Onko Audeissa edelleen kaksitahtiset moottorit ?
Kaverini osti uuden Audin ja häärii konepellin alla öljypullonsa kanssa lähes joka toisen tankkauksen yhteydessä. Enpä ole moista missään modernissa autossa tavannut, varsinkaan missään laatuautossa.
Jonkunmoinen uskonto tuo Audisimi tuntuu muutenkin olevan. Saman kaverin edellisestä Audista hajosi kone 80 000 kilometrin kohdalla ja autamaattilaatikko sadan tonnin pinnassa. Kone meni takuuseen pitkän taistelun jälkeen mutta laatikkorempan kaveri joutui maksamaan itse. Ja tämä kaikki alle kolme vuotta vanhassa autossa.......
Uskonon hommasta tekee se, että mies edelleen uskoo Audin olevan hyvä peli ja menee ostamaan uuden saman merkkisen, ei voi ymmärtää !
Audin moottori
13
209
Vastaukset
- hyvä yritys
Mene sinä Tero sen öljypullosi kanssa r***kulle. Säälittävä provo yritys.
- Audion1
Just joo Uudessa Audissahan sitä öljypulloa joutuu käyttämäänkin. Voi mitä pellejä. Pitäiskö itsekkin aloittaa laittaa uuteen 1230 km:ään ajatettuun Q5 työntämään lisää öljyä?
- kateuspiikki pistää
kysy siltä kaverilta kerran näet sitä jatkuvasti.
- öljypoltin
Litra lisää joka toisella tankkauksella on vielä normaalia. Lukekaa vaikka käyttöohjeesta
- siligoonia pintaan
Ei siellä ole muuta voideltavaa kuin konepellin saranat ja lukko mut nehän ei luulis jumiutuvan näis vika vaageneis.
- oilon junior
Öljyn lisäystä vaihtojen välissä, kyllä nyt kannattas ostaa nissani tilalle, niin jäis toikin toimenpide unholaan.
- Heikko lenkki
Kyllä Audissa on hyvä kori, ja ajo-ominaisuudetkin. Auto on kuitenkin pilattu heikolla vaihdelaatikolla ja moottorilla. Ihmetellä täytyy mitenkä Audi valmistuttaa moottoritkin kehitysmaissa, jossa alkeellinen valmistustekniikka. Öljyn syöntikin on peräisin epätarkoista moottorin sovitteista. Ennen venäläiset autot söivät uutena öljyä, joka tasaantui kun osat hioutui käytössä.
Audihan olisi loistoauto jos siinä olisi japanilaiset moottorit, ja vaihteistot.- huonon heitit
Ja keneltkö Japanilaiset ovat koneen ja tekniikkansa kopioneet? Muuten kohtuullista jos jättäsivät ne kevennykset ja liialliset säästöt tekemättä.
- laatua
Totta maar. Japanilaisissa autoissa on laatua. Sitä paitsi jos ongelmia tulee he osaavat hoitaa ne tyylikkäästi. Esim. Toyotalla oli vikaa jarruissa " hirttivät kiinni "
....... seuraavassa mallissa ( Jenkeissä ) kaasupoljin hirtti kiinni .. vika oli korjattu. Kätevää eikö totta.
- Audi Sportpack
Audi A3 Sportpack kokemusta tuosta 2.0 bensiinimoottorista, edelleen ajan tuolla (vielä vuosia).
Ainakin A3 een ainoa oikea moottori, tehoa 150 hv ja 6 pykäläinen manuaali on hunajaa. Riitävän tehokas kone tähän painoluokkaan.
Öljynkulutuksen provot voi viitata kintaalla. Ei tosiaan öljyä lisäillä tankkausten yhteydessä. Normaali huoltoväli menee kevyesti lisäämättä öljyä! Long life öljy on ainoa oikea mitä näissä kannattaa käyttää. Hinnaltaankin Long life on edullista. Pakkohan ei ole ajaa 20 tkm öljynvaihdolla jos tuntuu siltä. Ihmettelen suuresti näitä öljyprovoja, mistä on kyse?
Audi on sitäpaitsi upea auto ajaa pitkilläkin matkoilla.
Tekniikka on kaikin puolin ollut kestävää sähköherkkuja myöten omassa autossa.
Mitä sitten DSG automaatteihin tulee, onkin oma lukunsa. Suurin osa Eurooppalaisistakin autonvalmistajista käyttää samoja vaihteistovalmistajia, eli ei kannata yhtä merkkiä moittia.- d4t5y67
Ei ole tietyissä moottoreissa öljynkulutusjutut mitää provoiluja, äkkiseltään tuossa yksi linkki jonka takaa voi kokemuksia lukea, lisää juttuja löytyy pienellä hakemisella vaikka kuinka paljon.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=65182
- BEST ARE BEST!!!
LADA ON PARAS KIESSI KAUTTA AIKOJEN!!! EN OLE MILLÄÄN MUULLA IKINÄ AJANUT!!!!!!!!!
- sossu lada
Ladoissa oli noi ajo ominaisuudet hiukan hakosessa, muistan menneiltä ajoilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2194217
- 1214056
- 483662
- 673079
- 2002771
- 222568
- 492548
- 202426
- 412319
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412275