajon kielto

        Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267

        Mikä on se nopeus mitä saa ajaa vasemmalla kaistalla, että tämä tapahtuisi

        Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla


        Mutta pitää ottaa huomioon että tuo vasemalla kaistalla ajava hidastaa minun ajoa koska estää ohitukseni. Eli ei ole yhtään väärin jos tulen sen eteen ja hidastamalla pakoitan sen siirtymään oikealle kaistalle


      • aikuinen autoilija kirjoitti:

        Jokuhan sen aikataulun on järjestänyt, ja vika löytyy sieltä. Jos aikataulun noudattaminen vaatii lain rikkomista on syyllinen myös kyseisen aikataulun noudattaja.

        Kun ei aina itse voi aikatauluihin vaikuttaa. Joten ymmärrystä meihin ylinopeutta ajaville KIITOS!!!

        Missä muuten moottoritiellä on noita ambulansseja?


      • koska olet pelle kirjoitti:

        Johan on monasti todettukin ettei sinulta idiootti mitään järkevää sanomista löydykään, olet pelkkä sonnanjauhaja.

        Piti sanoa että Rat on ainoa minun lisäksi joka kirjoittaa täällä jotain järkevää


      • Se siit
        autoilija kirjoitti:

        Mikä on se nopeus mitä saa ajaa vasemmalla kaistalla, että tämä tapahtuisi

        Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla


        Mutta pitää ottaa huomioon että tuo vasemalla kaistalla ajava hidastaa minun ajoa koska estää ohitukseni. Eli ei ole yhtään väärin jos tulen sen eteen ja hidastamalla pakoitan sen siirtymään oikealle kaistalle

        "Mikä on se nopeus mitä saa ajaa vasemmalla kaistalla, että tämä tapahtuisi"

        Se on tulkintakysymys, ja riippuu tilanteesta ja olosuhteista. Mutta tässä tapauksessa on huomioitava, että sen toisen estäminen on ainoa syy miksi ajat hitaammin. Muuten ajaisit nopeammin.

        "Mutta pitää ottaa huomioon että tuo vasemalla kaistalla ajava hidastaa minun ajoa koska estää ohitukseni. Eli ei ole yhtään väärin jos tulen sen eteen ja hidastamalla pakoitan sen siirtymään oikealle kaistalle"

        Kuvitteletko tosissasi, että laki oikeuttaa tuollaisia kostotoimenpiteitä? Sitä paitsi velvoite siirtyä oikealle kaistalle koskee tuollaisessa tilanteessa hyvin helposti sinuakin, sikäli kun se koskee sitä toista. Eli tulet ehkä rikkoneeksi itsekin myös sitä sääntöä, kun alat hidastella vasemmalla sen edessä.


      • vaikeatako? kirjoitti:

        Kiire sairaalaan -> ambulanssi.

        Kiire lentokentälle / töihin / kotiin / kauppaan / kyläilemään / lomalle / jne ei ole peruste ylinopeudelle.

        > Kiire lentokentälle / töihin / kotiin / kauppaan /
        > kyläilemään / lomalle / jne ei ole peruste
        > ylinopeudelle.

        Kyllä se on. Usein käytettykin peruste tuollainen. Toki muitakin perusteita on, esimerkiksi se, ettei viitsi ajaa niin hiljaa, kuin rajoitukset määräävät. Se on ehkä se yleisin.

        Ambulanssi oli varmaan vitsi? Jos minulla olisi kiire sairaalaan, niin en kai minä hukkaisi minuttitolkulla aikaa odottelemalla ambulanssia, jos kerran pystyisin autolla ajamaan?


      • 0000+0=0 kirjoitti:

        Oletkin varmaan myös huomioinut että asiaankuuluva turvaväli ohitettuun autoon ennen oikealle kaistalle palaamista on moottoritienopeuksissa noin 120 metriä, huonoissa olosuhteissa enemmän.

        Turvaväli, kun ohitat sinua hitaamman ajoneuvon (yleensähän näin on) taaksepäin on huomattavasti lyhyempi, kuin tarvittava turvaväli eteenpäin kun saavutat hitaammin menevää (useimmiten näinkin, eikös). Jarrutusmatka kun on suhteessa nopeuden neliöön...

        Käytännössä riittää, että jätät sen verran väliä takanatulijaan, etteivät kivet/loska lentele silmille, kun siirryt takaisin oikealle kaistalle.

        Jos oikealta muuten mahtuu ohittamaan (varsinkin jos sen tekee turvaväleistä tinkimättä), niin silloin vasemmalla todellakin roikutaan turhaan.

        Turvaväli kannattaa muuten ilmaista sekunneissa. Metrejä on vaikea arvioida, varsinkin peruutuspeilistä.


      • aikuinen autoilija
        autoilija kirjoitti:

        Kun ei aina itse voi aikatauluihin vaikuttaa. Joten ymmärrystä meihin ylinopeutta ajaville KIITOS!!!

        Missä muuten moottoritiellä on noita ambulansseja?

        "Jokuhan sen aikataulun on järjestänyt, ja vika löytyy sieltä. Jos aikataulun noudattaminen vaatii lain rikkomista on syyllinen myös kyseisen aikataulun noudattaja. "

        Ylläoleva lainaus kertoo kyllä kaiken oleellisen.
        Riippumatta siitä kuinka kova kiire sinulla on, tieliikennelain rikkominen (kuin myös siihen yllyttäminen) on rikos.

        Vähän väliähän ambulansseja tulee liikenteessä vastaan tai ajaa ohi. Sitähän sää kysyit?


      • aikuinen autoilija
        The_Rat kirjoitti:

        > Kiire lentokentälle / töihin / kotiin / kauppaan /
        > kyläilemään / lomalle / jne ei ole peruste
        > ylinopeudelle.

        Kyllä se on. Usein käytettykin peruste tuollainen. Toki muitakin perusteita on, esimerkiksi se, ettei viitsi ajaa niin hiljaa, kuin rajoitukset määräävät. Se on ehkä se yleisin.

        Ambulanssi oli varmaan vitsi? Jos minulla olisi kiire sairaalaan, niin en kai minä hukkaisi minuttitolkulla aikaa odottelemalla ambulanssia, jos kerran pystyisin autolla ajamaan?

        Jos et tarvi ambulanssia niin sinulla ei ole silloin kiire. Hyvin yksinkertaista.

        Ja jos olet niin huonossa kunnossa että tarvit kiireellistä hoitoa et ole enää oikeutettu ajoneuvon kuljettamiseen. Ajoneuvon kuljettaminenhan on kielletty mikäli kuljettajan ajokyky on syystä tai toisesta alentunut.


      • aikuinen autoilija kirjoitti:

        Jos et tarvi ambulanssia niin sinulla ei ole silloin kiire. Hyvin yksinkertaista.

        Ja jos olet niin huonossa kunnossa että tarvit kiireellistä hoitoa et ole enää oikeutettu ajoneuvon kuljettamiseen. Ajoneuvon kuljettaminenhan on kielletty mikäli kuljettajan ajokyky on syystä tai toisesta alentunut.

        Mitä ihmettä sinä horiset? Jos nyt vaikkapa vaimo päättäisi synnyttää mökillä (olisi muuten aikamoinen yllätys), niin ei kai minulla sitten kiire olisi, kun tarvitisin kätilöä enkä ambulanssia...

        Ja sehän on toki totta, että jos joku on huonossa kunnossa, niin kukaan muu ei sitten saakaan ajaa. Näin juuri... Tietysti....

        Tiesitkö muuten, että hätätila ei tee lain rikkomisesta sallittua, mutta se kyllä tekee siitä ei-tuomittavaa?


      • aikuinen autoilija
        The_Rat kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä horiset? Jos nyt vaikkapa vaimo päättäisi synnyttää mökillä (olisi muuten aikamoinen yllätys), niin ei kai minulla sitten kiire olisi, kun tarvitisin kätilöä enkä ambulanssia...

        Ja sehän on toki totta, että jos joku on huonossa kunnossa, niin kukaan muu ei sitten saakaan ajaa. Näin juuri... Tietysti....

        Tiesitkö muuten, että hätätila ei tee lain rikkomisesta sallittua, mutta se kyllä tekee siitä ei-tuomittavaa?

        Mikään yllä mainituista syistä ei tee ylinopeuden ajamisesta ei-tuomittavaa.

        Mitä synnytykseen tulee niin tuollaisessa tilanteessahan sinun ei tarvitsisi ajaa mihinkään, eikö vain? Kätilönhän on tottakai nopein / järkevintä tulla paikalle omalla autollaan / taksilla / tms. Nopeusrajoituksia noudattaen siis, tottakai.


      • Pitkät välitykset
        The_Rat kirjoitti:

        Turvaväli, kun ohitat sinua hitaamman ajoneuvon (yleensähän näin on) taaksepäin on huomattavasti lyhyempi, kuin tarvittava turvaväli eteenpäin kun saavutat hitaammin menevää (useimmiten näinkin, eikös). Jarrutusmatka kun on suhteessa nopeuden neliöön...

        Käytännössä riittää, että jätät sen verran väliä takanatulijaan, etteivät kivet/loska lentele silmille, kun siirryt takaisin oikealle kaistalle.

        Jos oikealta muuten mahtuu ohittamaan (varsinkin jos sen tekee turvaväleistä tinkimättä), niin silloin vasemmalla todellakin roikutaan turhaan.

        Turvaväli kannattaa muuten ilmaista sekunneissa. Metrejä on vaikea arvioida, varsinkin peruutuspeilistä.

        120 m on sopiva turvaväli jos ohitettava ajaa esim n.110 km/h.

        Sekunneissa? 4 s lienee passeli tuossa vauhdissa.


      • aikuinen autoilija kirjoitti:

        Mikään yllä mainituista syistä ei tee ylinopeuden ajamisesta ei-tuomittavaa.

        Mitä synnytykseen tulee niin tuollaisessa tilanteessahan sinun ei tarvitsisi ajaa mihinkään, eikö vain? Kätilönhän on tottakai nopein / järkevintä tulla paikalle omalla autollaan / taksilla / tms. Nopeusrajoituksia noudattaen siis, tottakai.

        Mielenkiintoista.

        Ja millaista, noin muuten, on sinun planeetallasi?


      • Pitkät välitykset kirjoitti:

        120 m on sopiva turvaväli jos ohitettava ajaa esim n.110 km/h.

        Sekunneissa? 4 s lienee passeli tuossa vauhdissa.

        4 sekuntia on ihan ok turvaväli, ns. turvallisen puolella, mutta ei ainakaan huono.

        Tietysti jos liikenne ruuhkautuu, niin olisi syytä siirtyä vähän tiivimpään. Suosittelen 1-2 sekuntia normaalille ihmiselle. Siinä vaiheessa ei vielä yleensä tarvitse painaa jarrua jos jonon nopeus muuttuu, mutta toisaalta kukaan ei yritä "voittaa aikaa" poukkoilemalla kaistalta toiselle.


      • Se siit kirjoitti:

        "Mikä on se nopeus mitä saa ajaa vasemmalla kaistalla, että tämä tapahtuisi"

        Se on tulkintakysymys, ja riippuu tilanteesta ja olosuhteista. Mutta tässä tapauksessa on huomioitava, että sen toisen estäminen on ainoa syy miksi ajat hitaammin. Muuten ajaisit nopeammin.

        "Mutta pitää ottaa huomioon että tuo vasemalla kaistalla ajava hidastaa minun ajoa koska estää ohitukseni. Eli ei ole yhtään väärin jos tulen sen eteen ja hidastamalla pakoitan sen siirtymään oikealle kaistalle"

        Kuvitteletko tosissasi, että laki oikeuttaa tuollaisia kostotoimenpiteitä? Sitä paitsi velvoite siirtyä oikealle kaistalle koskee tuollaisessa tilanteessa hyvin helposti sinuakin, sikäli kun se koskee sitä toista. Eli tulet ehkä rikkoneeksi itsekin myös sitä sääntöä, kun alat hidastella vasemmalla sen edessä.

        Millä muulla keinolla noille urpoille saada kuria????


      • aikuinen autoilija kirjoitti:

        "Jokuhan sen aikataulun on järjestänyt, ja vika löytyy sieltä. Jos aikataulun noudattaminen vaatii lain rikkomista on syyllinen myös kyseisen aikataulun noudattaja. "

        Ylläoleva lainaus kertoo kyllä kaiken oleellisen.
        Riippumatta siitä kuinka kova kiire sinulla on, tieliikennelain rikkominen (kuin myös siihen yllyttäminen) on rikos.

        Vähän väliähän ambulansseja tulee liikenteessä vastaan tai ajaa ohi. Sitähän sää kysyit?

        Ne ovat muussa ajossa


      • aikuinen autoilija kirjoitti:

        Jos et tarvi ambulanssia niin sinulla ei ole silloin kiire. Hyvin yksinkertaista.

        Ja jos olet niin huonossa kunnossa että tarvit kiireellistä hoitoa et ole enää oikeutettu ajoneuvon kuljettamiseen. Ajoneuvon kuljettaminenhan on kielletty mikäli kuljettajan ajokyky on syystä tai toisesta alentunut.

        On sitä jouduttu kesämökiltä viemään kiireesti sairaalaan ja ambulanssin tulo paikalle olisi kestänyt ainakin tunnin. Että kumpi oma auto tai pitkä odostus?


      • 15+12
        autoilija kirjoitti:

        Millä muulla keinolla noille urpoille saada kuria????

        Lisäämällä poliiseja liikenteen valvontaan, tottakai. Saisipahan samalla hidastelijoiden lisäksi myös asennevammaiset kaahailijat poimittua tien sivuun.

        Kannatan.


      • aikuinen autoilija
        autoilija kirjoitti:

        Ne ovat muussa ajossa

        Tottakai ne ovat silloin muualla jos ei ole tarvetta siellä.


      • aikuinen autoilija
        autoilija kirjoitti:

        On sitä jouduttu kesämökiltä viemään kiireesti sairaalaan ja ambulanssin tulo paikalle olisi kestänyt ainakin tunnin. Että kumpi oma auto tai pitkä odostus?

        Tottakai potilasta voi kuljettaa omallakin autolla niin kauan kuin siitä ei ole kenellekään terveydellistä tai muuta haittaa. Mutta hätätilassa on parempi pyytää ambulanssia tulemaan vastaan ja jättää se ylinopeuden ajaminen heille.

        Näin myös potilas pääsee nopeiten asianmukaiseen hoitoon.


        Joko muuten kerrot miten tämä oikeuttaa sinut ajamaan ylinopeutta lentokentälle?


      • ei näin
        The_Rat kirjoitti:

        4 sekuntia on ihan ok turvaväli, ns. turvallisen puolella, mutta ei ainakaan huono.

        Tietysti jos liikenne ruuhkautuu, niin olisi syytä siirtyä vähän tiivimpään. Suosittelen 1-2 sekuntia normaalille ihmiselle. Siinä vaiheessa ei vielä yleensä tarvitse painaa jarrua jos jonon nopeus muuttuu, mutta toisaalta kukaan ei yritä "voittaa aikaa" poukkoilemalla kaistalta toiselle.

        1-2 s Ei ole riittävä turvaväli yli satasen vauhdissa. Kysypä vaikka poliisilta.


      • aikuinen autoilija
        The_Rat kirjoitti:

        Mielenkiintoista.

        Ja millaista, noin muuten, on sinun planeetallasi?

        No täällä on esim. ihmisiä, autoja (myös hälytysajoneuvoja), teitä liikenteelle ja niin edelleen.

        Sinun planeetallasi siis ilmeisesti ei, kuin ei myöskään liikennesääntöjä?


      • ei näin kirjoitti:

        1-2 s Ei ole riittävä turvaväli yli satasen vauhdissa. Kysypä vaikka poliisilta.

        Nopeudella ei ole vaikutusta turvavälin pituuteen. 1-2 sekuntia riittää oikeastaan missä nopeudessa tahansa. Pidempi sitten, jos jostain syystä oma jarrutusteho on heikompi kuin muilla.

        Poliisille kelpaisi varmasti. Paljon lyhyemmillä turvaväleillä suurin osa tuolla ajaa.


      • aikuinen autoilija kirjoitti:

        No täällä on esim. ihmisiä, autoja (myös hälytysajoneuvoja), teitä liikenteelle ja niin edelleen.

        Sinun planeetallasi siis ilmeisesti ei, kuin ei myöskään liikennesääntöjä?

        On niitä, mutta synnytykset meillä pyritään hoitamaan nykyään muualla kuin mökin saunassa. Toki tuo oli täälläkin tapana vielä sata vuotta sitten...


      • 15+12 kirjoitti:

        Lisäämällä poliiseja liikenteen valvontaan, tottakai. Saisipahan samalla hidastelijoiden lisäksi myös asennevammaiset kaahailijat poimittua tien sivuun.

        Kannatan.

        JOOO poliisi joka kilometrin välein teille????? Tovottavasti valvoisi sitten muutakin kuin vain nopeuksia esim. kännykkään puhumista tekstailua ym . ja pieniä turvavälejä


      • aikuinen autoilija kirjoitti:

        Tottakai ne ovat silloin muualla jos ei ole tarvetta siellä.

        Ambulanssit ei liiku teillä muulloin kun ne ovat jo ajossa tai joku tehtävä päällä. Ei niitä voi ottaa sieltä jos joku hätä tulee vaan tulee tilata hälytyskeskuksen kautta ja lähimmältä pelastuslaitokeelta lähtee sitten ambulanssi ja silloin on kyllä nopeampaa ajaa itse sairaalaan kuin että ambulanssi tulisi sieltä ja taas palaisi takaisin ko. paikkakunnalle.

        Järjen käyttö ei pitäisi olla kiellettyä


      • The_Rat kirjoitti:

        > Kiire lentokentälle / töihin / kotiin / kauppaan /
        > kyläilemään / lomalle / jne ei ole peruste
        > ylinopeudelle.

        Kyllä se on. Usein käytettykin peruste tuollainen. Toki muitakin perusteita on, esimerkiksi se, ettei viitsi ajaa niin hiljaa, kuin rajoitukset määräävät. Se on ehkä se yleisin.

        Ambulanssi oli varmaan vitsi? Jos minulla olisi kiire sairaalaan, niin en kai minä hukkaisi minuttitolkulla aikaa odottelemalla ambulanssia, jos kerran pystyisin autolla ajamaan?

        Nyt on esim. näitä matkasynnytyksiä, kun synnytysosastoja lakkautetaan. Myös tässä tapauksessa on varmasti kiire että ylinopeus on sallitua


      • Se siit
        autoilija kirjoitti:

        Millä muulla keinolla noille urpoille saada kuria????

        En tiedä, mutta on varsin epäselvää, saadaanko sinunkaan keinollasi.


      • aikuinen autoilija
        The_Rat kirjoitti:

        On niitä, mutta synnytykset meillä pyritään hoitamaan nykyään muualla kuin mökin saunassa. Toki tuo oli täälläkin tapana vielä sata vuotta sitten...

        Eikös tässä ollut nimenomaan kyse siellä mökillä synnyttämisestä?

        "Jos nyt vaikkapa vaimo päättäisi synnyttää mökillä (olisi muuten aikamoinen yllätys), niin ei kai minulla sitten kiire olisi, kun tarvitisin kätilöä enkä ambulanssia..."


      • aikuinen autoilija
        autoilija kirjoitti:

        Ambulanssit ei liiku teillä muulloin kun ne ovat jo ajossa tai joku tehtävä päällä. Ei niitä voi ottaa sieltä jos joku hätä tulee vaan tulee tilata hälytyskeskuksen kautta ja lähimmältä pelastuslaitokeelta lähtee sitten ambulanssi ja silloin on kyllä nopeampaa ajaa itse sairaalaan kuin että ambulanssi tulisi sieltä ja taas palaisi takaisin ko. paikkakunnalle.

        Järjen käyttö ei pitäisi olla kiellettyä

        Ei pitäisi, mutta tuntuu silti olevan.


      • aikuinen autoilija
        autoilija kirjoitti:

        JOOO poliisi joka kilometrin välein teille????? Tovottavasti valvoisi sitten muutakin kuin vain nopeuksia esim. kännykkään puhumista tekstailua ym . ja pieniä turvavälejä

        Kannatan.


      • Onpa ihme...
        The_Rat kirjoitti:

        Nopeudella ei ole vaikutusta turvavälin pituuteen. 1-2 sekuntia riittää oikeastaan missä nopeudessa tahansa. Pidempi sitten, jos jostain syystä oma jarrutusteho on heikompi kuin muilla.

        Poliisille kelpaisi varmasti. Paljon lyhyemmillä turvaväleillä suurin osa tuolla ajaa.

        Suositus on vähintään 4s. Huomioitavaa on myös se että huonoissa olosuhteissa turvaväliä pitäisi kasvattaa entisestään.

        Mistä kuvittelet liikennehuippujen ketjukolarien johtuvan?

        Nopeudella on nimenomaan vaikutusta turva_välin pituuteen. Ajallisestikin asialla on merkitystä siksi että huomion herpaantuminen väärässä paikassa ei kuitenkaan aiheuta samanlaista tuhoa 40 vauhdissa kuin 120 vauhdissa.


      • aikuinen autoilija
        autoilija kirjoitti:

        Nyt on esim. näitä matkasynnytyksiä, kun synnytysosastoja lakkautetaan. Myös tässä tapauksessa on varmasti kiire että ylinopeus on sallitua

        Koska en jaksaisi toistuvasti toistaa itseäni lue yllä oleva viestini.


    • Osta parempi auto!

      Sinähän se tiedät!

    • ---

      sillon jos joku ohittaa oikealta, niin laitetaan kaasu pohjaan.. vähän omaa lääkettä oikealta ohittelijoille

      • olethan pelle

        No niin pelle, älähän taas sekoile, sinun raapustukset tunnetaan.


    • sehän on pelle
      • pellellä on pm
        voitko kertoa kirjoitti:

        Mitä sana "pakkomielle" käsityksesi mukaan tarkoittaa?

        Tiedä keneltä kysyt mutta kuitenkin tämä pelle-tittelin saanut "autoilija" kyllä kärsii jonkinlaatuisesta pakkomielteestä, se yleensä jankuttaa samaa virttä useita kertoja, ei raegoi toisten kirjoituksiin oikealla tavalla, on niinsanotusti omaan kenkään kuseva tyyppi.Huoritteluineen ja toisten äideistä solvaamisiin innostunut pelle, sitä se pakkomielle tarkoittaa.


      • olethan pelle
        autoilija kirjoitti:

        Apukouluun menevä plastovolla leikkivä pelle

        Voi tehdä myös näin

        http://goo.gl/sdTZwV

        Aivan juuri, nyt vasta ymmärsit jutun juonen, muista sanoa äiteelles että pistää eväät valmiiksi.


      • Myös Autoilija
        olethan pelle kirjoitti:

        Aivan juuri, nyt vasta ymmärsit jutun juonen, muista sanoa äiteelles että pistää eväät valmiiksi.

        Kerro sinä äidillesi että tulen viikonloppuna


    • puliukkoko

      Älä aja humalassa enää..

    • onhan se pelle

      Palstapelle "autoilija" alkaa olemaan tiensä päässä, samaa sontaa jankuttaa päivästä toiseen, no kun on aivoton ja huoran mukula niin sittenhän sen toki ymmärtää tai ei.

    • mobutusese

      No niin tai näin, mutta näillä isoilla citymaastureilla ajavilla on ilmeisen selvästi sellainen mielipide, että liikennesäännöt ei koske heitä. Isomman oikeudella näytetään mahtia. Onkohan se niin, että jos on pieni pili, pitää olla iso auto jolla uhota?

    • 5+6

      Mitä ihmeen järjen jättiläisiä täällä on liikkeellä?

      Moottoritien vasemmalla kaistalla saa ajaa vaikka koko päivän, MUTTA VAIN JOS:

      -Ohitat hitaampaa ajoneuvoa

      -Takana ei ole hälytysajossa olevaa hälytysajoneuvoa

      -Et häiritse tai vaaranna muuta liikennettä

      -Et aja ylinopeutta

      • jos vielä kuitenkin

        Väärin kaikki muut, paitsi ensimmäinen kohta.
        Loput ovat vain lisukkeita ja seurausta jostain muusta, kuin oikeasta vasemman kaistan käyttöperusteesta. Ja sitä paitsi, vasenta, tai vielä vasemmalla olevia lisäkaistoja käytetään ihan ilman ohitustarpeita ruuhka-aikoina, jolloin kaikki kaistat ovat täynnä ajoneuvoja.
        Ja oikealta ohi meno on aina sallittua moottori/useampikaistaislla teillä.
        Koukkiminen ohitustarpeeseen on kyllä kiellettyä kapulakielellä.


      • Saako oikealla kaistalla sitten ajaa ylinopeutta?


      • 5+6
        jos vielä kuitenkin kirjoitti:

        Väärin kaikki muut, paitsi ensimmäinen kohta.
        Loput ovat vain lisukkeita ja seurausta jostain muusta, kuin oikeasta vasemman kaistan käyttöperusteesta. Ja sitä paitsi, vasenta, tai vielä vasemmalla olevia lisäkaistoja käytetään ihan ilman ohitustarpeita ruuhka-aikoina, jolloin kaikki kaistat ovat täynnä ajoneuvoja.
        Ja oikealta ohi meno on aina sallittua moottori/useampikaistaislla teillä.
        Koukkiminen ohitustarpeeseen on kyllä kiellettyä kapulakielellä.

        Kaikki väittämäni pitävät kyllä paikkansa, tarkista vaikka tieliikennelaista.

        Eli tarkennuksena: JOKAISEN noista kohdista pitää täyttyä jotta ohitus olisi laillinen.


      • 5+6
        autoilija kirjoitti:

        Saako oikealla kaistalla sitten ajaa ylinopeutta?

        Miten nimimerkki autoilija tietää noin vähän autoilusta?


      • 5+6 kirjoitti:

        Miten nimimerkki autoilija tietää noin vähän autoilusta?

        Kun tuossa eräs kirjoitti että vasemmalla ei saa ajaa ylinopeutta kysyin sitten että saako oikealla kaistalla?


      • VÄÄRIN vasemmalla kaistalla saa ajaa vain ohituksen ajan ja sitten on pakko palata oikealle kaistalle


      • 13+12
        autoilija kirjoitti:

        VÄÄRIN vasemmalla kaistalla saa ajaa vain ohituksen ajan ja sitten on pakko palata oikealle kaistalle

        " Eli tarkennuksena: JOKAISEN noista kohdista pitää täyttyä jotta ohitus olisi laillinen. "

        Vaikeutta luetun ymmärtämisessä?


    • Redneck Baboons

      "Mitä ihmeen järjen jättiläisiä täällä on liikkeellä?"

      Ne ovat juuri niitä samoja jättiläisiä kuin aina muulloinkin. Tyhmine juttuineen ja "hyvine" provoineen. He ovat niitä hyvinvoinnin saavutuksia.

      • 5+6

        Aaa... kyseessä on siis ilmeisesti näitä vapaan kasvatuksen helmiä...

        Nyt en ihmettele enää itsekään.


    • Vanhanaikaista

      Johan mie keksin tuon jo vuosia sitte.

    • aivan turhaa

      Ei juma sentään, kuka tai ketkä jaksaa tätä aivotonta aloitusta vedättää. Lopettakaa jo. Aivan turhaa palstan täytettä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe