Uskooko Ateisti

T.A. Teisti

Uskooko ateisti, että uskovaisen jumala on olemassa?

45

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalju Pitkätukka

      Ei tietenkään!

      Ateismi nimenomaan tarkoittaa, että ei usko Jumalan tai jumalien olevan olemassa.

      Jos uskoo Jumalan olevan todellinen, on jotain muuta kuin ateisti.

    • nokkijat

      Miksi ateistit sitten jatkuvasti kantavat huolta sellaisesta mitä ei ole olemassa?

      • Kalju Pitkätukka

        En kanna huolta Jumalasta.

        Kannan kuitenkin huolta siitä, että yhteiskunnallisia päätöksiä ja ihmisten elämänvalintoja ohjaavat usein tämän mielikuvitusolennon kuvitellut vaatimukset.

        Aktiivinen ateismi on toimintaa sen puolesta, että tärkeät päätökset tehdään
        järkeen ja parhaaseen saatavilla olevaan tietoon pohjautuen, että uskontojen humpuukille viitataan kintaalla.

        Kukin saa uskoa mihin haluaa, mutta yhteiskunnan perusteiden tulee olla uskontoneutraalit.

        Myös kun uskonnon varjolla poljetaan ihmisoikeuksia ja tehdään muuta pahaa,
        katson oikeudekseni avata asiasta sanaisen arkkuni.


      • Eräs ateisti

      • Reumateisti
        Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        En kanna huolta Jumalasta.

        Kannan kuitenkin huolta siitä, että yhteiskunnallisia päätöksiä ja ihmisten elämänvalintoja ohjaavat usein tämän mielikuvitusolennon kuvitellut vaatimukset.

        Aktiivinen ateismi on toimintaa sen puolesta, että tärkeät päätökset tehdään
        järkeen ja parhaaseen saatavilla olevaan tietoon pohjautuen, että uskontojen humpuukille viitataan kintaalla.

        Kukin saa uskoa mihin haluaa, mutta yhteiskunnan perusteiden tulee olla uskontoneutraalit.

        Myös kun uskonnon varjolla poljetaan ihmisoikeuksia ja tehdään muuta pahaa,
        katson oikeudekseni avata asiasta sanaisen arkkuni.

        "Myös kun [...] varjolla poljetaan ihmisoikeuksia ja tehdään muuta pahaa,
        katson oikeudekseni avata asiasta sanaisen arkkuni. "

        Nousetko sinä tarvittaessa myös barrikadeille periaatteitasi puolustamaan?


      • Kalju Pitkätukka
        Reumateisti kirjoitti:

        "Myös kun [...] varjolla poljetaan ihmisoikeuksia ja tehdään muuta pahaa,
        katson oikeudekseni avata asiasta sanaisen arkkuni. "

        Nousetko sinä tarvittaessa myös barrikadeille periaatteitasi puolustamaan?

        Mitä tuolla tarkoitat?

        Tässähän tätä ollaan, virtuaalibarrikadilla.

        Kunnallis- tai eduskuntavaaleissa periaatteeni vaikuttavat ehdokasvalintaani.

        Siinä barrikadia minulle.


      • "Miksi ateistit sitten jatkuvasti kantavat huolta sellaisesta mitä ei ole olemassa?"

        Emme me jumalista ole huolissamme, vaan niistä ihmisistä, jotka haluavat pomottaa meitä uskontonsa varjolla/johdosta.

        Vaikkei jumalia olekaan, niin uskonnot vaikuttavat keskuudessamme.


      • ++++++++++++

        Mistä ihmeestä tuo väite edes tulee?

        Kun esimerkiksi vanhemmat ovat tappaneet lapsensa, koska nämä uskovat rukouksen toimivan ja vanhempia arvostellaan tästä niin luulevatko jotkut oikeasti, että tässä arvostellaan Jumalaa?


      • ++++++++++++ kirjoitti:

        Mistä ihmeestä tuo väite edes tulee?

        Kun esimerkiksi vanhemmat ovat tappaneet lapsensa, koska nämä uskovat rukouksen toimivan ja vanhempia arvostellaan tästä niin luulevatko jotkut oikeasti, että tässä arvostellaan Jumalaa?

        Ei voi uskoa, että maailman uskovat uskoisivat olemassa oleviin jumaliin.

        Se on suurta harhaa.


    • helposti uskoo

      Uskoo heti, kun uskovainen esittelee Jumalan hänelle.
      Toistaiseksi on esitelty vain väitteitä olemassaolosta.

    • knokknok

      Jos uskovainen esittelee Jumalan ateistille, niin mitä ateisti tekee ateismilleen?

      • ---

        Lopettaa vastailemisen typeriin trollikysymyksiin.


      • Kalju Pitkätukka

        Hylkää tietysti.

        Olen uskonut Jumalaan.

        Kun vähitellen vakuutuin siitä, ettei ole mitään syytä pitää Jumalaa
        todellisena, en enää uskonut Jumalaan.
        Minusta siis tuli ateisti.
        En alkanut noudattamaan mitään ateismi-oppia, sellaista kun ei ole.

        Jos joku esittää minulle pätevät todisteet siitä, että Jumala on olemassa, minä siis taas uskon Jumalaan.
        Lakkaan olemasta ateisti.
        Ei minun ateismilleni mitään tarvitse tehdä.

        Niin yksinkertaista se on.


      • oinkoink

        Ateistista tulee silloin teisti. What's the problem there?


      • E.P Tietoinen
        Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        Hylkää tietysti.

        Olen uskonut Jumalaan.

        Kun vähitellen vakuutuin siitä, ettei ole mitään syytä pitää Jumalaa
        todellisena, en enää uskonut Jumalaan.
        Minusta siis tuli ateisti.
        En alkanut noudattamaan mitään ateismi-oppia, sellaista kun ei ole.

        Jos joku esittää minulle pätevät todisteet siitä, että Jumala on olemassa, minä siis taas uskon Jumalaan.
        Lakkaan olemasta ateisti.
        Ei minun ateismilleni mitään tarvitse tehdä.

        Niin yksinkertaista se on.

        "Minusta siis tuli ateisti."

        Miten ateistiksi tullaan?


      • Kalju Pitkätukka
        E.P Tietoinen kirjoitti:

        "Minusta siis tuli ateisti."

        Miten ateistiksi tullaan?

        Juurihan selitin.

        Kun päädyin johtopäätökseen, ettei Jumalaa ole, olin siis ei- uskova, ei-teisti, siis ateisti.

        Tuossa välissä olin epäilijä, agnostikko, en osannut päättää kantaani siihen, onko jonkinlaista jumalaa vai ei.


        Vieläkö pitää täsmentää?


      • EPt
        Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        Juurihan selitin.

        Kun päädyin johtopäätökseen, ettei Jumalaa ole, olin siis ei- uskova, ei-teisti, siis ateisti.

        Tuossa välissä olin epäilijä, agnostikko, en osannut päättää kantaani siihen, onko jonkinlaista jumalaa vai ei.


        Vieläkö pitää täsmentää?

        Miksi sinä aikoinasi olit uskovainen?


      • knokknok
        oinkoink kirjoitti:

        Ateistista tulee silloin teisti. What's the problem there?

        ---"Jos uskovainen esittelee Jumalan ateistille, niin mitä ateisti tekee ateismilleen? "
        --oinkoink:"Ateistista tulee silloin teisti."

        Ateisti siis luoppu ateismista ja hänestä tulee teisti?


      • Kalju Pitkätukka
        EPt kirjoitti:

        Miksi sinä aikoinasi olit uskovainen?

        Koulun uskonnonopetus tuotti tulosta.

        Kuvittelin uskonnon olevan jonkinlainen moraalin edellytys.

        Mystiikan viehätys oli myös teini-iässä yksi syy, Johanneksen ilmestys näytti tarjoavan selitystä maailman tapahtumiin.


      • EPt
        Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        Koulun uskonnonopetus tuotti tulosta.

        Kuvittelin uskonnon olevan jonkinlainen moraalin edellytys.

        Mystiikan viehätys oli myös teini-iässä yksi syy, Johanneksen ilmestys näytti tarjoavan selitystä maailman tapahtumiin.

        Silloin kun olit uskovainen, olitko täysin vakuuttunut että uskosi on ainoa oikea tapa ajatella?


      • Kalju Pitkätukka
        EPt kirjoitti:

        Silloin kun olit uskovainen, olitko täysin vakuuttunut että uskosi on ainoa oikea tapa ajatella?

        En osaa varmasti sanoa.

        Tiedostin, että on muita uskontoja, sekä kristinuskosta erilaisia tulkintoja.
        Fundamentalistiset suunnat edustivat kyllä aina mielestäni silkkaa tyhmyyttä.

        En koskaan kuulunut muuhun uskonnolliseen yhteisöön kuin ev.lut.kirkkoon.
        Minulla ei ollut samanmielisten seurakuntaa vahvistamassa uskoani.

        Sangen pitkään olin melkoisen agnostinen liberaali luterilainen.


      • knokknok kirjoitti:

        ---"Jos uskovainen esittelee Jumalan ateistille, niin mitä ateisti tekee ateismilleen? "
        --oinkoink:"Ateistista tulee silloin teisti."

        Ateisti siis luoppu ateismista ja hänestä tulee teisti?

        Eikös se olekkin aika yksnikertaista?


      • EPt
        Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        En osaa varmasti sanoa.

        Tiedostin, että on muita uskontoja, sekä kristinuskosta erilaisia tulkintoja.
        Fundamentalistiset suunnat edustivat kyllä aina mielestäni silkkaa tyhmyyttä.

        En koskaan kuulunut muuhun uskonnolliseen yhteisöön kuin ev.lut.kirkkoon.
        Minulla ei ollut samanmielisten seurakuntaa vahvistamassa uskoani.

        Sangen pitkään olin melkoisen agnostinen liberaali luterilainen.

        Et siis ollutkaan uskovainen. vaan ainoastaan luulit olevasi uskovainen?


      • Kalju Pitkätukka
        EPt kirjoitti:

        Et siis ollutkaan uskovainen. vaan ainoastaan luulit olevasi uskovainen?

        Eikö uskovainen ole henkilö, joka uskoo Jumalaan?

        Olin kyllä jokseenkin vakuuttunut Jumalan olemassaolosta.

        Vai enkö täyttänyt mielestäsi uskovaisen kriteerejä?

        Varmaankaan en täyttänyt hellarin uskovaiskriteereitä, koska en kulkenut
        heidän kokouksissaan ja julistanut otteneeni Herraa Jeesusta syntieni henkilökohtaiseksi sovittajaksi.
        En myöskään ollut vanhoillislestadiolaisten kriteereillä uskovainen, koska en liittynyt rauhanyhdistykseen ja antanut saarnata syntejäni anteeksi Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä.

        No true Scotsman...


      • EPt
        Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        Eikö uskovainen ole henkilö, joka uskoo Jumalaan?

        Olin kyllä jokseenkin vakuuttunut Jumalan olemassaolosta.

        Vai enkö täyttänyt mielestäsi uskovaisen kriteerejä?

        Varmaankaan en täyttänyt hellarin uskovaiskriteereitä, koska en kulkenut
        heidän kokouksissaan ja julistanut otteneeni Herraa Jeesusta syntieni henkilökohtaiseksi sovittajaksi.
        En myöskään ollut vanhoillislestadiolaisten kriteereillä uskovainen, koska en liittynyt rauhanyhdistykseen ja antanut saarnata syntejäni anteeksi Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä.

        No true Scotsman...

        Mietin vaan sitä, että oletko ollut uskovainen vai et. Se ei oikein vieläkään tule selväksi?


      • Kalju Pitkätukka
        EPt kirjoitti:

        Mietin vaan sitä, että oletko ollut uskovainen vai et. Se ei oikein vieläkään tule selväksi?

        Jos uskoin Jumalaan, enkö ollut silloin uskovainen, teisti?
        Kun menin naimisiin, veisasimme kirkossa "Soi kunniaksi Luojan",
        kiitokseksi Jumalalle aviopuolisosta.
        Eikö se ole uskovaisuutta?


      • Kalju Pitkätukka
        EPt kirjoitti:

        Mietin vaan sitä, että oletko ollut uskovainen vai et. Se ei oikein vieläkään tule selväksi?

        "Mietin vaan sitä, että oletko ollut uskovainen vai et. Se ei oikein vieläkään tule selväksi?"

        Onko asia vielä epäselvä?
        Kerrotko, miten määrittelet, onko joku ihminen uskovainen vai ei?


      • oikea usko?
        Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        Jos uskoin Jumalaan, enkö ollut silloin uskovainen, teisti?
        Kun menin naimisiin, veisasimme kirkossa "Soi kunniaksi Luojan",
        kiitokseksi Jumalalle aviopuolisosta.
        Eikö se ole uskovaisuutta?

        Silloin kun olit uskovainen, olitko täysin vakuuttunut että uskosi on ainoa oikea tapa ajatella?


      • asatan
        satan kirjoitti:

        Eikös se olekkin aika yksnikertaista?

        -oinkoink:"Ateistista tulee silloin teisti."

        sata:"Ateisti siis luoppu ateismista ja hänestä tulee teisti? "

        Ateisti ja uskovainen ovat siis vastakohtia sinun mielestäsi?


      • Kalju Pitkätukka
        oikea usko? kirjoitti:

        Silloin kun olit uskovainen, olitko täysin vakuuttunut että uskosi on ainoa oikea tapa ajatella?

        Enkö jo vastannut kysymykseen?


      • oikea usko?
        Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        Enkö jo vastannut kysymykseen?

        Sanoit ettet osaa varmasti sanoa. Eikö se tarkoita, ettet ollut täysin vakuuttunut?


      • oikea usko?
        Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        "Mietin vaan sitä, että oletko ollut uskovainen vai et. Se ei oikein vieläkään tule selväksi?"

        Onko asia vielä epäselvä?
        Kerrotko, miten määrittelet, onko joku ihminen uskovainen vai ei?

        ""Sanoit ettet osaa varmasti sanoa. Eikö se tarkoita, ettet ollut täysin vakuuttunut? ""

        Kalju Pitkätukka:"Onko asia vielä epäselvä?"

        Jos sinä uskot että se on epäselvä, niin eikö se silloin ole epäselvä sinun mielessäsi?


      • asatan kirjoitti:

        -oinkoink:"Ateistista tulee silloin teisti."

        sata:"Ateisti siis luoppu ateismista ja hänestä tulee teisti? "

        Ateisti ja uskovainen ovat siis vastakohtia sinun mielestäsi?

        Miten sen sitten haluaa katsoa.

        Uskova ja ei uskova.


      • Kalju Pitkätukka
        oikea usko? kirjoitti:

        Sanoit ettet osaa varmasti sanoa. Eikö se tarkoita, ettet ollut täysin vakuuttunut?

        Tarkoitin, että en osaa sanoa, kuinka täydellisen vakuuttunut olin, että uskoni on ainoa oikea tapa ajatella.
        Tuosta elämänvaiheestani kun alkaa olla 15v aikaa, sitten aloin liukumaan enemmän ja enemmän agnostikoksi.
        Agnostinen ateismi on nyt tapa, jolla ajattelen jumalista.
        Onko mielestäsi ehdoton vamuus, siitä, että oma tapa ajatella on ainoa oikea, edellytys sille, että on uskovainen?


      • Kalju Pitkätukka
        oikea usko? kirjoitti:

        ""Sanoit ettet osaa varmasti sanoa. Eikö se tarkoita, ettet ollut täysin vakuuttunut? ""

        Kalju Pitkätukka:"Onko asia vielä epäselvä?"

        Jos sinä uskot että se on epäselvä, niin eikö se silloin ole epäselvä sinun mielessäsi?

        Epäselvää on, kuinka vakuuttunut olin 15v sitten, että ajattelutapani on ainoa oikea.
        Mutta epäselvää ei ole, ettenkö olisi ollut jokseenkin varma Jumalan olemassaolosta.
        Uskoin Jumalaan, rukoilin, usko vaikuttielämänvalintoihini.
        Onko sinulke siis vielä epäselvää, olinko minä uskovainen vai en?


    • En. Ajattelen että uskovainen on jotenkin harhoissaan elävä.

    • "Uskooko ateisti, että uskovaisen jumala on olemassa? "

      Näköjään uskovaisilla ei ole mitään tietoa mitä ateisti tai ateismi tarkoittaa.

      • Kalju Pitkätukka

        Näemmä sekään ei ole selvää, mitä "uskovainen" tarkoittaa.

        Tiedän kyllä, että fundamentalistiryhmät tarkoittavat "uskovaisella" oman ryhmänsä jäseniä.

        Kotipaikkakunnallani "uskovainen" tarkoittaa vanhoillislestadiolaista.
        Kun he puhuvat uskovaisista tai uskovista, he tarkoittavat vanhoillislestadiolaisia.

        Tämä kielenkäyttö on tarttunut valtaväestöönkin, ihmiset voivat sanoa:"uskon Jumalaan, mutta en ole uskovainen".
        Tai "emme halua häihimme uskovaista pappia".

        Syvästi uskovaisia ei- lestadiolaisia tämä kielenkäyttö tietysti loukkaa.


      • Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        Näemmä sekään ei ole selvää, mitä "uskovainen" tarkoittaa.

        Tiedän kyllä, että fundamentalistiryhmät tarkoittavat "uskovaisella" oman ryhmänsä jäseniä.

        Kotipaikkakunnallani "uskovainen" tarkoittaa vanhoillislestadiolaista.
        Kun he puhuvat uskovaisista tai uskovista, he tarkoittavat vanhoillislestadiolaisia.

        Tämä kielenkäyttö on tarttunut valtaväestöönkin, ihmiset voivat sanoa:"uskon Jumalaan, mutta en ole uskovainen".
        Tai "emme halua häihimme uskovaista pappia".

        Syvästi uskovaisia ei- lestadiolaisia tämä kielenkäyttö tietysti loukkaa.

        ""emme halua häihimme uskovaista pappia""

        Ehkä he sitten haluavat ateistisen leipäpapin joka tekee tunnollisesti työnsä eikä sooloile omiansa kuten tulee kännissä, vetelee omia puheitansa, vaatii omia laulujansa laulettavan, häiriköi ja käännyttää häävieraita juhlissa tai tuomitsee juhlijoita.


      • Kalju Pitkätukka
        satan kirjoitti:

        ""emme halua häihimme uskovaista pappia""

        Ehkä he sitten haluavat ateistisen leipäpapin joka tekee tunnollisesti työnsä eikä sooloile omiansa kuten tulee kännissä, vetelee omia puheitansa, vaatii omia laulujansa laulettavan, häiriköi ja käännyttää häävieraita juhlissa tai tuomitsee juhlijoita.

        Ei, he tarkoittavat, etteivät halua lestadiolaista pappia.

        Uusi kappalaisemme on henkeä täynnä oleva julistaja, mahtaa kirvellä, kun saa kuulla joka taholta, ettei ole uskovainen...

        Nämä ei-lestadiolaiset nuoret papit ne vasta sooloilevatkin, Lestadiolaiset pitäytyvät tiukasti perinteisissä kaavoissa.

        Meidät vihki lestadiolainen kirkkoherra, ja minulle se sopi mainiosti.
        Olin tuolloin uskovaisimmillani, vaikka lestadiolaisuuteen en vetoa tuntenut.


      • Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        Ei, he tarkoittavat, etteivät halua lestadiolaista pappia.

        Uusi kappalaisemme on henkeä täynnä oleva julistaja, mahtaa kirvellä, kun saa kuulla joka taholta, ettei ole uskovainen...

        Nämä ei-lestadiolaiset nuoret papit ne vasta sooloilevatkin, Lestadiolaiset pitäytyvät tiukasti perinteisissä kaavoissa.

        Meidät vihki lestadiolainen kirkkoherra, ja minulle se sopi mainiosti.
        Olin tuolloin uskovaisimmillani, vaikka lestadiolaisuuteen en vetoa tuntenut.

        Onnittelut muuten sinulle että otit lestadiolaisuuteen eron ja sait elämäsi itsellesi.

        Ja onnittelen muuten kaikkia uskossa olevia kristittyjäkin jotka ovat ottaneet eron lestadiolaisuudesta sillä se porukka ei ole terveellä pohjalla.


      • Kalju Pitkätukka
        satan kirjoitti:

        Onnittelut muuten sinulle että otit lestadiolaisuuteen eron ja sait elämäsi itsellesi.

        Ja onnittelen muuten kaikkia uskossa olevia kristittyjäkin jotka ovat ottaneet eron lestadiolaisuudesta sillä se porukka ei ole terveellä pohjalla.

        En ollut lestadiolaisuuteen kallellani koskaan.
        Tuskinpa olisin mihinkään lahkoon tai vanhoilliseen herätysliikkeesen koskaan mukautunut,
        sen verran omituinen otus olen aina ollut.

        VL- liike tuli tutuksi yläasteella, kun luokallani ja rinnakkaisluokallaoli muutamia VL-perheiden lapsia.
        Nyt kotipaikkakunnallani lasteni koulutovereista nelisen kymmentä prosenttia on vanhoillislestadiolaisista
        kodeista.

        Satan, valtaosa lestadiolaisista on ihan hyviä ihmisiä, eivät he ole kaikki pedofiilejä ja ahdasmielisiä toisten tuomitsijoita.

        Mutta tapa, jolla SRK pitää liikettä talutusnuorassaan mm.ehkäisykysymyksessä ei saa minulta mitään sympatiaa.
        Myös uskonnon taipumus jakaa ihmiset meihin ja muihin on ikävä.

        Tämä korostuu, kun koulussa on melkein puolet oppilaista VL- perheistä, "uskovaiset" ovat omissa porukoissaan.


      • Kalju Pitkätukka
        Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        En ollut lestadiolaisuuteen kallellani koskaan.
        Tuskinpa olisin mihinkään lahkoon tai vanhoilliseen herätysliikkeesen koskaan mukautunut,
        sen verran omituinen otus olen aina ollut.

        VL- liike tuli tutuksi yläasteella, kun luokallani ja rinnakkaisluokallaoli muutamia VL-perheiden lapsia.
        Nyt kotipaikkakunnallani lasteni koulutovereista nelisen kymmentä prosenttia on vanhoillislestadiolaisista
        kodeista.

        Satan, valtaosa lestadiolaisista on ihan hyviä ihmisiä, eivät he ole kaikki pedofiilejä ja ahdasmielisiä toisten tuomitsijoita.

        Mutta tapa, jolla SRK pitää liikettä talutusnuorassaan mm.ehkäisykysymyksessä ei saa minulta mitään sympatiaa.
        Myös uskonnon taipumus jakaa ihmiset meihin ja muihin on ikävä.

        Tämä korostuu, kun koulussa on melkein puolet oppilaista VL- perheistä, "uskovaiset" ovat omissa porukoissaan.

        Lisäisin tuohon SRK:n syntisäkkiin pedofilian peittelyn ja epäterveen anteeksiantokäytännön,
        joka mahdollistaa törkeätkin väärinkäytökset.
        Sosiopaatilla olisi liikkeessä hienot mahdollisuudet elää täydellisen hedonistista elämää.


      • Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        Lisäisin tuohon SRK:n syntisäkkiin pedofilian peittelyn ja epäterveen anteeksiantokäytännön,
        joka mahdollistaa törkeätkin väärinkäytökset.
        Sosiopaatilla olisi liikkeessä hienot mahdollisuudet elää täydellisen hedonistista elämää.

        "En ollut lestadiolaisuuteen kallellani koskaan.
        Tuskinpa olisin mihinkään lahkoon tai vanhoilliseen herätysliikkeesen koskaan mukautunut,"

        Onnittelut sitten sille että sinulla on vahva persoona etkä sortunut hulluuksiin. :D


      • Kalju Pitkätukka
        satan kirjoitti:

        "En ollut lestadiolaisuuteen kallellani koskaan.
        Tuskinpa olisin mihinkään lahkoon tai vanhoilliseen herätysliikkeesen koskaan mukautunut,"

        Onnittelut sitten sille että sinulla on vahva persoona etkä sortunut hulluuksiin. :D

        Kiitos!
        En luonnehtisi itseäni vahvaksi, mutta ajatukseni minulla kulkevat mielestäni omia latujaan.
        Asuin muutaman vuoden muualla ja tutuksi tulivat vapaiden suuntien fundamentalistit, jotka tosissaan yrittivät käännyttää.
        Kreationistiset ja Raamattua selittävät numerologiset hullutukset kuitenkin olivat niin ilmiselvää hämppää, että ei kiitos...
        Lestadiolaiset eivät juuri käännyttää yritä, koska liike on melkoisesti sisäänpäinkääntynyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe