Terveiset Saksasta!

MatkaiIija

Juu tuli taas piipahdettua Hampurissa työasioissa. Jätin laadukkaan ja suorituskykyisen sakemannini kentän parkkipaikalle. Hampurissa tulin bussilla keskusasemalle mistä jatkoin junalla parinkymmenen kilometrin päässä sijaisevaan Reinbekin pikkukaupunkiin missä siskolikka asuu.
Hän olikin vastassa upealla Bemarillaan. Nautimme tukevan aterian, juteltiin niitä näitä. Otettiin muutama lasillinen viiniäkin. Kävelin sitten Reinbekin keskustaan ja istahdin terassille, lämmintä oli liki parikymmentä astetta. Siemailin olutta ja katselin liikennettä. Ohi ajoi mitä hienoimpia autoja mutta myös ihan tavallisia Volkkareita mitä Suomessakin näkee. Kunnes sitten ohi ajoi uuden korimallin Avensis. Toinen takapyörä näytti olevan vinossa, olisiko takatukivarret ruostuneet. Pari turkkilaista siinä istui myös, toinen huusi "kato Toyooda, vielä huonompi kuin Mosse". Maha kippurassa nauroivat sille Avensikselle.

Hiljaista oli meno. Kävelin rautatieasemalle. Ostin lipun ja hyppäsin Hampuriin menevään junaan. Hampurissa kävelin jokivartta ja käväisin kalaravintolassa. Ei ollut kovin nälkä koska siskoni luona tuli syötyä hyvin. Pientä purtavaa otin. Kävelin sitten parin ravintolan kautta keskusasemalle ja läksin junalla takaisin. Iltamyöhällä juna ei aja ihan Reinbekiin asti vaan pitää kävellä tai ajaa taksilla loppumatka. Tällä kertaa valitsin taksin, E-Sarjan Mersu tuli. Kysäisin taksikuskilta, että täällä Saksassa ei taida olla paljon Toyotia taksissa, taksikuski repesi nauramaan ja sanoi "Toyodaa taksissa, eihän ne kestä pyhätöntä viikkoa" ja nauroi vedet silmissä Tojotille. Pari kertaa ennätti liikennevalotkin vaihtua kun taksikuski ei pystynyt naurultaan ajamaan. Että kaikkea sitä reissun päällä sattuukin.

8

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siskolla töissä

      Hyvin avautuu jutusta, ettet ole Saksassa kadulla käynyt.
      Itse olen ollut enemmän Saksassa Toyota taksin kyydissä viimeisen 10 v aikana kuin suomessa.
      Siellä ei uusi E-mese ole yleisin tolpalla, mutta ei kohta täälläkään. Tosin sellaisiakin on sattunut "alle", viime vuonna mentiin sellaisella 80-luvun alun jahresvagenilla, niitähän on tulossa tännekkin.

      • MatkaiIija

        Onhan tuolla Saksassa tullut käytyä lukemattomia kertoja, juuri tuolla Hampurissa ja Münchenissä myös. Hampurin Imtech-Arena on tullut tutuksi. Käyty katsomassa futista.
        Koskaan en ole nähnyt Tojon romuja taksissa, tosin harvoin taksia käytän kun metrolla pääsee kätevästi.


      • schweinhund
        MatkaiIija kirjoitti:

        Onhan tuolla Saksassa tullut käytyä lukemattomia kertoja, juuri tuolla Hampurissa ja Münchenissä myös. Hampurin Imtech-Arena on tullut tutuksi. Käyty katsomassa futista.
        Koskaan en ole nähnyt Tojon romuja taksissa, tosin harvoin taksia käytän kun metrolla pääsee kätevästi.

        Mutta et sitten kuitenkaan lentokentältä päärautatieasemalle metrolla mennyt?


    • Toyollakin

      No jaa; Toyota.taxissa on tullut istuttua mm. Suomessa, Britanniassa, Bruneissa, Singaporessa yms. Itse en Toyotaa Suomessa ostaisi, mutta onhan noita taxeina New Yorkissakin ja Lontoossa yms. Hyvä auto, jos paikallinen lainsäädäntö ei vaadi päästöiltä tai moottoreilta liikaa ja Toyolla on tarjolla 50 v. pomminvarmaa tekniikkaa. Itse 43.v. enkä ole autoa koskaan omistanut (pappaleasing yms.). Nyt ajan työsuhdeautolla, jonka mallin ja merkin on nominoinut työnantaja (=natsiritsa). Jos asuisin autoverottomassa maassa ja maalla ostaisin Toyota Land Cruiser V8:n, jolla tuli Indonesiassa ajeltua.

    • Weißbier

      Joo, jo 7 vuotta on tullut Saksassa asuttua ja täällä taksina on nykyään Toyota Prius yleisempi kuin mikään muu auto.

      Matkailija on tosiaankin matkailija.

      En muuten omista Toyotaa enkä Mersuakaan, mutta noloa tuollainen satujen sepittely.

      • Tilastoa.

        Saksassa yleisin taksi on kyllä Mercedes. Kakkonen on Volkswagen. Kyllä nykyään on myös Daciaa ja Toyota Priusta eli vähän tämmöistä edullisempaakin merkkiä.


      • Weißbier
        Tilastoa. kirjoitti:

        Saksassa yleisin taksi on kyllä Mercedes. Kakkonen on Volkswagen. Kyllä nykyään on myös Daciaa ja Toyota Priusta eli vähän tämmöistä edullisempaakin merkkiä.

        Monissa suurkaupungeissa mm. Berliini ainakin silmämääräisesti yleisin taksi on Prius.

        Myönnän, että en ole tilastoja tutkinut, mutta Toyota on yleistynyt hurjasti.


    • Säälin sinua

      Eli tekstin perusteella olet suunnattoman suuri IDIOOTTI,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1743
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1431
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1116
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      212
      821
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      775
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe