Yksi keino on vielä käyttämättä, autoveron poistolla olisi suuri vaikutus liikennepäästöihin ja tavoitteet olisi hiukan lähempänä.
http://www.tekniikkatalous.fi/energia/ilmastonmuutos/eu hylkii suomen nakemyksia paastovahennyksista quotsuomea odottaa kallis laskuquot/a1013051
Suomi ei pysty vaadittuihin päästövähennyksiin
14
99
Vastaukset
- Kalervo Joghurt
Ihan ensiksi olisi syytä laittaa ojennukseen henkilökohtaiset päästönsä. Esimerkiksi kasviksia ja probiootteja käyttämällä päästövähennykset saa alulle.
- lactobasilli
http://www.suomenmaa.fi/etusivu/7133525.html
"Maalla asuvat tuottavat jopa vähemmän kasvihuonekaasupäästöjä kuin kaupunkilaiset, ... "
- 4077288+29
Mikään liioittelu tai valhe ei ole vääryys kun kahkotaan autoveron (rekisteröintiveron?) poistosta. Mieti nyt itsekin paljonko vaikuttaisi jos 20% autokannasta vaihtuisi vähän uudempiin Se 20% joka tuottaa 5% päästöistä
- osaatko miettiä
No mietitääs. Jos autokanta nuorenee 2020 mennessä siten että romutusikä on lähempänä 12 vuotta kuin nykyistä lähes 20-vuotta. Niin sehän tarkoittaa että autokanta on keskimäärin n. 6 vuotiaita ja päästöt on tällöin reilusti alle puolet tämän hetkisistä....
- osaan miettiä
Ensinnäkin moinen höpöskenaario on mahdoton vaikka autovero poistuisi tänä yönä Veronpoiston vuoksi romahtavat vaihtohyvitykset ja väliraha vaihdossa pysyy ennallaan.
Toiseksi vaikka illuusiosi toteutuisi niin päästöt tippuisivat melko vähän. Normi-ihmisen 10-20v vanha ajopeli kuluttaa 7-9l satasella, uusi litran pari vähemmän kun unohdetaan mainokset ja mennään tosielämään pakkasaamujen kylmäkäynnistyksineen ja työmatkaruuhkineen - hohhoijuu
osaan miettiä kirjoitti:
Ensinnäkin moinen höpöskenaario on mahdoton vaikka autovero poistuisi tänä yönä Veronpoiston vuoksi romahtavat vaihtohyvitykset ja väliraha vaihdossa pysyy ennallaan.
Toiseksi vaikka illuusiosi toteutuisi niin päästöt tippuisivat melko vähän. Normi-ihmisen 10-20v vanha ajopeli kuluttaa 7-9l satasella, uusi litran pari vähemmän kun unohdetaan mainokset ja mennään tosielämään pakkasaamujen kylmäkäynnistyksineen ja työmatkaruuhkineenSiis väität että kulutus ei laske, vaikka keski-ikä laskisi. Lisäksi väität ettei myynti nouse autoveron poiston jälkeen. Voihan sitä väittää vaikka mustaa valkoiseksi.
- Mainoskulutus
hohhoijuu kirjoitti:
Siis väität että kulutus ei laske, vaikka keski-ikä laskisi. Lisäksi väität ettei myynti nouse autoveron poiston jälkeen. Voihan sitä väittää vaikka mustaa valkoiseksi.
Oli vähän aikaa sitten lehdistössä juttua tosiasiallisen kulutuksen ja tämän ilmoitetun päästökulutuksen erosta.
Suurin ero oli Audi A6:ssa. Tosiasiallinen kulutus oli 40 % korkeampi kuin ilmoitettu. Lähes yhtä paljon valheellinen oli BMW 500 -sarjan ilmoitettu kulutus.
Suomen päästöt kuitenkin lasketaan kulutetun polttoaineen eikä näiden mainoskulutusten perusteella, joten autokannan nuorentaminen ei paljoa auta. - osaan miettiä
hohhoijuu kirjoitti:
Siis väität että kulutus ei laske, vaikka keski-ikä laskisi. Lisäksi väität ettei myynti nouse autoveron poiston jälkeen. Voihan sitä väittää vaikka mustaa valkoiseksi.
Mitäs itse väität? Tuossa edellähän todetaan se fakta että todellinen kulutusero on litra pari satasella uudemman hyväksi.
Myynti ei tosiaankaan nouse koska kenelläkään ei ole nykyistä enempää varaa vaihtaa uuteen, vaihdokin arvo nääs romahtaa ja väliraha pysyy samana tai jopa nousee kun käytettyjen tuonti helpottuu.
Valtion rahantarve taas ei vähene joten vaje pitää paikata käyttömaksuilla, km-verolla tms. eli lopputuloksena on vain kalliimmat kilometrit. Sitä kalliimmat mitä vähemmän ajat jos korotus menee käyttömaksuun. Toteuttaa tosi hyvin tavoitetta vähentää autoilua
- 4567syk
SE ainakin on selvää, että jos autoissa olisi vain alv, valtion verotulojen kannalta on aivan samantekevää myydäänkö uusia autoja nykyiset 100.000 kpl vai esim. 200.000 kpl. JOS tuo 200.000 kpl toteutuisi, ei tästä suinkaan seuraisi alvin tuoton kasvu. Lisämyyntiin tarvittavat rahat olisivat poissa muusta alvin alaisesta kulutuksesta ja todennäköisimmin juuri saman alv-prosentin alaisesta kulutuksesta, eikä esim. alemman alv-%:n kulutuksesta, kuten ruuasta.
Huomattava osa autojen kysynnästä siirtyisi varmaan myös uudenkarheisiin käytettyjen tuontiin, joista ei kertyisi alvia Suomen valtiolle.
Yksi ja hailee mitä näistä laskelmista uskotaan etukäteen, koskapa jälkikäteen homman joka tapauksessa maksaisi suomalainen veromaksaja. Ainoa ero ehkä olisi se, että ainahan verorasitusta voi siirtää rikkailta köyhille. - shipper
Väärin tällä hetkellä ALV:t menee ulkomaille monillla, jotka ei osta uutta autoa. Sen sijaan tilaillaan netistä tavaraa. Autoveron poistaminen nostaisi saletisti ALV-tuottoa - mm. autorahoituksen vaikutuksesta.
- vjyulk
Uskot siis suomalaisen autokaupan kilpailukykyyn? Hämmästyttävää, kun lukee näitä autopalstoja. Ei siihen kukaan muu usko, olipa korkoprosentti rahoituksessa mikä hyvänsä. Tosin kirjoittajat tuntuvat suurelta osin olevan amisteinejä, jotka eivät oikeasti ole ostajia automarkkinoilla.
Se on toki selvää, että alv alkaa yhä enemmän valua kulutuskysynnästä ulkomaille mm. nettikaupan vuoksi. Kohta vain köyhät ja tyhmät maksavat veroja Suomeen. - autoveornkuolema
vjyulk kirjoitti:
Uskot siis suomalaisen autokaupan kilpailukykyyn? Hämmästyttävää, kun lukee näitä autopalstoja. Ei siihen kukaan muu usko, olipa korkoprosentti rahoituksessa mikä hyvänsä. Tosin kirjoittajat tuntuvat suurelta osin olevan amisteinejä, jotka eivät oikeasti ole ostajia automarkkinoilla.
Se on toki selvää, että alv alkaa yhä enemmän valua kulutuskysynnästä ulkomaille mm. nettikaupan vuoksi. Kohta vain köyhät ja tyhmät maksavat veroja Suomeen.No kyllä se auto on edelleen helpompaa vaihtaa kotikaupungissa kuin Saksassa. Jos olisit joskus ostanut autoa niin tietäisit että etäisyys on merkittävä asia. Autoveron poisto tekisi Suomesta kertarysäyksellä autoilun mekan ja uusien myynti harppaisi huimasti eteenpäin. Kukaan ei edes kaipaa 90-luvun ABS/airbag romukasoja korjattavaksi vaan ne katoaa alta aikayksikön.
- NollaSummaPeliä
Paras tulos tässä mielessä saavutettaisiin poistamalla verot kokonaan sähköautoilta ja jyrkentämällä päästöperusteista progressiota verotuksessa (=vähäpäästöisten verot laskisi ja enempi päästöjä tuottavien verot nousisi entisestään).
- eieieieiiei
Totta, mutta sellaista ei uskalleta tehdä koska sähköautot ei juurikaan ole lobbareiden (autotuojat ry) businesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Cynthia Woods
😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 Nymfomaani -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�07937- 1771755
- 771114
- 1131113
Nainen, millainen tilanne oli
kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin621031Persut petti duunarit
Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,193945Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus
https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet182920Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!
Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin271886Mitä ajattelen sinusta
Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu35823- 86707